ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 133 134 135 136 137 138 139 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:53
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

MARIJAN072 schreef:
Ach ja, we moeten natuurlijk ook niet te braaf worden. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley

Te braaf Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit , nee, dat is ook weer niet goed.... Engeltje smiley
Dus we zeggen niets maar smileys mogen....... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:50

MARIJAN072 schreef:
En ik ook...... Het gebruik van de smiley Smiley met dichtgeplakte mond , telt niet mee hè. Knipoog smiley

Hmm..... jullie moest eens weten, hoe vaak ik me al moet inhouden. Twijfelende smiley

Volgens mij kan dat wel, anders wordt het wel een beetje saai...... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:41

HANNAH810 schreef:
ik ga een poging wagen, marijan.............. Engeltje smiley

Ik doe mee..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 18:19
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?

CROSSROAD317 schreef:
We zien dat Jezus zich liet dopen toen hij 30 jaar oud was, aangezien hij Jood was van geboorte, dus ook als jongetje op de 8ste dag besneden, liet hij zich volwassen dopen. In die tijd doopte Johannes veel meer joden, waarschijnlijk allen besneden.
Later zien we in o.a. Handelingen 2 dat de Joden (en andere inwoners van Jeruzalem) opgeroepen werden om zich te laten dopen en zich dan ook massaal lieten dopen (ong. 3000)
In Handelingen 9:18 zien we dat Paulus (toen nog Saulus) nadat hij weer kon zien, zich terstond liet dopen. Ook Paulus was een Jood en besneden.....
Nog weer later, in 1 Petrus 3 zien we heel duidelijk dat de doop is bestemd voor volwassen mensen. Er staat namelijk en voor de duidelijkheid citeer ik deze verzen;
1 Petrus 3:18 Ook Christus immers heeft, terwijl hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, om u zo bij God te brengen. Naar het lichaam werd hij gedood maar naar de geest tot leven gewekt. 19 Hij is naar de geesten gegaan die gevangenzaten, om dit alles te verkondigen 20 aan hen die ten tijde van Noach weigerden te gehoorzamen, toen God geduldig wachtte en de ark gebouwd werd. In de ark werden slechts enkele mensen, acht in totaal, van de watervloed gered, 21 en dat water is een voorafbeelding van het water van de doop, waardoor u nu wordt gered. De doop wast niet het vuil van uw lichaam, het is een vraag aan God om een zuiver geweten. Hierom kunt u vragen dankzij de opstanding van Jezus Christus, 22 die de hemel is binnengegaan en nu aan Gods rechterhand zit, terwijl de engelen, machten en krachten aan hem onderworpen zijn.
Hierom kunt u vragen dankzij de opstanding van Jezus Christus, wat inhoudt dat u ,alleen als volwassene, kunt vragen om een zuiver (goed) geweten.
Als de kinderdoop in plaats is gekomen van de besnijdenis, waarom lieten bovenstaande mensen zich dan wel dopen ..... ??
Ouders kunnen/mogen besluiten om hun kind te laten dopen, maar gezien de bijbelplaatsen is er geen waarde-oordeel aan te verbinden, niet anders dan beloven voor de kerk of gemeente, dat ze hun kind zullen opvoeden naar het christelijk geloof.
Als ik lees in de vele postings over dit onderwerp dat mensen praten over "overdoop" dan vind ik dat persoonlijk een zeer veroordelende opmerking. Het is geen "overdoop" maar volwassen (geloofs) doop die voorkomt uit een persoonlijke overtuiging om Jezus Christus te willen volgen.
Maar het belangrijkste is nog steeds, KAN IK ZEGGEN: Ik KEN JEZUS CHRISTUS ALS MIJN PERSOONLIJKE VERLOSSER EN ZALIGMAKER!!! Anders heeft de volwassen doop namelijk (net als de belijdenis) geen enkel nut.....

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de volwassen doop i.c.m. het ontvangen van de Heilige Geest en het vervullen van het Priesterschap ..... Lachende smiley

Gebruikte vertaling: NBV

..

