ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 12:42
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?

CORNE927 schreef:
Als je als man en vrouw rond de 20 bent (en nog zonder levenservaring) is het de normaalste zaak van de wereld dat je voor de echte relatie gaat lijkt me.
Maar stel je nu eens voor dat die relatie om welke reden dan ook er niet meer is als je 50 bent? Hoe logisch is het dan dat je voor exact hetzelfde nog gaat? Ten diepste willen we het waarschijnlijk allemaal, maar het leven heeft ons gevormd, we hebben bagage, soms kinderen etc. Allemaal factoren die lastige hindernissen kunnen vormen bij de wens een echte relatie te willen.

Is Latten eigenlijk niet veel slimmer dus, ieder zijn eigen ding en huis, en verder het leven invullen zodat je beide optimaal gelukkig wordt?

Het is misschien een (te) moderne gedachte, maar kan zeggen uit ervaring te spreken, dus pols jullie mening ook maar eens.

Even terug.........
Naar de bron van alle ellende, het ideale plaatje, wat volgens mij echt niet werkt, allemaal vrij en ongebonden?!
Iedereen zijn eigen huisje, kruisje idealisme, en alle Christelijke normen en waarden in een verzuring,s vat, allemaal single , lang leve de lol.

Eigenlijk best wel vreemd, dat juist weer, die nooit gebonden vrijgezelle eenlingen juist wel die gebonden samenstelling zoeken.
Volgens mij is het allemaal niks, wij zouden eigenlijk bij elkaar op cursus moeten gaan, de voor en nadelen onderzoeken.
Dat als je met zijn twee strijd, ellende is, maar alleen ook, het gras aan de overkant is altijd groener.

En zoals iemand anders al zette, iedereen heeft zijn eigen rugzak (je) en het is makkelijker om het over die andere te hebben.
Oké die is ten delen bekend, de mijne niet, maar is er wel degelijk, en ik denk ook dat er weinig zijn, die zouden willen mee sjouwen .
Maar het neemt niet weg dat iemand een tweede kans mag hebben, ook al zou die bij een ander de zoveelste keer zijn.
Balken en splinters, we hebben ze allemaal, en iets van stenen gooien Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 11:12

PETRA373 schreef:
je zou ook kunnen zeggen geen monogamere man of vrouw die jaren heeft gevochten in het huwelijk, door gaand in slechte tijden, vergevende, helpende, tot het bittere eind. ondanks je omgeving die zegt, ga weg,red je zelf. vecht je eenzaam door omdat je de belofte trouw heel serieus neemt in goede en slechte tijden, tot het bittere eind.

Ik ben toch echt wel bang, dat die laatste hier op cm niet zitten, die zijn dan nog aan het strijden toch?
Los van het feit, vreemd gaan en mishandeling (lichamelijk en geestelijk) kan ik mij er weinig bij voorstellen waar sommige tegenwoordig om scheiden.
En vraag mij dan ook stellig af, waar is soms de strijd gebleven voor het behoud van een huwelijk, tegenwoordig.

En dan nog, de opmerking wat een omgeving zegt, dan is mijn vraag je bent toch niet met je omgeving gehuwd.
En ik bedoel het echt niet te persoonlijk, maar de omgeving zijn in de regel de grote opgevers, die van de hoed nog rand, enige wetenschap hebben dan door horen zeggen, verkregen.
Ik zeg heus niet dat horen zien en zwijgen, altijd tot de deugden behoren.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 22:47

SHANITA130 schreef:
Glorie: Latten is ok, maar dan wel zonder seks. Seks voelt ook (is ook niet wat de Heer wil, buiten een huwelijk, maar ok, ik ben ook in het verleden wat dat betreft de fout in gegaan... Gefrustreerde smiley ) niet fijn, als de ander weer weg moet, erna. Seks is gewoon bedoeld voor in het huwelijk, als je erna gewoon lekker samen kunt gaan slapen....
Maar ja, dit was weer een proefabo voor mij, dus ben weer weg... Kan dus ook de reacties niet meer lezen, maar ja, misschien heb ik de discussie staande gehouden.... Engeltje smiley
Het beste iedereen hier!!
Onthoud: God altijd op de eerste plaats!!! Verlegen lachende smiley

Nah ja zeg!

