Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:39
Onderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het geheimenis geopenbaard aan Paulus heeft het Woord van God volmaakt. Het maakte een einde aan de noodzaak van verdere openbaring. Het geschreven Woord van God is nu voltooid.
Op dit punt is de aanspraak die de charismatische beweging op de tongentaal maakt het meest verontrustend. Want als mensen in tongen spreken maken ze er aanspraak op dat God door hen spreekt (vgl.Hand.2:4). Dit is een ontkenning van het volmaakte en de definitieve autoriteit van het geschreven Woord van God.
We kunnen niet geloven dat Gods Woord volmaakt is terwijl wij claimen dat Hij doorgaat met het geven van extra woorden en openbaringen. Dat gebeurde wel toen de tongen, vreemde talen, nog in werking waren. Zij werden gebruikt om openbaringen van God door te geven.
Vandaag is die openbaring volmaakt. God’s Woord is af.
De charismatische beweging is hierin niet alleen onschriftuurlijk, ze zit helemaal fout. Het spreken in tongen, vreemde talen, is hun meest gevaarlijke fout. Niet alleen door zijn excessen en emoties, maar omdat het de leer van doorgaande inspiratie in zijn meest elementaire vorm is, die het hart raakt van het geschreven Woord van God.
Wij hebben het complete en bewaarde Woord van God in de Staten Vertaling, een vertaling waar wij op kunnen vertrouwen. De Staten vertaling staat het dichts bij de grondtekst.
God spreekt vandaag door het Woord der waardheid, geschreven in een boek, en ‘rechtgesneden’ bestudeert, waardoor wij opgroeien in Christus en arbeiders van God worden.
Bron, http://www.bijbel.nl/BIJBELSTUDIE/dingen_waar_tongensprekers_niet.htm | Weer een linkje gevonden die je uitkwam Shanita? Wat een onzin weer. Het is ten eerste historisch onjuist. Toen alle geschriften van de Bijbel klaar waren, was de gemeente nog steeds bezig met de gaven van de Geest. Bovendien was het Oude Testament al klaar, het overgrote gedeelte van de bijbel dus. Het verband tussen de totstandkoming van Gods Woord en het vervagen van de gaven van de Geest is dus compleet onjuist en verzonnen. De reden dat de gaven van de Geest verminderden was, omdat men niet meer echt bezig was met het vestigen van Gods koninkrijk. Bij elke opwekkingsbeweging zie je dat het niet alleen gepaard gaat met groei. maar ook met de werking van de Geest. Pas als Gods koninkrijk hier gevestigd is, compleet en af, zijn de gaven van de Geest niet meer nodig. Dat zal zijn bij de komst van Jezus. Gaven van de Geest doen niks af aan het Woord van God. Ze ondersteunen het zelfs en versterken het. En ze zullen er nooit tegenin gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar als die zegt dat ze van God komt mag het wel? Jan Zijlstra geeft vooral zichzelf de eer dus dat klopt niet helemaal wat je zegt.......en daarbij: wil je een hergeboren christen worden wat blijkbaar een voorwaarde is voor in aanmerking komen voor genezing wordt er toch wel van je verwacht dat je zijn driedelige serie koopt over de beginnende christen.....Ik ben eens bij zo'n dienst geweest en heb vol verbazing zitten kijken.........Vooral gul geven was het motto anders komen de kosten er niet uit.......het zal wel Bijbels zijn volgens sommigen maa rik heb er een wat andere mening over.... | Ik heb nooit meegemaakt dat Jan Zijlstra zichzelf belangrijker vond dan Jezus. Wel heb ik hem voortdurend zien wijzen op Jezus. En dat je het storend vindt, dat hij om geld vraagt, wil niet meteen zeggen dat hij geen bediening heeft. Geloof me, als je geen bediening hebt, hou je het niet lang vol in deze business. Voorgangers, leiders hebben maar een beperkte houdbaarheidsdatum en veel mensen raken afgebrand door alle kritiek die ze over zich heen krijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:20
Onderwerp: Wie is God?
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Blijkbaar hebben wij het over 2 verschillende zaken. In jouw 1e reactie aan mij reageer jij direct met de aanduiding 'pampergevoel'; ervanuitgaande dat waar ik het over heb niet noemenswaardig is qua lijden. Je oordeelt iets te snel. | we hebben het inderdaad over twee verschillende dingen.
