ChristianMatch

Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:11
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

het meeste is al gezegd. en de laatste alinea van de vorige schrijver is een mooie samenvatting.

Persoonlijk vind ik meningen leuk en interessant, maat de Bijbel is toch echt mijn maatstaaf;

dus lees hand 15 over hoe de Geest en apostelen omgingen met de nieuwe niet-joodse christenen, en deze vragen.

en verder:

rom 14:

4 Wie zijt gij, dat gij eens anders knecht oordeelt? Of hij staat of valt, gaat zijn eigen heer aan. Maar hij zal staande blijven, want de Here is bij machte hem vast te doen staan. 5 Deze [immers] stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. 6 Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:41
BerichtOnderwerp: God straft de mens niet

ZINGA672 schreef:
Die psychologisering lijkt inmiddels in heel kerkelijk Nederland te zijn doorgedrongen en richt volgens mij meer schade aan dan menigeen beseft. Men beseft niet dat psychologische 'waarheden' nimmer zijn bewezen. De bijbelse waarheid heeft de 'steun' van de psychologie niet nodig. Ik geloof echt dat de bijbelse waarheden toegepast op ons dagelijkse leven heilzamer en helender werken dan alle psychologie en therapie bij elkaar.

Btw; welcome back David Knipoog smiley

ja idd die psychologie, vooral de mainstream psycho-anaysis van freud is humanistish, dus ; uit de kracht van de mens zelf, we moeten zelf onze ziel opbouwen, los van God. terwijl moeilijkheden juist soms een weg zijn naar de Heer.

2 cor 7:

9 thans verblijdt het mij, niet, dat gij bedroefd zijt geworden, maar dat de droefheid u tot inkeer heeft gebracht; want gij zijt bedroefd geworden naar Gods wil, zodat gij generlei nadeel van ons hebt geleden. 10 Want de droefheid naar Gods wil brengt onberouwelijke inkeer tot heil, maar de droefheid der wereld brengt de dood. 11 Want zie toch, wat juist deze ervaring van droefheid naar Gods wil u gebracht heeft: welk een ernst, meer nog, verontschuldiging, verontwaardiging, vrees, verlangen, ijver, bestraffing.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:00

CHATULIEM619 schreef:
Die bijbelse voorbeelden hebben in hun letterlijke vorm mensen bang gemaakt voor God. En dat is niet juist. Als je nu eerst gelezen had wat ik met dit topic bedoelde, begreep je ook waar het om ging. De straf van de zonde is in eerste instantie de zonde zelf, die scheiding brengt tussen God en mens. Maar lees nu maar eerst eens het begin.....

misschien is dat gezonde angst, net als een tijger op je af stormt.
de zondige mens zal terecht de Heer moeten vrezen.
De vergeven christen is vergeven, maar God laat niet met zich sollen en tuchtigt zijn kinderen.

@ zinga, mooi verwoord, met alles eens... and ty!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 20:03

DAVID923 schreef:
ik snap niet hoe je over al die directe en letterlijke Bijbelse voorbeelden kunt heenlezen en weer zeggen dat God niet straft.

Verder had ik het ook niet over de redn en motieven van het straffen, alleen dat het WEL gebeurd. en er een Bijbelse waarheid met voeten werd getreden.

hebr 12 heeft het precies over het waarom en hoe van tuchtigen.
daar hou ik het bij dit riekt naar de psychologisering van het geloof (vooral via de zielzorg)

Begrijp me niet verkeerd broeder, ik zeg niet dat we in angst moeten leven, want:

1 Joh 4,18
De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

En we willen de Geest niet bedroeven, uit liefde gehoorzamen we de Heer, en het doet ons pijn als we weer de fout in gaan, ik snap echt wel wat je bedoeld broeder en welke kant je op wou met deze post.
We willen God ABBA noemen. Maar dat doet niks af aan de vrese des Heere. ontzag en respect wat Hij verdiend. en het Bijbelse feit dat Hij wel straft (zie al die voorbeelden). God is niet te vergelijken met een papa uit een westers gezin anno 2010, ons Godsbeeld moet een volledige balans hebben, Bijbels.

