Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:30
Onderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
|
|
|
PETRA944 schreef: | volgens mij maakt tongentaal je ook heel sterk in de geestelijke wereld, het is gods geest die door je heen spreekt, gods geest is een scheppende kracht, ik heb wel es getuigenissen gehoord over bv iemand die bewusteloos in het ziekenhuis lag, niets meer kon doen, maar omdat gods geest in hem was nog wel in tongen kon zingen. vervolgens genas die man helemaal. ook het bidden in tongen is een sterk iets in strijd tegen demonen, het is gods geest die door je heen bid. effe wat gedachten voor mij met respect voor degenen die niets van tongen vinden, begrijpelijk ook ik heb velen in tongen zien bidden met een groot kritisch vraagteken voor mij, maar toch heb ik ook cristenen ontmoet waarvan ik oprecht geloof dat het godsgeest is die door hun heen bid, praat. ikzelf ben er op dit moment ook mee bezig om me er verder in te verdiepen, want als het echt van god is, ja dan wil ik dat ook wel. | Petra, ik wil je hiermee aanvullen. Tongentaal wordt expliciet genoemd in de geestelijke wapenrusting. Dus het wapent je in de geestelijke strijd: Ef. 6 schreef: | terwijl u bij elke gelegenheid met alle gebed en smeking bidt in de Geest |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:25
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Het spreken in tongen lijkt iets heel moois te zijn. Velen pronkten er mee, ook al hoor je er in onze tijd al weer niet meer zo veel over. Enkele tientallen jaren geleden werd vanuit de charismatische beweging geleerd, dat alle echte christenen in tongen moesten spreken. Die boodschap hoor je niet meer. Je vraagt je haast af, of het spreken in tongen ook nu al weer aardig verstomd is.
God geeft gaven. Zodra een mens tot geloof komt geeft God gaven, zoals Hij dit wil. De geestelijke gaven zijn ook niet op afroep verkrijgbaar, ook niet volgens de wens van de bidder, maar alleen naar de wil van God. Dat had Paulus al heel duidelijk geschreven. Zie 1 Cor. 12:4-11. Hier maakt hij duidelijk, dat de speciale geestelijke gaven bestemd zijn om het gehele lichaam van Christus, de Gemeente, te dienen (:7). Hij sluit dit stukje heel nadrukkelijk af door te zeggen, dat het ontvangen van een geestelijke gave afhangt van de wil van God. Het gaat niet om de vraag welke gave wij willen hebben. Het gaat om de vraag welke gave Hij ons wil geven (:11).
Helaas zijn in de jaren die achter ons liggen veel christenen geestelijk verkeerd beïnvloed door sommige charismatische leiders. Men leerde de gelovigen, dat je geen kind van God bent of niet de Heilige Geest bezit, als je niet in tongen kunt spreken. Deze leiders drongen er bij de gelovigen op aan, dat zij zich zouden toeleggen tot het spreken in tongen. Steeds meer om je heen hoorde je in die tijd van allerlei mensen die daarop in tongen gingen spreken, althans: zij gingen allerlei klanken uitstoten. Ik vrees, dat veel van het spreken in tongen in die tijd wartaal geweest is en alleen maar een vrucht van de zondige menselijke ziel was en niets met Gods Geest te maken had. Het was onbijbels ontstaan en was daarom onbijbels!
Wie spontaan van God als gave het spreken in tongen gekregen heeft, mag God daarvoor danken. Wie dit niet heeft, moet het laten rusten. Het kan een mooie gave zijn, maar het is ook een gave die op het randje balanceert. Hij hoeft niet van God te zijn. Hij kan ook uit je eigen ziel voortkomen en zelfs door de duivel bestuurd worden.
Een hogere weg
Wij moeten ons daarom realiseren, dat er een hogere weg is voor de gelovige dan het spreken in tongen. Paulus zelf propageert het evangelisatiewerk. Wij moeten niet slechts bezig zijn onze eigen ziel te poetsen, wij moeten de verlorenen bereiken.
