Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 17:55
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Sola, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en Gods zegen in je nieuwe levensjaar!
Groetjes, Marijan |
Dank je wel Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 16:24
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Sola, van harte gefeliciterd en dat je een fijne dag mg hebben. |
Thnx Maris.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 15:07
|
|
|
PIETER649 schreef: | Sola... van harte!! |
Thnx Pieter
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 25 januari 2010, 15:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 17:41
Onderwerp: Spreuken 31 vrouw
|
|
|
PIETER649 schreef: | Iedere vrouw heeft haar specifieke goede en slechte kanten, ik denk dat je die moet leren herkennen en waarderen. Ook de 'slechte' kanten van een vrouw dus! Want wat is slecht??? De dingen in een vrouw waar de 1 van baalt, kunnen een ander juist bekoren...
Zelf ben ik nu voor de tweede maal getrouwd en de vrouwen zijn in alle opzichten heel verschillend, totale tegenpolen. Ik ben nu blij met Annette, maar dat houd niet in dat ik van mijn ex nooit gehouden heb.
Count your blessings |
Waauw !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:57
|
|
|
ANITA324 schreef: | Begrijp nog niet wat je bedoelt over bepaalde dingen zou je wat meer uitleg over kunnen geven? Mensen kunnen zeggen ja ik ken je via pc beeld maar in praktijk is diegene wel zelfde alleen anders. Je weet niet hoe iemand leven is en wat naar dingen heeft afgespeelt en zich zo heeft gevormd, enz. Als vrouw verantwoording afleggen stel dat die vrouw niet die inzicht voor heeft en daarin geen ervaring voor heeft dan is het toch handig dat de man die leiding over kan nemen? Want echter ik kan niet hoofdrekenen en snel ben ik niet voor deze maatschappij waarop nu ook geen werk heb. Ben dan eenvoudig in geloof en ja is mijn houvast de Bijbel om door te groeien des te meer met mijn hemelse Vader. Klinkt misschien heel vroom en makkelijk verwoord zul je misschien denken maar echt waar ik ervaar juist door mijn zwakheid dat ik door Hem sterker sta als een Rots door de Branding met mijn Here ga ik over muren heen. |
Gewoon dat doen, wat jij denkt dat God van je vraagt Anita, want daar komt het op aan....nevermind, wat anderen zeggen....Jij moet de Heer blijven volgen DAT is pas belangrijk Anita....of anderen dat nou hopeloos verouderd vinden of niet.......
Op mensen kun je niet bouwen....op de Heer wel...Hij is je rots en dan zal je huis niet in kunnen storten ook al komen er hevige winden en stromen....je huis zal dan bjven staan....
Gods zegen toegewenst.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:53
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wat je nu zegt klinkt heel anders dan "degelijke huisvrouw" Ik "ken" je langer dan vandaag,ik weet een beetje hoe je denkt,ik respecteer je mening maar denk dat je zienswijze in de huidige maatschappij niet werkt.Ik vind dat je als vrouw ook verantwoording moet nemen en dat het in een relatie niet gaat om leiding maar om gelijkwaardigheid in denken en daden(werk,geld,opvoeding,kerk,kerkgang,geloof etc) En Anita.....je moet veranderen???Welnee,lekker jezelf blijven |
De huidige maatschappij is echter voor God niet DE NORM. De Maatschappij....de WERELD DUS is voor God nooit DE NORM. In de maatschappij heerst n.l. een andere god m.i. en die is DE MAMMON.....
