Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 08:06
Onderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
|
|
|
ANGELBOY999 schreef: | Het listige van de boze is de zielen te doen geloven dat hij niet bestaat. Kijk uit hiermee! De boze is al een brullende leeuw die rondzwerft op zoek naar een prooi om te verslinden. Houdt u verre van hem want hij is een wezenlijke ziel, hij bestaat echt. Ik heb hem al persoonlijk ontmoet. Geloof het of geloof het niet. Wanneer je bedreigd bent door de boze of één van zijn engelen, richt jullie dan toch de engel Michaël, Hij zal jullie behoeden en beschermen. |
Wat is dit voor dwaze uitspraak? Als je wordt bedreigd door satan of één van zijn demonen moet je richten tot God zelf. Stuur de boze weg in Jezus naam en richt je op God in gebed. Hij zelf zal je behoeden en beschermen, op welke manier dan ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 01:16
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
ANGELBOY999 schreef: | Ik masturbeer alleen wanneer ik er niet in slaag om die seksuele gevoelens op een positieve manier te kanaliseren. Maar ik werk er wel aan om in mijn waardigheid gaan te staan, en van daaruit te reageren. En dat is niet altijd even gemakkelijk. Zeker niet wanneer je een sterk libido hebt. |
Mijn complimenten Angeloboy: je hebt t lef om heel eerlijk en oprecht te zijn.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 29 april 2011, 01:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:16
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: |
Zulke artikelen versterken alleen maar het schuldgevoel bij anderen. Jammer, dat mensen er zo over schrijven...nog even hij biedt therapie aan. Welke kant gaan we op mensen???
Zullen we het dan eens hebben hoe je op Maureen reageerde?? Het is nogal wat wat je neer durft te schrijven tegenover een vrouw met heel wat meer levenservaring. |
Moet dit nou zo
Back on topic mensen: de vraag is: mag je als christen masturberen?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 28 april 2011, 20:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 19:46
Onderwerp: The Passion
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Persoonlijk vind ik het allerbelangste dat je in wat voor gesprek dan ook je laat leiden door de Heilige Geest. En dit soort reclame is daarvoor niet nodig. In mijn ogen doet het alleen maar afbreuk aan het evangelie, temeer ook omdat de hoofdrolspelers niet leven zoals de Heer het zou willen. Een tweede aspect is, dat je geloofwaardig bent. En dat heeft heel sterk te maken met je karakter en je daden. Nu lijkt het alsof mensen die zelf niet bereid zijn hun leven aan te passen, aan anderen zouden moeten zeggen dat ze zich zouden moeten bekeren. Geneesheer genees uzelf, zou ik zo zeggen. |
Nou Chat.. probeer de tijd maar even terug te zetten en die vertolking van de Passion tegen te houden. Het is al gebeurd Chat, daar verander je niets meer aan. Wat ik steeds weer probeer te vertellen is dat het nu dus aan ons christenen is om er op de juiste manier op te reageren. En wat betreft het voeren van gesprekken en geloofwaardigheid betreft: Wat denk je.. zou ik mij niet laten leiden door de Heilige Geest in de gesprekken die ik voer? Zou ik niet geloofwaardig over komen als ik mijn getuigenis geef?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 18:03
Onderwerp: Concert Trinity 7 mei Zuidhorn
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zeg Inez, ben je soms een zus van Mario, Visser, Thomas, Leonardus en Cross??? OF komen die plaaghormonen van jou ergens anders vandaan... |
Welnee Frank, Inez is gewoon ook een echte noordeling, just like the rest of us.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 17:15
|
|
|
MVV749 schreef: | Misschien heb je wel gelijk dat we bepaalde dingen wat positiever moeten benaderen. Als er binnen de Christengemeente strijd is over een opvoering als deze, dan zal dat zeker ook geen goed signaal afgeven aan niet-gelovigen. Dat is idd helemaal niet slim!