Wij moeten een hogere weg inslaan, zo schrijft Paulus in 1 Cor. 12:31. Na het spreken in tongen genoemd te hebben, schrijft hij dat wij de weg moeten gaan die verder omhoog voert. Dat blijkt de weg van de liefde te zijn; liefde tot God en liefde voor elkaar. Zo wordt God door ons allen verheerlijkt.
(Ik wilde me er ook in verdiepen, maar kan het heel moeilijk in eigen woorden...vond dit stukje juist wel heel duidelijk...vandaar copy) | Tijdens mijn zoektocht naar de doop in de Geest en tongentaal heb ik mezelf een aantal vragen gesteld. De belangrijkste was echter, in hoeverre ondersteunt tongentaal mijn gebedsleven en mijn relatie naar de Heer en in hoeverre breekt het dat juist af. Want uiteindelijk draait het om die vraag. Ervaar je de tongentaal als een versterking van je liefde voor God? En ik kan zeggen, dat het juist mijn gebedsleven verdiept heeft. Ik denk dat dat de belangrijkste vrucht is. Als het satanisch of menselijk zou zijn, zou ik juist afgehouden worden van de relatie naar God toe. Het heeft mn gebedsleven verrijkt, niet op een extreme manier, maar juist op een natuurlijke manier. En daarom geloof ik ook dat het voor iedereen geldt....Dat laatste is een subjectieve conclusie, maar ik geloof dat God dit aan iedereen wil geven. Niet om anderen te dwingen, maar meer met het idee, dat iedereen wel zijn gebedsleven op deze manier wil verdiepen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:16
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik doe 't ff opnieuw:
Tja weet je, dit is het aloude verhaal van welles en nietes. Er is altijd zoveel hierom te doen en ik zie dit meer als een microwaarheid waar je om kunt strijden en over discussiëren maar wat uiteindelijk nergens toe leidt.
Als tongentaal NU afgedaan heeft wat heeft profetie dan nog voor plek, woorden van kennis, beelden, gezichten zien... Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart... dit lijken op vragen...wat...en wat......
Als je Gods stem verstaat in de stilte, en Zijn liefde ervaart dan heeft het, profetie geen plek(zin, nut).
En als tongentaal afgedaan heeft dan heeft profetie, woorden van kennis, beelden, gezichten zien ook geen plek, (nut, zin).Ik ben het met je eens dat er excessen zijn binnen de charismatische hoek met vreemde gedragingen. Ik heb ze zelf ook gezien en voel me er niet prettig onder. Ik zou ook niet snel iemand meenemen naar zulke samenkomsten die onbekend is met het geloof.
Ik denk dat het belangrijkste is om te zoeken waar we één in zijn en niet wat ons kan verdelen. | Kijk als je vindt dat tongentaal satanisch is, zeg je onderhuids dat mensen die dat doen de satan aanbidden. Dan volgt meer dan de helft van de christenen satan. Zou je dat dan willen bewijzen aub, want nu slaan je uitingen nergens op...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het is duidelijk dat de bijbel leert wat tongentaal is en voor wie het bedoeld was. In de eerste gemeente, was de bijbel nog niet compleet geschreven, er was nog geen Nieuw testament, en daarom heeft God Zijn woord bevestigd met wonderen en tekenen. Eén daarvan was de gave van tongentaal. Dit tot opbouw van de gemeente. Wij nu hebben de complete schrift tot lering en onderwijs. Er zijn geen speciale uitingen meer nodig. God heeft ons Zijn woord gegeven.
