Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 00:08
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is toch gewoon je standpunt? In een discussie onderbouw je dat en loop je niet weg. Dat laatste doe je nu feitelijk wel en dat vind ik niet zo sterk. Ik heb hier ook wel eens iets geponeerd waarbij ik aangevallen werd, welnu, dat is het spel. En verder kun je in theorie wel iets vinden maar werkt het in jouw kringen in de praktijk ook zo? Je zou die twee in ieder geval eens naast elkaar kunnen leggen. Werkt vast verhelderend.
Thomas |
Nee hoor, ik loop niet weg. Ik bedoel dat ik niet ga reageren op de vraag "Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?"
Praktijk? Heb ik al antwoord op gegeven. Mijn kringen? Hmm, wat is dat? Wie zijn dat? Ik ga geen oordelen vellen over wat of wie dan ook, want wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 22:24
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
HEIN732 schreef: | Geen seks voor het huwelijk bestaat volgens mij niet... Dan kun je in ieder geval nooit samen een weekendje weg of bij elkaar slapen. Als je al heel lang samen bent maar nog niet getrouwd zie ik het persoonlijk niet als fout. Het is anders dan dat vele jongens/ mannen een meisje/vrouw voor een nachtje naar huis meenemen, dat is pure lust en geen liefde en dat vind ik wel dierlijk:P |
Ja hoor...bestaat wel! Gewoon NIET doen. Sex is een bekroning op het huwelijk tusen man en vrouw. Verder ga ik hier niet verder op in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 22:18
Onderwerp: heren, waar knappen jullie op af bij dames tijdens 1e date?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nog even snel een reactie.
Nou ik zat net op de fiets, ja, ik fiets tegenwoordig het stuk wat ik anders met de trein deed, afijn, toen zat ik zo es te denken.
Nou, en toen dacht ik ergens aan, ik zal even reageren wat ik dacht.
Punt 2:
Ik zat daar dus over na te denken van hoe kan dat nou, en waarom. Nou, toen nam ik even mezelf als voorbeeld. Kijk, als het net gezellig begint te worden, is de vrouw blij: 'gelukkig'; zucht; opluchting; 'alles gaat goed'.
En, om dan te benadrukken hoe 'gezellig' ze altijd is, sociaal ook en aardig, etc. en niet alleen nú, legt ze, min of meer, trots uit, als voorbeeld, hoe goed ze nog met haar ex(en), omgaat. , om dat gevoel nog eens te versterken en te bevestigen, want ja veel vrouwen hebben juist dikke ruzie met hun ex, 'dus kún je nágaan... !!'.
Om dan vervolgens verbaasd vast te stellen dat de man daarop nauwelijks reageert en denkt ze van wat zou ik nu verkeerd hebben gezegd, het was net zo gezellig aan het worden... Ze merkt dan, er is iets maar kan er geen vinger opzetten zeg maar.
