Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:43
Onderwerp: Humor
|
|
|
Slepend naar de auto met de boodschappen zeg ik: "Pfff er was es een serie op tv waarin er een auto kon worden opgeroepen met je horloge, kwam ie gewoon aangereden..."
Zegt dochterlief van 17: "In mijn tijd hadden we gewoon Zorro met het paard" ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:57
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Moet ik dan begrijpen dat jij voor "sex voor het huwelijk" bent ? Of hoe pak jij het christenleven op dit vlak aan. |
ik ben niet voor zwart wit denken. Uit elkaar trekken van wat God in de schepping heeft gelegd en bedoeld is mijns inziens van de diablos, de uiteenrukker... hoe je het ook wendt of keert : seksualiteit speelt hoe dan ook een rol, of je nu getrouwd bent of niet. Hoe zou je je anders aangetrokken voelen tot die ander. Daar speelt ook het lichamelijke in mee. Ik hoef alleen maar naar mijn dochter te kijken om te weten hoe zij zich aangetrokken voelt tot haar vriend op allerlei gebieden en ook op het lichamelijke vlak. Zo heeft God dat ook bedoeld.
Al eerder schreef ik (zie 4 juni) dat er een verlangen is, een begeren, een dromen... en dat wil ik: leven, spelen, dromen... en hierin dichtbij God blijven en dichtbij mijn kern. God wil mijn vrijheid en ja die mag ik niet misbruiken. Daarom ook stevig in mijn schoenen en gaan voor waarheid in relatie en leven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 14:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:33
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i] Je hebt gelijk Jo, seks binnen het huwelijk zo is de Geest van de Bijbel. Spijtig dat anderen zz goed willen praten. |
ik vatte even samen hoe ik Ludovis begrijp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:51
|
|
|
BEUN656 schreef: | Pertinent niet mee eens! Seks voor het huwelijk is en blijft verboden in Gods Woord en dus fout! Het laatste woord is wat mij betreft dan ook nog niet gevallen. IEDEREEN hier zegt dat de Bijbel zijn/haar maatstaf is en sommigen blijven seks voor het huwelijk gewoon goedkeuren! FOUT!!! Helemaal fout! Want als je niet kan wachten tot in het huwelijk, dan zou het inderdaad nog wel eens alleen voor je lichaam kunnen zijn. Check jezelf maar eens... En dat heeft direct te maken met je haar in de boter zitten", zoals Herman zegt. Wij Nederlanders zeggen "boter op je hoofd hebben", maar in feite is dat hetzelfde! Toch...? |
reageer je hier op Ludovis? als hij zegt Seks is voor het huwelijk interpreteer ik dat niet als : go met seks voor het huwelijk maar dat het voor binnen het huwelijk is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:01
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
JANS221 schreef: | wil je er over praten? |
stukkie over de supermarkt is zooooo herkenbaar... "moet ik helemaal terugggg"....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 12:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:36
|
|
|
LUDOVIS284 schreef: | Aldus kunnen wij samenvattend tot de conclusie komen: Seks is voor het huwelijk edoch het huwelijk is niet ( louter ) voor de seks |
mooie en nuchtere opmerking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:27
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
PETRA411 schreef: | ha ha ha, leuk topic omte lezen. effe serieuze tip voor vrouwen die bang zijn voor spinnen. Ze houden niet van azijn. Doe azijn in een plantensuit,spuit het bij je raam kozijnen en je kan de hele nacht slapen met het raam open en er komt geen spin na binnen. Spuit maar es wat azijn bij een spin,hij rent er heel hard vandoor.
En nog een tip, zit er een grote griezel, voor ik hem doodsla, spuit ik eerst haarlak op hem, dan is hij al wat verdoofd en gaat niet zo eng hard rennen of erger,je slaat door zijn bewegingen mis en hij valt in je haar.
bij gebrek aan haarlak, doe een badmuts op,voor je ten aanval gaat dan kan hij niet in je haar vallen. je wilt toch niet dat het monster op het plafond in je haar valt. |
oooh iieewww my biggest nightmare...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:46
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Nee, Shanita, van mijn Heer. En waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Ook bij Yes. |
Dus jouw conclusie: - jij bent vol met God. - Yes is vol over seks.
(En daar sta jij niet mee in het centrum, daarmee ben jij niet veroordelend, daarmee heb je een onderbouwd statement want jij weet wat in een mens is) ik zou niet durven.
IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII II
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 10:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 01:10
|
|
|
HANNAH810 schreef: |
JOL, op welke score zitten we inmiddels? |
mooi rond getal IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 02:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:53
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Nou jouw argumenten worden ook steeds overtuigender. Jammer. Wil je mij ook turven nu? k Zou me vereerd voelen. |
ach... ik neem even de honeurs waar voor iemand...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:36
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Wees concreet man. Je theöriën brengen zoekende christenen op een dwaalspoor. |
IIIII IIIII IIIII IIIII IIII
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:29
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=0000FF][i]Volledig met je eens JOL. Hoe werkt het bij U die hormonen. Hou hou je ze in de hand |
Wat een intieme vraag Dit komt wel heel dichtbij... heb jij ooit een hormoon vastgehouden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:25
|
|
|
[quote=HERMAN968] [url]Thomas wordt nu eens concreet jo. Hoe ga jij als Christen om met het gegeven sex ? Durf je deze uitdaging aan ? Nog geen enkele van jullie integere christenen heeft al een antwoord gegeven. Theroietjes maken en mensen voorhouden dat dit Gods wil is ? Dwaalleer, al over gelezen in de Bijbel ?.[/url]
IIIII IIIII IIIII IIIII III
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:17
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Awel van mij weet je toch dat ik het moeilijk heb met de toepassiing van Gods woord. Jij maakt een mooi theorietje om te doen wat niet Bijbels is. Is jou goeie recht, maar ik vindt dit hypocriet. |
IIIII IIIII IIIII IIIII I
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:11
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Jij met je theoriën Willem, wordt eens concreet. Hoe ga jij als Calvinist met sex om als je een mooie date hebt. Man kom eens uit je slachtoffershoekje! |
namens Hannah:
IIIII IIIII IIIII IIIII
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:30
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Volledig met je eens JOL. Hoe werkt het bij U die hormonen. Hou hou je ze in de hand met het oog op het dienen van God ? Als Christen moet ons dat -oo- toch bezighouden. Ik denk dat ik veel kan leren hoe God werk bij Yes of bij jou, of bij Chanita om toch Zijn wil te laten geworden. Mag ik uberhaut (? tufje bij denk ik) deze vraag hier stellen ? En wil men er over nadenken hoe God werkt, heeft uitgered in moeilijke omstandigheden als je't zelf niet meer in de hand hebt. Benieuwd ernaar, ikzelf kan hier pas mee komen als de site veilig genoeg is en elke chirsten die een duidelijk standpunt (ik ben Heilig wees Heilig) ineemt. Iedereen voor zichzelf natuurlijk, geen verhaaltjes van hoe goed we het allemaal doen. Nee, direct to the point, theoriën heb ik al genoeg gelezen. Ben benieuwd. |
ehmmm, als je een bladzij terug leest heb ik een stuk geknipt en geplakt voor Frank. Daar staat ongeveer wat ik hierop zou antwoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:14
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik vat het ff niet Shanita; die quote waarop ik kritiek had was van Petra en niet van jou.
Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb nergens gezien dat Herman iemand anders heeft afgezeken of bewust gekwetst. Bij een heleboel andere mensen zie ik dit wel. Ik begrijp hem niet altijd, maar dat is iets anders. Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, maar dan nog vind ik niet dat je kwaad met kwaad moet vergelden. Natuurlijk moet je niet over je heen laten lopen, maar je grenzen trekken door bewust kwetsende opmerkingen te plaatsen is denk ik niet de juiste manier.
Het turven zegt niets omdat het alleen gebeurt bij iemand waarmee men het kennelijk niet eens is. Degenen die voor sex voor het huwelijk zijn hebben (minstens) net zoveel oordelen en vooroordelen als degenen die er tegen zijn. Daarom vind ik het allesbehalve grappig. Het is een manier om anderen in de zeik te zetten en zonder argumenten de discussie te beinvloeden.
Ik zou graag meedoen aan deze discussie; mijn mening over het onderwerp geven gestaafd met bijbelteksten, maar ik heb dit tot nu toe gelaten vanwege de agressie van sommigen. En de reakties die je krijgt zodra je een bijbeltekst aanhaalt. Je wordt hier belachelijk gemaakt als je tegen sex voor het huwelijk bent en je wordt uitgedaagd om je mening met bijbelteksten te bewijzen. Zodra je dat doet wordt je uitgescholden omdat je zogenaamd met "bijbelteksten smijt".
Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen. |
Dit is apart... dit is dan over en weer het gevoel hé, en ook het idee dat je je standpunt te vuur en te zwaard zou moeten verdedigen plus gelijk dekking zoeken omdat of de hele wet van Mozes om je oren wordt geslagen met het NT ernaast of omdat men je al te recht snijdend ervaart. Daarbij is volgens mij het ook nog es heel zwart wit hoe er wordt gedacht namelijk dat je óf voor of tegen seks voor het huwelijk bent en daartussen in zit heulemaal niks nada. Dit topic is begonnen om de discussie er over open te breken en er vrij met elkaar over na te denken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 22 juni 2012, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:48
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooie getuigenis Erika, dank je wel. Als Christen is het natuurlijk niet simpel in die omstandigheid waar jij in verkeer. Groot verlangen en fantastische fantasiën die je ook cadeau krijgt van de reclame. Maar ik denk dat je past in het plan dat God met je heeft, en Hij wil dat je ten volle vervult bent van Zijn liefde. Je hebt nu de keuze verder ingaan op je fantasiën hetgeen de goegemeente van cm niets liever heeft, of resoluut kiezen om dicht bij Jezus te wandelen. Up to you. Wake up |
Turf ik effe mee
IIIII IIIII IIIII III
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 22 juni 2012, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:43
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooie getuigenis Erika, dank je wel. Als Christen is het natuurlijk niet simpel in die omstandigheid waar jij in verkeer. Groot verlangen en fantastische fantasiën die je ook cadeau krijgt van de reclame. Maar ik denk dat je past in het plan dat God met je heeft, en Hij wil dat je ten volle vervult bent van Zijn liefde. Je hebt nu de keuze verder ingaan op je fantasiën hetgeen de goegemeente van cm niets liever heeft, of resoluut kiezen om dicht bij Jezus te wandelen. Up to you. Wake up |
wat een invulling maar weer.... zucht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:01
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt volledig Frank, maar wel is het zo dat als je op je profiel schirjft dat je Christen bent dit ook dient uit te leven. Anders ben je volgens mij wel hypocriet bezig. Toch ! |
ehmmm het was een vraag van Frank en geen stelling. Wat bedoel je nou precies te zeggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Is je persoonlijke visie dan dat je voor het huwelijk best mag vrijen met alles er op en er aan? |
dit schreef ik de 4e juni:
[url]Tja... Om nog maar es met Piglet/Pooh te spreken: how do you spell love... you don't spell it, you feel it... Ik bedoel: we wisselen hier van gedachten en het blijft theoretisch en we analyseren het aan alle kanten wel en niet voorzien van glanzende bijbelteksten maar hoe zou het in de praktijk met live relatie gaan... binnen die relatie vindt plaats wat er in de chemie tussen beiden gebeurt en vaak ben je dan alle theorie en verstandelijke beredeneringen al voorbij. Het is per persoon verschillend en ook weer wat betreft je partner verschillend en hoe je er samen in je relatie een weg in wilt vinden. Ik denk dat het goed is als je je vrij en onbevangen kunt voelen hierin om die weg ook daadwerkelijk te vinden, mét al je eigen persoonlijke grenzen waarin je elkaar ook respecteert, ook dat hoort in die relatie thuis. Inclusief het met elkaar bespreekbaar en openhouden hoe je God/Zijn woord hierin betrekt. Dat dus ten eerste.
Even braaf opgezocht: seks 1 handelingen en gevoelens die te maken hebben met lichamelijke opwinding en vrijen. Seks kan voor de één al een zoen op de mond zijn en voor de ander pas ergens beginnen bij strelen tot elkaar bevredigen en weer een ander neemt pas het woord seks in de mond bij het met elkaar naar bed gaan. Dat is ook al eerder aan de orde geweest in dit topic en ik heb niet de illusie dat we hierin tot een vaststelling kunnen komen.
Ik denk dat het belangrijk is, zoals dat in alle dingen belangrijk is, om hier individueel je weg vanuit je levende relatie met God in te vinden en samen. Mij maak je niet wijs dat het lichamelijke aspect uit te sluiten is en op zijn zachtst gezegd zorgelijk als je dit met Gods woord dichtmetselt. Er is een begeren van de koning van de koningsdochter in één van de psalmen, er is een smeltend verlangen en nog meer, van verliefde tortelduiven in Hooglied. Het beter te trouwen dan van begeerte branden lijkt mij overigens niet een gebod die uitgevaardigd werd, meer een vaststelling dat brandend begeerte bestaat. Ik denk niet dat Paulus gelijk ook een blik partners kon opentrekken.