De bijbel leert mij, dat je niet 2 heren kunt dienen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:37
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
HENK710 schreef: | Gaat zeker niet om beter weten, Glenn, dat geldt wederzijds. En nu ik Sola haar reactie gelezen heb (en dan met name het citaat), denk ik dat het verhaal dat ik ken van enkele katholieken toch niet helemaal dekkend is voor het totale verhaal. Dus dank voor de aanvulling. |
You are welcome, Henk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 20:11
|
|
|
GLENNY451 schreef: | Henk niet om het beter te weten maar Vicaris fili i Dei betekent toch echt "plaatsvervanger van God! Dat is toch echt de titel die hij zich aanmatigt. Deze tekst staat zelfs in het vaticaan! Wat betreft Petrus, dat heeft de rooms-katholieke kerk zich ook toegeeigend want de schrift zegt toch duidelijk dat Petrus voor de besnedenen, joden verordineerd was door God en Paulus moest naar de heidenen. Paulus was in Rome geweest (zie de brieven) en Petrus? Dat is nog maar de vraag. |
Hier een link:
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/plaatsvervanger.pdf
Een artikel over Wie is de Plaatsvervanger van Christus? De Rooms-katholieke paus of de Heilige Geest? Door Richard Bennett, voormalig katholiek priester
En inderdaad Petrus was naar de besnedenen gezonden:
Gal 2,7 Integendeel, toen ze inzagen dat mij de verkondiging onder de heidenen was toevertrouwd, zoals aan Petrus de verkondiging onder de besnedenen Gal 2,8 – want zoals God Petrus kracht had gegeven voor zijn werk onder de Joden, zo had hij mij kracht gegeven voor mijn werk onder de onbesnedenen –
Hieronder nog een artikel over Vicarius Filii Dei (van het internet afgeplukt)
Vicarius Filii Dei is een titel die behoord zou hebben aan Petrus en betekent "plaatsvervanger van de zoon gods". Er wordt (vooral door Zevende-Dag Adventisten en andere protestanten) gezegd dat de paus (de opvolger van Petrus) ook deze titel draagt. De Rooms-Katholieke Kerk ontkent dit echter. De titel wordt genoemd in de Donatio Constantini, een vervalst document uit de 8ste eeuw waarin Keizer Constantijn de wereldijke macht van het West-Romeinse Rijk nalaat aan Paus Sylvester I. Dit document zou ook nog tijdens de hoge Middeleeuwen regelmatig gebruikt worden door pausen om hun wereldlijk gezag te laten gelden. Wanneer de letters van Vicarius Filii Dei (als Romeinse cijfers) bij elkaar worden opgeteld is de uitkomst van de optelsom 666, het nummer van de Antichrist. Naast de claim van sommige protestanten dat de paus de titel van Vicarius Filii Dei draagt zou deze titel ook op de pauselijke tiara (die sinds Paus Paulus VI niet meer wordt gedragen) staan. Ook zouden nog altijd pausen gekroond worden met de tiara waar de titel opstaat, terwijl alle oude tiara's door de soldaten van Napoleon werden vernield in het begin van de 19de eeuw. Uit dit alles leiden sommige protestanten af dat de paus de Antichrist is. De realiteit zit echter anders in mekaar. Er zijn talloze bewijzen voor het feit dat de titel niet op de tiara staat. Het is dus vooral een geloofszaak voor de Zevende-Dags Adventisten en andere protestanten.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 23 januari 2010, 20:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 14:54
Onderwerp: Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Kan je uitleggen Chatuliem, wat je bedoelt met Hem daadwerkelijk moeten aannemen? Hoe kan je - niet allegorisch - uitleggen dat Hij de enige weg ter behoudenis is. Een mens (Jezus) is toch geen weg? |
Jezus is het vleesgeworden woord van God, zie Johannes en Hij spreekt woorden van eeuwig leven en is Zelf Het Eeuwige Leven en Het Woord van God. Het Eeuwige Leven is dus EEN PERSOON, n.l. JEZUS CHRISTUS, Die voor onze zonden aan het kruis heeft geleden en voor ons de overwinning heeft behaald op de dood.
Johannes 1,1-18 Het evangelie volgens Johannes Het Woord is mens geworden 1 1 In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God. 3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. (1:3-4) en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven – Ook mogelijk is de vertaling: ‘en zonder dit was er niets. Wat bestaat, had leven in het Woord’.4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. 5 Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen. 6 Er kwam iemand die door God was gezonden; hij heette Johannes. 7 Hij kwam als getuige, om van het licht te getuigen, opdat iedereen door hem zou geloven. 8 Hij was niet zelf het licht, maar hij was er om te getuigen van het licht: 9 het ware licht, dat ieder mens verlicht en naar de wereld kwam. 10 Het Woord was in de wereld, de wereld is door hem ontstaan en toch kende de wereld hem niet. 11 Hij kwam naar wat van hem was, maar wie van hem waren hebben hem niet ontvangen. 12 Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden. 13 Zij zijn niet op natuurlijke wijze geboren, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God. 14 Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader. 15 Van hem getuigde Johannes toen hij uitriep: ‘Hij is het over wie ik zei: “Die na mij komt is meer dan ik, want hij was er vóór mij!”’ 16 Uit zijn overvloed zijn wij allen met goedheid overstelpt. 17 De wet is door Mozes gegeven, maar goedheid en waarheid zijn met Jezus Christus gekomen. 18 Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, die (1:18) de enige Zoon, die zelf God is, die – Andere handschriften lezen: ‘de enige Zoon, die’.aan het hart van de Vader rust, heeft hem doen kennen.
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Zelfs eten en drinken we de Heer bij het avondmaal.
Jezus zegt: wie in mij gelooft heeft het eeuwige leven en zal niet verloren gaan.
