Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:17
Onderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ja dat is waar, je moet niet met mensen omgaan die je misbruiken op bepaalde gebieden, want wat die man met u deed is gewoon misbruik maken.
Nee, ik heb moeite met alleen zijn. Als mijn ouders niet thuis zijn, zoals enkele jaren terug, 3 weken lang, dan verga ik van de eenzaamheid. Juist wat ik ondervonden heb zelf, wat ik zelf ervaren heb is dat gelukkig zijn aangewakkerd moet worden. Ik heb een 2 jarige relatie gehad waarin ik eindelijk een keer gelukkig was, ik had haar en ik was daardoor gelukkig geworden waardoor ik haar ook weer gelukkig kon maken. Je maakt mekaar gelukkig als 't ware.
Ik ben nu gewoon tevreden met het leven zoals het is. Maar gelukkig ben ik niet. Gelukkig beaamt mijn bijbelleraar mij. Hij zei, we zijn geen gelukkige mensen maar gezegende mensen. Je kan jezelf wel aansporen om gelukkig te zijn door tegen jezelf te zeggen "ik ben gelukkig" terwijl inwendig iets anders klinkt, waardoor je uiteindelijk jezelf voor liegt, want je zegt dan dingen die dan gewoon niet waar zijn tegen jezelf.
En dan is het goed om je dan voor te nemen om dan tevreden te zijn over de dingen in het leven, dan valt het lang zo zwaar niet dan dat je jezelf zit voor te liegen. |
Gelukkig zijn moet je ook hard voor werken he? Als ik een relatie met een man zou hebben die niet alleen kan/wil zijn zou mij dat ontzettend beklemmen....Misschien zaak om eerst eens wat met dat gevoel te doen?Je kan toch ook niet altijd thuis blijven wonen?Pin je je niet teveel vast op een relatie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:47
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is toch wat Anna, dat je zoveel keren onzin moet posten om dit topic op 200 te krijgen. Er zijn gewoon meer goede dan slechte momenten...
Thomas, legt zich daar graag bij neer. |
Ik ben toch wel benieuwd wie de meeste slechtste momenten hier heeft opgeschreven...ik heb wel zo mijn vermoedens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:32
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee hoor , bij BZV niet hoor . Maar dat kwam toch ook niet op SBS hoop ik? |
Vast niet, ik zag daar geen enge dingen door het beeld vliegen.....Ja boer Aad....maar die is niet occult....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee hoor , ik heb mn ogen maar snel dicht gedaan. |
pff gelukkig! als ik de verhalen van Maritime lees over tekens van de tegenstanders (pentagrammen) die steeds door het beeld komen-volgens hem-, en hij kijkt maar een uur per week.....dan klinkt het niet best Visser...... Maar als je met je ogen dicht kijkt kan het vast geen kwaad... Deed je dat ook al niet met BZV?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 23:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dank u.
Net bij HvN op SBS was al te zien dat er al diverse aanrijdingen waren geweest op de A58 in Zeeland .
( weet niet hoe occult het is maar wel dat er behoorlijk wat auto's , 15, bij betrokken waren.) |
Visser, kijk jij naar occulte zenders????? Had ik van jou toch niet verwacht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 19:18
Onderwerp: Sometimes....
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Ik kijk nog geen uur in de week gemiddeld tv. Dus de conclussie gaat niet op dan. Juist om die reden. |
Je kijkt nog geen uur gemiddeld tv....maar hebt wel een mening over SBS en dat het occulte programma's uitzendt? Snel je conclusie klaar..... En bye the way...wat is occult? Ik heb geen idee over SBS want ik kijk echt nog geen uur tv in de week en kan me er dan ook geen mening over vormen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 21:13
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Absoluut in jou ogen, je intepreteerd het nogal verkeerd. Dom= dwaas.
Dat wij elkaar mischien niet motten kan komen dat ik niet van arogantie hou...
Tevens Pieter als je de illusie mocht hebben dat ik gebant zou zijn, dan moet ik je daarin teleur stellen... Dat ik een andere nickname heb, dat heeft te maken dat meer dan 6 maanden niet meer ingelogd ben geweest. Puur uit internet, technische formele redenen...