CARMEN073 schreef: | En of je me geloven wilt of niet: "de rest van de wereld" is ook in Nederland.
Het gevoel dat het in Nederland 'allemaal nog wel meevalt' en dat we toch een beschaafd en welvarend land zijn.... is bij veel mensen nog onveranderd in tact.
Ach misschien kan het ook maar beter zo blijven; lekker hoog en droog in de veilige haven met het geruststellende gevoel dat het 'echte lijden' ver weg is. Who needs people like that. | Ik weet best wel dat ieder huis een kruis heeft. En dat heb ik voldoende meegemaakt. Maar dat gaat vaak over werkelijke feitelijke problemen, niet een verzonnen verhaal over een verwrongen vaderbeeld.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 13:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:16
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ben het echt niet met je eens. Ik heb een mening, draag die ook uit, leef er naar, sta er achter. Maar daarmee oordeel ik niet. Ik denk bijvoorbeeld vanuit mijn geloof anders dan iemand uit evangelische hoek. Echter, ik veroordeel hen niet, en kan ook hun geloofsbeleving waarderen. Ze is echter niet gelijk aan die van mij. verschil van mening, heet dat, en daar kunnen we over praten, zonder veroordeling. | Met een mening definieer je een standpunt, dat houdt automatisch in dat daar een beoordeling in zit. Dat is heel wat anders dan dat je andere mensen veroordeelt.
Quote: | Ik mag hier een andere mening hebben dan jij, Chat. Jammer dat er dan wel een oordeel aan verbonden moet worden! | Ik wijs je slechts op de gevolgen van je mening. Dat je daar dan meteen een veroordeling in ziet, is jouw zaak.
Quote: | En daarin is alles anders??????????? Ik kan hier niet in meegaan Chat. Petrus bleef mens, ook na de opstanding, en ook na de uitstorting van de Heilige Geest. galaten 2 vers 11: En toen Petrus te Antiochie gekomen was, wederstond ik hem in het aangezicht, omdat hij te bestraffen was. | Iemand die wedergeboren is en gedoopt in de Geest kan anders gaan denken over dingen. En Petrus had wel een dramatische verandering ondergaan.
Quote: | God geeft ook leiders in de kerk mensen aan te spreken op hun levenswandel, als die niet is naar Zijn Woord. Niet om iemand te veroordelen, maar juist tot behoud. Vanuit liefde iemand wat zeggen, al is het hem aanspreken op zijn gedrag, wil niet zeggen dat je een hoge aaibaarheidsfactor moet hanteren. | Dus daar zijn we in elk geval het met elkaar eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:02
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik geloof niet in de behoeftenpiramide van Maslow, of het zou in omgekeerde volgorde moeten zijn.
Deze kids zijn hier mee bezig zodra ze in aanraking komen met het evangelie.
Mensen die echt hebben afgezien mauwen niet zo snel over een dagje geen eten of wat lichamelijke pijn. Maar als ze, voor het eerst, in aanraking komen met liefde, respect en een God die ze kan verlossen uit hun geestelijke hel dan hebben ze daar veel voor over.