Iedereen zal door de DEUR naar binnen moeten gaan en wel JEZUS is de DEUR. Er staat al wie NIET door de DEUR naar binnen gaat, is een DIEF en een ROVER
Johannes 10
De goede herder 10 1 ‘Waarachtig, ik verzeker u: wie de schaapskooi niet binnengaat door de deur maar ergens anders naar binnen klimt, is een dief of een rover. 2 Wie door de deur naar binnen gaat, is de herder van de schapen. 3 Voor hem doet de bewaker open. De schapen luisteren naar zijn stem, hij roept zijn eigen schapen bij hun naam en leidt ze naar buiten. 4 Wanneer hij al zijn schapen naar buiten gebracht heeft, loopt hij voor ze uit en de schapen volgen hem omdat ze zijn stem kennen. 5 Iemand anders volgen ze niet, ze lopen juist van hem weg omdat ze de stem van een vreemde niet kennen.’ 6 Jezus vertelde hun deze gelijkenis, maar ze begrepen niet wat hij bedoelde. 7 Hij ging verder: ‘Waarachtig, ik verzeker u: ik ben de deur voor de schapen. 8 Wie vóór mij kwamen waren allemaal dieven en rovers, maar de schapen hebben niet naar hen geluisterd. 9 Ik ben de deur: wanneer iemand door mij binnenkomt zal hij gered worden; hij zal in en uit lopen, en hij zal weidegrond vinden. 10 Een dief komt alleen om te roven, te slachten en te vernietigen, maar ik ben gekomen om hun het leven te geven in al zijn volheid. 11 Ik ben de goede herder. Een goede herder geeft zijn leven voor de schapen. 12 Een huurling, iemand die geen herder is, en die niet de eigenaar van de schapen is, laat de schapen in de steek en slaat op de vlucht zodra hij een wolf ziet aankomen. De wolf valt de kudde aan en jaagt de schapen uiteen; 13 de man is een huurling en de schapen kunnen hem niets schelen. 14 Ik ben de goede herder. Ik ken mijn schapen en mijn schapen kennen mij, 15 zoals de Vader mij kent en ik de Vader ken. Ik geef mijn leven voor de schapen. 16 Maar ik heb ook nog andere schapen, die niet uit deze schaapskooi komen. Ook die moet ik hoeden, ook zij zullen naar mijn stem luisteren: dan zal er één kudde zijn, met één herder. 17 De Vader heeft mij lief omdat ik mijn leven geef, om het ook weer terug te nemen. 18 Niemand neemt mijn leven, ik geef het zelf. Ik ben vrij om het te geven en om het weer terug te nemen – dat is de opdracht die ik van mijn Vader heb gekregen.’ 19 Opnieuw ontstond er verdeeldheid onder de Joden om wat hij zei. 20 Veel mensen zeiden: ‘Hij is bezeten, hij is gek. Waarom luisteren jullie nog naar hem?’ 21 Maar anderen zeiden: ‘Dit zijn niet de woorden van iemand die bezeten is, en een demon kan de ogen van blinden niet openen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 13:29
|
|
|
GLENNY451 schreef: | Ik ga met je denkpatroon mee. Ik ben niet zo happig met de paus omdat deze zich de titel "plaatsvervanger van God" heeft toegeigend! Het is en blijft een schijnheilige vertoning in het Vaticaan, echter deze keer is het gewoon schriftuurlijk. |
Dank je Glenny.
Ik zou er eigenlijk nog iets aan toe willen voegen aan mijn opmerkingen, n.l.: in mijn optiek is een huwelijksluiting tussen 2 homosexuelen dus een teken van een bewust volharden in een zondige levensstijl en dat kan voor God m.i. nooit aannemeljk zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 01:26
Onderwerp: 'Te goed voor deze wereld'
|
|
|
1 Kor 16,22 Als iemand de Heer niet liefheeft – hij zij vervloekt! Maranata!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 21:54
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Las net op een internet een leuke verhaal van een katholiek die zijn ervaring met een evagelis uiteenzet over de betekenis van het woord 'rots'. Ik wil hierbij niet zeggen dat hij gelijk heeft maar vond het wel aardig om hier te posten: http://verbond.blogspot.com/2009/07/petrus-en-deze-petra.html |
Ik vind het een interessant artikel Laurens. En ja....de bijbel is geen simplistisch boek. Het lezen moet nauwgezet gebeuren m.i..
Soms hebben we geloof ik geen oog voor de nuanceringen van de Heer, misschien heeft dat ook te maken met onze geestelijke (on)rijpheid van een bepaalde fase/ogenblik waarin we zitten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 15:44
|
|
|
JILL658 schreef: | LIESBETH326 schreef: Het volgen van Jezus is denk ik idd heel divers. Maar dat is niet omdat ieder mens zelf bepaalt in welke mate hij/zij Jezus volgt. Jezus vraagt van ieder van ons ons hele hart en totale gehoorzaamheid. Nee, God heeft ieder mens uniek geschapen, met eigen liefhebberijen, zwakheden, gedachten, gevoelens, etc. Dat maakt denk ik dat het volgen van Jezus per persoon kan verschillen. Nauw contact met de Schepper is nodig om te weten wat het voor jou als individu betekent om Jezus te volgen.
