Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 17:07
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Op mijn topic: "Hoe benaderen we de mens die alles berédeneren wil?" staan diverse reacties van allerlei comments die irrelevant zijn maar wel met een bepaalde bedoeling mij in discrediet te brengen. En ja enderdaad, ik geef het toe dat mijn manier van reageren ook niet altijd even "leuk" is. |
Op mijn topic???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 18 januari 2011, 17:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:31
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
HENK710 schreef: | Boos zijn op God mag!
Toch is het ook goed om goed te kijken waar die boosheid thuishoort. Want zoals Pieter al aangegeven heeft, is het onderwerp van boosheid ook vaak te vinden bij jezelf, je omgeving of gewoon een situatie waar je geen grip op hebt. Maar dat betekent niet dat je niet boos zou mogen zijn op God.
En dat de een er meer 'last' van heeft dan de ander, dat is puur iets persoonlijks. Ik denk niet dat we elkaar hierop moeten gaan beoordelen alsof degene die nooit boos is op God beter zou zijn dan iemand die dat wel eens is of zelfs continu. Sommige reacties proef ik dit wel in en dat vind ik spijtig. Hoeveel respect heb je dan nog voor het gevoel van die ander...
...wie oren heeft... |
Ben blij Henk dat je iets aanvoelt, het gaat niet altijd om theorie en/of het eigen ervaring. We hebben allemaal ons verdriet en vreugde in ons leven, maar zijn wel erg verschillend.....in gevoelens en emotie's.... Deze zijn ook merkbaar op het forum en omgang....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:15
|
|
|
INKA401 schreef: | ik loop niet te koop met mijn verleden, maar snapt van God soms echt hélemaal niets. hoeft ook niet hoor, God is almachtig ... zó groot, daar snappen wij toch niets van ... geloven is toch niets anders dan vetrouwen? ... plat gezegd, vertrouwen op de goede afloop? en ja, dan word je wel eens boos ja ... en achteraf denk je dan wel eens idd, het was mijn eigen keuze of domme schuld. ik ben blij dat God zijn zoon Jezus naar ons toe zond, dat verzacht voor mij heel veel ... Jezus kent álle vormen van emotie, zo óók boosheid, hij kent onze emotie, en zeker ook ons verdriet. oke ... ik moet mij daar bij neerleggen ... dus eigenlijk, punt uit ... ja toch? ondanks dat ik dit allemaal snapt, heeft God mij wél met een vraag achter gelaten die tot op heden onbeantwoord bleef, en ook wel zo zou blijven ... we kunnen nou eenmaal niét in Gods brein kijken hé ... er word gezegd dat God ons al kent, vóór dat wij geboren werden ... onze haren zijn stuk voor stuk geteld, en God heeft met ieder van ons een plan. maar nu komt het ... oke ... ik weet dat ziekte niét iets is van God ... maar mijn vrouw wérd het ... en is overleden. nu wil ik niet gaan klagen hoor, ondanks dat het verschrikkelijk is , maar omdat wij weten dat gelóven niets meer is dan vertrouwen, hebben wij als gezin WEL moeten ervaren, dat God ons zéér nabij was ... sterker nog ... in augustus moest ik samen met mijn kinderen afscheid nemen van mijn vrouw en moeder van haar kinderen ... in die nacht was ik getuige van een écht wonder, en kon mijn kinderen de andere morgen wakker maken met de woorden ... mamma ís er weer ... mamma lééft, en jullie moesten eens weten wat voor een inpact dit heeft voor jonge kids een twééde afscheid volgde op kerstavond ... en wéér mochten wij getuigen zijn van een wonder ... dit is menselijk gezien niet normáál ... en já wat denken jullie ... het vertrouwen in onze Heer was toch énorm? en dan gebeurt het tóch ... op oudejaarsdag, 2002 overleed onze moeder ... en leg dít nou maar eens uit aan je kids ... ikzelf snapt dat het lichaam van mijn vrouw overladen was met gif ... dmv chemokuren het lichaam óp was ... maar was dit Gods wil? ... ik denk van niet ... maar ben na 3 keer afscheid genomen te hebben toch wel verschrikkelijk blijven zitten met onbegrip ... boos ... snapte van God hélemaal niets meer ... had het met de kerk toen ook héélemaal gehad ... niémand kon mij troosten ... met álle heilige praatjes en het smijten met bijbelteksten ... vol goéde bedoelingen ... nuuuh ... daar ben ik véél te veel mens voor ... en ben blij dat God dit ook snapt. 2 van mijn 4 kids hebben het hélemaal gehad met het geloof ... gek hé ... zijn dus boos ... snáppen het niet ... ik vind dit écht erg ... want God heeft hun iets laten zién van zijn almacht ... thats it ...
ik wil nog iets kwijt ... ik kan wel janken om wat mij en mijn gezin is overkomen ... er word mij wel eens gewezen op die mooie kaart die ik wel 5 keer kreeg ... voetstappen in het zand ... ik vind dit idd een héél mooie kaart ... maar in ons geval? ... zóóó achteraf gepraat hé ... ja, idd mooi ... ik ben ik ... ik moet verder met mijn gezin ... met kids die heel erg boos zijn op God ... ik vertrouw op Gods woorden ... van dat alles wat zijn hand begon ... nooit iemand loslaat ...