Nogmaals dom=dwaas. |
Iemand als dom en dwaas betitelen die dat zeker niet is komt ook vrij arrogant over......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 21:11
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb 2 mails geschreven, 2 mail getracht iemand te bereiken via de chat maar die christelijke (?) personen kwamen gewoon eens even kijken op mijn profiel, mijn mail en chat, om vervolgens niet te reageren. Heeeeeeeeel bemoedigend... |
Ik had wel een aantal mails maar die van jou zat er niet bij Frank.... Ik had je vast teruggemaild.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 november 2012, 21:47
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
MARIO216 schreef: | |
Ik zal het maar onder het kopje vertrouwelijke informatie houden welke woorden jij soms neerzet voor veel punten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 november 2012, 21:16
|
|
|
Waar ik blij van wordt? Ik heb gewonnen van Mario met Wordfeuden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 november 2012, 20:44
|
|
|
ERIKA129 schreef: | dan ben ik zeker ook occult bezig Kijk namelijk wel vaak naar sbs 6 |
En wat voor occulte dingen zie je dan allemaal????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 november 2012, 20:43
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Dat vind ik ook, het gaat mij om het programma en niet om de zender.. Ik kijk trouwens bijzonder weinig tv, ik doe liever andere dingen.. |
De discussie was dat SBS occulte dingen zou uitzenden toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 november 2012, 16:27
|
|
|
PIETER619 schreef: | AMEN, je wil niet weten hoe we beïnvloed worden soms direct of anders op subtiele wijze door de "verkeerde kant" Bijvorbeeld, SBS heeft zondags wel een kerkdienst er op maar zo door de week is het paranormaal en occult wat de klok slaat. |
Wat vind je dan precies occult bij SBS? Je schijnt ook een trouwe kijker te zijn dat je dat allemaal opmerkt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 november 2012, 16:26
|
|
|
MAMY994 schreef: | Dank je Shanita. Wat is het mooi dat je deze prachtige wijze woorden uit Gods Woord hier hebt neergezet. Het gedeelte uit Galaten spreekt me al jaren aan. Staat ook in m'n profiel.
Lieve cm-ers lees dit prachtige stukje nu eens voor jezelf, zonder een ander z'n naam (vriend of vijand) in te vullen. Ik voor mij heb dan al genoeg te overdenken. Zit hier ook wel eens met gekrulde tenen als ik de topic's lees. Heb ook serieus overwogen om maar op te stappen. Maar er zijn ook dagen dat ik weer heel blij wordt van m'n cm broertjes en zusjes. Bijten en vereten, door elkaar verslonden worden staat er. En dan hoe het ook anders kan.
Gal 5:22 Maar de vrucht van de Geest is LIEFDE, BLIJDSCHAP, VREDE, LANKMOEDIGHEID, VRIENDELIJKHEID, GOEDHEID, TROUW, ZACHTMOEDIGHEID, ZELFBEHEERSING.
Hier verlang ik voor mezelf naar. Maar gun jullie dat ook zo. |
Wat bedoel je nu precies? Als jij een topic met gekrulde tenen leest hoeft dat voor een ander toch niet zo te zijn? En volgens mij meng jij je ook niet echt regelmatig in de topics? De ene mens is nu eenmaal wat kritischer en directer dan de andere mens. Maar wat is goed en wat is fout? Wat jij als fout ervaart daar kan ik wel helemaal geen last van hebben...... Je schrijft nu wel een prachtig stuk hoe we zachtmoedig moeten zijn, houdt dat dan in dat je niets meer mag schrijven wat je vindt of waar je het niet mee eens bent? Ik ben hier ook met bagger overgoten maar dat zegt wat over de menden die die bagger schrijven......en die hebben ook niet voor niets een ban gekregen hoewel ze mij daar graag de schuld van geven......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 november 2012, 16:21
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Je begrijpt het Pieter.... SBS is de "rock star" oftewel de pentogram van de tegenstander. Komt telkens in beeld. |
Grappig, ik kijk nooit naar SBS want ik ben sowieso geen tv kijker. Wat ik wel grappig vind dat mensen die het zo ontzettend veroordelen wel kijken want na één keertje kan je er -volgens mij- nog geen mening over hebben toch?
