ChristianMatch

Forum

Berichten van MAMALOE463
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 28 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAMALOE463
Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:56
BerichtOnderwerp: Wokken

hoi allemaal,ik ga ook nog graag mee,

groet bert168

Hier de nieuwe lijst die meegaan;

BerendJan590
Anna415
Marielle690
Lonneke695
Mamaloe463
Chris078 onder voorbehoud
Erika129 onder voorbehoud
Joop430
Ilona689
Sybren542
Bert168
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:52
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats

JOL252 schreef:
Ik heb hier toch wel moeite mee. Uiteindelijk zijn al onze tijden in Gods hand maar om nu te zeggen dat Hij er ook de hand in had en het de tijd was van deze jonge gasten...?

Ik denk dat dit nu juist het gevolg is van de zonde van de mens: er gebeuren oneerlijke, onverklaarbare onterechte, onrechtvaardige en ontijdige dingen op aarde. Er worden prachtige veelbelovende mensenlevens afgebroken.

Even doorgetrokken naar de landen buiten het "rijke westen". Elke dag sterven er talloze baby's, kinderen en volwassenen... omdat hun tijden in Gods hand zijn? dus met die uitleg van: God bepaald hun tijd? Heftige aanname van deze tekst. Met een beetje goede wil en eerlijker verdeling is het nog lang de tijd niet voor deze mensen om te sterven.
Ik geloof wel dat ieder mens van conceptie tot sterven mag weten in Zijn handen te zijn... maar om nu te zeggen: dit heeft God bepaald... ?

Inderdaad Jol, het zijn de gevolgen van de zonde in het paradijs, en zeker zijn dingen zoals deze oneerlijk en onrechtvaardig, maar het zijn allemaal de gevolgen van de zonde dat dit moet gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:43

KEITH722 schreef:
??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand

het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg

Even iets rechtzetten over dat meisje in meppel, ik woon hier nl, zij pleegde zelfmoord dus sprong bewust voor de trein, maar ondanks dat was het haar tijd, God heeft dit zo beschikt, ja dat is mijn mening op grond van de bijbel.

Hoe wil jij anders psalm 31 vers 16 verklaren uit de bijbel; Mijn tijden zijn in Uw hand?

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op maandag 4 februari 2013, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:39

Leuk Bert, welkom!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:38

KEITH722 schreef:
??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand

het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg

Ja dat bedoel ik Keith,

Het betekent dat de mens ook moet sterven en dat heeft alles te maken met de zonde tegen de HEERE God in het paradijs. De Heere God heeft
het gezegd dat als de mens ongehoorzaam is hij moet sterven. Dat is aangrijpend! De mens die voor de eeuwigheid is geschapen om altijd met God de Heere te leven maar ontvangt door zijn ongehoorzaamheid nu terecht de dood. Maar dankzij de genade van God krijgt de mens nog levenstijd om zich te bekeren en te komen tot het geloof in Jezus Christus.

Nu is het dat de Heere God ook het einde van ons leven hier op aarde bepaalt. Ik zeg: Hier op aarde. Want juist om dat de mens voor de eeuwigheid is geschapen houdt het niet op na het stervensuur, maar het is een voortgang. De bijbel spreekt daar heel indringend over: Of je blijft eeuwig voortleven in de eeuwige duisternis, de hel of je mag eeuwig leven bij Christus in de hemel en op de nieuwe aarde.

Je vraagt naar de bijbelteksten; die zijn er genoeg. In psalm 31:16 bijvoorbeeld: "Mijn tijden zijn in Uwe hand." Met andere woorden. De Heere weet wanneer ik moet sterven. Hij bepaalt het einde van mijn aards bestaan.

Dit stukje heb ik overgenomen van een site, maar ik sta hier achter wat hier geschreven word.

Dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat hier gebeurt is, maar dit zijn de gevolgen van onze zonden in het paradijs.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:32

ALTJE848 schreef:
Anita
ik ging al mee en moet mee dus ja keuze ? ha grapje maar ga wel mee.

En eh margriet ging toch ook mee weet niet of ze al gereageerd heeft maar er zijn mensen die op de lijst stonden gewoon weg gelaten nu op de nieuwe lijst ?
Hoop dat ze op de hoogte is gebracht door mensen die organiseren,
weet niet of de lijst nu wel klopt kan dat niet volgen tot zover wel dacht ik .

Anita

Ja Margriet is op de hoogte gebracht door Joop, ik begreep dat zij nog niet zeker wist wat ze zou doen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:29

Hallo lieve mensen,

Er is wat onduidelijkheid hier gekomen lees ik,

Gisteren heeft sybren zich terug getrokken wat het uitje betrof en heeft hierover een mailtje gezet op dit topic.
Ik vond dit jammer en heb toen aangeboden het wel op me te nemen om de rest te organiseren, anders had dit uitje niet door kunnen gaan.
Vandaag bleek door contact tussen mij en joop dat sybren zonder joop ervan in kennis te stellen de boel heeft gecanceld.
Joop en ik doen nu gezamelijk de organisatie van dit uitje, er is dus niet veel veranderd wat het uitje betreft, ja er zijn mensen bij gekomen en er komen er waarschijnlijk nog een paar mensen bij dat is alles, verder blijft het hetzelfde.

