ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 09:55
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3

Of kunnen we concluderen dat mensen die de afwas met de hand doen aardiger zijn in de chat/forum dan mensen die een vaatwasser hebben. Afwassen met de hand is immers sociaal, een vaatwasser hebben is egocentrisch?!
Bij afwas met de hand gaat het om het sociale gebeuren, het proces. Met de vaatwasser slechts om resultaat. Mensen was met de hand af, word je ook socialer in de chat of forum. Ff de machine aanzetten, zo terug......

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 17 juli 2010, 09:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 09:41
BerichtOnderwerp: actieve opstelling

ANS681 schreef:
Ik ben verbaast hoeveel personen staan ingeschreven bij Christianmatch.
Maar nog meer verbaast dat er zo weinig actieve reacties worden geplaatst.
Blijkbaar zijn er veel mensen die heel veel profielen bekijken en nooit zelf een nadere stap maken. Om nog maar te zwijgen van de slechte respons op de ontvangen mail....

Dames, heren: alle relaties staan of vallen met de inspanning en de investering van de betrokken personen. Wil jij betrokken zijn: doe dan iets...
Het is natuurlijk gemakkelijk de bal terug te kaatsen en te vragen of jij je actief opstelt. Het is nog maar de eerste bijdrage aan het forum en eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren dat ik je in de chatbox gezien heb.

Maar even ingaan op je vraag. Ik denk dat verlegenheid best wel een rol speelt bij een aantal mensen. En ik kan je oproep daarom wel waarderen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 09:31
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

Goed, we gaan verder met het onderwerp. Wat me opvalt in deze discussie is dat er zo'n duidelijke scheidslijn getrokken wordt tussen geaardheid en pervers gedrag. Terwijl naar mijn idee die scheidslijn helemaal niet zo duidelijk is.
Dit onderwerp heeft me meer tot nadenken gezet dan me lief is. Tijd voor persoonlijke ervaringen met homo's. De eerste die ik tegenkwam, was een evangelist. Hij vertelde anderen over Jezus, er kwamen daadwerkelijk mensen tot geloof. Wat ik echter vreemd aan hem vond, was dat hij net zo gemakkelijk mannen zoende als vrouwen, onder het mom van liefde van christenen onderling. Hij stond er op dat men name oudere jongens bij hem logeerden en toen begon duidelijk te worden wie hij was. Hij begon ze 's nachts te betasten en vanaf dat moment hebben die jongens zo'n klap gekregen, dat ze niks meer met het geloof te maken wilden hebben.
Jaren later ontmoette ik zijn zoon, en hij vertelde me dat hij door zijn vader jaren misbruikt is geweest en dat zn vader en moeder daarom uit elkaar gegaan waren. Die jongen loopt nog steeds met emotionele littek.ens rond. Was die man pedo? Nee, de leeftijd maakte niks uit voor hem. Zowel mannen als jongens werden door hem gebruikt. Gelukkig heeft hij niks met mij gedaan, maar als ik in zijn buurt kwam voelde ik iets onheilspellends, iets dreigends, iets wat me ontzettend ongemakkelijk voelde. Nu zou ik zeggen, je kon de demonen in zijn ogen zien, toen was ik me er niet van bewust.
Ook ken ik mensen die om aan drugs te komen, zich zelf door mannen lieten gebruiken......
Wanneer kun je spreken van geaardheid en wanneer van ontembare seksuele drift. In de praktijk is het moeilijk daar een onderscheid in aan te brengen. Het bestaat niet naast elkaar, het vloeit in elkaar over heb ik de indruk. Het úit de kast komen gaat bij veel homo's gepaard met promiscuiteit. Het bestaan van homo bars is iets wat een feit is. En daar speelt liefde totaal geen rol. Wat drijft een man om midden in de nacht met een wildvreemde seks te bedrijven? Is dat geaardheid of drift?
Toen ik met dit stukje begon wilde ik een aantal voorbeelden vertellen, maar ik kom tot de ontdekking dat dat niet zo gemakkelijk is. Voordat je het weet kunnen mensen achterhalen over wie je het hebt en dat kan natuurlijk niet.
Maar de verhalen die ik ken over homoseksualiteit doet me juist sterken in de gedachte dat we hier te maken hebben met een haast ontembare seksuele drift. Iets wat de persoon zelf overstijgt, of, zoals een homfiele dominee het zelf verwoordde, het beest in mij was niet meer te temmen.
Wat doe je als, je dat beest loslaat in de gemeente? Als je weet van iemands achtergrond en als blijkt dat hij/zij dat beest niet onder controle heeft? Ik zou me verantwoordelijk voelen voor de schade die dan aangericht wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:07