Maar ik vind ook dat we niet te lichtzinning moeten doen over ons Geloof. Tegenwoordig worden we steeds makkelijker en steeds meer wordt goedgekeurd onder de noemer modernisatie van Het Geloof. Ik denk dat we daarbij goed moeten opletten en daarvoor zijn dit soort discussies zeker de moeite waard. |
Helemaal mee een MVV
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 28 april 2011, 17:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:09
Onderwerp: Vermenging van goden en mensen (genesis 6)
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Lijkt me meer een refo interpretatie toe, dan een echte poging tot vertaling. De eerste regel bij vertalen is nl. dat je de grondtekst heel laat ook al schijnt het tegenstrijdig te zijn met je eigen opvattingen. |
Mee eens Chat. Dus wat staat er dan in de grondtekst?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:01
|
|
|
HENK710 schreef: | Lisa. ik denk dat het goed geweest zou zijn om juist in de reactie waar ik op reageerde wel duidelijker te zijn hierover....al is het nu wel duidelijk hoor |
Nou Henk. Dit is wat ik hebben kunnen vinden over Syb: De Friese zanger Syb werd christelijk opgevoed, maar zegde het geloof een tijd vaarwel. Tegenwoordig noemt hij zichzelf weer gelovig. Dat hij weer gelovig is komt volgens hemzelf door alles wat hij heeft meegemaakt. Waar hij voorheen een idool was, werd hij na jaren bijna vergeten. Die ervaringen denkt hij te kunnen gebruiken in het project. http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=21290
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op woensdag 27 april 2011, 22:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:51
|
|
|
HENK710 schreef: | Ken jij Syb en/of Do en hun levensovertuiging???? |
Beste Henk, ik doe geen uitspraken over Syb of Do of hun levensovertuiging. Ik weet niet wie van de zangers of zangeressen wel of niet gelovig is en doe daar dan ook bewust geen uitspraken over. Blijkbaar zijn er mensen op CM die daar wel het een en ander over (menen te) weten. Wat ik zei bedoelde ik dan ook niet beoordelend noch veroordelend over Syb en Do, maar meer in het algemeen. Misschien doe je er goed aan om ook even mijn eerdere bijdragen in dit topic te lezen, dat zet hetgeen ik zojuist heb gezegd misschien net even in een ander perspectief voor jou....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:39
|
|
|
MVV749 schreef: | Hoi Lisa,
Ook al kan ik het niet helemaal met je eens zijn, toch vind ik dat je een sterk standpunt hebt. En dat vind ik ook heel wat waard. Zeker als je het zo naar niet-gelovigen kan overdragen. Het is inderdaad goed om hierdoor een gespreksonderwerp te hebben, om mensen tot nadenken te zetten. Dat doel heeft het zeker bereikt, dus daar heb ik geen moeite mee. Zoals je heel mooi zegt, hebben wij de opdracht voor de verspreiding van Het Woord. Als die op die manier kan, dan is dat mooi meegenomen.
Maar daarom is het (i.m.o.) spijtig dat niet Het Woord wordt verspreid, maar een scala aan popteksten die een oud Bijbelverhaal representateren. Ik twijfel eraan of mensen die geraakt worden daardoor naar De Bijbel en Het Woord gaan verlangen. Ook vind ik het bijvoorbeeld ongepast om een vrouw die niets van Het Geloof afweet en in de Playboy heeft gestaan als Maria te laten spelen. Dit draagt naar mijn idee geen goede boodschap uit.
Dus daarom zie ik, vanuit mijn Geloofsovertuiging, veel liever een vertolking door Christenen, met Christelijke liederen en/of teksten. Dan zou het naar mijn idee veel minder aanstootgevend zijn en daar worden ook meer dan genoeg niet-gelovigen mee bereikt. Persoonlijk heb ik nog een hele andere mening, want ik hou helemaal niet van dit soort opvoeringen. Maar dat is een persoonlijke mening, die ik niet in deze discussie wil laten meetellen.
