ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 21:28
BerichtOnderwerp: BZV Topic

MARIO216 schreef:
Jij hebt zeker mee zitten janken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Nog net niet Mario, maar vond het wel schattig........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 21:22

MARIAN519 schreef:
geweldig he? en dat met 4 lastige jaren voor de boeg..hij durft Knipoog smiley

Ja, hij kiest voor de liefde en niet voor het praktische........geweldig!
En hij moest zo schattig een traantje wegpinken.......... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 21:20

Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 19:33

MARIJAN072 schreef:
Natuurlijk kijkt hij, anders kun je niet weten wie Annemarie is hè. Is logica... 'k Zie uit naar de analyse van een man (boeiend!), misschien kunnen wij daar ook nog iets van leren. Dus Visser, vanavond of morgen lezen we vast meer van je.

Jaja die boer GIJSBERT gaar natuurlijk naar Dokkum maar die randstedeling weet natuurlijk niet wat elke elfstedentochtrijder al lang doorheeft als hij in Dokkum komt: binnenkomen, afstempelen en meteen rechtsomkeert maken naar Ljouwert!
Komt die arme boer van de mest in het uiteraard steriel schone huis van FEMKE, die zoals de Friezen zeggen schijtschoon is en dat is niet wat je denkt dat het betekent want het is juist dwangmatig schoon. Arme jongen maar ja hij volgt zijn gevoel en dan zwijmelen onze dames! Hij voelt zich in Dokkum een zendeling, nou DAAR WETEN ZE IN DOKKUM WEL RAAD MEE!!! 754 na Chr.

Ook niet friezen kunnen zich in Friesland wel handhaven Thomas, zie je maar weer aan Gijsbert....... Lachende smiley Hij verstaat het zelfs........ Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 19:59

MARIAN519 schreef:
Hij zegt dat maar zo..wedden dat hij vanavond ook voor de buis naar BZV zit te kijken?
Die mannen ..ze zijn net zo nieuwsgierig als wij.. Knipoog smiley

en weten er ook nog meer van. Smiley die vol vragen zit

Je hebt gelijk Marian, Mario wil even stoer doen....... Knipoog smiley Wedden dat hij helemaal op de hoogte is straks??
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 19:52

MARIO216 schreef:
Denk dat ik maar schaatsen ga kijken.

Verraste, verbaasde smiley je valt me tegen.... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 19:49

THOMAS968 schreef:
Jaja die boer GIJSBERT gaar natuurlijk naar Dokkum maar die randstedeling weet natuurlijk niet wat elke elfstedentochtrijder al lang doorheeft als hij in Dokkum komt: binnenkomen, afstempelen en meteen rechtsomkeert maken naar Ljouwert!
Komt die arme boer van de mest in het uiteraard steriel schone huis van FEMKE, die zoals de Friezen zeggen schijtschoon is en dat is niet wat je denkt dat het betekent want het is juist dwangmatig schoon. Arme jongen maar ja hij volgt zijn gevoel en dan zwijmelen onze dames! Hij voelt zich in Dokkum een zendeling, nou DAAR WETEN ZE IN DOKKUM WEL RAAD MEE!!! 754 na Chr.
Helemaal bij boer FRANK, die huilt wat af en we zetten allemaal EEN MAN MAG NIET HUILEN POM POM op want O O O het is zo moeilijk he. Hij heeft al lang voor de blonde gekozen en over vier jaar weet NIEMAND meer dat ANITA dan is afgestudeerd en dan eeeeeeh.
Boerin ANNEMARIE heeft geen mannenvlees maar stiekem wel en moet kiezen tussen een stevige man als ADRIAAN met andere principes of HARRY die zo goed is in de supermarkt dat ze er waarschijnlijk het gevoel van over houdt dat ze er een KOE om te verzorgen bij krijgt. Als ADRIAAN haar vraagt mag ik je kussen dan zegt ze heb je zelf geen kussen, het is toch wel erg!. Maar als er nog maar EEN MAN is kan ze haar gevoelen eindelijk tonen en dat komt de BERIN in haar los hoor.
En dan die glimmende oogjes van XENIA, nou nou die spreken BOEKDELEN. Sommigen zouden wakker worden naast MARCEL een nachtmerrie lijken, mij ook, maar XENIA lust er wel PAP van zou boer MARCEL zeggen. De andere dame heeft het NAKIJKEN. En Boer RICHARD krijgt de harde zakenvrouw die hij wil, want ze kwam terug en ze koos met haar mooie bruine ogen eieren en duizend koeien voor haar geld!