Als de bijbelse gave van tongentaal niet meer voor onze tijd is dan zijn er dus velen die een ander soort taal spreken. Veelal zal deze waarschuwing van Petrus op onze tijd van toepassing zijn:
Maar er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, zoals er ook onder u valse leraars zullen zijn, die heimelijk verderfelijke afwijkingen in de leer zullen invoeren. Daarmee verloochenen zij zelfs de Heere, Die hen gekocht heeft, en brengen zij een snel verderf over zichzelf. En velen zullen hen, door wie de weg van de waarheid gelasterd zal worden, op hun verderfelijke wegen navolgen. 2 Petr.2:1-4
Tongentaal zoals deze geleerd wordt in de charismatische beweging, heeft niets te maken met de bijbelse talen, die worden genoemd in Handelingen of in de Korinthebrief.
Bron | Je begaat hier een fout Shanita. Je gaat al van een stelling uit en je probeert die te bewijzen met teksten van de bijbel. Op die manier kun je alles bewijzen. Hoererij is toegestaan omdat Hosea een hoer tot vrouw moest nemen.... Er wiordt nergens een einde genoemd van de gaven van de Geest. En de link die je legt naar Gods Woord wordt nergens gestaafd. Je wilt graag tegen de gaven van de Geest zijn, dus je probeert dat theologisch te bewijzen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 12:56
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Piejamaa?neuh.......hij heeft zelf wel een bed Ik kan niet boos worden om iets als een droger,dat is me niet belangrijk genoeg..........en volgens mij is mijn mondje wat kleiner dan mensen denken,sterker nog,ik ben vrij verlegen | Tja, op een forum leer een maar een klein gedeelte van iemand kennen he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:31
Onderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus eigenlijk heeft in tongen spreken en christelijke meditatie het zelfde doel? waarom is het een dan christelijk en het ander occult????? | Het ligt eraan wat je met christelijke meditatie bedoelt. Maar in tongen bidden is niet een doel op zich, het gaat uiteindelijk om God. Het gaat niet om de ervaring, het gaat om de Gever...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:12
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Bij mijn weten kan ik niets in de bijbel vinden over het spreken in tongen. Daarnaast is het voor mij juist zo mooi, dat God Zich uitlaat in Zijn Woord met begrijpelijke taal, en een eenvoud die voor mensen is te begrijpen, ook al zijn er dan nog zo veel verschillende meningen over de uitleg ervan. In diensten van de Rk waar in het latijn gesproken wordt, snapt ook niemand waar het over gaat, en dat is in mijn beleving niet het doel van een dienst. Graag zou ik begrijpen wat het nut is van spreken in tongen, en hoe het gezien wordt en begrepen wordt. Ik zelf kan er namelijk niets mee, en snap er echt niets van als iemand in tongen spreekt. | Er staat een heleboel over tongen spreken in de bijbel. Het vormde een essentieel onderdeel van de geloofsbeleving van de eerste gemeentes. Iedereen die tot bekering kwam, werd gedoopt en werd gebeden voor de doop in de Geest. Als teken daarvan werd het in tongen spreken gezien.