Weet je Liesbeth Jezus vraagt niks van je. Als je Jezus lief hebt dan doe je vrijwillig wat Jezus graag zou willen. Jezus legt je niks op. Je hoeft niets te doen om zijn liefde te ontvangen. Hij geeft het om niet. Het enige wat jij en ik moeten doen is Hem aannemen als de Zoon van God de Vader en dat Hij voor onze zonden aan het kruis is gegaan. Gestorven en begraven . Weder opgestaan is uit de dode en zittende aan de rechterhand van God de Vader. Shaloom Jill |
Hier ben ik het volkomen mee eens Jill. Jezus legt ons nergens in de bijbel dwang op, tenminste ik kan het nergens lezen.
Het heeft m.i. natuurlijk wel consequenties, wanneer we Hem niet willen volgen m.i., maar dat is een andere zaak.
Jezus had ook eens een paar melaatsen genezen, maar er kwam er maar 1 terug om de eer aan God te geven bijv..
Jezus roept wel steeds op om Hem volledig te volgen en zegt ook herhaaldelijk, dat wie Hem niet op de eerste plaats wil zetten, boven vader, moeder, vrouw, man of kind, dat diegene Hem dan niet waardig is. Maar dat is meer een waarschuwing dan een opgelegde dwang van de Heer m.i..
Hij laat ons volkomen vrij om Hem te volgen of niet. Die vrije keuze mogen we voor ]Hem maken.
Hij roept ons en het ligt er maar net aan....HOE wij antwoorden. Dat is dan aan ons!
De rijke jongeling ging ook bedroefd heen en gaf ook geen gehoor aan het verzoek van de Heer om Hem te volgen....en wat was het gevolg daarvan....? Jezus zei toen, dat het nog makkeijker was, dat een kameel door het oog van de naald kroop, dan dat een rijke in het Koninkrijk van God binnen zou gaan.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op vrijdag 22 januari 2010, 15:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 05:40
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Wij moeten Zijn voorbeeld volgen, maar dat betekent niet dat we tè veel moeten willen doen. Tè goed zijn mag....... maar van ons wordt niet het (bijna) onmogelijke gevraagd. |
Ik denk, dat het een heel persoonlijke zaak is, in hoeverre iemand Jezus wil volgen. Je kunt dus niet spreken in termen als ONS. Wat voor de één TE is, is voor een ander weer helemaal niet TE.
Het volgen van Jezus kan dus zeer divers zijn....
Gelukkig mag ieder mens zelf bepalen in welke mate hij/zij Jezus wil volgen in nauw contact met zijn/haar Schepper, lijkt mij toe.
De één wil alle geneugten van deze wereld genieten en een ander wil genoegen nemen met alleen maar eenvoud.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op vrijdag 22 januari 2010, 05:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 23:32
Onderwerp: Wat zou Jezus doen
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik snap je stukje helemaal hoor
Zat alleen te denken; WWJD?... Ik ben maar een mens en weet dat ik er heel veel moeite mee zou hebben als het mijn partner was die vreemd ging. En om heel eerlijk te zijn denk ik dat ik het nog moeilijker zou vinden hem te vergeven... Natuurlijk staat er als eerste in de bijbel dat we niet zullen echtbreken, maar zou iedereen dat in zo'n geval kunnen opbrengen? Of ben ik dan, als christen-zijnde, gemachtigd om dezelfde zin die Jezus tegen de vrouw zei op een andere manier te gebruiken? Ofwel; Ga heen en zondig voortaan niet meer! Mag ik hem wegsturen en alsnog berispen? |
Volgens mij is het geen berisping, maar een zeer goede raad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 22:35
|
|
|
HANNAH810 schreef: | sola, je mag alles denken vinden en voelen wat je maar wilt..... daar heeft ieder mens t recht toe, dus ook jij.
weet je wat ik tegen mn kinderen zeg, wanneer ze onaardig doen tegen elkaar? "als je niks gezelligs kunt zeggen, hou dan een poosje je mond dicht asjeblieft!" |
Dank je wel voor je positieve woorden aan mijn adres Hannah......maarehhhh...ik kan het niet laten....als ik er even je eigen normen op loslaat(zie je reactie van zondag 17 januari 2010, 14:51 in de topic over SCHEPPINGSDOEL)....lijkt het me wat ietsiepietsie belerend........ en volgens mij houdt jij daar niet van...toch?
