Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:44
Onderwerp: Dieren zijn lief!
|
|
|
over kip gesproken...
wie was er het eerst... de kip of het ei?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:41
Onderwerp: Belachelijk
|
|
|
RIK120 schreef: | Premier van Engeland Gordon Brown, gaf vanmiddag in de auto zijn mening over een vrouw, die hij net ontmoet had. Zijn microfoon stond nog open, dat was ie vergeten. Maar hij zei iets negatiefs over die vrouw o.m. dat ze haatdragend was. Oftewel in gewoon Nederlands hij zat ff lekker te kankeren.
Wat ik nou zo belachelijk vind, is dat hij dan achteraf zijn excuses daarvoor gaat aanbieden Je kunt toch niet je excuses aanbieden voor iets waarvan je overtuigt bent. Wat ik ook belachelijk vind is dat daar nieuwswaarde aan toe gekend wordt. Waarom scheldt die vrouw niet gewoon ff terug; of als zij daar geen behoefte aan heeft, geeft zij haar mening daarover....klaar over.
Vind jij ook iets belachelijk? (Wat ik vind, of iets totaal anders) schrijf het dan hier neer. |
de regel: oftewel in gewoon nederlands.... die zin had er van mij niet ingehoeven. het woordje k******* is niet echt een gewoon nederlands woord. ik vind het een ongepast woord. je had er nl ook een ander woord voor kunnen gebruiken.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 28 april 2010, 17:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:37
|
|
|
IMRE695 schreef: | Wie zegt dat het vuur onder de pan brandt? |
eh.. bij mij kookt het water voordat de DODE kip erin gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:35
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
effe dit topic weer wat omhoog krikken.
gekookte aardappelen. gekookte andijvie. gebraden gehaktbal.
rauwe aardappelen lijken mij niet lekker en van rauw gehakt kan je ziek worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:31
|
|
|
IMRE695 schreef: | Als-ti in de boeljon landt, dan heb je toch kippensoep.
(jaja,ik weet, je schrijft bouillon) |
heel zielig een kip levend koken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:06
|
|
|
GRACE585 schreef: | denk dat ik dan maar nooit meer bij je kom eten maris |
ik zal je heus deze soep niet voorschotelen. hij lijkt mij nl ook niet echt lekker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:49
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
1. je zou maar flaporen hebben en er mee gepest worden.....
2. je zou een alleenstaand ouder moeten zijn met kinderen.., bijstand is ook niet alles....
3. het goed dat ze er zijn hoeveel mensen maken er geen misbruik van dat ze naast hun uitkering een baan hebben? hoeveel mensen maken er geen misbruik van hunPGB?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:29
|
|
|
mijn idee is:
op alle minsteries bezuinigen. iedereen evenveel.
want eerlijk zullen we alles delen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 11:28
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Da's weer eens wat anders dan 'rood met witte stippen'. Of strepen.
Eh... zijn het van die moderne led-lampjes oversteekplaatsen voor voetgangers? |
nee gewoon groene verf. of zouden het voetafdrukken zijn van marsmannetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 11:18
|
|
|
IMRE695 schreef: | Laat ze dan maar over de soep vliegen! |
dan krijg je kippeverensoep met vers gedraaide balletjes poep
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 10:57
|
|
|
afschaffen van verschillende soorten basisscholen.
de scholen die reformatisch getint zijn. de scholen die islamitisch getint zijn.
dit vormt m.i een betere intergratie en betere sociale omgangsvormen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 10:45
|
|
|
ik zie al een tijd lang allemaal groene stippen op een zebrapaden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 10:40
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
ELOY025 schreef: | Ik vind dat je dit hier wel erg absoluut neerzet, alsof je de waarheid in pacht hebt. Maak je om mij maar geen zorgen, God weet al 44jaar wat er in mijn hart is. |
Er denken wel meer mensen dat ze de waarheid in pacht hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 10:09
|
|
|
IMRE695 schreef: | Hebben we nou over levende of dode kippen?