Eerlijk gezegd ervaar ik jouw redenaties veel meer als 'luxe-prediking' aangezien je er geen blijk van geeft dat je ooit getuige bent geweest van de reeele verwoestingen van zoveel mensenlevens / -zielen. | Tja, dat is jouw interpretatie. In het echt ben ik echt wel begaan met mensen met echte problemen. En de groep die jij beschrijft heb ik eerlijk gezegd nooit gezien in NL. Mijn aversie zit hem meer in het idee, dat we in dit land elkaar problemen aanpraten, terwijl in de rest van de wereld mensen hele andere problemen hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 12:58
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Daar heb ik het niet over. En het is oneerlijk om mensen die werkelijk uit de sh** komen met een kluitje het riet in te sturen omdat zoveel anderen er misbruik van maken. Mensen die het echt moeilijk hebben komen er doorgaans ook moeilijker mee voor de dag, en dit soort harteloze uitspraken ontneemt mensen de hoop op herstel en groei. | Je weet helemaal niet hoe ik op mensen reageer met echt verdriet en echte problemen. Op een gegeven moment weet je wel wat echt en niet echt is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 12:46
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Een verwrongen vaderbeeld gaat meestal of altij?d samen met veel meer narigheid. Het hangt samen met je levensomstandigheden en met wie je zelf bent (geworden). Lees eens het boek van Bill Wilson: "Who's child is this?" mss dat je je dan een ander beeld vormt van de consequenties van de afwezigheid van een goede vaderfiguur. En denk niet dat wat er in dit boek staat alleen in Amerika voorkomt: ik heb jarenlang gewerkt met kids die dezelfde dingen meemaakten in Nederland. | In dit laatste ben ik het met je eens. Maar van deze kids zou je niet verwachten, dat ze als belangrijkste probleem een verkeerd vaderbeeld zouden ervaren? Die zijn bezig met andere problemen. Hoe hoog zou je in de behoeftenpiramide van Maslow moeten staan voordat je dit als een probleem ervaart? Het is in mijn ogen dus echt een luxeprobleem.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 12:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 12:27
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Een mening hebben is wat anders dan oordelen en veroordelen!!! | Een mening is per definitie een oordeel of beoordeling. Mensen durven niet meer een mening te hebben omdat ze bang zijn dat anderen zich daar aan storen. Wel vind ik dat als je een mening uitdraagt je ook ernaar moet leven.
WILLEM618 schreef: | Mijn woorden: Wel zijn er basis zaken die waarheid noodzakelijk maken. En dat is Gods wil en wet. En Christus zelf heeft die samengevat, God lief te hebben boven allen, en je naaste als jezelf. | Je ontkracht echter dit gebod door meteen te stellen dat als je niet van jezelf houdt, je niet aan die gebod kunt voldoen. En daar ben je helaas niet de enige in.
WILLEM618 schreef: | Het uitdragen van je eigen mening als zijnde waarheid, heeft al erg veel kapot gemaakt in de wereld, maar ook binnen de christelijke kerken. Het oordelen en veroordelen op grond van een mening die als waarheid wordt neergezet, maakt hard en koud, en trekt af van waar het werkelijk om gaat. | Wat komt sterker aan denk je: een koude vermaning of niet leven naar datgene wat je verkondigt?
WILLEM618 schreef: | Je mening: Jezus zegt Zelf dat Hij de waarheid is, en dat als we Hem volgen, we de waarheid zullen begrijpen en die waarheid maakt ons vrij. Een mening die wel een kanttekening nodig heeft volgens mij. Petrus volgde Jezus, dat zal niemand ontkennen. Maar toen hij tegen Jezus zei: Heere, wees U genadig! dit zal U geenszins geschieden. begreep hij niet veel van de waarheid die Jezus hem vertelde. En Jezus reactie: Ga weg achter Mij, satanas zegt genoeg denk ik. | een kanttekening hierbij is dat dit gebeurde voor de opstanding en de doop in de Geest. Petrus had andere verwachtingen van waaruit reageerde.
WILLEM618 schreef: | Een medemens vanuit de liefde aanzeggen dat je vind dat iemand niet goed leeft, en je wijst je medemens op Jezus, dat is je opdracht, je liefde tot je medemens om hem niet zonder God te laten leven. Maar dat is wat anders dan zelf de waarheid te bezitten. Oordelen en veroordelen is dus niet aan ons, een mening hebben lijkt mij erg waardevol. | Er zit een verschil in liefhebben en lief doen. Lees eens de Korinthebrief, waarin Paulus stelt dat ze iemand uit de gemeente moeten zetten vanwege zijn verkeerde wandel. Denk je dat dat met geaai en gekuffel gepaard ging?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 12:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 12:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik vind het in tongen spreken en de genezingsdiensten van Jan Zijlstra ook naar het occulte neigen, dan raak je ook onder invloed van diegene en dat kan ook -niet altijd positieve- gevolgen voor je leven en je bankrekening hebben.......maar een waarzegster mag dan weer niet? Net hoe het in je straatje past natuurlijk.... | En dan heb je de Bijbel als richtsnoer, die laat zien dat in tongen spreken hoorde bij de eerste gemeentes. Net zoals genezingen trouwens. En je ziet dat de bijbel waarzeggerij veroordeelt. Net zoals New Age...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 12:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:59
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Laten het nou net die straatkinderen zijn die weten waar ze het over hebben!
