Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 23:27
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
geinteresseerden zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen introducee; aquarel (vrouw 37jr) zusje (36jr) van hannah, met 1 kindje jolan9.. en willie511 met drie kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin nisha834 (met kind)
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 henk335 evt met kinderen edwinem176 gigolo620 willie605 zoekt nog vervoer vanaf t station jonathan890 evt met kinderen mark811(misschien met zijn broer) mar907 benny340
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee........
marianne129, kom jij toevallig langs genemuiden, om willie605 op te halen? en zou je ariennez op kunnen halen in de omgeving van kampen? komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
ik heb er zin in! hannah
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 15 april 2010, 19:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 08:40
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Slapen dan maar weer... |
slapen?? daar-wor-ik-zo-moeeeee-vaaaaan!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 00:41
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 13 april 2010, 15:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 00:26
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Smaken verschillen nu eenmaal Liesbeth...daar zit ik niet zo mee.....
Niet iedereen is een Counsellor en een Coach....dat jij dat bent ....prima...maar ik ben dat niet en hoef dat ook niet te zijn......en hoe ik soms dingen onder woorden breng dat is mijn zaak....jouw normen zijn de mijne niet....... |
nee, sola, ze zijn heeeeeeeel anders..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 23:34
|
|
|
[quote=SOLAFIDE630]Als je niet weet, waar het over gaat jou dan maar liever je mond......dan lijk je wijs.....
Net als in spreuken staat: Zelfs een dwaas lijkt wijs, als hij zwijgt....
toch maar gewist; dan lijk ik wijzer..........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 12 april 2010, 23:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 19:39
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ja, Maris ik ben zeer overtuigd van mezelf op dit vlak. Inderdaad...ik heb me hier heel erg mee bezig gehopuden en ik heb zelf op een universiteit gestudeerd en ken dat gebied dus van binnenuit en jij niet. Dat is hier het punt.
Je kunt gewoon niet met deze dingen omgaan.....en dat zeg ik niet om vervelend te doen maar wel om je te bewegen om je eens op een goede manier je hierin te verdiepen, want je slaat de plank behoorlijk mis. Je gooit alles op een hoop, het wordt bij jou en ontwarbare kluwen.....
Wetenschappers zijn niet aan elkaar gelijk. Een gelovige wetenschapper is heel iets anders dan een ongelovige wetenschapper met betrekking tot het geloof en de bijbelse waarheden, want een ongelovige wetenschapper kan die bijbelse waarheid totaal NIET RECHT DOEN en nogmaals....is daar ook totaal niet gemotiveerd voor omdat hij of zij nu eenmaal NIET GELOOFT.
En als jij de uitkomsten van ongelovige wetenschappers op de plek van de bijbel wil zetten en hem meer wil geloven dan wat er in de bijbvel staat dan ben je wel ontzettend gevaarlijk bezig en werk je God enorm tegen en dan belandt je echt in het donkere bos of daar zit je al in naar mijn bescheiden mening als ik jou zo beluister...ook die vrijmoedigheid heb ik hier om te zeggen. Pas daar voor op.
Jij kunt wetenschappelijk nog geen koe van een stier onderscheiden en dat is ook niet verwonderlijk omdat je nu eenmaal ook niet daarin geschoold bent. Nogmaals ga daar goede boeken over lezen...dat is het enige dat ik je kan zeggen.
Je hoeft mij niet te geloven...ik kan dat toch niet van je afdwingen...,maar ga wel dan zelf daar goede boeken over lezen....en als je dat niet doet...waar je volkomen vrij in bent natuurlijk, dan ben je jezelf tot schade en je geloof in de Heer. Dan breek je het werk van God af en niet zo´n beetje ook..
Wat noem jij andersdenkenden? Iemand, die de bijbel naar zijn eigen menselijke en ongelovige inzicht zomaar zonder pardon wil vervangen door zijn of haar eigen wereldse inzicht en wijsheid? Daar heeft de bijbel het één en ander over te zeggen. Lees nog maar eens de bijbelcitaten van Mar, die hij hiervoor heeft gepost.
Van die groep van andersdenkenden moet ik niets van hebben....op zijn hoogst zal ik proberen hem of haar hetzelfde duidelijk te maken, wat ik nu jou probeer duidelijk te maken.
Maar ik denk dat het vergeefse moeite is. Ga niet boven je voegen Maris, want je PAKThet gewoon niet,, het spijt me dit te moeten zeggen en nogmaals ga je daarin eens terdege in verdiepen dat is het enige wat ik jou kan aanraden en anders weet ik het niet meer, wat ik nog allemaal moet zeggen hier.
