Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 10:22
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Geen broeder van de kerk, ofzo, die even gaat kijken
Ja, ík zou dat niet kunnen, ja, niet zo slim, weet ik... |
(even langzaam en hardop:) een broeder... van de kerk....
ik eet vooraf een pot spinazie ... en maak dan eerst een plattegrond van de buizen en doe dan of ik heel slim ben... en uiteindelijk na diverse pogingen bel ik de loodgieter.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 25 juni 2012, 10:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 09:54
|
|
|
PETRA411 schreef: | ja lach jij maar, maar koffiedik helpt niet alsme wc verstopt zit, iets wat hier stomgenoeg ook wel es gebeurt en dan krijg je een ramp senario, met een lachende kleuter op de achtergrond die dat alleaal heelleuk vind om te zien hoe mama het gene uit de wc haalt wat hij erin heeft gegooid.gromm en die pubers zitten dan ook hard te lachen. het blijft hangen onder in waar het water weg loopt,inmiddels is iemand anders gegaan naar de wc en kan niet meer doortrekken, het water loopt omhoog,help mama... Kan ik niet echt boos worden op me kleuter. hij is zolief en flikt hij dat grapje me nogmaals. wat een problemen...ha ha,gelukkig zal dit ook wel een fase zijn die voorbij gaat. en nu ga ik beginnen met me huishouden, wat altijd perfect gaat |
ow sjips doet me herinneren aan een 4-voudige ingewikkelde zwanehals in het kastje die ik vandaag moet gaan loshalen...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 25 juni 2012, 10:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 03:03
Onderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel
|
|
|
We zijn je niet vergeten Vrijgezel.
Heel veel goede moed en herstel gewenst!
Jo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 00:53
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ja, denk erom, wel waterpas hè, anders gaat ie net zo aan de wandel als het kopje koffie op het senseoapparaat
Of was dat nou de wasmachine? |
neeeee niet dat senseokopje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:07
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i]Sorru Jo, dat heet mss wat onduidelijk overkomt. Het is zo dat diegene die de Bijbel omvormen van verkeerde premissen vertrekken om zichzelf wit te wassen van zonde. En nogmaals iedereen moet zelf op de blaren gaan zitten, dat is niet mijn probleem. Wel dat christenen elkaar opbouwen en de deur niet openzetten voor foutieve leer. [/i][/color] |
Weet je wel hoe Yes of een ander daar echt over denkt? Er zijn zoveel aannames dat je zelf niet meer weet waarschijnlijk, waar alles begonnen is.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 juni 2012, 21:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:59
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Fout Leanna, het gaat over foutieve aanname van de premisse van de Bijbel. Die worden aangepast door sommigen om zichzelf schoon te wassen. De bijbelse principes worden op hun kop gezet. Dat is de discussie ! |
Verderop zeg je dat het niet een discussie is over goed en slecht/fout....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 juni 2012, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:52
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Fout Leanna, het gaat over foutieve aanname van de premisse van de Bijbel. Die worden aangepast door sommigen om zichzelf schoon te wassen. De bijbelse principes worden op hun kop gezet. Dat is de discussie ! |
turfje 1 turfje 2 turfje 3
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:11
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
PETRA411 schreef: | Dankje Jol,mooi geschreven, en sorry het is offtopic en bedoel mijn vraag niet als aanval flowerful hoor, maar het zette me tot denken,gods geest alleen voor mensen die hem gehoorzamen? ik doe me best , maar zonder zonde ben ik niet,toch merk ik dat god met me mee gaat, me niet los laat.en dan lees ik die zin uit de bijbel en dacht ik?? |
We hoeven niet te twijfelen aan dit: Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is en Hij zal Zijn werk ook in ons af maken..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 juni 2012, 20:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:31
|
|
|
Als we nou es eraf halen dat mensen "persoonlijk" reageren.. en niet steeds in de aanval of de verdediging... hoe open zou een gesprek dan worden?
