Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:06
Onderwerp: Het weer
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Das woar, nes een theo loog, die liegen ook altijd |
Ben je mal joh, die loog alleen maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:41
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Lezen ook al moeilijk zeker weerman is 1 woord ja |
Heet dat niet veel deftiger: meteoroloog??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:39
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Lekker dan ben allang blij dat ik niet naast uwes woon Dur loop van alles door de leidingen daar das effe bere link |
Dur loopt nog meer langs de leidingen daar hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:19
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja tis kachel met warm water erdoor heen das auwie of een oliekachel, gaskachel nah seg het maar allemaal auwieeeeeeeee |
wie zijn billen brand die....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:13
|
|
|
JOSINA schreef: | Hoe koud het buiten is weet ik niet, ik zit in de kachel |
ERIKA129 schreef: | in de kachel das pijnlijk hoor hebbie zo brandwonden ken alleen zeggen dat het om 13.00 uur nog -5 was ben ook lekker binnen gebleven verder! |
Hopelijk is die kachel geen openhaart
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op zondag 20 januari 2013, 22:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 19:15
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wel ff mailen wanneer ie komt hè? |
Kijk ander even in de dienstregeling, hij rijd vast vaker dan de NS
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 18:33
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nee dat kan ook niet, want er is helemaal niet zoiets |
Wat niet is kan komen?????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 18:24
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Hm, ben niet jaloers hoor...nee hoor...echt niet |
Ik ook niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 18:07
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oh wauw, dat klínkt alleen al supergaaf!!!
Ik ga dit jaar met een vriendengroep een rondreis door Israël maken. |
Klinkt ook geweldig! Waar hopen jullie o.a. naar toe te gaan? Het leven van een single is zo slecht nog niet en gaat soms ook over rozen!!
Geen gez*** van.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 18:02
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En vooral met een stoere, knappe, lieve, sterke koetsier erbij natuurlijk |
Precies! en die het dan ook nog eens volledig kosteloos volvoerd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:54
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Met belletjes? |
Jazeker! inclusief belletjes, fakkels en een heerlijk kachteltje bij m'n voeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:53
|
|
|
ERIKA129 schreef: | HEb geen kachel zit hier zo;n centraal gebeuren in heb geen eens verwarmingen... en met zulke dagen mis ik dat wel eens... al is mijn huis gewoon lekker warm |
Jammer hoor! Een openhaard is heerlijk! Jammer dat het geen profielvraag is Gezocht: open haard mèt man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:21
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Maar wat gááf Roos, een trektocht door Afrika!!! Welk deel ga je doen? |
We gaan met name het onderste deel bezoeken en dan de oostkant; Drakensbergen en Swaziland. Ik zie dat jij ook net geboekt heb, waar hoop jij heen te gaan? De voorpret is alleen al leuk!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ..Afrika??? Daar leven slangen en andere bijtdieren...wrom ga je niet naar Oostenrijk of naar dingens? |
Mij bijten ze toch niet En in Oostenrijk leven alleen maar ijsberen, die kunnen ook goed kluiven!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:06
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dombo sneeuwt hier vanaf 13.00 uur aan 1 stuk door en als ik de radar moet geloven zijn we er nog langggggg nie vanaf Tja heb makkelijk praten hoef morgen alleen maar even naar de poli toe en verder mag ik veilig en warm thuis zitten |
Laat maar komen hoor!!!! Ben de sneeuw nog lang niet moe Sterkte bij de kachel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:01
|
|
|
ANNA415 schreef: | Waarheen leidt/lijdt de weg? |
Trektocht door Afrika! Vooral nu ik deze kou zie heb ik er reuze zin in!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 16:44
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Bij mij sneeuwt het inmiddels |
Ook hier liggen al heel wat cm sneeuw En het sneeuwt nog flink door!
Toch wel glad om er door te rijden Vooral als je in de vierde versnelling over een rotonde tracht te rijden
Morgen nemen we de arreslee (hoop ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:43
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Langs een grote gele M gereden |
Ik rij er dagelijks langs Steentje, geen punt toch??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | jij eet chili cond carne en dat heeft wat te maken met de buren??? Nederlanders zijn echt raar...Zijn er nog zo'n gerechten die menslievend zijn? Of onmenslievend? Ik begrijp er geen snars meer van...maar ja, ik ben ook maar een lieve Belg |
Het is heel simpel....op-langertermijn-medeleven-voor-mijn-buren-na-het-eten-van chili-con-carne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:27
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...en wat bedoel je met die laatste zin? |
Gewoon, medeleven met me buren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:38
|
|
|
De officiele bevestiging van mijn aankomende verre reis
Heb er nu al zin in!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 20:34
Onderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En ff ontopic: waar leef jij het dichtste bij, bij de Bijbel of bij Babylon? Zijn we niet geneigd om te zéggen dat we het dichtste bij de Bijbel willen leven, maar ondertussen in ons hart erg gehecht zijn aan Babylon? Kunnen wij eigenlijk helemaal zonder Babylon? |
Ben ik helemaal met je eens Steentje! Vaak zeggen we de bijbel maar mijn praktijk is nogal eens Babylon. En kijk hier maar eens op het forum... soms een Babylonische spraakverwarring Bouwen wij ook mee aan de toren van Babel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:50
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik denk dat ik wel begrijp wát je bedoeld, wat ook in het kerkboek staat dat 'dé mens is geneigd tot alle kwaad'...nou ja, daar ben ik het gewoon niet mee eens. Als volwassen kunnen mensen in veel gevallen keuzes maken en veel mensen neigen steeds naar alle goeds....