Crossroad, ik heb altijd een beetje moeite met de term zuiver geweten???? Dat is toch bijna iets goddelijks? Ikk weet dat men ambtsdragers het altijd verwacht dat het geweten zuiver is maar dat is wel een grootsheid die maar weinig mensen hebben denk je niet???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 23:06
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.

MARYLIEN613 schreef:
doe mij denken aan getuigen van Jehova:
babytjes die moeten geopereerd worden aan bijvoorbeeld aangeboren hartafwijkingen,
moest je weten hoeveel ouders WEIGEREN om bloedtransfusies te laten geven omwille van dit geloof!!!

ik kan dit na 33jaar in het beroepsleven te staan nog altijd niet begrijpen, dat sommigen hun kind liever zien sterven dan een bloedtransfusie toe te laten!!! Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Dan worden ze toch meestal even uit de ouderlijke macht gezet??????
In Nederland in ieder geval is dat een mogelijkheid.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:57
BerichtOnderwerp: BZV Topic

THOMAS968 schreef:
Het leek me helemaal niks dat BZV maar heb nu twee keer gekeken en vind het eigenlijk wel grappig. Leuk ook om naar DWDD te kijken waar Jan Mulder, die op de bekende wijze arrogant kritisch Nederland vertegenwoordigde, werd afgemaakt. En gelukkig dat niet een van de reclamedwangzenders het uitbrengt en je continu gedwongen wordt naar reclame voor boernýoghurt te moeten kijken en zo..

Thomas, kijkt naar (de herhaling van) BZV en is niet geschikt voor het boerenleven.

En nu hoop ik toch stiekum dat Arend dit leest...... Knipoog smiley Dus Arend zondagavond voor de buis.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:27

AREND003 schreef:
Ohh...euh...ik wist niet dat het hier alleen voor de liefhebbers was hoor! Moet ik nu sorry zeggen?

Natuurlijk! Zo makkelijk kom je er niet van af Knipoog smiley Eerst een beetje beledigend doen over zo'n leuk programma en dan nog het BZV topic bezoeken........ Verraste, verbaasde smiley
Er zijn grenzen Arend........ Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:33
BerichtOnderwerp: Weer de SNEER ...

IMKE917 schreef:
Marijan.....je bent scherp vandaag Knipoog smiley

Ze heeft ook uitgeslapen vandaag toch Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:25

LEANNE226 schreef:
Er zijn doden gevallen bij duivelsuitdrijvingen.........en als je belangrijke medicijnen weigert dan neem je ook het lot van je kind in je eigen hand.

Hoe ver moet je gaan in je tolerantie??

\ik denk dat tolerantie niet zo aan de orde is in dit geval, ouders maken die keuze en daar hebben hulpverleners zich naar te schikken hoe moeilijk en lastig dat ook is......Sporadisch worden ouders dan weleens een periode uit de ouderlijke macht gezet........maar dat is ook niet zo eenvoudig dat snap je....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:18

LEANNE226 schreef:
Je kind laten lijden door hem noodzakelijke medicijnen te onthouden vanwege een vloek Smiley die vol vragen zit valt naar mijn mening onder kindermishandeling.
Iemand die gelooft dat God een kind van 9 straft door het te vervloeken met gruwelijke ziektes is in mijn ogen zelf goed ziek Zieke smiley

En toch zijn er mensen die die keuze maken.......omdat ze anders denken en geloven dan jij en ik..........en ook zij denken dat ze er goed aan doen.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:01

IMKE917 schreef:
In mijn eerste reactie op dit toppic heb ik gezegd dat ik het super gaaf vond ....... dat ik ook gedoopt ben door onderdompeling. En dat ik verder mijn mond wilde houden omdat er al veel over gesproken is en er soms harde dingen gezegd gaan worden. Daar wil ik niet aan mee doen, vandaar dat ik mij verder niet in deze discussie wil mengen.