lieve mensen die dit lezen ... dit is een verhaal dat ik kwijt wilde ... misschien té veel offtopic ... het is voor mij iets van mij afschrijven ... en hoop op jullie begrip.
liefs inka |
Je zegt hetgeen dat ook in mijn hart is, er is geen oplossing voor maar enkel verdriet. Wie zal dat verstaan? God alleen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:02
|
|
|
PIETER649 schreef: | jij denkt echt dat jij de enige bent met het ultieme verdriet he? jij kunt je niet voorstellen dat er mensen zijn die ook heel verdrietige dingen hebben meegemaakt?
verder ga ik op deze zaken niet in op dit forum, ik hoef niet te koop te lopen met de scheuren in mn ziel... |
Daar gaat het niet om maar heb wel begrip voor diegene die wel het kennen en het zo beleven. Het is geen theorie of een praktische oplossing.....
Lees even zelf terug wat je zegt.... "ik heb geen ervaring met"....dus??????? een ander is een mietje????? Volgens mij ben ik vrijwel nooit boos op God... ik kan het me althans niet herinneren.
Ik heb ook geen reden daartoe, ALLE vervelende dingen die mij zijn overkomen, kan ik terugdraaien op een eigen stomme beslissing. Moet ik God daar dan de schuld voor geven??
Quote: | Kom op zeg... wees eens eerlijk tegenover jezelf. Kijk eens wat je Hem niet voor redenen geeft om boos op jou te worden... waarom dan boos op Hem worden als het (vaak sowieso al door je eigen schuld!!) een keer tegen zit ??
|
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 23:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:05
Onderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
|
|
|
HENK710 schreef: | en ja ik ben toch maar op zoek gegaan naar een aangifteformulier, want je valt wel erg in herhaling met je aanvallen op de persoon |
Hier is voor mij niet het laatste woord over gesproken Henk.
Dit gaat achter de schermen verder voor jou....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vaak heb ik gemerkt dat liefde en pijn hand in hand samengaan....verder heb ik er ff niks aan toe te voegen. |
Dat is ook hetgeen dat ik ervaar.... Liefde hoort gebonden te zijn, wanneer het verbreekt, zet het zich om in pijn.... De kracht van de liefde is ook de kracht van de pijn van binnen....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 21:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:30
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
PIETER649 schreef: | self fulfilling prophecy noemen ze dat...
(als je vrouwen leert kennen, ga je van je hond houden) |
of de vlooien van de kat, grijns
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:23
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | tnx... haha... en... lijkt ie een beetje op mezelf ? ff antwoorden hoor, dit is wel heel erg offtopic |
Antwoord: zo heb ik je leren kennen van binnen, je bent echt een "parel". ..... (Ben ik nu klef???)
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:11
|
|
|
HENK710 schreef: | [EDIT]Wat hier geschreven was, kon echt niet! Gelukkig is dit ook ingezien door Gert zelf! Daarom de quote weggehaald en de reactie aangepast! |
Is niet reeel Henk sorry... Dat is makkelijk met digitale techniek....wat gezegd is, is gezegd.... Ik vind dit niet eerlijk.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 21:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:56
|
|
|
HENK710 schreef: | Probeer die gevoelens vooraf al zoveel mogelijk in goede banen te leiden bij jezelf, Gert. Is niet eenvoudig, maar zeer waardevol. Het voorkomt een hoop onnodige stresstoestanden...
Blij dat je luistert naar je eigen gevoel als het gaat om het dwarszitten van die opmerking en dat je daar je excuus voor maakt. Da's een pluim waard! |
Inderdaad Henk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Excuus aanvaard. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:47
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | En wie ben JIJ dan dat je meent dat je Henk er op aan moet spreken??? Kom op zeg en hou eens op met zoeken |
Jij voelt je aangesproken??? zie wat er gebeurd...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 20:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:43
|
|
|
GERT856 schreef: | Henk je hebt gelijk, ik had het niet moeten doen, zelfs niet denken, alleen voor ik er erg in had zat die opmerking mijzelf al dwars. Onverantwoord, ondoordacht, en onbeschoft. |
Gert toff van jou... "You are my man" ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:36
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat is al meermalen geprobeerd, Mar. En er zijn grenzen die echt bewaakt dienen te worden... ..zoals je in het dagelijkse leven op een gegeven moment bij aanhoudende zaken ook naar bijvoorbeeld gemeente, woningbouw of politie stapt. Als dat kinderachtig is, prima...heb ik ervoor over! |
Ben jij diegene die dat moet bewaken???? En de rest wat je schrijft, ik heb ergere dingen meegemaakt welke omgedraaid konden worden....zonder toedoen van zgn "instantie's en/of redactie's"......
Wees een kerel, dat wil je toch graag zijn....