Thomas, gelooft soms zichzelf niet Engeltje smiley

Een echte mannen analyse Thomas Knipoog smiley Maar je bent wel aardig goed op de hoogte van het gebeuren....., zoals de meeste mannen he Engeltje smiley
( je hebt vast vrouwelijke collega's)

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 13 februari 2011, 19:50
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 19:05
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.

KATHY142 schreef:
Als jij dat aandurft????

Bloeit hier wat moois op onder vele ogen????? Knipoog smiley Blijf vooral schrijven op dit topic Chatuliem en Kathy, we vertellen niets verder....... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 19:03

MARIJAN072 schreef:
Natuurlijk kijkt hij, anders kun je niet weten wie Annemarie is hè. Knipoog smiley Is logica... Lachende smiley 'k Zie uit naar de analyse van een man (boeiend!), misschien kunnen wij daar ook nog iets van leren. Knipoog smiley Dus Visser, vanavond of morgen lezen we vast meer van je.

Klopt, mannen zien het wat anders he? Visser, wat vind jij nu van boer Richard en zijn avonturen?????Belicht het eens van de mannenkant..... Smiley die vol vragen zit En vind jij Femke bij boer Gijsbert passen???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 19:01

WADRIAAN370 schreef:
Ja die beste boer kwam wel binnen in onderbroek en sokken maar wat dacht je van de dames in ochtend jas in bed was het daar Verlegen lachende smiley zo koud ?of is dat een gewoonte daar ?

Heb ik niet eens gezien Wadriaan, mijn blik ging naar die boer in zijn boxer en sokken....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:30

VISSER278 schreef:
Offfff..........Annemarie kan helemaal niet kiezen en kapt ze er mee.
Wie weet ...........Annemarie op CM Clown smiley

Kijk jij ook Visser???? Verraste, verbaasde smiley Kunnen we het ook even doorpraten met jou.....Jij bekijkt het weer vanuit de mannenkant he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:07
BerichtOnderwerp: relatiekeuring

LISA610 schreef:
Hai Susannah.

Ja ik denk wel degelijk dat mensen elkaar onvoorwaardelijke liefde kunnen geven. Echte liefde is onvoorwaardelijk in de zin dat je die geeft, zonder dat je daar voorwaarden aan stelt.Als ik aan mijn kinderen denk, meen ik oprecht dat ik onvoorwaardelijk van hen houd. En nee, dat wil niet zeggen dat het voorbeeldige, superbrave kids zijn die nooit wat uitspoken (gelukkig niet Knipoog smiley ). Ze doen soms dingen waarvan ze weten dat ik liever niet heb dat ze het doen, ze luisteren echt niet altijd, hebben (gelukkig) ook een eigen mening en een eigen wil. En ja, soms leidt dat tot situaties die ze van te voren niet hebben kunnen voorzien, soms leidt dat ertoe dat we het even flink oneens zijn met elkaar of whatever. Zij weten echter alledrie dat ze altijd bij mij terecht kunnen, dat ik hen altijd zal helpen, juist omdat ik van ze blijf houden. Die liefde blijft, daar zijn geen voorwaarden aan verbonden, daar hoeven zij niets voor te doen.

Nou klinkt dat makkelijk om het even over de kinderen te gaan hebben, want ik neem aan dat de meeste mensen met kinderen dezelfde mening zijn toegedaan. Ik ben er echter van overtuigd dat een dergelijke liefde tussen man en vrouw evengoed mogelijk is. Maar goed, ik verkeer dan ook in de gelukkige omstandigheid dat ik tal van voorbeelden in mijn omgeving heb waaraan ik kan zien dat het bestaat. En ja, ik geloof ook oprecht dat die liefde wordt bedoeld in 1 Korinthiërs 13, vers 4 tot en met 8. Dat is de liefde die Jezus ons heeft voorgeleefd en dat is het voorbeeld wat wij als christenen moeten te volgens in onze omgang met elkaar in bredere zin, maar in het bijzonder binnen een relatie. Maar let wel: liefhebben is een werkwoord.... Knipoog smiley

Doet me aan dit gedicht denken: is al vrij oud maar blijft actueel

Anne-Maries Bloemlezing
[index]

Hebben en zijn
Op school stonden ze op het bord geschreven.
Het werkwoord hebben en het werkwoord zijn;
Hiermee was tijd, was eeuwigheid gegeven,
De ene werklijkheid, de andre schijn.

