Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:23
Onderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Nou..dat is iets waar ik in mijn gezin vreselijk mee tob op dit moment. Hoe gaat ons leven verder, na vreselijke gebeurtenissen.... Het is prachtig, als je je geloof weet te behouden. Maar hoe..als je 17 bent....zoals mijn zoon, en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.
En vaste club jongeren van zo'n 20 personen....die compleet kapot zijn. Ga dan maar es vertellen dat God barmhartig is, en vol Liefde zit. Bijna al die jongeren zijn kerkelijk...ook de 2 omgekomen jongens..... maar ik hou mn hart vast......hoe gaan ze verder???
Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???
Jullie mogen best weten......ik ben ten einde raad...... Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.
Een bloedend moederhart, die moet toezien hoe haar kind lijd.... |
Ja vreselijk, dit was in putten gebeurd he, ik heb tot een jaar geleden ook in putten gewoont en ken het daar dan ook goed.
Maar het hoe en waarom is moeilijk, zoniet onmogelijk om dit uit te leggen aan je zoon, het is voor ons volwassenen al onbegrijpelijk, ik wens je hierin dan ook heel veel sterkte en kracht hoe hier mee om te gaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:18
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | neeen gekkie, ik ben bezorgd daarom stel ik ook zoveel vragen...ik ben jullie herder  |
En wij zijn de makke schaapjes die Frank de herder volgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:16
Onderwerp: Wokken
|
|
|
SYBREN542 schreef: | beste mensen ik heb besloten het wokken anuleren aftezeggen er zijn te weinig mensen die zich hebben aangemeld het spijt me heel erg ik en joop orgeniseren iets en dan gaan er zo weinig mee ik hoop binnenkort opnieuw te proberen super bedankt voor het aanmelden het spijt mij jullie horen snel van me sybren broekema |
Nouja zeg, jammer! Weet je wat, ik wil het organiseren op me nemen, diegenen die mee wilden gaan die nog steeds mee?
Voor het makkelijke houden we het bij hetzelfde wokrestaurant want daar zijn we nu op ingesteld, lijkt mij het handigste.
In elk geval gaat mee
Mamaloe463 Berendjan590
Wie volgt?
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zondag 3 februari 2013, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ben helemaal niet nieuwsgierig...Was ik ook nooit...pffff, ik stel al geen enkele vraag meer...voila...wees dan eens bezorgd... |
Moet ik bezorgd zijn of onze Frank geen cadeautjes krijgt met zijn verjaardag, bedoel je dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...en wat wordt het??? Wat is de eerste letter van dat kadootje? |
Jij nieuwschierig manneke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik probeer iemand mee te krijgen in de hoop dat die persoon naar Amersfoort durft rijden. Ik durf het echt niet. Ik heb geen sprekende wegvinder en ik rij niet graag op onbekend gebied.  |
Dat is leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:46
|
|
|
Kan ik volledig begrijpen dat je bang voor ons bent
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zondag 3 februari 2013, 11:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:45
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja, binnen 3 weken...de 25ste dus...  |
Okay, nou dat is wel een cadeautje waard dan he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:42
|
|
|
ROOS575 schreef: | Soms komen mensen op de juiste plaats en juiste tijd in ons leven en soms (in onze ogen) op het verkeerde moment.
Ik denk dat alles wat er gebeurd in Zijn hand is. Alles heeft een doel, achteraf zie je pas waarom iets gebeurde. Maar het wil niet zeggen dat alles wat gebeurd Zijn wil is.
Soms kan zo'n voorval ook de aanleiding zijn dat je tot geloof komt, dat is mooi. De grote vraag is wel... wat doen we er verder mee in ons leven??? |
Precies, en voor mij persoonlijk betekende dat het begin van de weg terug naar het geloof.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:06
Onderwerp: Mijn gebed vandaag is....
|
|
|
PETRA373 schreef: | is wel goeie tip, ha ha dromen,toch es minder op cm als ik over topics begin te dromen  |
Dromen over je busdriver is dan welweer leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:03
|
|
|
LUDOVIS284 schreef: | Heb je zelf een voorbeeld uit je eigen leven? Er staan iedere dag files op de A4 en toch storten er weinig vliegtuigen neer. omgekeerd denk je wel eens Ik dacht dat ik de vrouw van mijn leven was tegengekomen totdat zij een ander tegenkwam, maar goed ik snap wel dat dat iets anders ligt. Ik denk eerder dat het zoiets is als het regent op de goeden en op de slechten, soms heb je geluk en dan dank je God daarvoor, maar wat doe je als je pech hebt? |
Ik gebruikte in mijn voorbeeld een erg heftig voorbeeld, maar goed, ik zal een voorbeeld uit mijn eigen leven geven waarvan ik zeker weet dat God die persoon op de juiste tijd en de juiste plaats zette om mij te redden. Ik wilde liever niet over mijn situatie uitwijden maar nu je het zo vraagt zal ik het hier neerschrijven.