Uit mn hoofd kan ik je vier redenen opnoemen: 1. Het versterkt je gebedsleven. Je bidt door de Geest geleid naar God toe... 2. Het verdiept je geestelijk inzicht. Je krijgt geestelijke ogen om te doorgronden wat er aan de hand is. 3. Het opent de weg naar de andere gaven, zoals gaven van genezingen en profetie en onderscheiden van geesten. 4. Het ondersteunt je bij de geestelijke strijd. Het wordt zelfs genoemd als een onderdeel van de geestelijke wapenrusting (Ef.6:18)
En btw vind je de Statenvertaling begrijpelijke taal? Ik denk daar iets anders over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:01
|
|
|
INGE721 schreef: | Dat heb je mooi verwoord!!!!! Ik ben jaren geleden lid geweest van een pinkstergemeente en daar was men errug strikt in het vertalen van de "tongenboodschap" Maar alleen de vrouw van de voorganger kon hem verstaan en die opperde wel eens dingen waarvan ik me afvroeg ....komt dit nu echt van God of of is het een sneer van jewelste uitdelen | Je hebt overal rotte appels zitten. Ik ken die omstandigheden verder niet, maar ik kan wel begrijpen wat je bedoelt. Ik heb zelf een keer meegemaakt, dat de profetische tong dermate accuraat was, dat de prediker zei: ik hoef niks meer te zeggen, want mijn boodschap hebben jullie al gehoord door deze profetie. Het kan dus beide kanten op gaan.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 23 augustus 2012, 11:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waarom is dat grappig? Zo doe je die mensen te kort om het maar grappig te vinden? Denk je dat je alleen maar traditioneel kan denken als je in zo'n kerk zit? Dus dan zou jij alleen maar evangelisch kunnen denken en ervaren??? Beetje kortzichtig Chatuliem......En nogmaals je hoeft niet altijd naar iets anders op zoek te gaan als je een shopt bij een andere kerk.....je blik verruimen heet dat ook weleens zoals ik al in het vorige stukje schreef.....en criticasters heb je inderdaad altijd en vaak ten onrechte en in de naam van God ook nog nota bene...... | Grappig in de zin van, dat had je niet verwacht. Dan blijkt opeens dat de grenzen niet zo duidelijk zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:05
Onderwerp: Toetsing en onderscheiding
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik geloof niet zomaar iemand die zegt een profeet te zijn. Heb zal lui op cm voorbij zien komen die dat zeiden. En aan hun boodschap had ik niks. | Daarom moet je heel voorzichtig zijn met die term. Maar er zijn wel mensen in de gemeente die een profetische bediening hebben. Die lopen er meestal niet mee te koop. Maar jij gelooft toch per definitie niet in profetie? Of heb ik dat mis? Dan is het ook logisch dat je hier niks mee te maken wil hebben.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 23 augustus 2012, 10:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Oh, en als je in een evangelische gemeente bent heb je door wat er aan de hand is? Weleens van bezoekers gehoord? Van mensen die verder kijken dan hun neus lang is? Om zich er echt een mening over te kunnen vormen en niet een oordeel hebben alleen van horen zeggen of omdat je een tekst in de bijbel zo kan interrumperen???? Dat soort mensen bestaat ook Chatuliem...die niet gelijk een oordeel hebben van wat raar of occult....... | Ik heb diverse keren meegemaakt dat ze er heel goed mee om konden gaan. Het is grappig als je mensen vanuit de traditionele kerk opeens gaan klappen en hun handen omhoog gaan doen. Meestal komen ze met een positieve houding in de gemeente omdat ze zelf ook naar iets anders op zoek zijn. En criticasters zul je altijd hebben..welkom terug Mariska.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:39
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Welke profeten zijn dat dan? Iedereen kan wel roepen dat ze een visioen hebben gehad , en dat ze profetien van boven krijgen. | De profeten in de gemeente. Het is per slot van rekening een van de bedieningen in de gemeente.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:36
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik begrijp denk ik (??) wat je wilt zeggen... vaak zit er een eigen invulling door verweven of eigen mening, een zogeheten stokpaardje van de vertaler | Er zijn legio voorbeelden te vinden in de NBG en de Statenvertaling. Dan kun je bv denken aan de positie van de vrouw in de gemeente. Ook de concordante vertaling van de SV geeft verwarring. Bij de NBV is deze kans minder groot, aangezien er meerdere vertalers mee bezig zijn geweest. Het grote voordeel is, dat ze zelfs de namen van de vertalers weergeven, een indrukwekkende lijst.
JOL252 schreef: | Soms komt degene die in het openbaar in tongen spreekt ook zelf met de vertaling... ik vraag me af hoe geloofwaardig dit dan weer is. En daarnaast zit ik als er hardop in tongen wordt gesproken eerlijk gezegd met kromme tenen als ik in de schoenen ga staan van mensen die hier nog niets van weten of gehoord hebben. | Je kunt je vragen erbij stellen, maar zo ging het ook in de eerste gemeentes. En meestal hebben mensen wel door wat er aan de hand is. Ze zijn per slot van rekening in een evangelische gemeente.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 23 augustus 2012, 10:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 21:52
|
|
|
INGE721 schreef: | Wij hebben het hier altijd over Harry Snotter..... Maar dit even terzijde.