Hebben is niets. Is oorlog. Is niet leven.
Is van de wereld en haar goden zijn.
Zijn is, boven die dingen uitgeheven,
Vervuld worden van goddelijke pijn.

Hebben is hard. Is lichaam. Is twee borsten.
Is naar de aarde hongeren en dorsten.
Is enkel zinnen, enkel botte plicht.

Zijn is de ziel, is luisteren, is wijken,
Is kind worden en naar de sterren kijken,
En daarheen langzaam worden opgelicht.

Ed. Hoornik
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:13
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIAN519 schreef:
En er mag/kan niks voor staan, anders doet ie het niet.. Clown smiley

ertussen ook niet trouwens

En daar kwam ik nu vandaag achter........, mijn kwaliteiten liggen niet echt bij automatisering...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 14:58

MARIAN519 schreef:
je moet eerst 1 keer de URL rechtsboven in het oranje vakje aanklikken.
dan zet je je selectie neer
dan klik je nog een keer de URL aan.

dan staat ie erin.. Lachende smiley

Ik weet het maar dat lukte niet....... Boze smiley omdat ik er wat voor had gezet....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 12:39
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

HERMAN388 schreef:
Mislukte of gemiste valentijnfeest? Hier melden!!!

Hier zal best lukken Mario
Hele de middag feesten.
Wel zonder vliegende eikels Knipoog smiley

Is dat humor???? Beetje off topic en ook niet erg aardig is mijn mening.....
Dit is een topic over een cm picknick die niet verplicht is..........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 11:36

LEANNE226 schreef:
Ik blijf het een hele vreemde formule vinden........stel!!! dat een man op cm je mailt dat je op zijn lijstje met 10 voorkeuren staat en dat hij je volgende week laat weten of je op zijn shortlist van 3 vrouwen mag........dat je dan een week zijn huis en hem mag verzorgen en onderling moet strijden om zijn voorkeursvrouwtje te worden ....... jij gooit je natuurlijk voor zijn voeten,verklaard hem je liefde en zorgt dat door wat ellebogenwerk de concurrentie huilend vertrekt.......ondertussen wikt en weegt hij je voor- en nadelen.......kan ze nog een elftal baren?kan ze goed soppen en het huishouden plannen?(en stiekem vindt hij al die vrouwtjes om van te kwijlen)

Zou je trots zijn op je overwinning als je door zijn keuring zou komen? Knipoog smiley

Het blijkt toch wel te werken...... Knipoog smiley Enne...je moet er niet te kritisch naar kijken Leanne, gewoon heerlijk op zondagavond een uurtje voor de buis en en het dan heerlijk evalueren met je vriendinnen......hoezo laagcomplex???????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 11:19

[[url]url]Prachhttp://www.youtube.com/watch?v=0iowndW2Eo8tig [/[/url]
Prachtige tekst van Huub Oosterhuis en gezongen door zijn dochter Trijntje.......[url]

Sorry mensen ik blijf een digibeet, zelfs met beschrijving.......bij mij lukt het niet.....ik druk me suf op url en ok............ Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 13 februari 2011, 11:26
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 11:06

[quote=MIEKE364]

Maar, naar ik begreep, is Adriaan wel gelovig en daar heb ik bij Annemarie nog niet veel over gehoord......Ben benieuwd of dat nog een rol gaat spelen......... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 11:04
BerichtOnderwerp: Getuigenissen door gebeden

JOSINA022 schreef:
Juist in deze sector moet je geregeld op zondag werken. Niettemin kunnen ze er qua planning wel rekening mee houden dat je op z'n minst 1x naar de kerk kunt.

Het ging mij om de opmerking dat je een mailtje rondstuurt met de vraag of je zo min mogelijk op zondag mag werken............en dat men dat dan ook nog nobel vind...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 08:09
BerichtOnderwerp: Getuigenissen door gebeden

Tevens nieuw meisje aangenomen paar weken terug en in haar eerste mail naar werk over het rooster stond de vraag of ze niet te vaak op zondag hoefde te werken want ze wil dan graag naar de kerk.