Ik reageerde toch omdat Marian519 zichzelf, volgens mij, erg tegensprak Ze zei….de doop is altijd een teken van God…..je KIEST daarmee dat je bij Hem wilt horen. Even daarvoor schreef ze dat ze als kind is gedoopt, en absoluut niet in zo’n zwembad wil.
Daarbij zette ik dus mijn vraagtekens en mijn gesloten mond. Hoe kan een kindje kiezen…snap je??

Om toch heel in het kort te zeggen hoe ik het zie. Het is een geloofsdaad in navolging van Jezus. Door mijn onderdompeling heb ik heel symbolisch mijn oude leven door het water af laten wassen en ben ik opgestaan in een nieuw leven met Jezus! Mijn geloofsleven was een wettisch/dood geloofsleven en is door mijn doop levend geworden. Voor mij heeft dat alles te maken met duidelijke keuzes maken. Waar ga je voor…….voor Jezus of de wereld (lees....eigen ik)

Ik voel en geloof het niet zo Imke maar ik vind het wel een mooie getuigenis en je verwoordt het heel helder.......en voor jou heel waardevol.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 31 januari 2011, 15:01
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:07

LEONARD480 schreef:
Doop is Heilig, maar mag de overdoop...........

als de volwassendoop een ritueel is natuurlijk wel.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 13:50

LEONARD480 schreef:
Maar de overdoop Chat ...ook een ritueel??

Eeen sacrament is min of meer heilig......een ritueel dan niet? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 13:26

CHATULIEM619 schreef:
Toevallig heeft Jezus opgeroepen tot de doop der wedergeboorte, dat andere ritueel is door de kerken ingesteld.

Is het niet zo dat het binnen de chtristelijke traditie ipv besnijdenis en |Pesach is gekomen?????? Kan het ook helemaal mis hebben maar ik dacht het.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 13:18
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

GRACE585 schreef:
ach als 1 van de 2 een auto heeft dan kom je al een heel eind hoor willemijn Knipoog smiley

Ik vind het absoluut geen basisvoorwaarde voor een relatie hoor..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 12:36
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Ik ben De hand van Fatima aan het lezen, ook een aanrader....

Gaat over morisken (mensen die onder dwang bekeerd zijn tot het christendom) en speelt in 1568......
Daar lees je schrijnend hoe het is als je onder dwang een ander geloof moet aannemen.......en in 2011 is het in sommige landen nog zo.....triest...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 12:30

GRACE585 schreef:
hahaha willemijn ik leef ook van weekend naar weekend maar toch wel met een andere verwachting Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Clown smileybzn kan me echt niet bekoren Zieke smiley

Ach Grace, ik leef echt niet van BZV tot BZV maar het is toch heerlijk om het eens even over wat luchthartigs te hebben.....Niet allemaal te serieus nemen please......... Clown smiley
Jij kijkt misschien iets anders op tv of zit in de chatroom?????

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 31 januari 2011, 12:31
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 10:24

IMKE917 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

ik had nog zo gezegd mijn mond te houden

oeps....taalfout herstellen

Weet je waar ik altijd een beetje moeite mee heb???? Als baby ben je gedoopt, de doop is een sacrament, iets heiligs bijna....maar dan laat je je later toch weer over dopen maar dat is dan toch eigenlijk niet nodig?????? Je hebt dat sacrament toch al gehad??? Dus Imke geen Smiley met dichtgeplakte mond maar ben echt benieuwd hoe je dat ziet......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 10:20
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

GRIFFIN748 schreef:
waar je al niet op uit komt...alleen omdat iemand meldt in een oud lijk, SAAB genaamd (tsja, geen Benz of BMW, daar gaan mijn kansen op de relatiemarkt...), te rijden.

Je hebt in ieder geval een auto.... Knipoog smiley .Er was toch ook al eens een topic geweest over dat mannen zonder auto moeilijker aan de vrouw kwamen of zoiets? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:32

Forum daarover ga ik niet lezen! Zo nietszeggend!