En als mij het pentagram van de tegenstander zou storen zou ik er niet naar kijken Vooral niet als het telkens in beeld komt....(daaruit kan je bijna concluderen dat je regelmatig kijkt)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 21:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Voor mij is dit een eenzijdig en zwart-wit antwoord. Heb je naaste lief als jezelf, dus om de ander lief te kunnen hebben moet je weten wie je zelf bent, wat je behoeften en grenzen zijn. Zo erg is ik-gericht dan dus even niet. Soms móet je een "ik-gericht" besluit nemen omdat een relatie volledig scheef gaat of dreigt te gaan.
"Door dik en dun, hoe stormen ook mogen woeden." Ja dat is het ideaal, dat is wat we allemaal willen en als het goed is ook voor kiezen als we JA tegen elkaar zeggen. Maar er doen zich situaties voor (ik noem maar even eentje) waarin op gegeven moment alles op de schouders van de ene partner komt te liggen en dat blijkt dan ook niet te kunnen veranderen. Ik ga voor het door dik en dun, zeker weten! Maar dan wel graag SAMEN. | Ach J Ol, je hoeft je voor een ander niet te verantwoorden. Ik vraag me af of diegenen die zo met Bijbelteksten wapperen het allemaal beter doen. Scheiden is een van de meest pijnlijke beslissing in iemands leveU en dat doe je ook nooit zomaar. Het geeft al zo'n faalgevoel en als mensen er dan nog hele theorieën op na gaan houden.. Het is een zaak tussen jou en God en niemand anders..
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 25 november 2012, 22:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 14:47
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Na 2 zware weken....een berichtje.... ""Ineke ik heb vanavond een tafeltje gereserveerd voor jouw en je dochter"""
O wat lief... Even aan wat anders denken...hopelijk genieten... Wat was ook mijn dochter blij... En nu ook even vergeten... |
Als ik jou was Zeeland zou ik eens wat positiever in het leven gaan staan. Je hebt altijd zoveel mooie dingen, een weekend weg, veel etentjes en uitjes en dan ben je nog zo klagerig..... Wees gelukkig dat er zoveel mensen naar je omzien en van alles met en voor je doen! Moeilijke dingen heeft iedereen maar de kunst is de mooie dingen te laten overheersen in je leven......dan wordt je veel vaker een blij mens.......
Om even on topic te blijven, ik ben ook blij, erg blij zelfs, want het is weekend!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 24 november 2012, 14:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 10:47
|
|
|
PIETER649 schreef: | Jammer??? Wees blij dat de exen van gescheiden mensen nog leven!
trouwens... jij kan nou wel zo denigrerend doen over gescheiden mensen, maar de enige reden dat jij je als weduwnaar kan profileren hier, is dat jouw vrouw koos voor overlijden voordat de rechter jullie huwelijk kon ontbinden. je was dus alleen op papier nog getrouwd, in de praktijk was je al net zo gescheiden als iedere andere gescheiden persoon hier op cm.
jezelf hier profileren als weduwnaar is dus net zo hypocriet als jezelf profileren als maagd met "vrijgezel, nooit getrouwd geweest" op je profiel met 2 kinderen |
Als dat waar is wat je schrijft mag diegene zich wel heel erg schamen over de manier waarop hij zich dan op CM profileert......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 20:18
Onderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
|
|
|
ijn raad is bovenstaande maar gewoon te slikken voor ik echt pissig wordt.[/quote]
Wat een positivo ben jij met deze tekst zeg...... Moeten we nu bang voor je worden of zo????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 23:01
|
|
|
MARIJE803 schreef: | En dit vind ik ronduit kwetsend. 'Weet je wel wat defensief en aanvallend is?' Eh ja, ik ben niet achterlijk. Puur omdat jij het niet zo ervaart, wil niet zeggen dat het op mij zo overkomt. Heb toch volgens mij overal duidelijk 'ik vind' en 'naar mijn mening' en 'het komt zo over' neergezet. Als je wat van me kunt leren en ik verfrissend tegen dingen aankijk, waarom reageer je dan op alles wat ik zeg zo negatief? Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar heb nu niet bepaald de indruk alsof je uberhaupt bereid bent om erover na te denken.