Een referentiekader is iets heel anders dan de misvorming van een kinderziel. Maar ook dat vind jij natuurlijk psychologie van de straat. Dat er legio's kids zijn die geen voorstelling hebben van of rillen bij het woord 'vader' is de bittere werkelijkheid. Die kun je niet onder tafel schuiven omdat ze niet overeenkomt met jouw ratio.
Ik ben blij dat Jezus kwam ook, of juist, voor de mensen en voor de kids van de straat. De parabel van de verloren zoon en zovele andere uitspraken geven aan dat Jezus het kennelijk wel belangrijk vond om duidelijk te maken wie en hoe de Vader is. Hij had duidelijk geen moeite met het 'pampergevoel'
Dat jij het zo noemt zal ik je maar niet kwalijk nemen, want je weet idd niet wat je zegt. | Je kunt natuurlijk altijd voorbeelden noemen waar het wat moeilijker is allemaal. Maar in de evangelische beweging is men veel bezig met pastoraat, in mijn ogen teveel. En ik heb genoeg mensen gesproken, die met dit argument kwamen. En eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in. Ik zoek naar een bepaalde nuchterheid, en die is bij veel gemeentes zoek. Er zijn gemeentes in NL, die gewoon stellen dat als je daar komt, je per definitie verwond bent. En dan moet je door een genezingsproces, die zij voor je bepalen..Dat gaat me gewoon te ver. Het lijkt wel alsof de toenemende welvaart de mensen juist ongelukkiger heeft gemaakt. Veel mensen voelen zich ongelukkig of het wordt ze aangepraat. Dat bedoel ik met de pampercultuur. Het lijkt wel alsof het mode is, te klagen over je achtergrond en je verleden. Ik weet echt wel wat verdriet is, en dan word je af en toe moedeloos, dat mensen een drama kunnen maken van wat in mijn ogen niet eens de moeite waard is om stil bij te staan. Om er eens nieuwe termen bij te slepen. Ik denk dat de frustratie tolerantie van mensen te laag is. Bovendien denk ik dat we in een periode leven van het epicurisme. Dat betekent, dat we zoveel mogelijk pijn en verdriet proberen te vermijden. Dat maakt echter dat als er verdriet komt, we niet meer de middelen hebben om ons er tegen te wapenen. Als je enige probleem is, dat het beeld van de Vader niet goed is, ben je een gezegend mens....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 12:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:49
|
|
|
PETRA944 schreef: | Ik snap hem denk ik...., kern van het topic,wat is occult. je mag er wat van zeggen vind ik, maar ik persoonlijk vind,geef iemand de ruimte om haar emoties te ventileren en daarna gewoon weer ontopic. | Je hebt gelijk, dat je rekening moet houden met de emoties van de ander. Maar in dit geval verwart het de discussie. En dan moet je er wat van zeggen vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:03
|
|
|
PETRA944 schreef: | Ik persoonlijk vind het niet erg als iemand reageert met een stuk emotie van eigen ervaringen,natuurlijk omdat ik dat zelf ook meestal doe, we hebben natuurlijk de nuchtere mensen hier en de mensen die met emotie schrijven,dat houd de boel dan toch mooi in evenwicht. maar vind sexuele mishandeling eigenlijk wel met occult te maken, want een dader heeft niet godgeest inzich, maar is gebonden aan een erge onreine geest, die ergens via een deur bij de dader na binnen is gegaan en als occult in het verborgene is, wat ik hier eerst las,nou dat gebuert allemaal in het verborgene dingen die een kwade geest van sexuele zonde doet, mensen verleid op de verkeerde weg op dat gebied, aan zich bind. | Dan kun je zwart werken en belasting ontduiking ook wel occult noemen, want die gebeuren ook in het verborgene. Nee, we hebben juist een zuivere definitie nodig, vooral omdat mensen zich persoonlijk geraakt voelen door de term occult. En Shanita heeft er gewoon een handje van om elk topic om zeep te helpen met haar problemen, dus dan moet je er ook wat van kunnen zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:58
