ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 148 149 150 151 152 153 154 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 18:18
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

CROSSROAD317 schreef:
Slechte dag voor de Ajax-fans, en nu maar net doen alsof de beker veeeeel belangrijker is ..... Gefrustreerde smiley
Ik ben geen Ajax fan en ook geen Feyenoord fan, maar in deze hoop ik dat Feyenoord donderdag wint Smiley met dichtgeplakte mond (maar dan zal het wel weer aan de partijdigheid of onkunde van de scheidrechter liggen Huilende smiley, smiley in tranen )
Er is maar één ploeg in NL die zijn best doet om mooi te voetballen. De rest heeft het tegenhouden tot een kunst verheven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 18:17
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?

CROSSROAD317 schreef:
Ik ken iemand met een boekje, daar stonden geloof ik 998 dates in, met nr. 999 is tie getrouwd (en nog steeds gelukkig). Dus dan valt het met 23 dates nog wel mee toch ?? Clown smiley
Daten kan ook verslavend werken...Is hij na die tijd nog doorgegaan met daten?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 18:07
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

DONQ022 schreef:
Het gaat om afgoden en het aanbidden daarvan en het aanbidden van een beeld wat om het zacht te zeggen moeilijk ligt bij onze God , maar zolang er dus geen aanbidding plaats vind en de budda niet als een God beschouwd is niets aan de hand.
Of je moet de verwijzing naar het niet maken van een gesneden beeld wel erg letterlijk nemen.
Hoe wil je het dan omschrijven, dat je een beeld in je huis neemt? Dan geef je het toch een plaats in je huis...Per slot van rekening hang je foto's op van mensen die iets voor je betekenen. Als je zo'n beeld in huis neemt, geef je dus indirect toe, dat je er bewondering voor hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 18:03
BerichtOnderwerp: Hokjes

JONATHAN890 schreef:
Tjonge wat een wijze woorden opeens in dit topic.

Hier kunnen we t beter maar gelijk mee afsluiten.

Respecteer ieder ander kind van God, God houdt van jou, van mij en van hem en haar. Kijk eens met dezelfde ogen als waar God mee kijkt naar ons allemaal.

En straks zullen we ons verwonderen, als alle hokjes te niet zijn gemaakt, en we mogen zijn daar waar Hij is, daar zal t feest der ontmoeting zijn.
Kijk hij ook, kijk zij ook.....maar dat was toch uit dat hokje??

Genade zo oneindig groot !!!!
Misschien ben ik de enige die hokjes niet als negatief, maar als positief ervaart. In de stad waar ik kerk, zijn er geloof ik 22 kerken, waar allemaal op een verschillende manier over het geloof gesproken en beleefd wordt. Ik zie daar een veelzijdigheid in, die mooi is.
Als je in een hokje zit, waar je je goed voelt, hoef je je toch niet schuldig te voelen? Per slot van rekening mogen we ons ergens bij horen voelen. En ik geloof dat het goed is te blijven zoeken naar dat hokje dat het beste bij je past.
Daarin vind ik de omschrijving op het profiel tekort schieten. Er zijn mensen, die graag ergens in een hokje willen voelen, gemeenschap willen ervaren met gelijkdenkenden. Deze mensen denken wel in hokjes, maar ze zijn op zoek naar een geestelijk huis.
Anderen durven zich niet aan een bepaalde kerk te binden, en zeggen dan voor het gemak dat ze niet in hokjes denken. Met name met deze groep heb ik moeite. Als men moeite heeft om zich ergens bij aan te sluiten, in hoeverre zijn ze dan wel in staat om zich toe te wijden aan een partner? Beiden zijn immers een principe van trouw, ondanks fouten???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:50
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

HENK710 schreef:
Zijn er ook slimme voetballers dan? Clown smiley
Net zoveel als dat er arme Groenlinksers zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 20:50
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:43

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 16:49

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:04
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 16:46

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:04
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 15:07

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:03
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 08:57
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

MIEKE364 schreef:
Fijn dat je het zo ervaart. Als het offer van je gehoorzaamheid aan de bijbel je het gevoel geeft dat je veel tekort komt probeer dan toch blijmoedig te dragen wat God je te dragen geeft, keer je gezicht eens naar de zon en weet dat Jezus het voor je afmaakt wat je zelf niet kunt. Wees blij dat God je zo zegent.
Offer van gehoorzaamheid, nu maak je het zwaar, terwijl het dat helemaal niet is. Wat mij zwaarder toe lijkt is al je zonden mee te moeten torsen, en gelukkig weet ik dat dat helemaal niet hoeft. Mijn lievelingsliederen, tevens mijn levensmotto zijn:
Opw. 447 schreef:
k ben vrijgekocht
door het Hoogste Goed.
'k Ben verlost en geheiligd
door Jezus' bloed.