Ik hou er dan nu mee op, want ik heb genoeg gezegd hierover en ondertussen zijn we behoorlijk off/topic hier.
Kennelijk kan ik het je niet duidelijk maken en hou ik het hierbij.
Gods zegen....ik hoop, dat je een keer hierin meer inzicht krijgt en wat nuance kan brengen in de onwarbare kluwen in je denken over DE OBJECTIEVE wetenschap, want die bestaat niet. De wetenschap is niet waardenvrij, maar wordt gekleurd door de levensovertuiging van de beoefenaar EN IS DUS ZO subjectief ALS HET MAAR ZIJN KAN. Zet 20 wetenschappers op een rij en je zult diverse andere uitkomsten krijgen en niet allemaal eensluidende uitkomsten.
Dat was ook al het geval met de kwestie van de opwarming van de aarde, het milieu, wat onlangs nog zo gespeeld heeft in de media...volg dat maar eens goed. Er kwamen allerlei waardeloze conclusies uit de bus.
Ook zou het goed zijn om je wat in de psychologie te verdiepen om erachter te komen hoe de psyche van een mens in elkaar zit en hoe de mens onbewust en onderbewust wordt geleid door zijn of haar levensovertuiging, die alles kleurt wat de mens doet.
Veel succes in ieder geval. Ik hoop echt dat je het doet, want je zit hier maar de plank behoorlijk mis te slaan. Dat vind ik. |
vuurwapens zijn verboden in nederland, zusje...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 19:31
Onderwerp: Het oog van de man.
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Haha , ook nog een leuk onderwerp! Hebben mannen meer oog voor een auto of voor een vrouw. |
dat is toch nog nooit een vraag geweest, marijan? is altijd al de auto geweest toch???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 19:30
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Haha , ook nog een leuk onderwerp! Hebben mannen meer oog voor een auto of voor een vrouw. |
dat is toch nog nooit een vraag geweest, marijan? is altijd al de auto geweest toch???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 17:30
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | wat ik als positief bedoel maak jij een beetje negatief Arjan. Hoe kóm je erbij dat zachtmoedigheid hetzelfde is als soft? Een mens kan daadkrachtig zijn zónder zijn of haar zachtmoedigheid te verliezen. Het is naar mijn mening niet alleen de gave van de Geest....het is ook een keus die je maakt en volgens mij is daar niets mis mee. |
ik zie zachtmoedigheid als zacht van gemoed, dus het tegenovergestelde van en verhard hart; naar mijn idee heeft dat inderdaad niets te maken met softie's... en t is niet alleen naar jouw mening, dat het een gave is van de heilige geest, maar t is een bijbels gegeven!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 21:39
|
|
|
eeeehm, toch maar even weggeveegd...........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 11 april 2010, 23:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 21:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat antwoord verwarrend. Wat wil je dan laten zien? |
heb je de teksten op de foto's van leanne wel eens gelezen chat? ik wel, en ik moet zeggen dat dat wel een beetje een beeld geeft van wie leanneke is!! neem bijv vinger met het hartje......whouw! je zou hopen zo iemand tegen te komen, die zo in staat is om onvoorwaardelijke liefde te geven (en ik heb haar foto's vrijwel allemaal "gestolen"/plaatjes op de pc opgeslagen)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 11 april 2010, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 21:11
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Leanne, ik geef je helemaal gelijk!! Ik begrijp de reacties van Mar en Chatuliem werkelijk niet... Wat nou, holle woorden... Als ik Leannes reacties lees op het forum, dan kan ik met gemak tussen de regels doorlezen dat zij een (in mijn (vrouwen)ogen dan... ) mooi en stralend mens moet zijn...
Volgens mij zegt Leanne niet dat het oog van de man niet belangrijk is... ze vraagt alleen aan de man om met het oog verder te kijken dan de buitenkant...
Een muur? Verlegen? Bang voor afwijzing? Nogal sterk overdreven conclusies om het niet plaatsen van een foto... Het is waar dat het oog de spiegel is van de ziel, maar voor mij gaat het dan wel om ogen in real-life. In een foto-oog kan ik echt iemands ziel niet zien.... Het kan hooguit associaties oproepen... |
applausje voor liesbeth!! ik heb ook ongeveer een jaar zonder foto op cm gestaan, en ik geloof niet dat ik verlegen ben, of een muurtje om me heen heb. angst voor afwijzing herken ik ook niet zozeer.......