Wil iedereen niet het liefst op zondag vrij? Zo'n vraag zou op mijn werk toch wel tot veel gekissebis zorgen christelijk of niet...........
Je kan je dienst zo krijgen dat je de moelijkheid hebt om naar de kerk te gaan maar vrij??????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:00
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

IMKE917 schreef:
Die ken ik .....de Mandarijn.......is echt heel erg leuk !!! Lachende smiley

Dus eten bij de Mandarijn en een ijsje toe bij Talamini??? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 21:58

[quote=IMKE917]

Wat is het toch spannend he? Knipoog smiley ik vind Adriaan wel een lieverd dus ik hoop dat ze die kiest maar volgens mij vind ze in haar hart Harry leuker....maar ja, de praktische kanten he....
Is dat nu liefde anno 2011? Eerst kijken wat praktisch gezien belangrijk is?
Zo komt het wel een beetje over, ook bij Frank......
Gijsbert niet, die gaat voor de vrouw op zich........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 20:32

[quote=IMKE917]Ja morgen maar doen he.... Twijfelende smiley[/quo
Wie zullen Frank en Annemarie iezen....wat denken jullie? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 20:25
BerichtOnderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd

HENK710 schreef:
Marian, het gaat niet om het creëren van een gesloten clubje. Het gaat erom dat er mensen zijn die blijkbaar gevolgd worden door mensen van wie ze graag willen dat die hun met rust laten en dat dat ook gebeurt door fora als dat van CM na te speuren. Door bepaalde opmerkingen danwel schrijfstijl, danwel profielnaam/-foto kan er evt een link gelegd worden naar de persoon, waardoor er contactmogelijkheden ontstaan die dus niet gewenst zijn. Ik heb hier geen last van en zo zijn er velen, maar je zal maar net een van die mensen zijn die wel op deze manier gestalkt wordt...

En het punt is dan ook nog eens dat er een waarborg voor privacy gegeven wordt die dus niet waar gemaakt wordt...

Is het ook niet een gegeven anno 2011? We leven in een elektronisch tijdperk en je bent nu eenmaal aardig traceerbaar.....Het is een gegeven waar je niet al teveel aan kan doen behalve dat je voorzichtig moet zijn wat je schrijft en doet op internet....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 20:14

MARIJAN072 schreef:
Daar verbaas ik me ook wel eens over, Willemijn. Heel eerlijk gezegd zit ik daar ook niet altijd op te wachten. Hopelijk hebben ze door, dat het door velen gelezen kan worden. Scheelt dat het forum nu nog openbaar is, anders zou je nog meer – van mij bijvoorbeeld, ahum…niet dus Verlegen lachende smiley Clown smiley – privézaken moeten lezen. Maar nu (de privacy zo beperkt is) hou ik natuurlijk mijn mond Smiley met dichtgeplakte mond , dat snap je. Knipoog smiley Zo zie je maar weer, elk nadeel heeft ook weer een voordeel hè. Lachende smiley

Privézaken maakt ‘t natuurlijk wel smeuiig, lijkt ‘t een beetje op BZV.

Ik wordt nu wel een beetje nieuwsgierig Marijan......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 20:11

IMKE917 schreef:
Ik heb avonddienst.... Huilende smiley, smiley in tranen

Je zou het bijna bij het slechtste moment van de dag zetten Knipoog smiley En er is nog wel het keuze moment Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 20:10
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

JOS689 schreef:
Zwolle ? Toch niet bij die italiaan ??? Of bedoel je in die oude muur ?

Er zat toch altijd een ijssalon met heerlijk Italiaans ijs? Talamini geloof ik.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 14:11

Vrijheid en bevrijding worden als term, zeker ook buiten het Christendom, vaak misbruikt.

Precies, maar daarom hoeft het nog niet verkeerd te zijn ondanks dat het vaak verkeerd gebruikt wordt......En dat bedoelde ik te zeggen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:41

THOMAS968 schreef:
Bevrijdingstheologie was heel wat anders he. Ik begreep dat de term bevrijdingspastoraat in een klein deel van de evangelische kring hier wel voor gebruikt werd. Verwarrend is het wel.