Al mijn schuld betaald
door het Offerlam.
Halleluja voor de Heer
die het op zich nam.
Opw. 448 schreef:
Hij, die de Zoon bevrijdt is waarlijk vrij
om nooit meer een slaaf
van de zonde te zijn.
Hij die de Zoon bevrijdt is waarlijk vrij,
vrij om een dienstknecht van God te zijn.

Want waar de Geest van de Heer is
maakt Hij mensen vrij.
Ik ga niet meer gebukt
onder het juk van slavernij.
Jezus is de weg en de waarheid voor mij.
Ik ben vrij, ik ben vrij, ik ben vrij.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 1 mei 2010, 08:59
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 01:50

RENSKE067 schreef:
over principes praten is niet zo moeilijk he
je weet precies hoe het hoort
en dat je niks vertelt over je eigen invulling is nu precies wat ik bedoel met dat stukje zelfreflectie
zeggen dat het zo hoort kan iedereen wel
ik denk alleen niet dat God kijkt naar hoe goed jij weet hoe het hoort
Het is al moeilijk genoeg hier om ervoor uit te komen dat je principes hebt. En ik schuif die principes niet aan de kant omdat het mij niet uitkomt. Ik probeer te leven volgens die principes, ze zijn voor mij een richtsnoer. Dan heb je mijn invulling erbij. En als het mij niet lukt, vraag ik daar vergeving over. Ik ga niet gebukt onder mijn tekortkomingen, ik vind dat de Bijbel me laat zien waar ik nog dingen mag leren.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:26

RENSKE067 schreef:
ohh dat woordje ons
is die dan deze keer ook op jou van toepassing dan??
je wekt bij mij en bij een aantal anderen namelijk sterk de indruk dat jij vind dat jij dat goed doet en anderen verkeerd
volgens mij sloeg dat woordje ons namelijk op anderen die er een andere mening op na houden als de jouwe
maar dat is mijn interpretatie he
Ja, daar kan ik dus niks mee hoe jij dingen interpreteert. Als er ons staat, is het nogal logisch dat ik mezelf eronder reken, of niet. Net zo goed als jij val ik wel eens in de valkuil, die ik beschreef. En wat je er verder van maakt, dat ik me beter dan je voordoe, is gewoon onzin. Het meeste spreek ik over principes, maar ik vertel nauwelijks iets over iets hoe ik het voor mij zelf invul.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:07

RENSKE067 schreef:
sorry hoor chat maar het woordje 'ons' kan ik echt nergens vinden??
jij sluit jezelf niet uit in een discussie
jij bent meestal duidelijk aanwezig hoor
en je mening is ook wel duidelijk hoewel ik je vaak tegenstrijdig vind
en ik mis bij jou de zelfreflectie meestal totaal
en wat zegt de bijbel dan precies???
in de bijbel staan ook teksten als: eerst de balk in je eigen oog en wie zonder zonde is werpe de eerste steen
oordeel dus niet steeds zo hard en lees eens wat een ander precies zegt

Lees dan dit eens:
Chatuliem619 schreef:
Weet je wat me opvalt in deze redenatie? Dat we allemaal Gods Woord zeggen belangrijk te vindn, maar uieindelijk ons er niets van aantrekken en vooral de ander daar ook niet op willen wijzen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:03

LEANNE226 schreef:
Ach kom op Chat,ga nu niet de martelaar uithangen!
Zelfmedelijden kom in de bijbel niet voor........
Ik begrijp niet goed waarom je dat zelfmedelijden noemt. Ik klaag helemaal niet over mijn leven, misschien maak je dat ervan, maar dat is niet zo.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:53