Wb gehoorzaamheid: gehoor geven aan het grootste wat ons is gegeven: verzoening en heling van de kloof tussen God en mens. 100 procent genade is wat Jezus voor ons heeft volbracht. Daar mag niemand iets van roven of afdoen. 100 procent is 100 procent. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen terug schrikken van heel wat uitspraken hier en onzeker worden over hun relatie met God die ons zoveel autonomie heeft gegeven en de mogelijkheid om in vrijheid en onbevangen vertrouwen te wandelen en te leven. Niet als argument om dan ook maar een losbandig leven te leiden. Maar in vertrouwen leven met Hem die jouw leven zeker weten leidt en Gods genoeg is om je in liefde, en niet in aanklacht en verwijt, bij te sturen en te schaven... Zijn stem is liefdevol, Zijn klank uitnodigend en vrij van manipulatie en dwang. Als Hij binnenkomt zegt Hij allereerst: vrede zij jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:30
|
|
|
BEUN656 schreef: | Goed, ik mag dus doen met jouw reacties wat ik wil. Nou, dan zeg ik je dus nogmaals aan dat het verboden is! Bovendien lijkt het mij niet logisch dat een kind van God willens en weten wil marchanderen met Zijn Woord. De rest is jouw verantwoording... |
gewist
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 29 juni 2012, 06:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:07
|
|
|
JANS221 schreef: | sorry, welk vers? ik kan het niet vinden? |
...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 juni 2012, 14:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:53
|
|
|
BEUN656 schreef: | Dus, dan maar toch seks voor het huwelijk??? Interpreteer ik dat zo goed??? Ik weet niet wat voor Bijbel jij hebt, maar de mijne verbied het: de Statenvertaling. |
Weet je Beun, ik zet mijn teksten zo neer dat je er uit kan halen wat jij wilt. Hier en daar zal wel duidelijk zijn hoe ik seksualiteit niet anders kan zien dan verweven in ons menszijn dus onontkoombaar als je elkaar leert kennen en relatie aan gaat. Hoe je daar mee om gaat heb ik al eerder mijn energie in gestopt om dat te verwoorden. Is het zo beantwoord? En als mensen ECHT willen weten wat ik ECHT denk, maar dan ook ECHT moeten ze even net wat meer moeite doen en laten merken dat ze ECHT open staan voor mij en mijn gedachten dan alleen allerlei beweringen de CM lucht in schieten. Daarbij vind ik de manier hoe mij door jou en Herman het vuur na aan de schenen wordt gelegd om uit te spreken of ik voor of tegen ben echt te gek voor woorden en de manier waarop ongepast. Ik ben kind van God en leef elke dag zo dicht mogelijk in Zijn kielzog (of is die uitspraak jou te profaan?).
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 juni 2012, 14:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:37
|
|
|
BEUN656 schreef: | Mensen, als ik ff mag... Voor de mensen die vóór sex voor het huwelijk zijn, de persoon die dit topic in 2010 opende, stelde zelf al dat het niet mag. Dus, jullie doen überhaupt geen recht aan dit onderwerp. Marriane wilde destijds alleen weten hoe het hier leeft. Wel, getuige zo'n slordige 2700 reacties heeft ze volgens mij een hit gescoord en mag ik ook concluderen dat de meningen ernstig verdeeld zijn. En dat voor een "Bijbelvaste" datingwebsite...? Geeft te denken... |
tja, dat is zo eigen aan het opengooien van een onderwerp. In haar tussentijdse reacties geeft Marianne steeds aan er prijs op te stellen om het onderwerp op een open manier te blijven benaderen en steeds on topic te blijven...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 juni 2012, 13:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 12:07
Onderwerp: Het weer
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Weer wel maar stralend?
Thomas |
de regen straalt ook ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 09:02
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat merkte ik al dat je blij bent, Herman, door die knipoog die ik gisterenochtend van je kreeg. Mijn eerste knipoog van een man trouwens. Helaas ben je mijn type niet, sorry... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 09:00
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Ontzag voor de HEER beschermt je leven, je kunt rustig gaan slapen, er overkomt je niets. -- Spreuken 19:23
Dat zonder "sex voor het huwelijk", geen garantie is dat een relatie lukken zal. Wel dat men God eert. En dat je bovenstaande belofte cadeau krijgt ! |
het zit wel hoog hé...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 08:46
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: |
idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.
Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.
Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen. |
De vruchten van het geloof: liefde, vrede, geloof, geduld, vriendelijkheid, goedheid, zelfbeheersing, zachtmoedigheid.... k heb de indruk dat jij aangeeft dat dit slles dus niet groeien kan in iemand met "homopraktijken"(wat een rotwoord, daar versta ik Sodom en Gomorra onder, iets totaal anders dan 2 mensen die van elkaar houden en elkaar trouw zijn). Wil je de vruchten van het geloof (eigendom uiteindelijk van God) dan nog wel zien bij iemand die homoseksueel is? Ik vraag me af of men in staat is die vruchten te (h)erkennen als iemand toch al ingelijst is met zwarte rand.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 juni 2012, 08:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 01:05
|
|
|
"homo praktijken" what's in a word...
We hebben het over mensen die niet alleen lichaam delen maar meer. We blijven altijd stil staan bij het feit dat men het met elkaar "doet". Ik weet dat ik een open heilig huisje intrap... maar weten we ook dat we het behalve over "verderfelijke onvergeeflijke homoseks" het ook hebben over mannen en vrouwen die zielsveel van elkaar houden?