Dit is voor mij de enige verklaring, misschien zijn er meerdere. |
Ik heb er geen ervaring mee, maar als een vrouw tijdens een date over haar ex begint, hoe goed ze ermee kan, dan zou ik denk ik een soort van jaloezie krijgen in de trant van "wat voelt ze nog voor hem?" of "maak ik nog wel een kans om op de 1e (menselijke) plek te komen?"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 19:23
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
JANE410 schreef: | [img] [/img] Shanita, ik heb een plaatje gekopieerd, maar het moet waarschijnlijk een tekst zijn. Ik heb alleen maar plaatjes opgeslagen en die gekopieerd maar dat kan dus niet |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 00:14
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
LANFY127 schreef: | De reacties zijn wel grappig! Maar volgens mij beseft niemand dat deze orthodoxe Joden een blok aan het been zijn van de Israëlische economie! Ze werken niet, ze hebben ontelbaar veel kinderen, ze gaan niet in dienst! In het leger! Het zijn de grootste leegzuigers van de Israëlische economie! Wat religie al niet met je doet! Onwaarschijnlijk! |
En toch zijn ze (het joodse volk) Gods oogappel
Laatst aangepast door
|
KLUS667
|
op donderdag 30 mei 2013, 00:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 00:11
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
LANFY127 schreef: | Wat ik er alleen maar mee probeer te zeggen, is, dat waar er twee mensen uit elkaar gaan er 2 mensen een fout hebben gemaakt! Je kunt dat indelen in 30/70 of 60/40 of 20/80! En zo verder! Waar twee mensen scheiden hebben twee mensen een fout gemaakt! In mijn opinie dan! En iedereen krijgt met dit soort zaken te maken, of het je beroep is of niet! Maar als het je beroep is, dan mag de "buitenwereld" er toch wel van uitgaan dat je er professioneel mee omgaat! Toch? |
Dus als er iemand voor de trein springt, moet de treinmachinist er ook professioneel mee omgaan? Of ligt dat anders, omdat een treinmachinist geen "hulpverlener" is? Ik ben nog steeds van mening dat het een te botte uitspraak is, dat hulpverleners er maar professioneel mee moeten omgaan. Door de verziekte en bedorven wereld hebben ze juist hun uitlaatkleppen en ons gebed nodig, omdat hulpverleners ook mensen zijn.
Hulde aan de hulpverleners!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 mei 2013, 22:40
Onderwerp: Ik wil gewoon even wat kwijt:)...
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Oei wat een pret Valt dat ding om Met een scherpe rand Boven op mijn teen Nee geen schoen aan En nu In een bak water En denkend Dat deed ff zeer...... |
Oei, sterkte......en ben je ook wat kwijt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 23:47
Onderwerp: mail gerust ...
|
|
|
Ik heb ook wel eens een mail gestuurd naar iemand (ook via een christelijke site, maar niet deze ). Ik dacht, dat is helemaal mijn type. Dus.. met klotsende oksels stuur je de mail, nadat je hem 6x nagelezen, verbeterd en aangevuld hebt. Je ziet dat een paar minuten later die persoon op je profiel kijkt, je hart zit ondertussen al in je keel. En dan maar afwachten......... Vandaag niets Morgen niets Volgende week niets Bah! NU, maanden later nog niets. Nou ja...bah? Deze vrouw is mij niets meer waard!
Maar........wel frustrerend en eigenlijk wel respectloos.... Het is moeilijk om iemand te melden dat je niet geïnteresseerd bent, heb ik ook, maar iemand in het ongewisse in de kou te laten staan, dat vind ik persoonlijk niet christelijk.
Math. 7:12 (NBV) Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen. Dat is het hart van de Wet en de Profeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 23:27
|
|
|
LANFY127 schreef: | Als jij dat zo ziet, ja, daar kan ik mee leven! |
Ik schrok al, kan ik gelukkig lekker gaan slapen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 23:15
|
|
|
LANFY127 schreef: | Waarom bidden voor de moeder? Je weet haar rol toch niet in dit drama? En politieagent wordt je doordat je denkt dat dat je roeping is! Niet je werk! Dus over wat je krijgt te zien moet je niet klagen! Als politieagent dan! |
Ik denk dat er maar zeer weinig politieagenten of hulpverleners zijn die het als roeping zien om een ernstig verminkte persoon, of nog erger (ik ga dat allemaal niet beschrijven) te "mogen" zien.
Het is goed om juist voor de hulpverleners én nabestaanden in gebed te gaan!! Wat hun rol ook geweest is, God oordeelt daar wel over, maar wij mogen hen in gebed bij Hem brengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:59
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Bijna.....volgens mij is dat Over-Nacht |
Ja, kuitenbijtertje hè? Ik merk dat jullie er nog niet helemaal over eens zijn. Graag hoor ik een gezamenlijk standpunt voor m'n pensioen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:53
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ha Klus!
