Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:39
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
PIETER649 schreef: | vrij overbodig dit seizoen.. vrees ik.
boer Willem heeft als enige een stabiele relatie aan het programma overgehouden. hoewel ik pas hier ergens op forum las dat dat helemaal niet kan want bij homo´s is het geen liefde maar lust
daarom wens ik boer Willem "eine lustige Verhältnis" |
Ik vind dat boer Willem voor Jurjen had moeten kiezen Pieter...., hij heeft zo'n mooie Jan Wolkers stem vind je niet? Zullen ze nu praktiseren als homo's ?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 4 november 2012, 18:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:05
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik denk dat je soms verder moet kijken dan het "geklaag", zoals in het voorbeeld dat je hierboven aanhaalt. Jij vindt dat, op dat moment, klagen en geneuzel, maar voor die persoon is het heel belangrijk en is het niet zozeer het drankje waar het om gaat, maar een uiting van angst voor het onderzoek.
En die opmerking...nee, daar kan ik idd ook niet zoveel mee... |
Als ik dat twee weken op een forum hoor vind ik het toch echt geneuzel hoor......zo zie je maar weer, blijft persoonlijk.......ik denk dan : er zijn ergere dingen in het leven om twee weken op een forum te zetten....dat vond ik toen en dat vind ik nu....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 18:01
Onderwerp: remmen of niet?
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik rem niet... gewoon zeggen wat ik denk
en als n ander t daar niet mee eens is? so what? |
Mijn ervaring met de cmmers die ik in het echt ontmoet heb is dat we gewoon doorpraten waar we gebleven waren maar dan in huiselijke kring.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:59
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
VISSER278 schreef: | Met zeeuws spek is dat heel lekker ja. |
Je loopt wel een beetje op te scheppen over Zeeland Vissertje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wat een geklaag op de zondag Maar ben het idd met een aantal mensen eens wanneer is een klacht klagen, en wanneer is het even een uiten van ongenoegen
Klaag je een keer over iets of is het dagelijks, wekelijks.. Ik ben al tijden ontzettend moe ga ik dat dagelijks op topic slechtste moment zetten dan vind ik mezelf toch echt een enorme piepdoos en een grote klagerd (euh is dat nederlands ) maar meld je het een keer dan is het meer van pffff baal er even van... |
Het is ook weer om te klagen he? regen, donker.....brrr Ik vind jou niet een prototype van een klager.....en het is net wat je zegt; staat het iedere dag bij het topic slechtste moment dan wordt niemand er vrolijk van...... En dan ook nog: wat zet je op een forum en wat niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:55
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Niet alleen het werken wordt ontmoedigd,ook het leren.........geen stufie meer en geen OV kaart........het krijgen van kinderen wordt toch al te duur..........verlaging kinderbijslag en kindgebondenbudget..........geen aanvullende alleenstaande ouderkorting meer voor mensen die wél willen werken en kinderen hebben boven de 12 ....... de ziektekosten zijn onbetaalbaar geworden.............en als kadootje gaan we zelf weer voor de schoolboeken betalen...... De hypotheekaftrek daar zal ik niet over zeuren,daar heb ik jaren van geprofiteerd.
Wat vertel ik mijn kinderen?In plaats van verder leren maar een baan zoeken die er niet is? |
Je schrijft het gelukkig nog bij het mooiste moment.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 14:04
|
|
|
HANNAH810 schreef: | josina noemde het woordje VAAK, willemijn, en dat diegene daar niet altijd iets aan kan doen, aan dat kleine wereldje, en dat beaam ik; niet alles is ten alle tijde even eenvoudig op te lossen.
mij hoor je niet zeggen dat iemand die klaagt in een kleine wereld leeft; wel hoor je me zeggen dat ieder mens het recht heeft uit te spreken wat hem of haar dwars zit; mocht iemand dat als klagerig bestempelen, dan heeft diegene daar ook het recht toe, zij het dat het niet altijd door iedereen als heel sociaal gezien wordt wanneer het (keer op keer) wordt uitgesproken. maar wanneer iemand iets snel als klagen bestempelt, heeft diegene wellicht een lage klaag-frustratie-drempel??? so be it............
overigens kom je dan zeker op de term; klagerig over het klagen? we try to accept..........so be it......
wat een geneuzel over klagen over klagen en klagerigheid, he? |
Nee, ik vind het absoluut geen geneuzel, het is helaas heel actueel in mijn leven.........of klaag ik nu?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 4 november 2012, 14:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 13:47
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Het is heel lastig om te bepalen wanneer iets echt klagen is en wanneer niet. Wat voor de een klagen is, is voor de ander een manier om zijn/haar verhaal kwijt te kunnen.
Daarnaast is het zo dat mensen die "klagen" vaak in een hele kleine wereld leven en alleen nog maar hun eigen wereldje kennen. En dat is niet altijd iets waar ze iets aan kunnen doen.