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ik ben het er niet mee eens dat de waarheid niet meer gezegd mag worden. Wel komt de vraag naar boven, wie heeft de waarheid in pacht? We hebben allemaal Gods woord, en daarnaast ons eigen leven en ervaring. Aangevult met tal van boeken en onderzoeken, geschiedenis en dergelijke. Maar waarheid, het zal altijd een discussie blijven. En ik denk ook dat dat goed is. Maar dan wel op gelijkwaardige manier. Niemand heeft het alleenrecht op bezit van de waarheid, en ik denk ook niet dat dat een vereiste is. Wel zijn er basis zaken die waarheid noodzakelijk maken. En dat is Gods wil en wet. En Christus zelf heeft die samengevat, God lief te hebben boven allen, en je naaste als jezelf. En daarbij heeft Hij ons een voorbeeld meegegeven van een gebed, Het onze Vader. Iedereen mag van mening verschillen, maar oordelen en veroordelen is in mijn ogen geen christelijke levenshouding. | Hierin ben ik het niet met je eens. Jezus zegt Zelf dat Hij de waarheid is, en dat als we Hem volgen, we de waarheid zullen begrijpen en die waarheid maakt ons vrij. En oordelen is altijd toegestaan, anders zou je nooit ergens een mening over kunnen hebben. Wij hebben zelfs als christenen de opdracht de mensen te vertellen wat goed of fout is. Wat ze ermee doen is hun zaak. Veroordelen mogen we ook. We mogen daden veroordelen, geen mensen. De mens zelf mogen we niet veroordelen, dat is een zaak tussen God en mens.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 11:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 00:27
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Seksuele kindermishandeling...verborgen, en verborgen is weer occult. Ik kan me geen ergere dingen voorstellen.
En daarmee zeggende bagatelisseer je het, niet alleen voor mij, maar ook voor anderen.
Snel uit je bewustzijn...
Vaak, als ik er iets over zei: 'ja, maar jij werd gemanipuleert', 'ja maar jij was slachtoffer van machtsmisbruik'....Zeker in het begin...
Geeft me te denken....
Sterkte...
Ermee... | Begrijp je nu echt niet waar het om gaat? Je moet niet elk willekeurig onderwerp naar je hand willen zetten, en dat doe je op dit moment. Niet alles wat in het verborgene gebeurt is occult. Seksueel misbruik is geen occultisme, en jouw reacties passen dus niet in dit verhaal. Dat wil niet zeggen, dat het niet erg is, wat er met je gebeurd is.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 00:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:46
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Cortazar: Het verborgen satanisme , het stiekume offeren van babies en plengen van het bloed van pasgeborenen door satanisten, die overigens uit allerlei pluimage bestaat , zoals artsen , advocaten , industrieelen etc etc etc ...
Dát bedoel ik: het stiekum penetreren van je kind van 1-3 jaar, kinderen, het stiekum jezelf oraal laten bevredigen door je 4 jarig dochtertje, met je dochtetje van 10 die al borsten heeft en al ongseteld is dus een vrouwen lichaam heeft, haar enkelt als object zien en gebruiken voor je eigen lusten en niet meer. en nog veel meer dingen te walgelijk om uit te spreken. en dat als vooraanstaand gerespecteerd gristen...Bah!
En dit gebeurd en dit vind ik dus rechtstreeks van de satan en niet van God.
Behalve en enkeling , de uitzondering die echt berouw heeft...maar die zijn zo zeldzaam.....gelukkig is er nog een doofpot, vergeven, meteen, direkt en het er nooit meer over hebben, maar ze vergeten één ding alles komt een keer aan het licht...
Meisjes van 10 zitten niet te wachten op een viezerik van 50-75 jaar, die met zijn veel te grote pens op hun komt liggen, die meisjes zijn met hele andere dingen bezig, straks naar de middelbare school, barbies, touwtje springen en vriendinnen. -- Sorry hoor, maar een topic over satanisme, maar er kan hier niet over gesproken worden. Maar wel zeuren over Yoga. Weet je wel hoeveel zelfmoorden er zijn onder jongeren omdat ze het leven niet meer zien zitten door seksueel misbruik? Ik wel, heel erg veel.
