ChristianMatch

Forum

Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 132 133 134 135 136 137 138 ... 241 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 14:04
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=qnXK_bLfQaM

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 12 december 2011, 14:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 13:47
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

PIETER649 schreef:
Op zich ben ik het met Grace eens dat die gedenktekens aan de weg lichtelijk overdone zijn.
Aan de andere kant, kunnen nabestaanden daar een zekere troost uit putten en niet te vergeten, worden overige weggebruikers er ook weer ff bij stil gezet dat gezond instappen vanzelfsprekender is dan gezond uitstappen...

Mede doordat Nederland een nazistisch holocaustbeleid voert op abortusgebied ( 30.000 legale moorden per jaar) is de algemene mening helaas dat je over miskramen niet te veel moet treuren.
Helaas bepalen anderen nog steeds hoelang je "mag" rouwen...

Ik heb niets met een officiele lichtjesdag, als ik er behoefte aan heb, steek ik op dat moment wel een kaarsje op.
Maar iedereen is daar vrij in.

Ik kan me vinden in je tekst, Pieter. Toch vraag ik me af wat je met die middelste paragraaf bedoelde.

Een abortus en een miskraam hebben 1 ding gemeen: het leven in de baarmoeder komt niet tot een voltooiing.

Een abortus is iets dat je (meestal) vrijwillig laat doen en een miskraam is iets wat je overkomt. Een miskraam, mijn zus had er 4 na 3 of 4 maanden zwangerschap, kan ook enkele weken voor de volledige zwangerschap plaats vinden. Dat moet dan nog verschrikkelijker zijn dan wanneer het na 3 maanden plaats vind. Desondanks blijft het een verdriet om het verlies van iets waar je erg op hoopte. Iets dat ontstaan is uit liefde en groot verlangen. Hoe lang we rouwen, om gelijk wel verlies, kunnen we ons niet laten opleggen door anderen. Ik schreef gisteren nog in een chat naar iemand: 'als ik zie dat je lang een geluk hebt, of steeds geluk hebt, moet ik je dan gaan zeggen, hou nu maar eens op met geluk hebben?'. Dat is even de zaken eens omdraaien. Het is voor de verdrietig mens al zo moeilijk dat ook nog eens anderen mensen moeten zeggen, je mag dit niet of dat niet of je moet sterker worden...

Tijdens mijn studies heb ik ook wat psychologie gehad, en dat vanuit een christelijk standpunt, denk ik, maar ons werd aangeleerd om bepaalde gevoelens gewoon toe te laten. Door verdringing schuif je iets even opzij maar het blijft zichtbaar. Nu was er eerder deze week iets op de Belgische tv waar een psychologe die net hetzelfde beweerde over het hebben van verdriet. (Het ging over een vermiste student die had besloten uit het leven te stappen.) Het verdriet moet toegelaten worden, het moet niet op commando verdwijnen. Dat kan eigenlijk ook niet hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 12:38

ANNETTE792 schreef:
Sorry, rekenfoutje Verlegen lachende smiley

Neen geen rekenfoutje, Willemijn is al een eind over de Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 12:37
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ERIKA129 schreef:
Geen flauw idee wat ik eet laat me lekker verassen door mn moeder Lachende smiley

Als je je dan laat uitstrooien wil je dan tegen je moeder zeggen dat ze het niet moet dan wanneer de wind uit het noorden komt. Ik moet al genoeg vegen hier... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 12:21

GRACE585 schreef:
Vandaag eten we de restanten van een vervroegd familie kerstdinner Kwijlende smiley

Geschokte, onthutste smiley restanten van vorig jaar??? Euh, smakelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 12:19

CHATULIEM619 schreef:
That's life denk ik dan. Het is hier ook een pampercultuur aan het worden hier. Dood hoort bij het leven, alleen we stoppen het maar weg. Ik ken meer mensen die op een te jonge leeftijd overleden zijn, ik vraag me af, wat is te jong? Miskramen horen ook bij het leven, maar moet je daar dan een aparte dag voor instellen? Als ik kijk naar kindersterfte in Afrika, moeten al die mensen daar kaarsjes voor aansteken? Meeleven vragen van mij met mensen die dit meegemaakt hebben, is hetzelfde als van iemand met een gebroken been vragen mee te leven met een gekneusde enkel...

Er wordt niet gezegd hoe de mensen 'het' moeten doen maar we hebben wel de neiging om te zeggen hoe ze 'het' niet mogen doen.