De vraag waar ik het meest mee zit is dat er duidelijk in de Bijbel staat dat als er in de gemeente in tongen gesproken wordt er ook een vertaling moet zijn. Juist door ïnsinuerende"vertalingen ben ik enorm afgeknapt hierop. Hoe denken jullie hierover? (en niet dat ik afgeknapt ben ) | Goed Inge, wat bedoel je precies met insinuerende vertalingen? En waar heb je moeite mee?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 22 augustus 2012, 21:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 17:43
|
|
|
JOL252 schreef: | hoe komen we nou in "vredes"naam weer on topic...
eenheid in verscheidenheid... is dat iets? | Ik weet niet goed wat ik met die laatste opmerking aan moet. Is het nu zo erg dat er meningsverschillen zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:52
|
|
|
CARMEN073 schreef: | De laatste jaren is het aantal wonderen, tekenen en bovennatuurlijke manifestaties binnen de kerk wereldwijd erg toegenomen. Dit heeft, onder andere, voor verdeeldheid en soms ook verwarring gezorgd.
De bijbel roept op om alles te toetsen en het goede te behouden. Maar hoe toetsen wij? Bijna iedereen heeft een mening, maar waar baseer je die op; hoe komt je mening tot stand? En zijn er ook zaken waar je geen mening over hebt?
Belangrijkste vraag (voor mij) is wat de bijbel hierover zegt. De bijbel roept op om te toetsen en dan ligt het voor de hand om de maatstaven hiervoor ook in de bijbel te zoeken.
Een bekende toetssteen zijn de vruchten die een bepaalde manifestatie of beweging teweegbrengt. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de vrucht van bekering: verootmoedigen mensen zich voor God of niet? Heeft er een verandering plaatsgevonden waardoor mensen zich radicaler aan God toewijden?
En zo zijn er wel meer richtlijnen te bedenken. Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan en welke criteria jullie toepassen in het beoordelen van zaken die binnen de kerk plaatsvinden.
Wel fijn als je het in je eigen woorden kunt weergeve. Dus NIET met links naar bijbelstudies van anderen. Of het kopieren van ellenlange teksten of plaatjes. Gewoon: zoals jij, een ieder hier zelf over denkt. Dus wees jezelf | Wil je geestelijke zaken toetsen moet je eerst gedoopt zijn in de Geest. Ik vind ook dat profetiëen getoetst moeten worden door profeten. Die weten tenminste hoe er getoetst moet worden. Globaal gezien zie ik drie toetsstenen: de Bijbel, de profeet, de boodschap.
De Bijbel ligt natuurlijk voor de hand. De profeet, gaat om zijn eigen motieven en achtergronden. De boodschap, bevestigt het datgene waar je zelf al mee bezig bent???
Dit is een eerste voorlopige reactie. Leuk topic trouwens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het zijn jouw waarden zoals jij de Bijbel leest.......een ander heeft heus geen mindere waarden omdat hij/zij het anders ziet..... | Misschien is dat vanuit mijn eenvoud, maar hoe kun je de Bijbel anders lezen? Of hij is het richtsnoer en dan neem ik hem helemaal serieus of hij bevestigt alleen maar datgene wat ik goed vind. Bij de laatste versie stel ik de bijbel niet tot mijn norm, maar mezelf. Dan is het een leesboek. Met die opstelling kan ik alles doen en in de Bijbel lezen dat het goed is...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 22 augustus 2012, 12:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:42
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het lijkt er op dat sommige mensen geloven in twee goden: God zelf en de god van het kwaad. Dat het kwaad bestaat, weten we allemaal. Maar er is slechts één God, en dat is niet de duivel. Die is allang overwonnen.