nu ligt het er misschien aan dat ik ook vrouwen-ogen schijn te hebben, maar ook ík heb bij leanne nog niet echt holle woorden kunnen ontdekken, wel humoristische woorden, waar de glimlach en levenslust inderdaad doorheen schemert. leanneke; je lijkt me een heerlijk mens; en ik hoop van harte dat we elkaar met de picknick even spreken!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 21:04
|
|
|
HANNAH810 schreef: in een huwelijk hoeft het ook geen probleem te vormen, wanneer er op een bijbelse manier mee omgegaan kan worden; t probleem dat ik echter probeer te schetsen, is dat er over de behoefte aan intimiteit zo geheimzinnig wordt gedaan in sommige gezinnen/families, dat het denken wordt aangetast; alsof deze behoefte er niet zou (mogen) zijn, wanneer iemand daadwerkelijk met God leeft..... vaak wordt dan aangehaald; de geest begeert tegen het vlees, en het vlees tegen de geest, maar mijns inziens is dat een verwrongen toepassing van de tekst. de tekst bedoelt, dat het geestelijk leven andere prioriteiten stelt, dan een zondig leven. niet dat het geestelijke en zuivere van t lichamelijke elkaar tegenstaan, begrijp je wat ik bedoel, brazeevel??
brazeevel schreef; ik zie dat probleem eigenlijk niet echt want intimiteit is niet zondig en geestelijk leven gaat goed samen met dat mensen willen gewoon moeilijk doen . of vromer zijn dan de paus
wees blij dat je t probleem niet ziet, brazeevel, het is er namelijk ook niet; wat echter wél een probleem is, is dat er mensen zijn, die onbijbelse en onnatuurlijke normen en waarden meekrijgen, onder t mom van "echt christendom"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 15:06
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | komt dit niet alles door de zonde ? we kunnen van alles gaan opnoemen als dit en als dat maar als we zondag 41 opslaan van de heidelbergse cattechimus vrag 108 en 109 staat dan toch duidelijk in wat God van ons verlangd ik vind dat we ons geen excuus moeten proberen te zoeken
[i]is het nodig om een excuus te vinden voor het gegeven dat een mens behoeften heeft, zowel de emotionele als wel de lichamelijke? dat is dus waar ik zo mn vraagtekens bij heb, brazeevel!! ik heb het dus wel over de behoefte, niet over de manieren die er zijn om aan die behoeften uiting te geven he??? je haalt de cathechismus aan, waar het gaat over onkuisheid en dat onkuise gedachten en daden door God als ongewenst worden gezien, maar zie jij behoeften als onkuis dan??? dat zou dan nl precies zijn waar ik op doel, wanneer ik dat in twijfel trek!!
ja wat je zegt over het miskennen in de kerk ben ik het ten dele wel met je eens hannah, wat meer openheid en duidelijkheid zou wel op zn plek zijn maar Gods woord is er wel duidelijk in
nogmaals; ik heb het over ontkennen van behoeften en emoties, die ingeschapen zijn, en die door God de schepper zelf als hoge symboliek worden gebruikt. dus ook daarin is de bijbel mijns inziens vrij duidelijk....
maar moet je je gevoelens en behoefte verbergen ? we zijn allemaal het zelfde allemaal van vlees en bloed de een weet hier alleen beter mee om te gaan dan de ander waarom kun je daar niet gewoon over praten ? door er meer open over te praten is het gemakkelijker mee te leven denk als gezin man en vrouw ben je dr voor elkaar tot steun in het geestelijke zin en lichamelijke er staat nergens dat intimiteit verboden is tussen man en vrouw |
in een huwelijk hoeft het ook geen probleem te vormen, wanneer er op een bijbelse manier mee omgegaan kan worden; t probleem dat ik echter probeer te schetsen, is dat er over de behoefte aan intimiteit zo geheimzinnig wordt gedaan in sommige gezinnen/families, dat het denken wordt aangetast; alsof deze behoefte er niet zou (mogen) zijn, wanneer iemand daadwerkelijk met God leeft..... vaak wordt dan aangehaald; de geest begeert tegen het vlees, en het vlees tegen de geest, maar mijns inziens is dat een verwrongen toepassing van de tekst. de tekst bedoelt, dat het geestelijk leven andere prioriteiten stelt, dan een zondig leven. niet dat het geestelijke en zuivere van t lichamelijke elkaar tegenstaan, begrijp je wat ik bedoel, brazeevel??
