ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 14:14
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Waar veel mensen erg veel last van hebben hier op de site en in de chatbox, is dat ze de dingen niet meer in hun proporties kunnen zien. Dit is nl. alleen een chatbox en een forum, dit is geen samenleving, dit is geen groep, dit is geen gemeente. Hoewel het bij sommigen als een leefwereld wordt beschouwd.

Ik vraag me ook voortdurend af hoe het mogelijk is, dat men zo snel beledigd of gegriefd is. En dat er zulke korte lontjes zijn. Het zijn toch alleen maar woorden die je leest, en wat kan het je persoonlijk schelen als iemand in Arnhem iets anders vindt, dan jij die in Groningen woont? Als iemand die 400 km bij je weg woont je al zo'n pijn kan doen, dan kunnen mensen in je echte omgeving je nog veel meer pijn doen.

En als de éen wat stelliger is met zijn woorden dan de ander, betekent dat toch niet dat het hele forum zo denkt? Er is ruimte om verschillend te denken maar het is duidelijk dat dat door een aantal mensen niet zo gevoeld wordt.
Heeft dat te maken met de veroordelingen of de gevoeligheden? Zelf denk ik dat er teveel mensen zijn die te snel zich meteen aangevallen voelen. En als ze dan maar klagend van de site af willen gaan, moeten ze dat maar doen. De enige die ze daarmee raken is uiteindelijk zichzelf.
Er zullen altijd weer nieuwe mensen komen en over een jaar weten we eigenlijk nauwelijks wie ze waren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 20:08
BerichtOnderwerp: Esther 10-10-'10

ANNETTE792 schreef:
En daar is ze dan:

Lief he
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 16:35
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

CROSSROAD317 schreef:
Tijd voor een maandje rust (mss zelfs wel 2) Knipoog smiley
goed idee, er is ook een wereld buiten cm he
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:45
BerichtOnderwerp: kerstfeest is dichterbij dan je denkt!

SUSANNAH475 schreef:
Als het de 18e is kom ik sowieso niet...
En 30 euro is mij ook veel te veel... maar ja... misschien denken anderen daar anders over en dat mag ook... maar denk er ook eens aan dat er bij sommige nog OV kosten bijkomen...
Jammer Sus, ik had je graag weer eens willen zien.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:24

ZINGA672 schreef:
Helemaal mee eens. Op de 18e is het geen kerst. Wat mij betreft dus gewoon iets leuks organiseren op 1e of 2e kerstdag.

GrZing
De datum was de datum die Grace in haar gedachten had, en ik denk dat het veel haalbaarder is, dan op de kerstdagen zelf. Er zijn veel meer mensen die toch verplichtingen hebben die dag.

Wat betreft prijs, de vorige kerstparty bij Inka kostte vijftig euro en daar klaagde niemand over...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 15:27

LOES550 schreef:
Is het interessant om te informeren hoeveel het zaaltje kost naast onze kerk? Er is een keuken bij. Blijft het 18 dec?
Ja en ja...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 11:35

Laten we het bij één activiteit houden, waarbij iedereen kan komen. Het staat je vrij mensen uit te nodigen, maar dan zal er ongetwijfeld een aantal mensen teleurgesteld worden.
Bij de vorige CM kerstparty kwamen er meer dan 50 man. Zelf ga ik ervan uit dat er snel 30 man zullen komen. De richtprijs is 30 euro per persoon, daar zou het van moeten kunnen. Hoe meer mensen komen, hoe goedkoper het wordt. Dus, als de huur van de zaal meevalt, kunnen we ook goedkoper werken.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 14 oktober 2010, 12:41
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 10:31

LOES550 schreef:
Is Oud Loosdrecht een beetje in het midden van het land?
Kijkend op de kaart zeg ik ja....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 00:05

Ok Grace,

OPROEP
laten we dan eens kijken langs de lijnen die bekend zijn. We hebben een zaaltje nodig voor de 18e. We willen daar samen Kerst vieren, dus muziek is welkom. Wat ik wel gemerkt heb, is dat het vaak mogelijk is het gebouwtje van de kerk te huren. Of er zijn ook wel mensen aangesloten bij een vereniging, misschien kunnen we dat gebouwtje wel gebruiken. Kijk eens naar je contacten, die je hebt. Het liefst in het midden van het land. Vraag aan de koster naar de mogelijkheden. Reken op ongeveer 30 man..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: God straft de mens niet

ZINGA672 schreef:
Volgens mij was dat ook de aanpak van God in Genesis 2: 16: "En de Here God legde de mens het gebod op: Van alle bomen in de hof moogt gij vrij eten, maar van de boom der kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven."
Bleek toch niet afdoende te helpen...