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op donderdag 21 januari 2010, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 03:10
|
|
|
WILMA729 schreef: | ik lees en lees en lees, en ik snap , begrijp de goede bedoelingen en de Bijbelse uitleg hierin van beide kanten Maar toch, denk ik............op welke tekst uit de Bijbel leg je de nadruk als het om homofilie gaat. Het is duidelijk en en feit dat er vanuit verschillende gedachtengangen, verschillende uitleggen gesproken wordt. De één zegt..het is een gruwel in Gods ogen, de ander zegt, waar twee mensen in liefde samen wonen gebiedt God Zijn zegen. Dit dilemma is op het niveau van de synode een blijvende discussie waar de theologen(mensen die vanuit hun werk en roeping niks anders doen dan de Bijbel bestuderen) niet tot een eensluidende conclussie kunnen komen. De één legt de nadruk op andere teksten dan de ander. Ik denk dat wij eropdit forum nooit uit gaan komen. Hoe goed de bedoelingen ook zijn van iedereen. Het is wel boeiend om de verschillende denkwijzen te lezen. Maar ik denk dan, wie ben ik om de levenswijze van een oprecht medechristen (lees homo-christen)te beoordelen. Je kan makkelijk zeggen........het is een bewust blijven leven in zonde............je kan makkelijk zeggen, ga bidden om genezing.........je kan makkelijk zeggen draag je kruis..........je kan makkelijk zeggen ik voel me geroepen om die mensen te laten weten dat ze in zonde leven, das mijn taak. Ik vind het allemaal niet zo makkelijk, ik kan niet in hun hart kijken, ik zie alleen de mens als homosexueel, die diep gelovig is. Ik ga daar geen Gods oordeel aan te hangen. Ik ga daar geen Bijbelse teksten op los laten. Als ik dat doe voel ik me een farizeer. Ik ben niet zonder zonde, dus ik werp niet die steen. Ik kijk liever naar de mens achter die homo, dat heeft voor mij meer waarde. Ga lekkerverder met deze discussie en met je eigen bijbelse waarheid en oprecht goede bedoelingen ...ik lees echt oprechte meningen hier, maar kan die niet delen dus<
Denk gewoonff tussendoor, stel dat jezus meeleest, wat zou Zijn bijdrage dan zijn hier op dit forum??? |
Tja...zo'n situatie is er in de bijbel....Zei Hij niet tegen de overspelige vrouw, die op heterdaad betrapt was op overspel.....Ga heen...ik veroordeel u niet...maar zondig niet meer????????? Zoiets lijkt me...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 01:50
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Je probeert met je beleefdheid en zalvende uitspraken boven een ieder te staan, pathetisch. Ik heb jou niet nodig om te weten dat God van mij houdt. En je bepaalt niet of mijn antwoorden juist zijn. Wie denk je dat je bent? En wat je interpreteert over mijn zwijgen is voor je eigen conto en niet voor de mijne, laat dat duidelijk zijn. Van je insinuaties ben ik niet gediend. |
Zo zie je maart...het is ook nooit goed....ben je beleefd, dan mag dat ook weer niet! En je neerbuigende opmerking van pathetisch.....niet erg chique hoor Mieke, echt niet....
Ik zeg ook niet dat jij mij nodig hebt om te weten, dat god van je houdt, maar ik mag het je toch wel zeggen? Of niet? Ik zie er persoonlijk niets verkeerds in om dat tegen iemand te zeggen.
Het is geen interpretatie van mij over je zwijgen. Het is nu eenmaal een psygologische wet, dat iedere reactie er 1 is en iedere reactie zegt weer wat over degene, die die reactie geeft, ook al is het niet de reactie, die er gevraagd werd. Zo is dat nu eenmaal. Ik heb iets aan psychologie gedaan....vandaar en ben zelf in therapie geweest....vandaar....
Jij bent behoorlijk aan het interpreteren Mieke........En.....ik behoud mij het recht voor om te spreken, wanneer ik spreek en te zwijgen, wanneer ik zwijg. Ook jij bepaalt niet voor mij mijn antwoorden.....op mijn beurt kan ik dan ook zeggen: who do YOU think that you are...en ook van jouw insinuaties ben ik evenzeer NIET GEDIEND, dat kan ik evenzeer zeggen, niet zo moeilijk overigens.....
En of jouw antwoorden juist of niet juist zijn, dat leert mij de bijbel....maar ik denk, dat jij enorm occult belast bent als yogalerares, dat blijkt voor mij uit alles, wat ik hier tot nu toe van je gelezen heb, incluis je profiel. Je bent wel heel erg transcendent steeds bezig......eindeloos... IN MIJN OPTIEK.....Volgens jou is er geen persoonlijke God....wat staat er in Genesis....God schiep de mens naar Zijn beeld... een persoon dus Mieke en....Mozes mocht God van achteren zien en zag God op Zijn rug...een persoon Mieke en zo heb ik nog wel meer voorbeelden als je die wil weten. Er zijn gelukkig al veel mensen, die yoga beoefenden tot de Here Jezus bekeerd en die hebben daarover goede getuigenissen afgelegd, hoe occult ze wel niet belast waren bijv. en dat het alemaal echt niet zo onschuldig is allemaal, maar dat ze door de Heer gereinigd werden en bevrijd werden van deze duistere machten en tot Zijn Licht kwamen als werkelijk bevrijde mensen en verder mochten leven in de vrijheid van de Here Jezus Christus. Mooi is dat, vind ik.