Waar valt dit dan onder?
Onder manipulatie? Ja, ik was gewoon slachtoffer van manipulatie en verder moet ik me bek houden. | Met je laatste opmerking ben ik het volledig eens. Het heeft totaal geen toegevoegde waarde wat je hier neerzet...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 augustus 2012, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:21
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Soaken is christelijk, Aldus The Soaking Prayer Centre.
en net zoiets als mediteren, maar wel héél raar, zie film.
Klik hier voor een soaking meeting...
Ze zeggen er zelf over dat het:
Een tijd van rusten onder zachte aanbiddingsmuziek. De nadruk ligt op rusten. Het is dus geen tijd van strijd en gebed. Zachte en intieme aanbiddingsmuziek zal je helpen je ziel tot rust te brengen en je dichter bij God te brengen. Het duurt vaak een minuut of 15 voordat je je gedachten een beetje tot rust hebt laten komen. Hoe vaker je soakt, hoe sneller je Gods tegenwoordigheid kunt ervaren. De heilige Geest kan ook met golven komen. Laat de heilige Geest je dieper in de Christus (in de zalving) brengen.” Aldus The Soaking Prayer Centre.
Ik heb deze link van de link wat Zwaan ons gaf, klik daar op het woordje soaking en je krijgt dit....en meer....
Nou geef mij maar gewone meditatie ipv van dat gestoorde gedoe. | Ik ben dus ook geen fan van soaking. Dan gaat het meer om ervaring zoeken dan om God te zoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 18:52
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Jij snapt er overduidelijk nix van. | Mijn stelling is gewoon dat er meerdere referentiekaders zijn waaraan je het karakter van een goede vader kunt ontleden. Opvoeding is er slechts één van. En ik hoor heel vaak in mijn omgeving, dat als je geen goede vader hebt gehad, je ook niet weet hoe een goede vader zou moeten zijn. En dat vind ik psychologie van de straat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 18:48
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Willemijn,
Ik ken ook wel mensen die altijd enthousiast naar hun yoga gaan of zeggen dat ze er net zijn geweest, en dat het ze goed deed.
En dan hoor je ook weleens van jaa, maar er komt meditatie bij, Ja, das juist goed, mediteren.'Mediteren is nadenken en overdenken. Er wordt ook vaak nagedacht over een bijbeltekst waardoor een tekst betekenis krijgt, of een deel van jezelf wordt. Meditatie kan heel belangrijk zijn, om zo bijvoorbeeld de dag mee te beginnen, zodat je zicht op dingen krijgt, en weet waar je motivatie ligt om dingen te doen.
Ik vind het..ja, ik heb er gewoon geen woorden voor om yoga als occult te bestempelen, zelf satanisch.
Idd, kindermishandeling en seksueel kindermisbruik dat noemt men niet occult, maar dat is het natuurlijk wel. Occult betekend verborgen, in het verborgene, verborgen geheim, niet drirekt waarneembaar. Nou dat slaat precies op seksuele kindermishandeling en sowieso kindermishandeling.
Satanisme is de belichaming van het kwaad en als de antithese van God. Antithese is tegenstelling. zoals mooi-lelijk, goed-kwaad, dik-dun, etc.
Antithese van goed, is slecht. En God is goed, en seks met (kleine) kinderen is ronduit slecht daar zijn de niet-gelovigen het al eenduidend over eens. En dat, seksueel misbruik van (kleine) kinderen neemt schrikbarende vormen aan in de kerken/gemeentes, En daarbij is altijd sprake van geestelijke mishandeling en vaak bedreiging. Dan denk ik durf je wel tegen een kind stoere vent, en dan scheinheilig uit volle borst meezingen op zondag in de kerk...dát noem ik pas satanisch..
Dan kan je beter er gewoon voor uitkomen, ben satanist. en de satanisten die ik kon vroeger uit amsterdam, nou die misbruikten hun kinderen niet, die deden witte magie. Dus ik vind, als christenen al vinden dat er iets met yoga is gaat dan eerst dat andere eenduidend aanpakken. En dat gebeurt niet. Algemeen geldende norm is méteen en wel direkt vergeven.