Thomas

Dat weet ik Thomas, maar ik zie bevrijdingspastoraat niet alleen als iets om demonen te verwijderen......Het kan ook zo zijn dat als je alles waar je mee zit (en dat kan van alles zijn natuurlijk) bij het Kruis neerlegt of aan God voorlegd (hetzelfde eigenlijk) dat dat ook een bevrijding kan betekenen? En dan heb ik het absoluut niet over demonen........Vandaar dat ik ook benieuwd ben wat anderen onder bevrijdingspastoraat verstaan?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 12 februari 2011, 13:43
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:27

LEANNE226 schreef:
Hoe weet je dat zo zeker?Een open forum is een bron voor marktonderzoekers die anders dik moeten betalen voor info die wij er gratis op zetten.Ik zat ooit op een forum en werd letterlijk gequote in de Libelle Zieke smiley
Dat forum was niet openbaar,je moest inloggen en in de kleine lettertjes stond (achteraf gezien)inderdaad dat ze je bijdrages mochten gebruiken voor onderzoek en aanbiedingen ........ dit staat er in het privacybeleid van CM:

Daarnaast houdt de server van ChristianMatch je technische loggegevens bij. Hieronder wordt onder meer verstaan: ip-adres, gebruikersnaam, wachtwoord en datum en tijdstip van in- en uitloggen. ChristianMatch kan deze gegevens intern gebruiken, onder meer voor onderzoeksdoeleinden.

Bovendien kan ChristianMatch je abonneegegevens incidenteel gebruiken ten behoeve van het doen van commerciële aanbiedingen

Je moet er geen drama van maken,je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je plaatst maar een forum is niet dé plek om je priveleven te bespreken Knipoog smiley

Ben ik helemaal met je eens, doe ik dus ook niet. Maar ik zie hier toch wel vrij vaak aardig wat privézaken voorbijkomen. Zaken die ik niet eens wil weten maar toch aardig forumvullend blijken te zijn.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 12 februari 2011, 15:09
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:04

KATHY142 schreef:
Ik ben het wel met je eens Thomas. En wat te denken van mensen met een verstandelijke beperking enz, waar van men vroeger dacht dat ze bezeten waren. Gelukkig is er heel wat ten goede veranderd, binnen de psychiatrie zeer zeker. Ik ben (gelukkig) in mijn lange loopbaan binnen de psychiatrie nog nooit mensen tegen gekomen die demonisch bezeten waren.
Neemt niet weg dat ik niet geloof dat mensen niet bezeten kunnen zijn. Ik geloof niet dat een gelovige bestuurd of het eigendom van een demon kan zijn. Om de simpele reden, gelovigen behoren Christus toe en we zijn verborgen met Christus in God. We hebben ook niets voor niets de geestelijke wapenrusting gekregen. Zijn Woord en bidden zijn machtige wapens.
Ik denk wel dat een gelovige beinvloed kan worden door demonen en "geestelijk besmet" kan raken, maar dan moet diegene zich wel met dwaalleer of occulte zaken inlaten. De satan is niet dom en zal op slinkse wijze proberen om mensen te verleiden. Hij weet dat tie nog maar weinig tijd heeft en trekt alles uit de kast. De Bijbel waarschuwt ons daar niet voor niets voor.
Dat neemt niet weg dat we niet meer kracht aan satan moeten toeschrijven dan dat tie heeft.
De satan is gelukkig al bestreden door de Here Jezus aan het kruis en God is gelukkig ook diegen die het laatste Woord heeft.
Ik heb ook grote moeite met bevrijdingspastoraat. We moeten het inderdaad aan God overlaten. Het is niet aan gelovigen om satan of zijn demonen te straffen. Zelfs Michaël, de engel met de hoogste rang, zei toen hij met satan twistte:"De Heere bestraffe u!" Judas 8-10. Hij wist dat het enkel een voorrecht was van de Heer! Op zijn minst bijzonder dat vele christenen het wel geregeld doen en dan ook nog zeggen "Ik bestraf u satan, in de naam van de Heer". Ik zet daar echt mega vraagtekens bij!

Maar Kathy wat versta je nu precies onder bevrijdingspastoraat?
Toch niet het uidrijven van 'demonen"?
Bevrijdingspastoraat is toch wel wat breder en kan toch ook heel helend werken voor mensen?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 ... 180 Volgende
Pagina 134 van 180