Achter "geklaag" zit vaak een wereld van eenzaamheid... |
Ben ik niet helemaal met je eens....Dus als je klaagt leef je in een kleine wereld? Je moet er juist voor zorgen dat dat je niet overkomt..... Iedereen heeft het recht om te klagen over wat hem/haar dwars zit in wat voor wereld je ook leeft....... En soms moet je dan ook kunnen accepteren dat een ander dat geneuzel vind........ Als ik bv klaag dat ik blij ben dat het weekend is na een drukke werkweek krijg je ook wel als reactie: nou, wees blij dat je werk hebt......je mag dus gewoon niet meer zeggen dat je moe bent? Er is ook een groot verschil tussen klagen en zielig doen is mijn ervaring......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 4 november 2012, 13:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 13:25
|
|
|
JOL252 schreef: | Zie vetgedrukte; wat bedoel je precies? Hoe er binnen CM gereageerd kan worden op reëel verdriet of pijn? |
Eigenlijk is het een foute opmerking, ik refereerde alleen aan de tekst van Carmen.....Dat is één ziel op CM. Verder heb ik ervaren dat CMmers erg omzien naar de ander...en ik hoop dat ik dat ook naar anderen kan doen......
Maar wat is klagen he? Ik weet dat er eens hier iemand was die een week klaagde over het vieze drankje voor een darmonderzoek.....Ik vind dat geneuzel maar diegene dacht daar zelf heel anders over...... Soms lees je ook wel: niet klagen maar dragen en bidden om kracht......ook zo'n opmerking waar je niets mee kan.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 4 november 2012, 13:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 08:27
|
|
|
JOL252 schreef: | Klopt. Als je niet positief kunt/mag klagen (omdat dit al snel "not done" is. Ik heb deze vaak gehoord: "niet klagen maar dragen en bidden om kracht") komt het op een andere manier eruit, men lijdt onnodig pijn van binnen, krijgt fysieke klachten, wordt hard/bitter en ga zo maar door. Klaagmuren... gewoon even alles laten voor wat het is en het woorden geven, je hart uitstorten. In de psalmen bijvoorbeeld kun je er genoeg over vinden. |
Er is ook een verschil tussen klagen en je verhaal kwijt kunnen he? Helaas heb ik gemerkt-lees de postings van Carmen maar even- dat dit gelijk belachelijk gemaakt wordt of dat er geschreven wordt dat er ergere zaken zijn.....(kijk maar naar mijn kinderen las ik ), je kent de stukken...... Dus wat is klagen?Dus is het wel zo wat je zegt Jol? Als je het op CM betrekt dan he? Niet klagen maar dragen maar bidden om kracht is inderdaad een dramatische.....gisteren schreef een cmmer mij: hoofd omhoog en het hart naar boven......kijk, daar heb je wat aan! niet zeuren maar er voor gaan.....wat voor leed of verdriet je ook hebt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 05:11
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Prachtig lied aan het begin van de dag......
http://youtu.be/X9e_QO1ATho
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:03
|
|
|
ERIKA129 schreef: | mooi Jol!!! Dat doet me denken aan de klaagmuur ja! Vraag me altijd af waarom de mannen er mogen klagen en de vrouwen zelden |
Vind jij het ook zo jammer dat de klaagmuur verdeelt is in een mannen en vrouwen gedeelte........? Als je bij de mannen wilt kijken moet je op je stoeltje staan en over de muur gluren........en dan zie je vieringen die je ook wel op het vrouwen gedeelte had willen meemaken.... In de synagoge werkt het ook zo, ik weet het maar toch......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 21:59
Onderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec
|
|
|
PIETER619 schreef: | Even een simpel vraag, wat hebben deze reacties allemaal met pannenkoeken (15 december a.s.) eten te maken? |
Snap je dat niet? Tja, je bent een echte man die snappen dat geouweneel niet he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 19:07
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Haha "gebod"pakt jouw Iphone niet? De mijne wel hoor Zie iedereen maakt wel eens een verschrijving zelfs jij |
Nee, gebid pakt mijn Iphone niet , dan schrijft hij gebod.....
Tuurlijk maakt iedereen weleens een foutje , ik heb nu eenmaal een allergie tegen de fout Gebid en ik lees dat veel vaker dan me lief is.... Kijk maar eens in overdrachten of zo....en ja, ook door HBO'ers..... Ik maak ook regelmatig schrijffouten hoor....en ik bedoelde het ook helemaal niet zo zwaar als dat het nu weer opgevat wordt.......Bezie het met wat humor zou ik zo zeggen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 18:51
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Ik had het even met Jol over een mooi nummer van Racoon, zij kende het niet dus maar even op het forum:
http://youtu.be/FkDnBK9Y_J8
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 3 november 2012, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 18:26
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Tuurlijk wel maar in mijn berichtje speelt het woordje "steeds" een grote rol(of is het steets? )Niets blijft hetzelfde,soms komen er leuke dingen tevoorschijn maar soms valt het tegen....... |
Dat ben ik roerend met je eens....als er steeds of steets over gesproken wordt is het ook niet goed....maar ik had dat nog niet zo opgemerkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 17:22
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Maar voor een (high-)the aan de kust ben ik ook wel te porren.