. 1 Petr 4,17
Besef goed dat de tijd van het oordeel is aangebroken. Dat oordeel begint bij Gods eigen mensen. Als het bij ons begint, hoe zal het dan aflopen met hen die weigeren het evangelie van God te aanvaarden?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 19:56

ik snap niet hoe je over al die directe en letterlijke Bijbelse voorbeelden kunt heenlezen en weer zeggen dat God niet straft.

Verder had ik het ook niet over de redn en motieven van het straffen, alleen dat het WEL gebeurd. en er een Bijbelse waarheid met voeten werd getreden.

hebr 12 heeft het precies over het waarom en hoe van tuchtigen.
daar hou ik het bij dit riekt naar de psychologisering van het geloof (vooral via de zielzorg)

Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 24 oktober 2010, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 16:28

CHATULIEM619 schreef:
Tuchtigen is geen straffen. Tuchtigen is opvoeden, omgaan met vervolging en tegenslag.

wat is het verschil?

en wat dacht je de plagen in openbaring?

of: 1kor 11

27 Wie dus op onwaardige wijze het brood eet of de beker des Heren drinkt, zal zich bezondigen aan het lichaam en bloed des Heren. 28 Maar ieder beproeve zichzelf en ete dan van het brood en drinke uit de beker. 29 Want wie eet en drinkt, eet en drinkt tot zijn eigen oordeel, als hij het lichaam niet onderscheidt. 30 Daarom zijn er onder u velen zwak en ziekelijk en er ontslapen niet weinigen. 31 Indien wij echter onszelf beoordeelden, zouden wij niet onder het oordeel komen. 32 Maar onder het oordeel des Heren worden wij getuchtigd, opdat wij niet met de wereld zouden veroordeeld worden.

(ander vertalingen zeggen straf i p v tuchtigen, is in de grondtekst hetzelfde.)

open b 2:

20 Maar Ik heb tegen u, dat gij de vrouw Izebel laat begaan, die zegt, dat zij een profetes is, en zij leert en verleidt mijn knechten om te hoereren en afgodenoffers te eten. 21 En Ik heb haar tijd gegeven om zich te bekeren, maar zij wil zich niet bekeren van haar hoererij. 22 Zie, Ik werp haar op het ziekbed en hen, die met haar overspel bedrijven, breng Ik in grote verdrukking, indien zij zich niet van haar werken bekeren. 23 En haar kinderen zal Ik de dood doen sterven en alle gemeenten zullen inzien, dat Ik het ben, die nieren en harten doorzoek; en Ik zal u vergelden, een ieder naar uw werken.

*

en nu laat ik het O.T nog even rusten, die staat helemaal bomvol....
en God is altijd dezelfde, gister, vandaag en moregn, tot in eeuwigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 12:56

ok en hoe zie je dan de eerste 3 hoofdstukken van openbaring?
en hebr 12?

4 Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde, 5 en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt:
Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering,
en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt,
6 want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt.
7 Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen. Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt? 8 Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en geen zonen. 9 Voorts, de tuchtiging van onze vaders naar het vlees hebben wij ondergaan en wij zagen tegen hen op; zullen wij ons dan niet nog veel meer onderwerpen aan de Vader der geesten, en leven? 10 Want zíj hebben ons voor luttele dagen naar hun beste weten getuchtigd, maar Híj doet het tot ons nut, opdat wij deel verkrijgen aan zijn heiligheid. 11 Want alle tucht schijnt op het ogenblik zelf geen vreugde, maar smart te brengen, doch later brengt zij hun, die erdoor geoefend zijn, een vreedzame vrucht, die bestaat in gerechtigheid.
12 Heft dan de slappe handen op en strekt de knikkende knieën, 13 en maakt een recht spoor met uw voeten, opdat hetgeen kreupel is niet uit het lid gerake, doch veeleer geneze.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 12:53
BerichtOnderwerp: U bent níet 'WEDERGEBOREN'

Toen ik was wedergeboren wist ik in het begin niet eens wat er me aan de hand was, waarom ik God wou leren kennen, de zonde ging haten, en Blij werd van de Bijbel, en er geen genoeg van kon krijgen.

toen las ik dit en wist ik het:

2 cor 5: 17 Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen. 18 Dit alles is het werk van God.

en ja het is noodzakelijk voor je redding, het is het verschill tussen een kind van God zijn of vijand, hel of hemel, eeuwig leven of dood.

rom 8:

9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.