Een discussie over wat er allemaal wel of niet mis in met deze vertolking is toch wel belangrijk? Want ook wij Christenen hebben elkaars steun en leiding nodig. Zo kunnen we toch groeien in ons geloof? Zo vind ik dankzij deze discussie ook goede punten in jouw redenatie. En dat vind ik belangrijk! Ik zal nooit zeggen dat ik goed (genoeg) geloof, dus ik ben altijd op zoek naar medegelovigen die me kunnen helpen en steunen. Als we elkaar alleen maar dwars gaan zitten, dan heeft deze discussie idd helemaal geen zin. Maar het tegendeel is wat mij betreft bewezen. |
En eigenlijk ben ik het er wel mee eens dat het vele malen mooier was geweest als er sprake was geweest van een vertolking door christenen, met christelijke liederen hoor. Ik probeer alleen de dingen in een breder perspectief te laten zien, simpelweg omdat ik vind dat je zelfs dit moet proberen om te buigen naar iets goeds waar je wel iets mee kunt als christen ten opzichte van mensen die niet geloven. De opvoering heeft nu eenmaal al plaats gevonden, dus het is nu aan ons om er op de juiste manier op te reageren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:28
Onderwerp: Vermenging van goden en mensen (genesis 6)
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar is het niet zo Chatuliem dat als je de oorspronkelijke tekst leest het wel duidellijk over gevallen engelen gaat???? Hoe krom dat misschien ook is? |
Willemijn, ik weet dat jij op Hebreeuwse les zit en ik ga ervan uit dat Chat ook de Hebreeuwse vertaling kent. Ik had eigenlijk stiekum gehoopt dat jullie zouden gaan vertellen wat er nu precies in die vertaling staat (want ja, ik ben zo'n speurneus... ). Tot dusverre is dat niet gebeurd, maar misschien wil één van jullie dit voor mij opzoeken? Alvast bedankt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 21:13
|
|
|
MVV749 schreef: | Ik kan dat inderdaad niet beoordelen, dat was ook niet mijn bedoeling.
Als de recepten van een gerecht niet juist worden doorgegeven, of niet juist worden bereid, dan zal het gerecht mislukken. En ik vind dat dat aan de orde is met deze uitvoering. Maar dan mag je de uitvoering nog wel leuk vinden hoor. Dat moet iedereen voor zicht zelf weten. Jij vind het blijkbaar heel mooi. Alleen maar goed.
Wat ik zou zeggen tegen mensen die in gesprek gaan over deze vertolking? Niet dat het een waardeloze vertolking was, want dat is absoluut niet waar. Ik geef wel eerlijk mijn mening dat ik dat vanuit mijn Geloofsovertuiging niet kan goedkeuren. Dat is heel wat anders. |
Nou om heel eerlijk te zijn vind ik de vertolking persoonlijk niet heel mooi of zo. Ook ik heb verschillende dingen gezien die niet of niet helemaal overeenkomen met wat in de Bijbel staat. En nee, dat zit mij dan ook niet lekker.
Maar toch, als ik bedenk hoeveel mensen hier nu naar gekeken hebben en hoeveel er over wordt gesproken, dan denk ik toch dat het aan ons als christenen is om het ten goede te laten keren. Ik meen dat zelfs deze vertolking mogelijkheden biedt om in gesprek te raken met mensen over het evangelie. En we hebben niet voor iets de opdracht gekregen om alle volkeren tot Zijn discipelen te maken toch?
Als ik met mensen praat over deze vertolking zeg ik niet dat ik het vanuit mijn geloofsovertuiging niet kan goedkeuren. Evenmin heb ik de neiging om meteen met allerlei Bijbelteksten om de oren slaan waaruit blijkt wat er allemaal mis is. Ik zie het liever als een kans op het moment dat iemand mij hierover aanspreekt. En juist daarom kies ik dan liever voor de weg van vragen: wat is er in deze vertolking wat jou heeft geraakt, wat is wat waar je over nadenkt, wat zou je graag wilt weten. Met in mijn achterhoofd vragen zoals: hoe kan ik jou helpen om de waarheid te ontdekken, om jou te vertellen wie Jezus is, wat Hij ook voor jou heeft gedaan.. hoe kan ik jou helpen om Jezus te leren kennen op de manier waarop ik Hem heb leren kennen. Persoonlijk vind ik dat namelijk veel belangrijker dan het voeren van een discussie over wat er allemaal wel of niet mis in met deze vertolking. Maar goed, da's mijn mening he
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 25 april 2011, 23:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:21
|
|
|
MVV749 schreef: | Daar heb je uiteraard een punt Lisa. Maar op een verkeerde manier iets proberen te bereiken geeft geen goed voorbeeld. Het gaat er niet om wat ik wil zien (want dat is vast ook niet de juiste manier), het gaat erom dat we moeten waken voor een steeds vrijer wordende Christelijke gemeente. Ik heb genoeg niet-Christelijke vrienden die door dingen als dit mijn Geloof onderuit willen halen. Kolen op het vuur voor hun! En dan mag ik gaan uitleggen wat ik denk dat er mis aan is, waardoor de essentie van deze uitvoering wordt gemist.