JONATHAN890 schreef:
Ik lees die discussies ook wel eens van mensen die beweren dat het dus een soort ziekte is waarvan God je kan genezen. Misschien dat die figuren eens wat geestelijk zwakkeren, zwaar gehandicapten kunnen gaan genezen, in plaats van mensen die door strijd, hun leven hebben geaccepteerd en daar door alle dingen heen, toch gelukkig en goed in voelen.

Zijn echt alle gevolgen van de zondeval, dingen waar God je van kan bevrijden??
Eerlijk gezegd wil en kan ik daar geen antwoord op geven. Ik zie het in een breder perspectief. Iedereen heeft om te gaan met de seksuele drift. Voor iedereen geldt, dat het meer gaat om beheersen dan negeren. Dat geldt zowel voor de homoseksuele behoefte als voor de heteroseksuele. Er zijn voldoende momenten te bedenken, dat hetero's zich moeten beheersen, en dat kan soms wel jaren duren. Denk aan echtscheiding, denk aan weduwen. Iedereen heeft dus momenten dat hij/zij niet kan toegeven aan de seksuele driften. En iedereen heeft daarmee te maken.
Ik geloof dat God je kan helpen hiermee om te leren gaan. Ik geloof dat gebed daar een sleutel voor is. Maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat elke homo genezen kan worden.
Ik ken homo's in mijn omgeving, die deze strijd toch wel overwonnen hebben. Niet alleen in hun uiterlijke dingen, zoals een relatie hebben met een vrouw, maar ook van binnenuit, dat je merkt dat er geen drang meer is naar hetzelfde geslacht. Maar ook ik weet niet wat er in hun hart en gedachten afspeelt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:48

JONATHAN890 schreef:
Maar een homo die een monogame relatie onderhoud met een ander, die liefheeft zoals een hetero liefheeft. Die ook christus in zijn leven heeft geaccepteert, waarom wordt die niet door ons christenen geaccepteerd en bezien als een broeder/zuster in Christus??
Het antwoord daarop is heel simpel. Het blijft dan met twee maten meten. Wat je bij de ene afkeurt zou je bij een homoseksueel goed moeten keuren. Bij een hetero zou je kunnen zeggen; geen seks voor het huwelijk, bij de homo niet. Bij de hetero zou je kunnen zeggen: geef niet toe aan je driften, bij een homo zeg je: ach je kan er niks aan doen. Bij de hetero zeg je: God bevrijdt je van je zonden, bij de homo zeg je: hier kan God je niet van bevrijden.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:31

WILLEMIJN232 schreef:
Wél een zinvolle bijdrage? Verraste, verbaasde smiley
Iedere bijdrage is zinvol........, ook al is het niet jouw overtuiging........
Iedere bijdrage is zinvol als men probeert zich op het onderwerp te concentreren. Niet als men algemene verwijten naar elkaar toe doet die totaal ongefundeerd zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3

Het ging toch over onaardig gedoe in chat en forum????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:54

WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Chatuliem,

Misschien een idee om jezelf eens te spiegelen?
Is jouw levensstijl zonder zonde? Of wordt je dat weer vergeven? M.i doe je daar altijd wel makkelijk over?
Ik heb het over een God van liefde, jij over een veroordelende God.......maar als je je zondes beleden hebt is het weer goed......klinkt mij wat makkelijk in de oren......
Is respect voor een andersdenkende medemens ook niet iets wat God van ons verlangt?????
Oei, ik meng me weer in de discussie......... Verraste, verbaasde smiley
Ook voor jou geldt vind ik dat het buiten het onderwerp om gaat. Niemand is volmaakt en iedereen heeft Gods genade nodig. Maar de oplossing die jij voor staat is geen goede. Je ontkent nl. dat het zondig is, je bedekt het liever. Ik geloof daar niet in. Ik geloof in het belijden van zonde en vergeving ontvangen. Maar daar gaat eerst iets aan vooraf, nl. erkenning van zonde.
En in mijn ogen blijft homoseksualiteit zonde. Niet alleen in mijn ogen, maar ook in de Bijbel wordt het ten sterkste veroordeeld.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:47

CROSSROAD317 schreef:
LATEN WE DOORGAAN Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley

CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC Smiley met dichtgeplakte mond
Waarom nu meteen weer een slotje hierop? Ik denk dat er voldoende mensen zijn, die wel een zinvolle bijdrage willen geven. Nee Chris, laat ons juist doorgaan...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:16

KLEURENPR976 schreef:
Tja, de discussie wordt wel heel erg ingewikkeld geloof ik!
Mijnheer Chatuliem, U gelooft in een god die niet bestaat en ook nooit bestaan heeft. Uw god is een god die steeds met een vinger wijst naar een ander en u doet dat eigenlijk in alle discussies en al uw bijdragen waarmee u ons voorziet. Uw god is er eentje die ons bang probeert te maken en waarvoor eigenlijk? In iedere discussie die hier plaats vindt komt u er tussendoor met die god van u die niet bestaat en met name de reacties van vrouwen, tja, daar hakt u wel heel erg met uw goddelijke botte bijl van angst, hel en de bestraffing van die vreemde god van u die niet bestaat.
U zelf tegenspreken, uw arrogantie, het maakt discussies kapot en alleen uw eigen IK heeft gelijk en dat zien we hier wel meer bij star denkende mannen. Mijnheer Chatuliem, met Willemijn zeg ik: Kijk eens in de spiegel!

[EDIT: Gelieve een inhoudelijke discussie te voeren, op de man spelen is niet toegestaan]
Geachte meneer. Het valt me op dat u alleen maar persoonlijke aanvallen geeft, die in mijn ogen weinig met de inhoud te maken hebben. Ik verzoek u vriendelijk met de inhoud bezig te zijn in plaats van op de man te spelen.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:29
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 13:22

CARIN303 schreef:
Juist door jouw postings in dit forum en de woorden die je erbij gebruikt maakt dat ik sommige daarvan ernstig afkeur.
En uiteraard ben ik op de hoogte van jouw pastorale taak maar hebben wij die niet allemaal?
Okee, ik hoef niet op de kansel te staan, maar wel als christen op de werkvloer, in mn vriendenkring , bij de buren etc. heb ik ook een taak om dat uit te stralen wat belangrijk is.
De liefde voor de naaste.
En ik vind dat je de zonde wel erg veel schuift in de schoenen van onze homo broers en zussen en je daarbij vergeet dat geen enkele zonde erger is dan een andere.
Ik begrijp dat je dit onderwerp erg lastig vind naarmate er dieper op ingegaan wordt maar ik denk dat je dan misschien meer de tijd moet nemen om je gedachten en gevoel te omschrijven voor je iets neerzet wat kwetsend overkomt.
En geen enkele homo zit er op te wachten dat hij/zij afgewezen wordt in de gemeente , hij of zij wacht alleen op de uitdeling van liefde van zijn mede broers en zussen.
Vergeet 1 ding niet,, ze hebben vaak al jarenlange interne strijd achter de rug voor ze besluiten te vertellen dat ze anders geaard zijn.
En even heel eerlijk? Ik ben weleens jaloers op hen, zij hebben die strijd al gehad, weten wie ze zijn ook in Christus, ik worstel daar zelf nog vaak mee .
Dus beste Chatuliem, oordeel niet maar sla een arm om ze heen,en luister,luister en luister naar hen,je zult verrast worden!
Ik wens je toe dat binnenkort iemand uit de kast komt en jij diegene mag ontmoeten,heb geduld, liefde en vooral respect voor hen en breng ze bij de Heer!Dat is je taak als herder en leraar,ontvang elkaar in de liefde van de Heer.