Ja, ik lus niet zóveel, ben een hele moeilijke eter(ja, kan ik echt niets aandoen...)
Maar ja, dít ziet er wel lekker romig uit |
Ha! Morgen weer genieten van het bakje in m'n koelkast. Dit gaat erin als koek Ik ken het moeilijk eten gevoel Shanita.....
Enne Joannie...ik geef m'n bron natuurlijk niet vrij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:48
|
|
|
JANE410 schreef: | vandaag eten bij de eetclub van de kerk. Het wordt een hongaarse maaltijd, `k ben benieuwd
In ieder geval niet zelf koken en de gezelligheid om met anderen te eten. Wijntje erbij |
Ik ben 3x op werkvakantie in Hongarije geweest en er werd ook voor ons gekookt: wat vandaag van het eten over is, vind je morgen terug in de soep.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:33
Onderwerp: Date afgezegd
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | centjes?? Je kan beter euro"s verdienen heb je meer aan |
Ja, inderdaad, ik spaar voor een lieve vrouw en kamelen zijn duur tegenwoordig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:28
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | ja he volgens mij is Klus best romantisch al geeft hij het niet toe want hij houdt zijn mond |
NEEHEE!! Klus moest werken vandaag, dus. Centjes verdienen enzo ;) Maarre...Klus kan best een knuffelbeertje zijn hoor
Enne......daar gaat het hier niet over........
Hein: het gaat je goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:17
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ANNA415 schreef: | De zon schijnt alweer Waar is m'n bikini? |
euh....aan wie vraag je dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:13
|
|
|
Leuk, dat rood-wit-blauwe bosje bloemen! #oogvoordetail
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:03
Onderwerp: Ik wil gewoon even wat kwijt:)...
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik ben wat kwijt Een hele grote kies die erg slecht was, er kwam uit, deze keer geen dooie rat, maar soort mini mummie van tien jaar oud. Dus effe bijkomen en yeahhhh weer gezond zijn. Petra die er effe flink ziek van was geworden, van die stomme kies |
Das fijn Koorts meteen weg? Beter.......schap!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 00:10
Onderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
|
|
|
JANS221 schreef: | Je zegt hier nu wel Amen op, maar afgelopen zaterdag beweerde je het tegenovergestelde van wat ik nu schrijf. Je schreef toen dat als het om wezenlijke dingen gaat de definitieve beslissing bij de man ligt. Ik schrijf: De mens is geroepen om zijn verstand te gebruiken en zelf keuzes te maken en beslissingen te nemen. Dat geldt voor zowel de man als de vrouw, zowel binnen als buiten het huwelijk, beslissingen neem je samen en het is niet per definitie de man die de belangrijke beslissingen neemt. Waar zeg je nu Amen op? |
Zucht...eigenlijk had ik zaterdag al amen gezegd....
Jans, ik sluit me aan bij jouw helder geschreven stuk, maar........stel dat je nou niet samen tot een beslissing kunt komen, daar schrijf je niet over....lees het volgende artikel maar eens: http://www.christelijk-huwelijk.nl/vrouw.htm. Dit verwoord wel wat ik bedoel.
Dus: een gelijkwaardige vrouw (m.i. nog steeds anno 2013)
Ik knip er bewust ook geen stukje uit, want dan trek je het artikel uit z'n verband en dan heb ik de vrouwen weer aan het dansen.