Nou Jan Zijlstra is mijn ding ook niet. En Tongen? Ik begreep als meisje niet waarom ik frigide was, er was iets mis met mij en kon het niet plaatsen.(kwam door seksueel misbruik, maar ik kon dat niet met elkaar in verband brengen toen... Toen ik gelovig was en iedereen zei dat je dan in tongen moet kunnen spreken anders ben je niet vervuld van de Helige Geest, toen dacht ik dezelfde soort dingen; ik dacht hoe kan het dan dat ik niet in tongen spreek, er is iets mis met mij....
Ik vind het ronduit schandalig dat er etiketten worden geplakt over Yoga en mediteren. Ik mediteer zelf ook vaak, om in de werkelijkheid te blijven, en niet weg te zakken in een verdrietige angstige depressie. Het is voor mij noodzaak.
Maar ja gelukkig zijn er idd ook genoeg christenen waar je wel normaal mee kan praten over Yoga en er ook aan Yoga doen en ook mediteren! En gelukkig ook genoeg christenen die geen misdaden tegen (kleine) kinderen onder tafel willen vegen, zoals de EO die regelmatig met reportages komt. | Shanita, het begint me te irriteren dat je hier weer over seksueel misbruik gaat schrijven. Niet dat dat niet erg is, maar meer omdat je daarmee de definitie weer aan het vervagen bent. En wat nu juist nodig is, is dat we een zuivere definitie blijven hanteren. De bronnen die ik aangehaald heb, waren juist geen christelijke bronnen en hadden een vrij objectief karakter. We hebben er veel meer aan om gewoon met elkaar van gedachten te wisselen over dit topic, dan deze emotionele reactie, die nergens op slaat. Ik kan ook wel erge dingen bedenken die mensen elkaar aandoen, maar ik noem niet alles meteen occult. Dat probeer jij wel te doen...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 augustus 2012, 18:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 18:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zie Yoga en meditatie er niet bij staan.... Binnen het christendom beleven mensen ook bovennatuurlijke zaken, spreken en bidden in tongen, het in de Heer zijn, jij zult het beter weten dan ik....... in evangelische kringen zijn daar voorbeelden ten over, maar dan noem je het niet occult......gaat het over wat anders dan wel.....en dat vind ik zo'n rare gedachtenkronkel..... Esoterie en New Age wat is er mis mee?Heb je daar ervaring mee of baseer je je kennis op Wikipedia? | Het gaat niet om het bovennatuurlijke, want daar geloof ik ook in. Er zijn verschillende bronnen van waaruit die bovennatuurlijke ervaringen kunnen ontstaan. Yoga en meditatie vallen onder New Age en zijn zeker esoterisch van karakter. Esoterie betekent verlossing vanuit jezelf. Het gaat dus van het idee uit, dat de mens de mogelijkheid heeft zichzelf te verlossen van zijn zondige/gebrekkige natuur. En dat staat lijnrecht tegenover het evangelie, dat ervan uit gaat dat er alleen maar verlossing te vinden is in Jezus.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 augustus 2012, 20:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 17:48
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ze houden zichzelf voor de gek Ik ben niet jonger dan 39, maar voel me wel jonger als 39 jaar dat dan weer wel | Het wordt pas echt irritant als ze vrouwen lastig gaan vallen die 20 jaar jonger dan ze zijn. Zelf moet ik er niet aan denken. Ik zou echt niet meer bij de basisschool willen staan om kids van school op te halen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 augustus 2012, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 17:46
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Sja kan zijn. Maar kan God dan ook het gebrek aan een goede moeder later alsnog invullen? Ik ervaar God nu wel als een goede Vader, maar niet als een moeder. En ik heb beide gemist.
Ik denk dat het essentieel is dat mensen (incl kids) God weer als Vader leren kennen. Jezus is daar tenslotte voor gestorven, om die relatie weer te herstellen. | Eerlijk gezegd heb ik moeite met die psychologie van de straat. Ik denk dat iemand zich heel goed kan voorstellen wat een goede vader of een goede moeder is, ook al heb je slechte voorbeelden meegemaakt in je eigen leven. Het pampergevoel komt echt weer boven.