Het gaat me te ver om hun strijd nu boven andermans strijd te verheffen. Misschien omdat je er mee te maken hebt, dat het je zo raakt, maar ik kan je vertellen dat er veel mensen zijn die strijd in hun leven hebben. En nooit is de oplossing, geef maar op en geef er maar aan toe, want je kunt er toch niks aan doen. Dan veroordeel je ze tot een leven wat in mijn ogen niet van God is. Naast elkaar staan is altijd de oplossing en als je ze laat vallen, ben je nooit goed bezig. En in mijn ogen laat je ze vallen als je niet voortdurend wijst op de liefde van Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:25

CARIN303 schreef:
Tjongejonge, ga ik hier echt op reageren......JA dus!
Waar gaat dit over!

[EDIT: Gelieve een inhoudelijke discussie te voeren, op de man spelen is niet toegestaan]

Natuurlijk bedoel ik met dat laatste niet dat je ineens op mannen zou vallen ( wat wij vrouwen best snappen hoor, mannen zijn leuk) maar wat ik bedoel ( en ik weet dat ik nu op de teletubbies ga lijken met mijn herhalingen ) stop met oordelen over deze groep mede broers en zussen.
En jij het het over "de daad" ook dit kan een uiting van liefde zijn.
Je komt op mij over alsof alleen een seksuele relatie tussen een man en vrouw normaal is en liefdevol en tussen 2 mannen of vrouwen weerzinwekkend ( je eigen woorden), in gewoon Nederlands noem ik dit belachelijk, waar slaat dit op en hoe kom je erbij?
Ik vind het werkelijk ronduit schokkend dat je het zo durft te benoemen en dat meen ik oprecht.
Ik ken genoeg homo`s en lesbiennes die oprecht van hun partner houden net zoals een hetero van zijn/ haar partner houd.
Misschien een eye -opener voor je maar deze gevoelens zijn helemaal echt omdat het mensen zijn zoals jij en ik

Lieve Carin.
Waar lees je veroordeling van mensen? Misschien zit ik er anders in dan jij. Je kunt zonder consequenties een mening hebben, ik echter niet. De vragen die ik je stel laten zien voor welke dillema's ikzelf zou komen te staan. Dat heeft niets te maken met hoe ik over de mensen zelf denk, maar veel meer met het onderwijs en het pastoraat wat ik zou moeten geven. Mijn houding tegenover homo's staat nl. niet op zichzelf, het heeft directe invloed op datgene wat ik anderen voorhoudt. En als ik jongelui voorhoudt, dat ze voorzichtig moeten zijn met hun lichaam geldt dat ook voor homo's. Als ik praat over de heiligheid van het huwelijk, past een homoseksuele relatie daar niet in. Als ik praat over zondig gedrag, zou ik het ook moeten hebben over homoseksueel gedrag moeten hebben. Als ik praat over bevrijding van zonde, geldt dat ook voor homoseksuelen. En eerlijk gezegd, dat wringt aan alle kanten.
Ik kan zondig gedrag niet goedkeuren omdat het homo's zijn. Ik kan wel begrip hebben voor iemands gevoelens, maar ik kan geen zondige levensstijl goedkeuren. Ik hoop dat je ook begrip kunt hebben voor mijn stanpunten en niet meteen veroordelend daarop reageert.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:10
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen

CARIN303 schreef:
Hey meiden,

Wie gaat er mee naar Lenette van Dongen!
Vanavond ( 15 juli 2010) was ze op de televisie en erg herkenbaar en mega grappig.
Ik heb nog niet gekeken waar of wanneer ze optreed , wil namelijk eerst inventariseren of er genoeg animo voor is!