Zonder seks...waar slaat dát nou weer op! Boze smiley

Als iemand werkt moet ie ook weg erna, en de mensen die regelmatig voor weken, maanden naar buitenland moeten voor zaken Smiley die vol vragen zit

Bekrompenheid, en ff zeggen wat de Heer wil voor anderen, knap hoor...

Trouwens, hoe weet jij, voor anderen wat de Heer wilt.... Smiley die vol vragen zit

Tegenwoordig hoef je niet zo nodig te trouwen hoor, bijna de helft woont samen.
Het gaat erom of je trouw bent!

Onthou altijd goed: laat je niet door betweterige T#$%$ wijsmaken wat de Heer wil; de Heer spreekt door je eigen hart, als je vrede voelt is het van de Heer, daar hebben we anderen niet voor nodig...

Precies als twee mensen elkaar trouw zijn, en één zijn tegenover God of met Hem, is het goed.
De rest is gewoon een circus door de mens bedacht, een papier winkel die klauwen met geld kost, als je trouwt.
En mocht het om wat voor reden niet goed gaan, nog heel veel meer kost

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 16 februari 2013, 22:47
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 22:31
BerichtOnderwerp: Humor

Een echtpaar ligt s,avonds op bed...............................
Zegt de vrouw tegen de man, ik hoor gestommel buiten
Oh zegt de man wat hoor je dan vraagt die dan............?
Ja, zegt de vrouw, kan je niet even gaan kijken...........?
De man staat op en loopt naar het raam, en kijkt schrikt
en loopt naar de telefoon en belt 112
Een agent neemt op en vraagt wat er aan de hand is......
De man zegt, er lopen inbrekers in mijn schuur, en laden
mijn spullen in.
oh zegt de agent, en nu?
Tja zegt de man kan u niet even iemand sturen, de agent
schraapt even zijn keel, en zegt, iedere auto is al weg
Belt u later maar even hoe het afloopt........................
De man loopt richting zijn bed, maar kijkt nog één keer naar
zijn schuurtje.
Zonder aarzelen loopt hij weer naar zijn telefoon, en draait
weer 112, de zelfde agent neemt weer op en vraagt wat er
aan de hand is..........
De man zegt, ik heb net 4 inbrekers neer geschoten, kan u komen?
Binnen de kortste keren staat de hele straat vol politie agenten en
ambulance,s.
De agent loopt naar de man die gebeld had en zei u had de inbrekers toch
neer geschoten
De man antwoorde, en u had toch geen auto,s meer?!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 19:55
BerichtOnderwerp: Kind van school.

PIETER619 schreef:
Dan toch beter de Bijbel gaan bestuderen en leren wat het Nieuwe Verbond inhoud, daarna Jacobus 1 eens gaan lezen, God wil als goede liefhebbende Vader ngeen kwaad voor zijnkinderenen heeft een regering als in Noord- Vietnam of met een dictator als Hitler beslist niet geformeerd danwel gewild.

We kunnen niet in Gods nabijheid komen met, wat Hij wil, maar 1 ding staat voor mij al seen paal boven water, HIj wil het goede voor ons, niet het kwade.

Het is gigantisch kort door de bocht om al het kwaad wat ons over komt als straf van God te zien, zo van eigen schuld dikke bult. Als een regering tegen Gods wil in gaat, hoef en moet ik mij daar beslist niet meer gehoorzaam aan te zijn.

Wat God wil staat boven alles en niet wat men gemeend te moeten gehoorzamen als het in ons straatje van pas komt.

Precies, en dan nog dit, ik kan de wereld niet veranderen........
Maar ik mij zelf een beetje...........

En ik lees niets, maar probeer het te beleven.............
Soms lukt het, maar vaak ook niet.....