Gert bedoeld het niet zo, ga dat niet uitbuiten......alsjeblieft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:26
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Als mannen oke zijn (ik zeg het ff in jouw woorden), denk je dat het overtuigen zin zou hebben ? Zou het niet zo kunnen zijn dat als de man oke is, dit de vrouw met wantrouwen helemaal niet kan overtuigen omdat dit wantrouwen bij die vrouw zelf zit ? |
Hey Sus.. je ziet er beeldig uit met de nieuwe foto... Was even verbaast...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat kun je dus echt niet maken, Gert. Is ook gemeld bij redactie! |
Jij bent kinderachtig Henk....gebruik je vermogen om dat zonder de redactie te keren???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 20:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:18
|
|
|
GERT856 schreef: | Wat mij aangaat hadden ze jou ook wel een poosje langer onder water mogen houden. |
Dit klopt niet Gert, dat meen je ook niet......!!!! Zelf geloof ik dat er personen zijn die deels Chat bewonderen met hetgeen hij weet en zegt.....
Ik hoop dat je excuus daarvoor kunt tonen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | Volgens mij ben ik vrijwel nooit boos op God... ik kan het me althans niet herinneren.
Ik heb ook geen reden daartoe, ALLE vervelende dingen die mij zijn overkomen, kan ik terugdraaien op een eigen stomme beslissing. Moet ik God daar dan de schuld voor geven??
Kom op zeg... wees eens eerlijk tegenover jezelf. Kijk eens wat je Hem niet voor redenen geeft om boos op jou te worden... waarom dan boos op Hem worden als het (vaak sowieso al door je eigen schuld!!) een keer tegen zit ?? |
Dat kan bij jou zo zijn nu.
Probeer je eens in te leven in iemand, die al zijn hele leven ergens voorinzet "ZOALS JIJ NU" in geloof samen en plotseling kwijt bent en het bestaat niet meer?????
Ik weet zeker je zult gaan schreeuwen tot God... waarom ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er is helemaal niets mis mee, maar ik vind het een beetje vaag...... Het zou natuurlijk altijd kunnen dat iemand het verkeerd oppikt maar dat weet je toch niet? het is een beetje invullen vind ik........ |
Het is niet zozeer verkeerd opvatten denk ik, maar tussen de regel heen kijken bij iemand....
Het hart spreekt altijd ergens doorheen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:04
Onderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden
|
|
|
LORETTA033 schreef: |
Dank je Mar
Een avondje heen en weer is nie handig voor ons
ik weet het geen excuus
er komen vast andere mogelijkheden |
Ik mail je wel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | is iedere relatie tussen ongelovigen per definitie fout dan??? naar mijn mening heeft al dan niet geloven daar niets mee te maken |
Zo zie ik het ook..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:51
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | 'i feel fine, it's a flesh wound...'
'Good evening....infidel'
Ahmed, the dead terrorist Jeff Dunham
|
Good evening...Walter! I blow you up with jingle bombs....from achmed....
"It's the end? of the world...yaaayy" ... grijns..
ups my "molar teeth"....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 17:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je, jij schrijft vaak: het zou kunnen dat....en dan kan je van alles invullen natuurlijk...... En natuurlijk het zou kunnen, dat is waar........maar het kan ook zo zijn dat het niet zou kunnen......snap je hoe ik het bedoel? Je kan niet altijd iets schrijven zonder dat mensen zich op een of andere manier aangesproken kunnen voelen...... Als dat wel zo is kan je op dat moment er zelf actie op ondernemen..... Ik ga er in ieder geval vanuit dat niemand hier wat neer schrijft zonder iemand moedwillig te willen kwetsen........en ja, bij een discussie kan het er wel eens fel aan toe gaan, dat klopt......maar is dat erg??? Ik vind zelf een goede discussie zinvol omdat je dan de andere kant ook eens hoort, en die hoeft niet goed of fout te zijn maar geeft wel een andere blik van kijken...... |
Hannah heeft het niet over goed en fout.... In haar reactie lees ik meer een vraag van haar zelf.... Waarbij er een eerste gedachtengoed geuit wordt in de vorm van "het zou kunnen dat".... Daar is toch niks mis mee?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 17:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:15
|
|
|
LORETTA033 schreef: | Ha leuk zo te zien een
afterparty
na de nieuwjaarswandeling voor degene die er waren een gezellige tijd
alvast gewenst |
Eigenlijks hoor jij er ook bij Loretta...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:00
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Wat let je om je aan te melden (en te komen) |
nu eenmalig aanwezig, Billy701 Siem Crossroad Mar907 Chatuliem
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mar! Zie je het voor je???? brrr |
Dat zie ik wel voor mij.... Mag ik van jou "kunstgebitten, rechts boven twee kiezen"????
Of is dat niet open....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 16:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:43
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | wie een kuil graaft voor een ander is blij dat-ie werk heeft
|
Silence, i keel you.... grijns
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 16:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:11
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Misschien een idee voor de heide .... spelletje kunstgebidden Ooit was er een aflevering van Stiefbeen en Zoon met een handkar vol met kunstgebidden .....is gewoon handel ...staat ergens op Youtube
Leonard |
Kunst gebitten kwartet, mag ik van jou????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Maar hoe kunnen we de harten van de vrouwen heroveren??? |
Met LIEFDE..........
|
|
Naar boven |
|
|