Maar het is wel een echt vrouwen uitje, geen mannen of kinderen dus.
Inderdaad als man word je er gewoon af en toe eens ongemakkelijk van.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 18:41

Dus even concluderend, je verwacht van me dat ik iemands levensstijl accepteer, terwijl hij er zelf niet eens mee gelukkig is?
Je verwacht van me dat ik iemands gedrag accepteer, terwijl de Bijbel er zo duidelijk tegen is?
Je verwacht van me dat ik de daad als iets normaals ga beschouwen, terwijl het een enorme aversie oproept bij veel mensen? Terwijl die daad bij velen als vernederend beschouwd wordt?
Je verwacht dat ik een oogje dicht doe wat betreft monogaam leven en seksualiteit voor het huwelijk?

En als ik dat niet doe, veroordeel ik mensen die er niks aan kunnen doen????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 16:44
BerichtOnderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland

CROSSROAD317 schreef:

Ik denk dat je zelf de belemmerende factor bent in dit geheel ..... Smiley met dichtgeplakte mond

..
Het valt me op dat er hier voortdurend op de man gespeeld wordt, niet naar argumenten geluisterd wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 14:43

BRAZEEVEL772 schreef:
waarom negeren jullie niet gewoon die opmerkingen
dan houd het vanzelf op niet op ingaan
zit alleen maar te stoken om aandacht
en doe jij a-sociale han ? kun jij dat wel ? hahahah
Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat je mijn opmerkingen zo interpreteert. Want hoewel de woorden misschien anders gekozen hadden kunnen worden, ben ik oprecht van mening, dat er ook gelegenheid gegeven moet worden aan contact met alleen volwassenen. En als de eerste aanmelding al gepaard gaat met de opmerking, mijn dochter gaat mee, dan wordt dit gebeuren precies hetzelfde als de picknick tegen de uitdrukkelijke wens van degene die dit wilde organiseren. Tot uitdrukking gebracht in de woorden: liever geen. Als dan ook blijkt dat er wel mogelijkheden zijn de kinderen thuis te laten, dan vind ik het niet getuigen van respect voor degene die dat organiseert. Als ik dat probeer aan te geven, is dat niet om ruzie te maken, maar om degene die dit organiseert te steunen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 11:51

CARIN303 schreef:
Wat ik hiermee wilde zeggen, Chatuliem, dat liefde voor alle mensen is, hetero èn homo.
En er is niets pervers of weerzinwekkends aan. (Het is niets voor jou, prima maar jij bent ook anders geschapen, nou en???)
Dat stoort mij dan ook enorm in jouw reactie`s op dit topic.
Wie ben jij om te bepalen of 2 mensen van elkaar houden, echte liefde wordt geuit in een - uiteindelijk - lichamelijk samenzijn.
En natuurlijk zijn er onder de homo`s ( net als onder de hetero`s ) mensen die direct met elkaar het bed delen, maakt dat ze weerzinwekkend?
Of zijn het mensen die toegeven aan lust en passie?
Pas op met oordelen, het maakt dat jij jezelf zet in een grote schijnwerper met de woorden; kijk mij, zo hoort en moet het!
Liefde is de vervulling van de wet!
De Bijbel is zo gek nog niet Carin. En die legt precies uit waarom het niet goed is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 11:38

CARIN303 schreef:
MIJN ZOON HEEFT EEN VRIEND

Onze zoon vroeg op zijn partijtjes,
soms wat jongens maar altijd meisjes.
Door zijn lief, zacht en behulpzame aard, zonder kuren
was hij geliefd, bij iedereen, de familie, de buren.