MIEKE364 schreef:
Ervaar je ook Gods Liefde in je leven, Chatuliem? Met je eens dat we uit genade leven.
Het is toch ook de waarheid dat God zich heeft verzoend met de mens, Zijn schepping, door Christus? Dan ben je toch vergeven en mag je bevrijd van zonden in het leven staan en mag je gelukkig zijn.
Kan je je strijd en het gevoel te kort te komen in Zijn handen leggen? Als je dat doet wat voel je dan?
Ik vraag je niet om te beantwoorden, hoor, en zou willen dat je wat gelukkiger zou zijn, je open zou stellen Zijn Liefde te ervaren. Misschien doe je dat ook wel maar uit deze reactie van je krijg ik het gevoel dat je je eigenlijk ongelukkig en onbegrepen voelt.
Als dat zo is hoe komt dat dan? Je kunt Hem alles voorleggen, werkelijk alles.
Juist het tegengestelde is het geval, Mieke. In plaats van dat de zonde mijn leven beheerst, mag ik leven in vrijheid en genade. Lees eens psalm 32. De vergeving je ervaart als je je zonde belijdt is heel erg groot. Ik heb juist ontdekt dat je beter je zonde kunt belijden, dan je zonde goedpraten of negeren. De reden dat ik zo stellig reageer, is omdat het me pijn doet dat een aantal mensen de waarde van de Bijbel naar beneden wil halen. Ik durf mezelf wel open te stellen om me door God te laten corrigeren, want ik weet wat het betekent, in die genade te leven. Ik weet ook wat het betekent als je zegt dat je die genade niet nodig hebt. En dat is pas een leven wat in mijn ogen ongelukkig is. Ik leef in die vrijheid die Christus biedt. En dat is een vrijheid die ik nooit meer kwijt wil.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:09

RENSKE067 schreef:
waarom steeds op deze manier chat????
en als je zegt allemaal bedoel je daar nu ook een keer jezelf mee???
of sta jij weer boven de rest hier op cm??
ik heb jou al een aantal keer op dingen gewezen
en je walst er gewoon overheen en meestal krijg ik ook geen enkel antwoord op wat ik tegen je zeg of schrijf
niet dat ik daar op zit te wachten hoor want je hebt toch weinig nieuws toe te voegen meestal
volgens mij is God de enige die ons helemaal kent en kan oordelen over ons leven
en jouw mening weet ik ondertussen wel en die vind ik ook niet belangrijk
ik sta open voor wat anderen mij te zeggen hebben maar ik kies mijn eigen weg (en ja chat met de bijbel als leidraad)
Volgens mij lees je over het woordje ons heen. Ik heb mezelf nooit uitgesloten in de discussie. De essentiële vraag wordt voortdurend ontweken vind ik. Wat doen we als de Bijbel A zegt en we doen B. Dan kiezen de meeste van jullie ervoor vol te houden dat de Bijbel ook B zegt. En dat vind ik de bijbel tekort doen. Mijn keuze is ten volle te erkennen dat de Bijbel A zegt als er A staat. Dat ik dan zelf tekort kom in mijn leven, is mijn persoonlijke strijd. En ik kom in veel dingen tekort en heb Gods genade nodig in mijn leven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:57

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:01
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:46

GRIFFIN748 schreef:
ah, het gevoel voor humor is inmiddels ook al verdwenen, merk ik?

Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Zullen we kijken of Chris die humor met je deelt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:16

GRIFFIN748 schreef:
tegelijkertijd zou je ook eens moeten luisteren naar andermans mening/visie. ben je daar te stug voor, dan zorg je er (wellicht onbewust) voor dat je mensen van het forum en de chat wegjaagt. en is dat dan je bedoeling?

bij mij is dat doel wel bereikt. als ik vind dat samenwonen en sex voor het huwelijk moet mogen, is dat mijn mening en heeft men dat maar te respecteren. ik heb niet het idee dat dat gebeurt.