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 11 april 2010, 15:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 14:12
|
|
|
WILLIE605 schreef: | Leuk idee en ik wil graag komen. De datum is prima en ik hoop op een gezellige en leuke groep. |
het IS al een gezellige en leuke groep willie; dus welcome!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:54
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het berust ook op een denkfout. Lichamelijk en geestelijk zijn wel te onderscheiden maar niet echt helemaal te scheiden. Onze geestelijke waarnemingen en ervaringen spelen zich ook in ons lichaam af en beinvloeden elkaar. Een diabeet die te weinig glucose in zijn hersenen heeft, krijgt een verminderd waarnemings- en denkvermogen, dat zich echter snel herstelt als het glucosegehalte weer normaal wordt. Ook bij (beginnende)dronkenschap of bij medicijngebruik kunnen we het geestelijk functioneren beinvloeden. De scheiding van geestelijk en lichamelijk was de heersende Griekse filosofie in de latere Oudheid, waarin Paulus leefde. We weten nu dat lichaam en geest elkaar enorm beinvloeden. Mensen worden lijfelijk ziek van stress en geestelijk soms verzwakt van lichamelijke ziekte. Wat we geest noemen is veel lichamelijker dan we denken. Ik ben met je eens Hannah dat de kerken de fout in gaan als ze zeggen als je 'geestelijk'. bent het lichamelijke je niets doet. Ook als ik diepe religieuziteit ervaar, neem ik dat nog steeds waar middels processen in de hersenen en de rest van het lichaam. Waarmee overigens niet ontkend is dat er een ziel bestaat.
Thomas, die vindt dat wetenschap ook bevrijdende inzichten kan bieden. |
ik denk zelf dat het nog een flinke stap verder gaat thomas; God zelf zegt dat hij de reltie tussen man en vrouw vergelijkt met de relatie tussen Christus en de gemeente. en daarvoor gebruikt hij niet het samen een gezin runnen, oid, maar de lichamelijke intimiteit. ik kan me dus niet voorstellen, dat die intimiteit dan minderwaardig kan zijn; aangezien Hij het zelf op een zo hoog nivo in de symboliek gebruikt.
daarnaast zie ik een groot nadeel van het miskennen van sexualiteit; in de gemeente waar ik uit kom (geen kerkverband overigens) slaan veel jongeren door naar de andere kant; maken daardoor verkeerde keuzes, en zijn de gevolgen dat zij levenslang een andere koers varen, en van God verwijdert raken, Hem zelfs helemaal loslaten!!
maar het begin hiervan ligt erin, dat het allemaal in t geniep moet, omdat de gevoelens/behoeften toch ergens een uitweg zoeken, en dan een ongezonde route volgen, omdat je als mens anders het risico loopt, dat je afgewezen wordt, en door de groep/gemeente/sociaal netwerk niet meer wordt geaccepteerd.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 11 april 2010, 09:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:37
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | nou heb t globaal gelezen...... is kussen dan nog wel raadzaam is terrecht een gedachte die je je kan gaan afvragen hannah.
Ik begrijp de bezorgdheid maar al te goed, wat er in t stuk staat. Maar zo simpel als in de bijbelse tijd is t leven niet meer.
ten eerste werd veel en veel vroeger getrouwd. Als de eerste sexualiteit naar boven kwam, was er al een man/vrouw in t spel betrokken. Was er in die tijd echt gevoel van liefde, of was t gewoon een feit dat je met die of die trouwde/uitgehuwelijkt werd, t bed deelde etc En dan later leerde liefhebben.
De vrouw in die tijd was ook helemaal afhankelijk van de man hierna. Tegenwoordig is een vrouw zelfstandig, kan een eigen leven opbouwen en is daardoor de afhankelijkheid van de man kwijtgeraakt.
Trouwen wordt steeds later, en wat dan met stukjes genegenheid als aanrakingen en zoenen? Vind t stuk aan een kant goed, maar aan andere kant lukt dat niet , denk ik.
Dan vraag ik mij na dat lezen van dat stuk dus ook nog af, wat je dan moet met je gedachten, als je dus weet wat het gevoel van sexualiteit inhoudt. Je kan het begeren en verlangen heel lang uitstellen, je hondje ...hahahhaaha....leren te blijven hangen...whahaha... Maar wat als t hondje weet wat springen, rennen, dollen en blaffen is???? |
misschien een hekje neerzetten voor fikkie, jonathan? dan weet fikkie tot waar hij kan rondrennen........ maar helemaal kus-loos? dat klinkt mij meer als vriendschap in de oren, jou niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:31
|
|
|
IMRE695 schreef: | Erg moe, Hannah. Daarom doe ik vaak een middagdutje.....
Trouwens, ik ga nog even terug naar bed.... |
slaap lekker....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:29
|
|
|
MAR907 schreef: | Er is geen betere medicijn dan de "BOOM DES LEVENS".