Ik heb nog niets positiefs gezegd, omdat dit topic daar niet over gaat. Het ging over nieuwelingen afschrikken, ik gaf daar mijn visie over omdat ik dat herkende. Ik ga geen nieuw topic openen, want vandaag loopt mijn proefabonnement af en ik ben niet van plan te verlengen.
Maar hierbij mijn positieve bijdrage: Ik vind dat er ontzettend goede posts zijn met leuke, creatieve en gezellige intenties, of met diepgaande boodschappen waar iedereen wat van kan leren. Ben dus alleen niet zo te spreken over de reacties. | Jij ervaart het als kwetsend en negatief terwijl ik het helemaal niet zo bedoel. Het is maar net met welke toon je iets wilt lezen..als jij niet te spreken bent over de reacties zegt het ook wat over jezelf natuurlijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 22:46
|
|
|
MARIJE803 schreef: | En dit vind ik net zo'n reactie. Defensief en daardoor aanvallend 'Als jij een probleem met mij hebt, is dat jouw probleem' Als in, ik stel me aan ofzo? Ik zeg niet dat je dat zegt, ik zeg dat het zo overkomt. En natuurlijk is het tot een zekere hoogte ook wel zo, dat het mijn probleem is. Jij bent een bepaald taalgebruik gewend en ik net zo, dus de waarheid ligt ergens in het midden. Maar waarom kunnen we niet gewoon open staan voor elkaars meningen? |
Weet je wel wat defensief en aanvallend is? Mijn reactie zeker niet..... Ik heb jou nog niets positiefs over het forum horen zeggen, dus ik zou zo zeggen, open eens een mooi topic en start een topic op een voor jou positieve manier????? Je bent pas twintig dus kijkt nog heel verfrissend tegen de zaken aan, kunnen we vast wel wat van leren.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 22:44
|
|
|
PIETER649 schreef: | off-topic gaan is net zo oud als het woord forum.
en het is inderdaad jammer dat nog niet eens 1% van de leden hier actief zijn op het forum. daardoor zie je vaak dezelfde mensen en de pest is dan dat de schrijvers op n gegeven moment van te voren al weten wie er positief of negatief gaan reageren.
Zo weet je van te voren dat als W wat schrijft, de kans 100% is dat er iemand negatief reageert... de vraag is dan hooguit: wie van de 3? dat maakt het zelfs saai en voorspelbaar.... ja, heel jammer. |
Daar heb je helemaal gelijk in Pieter. Ik kan niet wat schrijven of er komt uit een bepaalde hoek negatief commentaar, niet terecht vind ik en ook ontzettend kinderachtig...... Jammer voor hun weerhoudt het me niet om af en toe mijn mening over het één en ander te geven........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 22:33
|
|
|
MARIJE803 schreef: | Ik snap Maritimes reactie dus wel, want dit is een van de dingen die ik bedoel.
Willemijn schiet gelijk in de verdediging en komt daardoor heel aanvallend over: 'Mag je dan niets meer zeggen waar je hart vol van is?'. Dat is een beetje hetzelfde als 'Nou, dan zeg ik wel niks meer!'. Bovendien is dit niet wat Pieter zegt, hij zegt (als ik het goed lees) dat je bepaalde verhalen in bepaalde fora moet plaatsen. En dus niet offtopic moet gaan door hele verhalen op te hangen, al dan niet nuttig, terwijl dat topic er dus niet over ging.
Door dan vervolgens dingen te zeggen als 'dan sla je ze toch over', 'misschien even zeggen waar jij je specifiek aan ergert, nu gist iedereen maar waar je het over hebt', zeker in de toon van de rest van je post, kom het ontzettend denigrerend over. Zeg dan: 'Je zegt dit en dat, wat bedoel je daar precies mee?' Dat klinkt al een stuk liefdevoller. Bovendien spreek je nu voor iedereen, terwijl ik, en ik zal vast niet de enige zijn, precies weet waar Pieter het over heeft en wat hij bedoelt.
