Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 22:09
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
het is donker buiten. en het stinkt buiten naar koeienmest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 16:35
Onderwerp: Goede doelen
|
|
|
wat zijn goede doelen? wat voor mij een goed doel is hoeft het voor een ander niet te zijn. wat je ook hoort is dat het bestuur van een goed doel zeer goed betaald word. ik zelf ben donateur van het rode kruis en artsen zonder grenzen. en ik geef aan deur collectes wat met ziekten te maken heeft. ik geef zoveel ik kan missen. ik heb een potje met kleingeld , en daar haal ik geld uit voor de deurcollectes.
ik heb zelf een paar jaar lang deurcollectes gelopen. het is schrikbarend weinig wat je ophaalt. stel je krijgt 150 huizen aangewezen. en ieder adres geeft 1 euro. dan zou de opbrengst 150 euro moeten zijn. je mag blij zijn als er 50 euro in de collecte bus zit. en daar heb je 4 avonden voor gelopen.
wat mij ook opviel is dat bij velen de deurcollectes onbekend zijn. ze hadden nooit gehoord van het beatrixfonds. ze hadden nooit gehoord van stichting alzheimer. sta je dat allemaal uit te leggen, zeggen ze nee daar geef ik niet aan. ach en soms waren er mensen die niet wisten hoeveel ze kunnen geven. dan zei ik : men is blij met iedere cent die gegeven word.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 11:06
|
|
|
kerkdienst kijken voor de tv.
halverwege de dienst kwamen er jehova's langs.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 18 april 2010, 12:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 23:05
|
|
|
Morgen is het zondag, en ze zeggen dat het een zonnige dag wordt.
Hoe zit het dan met de maandag? Is het dan de hele dag maanachtig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 22:55
Onderwerp: Bowlen singles 30+ 24 april in Vianen
|
|
|
Chat,
Het is een ieder vrij om ergens lid te zijn waar hij zij wilt. Een ieder is ook vrij om dingen zelf te organiseren. En een ieder is ook vrij om er naar toe te gaan.
Vanwaar dit wantrouwen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 22:47
Onderwerp: BENZINEPRIJS
|
|
|
MARIO216 schreef: | Je lichaam heeft ook benzine nodig...uhmmmm dat is iets anders. |
die benzine halen we uit voedsel. voedsel groeit op het land. het land word bewerkt door boeren. boeren hebben brandstof nodig om het land te bewerken. om het voedsel van de boeren naar de fabrieken/winkels te brengen heb je vrachtwagens nodig en die hebben ook brandstof nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 18:13
Onderwerp: BENZINEPRIJS
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik mis nog de postiljonkoets, de trekschuit en de benenwagen. |
een postiljonkoest zie ik nooit. trekschuit ook nooit.
ik maak het meest gebruik van de benenwagen. en anders de fiets. moet ik nog verder weg :het openbaar vervoer. en dat mag van mij wel stukken goedkoper.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:45
Onderwerp: Liefdesverdriet
|
|
|
Liefdesverdriet is een rouwproces. Er is geen manier om het op de juiste manier te verwerken. Een ieder verwerkt het op zijn/haar manier. Het kan weken duren voordat het gezakt is.
Vele tranen rolden bij mij over mijn wangen. Mijn hond kwam vaak bij mij zitten en droogde mijn tranen. En keek mij aan.. .kom vrouwtje ik weet wat leuks. Samen gingen we toen aan de wandel. Wat hebben we wat afgewandeld die hond en ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 11:12
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
Een Australische uitgever heeft duizenden exemplaren van een kookboek moeten vernietigen. In het recept voor tagliatelle met sardines en ham in de Pasta Bible stond een pijnlijke spelfout: in plaats van zwarte peper ('pepper') moest de lezer ,,versgemalen zwarte mensen'' ('people') aan het gerecht toevoegen.