We willen dus as Zaterdag 9 februari gaan Wokken in Amersfoort bij Www.wokhetoosten.nl, tijd geven we morgenavond door op het forum.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is allemaal Knipoog smiley

En Erika, ik begreep dat jij onder voorbehoud meeging, wanneer denk je dat zeker te weten?
Ivm het reserveren wat we uiterlijk morgenavond willen doen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 14:06

BerendJan590
Anna415
Marielle690
Lonneke695
Mamaloe463
Erika129
Joop430
Ilona689
Sybren542

Wie volgt?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 12:35

BerendJan590
Anna415
Marielle690
Lonneke695
Mamaloe463
Erika129
Joop430
Ilona689

Wie volgt?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 12:33

MAMALOE463 schreef:

BerendJan590
Anna415
Marielle690
Lonneke695
Mamaloe463
Erika129

Wie volgt?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 12:04
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man

GERRIT084 schreef:
Ja en bij veel gebrek aan alles Gefrustreerde smiley droom ik liever Smiley met dichtgeplakte mond

De meeste dromen zijn bedrog Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 12:02

De tijd geven we nog door hier op het forum Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 12:01

MAMALOE463 schreef:

BerendJan590
Anna415
Marielle690
Lonneke695
Mamaloe463
Ilona689
Joop430

Wie volgt?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 10:52

MAMALOE463 schreef:

BerendJan590
Anna415
Marielle690
Lonneke695
Mamaloe463
Sybren542

Wie volgt?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 09:20
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

LIES146 schreef:
Ik vraag mij af waarom ik de privechat van gisteravond niet gelijk na 5 minuten af heb gebroken, en waarom de man die ik eerst vriendelijk en daarna fermer verzocht op te houden met toespelingen naar lichamelijk contact het nodig vond me zo de grond in te gaan boren. Wat doet zoiemand hier op deze site? (ja, heb redactie gemaild, maar vond het wel een nare ervaring)

Hmmm eerste letterwoord S?

Vervelend, heb meerdere verhalen gehoord inderdaad, hoop dat de redactie hier wat mee doet, dit kan en mag niet!
Voortaan bij de eerste toespeling direct wegklikken is het beste, dan erger je je er verder ook niet meer aan, en hou je respect naar jezelf toe.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 08:57

MAMALOE463 schreef:

BerendJan590
Anna415
Lonneke695
Mamaloe463

Wie volgt?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 23:45
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man

GERRIT084 schreef:
Echt niet S Smiley die vol vragen zit als ik nu zou mogen kiezen Geschokte, onthutste smiley ga ik voor de bovenste Gefrustreerde smiley maar ja, ksal wel weer niet mogen kiezen Engeltje smiley
Maar ik vind wel dat zij een punt heeft.................... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Zoo die komt hard aan Gerrit, vind dit niet zo een leuke opmerking van je eerlijk gezegd
Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 23:29

MAMALOE463 schreef:

BerendJan590
Anna415
Marielle690
Lonneke695
Mamaloe463
Sybren542

Wie volgt?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 23:00

BerendJan590
Anna415
Marielle690
Lonneke695
Mamaloe463

Wie volgt?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 22:51

Hannah, leuk dat die lijst weer geplaatst is, maar volgens mij klopt hier iets niet, Sybren heeft afgehaakt en ik wil het wel op me nemen en er hebben zich nieuwe mensen aangemeld, waaronder Marielle, maar nu zie ik op deze lijst Sybren en Joop staan terwijl zij zich nergens hebben aangemeld, en Marielle staat er niet op. Ik maak even een nieuwe lijst.

Willen diegenen die meegaan zich aanmelden tot en met as dinsdag 5 februari?

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op zondag 3 februari 2013, 23:01
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:26
BerichtOnderwerp: kreet van de week

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...zelfs dat stom ding laat me verkeerd rijden en dat komt door die Nederlandse vrouwenstem...zal wel ook wel een Zeeuwse zijn... Gefrustreerde smiley

Oja, jij bent ook onlief...voila

Ja nee jij klinkt lief voor mij

Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:07
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

ROOS575 schreef:
Dit vraag ik me af vandaag...

Hoe mensen als 'een bij' van de ene man/ vrouw naar de andere man/vrouw kan vliegen.
De ene relatie (of huwelijk) is nèt uit en hopa we zoeken hier driftig een volgende Boze smiley
Ook hier op CM kom je ze tegen... Smiley met dichtgeplakte mond

Is ook zo, je hebt mensen die soort van verlatingsangst hebben en zich heel makkelijk en snel om die reden weer aan een andere man of vrouw vastklampen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:02

CHRIS078 schreef:
Ik wil heel graag komen, met een vraagteken wegens budget.