Hoop niet dat je dit als persoonlijke aanval ziet, maar ik vond je post een perfect voorbeeld van wat ik bedoel met aanvallend en negatief. | Als mijn reactie als aanvallend beschouwt weet je echt niet waar je het over hebt, het heeft een geschiedenis dat ik zo reageer en als je dit al aanvallend vind zegt het wat over jou denk ik en kan ik me voorstellen dat je het forum niets vind!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 21:17
|
|
|
PIETER619 schreef: | Er zijn verschillend mensen die het forum gebruiken anderen hun menig op te dringen door aan te geven waar hun hart vol van is. Zelf denk ik dat het onbewust gebeurd, "want waar het hart vol van is loopt de mond van over". Men probeerd het wel goed te doen en bij haast allemaal is het over Jezus en God waar alles omdraait, niets mis mee.
Ook zijn er sommigen die hun halve/hele levensverhaal hier plaatsen (meestal als antwoord op een reactie). Niets mis mee want soms kan een bemoedigend woord, van mede CMer,al heel wat betekenen.
Dat we met z'n alle nadenken over bepaalde Bijbel gedeeltes is ook niets mis me, maar moeten het gelijk (althans zo lijkt het) telken male zware Bijbelstudies zijn waarbij hoogstwaarschijnlijk zoekend gelijk op de vlucht slaan bij te veel topics?
Te veel van het goede, kan juist averechts werken en dat er een paar topics puur over een eigen geloofs beleving gaan en hoe men dat "geleerd" heeft door mee te hebben gedaan aan studies, niets mis mee.
Wat mij betreft zie ik het forum meer als een sociaal gebeuren met voor een ieder de mogelijkheid om mee te doen. Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost". |
Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen? Mag je niets meer zeggen waar je hart vol van is? Soms kan je zo vol van dingen zijn dat je er dagvullend mee bezig bent en dan is het een logisch gegeven dat je er ook op een forum over schrijft........Dat vind je niets? En als iemand Bijbelstudies hier meent neer te zetten sla je ze toch over?
Misschien kan je even man en paard noemen waar jij je aan ergert dan weten we waar we het over hebben..... Nu gist iedereen maar wat je evt zou kunnen bedoelen en dat maakt de verwarring alleen maar groter.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 20:24
Onderwerp: Een vrouwenhart
|
|
|
PIETER619 schreef: | Aangezien ik wel wil daten maar eigenlijk niet kan Ik wil eigenlijk eerst afwachten hoe het verder gaat met het mailen en chatten wat ik nu al doe. Maar natuurlijk kan er kennis gemaakt worden. Ik vond de laatste BBQ-picknick in Ede goed, mede omdat je dan kennis maakt met mensen en nu weet wie je voor je hebt, als je hen hier op CM weer tegen komt. Helaas weinig opkomst maar 15 december weer een kans op meer mesnen te ontmoeten. al ik het goed heb begrepen zijn er zo ook vriendschappen ontstaan.
Ik heb zo het idee dat als ik met meerdere dames aan de slag ga (met chat en mail) en jullie harten op hol breng en dan ik één keer weg zou zijn met één van jullie, dat toch niet eerlijk ten opzichte van de achterblijvers is.
Ik hou van een grap en grol, maar als het om een relatie gaat (ongeachte welke vorm (man-vrouw, ouder-kind, kennis ,vriendschap) hoe dan ook, ik een eerlijk persoon hoop te zijn in andermans ogen.
Btw er mogen wel wat meer mensen naar Uilenbos komen op 15 december. |
Dus om het even kort samen te vatten: Jans, het wordt geen date met Pieter.......en zelf de dozen sjouwen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 20:06
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Die ziet zichzelf al verhuisdozen slepen zeker..... |
Leuk idee voor een eerste date toch????
Ga zo eerst maar eens naar BZV kijken.......en zien of daar nog mooie liefdes uit voortgekomen zijn......
Henrike met Bert zal het wel niet geworden zijn..........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 18 november 2012, 20:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 20:04
|
|
|
JANS221 schreef: | daten? |
Pieter blijft wel erg stil na jouw uitnodiging tot daten......
|
|
Naar boven |
|
|