GrZ!
We moeten "bang" zijn voor de zonde, maar niet voor God.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 18:11

Toch voldoet het argument van God straft niet. Veel mensen kunnen daar niks mee. Of ze vinden Hem een strenge God, die op alles let wat ze doen, of ze zien Hem als een onredelijke God, die ons straft ook al kunnen we er niks aan doen. Dit schaadt in veel gevallen het beeld wat mensen van God hebben en zo is het ook niet bedoeld
De reden dat we niet zouden moeten zondigen, is omdat de zonde ons schaadt. In mijn eerste bijdrage heb ik weergegeven wat zonde voor onszelf betekent, en daar kunnen we ons het beste bewust van blijven.

Vergelijk het met de opvoeding van je kind. Als je van tevoren de nadruk alleen maar op straf legt, krijg je dat kinderen bang voor de straf worden. Als ze dan ongehoorzaam zijn, zijn ze bang voor straf, maar hebben ze niet door dat je sommige dingen gewoon beter niet kunt doen.
Als je ze uitlegt, dat als ze met bepaalde dingen zichzelf pijn doen, zullen ze veel minder geneigd zijn het uit te proberen.
Zo is het ook met de volwassene. Als we beseffen, dat we beter kunnen proberen om niet te zondigen, omdat we onszelf daarmee beschadigen, dan zijn we veel gemotiveerder om bepaalde dingen te laten.

Natuurlijk zijn er voorbeelden waarin God meteen laat zien dat Hij almachtig is. Maar dit oordelend handelen is alleen maar in uiterste gevallen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 10:36
BerichtOnderwerp: onze héérlijke PUBERTJES ...

Gewoon een aantal vragen die bij me opkomen....Je legt een verband tussen zijn gedrag en het gemis van zn moeder...heeft hij daar ooit therapie voor gehad? Want ik denk dat als het met elkaar te maken heeft, waarom pak je het dan niet aan?

Je hebt een lieve vriendin, in hoeverre kan hij dat verwerken? Heeft hij het gevoel dat hij een tweede moeder moet accepteren? En hebben jullie geen plannen om bij elkaar te wonen? Deze situatie werkt ook niet bevorderlijk voor de stabiliteit die hij zoekt.

Je kunt wel een heleboel scharen onder pubergedrag en gedeeltelijk ben ik het met je eens. Maar dingen als brandstichting en wiet roken duiden er wel op dat dit meer is dan pubergedrag.

Ik denk dat je duidelijk aan hem moet maken wat je met je vriendin wil. Dat daar een heleboel van dit gedrag mee te maken kan hebben. Je legt de nadruk op het verlies van zijn moeder, maar ik denk dat deze nieuwe relatie hem ook onrustig en opstandig maakt...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 11:56
BerichtOnderwerp: Concurrentie

Dagblad van het Noorden schreef:
Dekrammen

Nabij Leiderdorp zijn het afgelopen weekeinde drie dikbevleesde dekrammen gestolen. De mannetjesschapen verdwenen spoorloos uit een weiland. Een ongeluk wordt gevreesd; de kans is groot dat zij zijn gestolen voor consumptieve doeleinden en reeds op ambachtelijke wijze uit de wollen jas zijn geholpen.

De illegale schapenslachters lopen nu het risico dat zij ernstige gezondheidsklachten krijgen, want de rammen waren geïnjecteerd met medicijnen.

Net goed, zou je zeggen, moet je maar van andermans rammen afblijven, maar toch heeft de politie gisteren een waarschuwend persbericht uit doen gaan, in de hoop dat de dieven, hierdoor gealarmeerd, niet aan de beoogde smulpartij beginnen.

Wat mij vooral raakte was de ongelooflijke pech die de rammen had getroffen. Zij waren door hun baas geselecteerd voor de dekdienst te velde, een hele kudde vrouwtjesschapen moest er worden afgewerkt, de tijd van hun leven was bijna aangebroken, zij stonden zogezegd al te snuiven van geluk – en dan dit. In plaats van de schapenhemel op aarde wachtte hen een morsig abattoir, ergens verscholen in de bosjes. Tragischer kon het lot niet zijn. Zelden heb ik zo te doen gehad met beesten; daar kan zelfs Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren een voorbeeld aan nemen. En dat zegt wat.