FOUT!!! Het is high- tea toch ??? ( Van mij mag je een foutje maken hoor!!!) | Waat ontzettend flauw Zeeland.. Of vind je het zelf een erg leuk grapje? Nou, je maakt je niet geloofwaardig hoor met erge schrijffouten,en ja, er zijn mensen die dat belangrijk vinden..en gebod ( mijn iPhone pakt het niet eens) kan echt niet, behalve bij jou dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 12:22
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kom tot ontdekking...dat ik...(lees goed...IK) off topic ben... Dit ook niet meer ontspanning is te noemen... Bovendien bang ben dat ik fouten ga typen... Niets meer heb met een gebid....of een kunst...of kust Daarom nu voor de ontspanning een ander bos opzoek...(mits het droog blijft) Even wat andere grensoverschrijdende zaken ga doen...
( Wat is het leven zwaar!!! |
Als je dat al een zwaar leven vind heb je het zeker niet makkelijk..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 12:01
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Grensoverschrijdend????????
Wat zwaar!!! |
nee hoor, realistisch...... En waarom is dat zwaar? Leg eens uit?
Het moet toch niet gekker worden dat als je gebid raar geschreven vind het al als zwaar beschouwd gaat worden...... Maar......ik wacht op de uitleg....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 3 november 2012, 12:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 11:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dat gevoel krijg ik als oude garde onderhand ook.........als je steeds achterom kijkt is de kans dat je op je *piep* gaat groot.Tuurlijk mis je mensen maar nieuwe mensen zijn vast net zo waardevol(misschien wil er eentje wandelen Frank?)
Leanne,die elke avond eventjes gaat kijken |
Ach, je mag het toch wel over het verleden hebben? Niets mis mee hoor, en je maakt mij niet wijs dat jij dat ook nooit doet.....je moet niet in het verleden blijven hangen maar dat is een ander verhaal..... En, ook niet belangrijk, CM is niet je leven he? Maar een leuke ontspanning......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 11:47
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wie alleen naar het verleden kijkt, staat met de rug naar de toekomst. Ik mis het wel maar het kan zo ook weer terug zijn. De goede periode kwam ook hier toen de Groninger driehoek, die de discussie met hun normen wilden sturen, uiteenviel. De ban van Sola of haar vrijwillig vertrek toen de aanvallen op haar te goed beargumenteerd werden, hebben een goede periode ingeluid, temeer omdat de overige twee hun opstelling ook wijzigden. Ik zie nu met name een aantal vrouwen het hier toch heel goed doen. Als een aantal mensen als individu goed bezig gaat, zit je zo weer in de weg omhoog. Kortom, ik mis het wel maar ik ben niet zo somber, al is het weer dat wel. November, tja.
Thomas, houdt niet zo van november, wel van een goed forum. |
Er is niets mis mee om naar het verleden te kijken en dan hoef je zeker niet met je rug naar de toekomst te kijken....Als je in je verleden blijft hangen kijk je niet vooruit.....maar dat bedoel je waarschijnlijk ook.... Jij kijkt nu ook naar het verleden van CM met je Groninger driehoek en dat doe je ook niet voor het eerst.... Verandering begint bij jezelf schrijf je.....Dus open een mooi topic met schrijfsels waar wij wat van kunnen leren....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 3 november 2012, 11:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 11:43
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk...dit vind ik wel een leuke oplossing!!!
(Die spelfout had mij ook kunnen overkomen...ik ben eigenlijk GEWOON...een mens) |
Gebid vind ik niet zo'n gewone fout van gewone mensen.......maar ja, ik ben ook maar een GEWOON mens he? Net als jij...... En jij hebt weer over ander dingen je kritiekjes......net als een GEWOON mens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 11:40
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | nou ik vind het wel een creatieve Willemijn. Maar zou ook aan een ander uitje denken dan. Iets met bidden aan de kust inderdaad. Haha ach ja foutje moet kunnen. Je weet ook nooit waarom sommige mensen geen abn kunnen schrijven |
Een foutje moet zeker kunnen Roelande......ik maak ook wel eens schrijffouten...., je hebt schrijffouten en type fouten.... Maar gebid vind ik wel een grensoverschrijdende.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 3 november 2012, 11:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 05:18
|
|
|
MARITIME853 schreef: |
Zolang je geen kustgebid hebt, valt het ook niet uit je mond en is een trekhaak een goede optie...... |
Kustgebid????? Of kunstgebit??????? Ik kan best tegen wat spelfouten maar deze vind ik toch wel erg......
|
|
Naar boven |
|
|