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 16 februari 2013, 19:57
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 19:47

LEANNE226 schreef:
Je hebt zeker het topic gemist waarin vrouwen zeiden dat ze mannen mijden die met een vrouw op hun (profiel)foto staan,simpelweg omdat die bezet lijken...........dus nee,we zijn niet zo triest dat we kicken op bezette mannen,het tegendeel zelfs.

Blijf gewoon jezelf Gerrit,dat is het beste dat je kunt doen!

Precies Leanne, het zal wel zijn eigen trieste balans uit het verleden zijn, eer ik mij tot zo,n niveau zou moeten verlagen Gefrustreerde smiley
Blijf ik liever op mijn uppie Lachende smiley
is zo rot nog niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:46
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide

KABOUTER722 schreef:
in het recente verleden hebben wel al eens een zeurkous gehad die (ook) niet vond dat er kinderen bij aanwezig konden/mochten zijn.

ben jij de volgende?

Nee natuurlijk niet, maar wilde even een oude vertrouwde traditie aanhangen, das die pik nik toch ook Gefrustreerde smiley
Piknikken zonder kinderen, is het zelfde als zakdoekje leggen in een bejaardenhuis Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:04

ROOS575 schreef:
Als iemand gescheiden is (laten we in het midden houden of het terecht was of onterecht was) heeft hij/zij een bagage.
Punt is dat je die je levenlang meeneemt; je moet met die bagage om kunnen gaan op korte en langer termijn.
Vooral in een relatie, anders verloopt die weer in de scheiding...

Sommige mensen kunnen/ willen die bagage niet zien en voor een ander is het een les geweest.
En ja het is zo dat ongeveer 90% van CM gescheiden is of een tijd lang samengewoont hebben. (wat ik hetzelfde vind)

En nee... scheiden is niet gewoon, denk dat weinig mensen dat vinden

En dan gewoon met alles mee huppelen, nou nee, echt niet, neemt nog steeds niet weg om het overal mee eens te zijn.
Als men het er niet mee eens is, roept dat vragen op, best wel vreemd waarom dan niet, andersom?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 11:41

JOL252 schreef:
Een kritische kanttekening is niet erg, mag best wel es hoor. Maar dergelijke inzichten nodigen mij niet uit om met iemand die deze huldigt in zee te gaan wegens gebrek aan invoelend vermogen en niet horen wat er nog meer kan plaatsvinden binnen een huwelijk. Ik hoor in je reacties op het forum een stellingname over "gescheidenen die allemaal schuldloos denken te zijn". Maar moet het zo zwart wit gesteld? Moet het over schuld gaan? In een relatie is er altijd sprake van een over en weer, er vind iets plaats in de relatie tussen mensen. Daarin falen we, daarin brokkelt soms wat er was af, daarin is er ook schuldloos lijden, daarin kan iets je zomaar overkomen waar je vooraf niet voor gekozen hebt toen je ja zei. Mensen scheiden niet zomaar, maar ik hoor jou dit eigenlijk zeggen.

Maar ik wens je alle succes van de wereld op CM Knipoog smiley ......... waar velen rondlopen met een verhaal.

Precies, maar een invoelend vermogen is ook niet altijd zaligmakend, maar je kan alles wel neerzetten, maar de hamvraag is dan, menen zij dan ook wat zij zetten.
Soms zet men al snel een leugentje om best wil, maar ik vraag mij dan ook stellig af, is het dan wel bestwil?
Misschien zijn zij, die het wat harder neerzetten, in de regel eigenlijk zachter, en eerlijk maar worden dan wel met de vuilnis buiten gezet.

Ik heb ooit getracht, een relatie aan te gaan met een gescheiden vrouw, maar werd uiteindelijk bij het grove vuil gezet, met één enkele mededeling dat ik te eerlijk was.
Om van het vergelijk met enkele kwalijke zaken in haar ogen, vergeleken werd met haar ex, die haar verlaten had.
Mag de mens dan wat voorzichtiger zijn, en een bepaalde stelling innemen?
Volgens mij hier niet, en alles maar voor kennisneming aannemen of goedpraten, sorry maar zo ben ik niet.
Ik vind, en misschien ben ik de enige in deze, vind niet dat je zo maar alles als normaal kan betitelen, of dat het ook zo is.