En ik vrees, dat ik dit natuurlijk ook wel weer niet mag zeggen van je. Zal je wel niet bevallen weer, maar ik behoud mij dat recht voor om dat te doen. In Nederand hebben we hier nog altijd de vrijheid van meningsuiting, weet je wel......vandaar...... En hier heb ik mijn vrije mening geuit.
Maar nogmaals... God heeft je lief Mieke....wees daarvan overtuigd. HIj heeft alle machten en krachten overwonnen, incluis de duistere geestelijke machten, die achter de beoefenaars van yoga e.d. staan, die zich voordoen als engelen des lichts maar het dus niet zijn.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op donderdag 21 januari 2010, 02:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 01:33
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hier mag je van mij wel een nieuw topic over openen...... |
Van mij mag jij dat ook gerust doen hoor Cross, kennelijk zie je er wat in.....ga je gang zou ik zo zeggen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 23:05
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat is ook niet wat er gezegd werd toch? Laurens legde enkel iets uit over de positie van de Paus nav een bepaalde opmerking binnen dit draadje. Maar om het weer even terug te brengen naar het onderwerp: gelukkig hebben we allemaal als scheppingsdoel om God te leren kennen, ook aan andere mensen! |
Ik heb ook niet beweerd, dat dat gezegd werd....soms heb ik behoefte aan wat aanvulling gewoon......that's all.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:59
Onderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
|
|
|
HENK710 schreef: | Deze opmerking brengt me even op een algemeen stukje waar ik aan moest denken toen ik het las. Het gaat dus niet over iemand in het bijzonder, maar over mensen in het algemeen.
Ik denk niet alleen hierover nadenken bij kerkkeuze, maar ook al in gesprekken met andersdenkenden. Want ja, een mens heeft bepaalde geloofsstandpunten die hij voor waar aanneemt. Maar een ander mens heeft, geregeld vanuit Dezelfde Bron, afwijkende standpunten. Zo iemand meteen als niet-christen bestempelen is mede vanuit de door jou hier ook al gestelde vragen toch wat vergaand. Want wie zegt dat een van deze beide personen ook maar het werkelijk juiste antwoord heeft, als we beiden de Bijbel als handvat gebruiken in het beter leren kennen van God? Wij geloven...ofwel we nemen aan in vertrouwen. Dan mag ieder mens keuzes maken vanuit dat vertrouwen. Keuzes in kerkgang, maar ook keuze in manier van benaderen van andersdenkenden, zoals hier op het forum... Helaas laten we daar met zijn allen denk ik nog wel vaak een steekje vallen (mijzelf inclusief). |
Ik denk, dat die ene belangriijke vraag daarom altijd gesteld moet worden, het geen de enige basis is, waaraan men een waar christen kan hetkennen, n.l. HOE BELIJDT JE JEZUS CHRISTUS.
Het is ook bijbels, om dit aan iemand te vragen en daarmee de geesten te toetsen van mensen, die beweren Christen te zijn. Immers alleen diegene, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die alleen komt van God zo staat er in de bijbel.
NBV 1 Joh 4,2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God.
Statenvertaling 1 Joh 4,2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; NBV 1 Joh 4,3 Iedere geest die dit niet belijdt, komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld.
Statenvertaling 1 Joh 4,3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:38
|
|
|
HENK710 schreef: | Er zijn ook meerdere bisschoppen, niet allemaal zijn ze paus. Petrus wordt in katholieke kring vanuit die opmerking van Jezus over de sleutels gezien als eerste onder zijn gelijken, zeg maar, zoals de Paus de belangrijkste bisschop is. |
Niet alleen katholieken hebben dus dat leergezag, bedoel ik. Ook geestelijken uit de protestantse kerk of andere geloofsgemeenschappen m.i..
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 20 januari 2010, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:28
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Ook de katholieken geloven niet dat de Paus de plaatsvervanger van Christus is, maar de plaatsbekleder. Dit is een wezenlijk verschil. Niemand kan Christus namelijk vervangen, Hij blijft altijd het hoofd van de kerk. Maar men kan Christus wel vertegenwoordigen op aarde.