14 Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods. 15 Want gij hebt niet ontvangen een geest van slavernij om opnieuw te vrezen, maar gij hebt ontvangen de Geest van het zoonschap, door welke wij roepen: Abba, Vader. 16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:31
BerichtOnderwerp: Einde forum deelname.

@tessy, ik reageerde ook op de reacties die impliceerde dat eik maar wat meer als mens moest groeien en op theologisch gebied.
In het echte leven ben ik juist vol tact en mild, zeker als ik met niet christenen praat. maar op een forum komt het toch anders over. en ik heb/had het hier over christelijke onderwerpen en leerstellingen, dan moet je niet alles met de mantel der liefde bedekken, maar soms ook gewoon recht voor zn raap zijn zoals Jezus en de apostelen (zeg niet dat ik gelijk sta aan hun, nooit niet).

en heb soms te veel deze houding:

2tim 3: 16 Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, 17 opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.

2tim 4

2 verkondig het woord, dring erop aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting. 3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.

*

Maar goed tessy, het kan soms wel, ook op online forums wel pastoraler en met wat meer tact. mee eens! en is een leerpunt waar ik de ogen niet voor sluit. het stond alleen los van mijn Schriftvisie en onwil om water bij de wijn te doen als het om de rechte leer gaat.

ik groet u zeer. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 00:09

Beste lieden,

nogmaals bedankt, had me voorgenomen niet meer te reageren, maar er moet me toch iets van het hart, al dan wel goed bedoeld, merk ik toch een toon die pretentieus van jullie kant overkomt (zeg niet dat het zo bedoeld is door jullie) en denigrerend naar mij (zo ervaar ik het wel deels).

Zo van och david, je moet nog even groeien, verschuil je niet achter Bijbelteksten en het fundamentalisme. Het is juist zo dat ik over de meeste leren en doctrines alle varianten wel ken. En zo (@ thomas) weet ik ook zeer goed dat een Bijbeltekst een context heeft, hermeneutiek, exegese, wie zegt wat, tot wie, in welke tijd, context en historische omgeving. en juist daarom blijf ik BEWUST bij een radicaal fundamentalische Schriftuitleg.
Zonder te vergeten in welke tijd we leven.
Maar liever pas ik de Bijbelse, blijvende, universele principes niet aan de tijdsgeest aan, maar andersom.

Dus het paradigma, het mensbeeld van David, moet niet zijn; ach hij leert het wel met de jaren, of als hij inziet dat er meerdere manieren van Schrift-interpretatie is, nee ik heb er bewust voor gekozen.

van de 3 meest voorkomende optie's hier onder, zie ik bij velen niet keuze 3 terug of gedeeltelijk op het forum, en daar gaat het mis bij de topics, de vooronderstelling al, de wortel van het denken.

*

1. De ‘traditiona­listische visie', die stelt dat het uiteindelijk gezag over geloof en leven ligt bij de officiële leer van het instituut kerk. Om God en Bijbel te kennen moet men de traditie van de kerk raadplegen. Deze opvatting ontkent niet dat de Heilige Schrift door God gegeven is en dus gezaghebbend is, maar beweert wel dat de Bijbel niet volledig is en ook niet begrijpelijk zonder de uitleg van de kerk. Het meest bekende voorbeeld is de R.K. kerk met apocriefen in de canon, de Vulgaat als gezaghebbende vertaling en leerstel­lingen als de onfeilbaarheid van de Paus en de hemelvaart van Maria.