Dus zoals ik al zei: Het idee is goed, maar het is op de verkeerde manier uitgevoerd. Volgend jaar Lady Gaga op het podium, dan zijn er nog meer mensen die worden bereikt en aan het nadenken worden gezet. Maar nee, het doel heiligt niet de middelen. Zo werkt dat niet in Het Geloof. |
Het probleem is denk ik dat je teveel bezig bent met wat jij denkt dat er mis aan is en dat je straks weer je vrienden daarvan moet zien te overtuigen. Maar MVV, misschien moet je het eens over een andere boeg proberen te gooien: als je probeert mensen te overtuigen, beland je al snel in een discussie waarin mensen hun gelijk proberen te halen. Daarom is het beter om te getuigen in plaats van te proberen om te overtuigen.
Ik heb ook vrienden en vriendinnen die niet geloven. Maar in de gesprekken die ik met hen voer over het geloof heb ik niet het idee dat zij proberen om mijn geloof onderuit te halen. Zouden zij dat wel proberen, dan zou ik me gaan afvragen of dit wel echte vrienden en vriendinnen zijn. Mensen die ik vrienden en vriendinnen noem, zijn mensen die mij respecteren zoals ik ben en proberen zeker niet mijn geloof onderuit te halen. Misschien is dat voor jou ook iets om eens over na te denken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:13
|
|
|
MARIO216 schreef: | Als je de essentie van Pasen niet vergeet. Juist daarom is het jammer dat het stopte bij Pilatus en de opstanding achterwege laat. Op zich vond ik het wel goed wat er gebeurde bij een kruisiging. Maar juist de kruisiging en alles wat zich daarna afspeeld is crusiaal voor het lijden en sterven van Jezus.
Mario, die eens een programma heeft gezien dat als titel had: Over een opstandig verhaal |
Ik ben met je eens dat de kruisiging en alles wat zich daarna heeft afgespeeld cruciaal is voor het lijden en sterven van Jezus Mario. Het stopte overigens niet bij Pilatos. Er werd wel degelijk verteld over de kruisiging en daarna kwam Syb nog weer ten tonele en zong hij dat lied van "Geef mij nu je angst". Wat gek dat dit juist bij christenen niet blijkt te blijven hangen... kijk dat zet mij dan weer tot denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:11
|
|
|
MVV749 schreef: | Iets wat op de verkeerde manier werkt, loopt het doel mis. Dus nee, niet fantastisch dat het op deze manier werkt. Het is allemaal zonder diepgang op deze manier. Er is geen 'echt' geloof bij de mensen op wie dit effect heeft. Althans, dat is mijn mening. |
Ach MVV hoe kun jij nu beoordelen of er sprake is van het ontstaan van "echt" geloof bij de mensen op wie dit effect heeft. Als er mensen worden geraakt door deze vertolking en die mensen vervolgens in gesprek gaan met jou... wat ga je dan tegen hen zeggen? Dat het een waardeloze vertolking was?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:07
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
MVV749 schreef: | Ik vraag me af waarom er zo weinig mensen op CM naar hardrock luisteren? |
Misschien omdat niet iedereen die muziek weet te waarderen? Persoonlijk vind ik er namelijk geen bal aan en dat heeft voor mij niets met het geloof te maken. Het is gewoon niet mijn ding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 16:56
|
|
|
MVV749 schreef: | Er zal vanzelfsprekend een motivatie achter zitten. Maar zoals in dit topic al eerder is gezegd heeft Het Geloof zulke 'reclame' toch niet nodig? Het is een keuze om te geloven. We kunnen ons toch niet gaan aanpassen aan de mensen die ervoor kiezen om niet te geloven? Of moeten we dingen doen die God verbied om een bepaalde doelgroep te bereiken? Ik denk dat het spoor dan bijster is. Mensen moeten geloven omdat het in De Bijbel staat, niet omdat het zo prachtig mooi vertolkt wordt.