Soms komt er eens een datum voorbij schuiven die ons heel diep raakt en dan zeggen we ook wat er gebeurd is zovele jaren geleden. Een pijnlijke herinnering, een te vroeg en dramatisch sterven. Dat weet je toch best wel, Chat.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 12 december 2011, 12:24
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 12:16

GRACE585 schreef:
denk niet dat het gaat om tegen herdenkingen te zijn Frank maar meer op de manier waarop.
geef ik ff als voorbeeld dat men overal gedenktekens neerzet waar bv een persoon verongelukt is ,ik persoonlijk denk dan treur niet op die plaats maar hou dat dan bv op het kerkhof of crematieplaats die daarvoor gemaakt zijn.
ik vind bv die plaatsen overdreven (mijn mening)zeker als men dan bv weet dat het ongeluk gebeurde van iemand die met dronken kop tegen de boom reed,moet die plaats dan zo een heiligen huisje worden??
vraag mij steeds meer af waarom mensen niet meer met dood en elende om kunnen gaan.

Grace, heel ons leven is omgeven met riten en symbolen en sommige zijn heel kitscherig voor de ene maar betekenisvol voor de anderen. Als wij hen gaan opleggen wat mag of niet mag om hun verdriet te verwerken dan ontnemen wij die mensen een fundamenteel iets.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 12 december 2011, 12:25
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 12:13

Het is net of sommige mensen allergisch zijn voor verdriet of voor mensen met verdriet. De ene kan het van zich afgooien en de andere juist niet. Sommige kunnen bikkelhard zijn voor de verdrietige mens maar owee als zij eens wat hebben...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 12:04

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het overdreven om een aparte dag te hebben voor overleden kinderen. En vooral bij sommige bijdragen denk ik: moet je voor elke miskraam maar een kaarsje aansteken? Maar goed, wie ben ik...

Kinderen zijn ook mensen. Soms herdenken we ook die mensen, oud of jong, die ons voor gingen naar het Vaderhuis. Als we tegen herdenkingen zijn moeten we ook de Kerst en Pasen (of het paastridium) maar verbannen. Want wie werd er dan ook alweer geboren? Of wie stierf er?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 23:18
BerichtOnderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans

COOTJE711 schreef:
Ik klaag vanavond...
Net een lezing gezien over top 40 muziek.
Uitleg werd gegeven over de tekst... beelden........ Zieke smiley
Vaak is de inhoud niet zo eenvoudig/ onschuldig!

Wat een rotmuziek/ inhoud.... Zieke smiley

Cootje is niet wereldvreemd maar er wèl stil van.... Boze smiley

Pfff, nogal goed dat ik geen klager ben...heb anders wel stof genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 23:09
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

COOTJE711 schreef:
hey Frankie je kunt HBO denken maar nog niet handelen....
Zegt echt nix hoor, sociaal kan het soms lbo zijn. Knipoog smiley

Boze smiley waarom staat die 'ie' in het vet?

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 11 december 2011, 04:47
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 22:31
BerichtOnderwerp: Ik ben Hetero.

COOTJE711 schreef:
jawel jij mag ook mee hoor! doe je dan je matrozenpakje aan met Unoxmuts?

en frank doet wel zijn rode puntmuts op?

Zoals ik al aan gaf wil ik er geen narrenslee van maken. Ik wens dus jullie dames een romantische sleetocht. Ik ga ondertussen wel wat anders doen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 20:06
BerichtOnderwerp: mop

MARRY942 schreef:
t zal vast aan mij liggen......maar ik vattem effe nie Smiley die vol vragen zit

Euh...waar woon je ook alweer???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 20:04

MARRY942 schreef:

Wat ben je wakker Frank...t ging hier om de vaat van een dagje of 3 - 4 hoor.....ons bent zunig al zijne we geen zeeuwen... Knipoog smiley

Gefrustreerde smiley wat is nu een kwartiertje op 1 dag? Ach, laat maar...is een wasdinges zuinig???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 20:03
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!

MARRY942 schreef:
Ik geloof weldegelijk in knuffels en lieve woorden.....alleen eh....
t is zoooooon zeldzaam verschijnsel he... Verlegen lachende smiley

Boze smiley het is helemaal niet zeldzaam...je moest eens optellen hoeveel cyber-zoenen en knuffels of gelebber wordt verzonden. De werkelijkheid is wel zeldzaam.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 20:00

MARRY942 schreef:
Een framboos met hyperventilatie Smiley die vol vragen zit

Niets van dat alles.

het antwoord is: een ongestelde vraag...pffff
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 20:00

MARRY942 schreef:
Daar heb ik een machientje voor Frank....effe zepie dr in, knoppie indrukke en op de bank gaan zitte....gaaaaaaaaf he Knipoog smiley

Een machine??? Die doet er een uur over. En voor 2 borden en wat bestek heb je hoogstens een kwartiertje nodig Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:56

MARRY942 schreef:
Weet je dat nou nog steeds nie Frank?
Daar waar ze die lekkere stroopwafels hebben....
Verrukkelijke kaas........
En 13 december kaarsjesavond......
Geschokte, onthutste smiley

Boze smiley nu moet ik het ook niet meer weten...doe de afwas zelf maar.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:44
BerichtOnderwerp: vreemdgaan

WILLEMIJN232 schreef:
Ik had nu werkelijk niet gedacht dat ik het op één van mijn laatste dagen op CM het nog eens met je eens zou zijn Chatuliem.....
Ook ik vind het niet kunnen, het is een prive kwestie en dat soort dingen benoem je niet op het forum of in de chatbox.........