Smiley met dichtgeplakte mond
Waarom heb je het idee dat mensen je mening niet respecteren? Omdat ze er tegen in gaan? In mijn ogen sta je absoluut vrij in het geven van je mening.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:58

GRIFFIN748 schreef:
ik denk dat dat komt doordat mijn redenering en zienswijze (en die van velen met mij) niet past in het referentiekader van Chatuliem. hij kan het namelijk alléén maar met je eens zijn als je hetzelfde denkt als hij. maar dat is nou juist het mooie van mensen: ze denken allemaal verschillend. mensen als Chatuliem vinden het dan nodig om hun zienswijze bij hen door de strot te duwen. 'gelukkig' is hij dan bij mij aan het verkeerde adres.

ik hoop dat hij een keer inziet dat je dat eigenlijk niet kunt maken (ik vrees echter van niet) Gefrustreerde smiley
Weerleg eens met argumenten zonder op de man de spelen, Griffin. Wat jij misschien star noemt, vinden de anderen consequent. En heb je er misschien wel eens over nagedacht waarom er bepaalde standpunten weergegeven worden. Zou het misschien niet kunnen, dat men eens probeert te leven en uit te dragen wat er in de Bijbel staat?
Ik kan me voorstellen dat het voor mensen vervelend is zo geconfronteerd te worden, maar ik vind wel dat dit moet kunnen op een christelijke site. De mening die ik uitdraag wordt nl. wel door heel veel mensen gedragen, en het is belangrijk dat dit gehoord blijft worden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 01:21

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:28

GRIFFIN748 schreef:
niet per sé. de sex is niet 'onvermijdelijk'. (en mag van mij ook. denk aan het elfde gebod)

maar om nou te zeggen dat je door samenwonen er openlijk voor uitkomt....béétje kort door de bocht
Griff, denk je nu echt dat er mensen zijn die samenwonen en geen seks hebben????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:23

JONATHAN890 schreef:
voor mij is er gewoon geen verschil tussen samenwonen en trouwen
en dan bekijk ik t vanuit t oog van God.
het enige verschil is dat je niet publiekelijk de zegen hebt gevraagd

Maar als je nu eens samen een heel goed gebedsleven
En samen bid voor de relatie? Welk gebed is nu meer? Er is voor mij geen verschil.
Huwelijk is een burocratisch gedoe waar de regering rijk van wordt. je vrienden dronken.
Huwelijk in de kerk is mooi, heel mooi om God erbij te betrekken, maar soms is t misschien wel eens beter en kan t soms niet makkelijk anders

Ik blijf erbij dat t voor God niet uitmaakt, samenwonen of trouwen, ik weet wel dat God heel graag betrokken wil zijn in de relatie die je hebt.
relatie met je man/vrouw en God erbij !!!
En ik weet zeker dat God zijn zegen geeft, als je samen er om vraagt en je beiden leven deelt met God erbij.
Dus jij gelooft niet in de heiligheid van het huwelijk? Dat het door God ingesteld is?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:15

JONATHAN890 schreef:
Dat zou dus betekenen dat als je leeft naar 'een wet' die God in je hart gelegd heeft, je daardoor beoordeeld wordt. Daardoor dus behoudenis mogelijk is?
Geldt dit dan ook voor moslims, die ergens in een land, waar Jezus Evangelie verboden is, maar waar diegene, een bijna gelijke wet naleeft?
Geld dit ook voor een Boedhist , een Hindoe, mensen die nooit met het evanglie bereikt zijn?
Die vraag stel ik me dan dus.
En als dat antwoord ja zou zijn, dan geldt dat ook voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijdt en geen vergeving vraagt.

Lees dan eens de laatste zin van de tekst, daar is het antwoord. Dit alles zal blijken..........Ik zelf kan daar geen oordeel over geven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 16:22
BerichtOnderwerp: politieke discussies

ARJAN007 schreef:
Ook de maand april is warmer dan gemiddeld. Deze maand 1,5 graad warmer dan gemiddeld. De klimaatopwarming gaat onverminderd door.

Een volgende regering ontkomt er gewoon niet aan om fors in het milieu (en dus ook in het klimaat) te investeren......