Thomas, aandacht voor de overwonnen duivel werkt juist satanisch. | Je overtrekt mijn reacties, Thomas. Ik geef slechts reactie op de vraag wat is occult. Dat betekent niet dat ik er voortdurend mee bezig ben. God heeft de duivel overwonnen, maar dat betekent niet, dat je je dan maar met occulte dingen bezig moet houden. Dan roep je dingen op jezelf af en dat is niet goed. Maar om mij af te schilderen als demonenjager is onjuist.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:13
|
|
|
Hier krijg je dus al de eerste onzin van marc verhoeven. Het is onjuist om de gemeentes in te delen in tijdlijn. Dat is inlegkunde.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 22 augustus 2012, 12:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Chatuliem, Als je al oprecht vind dat yoga niet goed, occult of wat dan ook negatief is, dan heeft het geen enkele zin om zo fanatiek te doen. Bereik je tegengestelde.
Dan kan je het zo ff een keer zeggen dat je dat denkt en dan maakt God zelf de persoon het wel duidelijk....
Roken is erger dan Yoga...
En verder, Yoga is zo westers hier, het zijn precies ontspannigsoefeningen, met het mediteren erbij, die ook in psychotherapie wrdt gegeven, aan goede ontspannende dingen denken bijvoorbeeld, en heeft niets van doen met oosterse Yoga... | Eerlijk gezegd doe ik niet fanatiek, ik ben wel vastberaden. Ik loop niet mensen te bekeren. Het standpunt wat ik uitdraag hou ik me aan vast. En dat standpunt vind ik terug in de Bijbel. Dus omdat ik nogal vasthoud aan de waarden die de Bijbel mij voorspiegelt ben ik opeens fanatiek??? Vreemde redenatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 11:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk niet gemeen, ik denk realistisch en dat is heel wat anders........ Maar jij mag blijkbaar wel opmerkingen over yoga maken maar als je aan iets komt wat jou na aan je hart ligt verdraag je geen kritiek???? Dat vind ik beneden jouw niveau.......en zeker als je dit soort dingen gaat schrijven......ik denk gemeen, ik haal iemand door het slijk.......hoe is je eigen manier van denken eigenlijk? Liefdevol??? En als je me een beetje kent weet je ook dat ik niet gemeen denk of wat dan ook...... Ik vind het ook kwetsend dat jij dat juist zegt....wij hebben zoveel gesprekken over geloof en allerhande zaken gehad dat jij in ieder geval beter moet en kan weten..... Wat een ander van me vind of zegt vind ik verder niet zo boeiend maar dat jij dit vind na al die gesprekken die we gevoerd hebben? Jammer... | Je weet echt wel, dat ik je een hele lieve vrouw vind, en dat is wat mij betreft nog net zo. Alleen weet je ook dat ik altijd hetzelfde over dit onderwerp gedacht heb. Dat het hard aankomt, kan ik me ook voorstellen, maar als ik wat anders zou zeggen, dan dat ik dacht, zou ik mezelf voorliegen en anderen ook. Maar het betekent niet, dat mijn respect voor jou als persoon afgenomen is. Het is jammer dat dit tot zo'n crisis leidt, en dat was absoluut niet mijn bedoeling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:40
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk niet gemeen, ik denk realistisch en dat is heel wat anders........ Maar jij mag blijkbaar wel opmerkingen over yoga maken maar als je aan iets komt wat jou na aan je hart ligt verdraag je geen kritiek???? Dat vind ik beneden jouw niveau.......en zeker als je dit soort dingen gaat schrijven......ik denk gemeen, ik haal iemand door het slijk.......hoe is je eigen manier van denken eigenlijk? Liefdevol??? En als je me een beetje kent weet je ook dat ik niet gemeen denk of wat dan ook...... | Is iemand afkraken realistisch? Zou jij het dan beter doen? Ik vind dit van geen kanten kunnen. Het gaat hier wel om iemand die werkzaam is in Gods koninkrijk, en in jouw ogen fouten maakt. Hem dan afschilderen als een geldwolf vind ik dus te ver gaan. Alleen maar omdat je de discussie over yoga niet kunt winnen. Je probeert de discussie de verengen door te zeggen dat dit alleen mijn mening is. Als ik je laat zien, dat het inderdaad onder het occultisme valt, begin je opeens een ander aan te vallen, die zich in dit geval niet kan verdedigen. Dat is laag en gemeen, maar goed dat is mijn mening.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 22 augustus 2012, 10:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:15
