Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 19:43
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | oei, ik was vergeten te schrijven dat ik die vraag moest stellen van Sofie |
jij mocht vroeger vast niet jokken van je moeder.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 19:41
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dit maakt me natuurlijk héél nieuwsgierig want ik weet niet waar het over gaat en waarom het verboden is. Dus, please, enige info is welkom...
Frank |
En dan zeggen ze nog dat vrouwen nieuwsgierig (oh nee, belangstellend ) zijn......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 19:32
Onderwerp: onze héérlijke PUBERTJES ...
|
|
|
LEANNE226 schreef: | En toch he........ik zie het bij mijn pubers,ze leven in een wereld waar ze makkelijk in aanraking kunnen komen met drank,drugs,geweld etc.(vroeger moesten we het opzoeken,nu komt het naar je toe) en het ís een grote zorg want je kunt ze niet meer beschermen,ze moeten het zelf leren.Helaas zijn er genoeg voorbeelden van pubers die de fout ingaan,ik hoop dat ik achteraf opgelucht adem kan halen maar tot het zover is blijf ik me grote zorgen maken......... |
Heel herkenbaar! Die grote zorgen had ik ook en niet geheel onterecht... Gelukkig zijn die van mij twee mooie mensen geworden maar ik maak me toch nog steeds zorgen.....moeders eigen denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:52
Onderwerp: God straft de mens niet
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Het is ook zo mooi dat als je behouden bent eeuwig leven ontvangt. Nooit meer dood, geen pijn, geen lijden. |
Dat is wat je hoopt en waar veel mensen bang voor zijn Aangenaam.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:48
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Staat gewoon in de Bijbel Willemien Inderdaad in romeine 6 vers 23 maar ook in genesis staat het bij de zondeval |
Ik weet dat het er staat maar vind het zo intriest, vooral voor mensen die jong ziek worden en overlijden en vol met angsten zitten.......Het maakt d elaatste tijd van hun leven niet echt fijn........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:42
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Tenzij je behouden bent in het volbrachte werk van Christus. Dat is er voor een ieder die gelooft.
1Co 15:22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden. |
Ik ben toch wel erg blij dat ik in een liefdevolle God geloof en niet in zo'n straffende God...........maakt in ieder geval het leven een stuk aangenamer......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:32
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | de straf voor de zonde. Rom 6:20 Want het loon van de zonde is de dood,.... |
Dus iedereen die gaat overlijden kan het aan de zonde wijten??? Nou, je zegt nog al wat......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:17
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
GRACE585 schreef: | ikke helemaal alleen aan het helpen
zwaar afgepijgerd.polsen uit de kom,nagels gescheurd,zand vliegd om me oren,zand schuurd de maag
en de tuin is nog maar op de helft
gaten boren,pluggen schroeven,
wat ben ik nou,ben ik nog wel een vrouw of een manwijf(volgens maris) voel me beetje zielig wie troost mij en laat mij weer vrouw zijn |
Ik vind je wel een stoere vrouw Grace! Petje af!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:13
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hé W-tje, je scheert gek...ben je echt al 55??? |
Jij weet hoe je vrouwen voor je moet winnen Frank......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:12
|
|
|
SOFIE807 schreef: | echt Willemijn ? moet ik dan toch dringend gaan trainen , want ik raak er vast nog in maar ....... zou toch liever geen kijkers hebben ondertussen |
Ik doe het ook niet meer iedere dag Sofie en wie weet helpt een leuke CM man mij er wel uit......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:08
Onderwerp: voorziening
|
|
|
maar vooral aan de huisgenoten van het geloof
Wees maar eerlijk, mensen van je kerk die in nood zitten daar kijk je toch wat eerder naar om dan iemand die met de daklozenkrant bij de AH staat......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 16:27
|
|
|
RUTH485 schreef: | Zinga ,en anderen,
Iemand komt niet tot geloof doormiddel van straf.... maar door God die liefde is , en geloof geeft , geloof is een gave van God , een genade gave. Geloof komt tot je door het horen van de boodschap [het evangelie] of te wel het goede nieuws , dat God Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft uit liefde voor de wereld . |
Maar hoe verklaar je dan dat heel veel mensen geloven in een straffende God en niet in een liefdevolle God? Hoeveel mensen zijn niet altijd bang het niet goed genoeg voor God te doen en daarom een leven hebben vol schuldgevoel en pijn? denk dat je dat aantal niet moet onderschatten....helaas.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 16:24
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | De opdracht en belofte voor een rijke is: Wie zich ontfermt over de arme, leent uit aan de HEERE. Hij zal hem zijn weldaad vergelden. Spreuken 19:17
Rijkdom is voor een (wereldlijke) rijke een groot probleem; Jezus zei het al; Hoe moeilijk zullen zij die rijkdommen hebben, het Koninkrijk van God binnengaan. Want het is gemakkelijker dat een kameel gaat door het oog van de naald dan dat een rijke het Koninkrijk van God binnengaat. (Lukas 18 24b+25) Rijkdom is voor een christen een hoge verantwoordelijkheid. Doe wel en zie niet om. Daarmee wil ik het probleem van een "arme" niet bagatelliseren, nee ik doe het juist uit compassie, maar meer een oproep aan hen doen die barmhartigheid kunnen bewijzen aan hun naaste door om te zien naar de behoeftige naaste. M.a.w. dat een ieder in navolging van onze oudste Broeder heiland is op de plaats waar hij gesteld is. |
Bedoel je dat nu naar christenen toe of naar iedereen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 16:19
|
|
|
ik hoef geen kinderen (meer). arrogant/egoïstisch/asociaal misschien, maar als mijn 'oudste' 10 is, ben ik zéker 50+. en dan zie ik me niet meer in bomen klimmen.