Een aantal jaar geleden reed ik op de afsluitdijk en door onbekende oorzaak kwam ik met mijn linker voorwiel vlakbij de vangrail terrecht in een soort greppel, door de schrik omdat mijn auto een stuk naar links getrokken werd hierdoor, remde ik en gooide snel het stuur wat meer naar rechts, maar ik weet nu dat ik niet had moeten remmen, maar dat deed ik in een reflex, toen ik remde begon mijn auto te tollen en ging een x over de kop, terwijl de auto tolde en ik dwars op de afsluitdijk stond en de vrachtwagens tegemoet zag komen, ging mijn leven in een snelle flits aan me voorbij, het is gebeurt was het enige wat ik dacht en ik weet niet hoe het kwam, maar ik vloog over een hectometer paaltje en kwam in de rechterberm tot stilstand, geen schrammetje, helemaal niets, alleen de auto was totall loss. Het eerste wat ik dacht was, ik heb echt een engeltje op mijn schouders gehad zeg ( ik kerkte toen niet en geloofde niet ) Er stopte gelijk een man naast me en vroeg me hoe het ging, ik was zo ontzettend geschrokken, en verbaasd dat ik nog leefde! Wat bleek, deze man zag het van een afstand gebeuren en reed al zigzaggend over de weg achter mij om het verkeer achter hem en mij te seinen dat er voor hem iets mis ging.
Moraal van dit verhaal, Deze man was het middel in Gods Hand om mijn leven te redden, hij was daar op de juiste tijd en plaats.
Maar het kan natuurlijk ook met een ander voorval wat je hebt meegemaakt in je leven dat je ergens voor bewaart bent.
Het gaat hier dus niet om een xtje domweg pech hebben, maar dat je kon en mocht ervaren dat Hij over je gewaakt heeft, dat het ook anders had kunnen lopen.
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zondag 3 februari 2013, 11:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:34
Onderwerp: EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Natuurlijk, met alle respect, maar er werden in het verleden wel eens antwoorden gegeven, met heel veel respect. Waar een waarheidsgehalte van 0,0 in zat, maar meer met verzachtende omstandigheden, daar gaat het meer om. Dan kan je beter niet reageren, dan dat je maar een halve waarheid neer zet wat dan dus niet helemaal eerlijk is. |
Hoe weet jij dan dat degene die reageert, een waarheidsgehalte van 0,0 heeft? En dat die reactie er eentje is met meer verzachtende omstandigheden? Dat zijn dan dus ook oneerlijke gedachten naar die ander toe
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zondag 3 februari 2013, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:31
|
|
|
Cadeautjes gekocht voor verjaardag van mijn zoontje morgen en slingers en ballonnen gekocht, en voor mezelf een mooie mok van Jet by ter Steege
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zondag 3 februari 2013, 10:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:23
Onderwerp: EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden
|
|
|
GERRIT084 schreef: | ******* Eerlijk zijn, niet van deze tijd ?!**************** Gewoon eerlijk zijn, wat jij er van vindt, ga er maar voor staan. Het is ook wel vaak confronterend, en men zit er ook niet vaak op te wachten toch? Hoewel men wel vraagt, aan die ander eerlijk te zijn, wil men het toch liever niet. Eerlijk duurt het langst, en soms, ja binnen een relatie gelukkig wel en soms met een ander onderwerp, ja helaas wel. Je ziet ook vaak op het forum, bij een grote verscheidenheid aan topic,s , verschillende antwoorden, en bijna nooit zijn wij het eens. Iedereen zegt een eerlijk antwoord te geven, maar soms kan het wel en soms mag het niet. Maar is het dan ook wel zo eerlijk, of wordt er dan een antwoord gegeven, meer moeten, om die ander niet te kwetsen. Maar volgens mij hou je dan juist, dat geen in stand, waar die ander juist vanaf wil. Eerlijk duurt het langst, maar oh oh wat hebben wij daar eigenlijk een hekel aan, of toch niet, is eerlijk nog wel van deze tijd? Waarin alles kan en alles mag, waar alles bespreekbaar moet zijn.. |
Je kan ook eerlijk zijn met respect naar de ander, dus respectvol iets zeggen wat je ervan vind, zonder de ander te kwetsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:12
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik ben naar 'Nederland zingt op zondag' aan het kijken en luisteren. Er is daar ook een gesprek met een vrouw die vroeger kloosterlinge was.