Toen hij puber werd, zo'n slungelig jong
zag ik hem veranderen, stil, niet meer zo rap van tong.
Ik keek hem aan, zag hem zitten en zag dat hij zocht.
Voelde dat hij met zichzelf vocht.

Door kleine dingen op zijn kamer groeide bij mij het besef,
dit kind gaat meer nodig hebben dan alleen maar een beetje lef.
Jammer, verdrietig, wachtte ik, tot alles bereid.
Hij zou het mij vertellen, op ZIJN tijd.
Maar in mijn hart dat voortdurende schuren
ik kon er niet over praten, niet met mijn man, de anderen, de buren.

Toen, die dag dat hij het mij vertelde, met z'n tweeën in de keuken,
waren er wel tranen, maar geen breuken.
Hij was zo opgelucht dat hij eindelijk kon zeggen ''mam, dit ben ik''
en ik bad in stilte ''buitenwereld accepteer of anders stik''.

Om het mijn man te vertellen nam ik even respijt.
Zoekend naar de juiste woorden, de juiste tijd.
Ik zag zijn pijn en die nacht lagen we wakker, vele uren
kon onze zoon zich handhaven, tegenover iedereen, de anderen, de buren.

Na de eerste opluchting van herkenning kwam de angst.
Zou de buitenwereld hem accepteren? Daarvoor was ik het bangst.

Want we weten allemaal hoe goddeloos de mens je haat
als je niet helemaal in dat zelfde spoortje gaat.
Met de kerst vertelde ik het de kinderen en het zou niet lang duren,
of ik vertelde het aan de familie, de anderen, de buren.

Met gevoelens en woorden was het lot tot nu toe gegaan.
Maar het is anders als ze dan ineens met z'n tweeën voor je staan.
De vriend van onze zoon, verlegen, met in zijn hand een boeketje.
En ik dacht: mens, mens wat let je.
Zijn je armen niet wijd genoeg voor nog eentje erbij.
En terwijl ik hem pakte zei ik: ''jij bent welkom bij mij''.

Toen ik ze de volgende ochtend wekte zag ik twee koppies op het kussen,
en ik wist het zeker ''hier slaapt de duivel niet tussen''.
Terwijl ik daar zo naar stond te turen,
dacht ik fel, ik verdedig deze liefde tegenover familie, de anderen, de buren.

Als ik onze zoon nu zie, blij met zichzelf, gelukkig gewoon
dan denk ik wel eens, mens wat een zoon.
En al zou ik nu de macht hebben alles anders te sturen,
ik deed het niet. Want ik ben zo blij dat DAT jong er één van mij is en niet van de buren.

* auteur onbekend*
Carin, ik vind je bijdragen vol staan van een stuk idealisme. Ook ik vind, dat liefde verder gaan moet dan datgene wat mensen doen. Ook al leven mn kinderen niet het ideale leven wat ik ze voor wil houden, wil dat niet zeggen dat ik niet meer van ze houdt.
Tevens moet je altijd de mens achter de daad blijven zien, en die mens op zijn waarde blijven schatten en waarderen en liefhebben.
Alleen hoef je dan toch ook niet alles goed te keuren wat mensen doen? De daad is in de ogen van veel mensen zo weerzinwekkend, dat ik daar nooit goedkeuring over kan geven. Zelfs binnen homoseksuele kringen bestaat daar een bepaalde aversie tegen. En wij moeten maar doen dat er niks aan de hand is? Dat het even normaal is als in een hetero relatie?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:21

GRIFFIN748 schreef:
ik denk dat ik wel ongeveer weet wat Chatuliem wil:

hij wil een vrouw zonder verleden. een vrouw met een verleden heeft bij hem geen toekomst.
Ik heb het over elkaar ontmoeten, ik heb het niet over mijn persoonlijke wensen wat betreft een vrouw. Een vrouw met kinderen is wat mij betreft welkom, en ik weet dat er geen vrouwen zijn die geen verleden hebben Griffin.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:02