Ik heb mijn dichtgemetselde veilige meningen en stellingen gehad. Door de jaren heen weet ik alles niet zo stellig meer (Goddank) en durf het open voor Hem te leggen en mijn vragen te hebben. Mag Hij het invullen?
Jo ... door vragen wordt men wija
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 juni 2012, 01:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 23:18
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Sorry harald, het mij duidelijk dat jij mij totaal niet begrijpt wat ik bedoel of probeer te vertellen.
En ik denk dat jij beter je suggesties over mijn muren opzetten en open meningen etc maar beter voor je zelf kunt houden over wat ik denk of doe of zeg of luister. Wat jij niet allemaal suggereert wat ik wel of niet doe of zeg of luister,gaat mij wat te ver! En gezien jij mij ook helemaal niet kent ben jij zeer zeker niet in staat om dat te beoordelen of te suggereren! Dus wordt niet persoonlijk !
En zoals ik al zei: Roelande mag en heeft zijn eigen overtuigen te volgen . En dat ik dat niet geloof is mijn recht toe . En idd ook ik en ieder ander mag zn eigen mening hebben dus houdt het op een informatie uitwisselen over het onderwerp, niet om de ander te zeggen wat die wel of niet moet doen of moet zeggen of denken of luitster of muren , whatever! Ik ben niet op dit forum om mensen te overtuigen. M.a.w. wordt aub niet persoonlijk!
Maar gezien je persoonlijk uitingen naar mijn adres wil ik daar dan ook even op reageren: "iemand die zulke uitingen naar mijn adres uit, getuigd van hoogmoed en van zo iemand kan ik zeer zeker niets van leren!". En zal ik even nog persoonlijker worden, van jouw kan ik zeer zeker niets leren!! |
Ik doe mijn best om in Haralds verhaal persoonlijke aantijgingen te vinden... maar vind zijn stuk weloverwogen en doordacht. Ja, hij geeft aan het eind wel aan hoe hij jouw laatste woorden ervaart en erachter hoor ik (als ik dat goed versta) de boodschap: ik zou meer echt van gedachten willen wisselen in plaats van steeds voor voldongen feit te staan.
Als ik eerlijk ben zou ik in dit topic ook best van gedachten willen wisselen maar vind het niet gerust genoeg.
en verder was mijn eerste reactie... (ook met 3 vingers naar mezelf toe) .................................................................................................................................................................................................................................................................. en de meeste van deze is de liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 20:17
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Heb ik dan staan zwaaien naar een andere man |
mooi gezicht zal dat geweest zijn, met pispot zwaaiend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 20:09
|
|
|
FRANKT627 schreef: | en als leerlinge zou ik maar wat liever zijn tegen je meester...of je mag het jaartje nog eens overdoen |
verder vooral een snufje zout...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 20:06
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vorig jaar wel...was helemaal verkleumd van de kou want het was zomer...zelfs geen kop koffie geen vriendelijk woord...niets niets niets |
ik krijg de indruk dat je voor het verkeerde huis stond bij de buuf... en dan is het schrikken als je opeens een aria staat te zingen bij een vreemde...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 20:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 20:02
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Haha... Komen we gelijk op de volgende vraag: hoe maak je koekjes van eigen deeg... |
goed kneden..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 19:57
|
|
|
FRANKT627 schreef: | een verbeelding die voor de andere moet gelden maar helaas zit ik wel met jou opgescheept...maar ik zal me over deze straf als een boetedoening zien... |
lees deze tekst nou es rustig en langzaam nog eens hardop over...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 19:49
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jol is in de leerschool bij mij...hoor je Jol dan hoor je mij...ze is trouwens een goede leerlinge... |
geweldige verbeelding...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 19:13
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Haha, niemand vraagt WAT voor last ik van aardbeien heb
Ik zit nl helemaal onder de galbulten nu |
aaacccchhhh
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 18:52
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vele hebben idd allemaal wel wat...en zijn zeker raar...Vele lijden dan ook aan CMheimer...een variant van...ja, je weet wel...
Gelukkig ben ik normaal... |
uhm een eigenheimer dan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 18:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Smeer er wat sperti op... |
sjonge jonge... moeten we dit nog uitleggen Frank. op aardbeien spuit je slagroom, of je gooit er wat suiker op of niks...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 18:38
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het lijflied van onze Jol...het is haast autobiografisch vooral dat stukje over de supermarkt...
Ze heeft me nog meer verteld over haar klunsigheden maar dat moet ik nog in een verhaal gieten...wat was dat ook alweer dat ze liet rollen in de kerk... |
je kent de gevolgen van het openbaar maken van deze wetenswaardigheden !!!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 18:39
|
|
Naar boven |
|
|