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hij zal wel moeten....zijn one man show is daarin niet eens nodig want God beslist wie geneest...niet Jan Zijlstra en zeker niet in speciaal daarvoor bestemde diensten....Dus als je daar niet heengaat is je kans op genezing minder klein??????? | Wat kun jij gemeen denken Wmijn. Wil je ten koste van alles iemand door het slijk halen om maar vooral aan te geven dat yoga niet occult is? Ik vraag me af vanuit welke motivatie/bron je bezig bent. Kijk vanuit Shanita kan ik het begrijpen, deels tenminste. Maar jouw opmerkingen vind ik beneden je eigen niveau...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 22 augustus 2012, 10:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 00:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, dan is dat het, mensen die bij Zijlstra komen hebben ongeloof, en daarom kan God door Zijlstra niets doen.
NOT
Arme man, en dan ook nog de schuld krijgen dat het iets was van vroeger waar wel iedereen werd genezen, behalve de mensen met ongeloof.
NOT | Ach Shanita, wat je nu vertelt is allang achterhaald. Hij geeft eerlijk toe dat niet iedereen geneest....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Onzin, ik probeer je alleen wat breder te laten kijken en niet alleen maar te denken van Oh dat komt uit het Oosten dus is occult.....En dat je niet zo in occulte termen moet denken.....er zijn ook christelijke objectieve bronnen die er heel anders tegenaan kijken, die noem je dus maar niet? Ik vind het soms gewoon beschamend wat je schrijft, zo zonder respect voor een andersdenkende.....alleen je eigen gelijk telt en dat van Wikipedia....... | Waarom zou ik dat willen? Voor mij is Jezus genoeg, ik hoef daar geen oosterse mystiek bij. En ik ben echt niet de enige die deze mening erop na houdt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Niet zo belerend doen Chatuliem, ik constateer alleen dat jij het ook absoluut niet van een andere kant wil bekijken of respecteren.....het is in jouw ogen occult dus dan is dat zo...... Nou, duidelijk dus | Dat vind ik niet juist wat je nu weer schrijft. Ik heb aangegeven, dat het niet zozeer mijn mening is, maar dat ook objectieve bronnen het als zodanig benoemen. Je probeert me hier neer te zetten als iemand die enge ideëen erop nahoudt, die alles wat niet goed is, meteen occult noemt. Dat beeld is niet terecht. Ik geef duidelijk de reden aan waarom het occult is en je gaat er niet op in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | je wilt volgens mij gewoon je gelijk halen.....Dat mensen een andere mening en Waarheid kunnen hebben die net zo integer is als jouw Waarheid kan er bij jou gewoon niet in.......En jij leest de Bijbel naar de letter en ik niet....significant verschil Chatuliem...... | Wat is dat toch voor opmerking Wmijn? Je vraagt toch naar het verschil tussen in tongen spreken en waarzeggerij? Ik geef gewoon weer waar je het verschil in beoordeling kunt lezen...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 15:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:55
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Als het echt uit God is, dan zorgt Hij er wel voor dat iemand staande blijft in de beproevingen en niet boven vermogen wordt verzocht.
Dat staat in de bijbel. Op minstens 2 plaatsen. | dat is dus ook mijn stelling.
|
|
Naar boven |
|
|