Ik ben 55 en het lukt nog aardig om in een boom te klimmen hoor...... Niet zo negatief over de ouder wordende mens...... je merkt, het ligt wat gevoelig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 20:29
|
|
|
JOLAN931 schreef: | nee toch! |
Echt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:49
|
|
|
JOLAN931 schreef: |
zooo, ben eindelijk uitgelachen
ik denk pieter, dat ik zo'n mail idd niet serieus zou nemen.
Het is ook niet mijn bedoeling om te sugereren dat de rijke cmmer voor de arme cmmer op moet brengen.Wat ik alleen wel duidelijk wil maken is dat de rijkeren er vaak geen benul van hebben hoe het is om iedere cent om te moeten draaien. Dat valt ze dus niet kwalijk te nemen.
Wat ik wel denk mis dat armoede een christen dichter bij God houd omdat de bede geef ons heden ons dagelijks brood veel meer waarde heeft voor die persoon als voor iemand die naar de centen niet hoeft te kijken....zo kan armoede zelfs een zegen zijn |
Klopt wat je zegt Jolan, ik heb het in mijn leven ook wel eens ontzettend arm gehad en uiteindelijk heeft me dat heel veel gebracht. Vooral ook dat je weet hoe het is om niets te hebben..........En achteraf ben ik blij dat ik het heb meegemaakt...........het heeft mij heel anders naar armoede leren kijken.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:31
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Sja, omdat er genoeg mensen zijn die het niet toe durven geven...wellicht gevoed door het feit dat er ook een heleboel mensen zijn die de armoede niet willen zien, niet willen "erkennen"... |
en dan kom je eigenlijk bij de definitie van Wat is armoede? Mijn dochter van 23 (student) vind ook dat ze het arm heeft , en ik denk dat het reuze meevalt en niet weet waar ze over praat als ik bij haar ben op haar leuke kamer in het studentenhuis en koffie drink uit haar george Clooney koffiezet apparaat(welliswaar gekregen maar toch......)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:18
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nou weet je wat...we maken een deal! Als jij nou even roept welk nummer je graag had gezien, dan zet ik em er ff tussen... Heb je toch een beetje bijgedragen aan de 1000e posting |
Misschien is er wel een lied met 1000 erin? Weet Mario onze muziekkenner vast wel.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:15
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | En...wat is er vernederend aan toegeven dat je moeite hebt de eindjes aan elkaar te knopen? |
Voor jou misschien niet maar waarom is er dan zoveel 'verborgen' armoede?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat is er vernederend aan armoede? |
Genoeg denk ik Hannah.......... Onze maatschappij is duidelijk niet ingericht op de arme mens........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:09
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | A-Ha is een zweedse popgroep Willemijn... Hebben op 10 Okt. jl. Amsterdam nog onveilig gemaakt |
Dan zal ik het maar eens aan mijn kinderen vragen.......pfff wordt echt oud
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:02
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ach, kortingen of niet...ik ben ook aan mijn laatste dagen bezig. Vanaf 5 november doe ik het zonder CM...