2. Vervolgens is er de ‘subjectivistische visie': het laatste gezag voor mijn geloof en leven ben ik zelf. Deze visie kent vele vormen, meer mystieke of spirituele en meer rationele of combinaties van beiden. De meer spirituele vorm hebben we bijvoorbeeld in de veel gehoorde populaire opmerking: ik geloof in wat ik voel (wat waar is of wat God zegt). De rationele component ontmoeten we bijvoorbeeld in de bijbelopvatting van veel ­bevrijdings-theologieën, waar de situatie van de hoorder of lezer de waarde van de bijbeltekst bepaalt. Alle vormen hebben echter één ding gemeen: het laatste gezag is het oordeel van mijn verstand of mijn geweten of mijn religieus gevoel. Ook veel van de historisch-kritische benaderingen van de Schrift vallen hieronder. Het lijkt erop dat geloof hier een zaak is van loyaal zijn aan de eigen religieuze overtuigingen.

3. Dan is er de ‘evangelisch-reformatorische' visie. In deze opvatting worden gezag en inspira­tie met elkaar verbonden. Het laatste gezag rust in de Bijbel zelf. De Heilige Schrift is het Woord van God. Dit gezag wordt bevestigd door het getuigenis van de Heilige Geest in ons hart en niet door het gezag van de kerk of van het verstand. Verder is de openbaring van God in de Bijbel volledig en behoeft niet aangevuld te worden door de kerkelijke traditie. Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand. De traditie, de kerk en de individuele christen kunnen dwalen en doen dat ook, maar de Bijbel, het Woord van God, moet hen corrigeren.

Voor alle duidelijkheid, ondergetekende onderschrijft van harte deze derde visie.
*

verder, beveel ik deze site van harte aan, waar ik me graag wil gaan inzetten in de toekomst:

http://www.heartcry.nl/home

*

OK! alle lopende topics zijn klaar, dit is er even uit na wat reacties hier.
Nogmaals; allen wens ik Gods zegen toe.

Tot na mijn inhaalslag met de studie op het forum, of ik hoop je boven Bij ABBA te zien.

David.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:52

zoals ik elders al zei na vandaag. maak ff wat lopende discussies af.
ik kan niet snel genoeg vertrekken merk ik al, wat een liefde, Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:49
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk

ben ik na vandaag ook.
maar wat een inhoudelijke reactie weer! je bent geweldig.
ow wat zie je me graag gaan :)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:22
BerichtOnderwerp: De hel voor altijd?

volgens de Bijbel wel:

5. Mar 3,29
maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.

*

al staat er zover ik weet maar 1 voorbeeld in en dat is in handelingen 5
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:20

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd gaat het me niet om een bepaalde kerk. Het gaat me veel meer om de leer die gepredikt wordt. En dan blijf ik bij mijn standpunt, als mensen ervan uit gaan God te kennen, en ze verleiden anderen tot een verkeerde leer, dan houdt God ze daar verantwoordelijk voor. Voor wie dat geldt is niet aan mij, maar het zou tot nadenken moeten zetten. Het is nl. niet zomaar wat wat we geloven, het is het evangelie tot redding van de mens.

amen!

1 Tess 1,10
en uit de hemelen zijn Zoon te verwachten, die Hij uit de doden opgewekt heeft, Jezus, die ons verlost van de komende toorn.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:24

TESSYBEAR731 schreef:
David, ik kan nu heel naïef zeggen; "Het was gezellig en tot ziens" ...maar dat zou ik niet eerlijk vinden...

Je bent goed bijbels onderricht, dat geef ik je zeker mee...je studie heeft haar vruchten afgeworpen...
Helaas gaat gesprekken hierover voeren je wat minder goed af en met enige regelmaat heb ik je posts dus als enorm aanvallend en soms ronduit agressief overkomend ervaren. De behoefte om er nog op te reageren was dus al snel verdwenen!