Jan Wierenga

pfff zelfs rammen hebben het zwaar...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:52

MARISKA601 schreef:
Als je niet wilt zondigen, moet je eerst weten wat zonde is.
God heeft ons de 10 geboden gegeven , wat voor ons van belang is,
om te weten hoe we moeten leven.
En zolang wij voor onze zonden vergeving vragen is er geen belemmering tussen ons en God.
Zonde heeft ook veel te maken met je persoonlijke motieven en achtergrond. Voor een alcoholist is drinken zonde, iomdat het hem/haar weer brengt in de macht van de verslaving, terwijl voor een ander drinken geen zonde is. Bij alles wat je doet moet je je de vraag stellen, kan ik er zonder of heeft het mij in de greep? De tien geboden zijn richtlijnen, maar in veel gevallen is het gewoon minder duidelijk, en dan moet je zelf keuzes maken. Daarom heeft slechts een theologische benadering weinig zin, omdat zonde iets is wat heel dichtbij de mens staat.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 14:58

Het valt me op dat mensen prompt over theologische discussies gaan praten, terwijl het afhoudt van de essentie van mijn betoog. De reden dat we niet zouden moeten zondigen, is nl veel belangrijker dan wat zonde is. Want voor een ieder kan dat verschillen. Dat hebben we hier ook op de site gemerkt.
Zonde zorgt ervoor dat je je geestelijke vrijheid kwijtraakt. Dat je God en mensen niet meer recht in de ogen durft te kijken. Dat je niet meer in Zijn aanwezigheid durft te zijn. Zonde zorgt er uiteindelijk voor dat je geestelijke leven totaal vernietigd wordt.
Dat is geen kwestie van theologie, maar het is een existentiële vraag. De vraag die je jezelf dus zou moeten stellen: in hoeverre ben ik mijn relatie met God aan het vernietigen en is het me dat waard?

Bovendien kun je ook kijken of je symptomen in je eigen leven herkent. Durf je iedereen vrijuit aan te kijken, of heb je toch geroddeld achter de ruggen van mensen om. Durf je te bidden, of ben je bang voor God geworden dat Hij het toch niet goedvindt wat je gedaan hebt?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 11:20
BerichtOnderwerp: Uit eten in Rotterdam!

TESSYBEAR731 schreef:
Ik dacht zelf om op 20 November te gaan!

Wel even onder voorbehoud want ook ik moet even kijken of ik oppas kan regelen...

Laten we ff een lijstje maken, vul je eigen naam even in als je mee wilt:

Tessybear731
Arianne566
Zinga672
Josina022 (onder voorbehoud)
Rinske773

Het is mischien een idee om elders in Rotterdam te parkeren en dan met zijn allen met de metro of tram naar plaats van bestemming te gaan.
Denken jullie ff mee over een creatieve oplossing?

Plaats een prikbordberichtje op je profiel zodat niemand de oproep kan missen!

Knipoog smiley

Wat een leuk idee, ik heb zelf in de Witte de Withstraat gewerkt. Ik kom ook. Kan het vroeg in de avond of laat in de middag, zodat ik met de trein weer terug kan?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 11 oktober 2010, 11:21
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 19:54
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

SMULPOTJE144 schreef:
Soms is het al te ver... meestal is het 1 van de partners die verkeerd gaat...
Het gaat niet eens om verkeerd gaan. Er zijn voldoende mensen die wel een leuke avond willen, evt het een weekje volhouden en daarna de ander weer dumpen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 18:14
BerichtOnderwerp: Esther 10-10-'10

PIETER649 schreef:
Vanmorgen om 10.32 uur werd in St. Antonius Krankenhaus Kleve geboren:

Esther Jeannette Adriana
roepnaam Esther

Gewicht 3770 gram
Lengte 54 cm

Na een vrij dramatische en pijnlijke week van vruchteloos inleiden is vanmorgen besloten alsnog een keizersnede uit te voeren.
Moeder en kind zijn beiden gezond.

Ook namens Annette hartelijk dank voor alle betoonde meeleven, in welke vorm dan ook! Kussende smiley

Gefeliciteerd Annette en Pieter, en natuurlijk ook Denise en Bas, Gitta en Famke.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 10 oktober 2010, 18:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 17:11

MARIANNE378 schreef:
Ik zei ook Chat dat je het in gebed bij God hebt gebracht. Samen bidden tot God. Als je op God vertrouwt en je voelt en denkt dan dat het goed is dan doe je geen fout denk ik. En kom je geestelijk niet in de problemen omdat je het in gebed bij God hebt gebracht.