(en omdat iedereen het kan lezen, nee, een heilig bootje ben ik ook niet)

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 16 februari 2013, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 09:53

CORNE927 schreef:
Gerrit, weet je wat ook een goede tip kan zijn?

Ga met een vrouw, mijn part een zus als je die hebt of nicht, winkelen of uit.
Single vrouwen vinden een 'bezette' man aantrekkelijker dan een single man, want....die vrouw ziet blijkbaar wat in hem en zien ze vaak de man (jij dus) opeens in een ander perspectief.

Je 'hoort' er dan namelijk ook bij, triest maar zo schijnt het vaak te werken.

Succes,

Nou dank je de koekoek, het spreekt wel voor zich zelve, als je alle ervaringen van cm bij elkaar zet.
Volgens mij zijn ze vroeger wat vergeten te zeggen in de kerken, trouw tot een eeuwig scheid, i.p van tot de dood ons scheid.
Het is onderhand de normaalste zaak van de wereld, als men zegt, ik ben gescheiden, dan dat je zegt ik ben vrijgezel.
Dus mag een (vrij) mens, het ook eens, eens zijn met nog een ander vrij mens volgens mij is dat hier een buitensporige gedachte.

Volgens de meerderheid niet, als je al wat zet wordt je ter verantwoording geroepen door derden.
Komt natuurlijk wel omdat we tegenwoordig wel alles normaal vinden, en geoorloofd, wat vroeger nog geen optie was.
Als er ooit nog geschiedenis boeken komen over de 20ste eeuw, zal het wel worden de eeuw waarin alles veranderde, en alles kon en mocht.
Maar ben toch echt wel bang, dat tegen die tijd de stekker er uit gaat.
Sodom en Gomorra waren zo slecht nog niet!! zou het er nu beter aan toe gaan?

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 16 februari 2013, 10:25
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 08:08

KABOUTER722 schreef:
soms is 'zonder' beter, ook (misschien wel 'zelfs') als je onder de 50 bent.

ervaringen uit het verleden hebben mij tot dit standpunt gebracht.

Precies, maar ben bang dat hier weinig van aangetrokken wordt, het merendeel heeft al een gebonden relatie achter de rug op cm.
Dat is zo,n beetje de trieste balans als je alles, in ieder geval de reacties volgt, en zijn, dat vinden ze, de ervaring deskundigen van cm.
Als vrijgezellen éénling, wordt je veelal genegeerd, en je reactie bijna nooit serieus genomen, of je krijgt in sommige gevallen een reactie terug dat je te confronterend bent.
Daarom ben ik het wel eens met je stelling, waarom de keuze gebroken achter blijven, en niet altijd blij alleen?!
Of pas gaan zoeken als je het grootste deel van je leven al achter de rug hebt, huilen kan altijd nog.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 23:45
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide

HANNAH810 schreef:

Toch wel zonder kinderen Boze smiley
miskie kom ik dan wel Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 23:31
BerichtOnderwerp: ontroerend

Toen was geluk nog heel normaal Smiley die vol vragen zit
Rustiger in elk geval wel Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 23:17
BerichtOnderwerp: Zou je nog kinderen willen?

KABOUTER722 schreef:
't heeft op zich niks met Saabs te maken.

meer met ervaringen uit het verleden, waardoor het in de toekomst niet meer hoeft van mij.

Kan ik me ook wel in vinden, sluit mij er bij aan, eerlijk gezet, na 3 jaar cm kan je jezelf er beter bij neer leggen Boze smiley

( 3 jaar met onderbrekingen, gelukkig wel Engeltje smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 23:12
BerichtOnderwerp: Wie is de mol?

ROLF230 schreef:
Ik kijk al 12 jaar geen tv meer, maar ik kan je wel vertellen dat de mol diegene is die grijs is, groter dan een muis en kleiner dan een cavia, 4 poten en stekeblind. Hopelijk komen jullie er nu uit wie de mol is.