Herinneringen komen naar boven... |
Ja daar wilde ik ook naar luisteren omdat ik noodgedwongen niet naar de kerk kan vanochtend, maar is net afgelopen
Was dus een mooie uitzending Frank?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:09
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja, maar ik ben te gierig om die op te eten... ...ik heb nog 3 bakjes, zijn dus nog 6 borden soep. |
Dus als ik het goed begrijp heb jij van dat bakje van gisteren nog 1 bordje soep over Frankie, dus ik zou die maar lekker opsmikkelen vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 09:39
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ja ja, ik heb het begrepen hoor...ik zal wel thuis blijven en een beschuitje eten...voila |
Je had toch nog wortelsoep over van gisteren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 09:32
|
|
|
Wie heeft er ooit een voorval in zijn leven meegemaakt waarin duidelijk opgemerkt kon worden dat God de juiste persoon op je pad plaatste, of Hij je behoedde voor een groot gevaar wat je pas achteraf inzag, of later het wonder ervan zag dat God over je waakte.
Voorbeeld; je had een vlucht moeten nemen, maar komt te laat aan op schiphol en je vliegtuig vertrekt, zonder jou. Je baalt behoorlijk maar het is niet anders, je moet de volgende vlucht nemen. Paar uur later hoor je dat het vliegtuig die jij had moeten nemen is neergestort, alle inzittenden dood. Maar jij leeft! God heeft je dan wonderlijk bewaart, ook al zag je dat op het moment zelf niet. Dit is maar een voorbeeld, maar het kan natuurlijk op allerlei manieren zijn, dat God bv iemand op je pad plaatst waarvan je op het moment zelf het nut er niet van inziet, maar achteraf was diegene het middel om je leven te redden of je te behoeden voor iets kwaads o.i.d. Dus God zet op dat moment de juiste persoon op je pad op de juiste tijd en plaats om jou leven te redden, of om je te behoeden voor iets kwaads, iets gevaarlijks, iets moeilijks.
Wie heeft dit ook meegemaakt dat je achteraf kan zeggen, God heeft mij wonderlijk bewaart?
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zondag 3 februari 2013, 09:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 09:01
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
LIES146 schreef: | Vergeven.. het is iets waar ik al veel mee geworsteld hebt. Sommige dingen zijn menselijk gezien niet te vergeven. Iemand anders vergeven heeft neit alleen als aspect dat het iets is naar de ander toe. Vergeven doe je ook om jezelf vrij te maken. En misschien is dat nog wel belangrijker. vergeven betekent niet dat alles weer pais en vree is, dat je weer dikke vriendjes bent of zelfs maar dat er uberhaupt weer contact is. Vergeven zorgt dat je de band van boosheid, wrok, teleurstelling los kunt laten. En reken er maar op dat die dingen energie kosten en jezelf belemmeren, misschien zelfs verstikken. Jezelf bevrijden daarvan, het in Gods handen neerleggen, de ander met vrede tegemoet kunnen treden. Niet met als doel dat je 'dus' een reactie van de ander verwacht (dan wordt het voorwaardelijk) maar met als doel dat je zelf weer vrij mag staan: dat is volgens mij de essentie van vergeving. |
Juist, zo zie ik het ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 09:00
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | waarom lig jij? en sta je niet op de route?  |
Hij ligt daar uit te buiken na het overheerlijke wokken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 08:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik ben echt een kluns in het vinden van de weg...wacht je effe met eten tot dat ik er ben  |
Haha jaajaa dan zie ik het ervan komen dat mijn gezinnetje en ik niks zullen eten vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 08:49
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dan vertrek ik nu dan ben ik zeker tegen het avondeten bij jou...wat schaft de mamaloe-pot vandaag? |
Vandaag eten we kip met wokgroenten en woksausje met rijst , geraspte komkommer in azijn en vooraf kippensoepje.....
Rij voorzichtig  Ik schat dat het zo'n drie en half uur rijden is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 08:32
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ga vandaag schoonmaken en opruimen, wasjes draaien afwassen, want ja, ik krijg woensdag hoog bezoek.
Dus, eventjes mijn huisvrouw alter ego uit de kast halen, Wat pilletjes dat ik dat allemaal niet bewust hoef mee te maken, en off we go
Ja, ik zet wel ff de katholieke dienst op tv aan, of hopelijk is er een vrijgemaakte dienst. Zelfs nog beter...
Latertjes, en een hele fijne zondag!!!  |
Hee waar haal je die pilletjes dat je niet bewust hoeft mee te maken dat je aan het schoonmaken bent? Lijkt me wel handig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 08:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...bedoel je nu dat ik bij jou mag komen eten, mamaloe...  |
Je mag altijd komen eten hier, ben niet moeilijk mijn huis is een soete inval
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 08:28
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...daten bij mij??? Ik woon erg klein hoor...vraag maar aan Jol zij was eens hier.
Baai de wee: ik ben net ziek op dat moment wanneer jullie willen komen daten... |
Wees maar gerust hoor Frank, we zullen je wel met rust laten
|
|
Naar boven |
|
|