Voor alle duidelijkheid: ik zie ze liever ook op een erf rondscharrelen, want dat vinden ze fijn! |
ik weet het ook niet meer of de kip nu dood of levend is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 10:07
|
|
|
wat ik 2 jaar geleden meegemaakt heb was niet makkelijk voor mij. ik had toen een poes die heette jasmijn en de hond brenda.
ik had al enkele maanden gemerkt dat mijn poes (11 jaar)heel slecht at. ik ging er regelmatig mee naar de dierenarts. ze konden niks vinden. ik bleef maar een beetje door tobben met haar. maar ze had ook haat goede periodes, dus ik dacht, het gaat weer de goeie kant op. helaas,het verslechterde op het laats helemaal. ik weer naar de dierenarts, en heb toen röntgenfoto's laten maken. de volgende dag kreeg ik de uitslag al, ze had allemaal zwellingen in en bij haar slokdarm. ik had een heel groot verdriet toen. mijn kleine poesemeid heel ernstig ziek. ik wist dat het moest gebeuren. het was heel moeilijk allemaal. de volgende dag heb haar in laten slapen. het was toen ook buiten een hele trieste dag. ik wilde haar in de tuin begraven. ik wachte tot het droog was. smiddsgs heb ik har begraven bij de struik jasmijn. als ze in de tuin kwam, lag ze vaak bij die struik. ik had er vrede mee. maar ik heb dat poesemeisje best gemist.
Inmiddels was er in huize mariska een afstandskat(bianca)gekomen, en niet veel later een poezebaby candy, een verjaardagscadeau voor mezelf. ik merkte wel dat bianca niet echt aan mensen gewend was. ze gedroeg zich nie bepaald lief. iedereen in huis kon van haar een mep krijgen. vooral de poezebaby candy moest het ontgelden. ik deed bianca toen maar naar buiten, kon ze daar verder sjaggie doen. brenda en candy konden het goed samen vinden. die kleine baby hing vaak aan haar staart. en zo ging het een paar maanden lang.
en op een ochtend begon de hond brenda (bijna 15 jaar) ineens te gillen van de pijn. ik wist dat ze al pijnlijke gewrichten had, en daarvoor kreeg ze pijnstillers. lopen deed ze heel moeilijk ze sleepte haar achtervoetjes over de vloer. die dag ben ik nog met haar naar de dierenarts geweest. en hij constateerde dat er nu in al haar gewrichten artrose zat. ze kreeg toen een zware pijnstiller. en de volgende dag moest ik terug komen. die zware pijnstiller heeft niet geholpen. ik wist dat haar einde genaderd was. en heb haar laten inslapen. ik had ook nagedacht of ik haar zou laten begraven. mijn financien stonden dat niet toe. heb haar laten cremeren. kreeg een paar dagen later telefoon dat het gebeurt was. en ze vroegen of ik de as wilde hebben. ik heb gezegd nee. ik had al afscheid genomen, en nog een keer? emotioneel kon ik het niet aan.
daar zat ik dan het weekend. ik was heel erg emotioneel. en dacht aan de dingen die ik allemaal beleefd had met haar. teveel om te noemen. ik was inmiddels op het internet aan het rondsnuffelen naar puppys e.d ik vond voor mij dat een goede afleiding. en terwijl ik daar mee bezig was werd er op een middag aangebeld door een buurt bewoner. er was een kat aangereden, ze dachten dat het mijn kat was, want ik hun al het een en ander verteld over die kat. bianca liep vaak bij hun in de tuin en was daar naar visjes aan het vissen. ik liep dus met man mee. en jaar hoor daar lag bianca op straat. ze was dood. ze had een klap tegen haar hoofd gehad, en ze was opslag dood. samen met die man in een handdoek gerold. en gewacht op de dierenambulance, was die was ook gebeld. ik vertelde de man van de ambulance dat het mijn kat was. en dat ik ook haar in de tuin zou begraven. dat heb ik dus samen met mijn overbuurvrouw gedaan. bianca had de leeftijd van 3 jaar mogen bereiken. in een tijdsbestek van 4 maanden, zijn er 3 beestjes overleden.
inmiddels was er weer een hond in mijn leven gekomen. 10 maanden oud. en ik wilde een speelkameraadje voor de inmiddels uit de kluitgeassen poezenbaby candy van 20 weken. ik wilde een poezenmeisje van ongeveer dezelfde leeftijd. iemand had wel een poezenjongen voor mij 14 weken oud.
ik geniet vollop van mijn 3 beesjes hier in huis. de katten zijn na 1 nacht samen een echtpaar geworden. heb ze beiden laten helpen. ja poezenbaby's zijn leuk, maar ik moet wel relatisch blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 09:16
|
|
|
IMRE695 schreef: | Niet als de kip zelf lijdend voorwerp is in de pan. Want dan ademt zij niet meer, als het goed is. |
ik vind het zielig als de kip de verstikkingsdood moet onder gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 09:13
|
|
|
GRACE585 schreef: | je bent nog niet oud genoeg maris ,nog ff wachten |
nog een weekje.. dan ben ik sara
wil ik wel een sara zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 09:05
|
|
|
er ligt sneeuw op de hymalaya en de kilimanjaro.