In het kort: Het idee van dit alles is misschien best goed. De uitvoering vind ik minder geslaagd. |
Hoe kunnen jullie nu zeggen dat het geloof geen reclame nodig heeft? Jezus heeft niet voor niets gezegd "maak alle volkeren tot mijn discipelen". Dat de vorm niet is, zoals jullie dat zouden willen zien doet er eigenlijk niet toe. Waar het om gaat is dat er een enorme groep mensen wordt bereikt op een hele toegankelijke manier. En als er maar een paar mensen zijn die hierdoor tot nadenken zijn aangezet, die jou als christen aanspreken en naar jou mening vragen.. dan kun je twee dingen doen: gelijk een heel negatief verhaal ophangen over wat er allemaal mis is met deze uitvoering... of je kunt vertellen wie Jezus is, wat Hij voor ons en ook voor hen heeft gedaan en waarom. Wat doe jij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 16:38
|
|
|
MARIO216 schreef: | Kijk daar ben ik het nu volledig mee eens. |
Ik neem aan dat je op de laatste zin van MVV doelt Mario: iedereen vind het mooi en dan werkt het ook nog. Fantastisch toch dat t werkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 12:48
|
|
|
MARIO216 schreef: | Maar daarom kan het voor christenen, en vooral de gevordenen, wel kwetsend overkomen. |
Tja Mario, da's nu net waarom ik schreef wat ik schreef... in een poging om die gekwetste gevoelens om te buigen naar een andere manier van kijken, een andere manier van denken en een andere manier van reageren
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 25 april 2011, 12:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 11:23
Onderwerp: Speeddate van CM
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Op 16 april had CM een speeddate-bijeenkomst. Ik zie en lees daar niks over. Er moeten toch mensen geweest zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
Thomas |
Iedereen zat op de picknick Thomas..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 11:18
|
|
|
IMKE917 schreef: | @Lisa, dank je wel dat je dit zo prachtig kunt verwoorden. Het lukte mij niet maar het is precies wat ik bedoelde toen ik schreef dat ik bij die tekst/lied vaak Jezus in gedachten heb.
Al het negatieve gepraat hierover (en hoevaak praten we niet negatief over een ander, zelfs over de dominee wanneer we het niet helemaal eens zijn met wat hij heeft gepreekt, dan kunnen we hem tot aan de grond toe afkraken) maakt mij ook een beetje verdrietig. Het klopt jullie hebben gelijk wanneer je zegt dat niet de hele boodschap is overgebracht. en ik vond ook het twijfel trekken door de verteller van de opstandig heel naar. Maar welke mensen weten nu nog van het evangelei. DIt kan een goed hulp middel zijn om er met mensen in je omgeving over te praten zoals gisteren op mijn werk al gebeurde. Het is aan ons om de werkelijke boodschap te vertellen. |
Zou het kunnen dat er even twijfel werd gezaaid, juist om mensen aan het denken te zetten? Voor mij was het overduidelijk dat die twijfel werd weg genomen door Syb als slotlied "geef mij nu je angst" te laten zingen.
Juist doordat mensen aan het denken worden gezet komen gesprekken op gang. In plaats van negatief en veroordelend naar de Passion te kijken, is het misschien beter om te kijken naar de kansen die hiermee gegeven worden. Feit is immers wel dat er ontzettend veel mensen naar gekeken hebben en dat er ontzettend veel over gesproken wordt. Juist die gesprekken bieden kansen om te vertellen over God's enorme liefde en genade, over waarom Jezus aan het kruis is gegaan en wat Hij daarmee heeft volbracht. Het is nu aan alle christenen om nadere uitleg te geven aan de mensen die de Passion hebben gezien, die vragen hebben die niet beantwoord zijn, die het niet (goed) begrepen hebben. En als je daarover in gesprek raakt met iemand, pak die kans dan ook en kraak de Passion niet meteen af door een hele theologische verhandeling te geven over wat er allemaal niet klopt. Dat komt later wel. Wees eerst maar een richtingaanwijzer, een instrument in Gods handen om mensen op de juiste weg te brengen. Begin bij het begin en verwacht niet dat een pasgeboren baby meteen een marathon kan lopen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 09:46
Onderwerp: De Grote Drie: Geloof, Hoop & Liefde
|
|
|
Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.[/quote]
En dat is wat blijft!
In de laatste dagen van 2010 kreeg ik een kaart, die was bedoeld om mij te bemoedigen in een moeilijke periode . Op die kaart stond de volgende tekst:
Als je in 2010...