Verder zullen tussen nu en 2020 de feiten m.b.t. de klimaatopwarming de laatste tegenstribbelende politici op de knieën dwingen, denk ik.....
Ik ben het met je eens zoals je het beschrijft, maar helaas, de zgn. milieupartijen denken alleen maar in termen van belasting, dat is een negatieve motivatie. Investeren in milieu is een heel interessante optie, want dat levert veel geld en banen op. Belasten terwille van het milieu is een slechte zaak, want dan wordt de eenvoudige man het meeste gepakt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 29 april 2010, 16:42
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:41

GRIFFIN748 schreef:
de een vindt dat het wel kan, de ander vindt dat het niet kan. dat is nou het mooie van de diversiteit van mensen.

maar als je je mening ('het kan/mag niet') gaat opleggen aan de ander ('het kan wel'), dan ben je (denk ik) verkeerd bezig.

'men' zou het bij mij ook niet hebben moeten proberen, toen ik met mijn huidige ex samenwoonde. da's nou iets dat valt onder het kopje 'zelf verantwoordelijk zijn voor wat je doet', en dan kom je dus weer uit bij het begin van mijn reactie:

de een vindt dat het wel kan, de ander vindt dat het niet kan.

(en zo is het cirkeltje weer rond Verlegen lachende smiley )
Weet je wat me opvalt in deze redenatie? Dat we allemaal Gods Woord zeggen belangrijk te vindn, maar uieindelijk ons er niets van aantrekken en vooral de ander daar ook niet op willen wijzen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:37

HENK710 schreef:
Door de werking van Zijn leefregels in de harten van alle mensen KAN ieder God kennen (dit is wat ik tot nu toe steeds gezegd heb). Mensen KUNNEN in elk geval Zijn leefregels houden, ook zonder zich direct bewust te zijn van Zijn bestaan.
En dat is dus onjuist. Je kunt Zijn wetten kennen, maar dat wil niet zeggen dat je JHWH de God van Abram Isaak en Jakob kunt leren kennen. Daarvoor is het nodig dat je mensen over hem vertelt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:33

JONATHAN890 schreef:
Rom 2:
14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.

Ergens is dit best een apart ding wat Paulus hier verteld.
Ik heb t daar wel eens moeilijk mee, als ik er teveel over nadenk.

Wat gebeurt er met mensen die vóór Jezus leven en nog nooit van JHWH hebben gehoord en Zijn wet??
Het antwoord staat toch voor je? de wet staat in hun hart geschreven en op grond daarvan zullen ze beoordeeld worden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 01:21

RELLOK036 schreef:
nah er zijn er ene paar die vallen over anders mans opvattingen..... en blijven ook het opzoeken... ben dat eerlijk gezegd een beetje erge veel beu...maar je hebt idd gelijk hoor dat we het niet met elkaar eens hoeven te zijn, maar dat is nu ook juist mijn punt men laat elkaar daarin juist niet in elkaars waarde....... joe snap? wijzend naar bv boehda topic en te toeelrant topic... als kleine voorbeelden... een discussie is goed en mooi maar laat elkaar dan in iemands waarde, je kan iemand wel wijzen op bv fouten of een eventuele verkeerde ziens wijze (wie zegt wie gelijk heeft?)
maar je kan het ook op een milde manier dien ipv met termen smijten ofzo.
ALs ik kijk naar hoe Jezus te werk ging tegen de farizeërs dan was het niet met kracht termen maar met zacht woorden.
We zijn met zen alle christenen hier laten we dan elkaar ook zo behandelen. Lijkt me wel iets beter. is maar een gedachte van me.
Oke het lijkt een onbegonne werk strijd of wat dan ook
Allereerst vind ik Rel dat je de zaak overtrekt. Dat sommige mensen zich persoonlijk aangevallen voelen heeft voor een groot gedeelte ook met die persoon zelf te maken.
Mijn mening is dat we eens een keer andermans mening moeten durven weerleggen als ze tegen Gods Woord ingaan. De laatste tijd lijkt het alsof je nergens meer voor uit mag komen, dan word je meteen afgeschilderd als iemand die moeilijk doet.
Ik heb er geen zin meer in mijn mond te houden als ik zie hoe sommige mensen met God en Zijn Woord omgaan. En ik weet dat het een stuk lastiger is voor mensen om daar mee om te gaan, maar ik vind wel dat het eens een keer moet. Maar mensen in hun waarde laten, ok, hun meningen mogen we best wel bestrijden als ze tegen God en Zijn woord ingaan.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 148 149 150 151 152 153 154 ... 169 Volgende
Pagina 151 van 169