ik droomde vannacht dat ik nog op school zat en dat we met sport zouden gaan skieen.
inmiddels is het op het fietspad naast mijn huis ook al lichtelijk gaan sneeuwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:25
|
|
|
Van de week was ik bezig in de tuin met snoeiwerk. De hond struinde zo rondom mij heen.. ging wat schoffelen, en zag een tapeltje takken liggen en ging ze helemaal klein maken. Wat een schat was ze.. mij mee helpen in de tuin. Als beloning kreeg ze een kluif van mij.
Maar soms schoffeld ze ietwat te diep en dat vind ik minder leuk. Maar ach, het is een hond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:13
|
|
|
IMRE695 schreef: | Interessante probleemstelling. Zeer zeker. Hier benoemen we een commissie voor: Kip en keuken. Je zou 'm buiten in de tuin boven een vuurtje aan het spit kunnen roosteren. |
het gaat toch om de rook en bakwalmen die slecht zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:39
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ja, lekker! Ben ik wel aan toe! |
ik heb geen mosterd in huis. komt omdat ik geen abrham hier heb rondlopen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:15
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
VAN CHOCOLA WORD JE DEPRESSIEF?
Mensen die vaak chocola eten, zijn vaker depressief. Dat blijkt uit een onderzoek in een Amerikaans medisch tijdschrift. Opmerkelijk, omdat veel mensen juist een stukje chocola eten als ze niet lekker in hun vel zitten.
Onderzoekers lieten 1000 mensen repen eten. Hoe meer chocola ze op hadden hoe depressiever ze zich voelden. Volgens de wetenschappers is niet uit te sluiten dat chocola dus het tegenovergestelde effect heeft dan van wat velen denken.
En chocola kan zelfs een directe oorzaak van depressiviteit zijn. Volgens de wetenschappers moet er nog veel over chocola onderzocht worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:51
|
|
|
EVA685 schreef: | Dieren staan je op te wachten |
Dat is een waarheid als een koe. Iedere keer als ik mijn huis binnenkom staan er achter de deur 2 lieve katten te wachten en heel af en toe de hond erbij. Of de katten zitten voor het raam op de uitkijk waar ik blijf.
Mijn dieren zeuren vaak maar om 1 ding: eten. Net kleine kinderen die vragen mama wanneer gaan we eten, we hebben honger.
Mijn ene kat zeurt zo na de klok van 10 uur.. ik wil naar bed. Dan doe ik de deur open en lamp aan. Roetsjj daar gaat meneer de kater. trippel... trippel... sta... kijk... trippel... sta...kijk...trippel... voor de trap zitten.. .ja zo gaat mevrouw poes naar boven.
even later hoor het geluid van een kudde olifanten op de trap.. meneer en mevrouw spelen tikkertje op de trap.
zo gaat hier vaak in huis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:01
|
|
|
chatuliem:
Ten derde: dementerende ouderen. Waarom een griepprik als ze al zover van de wereld zijn, dat ze helemaal niks meer weten. Dat ze niet meer kunnen praten, dat ze niet meer kunnen communiceren? Soms is overlijden een zegen, en het lijkt alsof we mensen niet meer dood willen laten gaan. Terwijl ze er wel naar verlangen. En idd ik heb wel dementerende mensen meegemaakt, en ik moet zeggen dat het voor een aantal een zegen was dat er een einde aan hun leven kwam door een natuurlijke dood.
De mens mag niet beschikken over het lot van leven en dood. God beslist het wanneer het tijd is. Er zijn ouderen die graag willen sterven, maar ze hebben het aan God overgelaten. Medicatie voor hun kan vaak verlichtend werken waardoor het lijden niet zwaar is. Als je hun de medicatie ontzegd word het lijden zwaarder. Is dat wat je wilt?
Bij ivf spelen de artsen eigenlijk al een rol van God. En moeten de atsen ook maar voor God gaan spelen als de mens wilt sterven? Ik vind het goed dat er een regelgeving is in de wet dat je niet zomaar iedereen mag eutaniseren.
Wanneer is het leven voor iemand ondraagbaar? Waar ligt die grens?
( ik heb het hier alleen over mensen die gelovig zijn, laat dat duidelijk zijn)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:17
Onderwerp: Té tolerant?
|
|
|
mensen zijn bang dat ze onderuitgehaald worden als ze een mening hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:10
|
|