Nee hoor, die rijd in een zwart busje, en kruipt hier in het riool rond Geschokte, onthutste smiley ontstopt en maakt elke doorgang weer gangbaar Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 19:04
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

FRANKT627 schreef:
Er komt dit jaar ook weer eens geen zomer...of je zou weer naar een warm land moeten gaan om je daar vol te proppen met ijs zoals vorig jaar

De zomer wordt net zo mooi, als je hem/haar zelf wil maken Lachende smiley
........................................................................................ Boze smiley
........................................................................................ Clown smiley
........................................................................................ Huilende smiley, smiley in tranen
........................................................................................ Lachende smiley met blinkend witte tanden
En das eigenlijk met elk jaar getij zo, en met heel het leven... Gefrustreerde smiley
Het is maar net wat je zelf wil, ja kan alle kanten op, maar je moet
zelf wel de aanzet geven...........................................................
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 10:25
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?

ROOS575 schreef:
Een 'garantiebewijs' van Hem verloopt niet.
In mijn ogen is het wel belangrijk om te checken of je het orgineel hebt, dus geen kopietje.
Als je 'de echte' hebt dan krijg je ook uitleg van de Leverancier hoe het werkt en ben je er super zuinig op, zowel op het bewijs als de omgeving!
Hoe het geintepreteerd wordt kan soms verschillen, maar steeds navragen (bidden) lijkt mij van groot belang!

Dat is wel erg makkelijk en snel gezet, maar wij mogen ook wel eens wat meer ons best doen lijkt mij om de houdbaarheid goed te houden.
Er wordt maar al te vaak gezet, zo is het niet bedoeld, de goedkeuring van veel dingen, is al afgestemd op wat wij er van vinden.
Neem van mij maar aan,dat de coulantie van een leverancier minder geduldig is, en einde oefening sneller in zicht is.
God gaf zijn Zoon, voor onze zonden en onze behoudenis, maar wij mogen/moeten hem wel volgen, en een voorbeeld nemen aan Zijn liefde voor ons.
En die liefde uitstralen naar onze naaste, vergeven is daar één van, en wraak niet, en straffen ook niet.

Nee ik spreek me eigen niet tegen Duiveltje smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 26 februari 2013, 10:08
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 09:29
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?

Het staat ook in mijn profiel, de Bijbel als een belangrijke rode draad in mijn leven, en dat zullen er meer in hebben staan.
En toch zijn wij allemaal verschillend, ieders leven is anders, net zoals ieders opvattingen, over bepaalde onderwerpen.

Volgens het boekje, ander onderwerp, of voorwerp, een alles zuiger, je kan er alles mee zuigen, behalve water.
Het gaat al jaren goed, alles heb je er al mee opgezogen, tot dat, je overloopje van je gootsteen verstopt is, en je gootsteen overloopt.
Een grote natte bende in je keuken, je pakt je alles zuiger, en begint te zuigen, een grote klap een vuurzee er achter, einde alles zuiger.
Je belt de fabrikant van je alles zuiger, je vertelt het hele verhaal met een bibberende stem, hij antwoord, heeft u het boekje niet gelezen dan?
De garantie verliep bij fout gebruik.

De Bijbel, is die in wijze veel anders dan, een boekje over het gebruik van iets?
Staat daar ook niet in, hoe wij leven moeten, of mogen?
In de loop der eeuwen is er al veel veranderd, volgens menselijk begrip.
Er zijn tal van stromingen gekomen binnen de Christelijke leer, of beleving, en ieders zoekt zijn weg, wat het beste bij hem/haar past.
Eigenlijk passen wij de Bijbel aan, aan ons gedrag, maar al te vaak hoor je de kreet, de Bijbel is niet meer van deze tijd.
De Bijbel is geschreven, aan de hand van hoe de mensen toen leefden, en geld niet zo meer, in de tijd waar in wij leven.
Af en toe vraag ik me wel eens af, wanneer onze garantie is verlopen, wanneer mijn garantie is verlopen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:05
BerichtOnderwerp: "sterke vrouwen"

TESSYBEAR731 schreef:
Geeft niet hoor, ik geloof wel voor ons beiden Engeltje smiley
Verlegen lachende smiley

Verlegen lachende smiley Clown smiley Verlegen lachende smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 14 februari 2013, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:02

KABOUTER722 schreef:
jouw reactie gaat al mank bij jouw veronderstelling.

ik zie dat hier namelijk niet gebeuren.