De Paus is ook bisschop, wat betekent dat zijn leergezag is gebaseerd op grond van de apostolische opvolging. Iedere Paus heeft het leergezag gekregen van de apostel Petrus, die op zijn beurt leergezag van Christus heeft ontvangen volgens de woorden:
‘18 En ik zeg je: jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen, en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet kunnen overweldigen. 19 Ik zal je de sleutels van het koninkrijk van de hemel geven, en al wat je op aarde bindend verklaart zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn.’ (Mat. 16:18-19, NBV)
Volgens de katholieken heeft Christus zijn kerk gebouwd op Petrus, en hem ook het leergezag over de hele kerk gegeven. Petrus ontving als enige apostel de sleutels van het Rijk der Hemelen en daarmee ook het gezag om geloofspunten vast te stellen of te ontbinden. De Paus vertegenwoordigd dit leergezag, maar is net als Petrus niet de plaatsvervanger van Christus.
De Paus is dus gewoon een mens en geen God-mens, zoals Jezus. |
Niet alleen Petrus had dat leergezag, maar al de leerlingen van de Heer, zie daar voor
Matteüs 18 18 Ik verzeker jullie: al wat jullie op aarde bindend verklaren zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat jullie op aarde ontbinden zal ook in de hemel ontbonden zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:04
Onderwerp: 3 maart: ja of nee?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik heb me ooit dezelfde vraag gesteld, maar in 1584 was dit normaal Frans volgens de kenners, dus ik neem aan dat dat zo is. Ik heb me ooit op de middelbare school onledig moeten houden met oude Franse teksten, een dergelijke verschuiving in klank komt wel meer voor.
Thomas |
Dank je Thomas, weer wat geleerd, want ik vroeg me af...of het de originele vertaling was, maar dat blijkt dan inderdaad het geval te zijn. Maar volgens mij is het dan iets meer dan slechts klankverschuiving, wat heel normaal is in een ontwikkeling van een taal; dat komt in alle talen voor m.i., hier lijkt het me meer, dat het de semantiek, de betekenigsleer raakt ........denk je niet...... Destijds was kennelijk het woordje "peur" een goede vertaling voor arm. Arm en angst hoorden kennelijk bij elkaar. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen overigens.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 20 januari 2010, 19:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 15:44
|
|
|
NBG51 1 Petr 2,19 Want dit is genade, indien iemand, omdat hij met God rekening houdt, leed verdraagt, dat hij ten onrechte lijdt.
NBV 1 Petr 2,19 Het is een blijk van genade als iemand, doordat zijn aandacht op God gericht is, in staat is onverdiend leed te verdragen.
Statenvertaling 1 Petr 2,19 Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 20 januari 2010, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 23:24
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ik voel me niet geroepen door jou gewogen te worden, Solafide, dank je wel. |
Goed in ieder geval bedankt voor je antwoord, want het was toch een antwoord, al was het niet het juiste. Dat je mijn vraag niet wil beantwoorden zegt n.l. ook al iets m.i..
In ieder geval Gods zegen, want Hij houdt van je, Mieke!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 16:29
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dit is zeker interessante materie en een mooie kans om eens bij onszelf na te gaan hoe we hierin staan. Juist 'dissidenten' als deze Klaas Hendrikse houden de gemeenten met elkaar in gesprek en houden ons wakker en hebben mede daardoor een bindende werking. Ook juist een aantrekkingskracht voor mensen die twijfelen en al uit de kerk zijn getreden en nog zoekende zijn naar wie God nu eigenlijk is en waar vooral. Ongelofelijk dat God niet als Persoon erkennen een struikelblok is voor PKN. God kan nooit een Persoon zijn, een persoon is een interpretatie, een benoeming van een mens. God overstijgt de mens op alle fronten.
De drieëenheid is voor mij een begrip; een hulpmiddel om de werking van God min of meer te verbeelden, te kanaliseren of te benoemen, te karakteriseren wellicht, met als doel God min of meer begrijpelijk te maken. Het helpt. Wat is waarheid?
Dat je het als gemeente niet allemaal met elkaar eens hoeft te zijn vind ik een basisrecht van de mens. Je mag zijn wie je bent zoals God je heeft gemaakt, met je eigen referentiekader, je eigen persoonlijke ontwikkeling en daaruit voortvloeiende aan verandering onderhavige opvattingen en belevingen, ook op het gebied van je geloof. Juist die diversiteit, die pluriforme eenheid maakt ons gemeente, een levende gemeente van mensen die met elkaar leven.
Petje af voor Klaas Hendrikse en sterkte in deze turbulente fase in uw leven.
Denke we aan Huub Oosterhuis, ook een 'dissident'. Hoe ontzettend veel heeft hij betekend en betekent hij nog steeds voor vooral de intelligentia onder de gelovigen. Onze studentenekklesia zit vol met jongeren en moderndenkenden, Huub Oosterhuis wordt er wekelijks gezongen en geciteerd. |
Mag ik jou eens vragen Mieke hoe jij Jezus Christus belijdt: Wie is de Here Jezus ?. In de bijbel staat n.l. letterlijk wie en wat de Heer is en daaraan kun je herkennen of iemand uit God is of niet. Bij voorbaat mijn dank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 22:57
|
|
|
PIETER649 schreef: | Laat ik dan eens duidelijk zijn Die hele ophef over homo´s begrijp ik niet zo goed, het is hun verantwoording tegenover God. Waarom wring jij je dan in alle mogelijke bochten om ze maar te veroordelen? Je hebt al complete bijbelboeken geciteerd. En dan nog beweer je dat je je er niet druk over maakt?