Marianne
En toch werkt het niet zo. We zijn als mensen geneigd dingen snel goed te vinden, terwijl we ook nog te maken hebben met Gods principes, en die principes gaan vaak in tegen onze gevoelens. Als je al gaat bidden of het mag, heb je in jezelf al een keuze gemaakt. Gods woord is duidelijk seks hoort bij huwelijk....lijkt me niet iets waar je nog achteraf over zou moeten bidden.
Je raakt dan verstrikt in je eigen gedachten, en je probeert daar dan weer een weg mee te vinden. Het is moeilijk om dan weer alles op een rijtje te krijgen.
Seks is niet vrijblijvend, het heeft altijd gevolgen voor je relatie. Je relatie met je partner en je relatie met God. Zelf heb ik gehoord, dat er mensen zijn die regelmatig van partner wisselen. Het gaat ze om de spanning, het nieuwe, het jagen. Uiteindelijk komen ze op het op het punt dat ze niet meer in staat zijn een duurzame relatie aan te gaan. Dan is de seks belangrijker geworden dan de liefde.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 10 oktober 2010, 17:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 08:40

MARISKA601 schreef:
De straf op de zonde is nog steeds de dood.

In Openbartingen word gesproken over der eerste dood en de tweede dood.
De eerste dood ondergaat iedereen, maar de tweede dood niet.

Lees Openbaringen 20 maar eens.
Inderdaad Mariska, de uiteindelijke straf van de zonde is de dood. Maar vraag je je eens af of je voor die tijd werkelijk leeft als je gevangen bent in zonde....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 23:22

LEANNE226 schreef:
Dat begrijp ik maar seks heeft voor mij dus een andere betekenis dan voor jou.Het zou iets moeten zijn dat komt na het ontstaan van die diepe liefde waarin je je ziel en zaligheid blootgeeft waar jij het over hebt,naar mijn idee geef je dus eerst jezelf volledig voor je seks toelaat in een relatie,het hoort bij de verdieping,het is een toevoeging.
Het moment van toelaten is voor iedereen anders,de een vindt dat er ook een zegen over een huwelijk voor nodig is,de ander vindt de diepe liefde genoeg.Bijbels gezien vind ik het moeilijk omdat er daar vnl. gesproken wordt over seks door lust.

Het is moeilijk gevoelens te verwoorden,ik hoop dat het nu duidelijker is wat ik bedoel.
Seks is idd bedoeld om je helemaal te geven aan de ander. Wat ik uit jouw opmerkingen opmaak, is een goede relatie voldoende om seks te hebben. Ik breng andere argumenten in, nl. wat voor invloed heeft het op je geestelijk leven?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 20:04

Er zijn idd voorbeelden waarin God optreedt als een straffende God. Het is echter niet de reden waarom we niet zouden moeten zondigen. Want zonde kent haar eigen straf, het heeft gevolgen voor je vrijheid...Je raakt gebonden door schaamte, geheimhouding en vluchtgedrag. Dat is de essentie van het verhaal. En bevrijding van deze zondemacht is alleen door de verlossing van Jezus mogelijk.
Laten we ons best doen met de reacties om deze essentie niet uit het oog te verliezen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 12:27
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

MAR907 schreef:
Heb je de topic niet gelezen????

Het is de "christendom" die de rustdag veranderd heeft en daarvoor verantwoordelijk zijn. Nu nog......

Het staat zelfs in openbaringen beschreven dat het zal gebeuren!!!!!!!!
Dus jij stelt dat we als christenen verloren zijn omdat we onze rustdag op een andere dag hebben????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 12:16
BerichtOnderwerp: LEZING: GEESTELIJKE VERLEIDINGEN IN DE EINDTIJD

Charismatische verleidingen, wat moet ik me daarbij voorstellen???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:42
BerichtOnderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?

Hans vind ik een mooie naam
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 11:48

LEANNE226 schreef:
Volgens mij verwar je,zoals helaas zo vaak gebeurt,seks met liefde.Vul eens liefde in op de plaatsen waar je het woord seks gebruikt in je tekst.Zoals het er nu staat gaat seks boven liefde maar het is er slechts een ondergeschikt onderdeel van.Liefde zonder seks is mogelijk,seks zonder liefde is.........
Eerlijk gezegd kan ik niet zoveel met deze opmerking. We hebben het over seksualiteit voor het huwelijk en ik geef aan dat seksualiteit ook gevolgen heeft voor je het wezen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 11:21