Jammer David, dat je het probleem daarom bij alle andere forum-gebruikers legt...wie weet wat je nog zou kunnen bereiken door jezelf open te stellen voor de woorden van anderen, en zo nu en dan ook eens naar je gevoel te kijken...het leven is niet alleen maar zwart/wit...

Ik wens je nog een ontzettend fijne tijd toe op CM, en ik hoop dat je zult vinden wat je zoekt...een leuke meid! Knipoog smiley

Tot ziens!

Ja, je maakt goede punten.
Pastoraal kan ik wel wat leren, en met meer tact te spreken/typen.
Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar in het echt ben ik veel milder. dit is ook maar zwart op wit he... ik snap paulus wel als hij schrijft:

2kor 10:

1 Maar ik, Paulus, doe een beroep op u bij de zachtmoedigheid en de vriendelijkheid van Christus, ik, die in persoonlijk verkeer schuchter ben, maar op een afstand een groot woord heb tegen u

*

verder tegen iedereen die heeft gereageerd of nog gaat doen:

ty, en het beste nogmaals. Heb het onwijs druk, en merk ook dat ik steeds meer tijd hier besteed, werkt verslavend! Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

als ik in wat rustiger vaarwater ben dat ik nog ff kom kijken.

vriendelijke groet,

david
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:14

dat onderscheidsvermogen is een geestelijk gave, zie 1cor 12, maar een ieder die de Geest heeft die word door Hem geleid idd.

ja laten we maar ophouden over meneer Bakker.

over onderscheidingsvermogen gesproken; ken je dit boek?

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-oorlog-tegen-de-heiligen-druk-1/1001004002717238/index.html

het staat als 4de ofzo op mijn studieboeken lijst, maar heb al wat gescanned en het lijkt me een zwaar boek (geestelijk gezien)

ken je het en wat vond je ervan?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:09

Beste broeders en zusters.

Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.

Ga ook niet afsluiten met allemaal teksten, ik hou het persoonlijk.
Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel.
Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn.
Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.

Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe.
Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.

Misschien tot later, deo volente.

hartelijke groet!

David.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:00

die teken zijn om het evangelie kracht bij te zetten bij evangelisatie, prijs de heer dat er nog wonderen gebeuren! maar ze zijn een middel nooit een doel, zie ook:

mat 7:

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

*

Verder nu val je Bakker aan als persoon, ad hominem!
drogreden. in Zijn boek gaat hij zeer uitgebreid op zaken in, kerkhistotisch, Bijbels, en qua goede argumenten.
Bakker ontken ook helemaal de kracht en werken van de geest niet, maar is waakzaam voor excessen, net als ik.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:55

je slaat de plank mis, ik zeg nimmer zonde zonde te zijn!
ik ben juist die zondaar die zich van ellende en schuld besef op de borst slaat.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 13:31
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)

hahaha, ik mag je wel! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 13:30

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is de weg naar volwassenheid Chatuliem, die heb jij toch -hoop ik- ook doorlopen?

staat dat gelijk aan de Bijbel verloochenen? laat mij dan maar peter pan blijven. ik vind je lauw wilemijn. schande! bekeer je!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 13:29

HANNAH810 schreef:
dat weet ik zo net nog niet david,
in liefde vermanen was ook een eigenschap van paulus, die ik in deze bijdrage van je nog niet zo snel terug kan vinden.
paulus gebruikte ooit een list, om mensen tot Christus te brengen.
hij ging niet de confrontatie aan in de vorm van; jullie doen het helemaal fout, jullie zullen verloren gaan omdat jullie de verkeerde god dienen, of later; omdat jullie God op de verkeerde manier dienen; nee, hij zegt dan; zal ik jullie prijzen? in deze prijs ik jullie niet...........pastoraal he?