Dat meldde de Australische krant Sydney Morning Herald zaterdag. Hoe het kan dat de schrijver, een redacteur, een spellingscontroleur en een corrector de fout over het hoofd hebben gezien, is niet duidelijk.
http://www.depers.nl/opmerkelijk/471720/Voeg-versgemalen-zwarte-mensen-toe.html
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:54
Onderwerp: de collecte in de kerk
|
|
|
Al geruime tijd kunnen kerkleden hun giften aan de kerk van de belasring aftrekken. Ze deponeren dan plastic muntjes in de collecte zak i.p.v. echt geld. Mijn vraag is, blijft het dan een gift een aan de kerk (God)?
1 Korintiërs 16:1-2
1 Wat nu de inzameling voor de heiligen betreft, doet ook gij, evenals ik het in de gemeenten van Galatië geregeld heb: 2 elke eerste dag der week legge ieder uwer naar vermogen thuis iets weg, en hij spare dit op, opdat er niet eerst na mijn komst inzamelingen moeten gehouden worden.
2 Korintiërs 9:7
7 En ieder doe, naardat hij zich in zijn hart heeft voorgenomen, niet met tegenzin of gedwongen, want God heeft de blijmoedige gever lief.
Ik vind het dan eigenlijk geen gift meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:31
Onderwerp: liefde is
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 17 april 2010, 09:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:21
|
|
|
MARIO216 schreef: | Moge en gelijk maar een bakkie zetten |
ik doe mee met bakkie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:13
|
|
|
En toen was de zon er weer. Heb hem gisteren gemist. Had hij zich verstopt achter de stofwolk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 april 2010, 20:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het is wel waar, Leanne. Ze kan heur hartje nog niet aan mij schenken. En misschien wel nooit.......
Imre, die een brok in zijn keel heeft. |
Jammer imre.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 april 2010, 20:28
Onderwerp: Zondagsheiliging
|
|
|
om terug te keren naar het topic.
Ik hoor vele mensen zeggen, het gaat om je persoonlijke relatie met God. Maar als groep zijnde hebben wij toch ook een relatie met God? Als een ieder zo zijn eigen dingen heeft,op de zondag, hoe kunnen we dan als groep zijnde samenkomsten organiseren? Als je als groep zijnde kan je elkaar stimuleren in de dingen, je kan dan dingen echt delen.
Ik vergelijk het dan met een gezin, met een vader en moeder en een aantal kinderen. Iedereen heeft door de weeks allemaal wat en de zelfs in de weekenden ook. Is het niet prettig om als gezin zijnde 1 dag in de week met zijn allen een keer bij elkaar te zijn.
Is het ook niet zo dat wij christenen zo in het leven moeten staan? Dat wij 1 dag in de week als gemeenteleden samenkomen. Alle andere activiteiten laten. Op die ene dag in de week God loven, dienen, aanbidden enz.
Moeten wij degenen die er niet aan willen deelnemen, onze regels opleggen?
Als ik die bijbelteksten zo lees, dan hoeven wij degenen die niet willen deelnemen aan samenkomsten, onze wil niet op te leggen.
In hoeverre gaat de zondagsheiliging?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 16 april 2010, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 april 2010, 20:11
|
|
|
MAR907 schreef: | Rev: is de afkorting van revelation. In het Nederlands Openbaringen.
Dat is omdat ik de KJV gebruik, omdat deze woord voor woord uit het Grieks vertaald is.
De NBV: nederlandse bijbel vervalsing pas ik niet toe.
De tekst die jij gebruikt:
Kolossenzen 2 vers 16 (NBV): Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat.
En laten we svp ophouden met het afkraken van wat betreft de vertalingen van de bijbel.
Is in de kontekst: SABBATTEN. Dat is heel wat anders.
Col 2:16 Let no man therefore judge you in meat, or in drink, or in respect of an holyday, or of the new moon, or of the sabbath days:
sab'-bat-on Of Hebrew origin [H7676]; the Sabbath (that is, Shabbath), or day of weekly repose from secular avocations (also the observance or institution itself); by extension a se'nnight, that is, the interval between two Sabbaths; likewise the plural in all the above applications: - sabbath (day), week. |
Aangezien er velen zijn dier hier de NBV lezen heb ik de NBV versie geplaatst.