Arend, ik zag toch echt een reactie op het BZV topic van jou Smiley die vol vragen zit
Maar ja, zondagavond is voorbij, ik ga nu weer verder met mijn eigen leuke leven......tot de volgende zondagavond half negen...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:29

AREND003 schreef:
Haha! Als je niet weet wat je mist, dan mis je ook niks! Of toch wel?
Ik heb ook niet gekeken! Mis ik daarom iets? Of MOET ik er echt over mee kunnen praten? Zo ja, voor wie dan? Zo niet, voor wie dan?

Laat ons toch lekker Arend, je bent niet verplicht ons topic te bezoeken........ Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:28

MAR907 schreef:
Lachende smiley haha, Willemijn, that is the different, ZZV..... Clown smileyBZV is voor mij hetzelfde als "Tina" lezen, 35 jaar terug... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Las jij de Tina????? Dat was toch echt een meisjesblad toch?????
Volgens mij is het al wel 45 jaar geleden dat ik die las.....pfff

Maar even serieus, BZV is ook leuk om naar te kijken omdat je ziet hoe mensen zijn én hoe mensen met elkaar omgaan.....de menselijke verhoudingen dan. Bv.Boer Richard zegt tegen Yvon dat hij een klein probleempje heeft......de realiteit is dat hij een giga probleem heeft en niet zo netjes met zijn dames omgaat\ging.........
Als je nu volgende week even kijkt en dan je mening geeft???? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 21:54

IMKE917 schreef:
Ik vond Frank wel errug ontroerend vanavond.......ach gut...... Huilende smiley, smiley in tranen je zou hem gelijk een dikke knuffel geven....Knipoog smiley

Bij Annemarie was het nu een leuke gezellige boel, bij Marcel...tsja...wind en zand en Ksenia staat haar mannetje wel...

En Richard.......tsja....Richard.....heeft het een beetje onhandig aan gepakt

Ja, die Frank, je zou hem zo onderstoppen met zijn knuffel...... Knipoog smiley maar ik denk dat hij voor de kapster kiest.....

Richard had een klein probleempje vertelde hij de dames.......Hoezo klein Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 21:39

MAR907 schreef:
de algemene boer...

Ik bedoel het niet vervelend Mar, maar je kan echt niet meepraten met BZV en je weet niet wat je mist Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 21:34

MAR907 schreef:
Ik niet nie, laat de boer eens zelf de wereld in gaan inlaats van op zijn "eilandje" te blijve..... Knipoog smiley

Welke boer heb je het nu over??????? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 21:24

MARIO216 schreef:
Iedereen zeker BZV kijken.................

Jij toch ook Mario????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 18:59
BerichtOnderwerp: Digitaal op elkaars lippen zitten de website plat lopen

EVA685 schreef:
Jammer dat Anita weg is, ze schreef mooie stukjes, kom gauw terug meid Knipoog smiley

Eva, ze was toch net weer terug?????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 18:45

MARIAN519 schreef:
Ik kan wel naar van alles kijken, net als lezen, heb een brede interesse..
Is hij niet die zanger die op tv. gewonnen heeft?

Kijk, ik lees nl. de Metro ook Engeltje smiley

Ik heb er ook niets op tegen maar vergeet gewoon vaak te kijken.....
En de metro, Spits en Pers lees ik ook de meeste ochtenden, maar niet goed begrijp ik nu Knipoog smiley
Maar hij zong samen met Di-rect een nummer en dat was wel weer swingen.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 18:43

EVA685 schreef:
Vergeten???? Gewoon op de pc bij uitzending gemist kijken Knipoog smiley
En nog met ondertiteling ook Knipoog smiley

Is toch niet zo spannend Eva! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 13:52

MARIAN519 schreef:
Kijk , die snap ik nu weer wel..
zo'n politieserie.., maar ik heb al 2 keer bzv gekeken en begin het door te krijgen.. Lachende smiley

Ik kan wel refo zijn wat tv kijken betreft zo weinig kijk ik...... Knipoog smiley
Ik was naar de vrienden van Amstel live en had nog nooit van Ben Saunders gehoord Verraste, verbaasde smiley , ik werd ook wat triest aangekeken........ Twijfelende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 133 134 135 136 137 138 139 ... 180 Volgende
Pagina 136 van 180