Want als je niet weet hoe een goede vader zou moeten zijn, zou je ook niet teleurgesteld kunnen zijn in je ouders. Teleurstelling kan alleen maar op verwachting volgen. Heb je geen verwachting dan ben je ook niet teleurgesteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 17:19
|
|
|
wikipedia schreef: | Occultisme is een verzamelbegrip voor verschillende praktijken en rituelen die zijn gebaseerd op veronderstelde esoterische kennis, gericht op de werking en beïnvloeding van transcendente (buitenzintuiglijke, bovennatuurlijke) krachten. Het woord occultisme komt van het Latijn occultus, dat verborgen betekent. Hoewel occulte kennis in oude tijden inderdaad verborgen (geheim) werd gehouden, heeft deze verborgenheid tegenwoordig vooral betrekking op de diepe geestelijke veronderstelde werkelijkheid die niet kan worden begrepen met het materialistisch ingestelde verstandelijke denken, dat ten grondslag ligt aan de moderne natuurwetenschappen.
Het woord occultisme wordt vaak in een bredere context gebruikt. In de theosofie en antroposofie wordt onder occultisme de esoterische wijsbegeerte verstaan. In het dagelijks spraakgebruik wordt occultisme ook wel als synoniem van esoterie gebruikt. | En:
Quote: | Onder meer volgende groeperingen beroepen zich op occulte kennis: alchemie zoals de Rozenkruizers en de vrijmetselaars gnosticisme zoals de Rozenkruizers, antroposofie, theosofie en de katharen kabbalistiek Neo-Heidendom zoals wicca, Asatru en Druïdisme New age, zoals auralezen en geneeskrachtige edelstenen Parapsychologie: studie van en experimenten rond paranormale fenomenen. spiritisme zoals mediums, geesten en spoken oproepen en bandstemmen satanisme Thelema waarzeggerij zoals tarot, runen en astrologie ariosofie soefisme tijdens de opleiding bij het bekend worden met de "staten". | Ik roep dus niet zomaar wat, ik probeer het te baseren op feiten. Ik heb eerder aangegeven dat esoterie en occultisme met elkaar samenhangen en het wordt dus door deze artikelen bevestigd...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 augustus 2012, 17:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je hebt gelijk Shanita.....maar waar ik slecht tegen kan is dat men het gelijk als occult en satanistisch betitelt.... Maar als je aan de gebedsgenezingsdiensten komt die misschien ook wel wat voor invloeden hebben dan zijn de tenen wel gelijk erg lang.... Het kan niet jouw ding zijn yoga of mediteren net zoals Jan Zijlstra niet mijn ding is....Of het in tongen spreken, noem maar even wat.... Maar er zijn gelukkig genoeg christenen die mediteren en ook aan Yoga doen en uit ervaring erover praten dan mensen die van de kerk horen dat het niet mag of occult is...... Noemt men het sexueel misbruik in de kerk dan ook occult? Ik heb er geen moeite mee dat mensen Yoga of mediteren niets vinden, ik heb moeite met het etiket wat er op geplakt wordt......zeer ten onrechte.... | Wat vind jij dan occult? Of heb je daar geen definitie voor?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:12
Onderwerp: EEN MOOI HART
|
|
|
BART347 schreef: | deze gelukkig toch kunnen vinden chat? | tja alles wat Mamaloe schrijft is toch de moeite waard om te lezen? Dat heb ik niet bij iedereen hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:09
|
|
|
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom mensen Marc Verhoeven zo vaak citeren...In mijn ogen is hij zeer anti evangelisch.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 augustus 2012, 00:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:06
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Carrièrebitch? Hoe dat zo? Omdat ik toevallig heel goed voor mezelf kan zorgen wil nog niet zeggen dat ik niet graag een lieve man naast me heb Ben daarom geen carrière bitch, maar weet wel goed wat ik wel of niet wil, ben je dan een bitch | Het was ook maar een vraag hoor. Je hebt van die vrouwen, die helemaal geen man meer nodig hebben. Ze vinden ze minderwaardig en lastig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:05
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Zo Chatuliem wat ben jij negatief zeg! Als er hier geen gewone vrouwen zitten op CM, wat doe jij dan hier? | Heb een poosje een relatie gehad met een normale vrouw, ik vond haar echter zo gek als een deur...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|