Tja daar kan ik mij wel in vinden (je antwoord dan) Gefrustreerde smiley dat zie ik ook niet gebeuren Engeltje smiley
Dan nog liever een Saab dan een slap Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 14 februari 2013, 22:03
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:52
BerichtOnderwerp: Laat uw geluk niet afhangen van anderen

JOL252 schreef:
En dat was dus deze uitspraak:

Het enige dat ik stel is dat er zwart-wit gedacht en gesproken wordt over zaken waar soms jaren over geworsteld, gehuild, gebeden en gezocht en gewerkt is naar herstel juist omdát het huwelijk serieus wordt genomen; het jawoord tot de dood ons scheidt. Om dan te stellen, wanneer mensen dan toch uit elkaar gaan, dat het ligt aan een "foute relatie" met God veegt dat een heleboel mensen op één hoop.

Ja klopt, ben ik ook wel met je eens, maar of dat ook in alle gevallen is, dat weet men niet, dus is alles zwart wit.
Dus ook wat meneer pastoor zegt bij een bevestiging van een huwelijk, men kan nu éénmaal niet in een leven kijken.

Maar er zit ook genoeg kaf onder het koren, als je alles mag geloven, zitten er op cm alleen maar schuldloos gescheiden mensen.
Dus zijn ook al de opmerkingen en reacties eigenlijk zwart wit op cm
en wees eerlijk, wie zet er nu zijn hele doopceel op cm, ik denk niemand.
Zoiets doe je misschien in een privé mail, maar niet op een forum dat iedereen kan lezen.

Dus ja, zijn mijn antwoorden ook zwart wit...........
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 20:56

JOL252 schreef:
Dat is wel heel boud gesproken. Er bestaat meer dan zwart of wit.

Het was slechts een voorbeeld, en inhoudelijk ga ik niet over wat er wel, of wat er niet in een huwelijk allemaal de revue zou kunnen passeren.
Heb ik wat dat aan gaat geen jota verstand van, en geen ervaring mee.
En als ik het allemaal zo hoor (uit het verleden) gelukkig niet.

Dan nog dit, wat mij in vorige topic,s wel eens opviel, dat als je meegaand met gescheiden mensen iets zette was het goed.
Maar zo gauw je iets zette wat, er tegen in ging, dan werden je oren gewassen, en werd je bijna helemaal door iedereen verbannen van de site.

En of iets dan bout is wil ik in de midden laten, meer neutraal...........
Maar meer er van uitgaande wat meneer pastoor of voorganger uit den beginselen voor las.
Wat er daar onder een huwelijk werd verstaan (das dan ook bout zeker) ja dan kan ik mij vinden in de uitspraak waar de auteur van dit topic over begon.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 20:36
BerichtOnderwerp: Het Grote Stoppen met Roken Topic.

KABOUTER722 schreef:
dat moet gevierd worden. ik steek er een voor je op. maar aangezien het een sigaar is die je niet over de longen rookt, kan ik met een gerust hart stellen dat ik niet rook.

Maar omdat hij zo dik is, mogen wel weer anderen die niet roken, mee roken Geschokte, onthutste smiley dus ut blijft slegt Gefrustreerde smiley

Oh ja de christelijke gedachte, en roken, bij mij inde familie zitten ze ook, astma lijders , roken mag niet in huis.
Als ze al langs komen, is uniek, en als ze komen mag je een dag niet roken in je eigen huis. Boze smiley

Maarrrrrrr er is altijd een maarrr met oud en nieuw, en das maar één keer in het jaar, dan gebeuren de wonderen...........
Als of het nooit anders is geweest, staan moeder en zoon om 00:00 uur paraat om een uur lang vuurwerk af te steken.
Zonder ook maar een kugje te laten, de mist der kruitdampen, is dan wel zo erg aanwezig, dan het aantal pakjes shag die ik in 40 jaar heb gerookt
doen verzagen .