Je emoties, je denken, je lijf is allemaal deel van je zijn en om volop te erkennen en deel te laten nemen aan Leven en ik denk dat je het op veel meer manieren kan omzetten in de praktijk. Door het niet te onderdrukken maar er te laten zijn is er van alles aan moois in de muziek en kunst ontstaan eenvoudig door te (durven) dromen en voelen. Ontkennen en afsplitsen van dit aspect is schadelijk, onderdrukken van dit aspect al evenzo en mijns inziens zonde in alle toonaarden van het woord. Het deel te laten zijn van je leven en ook je relatie en het altijd bespreekbaar houden met God en/of met elkaar lijkt me een gezonder streven.[/url]
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 22 juni 2012, 15:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:42
|
|
|
PETRA411 schreef: | je houd je gewoon in jol en rust roest,probleem opgelost.
ha ha ,meen het niet serieus hoor. mensen houden zich in met een enorme zelfbeheersing denk ik en als ze getrouwd zijn,barst de bom. Vind het knap als mensen dat kunnen,ik zou het denk ik niet kunnen. |
haha rust roest... lekker mens ben je ook..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:26
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt een leuke reactie van Frank. Mogelijk kun hij ook aangeven hoe je als Christen hierin je weg zoekt. Zoals bv. de vraag kan je je sexualiteit beleven buiten het huwelijk en tegelijkertijd God eren ? [i] Natuurlijk als je geen christen bent, vormt er zich geen probleem. Me dunkt want dan is alles wat dit betreft veroorlooft. Toch [/i] |
Er komt een andere vraag in me op. Hoe kun je een relatie ingaan, samen met iemand en God als schepper van man/vrouw erbij betrokken, en de seksualiteit er buiten laten?! Hij schiep mannen en vrouwen met mogelijkheden en verlangens en als mensen een relatie aan gaan is daar onherroepelijk ook de mogelijkheid om liefde te delen op diverse niveau's dus ook het fysieke. Seksualiteit speelt zowel binnen als buiten het huwelijk een rol. Immers, die hormonen beginnen niet pas na je ja-woord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:52
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mooi he,al die verschillen tussen mensen,het is gewoonweg niet op 1 hoop te gooien en niet te bepalen.(en al helemaal niet voor een ander) |
helemaal waar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:42
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Deze raakt me elke keer weer diep... We zijn onderweg en er is nog zoveel te leren.. te geven.. te ontvangen. Zowel de ander de voeten wassen als het bij jou laten gebeuren.. woeps...
http://youtu.be/LWFBzXt81OE
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 22 juni 2012, 08:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:31
|
|
|
Quote: | Herman: Als Christenen een relatie starten spreken zij al vooraf over sex of niet ? Een vraag die mij bezighoud. Ik doe dit steeds lijnen/grensen trekken, vooraf |
Waarom ook niet vooraf bespreken maar hoeft geen noodzakelijkheid te zijn toch? Alles kan... het hoeft niet. De onderwerpen kunnen toch heel anders liggen in het begin? Gewoon relaxt beginnen en zien wat er uit ontstaat. Vooraf al grenzen en lijnen trekken is voorwaarden stellen die misschien nog helemaal niet behoeven. Je komt het vanzelf wel tegen.
Quote: | Leanne: Ik vind dat er een enorm verschil zit tussen een eerste ontmoeting of een relatie van pakweg een jaar......... Ik ben het met Jol eens,eerst opbouwen en onderweg(samen) je keuzes maken. Zoenen(o.a.) is onlosmakelijk verbonden met liefde en dat is er op een eerste date niet. |
De één zegt van niet, de ander zegt: als er chemie is wordt er gezoend. Mijn vraag is of je het allemaal al van te voren (vast) kunt stellen. Ik heb zoiets van: laat maar waaien zoals het waait en blijf je bewust van je zelf en het contact van dat moment.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 22 juni 2012, 08:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:16
|
|
|
[quote=HERMAN968]
Nou prima en met die persoonlijke grens is niks mis zolang er maar onderling openheid over kan zijn en met beide rekening gehouden wordt. Het kan voor mij of een ander weer heel anders zijn of aanvoelen en daar is ook niets mis mee..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 07:52
|
|
|
[quote=HERMAN968]
Goeie vraag. Al eerder hebben we het er over gehad dat wat de één seks noemt (strelen, zoenen) de ander dat nog niet zo ziet. Dus... grenzen kunnen heel persoonlijk zijn en is een weg die je met elkaar en met God beloopt... een toegroeien, een ingaan op elkaar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 07:39
|
|
|
goed...
Lieve Shanita, ik kan in je reacties mee komen, maar er zit geen luisteren of reflectie in. Op scholen hebben ze een pestbeleid voor kinderen die (volgens hen de) anders denkenden buitensluiten en terroriseren. Hier blijkbaar niet ondanks dat er klachten zijn ingediend.
Ik stel voor niet meer op het getreiter van 2 heren niet nader bij name te noemen want we weten over wie het gaat, in te gaan en het onderwerp trachten aan te houden. Waar waren we gebleven in dit topic waar eerst sprake was van ruimte en respect?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 22 juni 2012, 08:23
|
|
Naar boven |
|
|