dus geen rechtlijnigheid, zoals jij voor lijkt te staan, maar een ingang zoeken om het hart van mensen te bereiken.
een altaar voor een onbekende God...........
niet heel erg zoals wij dat gewend zijn, toch?
ik begrijp je emotie, maar de vorm waarin je mensen benaderen kunt, is divers.
natuurlijk is het zo, dat ook de Heere Jezus soms woorden koos, die confronterend waren, maar vaker gebruikte hij liefde, om mensen tot zich te trekken.
Hij huilde, en bad voor hen; hoe vaak heb Ik jullie onder mijn vleugels willen verzamelen, maar jullie willen het niet......
daar zit iets in van goedbedoelde liefde, afwijzing, en verdriet, diepe pijn.
geen dogmatiek dus, die in je verstand nestelt, maar liefde, die je kwetsbaar maakt, en je hart raakt!!

ik wens je een Liefdevolle zondag
hannah

onzin, enkele voorbeelden:

rom 1:

24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

1cor 5:

9 Ik schreef u reeds in mijn brief, dat gij niet moest omgaan met hoereerders; 10 niet met de hoereerders uit deze wereld in het algemeen of met de geldgierigen en oplichters of afgodendienaars, want dan zou men wel uit de wereld moeten gaan. 11 Nu evenwel schrijf ik u, dat gij niet moet omgaan met iemand, die, al heet hij een broeder, een hoereerder, geldgierige, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard, of oplichter is; met zo iemand moet gij zelfs niet samen eten. 12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.

gal 1:

6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7 en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt! 9 Gelijk wij vroeger reeds gezegd hebben, zeg ik thans nog eens: indien iemand u een evangelie predikt, afwijkend van hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt!
10 Tracht ik thans mensen te winnen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Indien ik nog mensen trachtte te behagen, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn.

2 cor 11:

1 Och, verdroegt gij een weinig onverstand van mij! Maar dat doet gij ook. 2 Want met een ijver Gods waak ik over u, want ik heb u verbonden aan één man, om u als een reine maagd voor Christus te stellen. 3 Maar ik vrees, dat misschien, zoals de slang met haar sluwheid Eva verleidde, uw gedachten van de eenvoudige [en loutere] toewijding aan Christus afgetrokken zullen worden. 4 Want indien de eerste de beste een andere Jezus predikt, die wij niet hebben gepredikt, of gij een andere geest ontvangt, die gij niet hebt ontvangen, of een ander evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, dan verdraagt gij dat zeer wel. 5 Ik acht toch volstrekt niet te hebben ondergedaan voor die onvergelijkelijke apostelen.

**
hier kan je gwoon niet onderuit!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 13:23

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je, toen ik zo oud was als jij nu bent dacht ik ook dat ik alles wist en hoe het allemaal in elkaar stak......
Daarbij vind ik
het ook helemaal niet boeiend wat mensen van mij als persoon vinden maar over wat ik geloof en waar ik verdieping uithaal daar verwacht ik wel enig respect voor, je hoeft het er helemaal niet eens mee te zijn, dat is heel wat anders.....en daar kan ik ook best tegen.....
Maar je kan in ieder geval wel het fatsoen in je lijf hebben om in ieder geval een poging te doen om te begrijpen dat het voor een ander heel waardevol is.....
Doe ik ook bij andere bijdrages ook al snap ik daar soms niets van.......

Dus doe eens een poging om wat minder kort door de bocht te zijn Knipoog smiley
Goed leermoment als je pas 31 bent Knipoog smiley

dorgreden, ik ben ouder dus ik heb gelijk. hahahaa...
moet niet gekker worden.
ik volg gewoon de Bijbel, zaken die er letterlijk instaan.

dit is geen discussie meer me debat regels en argumenten, maar gevoel. kansloos!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:12
BerichtOnderwerp: De Doop

heey mod, kunnen de laatse 6 berichten ff weg?
offtopic.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:10

RICHARDRI464 schreef:
Daarom vind ik onbevooroordeeld en onbevangen zijn belangrijk. Mensen hebben al snel de neiging om met 1 woord aan iets te doen koppelen. Graag zou ik dingen concreter dan willen zien. Dus geen melding van: Jij bent laks, nee beschrijf concreet het gedrag. Daarmee voorkom je dat je ander kwetst? Maar ja, Jezus kon ook hard zijn, hij riep dan huichelaars! Terwijl ik daar zelf niet zo snel voor zou kiezen. Maar Jezus kon ook alles doorzien.