Je bent het wel meer eens met Chat, en dat mag best want hij schrijft niet alleen harde zaken, maar ik durf het te benoemen zonder echt iemand te kwetsen en zonder een naam te noemen. En als ik jou destijds niet in vertrouwen had genomen zou je nu eens niet weten over wie het ging. Ik durf iets toe te vertrouwen maar er zijn mensen die iets ontkennen terwijl de waarheid het tegendeel is. Wie is hier dan de 'verkeerde'? En dan nog eens iets...jullie hebben vrienden of een sociale kring waar je kan uithuilen en ik heb alleen dit. Dit is mijn kans om te uiten...Neeeeeeen, ik doe niet zielig, ik geef een ervaring weer.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 10 december 2011, 19:53
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:39

CHATULIEM619 schreef:
Je wijst wel iemand direct aan, die je pijn gedaan heeft, dat vind ik gewoon niet gepast. Als iedereen zou klagen over de relaties die kapot gegaan zijn, nou dan krijgen we een ellenlange lijst hier. Ik zou zo zeggen, doe ze de boks op, ga ervoor en laat het achter je. Maak er vooral geen persoonlijke vete van, want dan is het einde zoek....

Een vete??? Waar haal je het vandaan???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:31
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

DANIEL777 schreef:
ik vraag me soms wel eens af waarom mensen schrijven liever een mail dan een knipoog, en vervolgens doe je dat met veel nervesiteit en vervolgens wordt je door de persoon in kwestie gelijk geblokkeerd.
Hoe eerlijk is je profiel dan en hoe eerlijk ben jezelf dan en geloofwaardig?

FRANKT627 schreef:
Ach, tripel 7, vele mensen laten blijken dat ze sociaal zijn maar als puntje bij paaltje komt zijn het grote sukkels. Zo heb je ook mensen die je niet privé kan opchatten (want je staat niet in hun vriendenlijstje) maar als zij eens willen spuien komen ze wel privé chatten. Het is dus een éénrichtingsverkeer.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 11 december 2011, 04:48
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:19

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit een ongepaste boodschap van je Frank. Het lijkt nu wel of je iemand in een kwaad daglicht wil stellen. Dat had ik niet achter je gezocht.

In een kwaad daglicht??? Neen hoor...en ik heb het over iemand uit de provincie Drenthe. Maar ik denk dat de persoon die jij bedoelt, Chat, dat wel begrepen heeft ondanks dat ze niet meer een lid is maar wel mee leest. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 18:29

VISSER278 schreef:
Weer een nieuw topic van je , Savanti?

Nu verwachten we natuurlijk WEL een antwoord van jou zelf he. Huilende smiley, smiley in tranen

Je hebt mensen die graag in de belangstelling staan, zo waren er wel meerdere op CM. Die stellen vragen maar hebben zelf geen mening. Of het zou verandert moeten zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:56

MARRY942 schreef:
Nou Frank, het enige wat bij mij uit blik komt is de ragout....de kip niet, de uien niet, de rijst niet, de roomkaas niet, en de andere groenten ook niet....dusseh....enneh....die ragout zit in zo'n trek-maar-gewoon-open-blikkie, dus geen blikopener nodig....maarreh, lief dat je ut aanbiedt! Kussende smiley

Waar woonde je ook alweer Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:54

Voor Boefje...

http://www.youtube.com/watch?v=i05l97SgKY4
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:44

http://www.youtube.com/watch?v=-LMC-2Y-Emw
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:42
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!

JOSINA022 schreef:
Geen knuffel, maar wel ff een groet aan iedereen...

http://sendables.jibjab.com/view/j4nG5Cctma4RDWDl

Clown smiley

Ik geloof niet meer in knuffels en lieve woorden. De laatste lieve woorden die kreeg waren ergens in oktober...amper 12 uren later kreeg ik wat anders te horen... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:41

LEANNE226 schreef:
Nee.........ik vind dat vreemdgaan nooit goed te keuren is,ik vraag me juist af wanneer jullie vinden dat iemand aangezet wordt tot vreemdgaan.........

Kom maar op Knipoog smiley

Zo fantasierijk ben ik niet. Je hebt ook mensen die helemaal geen reden nodig hebben om vreemd te gaan op een lichamelijke of platonische wijze. Dat is echter een ander discussiepunt.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:33

LEANNE226 schreef:
Je partner tot vreemdgaan aanzetten??
Dan zit er iets heel fout in je relatie,werk aan je relatie of........ga scheiden als je iets mist.
Vreemdgaan is nooit goed te praten.

Boze smiley zei ik toch ook al...maar het is goed dat Pietje het ook eens hoort van iemand anders...pffff vreemdgaan....
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:27

Het is rood en het vliegt door de klas.

??????
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 132 133 134 135 136 137 138 ... 241 Volgende