Frank |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:56
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik vind dit redelijk kort door de bocht Chat. Je zou je eens kunnen voorstellen dat er alleenstaande moeders zijn met vier kinderen die met ca. gem. 50 euro in de week aan eten en drinken hebben te besteden. Je moet een knappe kerel zijn om daarmee 5 mensen voor een week van eten te kunnen voorzien..... |
Dit vind ik nu weer kort door de bocht zeg......of alleen alleenstaande moeders met kinderen dat kunnen?Soms is het gewoon niet anders en dan red je je d'r maar mee of je nu een alleenstaande vader, moeder of een hele familie mee hebt te onderhouden.........en wees dan maar blij dat je nog in Nederland woont waar er instanties zijn die je evt willen helpen............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 13:46
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Er klaagt hier ook helemaal niemand
Zullen we nu dan maar weer on topic bidden voor de moeders/ gezinnen die dat zo nodig hebben! Bid en u zal gegeven zijn, zoekt en gij zult vinden, klopt en deur zal voor u open gaan
Be blessed, |
dat zeg ik ook helemaal niet peacedove......het is een opmerking, geen aanmerking............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 13:10
|
|
|
Is dit een belgische groep Frank? Nog nooit van gehoord......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 12:16
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Okee, wilde eerst zo slim zijn om me er buiten te houden maar gaat me toch niet lukken!!
Word es ff wakker Chat!
Het probleem staat in the picture omdat het een gigantisch probleem IS. Alles word steeds duurder en juist de mensen die al niet veel te besteden hadden merken dat in de portemonee... Een serieus gebedsverzoek dat enorm gebagatalliseerd en onderuit getrapt word door te gaan zitten mekkeren over cm-activiteiten waar mensen niet aan deel kunnen nemen omdat het te duur is. Man, waar maak je je druk over Dat iemand de ene keer niet mee kan wegens financiële redenen, hoeft toch niet per definitie te betekenen dat ze dat de andere keer ook niet kunnen? Kwestie van zorgvuldig afwegen en prioriteiten stellen lijkt me! En dan, het originele gebedsverzoek: Er ZIJN vele alleenstaande moeders die de eindjes aan elkaar moeten zien te knopen, om welke reden dan ook...waarom zou je daar niet es een keer aan denken in je gebed?! Maakt het echt uit waarom het zo is? Het IS gewoon zo! Dan denk je morgen gewoon weer aan een andere doelgroep...want er zijn er meer dan genoeg in deze tijd; mensen die moeilijk rond kunnen komen! God voorziet, dubbel en dwars! Gelukkig kan ik daar als alleenstaand moeder over meepraten...maar het gaat echt niet allemaal vanzelf hoor, en het misstaat niemand om i.p.v. maar meteen met oordelen te gaan zwaaien deze groep gewoon eens mee te nemen in je gebed!
Tess, die dit veel "bozer" vind overkomen dan het eigenlijk bedoeld is en gelukkig toch altijd eten op haar bord heeft... |
Dan heb jij in ieder geval geen reden om te klagen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 12:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat mij irriteert, is dat dit probleem zo in the picture staat. Je kunt geen activiteit meer organiseren of je krijgt klachten dat mensen het geld niet hebben. En dan vind ik dat het te ver gaat. Je zit op CM om mensen te ontmoeten, evt. te daten. Hoe je het ook wendt of keert, dat kost nu eenmaal geld. En het valt me op, dat dezelfde groep toch wel de mogelijkheid ziet om te daten. Dan is de armoede opeens niet te groot. |
Ik heb het eigenlijk niet over de mensen op cm, je hoort het hier inderdaad wel vaker dat mensen ergens het geld niet voor hebben, dat kan natuurlijk en het is hun keus om dat zo specifiek te noemen. ik heb het over armoede in bredere zin.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 09:19
|
|
|
PIETER649 schreef: | In veel gevallen is er ook sprake van een ex op de achtergrond die weigert voor zn kind(eren) te betalen. Dus dan is moeke niet zielig, maar papa een l*l. In veel gevallen heeft moeke dan liever honger dan dat ze haar ex om centjes vraagt, dat is een keuze |
Ik dacht toch echt dat armoede wat breder te zien is dan alleen bij gescheiden mensen? Of zoals je dat zegt een "Moeke"met kinderen? Er zijn ook genoeg gezinnen die armoede hebben denk ik...... En mannen die misschien kaalgeplukt worden door hun ex? Ik noem maar even wat? En zo zijn er waarschijnlijk nog veel meer redenen voor armoede op te noemen.........
|
|
Naar boven |
|
|