alweer een aanmerking op Jezus/God?

ga je nu vertellen dat Hij wel wat politiek correcter en liever kon zijn?
over welke Jezus hebben jullie het?
je eigen ingebeelde psychotherapeut in de hemel?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:07

WILLEMIJN232 schreef:
ik heb het er niet over wat jij er goed en fout in vindt, het gaat mij erover dat je er andere mensen pijn meedoet om er zo over te praten.........
Wat jij als niet zinvol ervaart kan voor een ander heel belangrijk zijn.... en omdat jij er toevallig een andere beleving bij hebt noem je het maar niet zinnig en doe je een ander pijn omdat die er wel veel verdieping en kracht uithaalt.....?

het gaat niet altijd om of wij mensen ons ''goed voelen''
niet alles hoeft met de mantel der liefde worden bedekt.
gad je in een gemeente van paulus gezeten, had je ZEKER een afwijzende reactie gehad, al dan niet uit de kerk gezet (1cor5).

als de Bijbel ZO DUIDELIJK tegen homoseksualiteit is, hoe kan je dan zo`n relatie zegenen in de kerk in Zijn naam, ik kan er echt niet Bij.
de kerk is geen gezellig teeclubje, waar iedereen zich goed moeten voelen, en waar de zonde niet besproken kan worden, waar er geen vermaning is.

als ik echt eerlijk ben, kan het me geen biet schelen dat mensen zich storen aan mijn opvatting, of andere die letterlijk deze zaken met de Bijbel in de hand kunnen weerleggen en afwijzen.

Paulus de apostelen en jezus zelf waren ok recht voor zn raap, in soms niet te misverstane woorden.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:58

zoals je weet, geef ik altijd zelf mijn mening met Bijbelverzen als ondersteuning, nu copypaste ik dit stuke even, omdat ik dat wel passend vond. de Schrift blijft de maatstaaf, en alle '''profetien'' die niet te toetsen zijn moeten ook zo gebracht en behandeld worden.
Verder kom ik zelf uit een pinksterkerk en vind ik dat bakker de spijker op zn kop slaat.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:53

RICHARDRI464 schreef:
En wat schuilt achter jouw mening? Waarom is dat een joke? Kun je dat onderbouwen?

Ik zag dat je bij een christelijke gratis dating site dat je zelfs kunt kiezen om bi/ho/he in te vullen. En bij sommige chr. dating sites kun je ook zoeken man/man of vrouw/vrouw. Bij CM kan dat niet zie ik.

omdat de Bijbel duidelijk is over homoseskualiteit. en dan God zegen er aan proberen te verbinden? krijg ik pinechas neigingen van.

is al een heel topic over homoseksualiteit, laten daar niet verder op ingaan, de Bijbel verwerpt dat duidelijk, nu hebben we het over trouwen in de kerk. dat is echt ronduit blasfemie.

de mensen die het geen zonde vinden, zien ook geen probleem in dat huwelijk, en die het wel een zonde vinden keuren ook het huwelijk af.
of het moet een huwlijk zijn zonder seks, al lijkt me dat de kat op het spek binden, en sowieso, blijf ik het crime tegen de schepping vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:42
BerichtOnderwerp: Werken een baan

Ora et labora
Vanaf circa 600 groeide de kloosterregel van Benedictus uit tot de allesoverheersende in het Westerse christendom. De enige taken die een monnik volgens Benedictus had, werden samengevat in het motto `ora et labora` - `bid en werk`. Met `werk` werd eenvoudig handwerk bedoeld
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:39

elke kerk die in Gods naam een homo-huwlijk inzegent is in mijn ogen een joke, een bespotting. en denk dat ze hete kolen op zich stapelen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 22 Volgende
Pagina 15 van 22