LEANNE226 schreef:
Ik weet niet hoe jouw relatie is met je familie/buren/vrienden/kerkleden maar zulke dingen zijn wat mij betreft prive hoor!Heeft niets met schaamte te maken maar meer met gezond verstand en privezaken gescheiden kunnen houden van algemene zaken.
Je beschaamt het vertrouwen van je partner als je zulke dingen in de openbaarheid gooit.
Je hebt gelijk dat je zulke dingen niet in de openbaarheid gooit. Ik wist ook niet goed hoe ik het moest verwoorden. Ik bedoelde het meer in de trant van: schaam je je voor wat je gedaan hebt? Dank je voor de aanvulling.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 11:17

ZINGA672 schreef:
Een mooie, andere manier van benaderen. Toch zou ik er aan willen toevoegen dat je eigen gevoelens en geweten geen graadmeter kunnen zijn. Sommige mensen durven alles, leven in zonde en denken dat ze ook nog een relatie met God hebben, hoewel ze Hem helemaal niet kennen.

Bovendien kan een verkilling of verwijdering van God zo geleidelijk aan gaan dat je het niet merkt en je je van geen kwaad bewust bent. Het objectief Paslood van Gods Woord heeft de mens gewoon nodig.

GrZing!
Ik denk dat het geweten bij iedereen nog goed werkt, alleen mensen willen er vaak niet naar luisteren. Wat mensen vaak onderschatten is, dat als je seks met een ander hebt, je iets van jezelf geeft aan de ander. En als dat niet goed is, dan heeft dat gevolgen voor je geloofsleven. Seks is niet vrijblijvend. Seks heeft te maken met je hele persoon. Sommigen zijn zo gehard dat ze hun gevoelens uit kunnen schakelen, maar dan ben je al een heel stuk van je identiteit kwijt geraakt.
Het gemak waarmee er hier over gepraat wordt, gaat voorbij aan de essentie van seksualiteit. Je geeft jezelf, je opent je diepste gevoelens voor de ander, je bindt je geestelijk, lichamelijk en emotioneel aan de ander. Dat kan alleen maar als de relatie het waard is en je bereid bent je hele leven met de ander te delen.
Hier krijg ik af en toe het gevoel dat het een koffiegesprekje aan het worden is, alsof we over voetbal praten. (Libelle)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:34

Laten we de zaak nu eens uit de principiële hoek halen. Omdat je daar nl. niet goed uitkomt. Laten we eens de existentiële aspecten behandelen. In een andere discussie heb ik vermeld wat de gevolgen van zonde zijn in je leven. Het lijkt me logisch om dit eens hierop toe te passen.

Voel je je vrij om anderen te vertellen dat je met iemand naar bed bent geweest. Dat je je vriendschap voor het huwelijk hebt omgezet in een sekuele relatie? Zodra je je schaamt voor datgene wat je gedaan hebt, zou je je moeten afvragen of het goed geweest is.

Durf je tot God te bidden, of heb je het idee dat dat niet belangrijk is en dat je het zelf wel kunt uitzoeken. Durf je naar Zijn gemeente te gaan of ontwijk je Hem? Ben je bang voor Hem, dat Hij je straft?

Neem je verantwoordelijkheid voor je daden, of heb je de houding dat je er zelf niks aan kunt doen? Zoek je rechtvaardiging bij mensen of weet je zeker dat je in vrijheid staat tegenover God.
Durf je aan het Avondmaal te gaan?

Op deze vragen hoef ik zelf geen antwoord. Wat ik wel weet, is dat als je een van deze vragen bevestigend beantwoordt, je de kans loopt dat het wel zonde is wat je gedaan hebt. Wat ik ook weet, is dat je een heleboel kunt wegredeneren, maar dat deze vragen heel essentieel zijn voor je geloof.

Wat heeft je gedrag voor invloed gehad op je relatie met God? Is het verdiept of verkild? Is dat niet de meest essentiële vraag die je jezelf moet stellen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 6 oktober 2010, 10:46
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 19:15
BerichtOnderwerp: inhoud

MARIJAN072 schreef:
Een combi van beiden, trekt mij eerlijk gezegd wel. Dus én iemand met inhoud én met humor. Anders wordt het wel heel saai. Chat, misschien zou jij de dingen met iets meer humor moeten benaderen? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit 't Is zoeken naar de juiste mix.
Wat ik meer bedoel is, dat humor ook een masker kan zijn. En sommigen verbergen zich alleen maar achter humor. Je moet mn bijdrage ook niet af doen als gemopper, maar veel meer als een oproep om ook eens wat meer zinvolle bijdragen te zien van mensen.
Wat betreft mijzelf, aan humor geen gebrek hoor. Kijk maar eens naar de topics, Concurrentie en Petra....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 ... 169 Volgende
Pagina 127 van 169