Als je in mensen geloofd hebt die het af lieten weten Ga dan toch door en blijf geloven in God en in mensen Als je een spoor van liefde na wilde laten, dat werd vertrapt Ga dan toch verder en blijf liefde verspreiden Als je op een wonder gehoopt hebt, dat niet is gebeurd Ga dan toch door en blijf hopen en bidden voor het wonder Als je gedroomd hebt en daarna ontwaakt Blijf dan dromen van een nieuwe toekomst Een toekomst waarin geloof, hoop en liefde zichtbaar zijn.
En ja, ik heb de keuzes gemaakt die niet makkelijk waren maar wel juist. En die kaart... die hangt nog steeds bovenaan mijn memobord en daar blijft hij hangen ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 09:33
|
|
|
Om heel eerlijk te zijn doen de negatieve reacties over het lied “Geef mij nu je angst” mij een beetje verdriet. Ik ken dit lied al lang en vanaf de allereerste keer dat ik het hoorde, heeft het bij mij een gevoelige snaar geraakt. Misschien kwam het door hoe ik mij toen voelde, door de periode waarin ik verkeerde. En nee, ik zag er toen niet een evangelische boodschap in. Maar ik heb het ook geen moment gezien als een lied waar sprake was van overspel of waarin aan iemand werd gevraagd om de nacht samen door te brengen, zonder dat daar een vervolg aan werd gegeven. Het zijn juist hele andere dingen die mij hebben geraakt in dit lied. En juist door hoe ik het lied vanaf die allereerste keer heb geïnterpreteerd, vond ik het heel bijzonder om het nu in deze context te horen. Het geeft voor mij wel degelijk een nieuwe dimensie aan het lied, wat ik ook voordat ik de Passion zag al heel mooi vond. Daarom onderstaand even de tekst en vervolgens zal ik proberen jullie te laten lezen en voelen hoe ik dit lied ervaar.
Nu eerst de tekst:
Je zegt 'Ik ben vrij', maar jij bedoelt 'Ik ben zo eenzaam' je voelt je te gek zeg jij, maar ik zit niet te dromen want die blikken in je ogen zeggen alles tegen mij Ik voel me precies als jij en jij kan eerlijk zijn.
Je voelt je heel goed zeg jij, je mond begint te trillen ik weet dat ik jou kan helpen, maar je moet zelf willen. Elkaar nu een dienst bewijzen dat is alles wat ik vraag zet weg nu die angst ik wist het al het is mijn dag vandaag.
Geef mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug. Geef mij nu de nacht, ik geef je de morgen terug. zolang ik je niet verlies vind ik heus wel een weg met jou.
Kijk mij nu eens aan, nee zeg maar niks, je mag best zwijgen. Het valt nu nog zwaar, maar ik weet dat ik jou kan krijgen. Dit hoeft nooit meer te gebeuren als je bij me blijft vannacht. Want dan zul je zien als je straks wakker wordt dat jij weer lacht.
Geef mij het gevoel dat ik er weer bij hoor voortaan. Ik ga met je mee en ik laat je nu nooit meer gaan Geef mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug. Geef mij nu de nacht, ik geef je de morgen terug. Zolang ik je niet verlies vind ik heus wel een weg met jou
Geef mij het gevoel dat ik er weer bij hoor voortaan Ik ga met je mee, want ik laat je nu nooit meer gaan Geef mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug. Geef mij nu de nacht, ik geef je de morgen terug. Zolang ik je niet verlies vind ik heus wel een weg met jou
Lees deze tekst nu nog eens een keer goed door en probeer in het begrip nacht dan de eenzaamheid te zien die sommige mensen kunnen voelen als zij ver van Jezus zijn afgedwaald. Zie het begrip “angst” als vertaling van alle gevoelens van pijn, verdriet, schuld en schaamte over de gebrokenheid die je kunt ervaren in je leven.
En laat het dan Jezus zijn die zegt: geef Mij die angst maar, breng alle pijn, verdriet, schuld en schaamte bij Mij. Geef Mij je eenzaamheid maar. Dit hoeft nooit meer te gebeuren als jij je overgeeft aan mij. Je hoeft niets te zeggen of te doen, je hoeft alleen jou hart maar weer open te stellen voor Mij. Als Ik jou niet (opnieuw) verlies, vind Ik vind wel een weg met jou. Ik geef je hoop terug, Ik geef je de morgen terug omdat Ik het licht in jou leven terug zal brengen. Met Mij zul je je nooit meer eenzaam voelen…..