Net nadeel van de KJV is, hij is in het engels. Helaas is mijn engels niet perfect. En ik woon in Nederland.. waarom niet de KJV in het nederlands?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 16 april 2010, 20:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 april 2010, 17:25
|
|
|
mar,
even een ander vraag waarom gebruik jij de term rev. in plaats van openbaringen?
het woord openbaringen is bij de meesten mischien beter bekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 april 2010, 09:39
|
|
|
De zondagsheiliging wordt gebaseerd op het vierde gebod uit de Tien geboden. Dat luidt als volgt (NBV):
Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
Wat mij opvalt is , is dat er teksten zijn die het 4de gebod tegenspreken:
Romeinen 14 vers 5 (NBV):
De een beschouwt bepaalde dagen als een feestdag, voor de ander zijn alle dagen gelijk. Laat iedereen zijn eigen overtuiging volgen.
Kolossenzen 2 vers 16 (NBV):
Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat.
Johannes 5 vers 17
Maar Jezus zei: ‘Mijn Vader werkt aan één stuk door, en daarom doe ik dat ook.
Hoe zit het nou met het 4de gebod?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 april 2010, 09:14
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nee toch zeker?! Alweer?! |
Wou jij regen dan en vrieskou?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 april 2010, 00:46
|
|
|
ik wil
maar het lukt niet.
zou helpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 april 2010, 00:44
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
Schoonmoeder vergeten tijdens boottocht
Een Britse man heeft het helemaal verbruid bij zijn schoonmoeder. Samen met zijn vriendin vergat hij de schoonmoeder uit de geparkeerde auto te halen terwijl ze een boottocht naar Frankrijk gingen maken. De drie reden eerst 500 kilometer van Merseyside naar de Engelse havenplaats Dover. Daar staken ze per boot het Kanaal over om een gezellig dagtripje in Frankrijk te doen. Toen het stel op de boot zat, besefte de schoonzoon zich opeens dat de 70-jarige vrouw nog op de achterbank van de geparkeerde auto zat. De twee waren haar totaal vergeten nadat ze tickets voor de boottrip hadden gekocht. De schoonmoeder heeft zes uur in de auto doorgebracht. Ze ging expres niet uit het voertuig, maar wachtte tot de twee terugkwamen om ze eens goed de waarheid te vertellen, zo meldt Daily Mail.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 april 2010, 00:34
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
sorry als ik te negatief ben over voetbal, maar de rand verschijnselen zorgen ervoor dat het spel verpest wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 april 2010, 22:18
|
|
|
[quote=MARIO216]Ik zeg niet dat dit normaal is en ik keur het niet goed, maar in Argentinie maken ze elkaar letterlijk dood
dat ze elkaar afslachten , heeft niks met voetbal te maken. ik heb vroeger vaak voetbal gekeken. toen vond ik het nog leuk. maar het word met de dag erger al die randverschijnselen. en ja de burger draait er voor op al die onkosten.
ik heb weleens zitten te denken.. de hooligans gedragen zich als beesten, is het niet verstandig om ze in veewagons te vervoeren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 april 2010, 22:05
|
|
|
Bij de Kuip in Rotterdam hebben zich honderden supporters van Feyenoord verzameld. Ze protesteren tegen het besluit van de KNVB om de bekerfinale over twee wedstrijden te spelen.
Onder de supporters is ook de harde kern. Die zocht de confrontatie met de politie en gooide met stenen. De Mobiele Eenheid voerde charges uit om de hooligans terug te dringen.
De supporters eisen dat de KNVB het besluit terugdraait. Ze hebben spandoeken opgehangen. Daarop staan leuzen als 'Finale zonder charme' en 'RIP Beker'.
De supporters (hooligans) hebben het er zelf naar gemaakt. In andere landen kunnen rivaliserende elftallen wel gewoon spelen. De supporters (hooligans) van beiden teams laten elkaar met rust.
Maar waarom mkaen de supporters (hooligans) van 010 en 020 er zo'n bende van?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 april 2010, 21:35
|
|