(trouwens dat ze bij mij komen is maar 1x in de twee jaar, nog geen half uurtje)
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 19:17

SHANITA130 schreef:
Ja, p sites bezoeken, ook.

Maar verder, ja, ik geloof niet in sprookjes, ik vind dat als iemand van rond 40/50 jaar, echt niet hoeft te wachten totdat ze getrouwd zijn hoor, wat een onzin!

Kijk, ik heb 2 vrienden, en ja, daar ga ik toch echt niet mee ....

Kijk daarom zijn het ook vrienden.

En vergis je niet: vrienden zijn van onschatbare waarde!

Maar ja, als ik hier zo'n leuke busdriver had, ja, dan spreken we van weer een héle andere situatie.. Knipoog smiley

Onkuisheid, is ook onwelvoeglijke taal, gedrag, daar vallen alle woorden op seksueel gebied ook onder, die te pas en onpas worden gebruikt.
En buitensporig gedrag.

Dan nog dit, volgens uw mening hoeft men na een bepaald levensjaar niet meer te wachten, bullshit , men wacht met zoiets wat ik denk wat u bedoeld, tot men echt van elkander houd.
Trouwen kan altijd nog, maar hoeft niet, per slot van rekening ben je dan al gehuwd.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 17:52

SHANITA130 schreef:
Ja, leuk weer hoor, nou ga ik de hele tijd denken van wat zou daar nou hebben gestaan....alsnog bedankt Huilende smiley, smiley in tranen

Nies so moeilijk toch, kijk maar naar de eerste quote Gefrustreerde smiley nie slecht he voor een lbootje Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 17:49
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ZEELAND736 schreef:
Ik meld hier niet meer te veel...dat bevalt me prima.... Knipoog smiley

Je hebt gelijk, anders zeggen ze nog .... wat een ........ is ....... toch Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 17:47

SHANITA130 schreef:
Onkuisheid is gewoon meerdere sexpartners, of vreemdgaan.

Niet meer en niet minder: geniet van je relatie, je kan zo zien dat het een lieve sympathieke man is, en nog good looking ook ;)

Ben zo blij voor je!!!!

Onkuis is wel wat meer omvattender dan alleen............. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 16:09
BerichtOnderwerp: Het weer

ZEELAND736 schreef:
Spekglad en heel gevaarlijk vanmorgen....
Niet alleen met de auto....ook het kleine eindje wat ik moest lopen....
Regen en hagel wat bevroor....
Vooral binnen in de bebouwde kom...de woonwijken...
Was getuige van een glijpartij...met een auto....
En een vrouw...gevallen met de fiets...huilend jongetje ernaast!!!
Echt verraderlijk...

Zonder valpartijen, zonder gevallen met een fiets, zelfs zonder huilend jongetje, zonder sneeuw hagel regen en ijzel, blijft het altijd verraderlijk buiten buiten op de weg Gefrustreerde smiley met al die vrouwen... Slapende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 14 februari 2013, 16:09
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 15:55

KABOUTER722 schreef:
dus als je geen kinderen wilt (zoals ik) ben je een moordenaar, als ik je goed begrijp.

in dat geval: bedankt voor het stickertje.

veronderstel je hebt iemand bezwangerd (Iemand= vrouw) en je wil het kind niet, nee beslist niet (= niet van nooit niet)
Nou ik hoef toch zeker een kabouter geen sprookjes te vertellen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 15:50

FRANKT627 schreef:
Dit zijn de 10 geboden:

1.Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
2.Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.
3.Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.
4.Eer uw vader en uw moeder.
5.Gij zult niet doden.
6.Gij zult geen onkuisheid doen.
7.Gij zult niet stelen.
8.Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.
9.Gij zult geen onkuisheid begeren.
10.Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.

Wat bedoel je nu met je vraag?

Ik denk dat zij wil strooien, ze had niet om de sneeuw gevraagd...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 ... 74 Volgende
Pagina 16 van 74