Amen, ja amen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 23:05
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | hij is goed en klus houdt wijselijk zijn mond, hij denkt vast help wat een vrouwen |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 23:04
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik denk dat een ieder wel in mindere of meerdere mate complementair denkt. De traditionele visie dat man en vrouw elkaar aanvullen, samen weer mens worden, onderschrijf ik ook. Als je er van uit gaat dat God de mens naar zijn beeld schiep, mannelijk en vrouwelijk, dan lijkt mij overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats. In een relatie ben je elkaar tot steun, elk mag daarin zijn eigen inbreng hebben en zo elkaar aanvullen. Verschillen tussen man en vrouw zijn er, die hoef je niet te ontkennen, bedenk juist hoe mooi dat kan zijn. Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid! Elkaar aanvullen doe je niet alleen bij de verdeling van taken m.b.t. het wel of niet buitenshuis werken en de zorg voor de eventuele kinderen. Elkaar aanvullen is meer en gaat dieper. De mens is geroepen om zijn verstand te gebruiken en zelf keuzes te maken en beslissingen te nemen. Dat geldt voor zowel de man als de vrouw, zowel binnen als buiten het huwelijk, beslissingen neem je samen en het is niet per definitie de man die de belangrijke beslissingen neemt. Bedenk dat je samen mens bent, geef elkaar de ruimte en probeer samen tot een oplossing te komen die voor beiden acceptabel is. En ik begrijp best dat je soms dan wat in moet leveren, maar zolang je dat allebei kunt en wilt uit liefde voor elkaar, is het goed. Ook bij het nemen van initiatieven zullen er verschillen zijn. De een doet dat makkelijker dan de ander en het zijn heus niet alleen vrouwen die op het gebied van kennismaken/daten geen initiatief durven nemen. Verschillen in karakter kunnen hier ook in meespelen. Hoe het ook zij, er zijn altijd wel mogelijkheden om een ander te laten weten dat je (meer dan gewone) belangstelling voor hem/haar hebt. Zelf hou ik niet van knipogen, maar er wordt wel wat mee gezegd. En bedenk dat de ander het echt niet vreemd vindt, als je een (eerste) mail stuurt, misschien wordt het juist op prijs gesteld. Natuurlijk voelt het als vrouw lekker om gevraagd te worden door net die man door wie je gevraagd wil worden, soms moet je het lot dan een handje helpen. Die mogelijkheid heb je dan hier op CM, stuur een mail of een knipoog. |
AMEN!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 22:27
|
|
|
Vanavond met de kids met "oma" meegegeten en wat krieg je doan? KRUUDMOES met kervel, gortepap, brune bone, roziene, een supergrote rookworst en nog meer zooi. Mmmmmmmmmmmmmmmm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 22:21
|
|
|
HEIN732 schreef: | 5 verschillende dames, leeftijd 18/19, ja leeftijdsgenoten laat je horen haha. En vrouwen zijn er niet om te begrijpen maar om van te houden toch? :P |
Deze vader baalt ook met je mee! Maar kop op, dat soort vrouwen zijn jou niet waard jongen!! Jij (en ieder ander) verdiend beter.
PS: vrouwen komen van een andere planeet, ik vind het geen gek idee: gewoon liefhebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 22:16
|
|
|
Máááááárrrrrrrrrr, ik heb vanavond ook lekker in de tuin gewerkt en van het zonnetje genoten
Goed nieuws voor de harde werkers: na morgen wordt het weer "kouder voor de tijd van het jaar", zoals ze dat noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 12:35
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Volop zon.... Als je het vergelijkt met de dagen terug...noem ik het VOLOP...
Straks dus bak koffie...leesvoer...en de zon in.... Of een grote Sodoku onder handbereik...
(sorry, maar al het werk laat ik heerlijk liggen...nu genieten) |
Ja hoor! De werkweek is nog maar net begonnen, of het is weer mooi weer. Ik heb ook altijd pech, ze moeten me ook altijd hebben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 mei 2013, 20:54
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik denk dat ik maar een vakantie ver weg boek |
Sydney is ver weg ......maar het wordt daar wel winter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 mei 2013, 14:39
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Groeien in geloof: ik moet nog veel leren, maar ik moet nog veel meer afleren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 mei 2013, 14:34
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Arme Janny, zal zeker ook geen bloemetje krijgen van al dat werk....... |
Alleen als ik bloemkool eet.
|
|
Naar boven |
|
|