Dus ik denk dat ik het begrijp, het is meer van dat ik het niet met die stelling eens ben, dat de mens geneigd is tot alle kwaad.
Vrede! |
Kijk deze film eens; alle mensen neigen tot het goede http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Wave
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:37
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | "Verder gaan betekent niet dat je vergeet. Het betekent dat je accepteert wat plaatsvond en besluit om door te gaan met leven".
Vond ik wel een diepzinnige, eigenlijk. |
een mooie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:23
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dan komt het kwáád er niet uit: dan worden mensen voor onmogelijke keuzes geplaatst en dat is wel eventjes iets heel anders. |
Gezien je reacties merk ik dat je absoluut niet begrijpt wat ik bedoeld. Vanzelfstrekend zijn er ook situaties waarbij mensen voor onmogelijke situaties geplaatst worden! Vanzelfsprekend zijn er ook mensen die goed handelen in moeilijke situaties.
Gelukkig heb ik ook hèèl veel goede mensen om me heen!!!
Maar goed, we stoppen maar om de kilometers tekst te beperken.
ONTOPIC maar weer: vrijvertaald: Waar leven wij dichterbij? De bijbel òf Babylon?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 14:23
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dan hebben wij een meningsverschil. Ik denk, je hebt goede mensen, slechte mensen en ertussen in; veel grijstinten(en nee, ik doel nu niet op een walgelijk boek dat zo heet en erg populair is) | Absoluut ben met je eens dat er goede en slechte mensen zijn. Ik denk alleen dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Wat ik wil zeggen is dat het kwaad ten diepste in ieder mens zit (de mens is geneigd tot alle kwaad) De omstandigheden kunnen je zo maken. Gelukkig hebben wij het goed in ons landje maar wat nu als je in andere omstandigheden ben? Als je enorme honger moet leiden? Dan komt het ervaak uit wat tendiepste in de mens zit. Echt niet iets om trots op te zijn. Maar met Gods hulp kan het wel.
SHANITA schreef: | ) Ja, en, bijna de hele bevolking werd gehersenspoeld, en toch, velen hadden het wel door, en gingen in verzet, ja, Duitsers.....En vaak hadden die bewakers geen keuze, of zelf een kogel door je hoofd, of dat werk doen, en onder deze bewakers waren er ook velen die er niet in mee gingen en stiekem de gevangenen hielpen(burgelijke ongehoorzaamheid, maar dus wel ok, want het ging tegen de wil van God in, wat daar gebeurde in de concentratiekampen). | Ik vrees dat het minder voorkwam dan het zou moeten geweest zijn en wat allemaal te lezen valt in die spannende jongensboeken. Maar ik was er niet bij, en last but not least: de beste stuurlui staan aan wal!
SHANITA schreef: | Een Kapo was een gevangene in een nazi-kamp in de Tweede Wereldoorlog, die als taak had op de andere gevangenen toe te zien. | Ik weet wat een kappo is, inderdaad waren het soms criminelen, maar zo gebeurde het ook dat een Joods kamp ontruimd werd (dat hield in dat kinderen van moeders gescheiden werden) Kinderen werden vermoord en de moeders werden kapo. De moeders werden vervolgens gewelddadig richting de nieuwelingen. 'want die waren tenslotte de oorzaak van het verdwijnen van hun kinderen' Zo'n systeem is te gruwelijk voor woorden natuurlijk! Daarom opnieuw mijn mening: Ik denk dat 'het kwaad' in ieder mens zit, gelukkig komt het er bij veel mensen niet uit.
En dan zeg jij, iedereen kan keuzes maken; soms wel maar lang niet altijd! En dan..... kàn het kwaad eruit komen!
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op vrijdag 18 januari 2013, 14:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:20
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Als he zegt; niemand is een haar beter, ja, dan ga ik er dus vanuit dat iedereen slecht is.
Oorzaak - gevolg |
Shanita, tendiepste zijn we allemaal 'slecht' Alleen onze omstandigheden zijn hier gelukkig meestal beter. Denk maar eens aan de bewakers in de concentratiekampen! (1940-45) Waren vaak keurige burgers hoor; voor het oog schattige huisvaders, hardwerkende personeelsleden, ijverige werkgevers, vriendelijke buren. En toch... Wat te denken van de kappo's onder de medegevangen?
Ik denk dat 'het kwaad' in ieder mens zit, gelukkig komt het er bij veel mensen niet uit. Desondanks 'hou' ik van veel mensen hoor! Maar bij verdriet en moeite leer je ook wel je èchte vrienden kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 09:23
|
|
|
LEANNE226 schreef: | k vind jouw reactie niet kunnen! Ik lees Gerrit zijn berichtjes graag omdat hij creatief met taal is en omdat hij zegt hoe het is zonder verborgen boodschap en zich niet verschuilt achter Bijbelteksten.
Iemand beschuldigen van een dronken reactie vind ik pas echt bescheten...........dat is met stront gooien. |
Ja, dan zou je er wel eens scheitziek van kunnen worden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|