HANNAH810 schreef:
Lachende smiley
mag ik u mededelen, heer chatuliem, koning der see-emmeraars;
- dat ik me niet heb aangemeld, noch opgedrongen.........
- u vertellen dat ik het heerlijk vind om met mijn meisje een groep andere alleenstaanden te ontmoeten..........
- wel oppas heb, maar hiervan geen gebruik wens te maken....
- mij niet verplicht voel om u toestemming af te smeken mee te gaan, doch dit in vriendelijk overleg regel met degene die een uitje aan het plannen is...
- en mij dan ook niet zo aan stoor of het u welbehaaglijk zou zijn of niet, wanneer ik naar een barbeque ga, op dezelfde plaats als de picknick, waar uwes toch niet komt omdat u steeds aangeeft dat u een maaltijd op de bossige heide toch wel als ernstig klef ervaart???

zucht.........meanderend beekje heeft gesproken, ugh..... Clown smiley

een vriendelijke groet van een a-sociale hannah, die met dit bericht eens flink haar best heeft gedaan, om eens werkelijk a-sociaal uit de hoek te komen.....

Voordat we weer een hele dicussie opnieuw beginnen, ik vind libelle-feestjes niet geschikt voor een dating site. En om daar zoveel uren reistijd en geld aan te besteden, is het mij niet waard. Ik wil best wel mensen ontmoeten, heb het ook jaren gedaan. Maar om bij elk nieuw initiatief meteen te vermelden dat de kinderen ook meegaan, vind ik niet gepast. Het kan moeilijk zijn nee te zeggen, daarom geef ik dat dan maar aan. Als er staat liever geen kinderen erbij,, zou dat een hint moeten zijn, die je in mijn ogen zou moeten begrijpen. Maar goed, zo lees ik het.
Wat ik klef vond aan die picknick waren jullie eigen reacties achteraf. We moeten elkaar zo snel mogelijk weer zien. We kunnen niet zo lang wachten....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 15 juli 2010, 10:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:53

WILLEMIJN232 schreef:
Wie bedoel je met ons? En je begrijpt me niet Chatuliem..........
Ik moet er ook niet aan denken om bv op een 5 sterren camping te zitten maar dat veroordeel ik ook niet maar is gewoon niet mijn ding.......
En zo bedoelde ik het.......
Lesbisch is ook niet mijn geaardheid maar mensen zijn mij er absoluut niet minder om als ze het wel zijn..........

En ik stop maar met deze discussie want het is trekken aan een dood paard.......
Ik blijf je opmerking ontwijkend vinden. Als je homoseksualiteit goedkeurt of accepteert, dan accepteer je daarmee ook de daad. En mijn vraag is doe je dat wel of niet?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:19

WILLEMIJN232 schreef:
Er zijn wel meer dingen in het leven die wel goed zijn maar waar ik liever niet aan denk...........
Maar je verwacht wel van ons dat we dat maar klakkeloos accepteren???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:08

WILLEMIJN232 schreef:
Jij vindt het stuitend en vernederend en dat het niets met liefde te maken heeft........Dat mag.....
Gelukkig vind het merendeel van de samenleving het acceptabel......
Vind je echt die daad acceptabel??? Of wil je daar maar liever niet aan denken?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:06

Ok, dan meld ik me dus maar weer af. De activiteiten die ik nu kan bezoeken worden zienderogen minder. Maar ga uw gang met uw libelle feestjes....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 20:55

Sorry persoonlijk vind ik het zeer a-sociaal gedrag. Er is diverse keren op de site door verschillende mensen aangegeven dat we elkaar ook zonder kinderen eens willen ontmoeten. Nu kun je geen enkele activiteit meer afspreken zonder kinderen. Als je geen oppas hebt, hoef je je ook niet aan te melden. Op die manier hou je ook rekening met anderen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 20:35

