Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 13:52
Onderwerp: Themachat
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | off topic, hiermee kom je ook al ver http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl zelf ben ik geabonneerd op een online bijbel versie zie http://www.onlinebible.org/html/dut/index.htm\ en die heeft/kent honderden boeken; naslagwerken, concordanties, literatuur. En heel veel vertalingen...maar ook gronddteksten in de oorspronkelijke talen.
Help; het lukt me maar niet om een klikbare link hier neer te zetten...ik kopieer het adres hierin...wat doe ik fout....ik weet het ik ben een digikluns. |
Vergeet je niet de link te kopiéren en dan op de URL rechtsboven te klikken? En dan op OK? Je merkt het wel, ik heb er verstand van......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 december 2010, 13:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 12:43
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb er nog nooit van gehoord,je kiest wel voor elkaar maar niet helemaal? Ik zie de meerwaarde van de trouwbelofte in dit geval niet in,hoe kun je samen één zijn als je apart woont? |
Je kunt ook samen wonen en je niet één voelen........, je één voelen hangt toch niet af van dat huis wat je deelt.....?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 12:33
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Misschien is juist het tegenovergestelde van wat jij zegt waar Chat,je kunt nl. ook twijfelen over het huwelijk omdat je dan een enorm grote belofte doet,een belofte voor het leven.......ja,ik weet het,er zijn hier veel gescheiden mensen maar dat is toch de intentie van iedereen?Niet alleen die belofte geven maar ook ontvangen.Ik ben blij dat mensen er serieus over nadenken en niet zomaar hun woord geven.
En bedoel je hier niet latten in de zin van:een vaste relatie hebben maar (nog)niet samenwonen?Latten is nl. een open (seksuele)relatie waarin je ook openstaat voor liefdesrelaties met andere personen........ |
Misschien is dat in jouw beleving zo maar bij mij is het echt Living Apart Together.........en ik vind daar helemaal niets mis mee.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 12:14
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | kan, ja. maar dat heet dan ineens 'scheiding van tafel en bed'... |
Tegenwoordig is het toch een vrij normale zaak latten terwijl je getrouwd bent? Juist om de redenen die ik hiervoor al genoemd heb????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 11:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat kerken bijbelse principes aan de kant gooien vind ik een heel kwalijke zaak. En in deze discussie vind ik dat je wel heel gemakkelijk denkt over LATTEN. Het geeft nl. niet de zekerheid die een huwelijk wel geeft.. En het is ook gemakkelijk uit te maken. Dat je in het begin van de relatie nog niet meteen bij elkaar woont, is niet meer dan logisch. Maar ujiteindelijk zou je toch een diepere relatie met de ander willen hebben. Je kunt een heleboel menselijke argumenten hebben, maar om het huwelijk maar af te doen als een boterbriefje, vind ik eigenlijk een belediging naar God toe.... |
Je kan toch ook als je getrouwd bent latten? Of ben ik gek? Ook een optie....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 11:45
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
GERT856 schreef: | is dat niet te laag bij de grond  |
Soms is het wel goed dat mensen even een toontje lager zingen Gert.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 11:38
Onderwerp: Themachat
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nee, de stukgelezen exemplaren....  |
Jij weet ook wel wat je weggeeft.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 december 2010, 11:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 11:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat verklaart de zonnebril  |
Ik durf nu helemaal geen foto meer zonder zonnebril te plaatsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 23:01
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | Droogmolen met een groene hoes er om heen. Word tijd voor een witte hé. |
Steekt wel mooi af tegen al dat wit......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:59
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Sorry, ik zag het vóór me, de lachspiegels... maar... zolang je er iets aan hebt gehad? |
zal er maar niet meer serieus op ingaan.....te hoog gegrepen denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:53
|
|
|
VISSER278 schreef: | wit hé????????  |
Wat is die groene paal dan tussen al dat wits? Of is dat een vreselijk domme vraag???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:52
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Het zijn lachspiegels dan?  |
Ik ben serieus hoor....., je steekt er nu de draak mee maar het is bijzonder zinvol......... Moesten meer mensen zich eens mee bezig houden denk ik.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:43
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat is dus al een van de goede redenen om niet teveel enkel op het ik gericht te zijn  |
Om mijn werk hebben ze de ,zoals ze dat noemen- spiegelbijeenkomsten, bijzonder zinvol hoor....... Je moet alleen wel tegen kritiek en directheid kunnen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:33
|
|
|
HENK710 schreef: | Ja, het is inderdaad niet zozeer de ik die ermee te maken heeft, al komt dat zeker ook voor! |
Daarom is het goed dat mensen zichzelf eens spiegelen nietwaar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 18:51
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | 't is dat Zinga expliciet aangaf dat het een man is....ander zou de aanwijzing/titel "those Eyes" op jou slaan  |
mannen pffff moeten altijd even bijdehand zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 16:35
|
|
|
VISSER278 schreef: | M'n schoongemaakte stoep is nu inmiddels wéér wit. Het volgende pak sneeuw komt nu naar beneden. 