Christiaan match

Leuk Chris, gezellig, zal ik dan nog even wachten om je op de lijst te zetten?
Kan tot en met dinsdag 5 februari opgeven Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:00
BerichtOnderwerp: kreet van de week

FRANKT627 schreef:
Daarom zijn er mannen...wij denken wel voor jullie Engeltje smiley

Nee jij laat je sprekende wegvinder voor je denken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:56

Leuk, ik heb nog n paar mensen die ik ga uitnodigen, je aanmelden kan tot en met dinsdag 5 februari ivm reserveren, dus zelfde tijd en plaats houden we aan!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:54

LYDIA448 schreef:
Toen ik de opening van de topic las dacht ik, hé ik heb hier ook wel een voorbeeld van..
Maar toen ik de rest ging lezen en bij de reacties kwam van en over dat ongeluk (ik hoorde het zaterdag op het station van Harderwijk, een oudere vrouw vertelde het mij...) bedacht ik dat het misschien verstandig is om nog even te wachten met mijn voorbeeld te vertellen.

Het is nl wel een voorbeeld waarin ik heel sterk de hand van God heb ervaren maar nog steeds 'tob' met het vervolg .

Ik wens jou Marianne, heel erg veel kracht en wijsheid toe voor jou en je gezin.
Met het lezen van deze dilemma's wordt je eerst even stil... Smiley met dichtgeplakte mond

Lydia voel je vrij je ervaring te vertellen hier, daar is dit topic ook voor hoor....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:21

MARIANNE338 schreef:
Dat heb ik hem ook voorzichtig proberen uit te leggen.....
Ik zei lieverd.....het was jou tijd nog niet...en daarom zat je niet in die auto...

Kijkt hij me boos aan, en zegt...wat nou tijd!!!!
Is het dan al tijd als je 16 en 18 bent???

Zucht........

Bedankt voor jullie warme reakties
Ik loop hier als een kip zonder kop door mn huis..... Huilende smiley, smiley in tranen

Dat is ook zo, het is te jong deze leeftijd, maar op sterven staat geen leeftijd voor je hoeft nietmoud te zijn om te moeten sterven, daarom moeten we ten allen tijde bereid zijn om te Kunnen sterven, maar daar hebben deze jongens en jou zoon nu geen boodschap aan aan zulke woorden, er zijn geen woorden voor, alleen maar zuchten of Hij je de woorden in de mond wilt leggen om met je zoon te kunnen praten.....

Veel sterkte en wijsheid nogmaals!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 16:06

MARIANNE338 schreef:
Ja, dank je..het was idd in Putten.
15 min daarvoor heeft mijn zoon ze nog gesproken.
Ze vroegen nog of hij meeging...maar hij voelde zich niet zo lekker....
en kwam naar huis......( God...dank U wel..)

Er gaan zoveel gevoelens door die jongeren heen....verbijstering, verbazing, ongeloof, angst, woede.....het niet weten waar ze het moeten zoeken...

Het enigste wat ze nu willen, is samenzijn....en fietsen van het ene huis naar de andere.....

En dit bedoel ik nou met mijn topic, jou zoon had in die auto kunnen zitten als God het niet anders beschikt had, je zoon moest nee zeggen, want het was Zijn tijd niet geweest om weggenomen te worden, hoe ontzettend erg en triest dit is voor de andere twee, zie ook weer het wonderlijke ervan in dat jou zoon is bewaard gebleven.

Maar de jongens zien dit nu niet zo in, tuurlijk voelen ze nu alleen het gemis van hun vrienden, moeilijk!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:31
BerichtOnderwerp: EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden

GERRIT084 schreef:
Precies, en eerlijk gezet, heb ik dat zelf ook wel eens zo ervaren, juist bij mij zelf, iets zo lezen, zoals ik zelf wilde, en het verwijt kreeg, het weer anders begrepen te hebben.
Maar ook andersom, iets zetten, en verkeert begrepen worden, en vaak wordt dan de aanzet tot ruzie gezet.

Ja dat is een risico als je op een forum deelneemt en die akelige smiley's erbij, jou zin kan bij een ander verkeerd overkomen en opgevat worden, terwijl als je dezelfde zin face to face zou zeggen zou het heel anders overkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:28
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...tegen jou tik ik ook al niet meer...je onthoud te goed...

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En, verveel je je nog steeds of zit je weer vol met goede ideeen Knipoog smiley

Zal ik je een handje op weg helpen?

Even heerlijk een wandeling maken
Bij terugkomst een lekkere kop koffie voor jezelf maken
Of eventjes bij iemand op bezoek gaan en daar kop koffie drinken
Een mooi boek lezen
Mooi tv programma kijken
Kruiswoordraadsels doen
Puzzel maken
Weer lekkere wortelsoep maken en invriezen, alvast voor als wij van CM gaan komen bij je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nou dit is al een heel lijstje wat je evt zou kunnen doen Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAMALOE463
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 28 Volgende
Pagina 15 van 28