HANNAH810 schreef:
ik kan beide data, maar neem wel mijn pleegdochtertje mee;
ik let wel op haar overigens......... Knipoog smiley

is het niet handiger als ieder voor zichzelf eten én drinken meeneemt erika? anders loop jij enorm te sjouwen...
Geen kinderen erbij stond er toch? Ik begrijp echt niet wat kinderen te maken hebben met een datingsite. Overigens, ik wil me aanmelden, en het is niet verstandig vlees mee te laten nemen. Meestal zit het dan twee uur in de auto, je weet niet wat voor kwaliteit je dan krijgt. Ik ben daarom ook best bereid er een tientje aan mee te betalen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 20:22

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het helemaal geen vreemde constatering. ik zeg ook helemaal niet dat je gefrustreerd bent want ik ken je verder niet.
Ik bedoelde te zeggen dat je onderwerpen wel vaak over sex en de kerk en het geloof gaan.....
Ik vind dat eigenlijk een heel persoonlijke zaak waar een ander niets mee te maken heeft.....kortom een privé zaak......
We hebben het toch over homoseksualiteit? Gaat het dan ook niet over seksualieit? Of wil je liever dat gedrag maar buiten beschouwing laten? Terwijl juist dat gedrag stuitend is, vernederend en heeft m.i. niets met liefde te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 23:23

MIEKE364 schreef:
wat schat je in, Pieter, dat het kruis weegt dat je homofiele medemens te dragen heeft. Heb je enig idee? Wel eens met een 'echte' homofiel gesproken? Ik wel, vrienden van mij zijn homofiel, oprechte, diepgelovige christenen, overtuigde christenen die zoveel als hen mogelijk is als zodanig leven. Ze houden geen lange verhandelingen over het kruis dat ze te dragen hebben maar wat ze me hebben toevertrouwd liegt dat er niet om. Hun kruis zou ondragelijk zijn als ze niet geloofden dat God ook van hen houdt en hen aanvaardt zoals ze zijn. De Heer heeft hen dat kruis te dragen gegeven en zij dragen het manhaftig zonder hun zelfrespect te verliezen en van zichzelf te houden zoals ze van hun medemens houden.
Ik denk dat Pieter ons voorhoudt, dat homofielen niet de enigen zijn die hun kruis hebben te dragen. En wat betreft zwaarte, dat is toch subjectief...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:32

WILLEMIJN232 schreef:
Dat kan zijn....maar het valt me toch wel op dat je meer dan anderen het altijd over sex hebt. Topics van jou gaan daar vaak over..........
Dus het houdt je wel degelijk erg bezig Chatuliem......waar het hart vol van is........ Verraste, verbaasde smiley
Een heel vreemde constatering Willemijn, had ik zeker niet van jou verwacht. Omdat wij nu eenmaal strengere regels hanteren op het gebied van seksualiteit, wil dat niet meteen zeggen, dat ik daarin gefrustreerd ben. Nogmaals, zo'n opmerking had ik niet van je verwacht.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 17:33

TESSYBEAR731 schreef:
Goh...dat heb k nou echt nog niemand zien zeggen Verraste, verbaasde smiley
Er word hier enkel gezegd dat iemand die homoseksueel is, niet anders behandeld dient te worden dan ieder ander, omdat we allemaal zondig zijn!
Jij hebt je zonden beleden? Wie zegt dat een homo dat niet doet?
En kom nu alsjeblieft niet met de opmerking dat ze nog steeds zondigen als ze een relatie hebben, want dat doen wij net zo goed...omdat we nog steeds gescheiden zijn...dat je dus als maagd het huwelijk ingegaan bent mag zeker geprezen worden, maar het maakt het feit dat je gescheiden bent echt niet minder zondig!
Nee, maar ik zal dat ook nooit goedpraten. Net zomin als dat ik homoseksueel gedrag ga goed praten.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 ... 169 Volgende
Pagina 137 van 169