Helaas van dat ene boompje in mn tuin . Na 2 jaar eindelijk in perfecte vorm en nu is ie bezweken onder de sneeuw.  |
Wat een mooie foto van je tuin visser.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 16:29
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Zit me toch wel af te vragen wie die spannendste man van CM is?? f is dat gewoon vrouwen belangstelling cq nieuwsgierigheid????? ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:49
Onderwerp: alcohol
|
|
|
BERT168 schreef: | [WILLEMIJN232]Grappig om het allemaal te lezen.......krijg ook wel eens mailtjes over......ogen zijn de spiegels van de ziel en dat soort dingen.... En nee, ik heb toch helemaal niets te verbergen, ik vind alleen dat ik niet alles hoef te delen met andere cm leden...... Dus Gibby, je kan ook overal wat achter zoeken.
Bert168 die zonnebril heeft ongeveer dezelfde oppervlakte als zo'n zwart balkje voor de ogen,wat je wel eens ziet bij mensen die niet herkend mogen worden.... ik moet bekennen dat willemijn het wel spannend maakt zo,misschien wel een heel goede tactiek van haar? ik denk dat willemijn gewoon hele mooie ogen heeft,dus als ze die laat zien loopt de site van cm gewoon vast denk ik,zoveel mannen willen haar dan mailen... nu houdt willemijn de mannen nog een klein beetje rustig ...
gr. B. |
Jij begrijpt het
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:17
Onderwerp: De 'hemel' saai ?
|
|
|
AREND003 schreef: | Haha! "Christenen" zijn net mensen! |
Wat dacht jij dan??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:05
Onderwerp: De 'hemel' saai ?
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Goeie bijdrage Pieter... Zelf geloof ik wel dat we goed moeten luisteren naar wie God zegt dat Hij is... dat zou je toch ook doen als je een mens op aarde wilt leren kennen, dan luister je naar hoe die persoon is. Maar zeker zo belangrijk is idd. de liefde... ook tot elkaar !!
Zo'n onderwerp over hoe bijv. de nieuwe hemel en de nieuwe aarde zijn vind ik best lastig... het enige wat je eigenlijk weet is de voorbeelden in de bijbel... Als ik hier op het forum vertel hoe ik erover denk, krijg ik daar reacties op met meningen van anderen... dat vind ik best lastig... ik zou het prettiger vinden als we elkaar aan kunnen vullen, maar niet op de manier van dat ik niet gelijk zou hebben en de ander wel. Ik mag net zo goed een mening erover hebben... vind ik De opmerking over boeddhisme is iets wat ik helemaal niet begrijp... als mensen mijn eerdere bijdragen hebben gelezen, snap je toch echt wel dat ik een christen ben dacht ik... |
Je mag best ergens een mening over hebben.....maar dat mag een ander ook.....en dat hoeft niet altijd dezelfde mening te zijn......thats life......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:26
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nog even niet . Moet zo nog mn zoon ophalen van zn werk . En visser stapt niet in de auto met alcohol op. |
Verstandige man.....Stoer dat je ook door die sneeuw durft te rijden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:19
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja, als ik al die tijd had buiten gestaan was ik nu een wandelende sneeuwpop. Gisterochtens 20 cm. sneeuw en vanochtend ongeveer 7cm. En nu sneeuwt het weer volop. Denk dat ik zo maar eens een iglo ga bouwen. Vissticks erbij van Kapitein ..........jammie.  |
En nu we het toch over alchohol hebben: één glaasje Beerenburg erbij......en dan ben je ook weer lekker warm..... Maar sterkte ermee......en ach het heeft ook wel weer wat vind je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:09
|
|
|
VISSER278 schreef: | Enkele weken geleden in de regionale krant: Man had een hele avond in een café gezeten en het ene na het andere pilsje genuttigd. 11 uur 'savonds pakte de man toch zijn auto en reed ermee weg . Onverantwoord volgens de meesten en iemand belde de politie. Politie hield de man staande en liet hem blazen. Tot verwondering van ieder viel de blaastest voor de man positief uit. Tja , dan maar een bloedproef. Ook deze gaf 0 % alc. aan. Hoe kan dat nou vroegen de politieagenten. Wij krijgen een melding dat u een hele avond bier hebt gedronken en nog de auto durft te pakken ook. Klopt zei de man , maar het was wel maltbier.  |
Even off topic: ben je erg ingesneeuwd???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 19:31
|
|
|
[quote=GERT856]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 19:20
|
|
|
MAR907 schreef: | Dan heb je toch wat te verbergen voor cm leden  |
Je moest eens weten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 17:46
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Voor Willemijn: Er zijn mensen die mij ook zonder zonnebril kennen, hoor... zeg je?
Ik heb de indruk dat je om bepaalde reden een donkere bril nodig hebt? Dat leid ik af uit het gedichtje in je profiel. Of heb ik het mis?
Wek mijn zachtheid weer. Geef mij terug de ogen van een kind. Dat ik zie wat is. En mij toevertrouw. En het licht niet haat.
Misschien dat er voor heel veel eden het duidelijk wordt.....waarom...
Groet, Gibby |
Grappig om het allemaal te lezen.......krijg ook wel eens mailtjes over......ogen zijn de spiegels van de ziel en dat soort dingen.... En nee, ik heb toch helemaal niets te verbergen, ik vind alleen dat ik niet alles hoef te delen met andere cm leden...... Dus Gibby, je kan ook overal wat achter zoeken........
|
|
Naar boven |
|
|