Ik laat iedere zondaar, wat hij-zij ook doet, in zn waarde, wetende dat ik zelf niets beter ben, door zonde tegen andere wetten. In deze zin is het mij dan ook siberisch.ik kan hun zonde toch niet dragen, dat kan alleen Jezus.
En het woordje harteloos... dat is van toepassing op de vele bijdrages, o.a. die van jou... en dat is triest, dat er hier met de bijbel in de hand medechristenen veroordeeld worden. Je kunt die bijbel beter in je hart hebben dan in je hand. |
Pieter echt hoor.......je moet nog maar eens goed de hele zaak hier doorlezen, want ik wil hier niemand veroordelen en doe dat niet maar bovenal KAN DAT OOK HELEMAAL NIET.....IK BEN GOD NIET...IK BEN NIET JEZUS, DIE ALLEEN MENSEN AAN EEN RECHTVAARDIG OORDEEL KAN ONDERWERPEN. DAT IS ZIJN JOB ALLEEN.
Ik zeg alleen, lees nog maar eens terug, dat ik persoonlijk niet een weg voorsta om in een levenswijze te volharden, die voor God zondig is en m.i. is dat een huwelijk tussen homosexuelen, net zomin ik een levenswijze van heterosexuelen kan goedkeuren, die voor het huweijk geslachtsgemeenschap hebben, hetgeen net zo goed voor mijzelf ook telt.
Daarom kan ik ook een huwelijk tussen homosexuelen niet billijken. Dat is wat ik wil zeggen. Net zo min ik het samenwonen of een LAT-reatie van heterosexuelen kan billijken.
Ik wil niemand veoordelen, want dat kan ik niet eens. Maar ik kan niet zeggen : ach gaan jullie je gang maar hoor. God vindt dat niet erg.
Als ik geen christen was, zou het me een zorg ueberhaupt zijn geweest, wat mensen doen. Dan zou het me totaal niet kunnen schelen al zouden ze met z'n vijven naar bed gaan met elkaar. En zo dacht ik ook vroeger, voordat de Heer in mijn leven was gekomen.
Ik heb zelf homosexuele vrienden gehad al voordat dit ueberhaupt in Nederland ging spelen. Dat was nog in de periode, dat er nog helemaal niet over gepraat kon worden.
Nu ik een bewust christen ben moet ik mij daar bewust mee uiteenzetten en daar een houding tegenover innemen, ook wat mijn eigen gedrag betreft, want ik leefde vroeger ook frank en vrij en deed, wat zondig was in Gods ogen.
De bijbel leert mij, dat wanneer ik mensen, die in zonde leven niet erop wijs, dat dit niet naar Gods wil is, dan maak ik mij net zo schuldig als diegenen, die het bedrijven. En daar heb ik geen zin in. Daaraan wil ik me niet schuldig maken.
Mensen kunnen dan 2 dingen doen: of ze luisteren ernaar of ze luisteren er niet naar. DAT, Pieter moeten ze zelf weten, maar dan heb ik tenminste mijn best gedaan om het ze te zeggen en geloof me maar Pieter, dat kost mij hopen aan energie.....ik doe het liever niet, maar ik zie me er wel toe geroepen, zoals iedere christen m.i. daartoe is geroepen. Niet om mensen te veroordelen, maar om ze dat op een goede manier te zeggen en ze niet met een kluitje in het riet te sturen.
En dat is liefhebben Pieter. Het zijn tenslotte je vrienden, die je je feilen tonen...dacht ik zo.....want als ik geen christen was zou het me cht een rot zorg zijn wat mensen allemaal doen...als ik er maar geen last van heb.......maar mijn Meester in de hemel wil, dat ik concentieus met mijn medemensen omspring en daarom wring ik mij in bochten om hier zo goed mogelijk mee om te gaan en nogmaals....het kost mij hopen aan energie en tijd....maar dat heb ik wel voor de Heer over en voor mijn naasten en dat alleen om Jezus' wil.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 17 januari 2010, 23:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | Schat... het laat mij Siberisch... ik vind het alleen zo harteloos allemaal |
Het laat je Siberisch , maar toch vind je het harteloos...? Wat is het nou, want dit is op 2 gedachten hinken.
Als je het harteloos vind, dan laat het je dus niet Siberisch
Moeilijk die tegenstrijdigheden in zinnen hier op het forum en dan moet je ook nog zulke zinnen gaan lezen en vooral begrijpen, terwijl dit ten enen malen onmogelijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|