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 25 april 2011, 09:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 23:03
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Vanavond nog even naar de sterren zitten kijken op t terras... En toen bekroop me even de gedachte die ik als kind had. Als kleuter dacht ik dat sterren kijkgaatjes waren vanuit de hemel. Het licht wat ik zag, was volgens mij een glimp van het licht in de hemel waar God mijn Vader woonde.. en vanuit die kleine kijkgaatjes keek Hij op mij neer en waakte Hij over mij. Heerlijk die kinderlijke mijmeringen, waarvan je nu best wel weet dat het wetenschappelijk gezien niet helemaal klopt.. Maar wat er ook gebeurd, inmiddels weet ik weer dat God heel dichtbij is en over ons waakt.. iedere moment van de dag, ook als er geen sterren te zien zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het verleiden van een vrouw om de nacht met je door te brengen hier echt niet mee in verhouding staan. En ik vind het eigenlijk de naam van God te kijk zetten, door zo'n lied met een duidelijk overspelige inhoud nu opeens een christelijke inhoud te geven. |
Hmmm blijkbaar heb jij dit lied heel anders geïnterpreteerd dan ik. Ik heb het lied natuurlijk al vele malen eerder gehoord, maar ik heb het nooit geïnterpreteerd als een lied meet een duidelijk overspelige inhoud. Zo blijkt maar weer eens hoe persoonlijk de intepretatie de tekst van een lied kan zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 23:04
|
|
|
MARIAN519 schreef: | NOg een keer de Passion gekeken en beluisterd... zeker heel anders dan de Mattheüs Passie en misschien veel minder indrukwekkend, maar om anders/on- gelovigen te bereiken wél zo mooi... |
Yep, ook ik heb gekeken samen met twee van mijn drie kids... inderdaad heel anders dan wat we gewend zijn.. maar toch.. t geeft wel een hele mooie andere dimensie aan het lied geef mij nu je angst.. en op de één of andere manier heeft me dat toch geraakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 19:45
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | hoe zat het ook alweer:
'Laat uw ja ja zijn en uw nee nee'
barst, weer niet gelukt... |
Geeft niet hoor Griff. We vergeven het je wel, want we begrijpen natuurlijk best dat je niet zonder ons kunt.. so welcome back.. again and again
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 19:39
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dacht ik ook lisa, vooral de term: een beetje voorzien??? Wat moet ik me daar nu bij voorstellen? |
Tja, de term "een beetje voorzien" kan erop duiden dat de dame in kwestie nog van niets weet, maar mag zijn pret natuurlijk niet drukken.
P.s. Leonard: het laatste nieuwe CM-setje dat werd vermeld is al weer even geleden, dus schroom vooral niet om dat topic ff bij te werken...
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 23 april 2011, 19:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 19:25
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Jullie brengen me wel op een idee zeg.. Je moet toch verder kijken dan je neus lang is en hier in het westen zoeken ze teveel een man met pijl en boog....
Maar is een beetje onzin, want ben al een beetje voorzien |
Nou gefeliciteerd, blijkbaar doet het de lente en vooral het mooie weer gekke dingen met mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 19:24
Onderwerp: Alpha-cursus / Billy Graham
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Binnen mijn bloemenwereldje ..op een belangrijke positie, ken ik iemand die daarbij is aangesloten Lisa.
Er gaan de wildste verhalen rond over de vrijmetselaarij |
Nou ik ken (voor zover ik weet) niemand die daarbij aangesloten is. Er gaan inderdaad de wildste verhalen rond over de vrijmetselaarij. De vraag is wat daar van waar is. En daar durf ik zo op voorhand geen uitspraken over te doen, simpelweg omdat ik er te weinig vanaf weet om een conclusie te trekken. Daar ging het in dit topic overigens ook niet direct om. Als je daar dus een discussie over wil gaan voeren, kun je misschien beter zelf even een nieuw topic openen. Geef dan ook gelijk even een voorzet door aan te geven wat jou persoonlijke mening over de vrijmetselaarij is.
|
|
Naar boven |
|
|