Vandaar dat God Adam en Eva uit het paradijs verdreven heeft. Zodat de mens niet voor EEUWIG in de zonde zou blijven. |
wat ik zo mooi vind mar, is dat er iets is veranderd met het verlossingswerk van de Heere Jezus. bij de schepping waren wij mensen de kroon op de schepping; "een weinig minder dan de engelen". door onze ongehoorzaamheid werden we kinderen van de duisternis, maar na in genade te zijn aangenomen zijn wij nu zelfs kinderen en erfgenamen van de Vader geworden, dankzij onze Oudste Broeder!!
uiteindelijk mogen we dus dichter tot God naderen, dan tijdens de paradijs periode!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:12
|
|
|
wordt je niet moe van al dat slapen imre??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:11
|
|
|
ik heb de link gelezen leanne; pffffffff zul je een kus wel bewaren voor na t huwelijk? anders blijf je ALS MEISJE zo teleurgesteld achter, omdat je t nooit meer zo uniek kunt beleven; (voor jongens geld dat blijkbaar niet?)
shocking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 21:23
|
|
|
galante heren bestaan nog; er is een auto speciaal geregeld voor vervoer van t station naar de picknick; als je vervoer nodig hebt, kun je dat via de mail regelen met martien 579 bedankt martien!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 21:40
|
|
|
MARGRIET323 schreef: | Dag, Voorlopig mag je mij op de lijst zetten. ik kom alleenof misschien met een vriendin. Margriet 323 |
gezellig margriet!! je staat op t lijstje hoor!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 21:39
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
geinteresseerden zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen zusje (36jr) van hannah, met 1 kindje jolan9.. en willie511 met drie kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 henk335 evt met kinderen edwinem176 gigolo620 willie605 zoekt nog vervoer vanaf t station jonathan890 evt met kinderen
t wordt dus deze keer zaterdag vóór de pinksteren, rond 12 uur bij juffrouw tok..... zou je misschhien t plaatje en de reisbeschrijving er nog even willen bijplakken voor me maris?
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee........
is er toevallig iemand die langs genemuiden komt, om willie605 op te halen, of op te pikken vanaf t station? iemand om ariennez op te halen in de omgeving van kampen? komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
ik heb er zin in! hannah |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 10 april 2010, 21:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 17:23
|
|
|
er worden kinderen geboren met het het genderdysfoor. er worden kinderen geboren met een bepaalde geaardheid. er worden kinderen geboren met een verstandelijke handicap. er worden kinderen geboren met een lichamelijke handicap. er worden kinderen geboren die later grote genieën zijn. en er worden kinderen geboren zoals jij en ik.
dat zijn allemaal creaties van God.
inderdaad mariska; allemaal creaties van God zelf; dus waarom zou dat een gruwel in Zijn ogen zijn? ze zijn zo ze zijn, en naar mijn idee is daar geen gruwel bij.....
voor ons mensen zijn handicaps hindernissen, maar voor God is er ergens een reden, een motivatie, waarom Hij ieder mens maakt zo Hij ze maakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 09:42
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Leanne,
We mogen ons op CM wel eens flink wat drukker maken over de negatieve kanten van de Christelijke opvoeding en cultuur. Onderdrukking van mensen en vrouwen in het bijzonder komt veel voor en ik merk dat ook in gesprekken. Een gezonde en eerlijke kijk op liefde en sexualiteit zou al veel helpen. Verkrachting gaat niet over sex, maar over macht en geweld. Maar al te vaak toegedekt door behoudende kerkelijke instanties of onwerkbare moraal.
Thomas, die soms anticlericaal is. |
daar kan ik het wel mee eens zijn inderdaad; in de gemeente waar ik uit kwam, werden lichameljkheid en geestelijkheid gepolariseerd; dus wanneer je geestelijk bent, doet het lichamelijke je niets; anders ben je niet geestelijk genoeg, en mag je je relatie met God wel eens nakijken!!
met alle gevolgen van dien op sociaal gebied!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 08:44
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Eehhmmmm....'k durf het bijna niet te vragen maar...is er iemand die in de buurt van Kampen woont en...mag ik dan meerijden? Ik zie dat mijn kinderen dan bij hun papa zijn dus kom ik zéker...en alleen.
Leuk trouwens, zo'n grote groep! het lijkt me écht heel erg gezellig! |
heb je al iemand gevonden waar je bij mag instappen, ariennez?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 08:53
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Mannen denk nou alsjeblieft na met je hersens en niet met je hormonen. | Vrouwen hebben ook hormonen en denken net zoveel in die termen als mannen hoor. Een beetje cliche is het allemaal, vind ik.
Thomas, die vindt dat er niks mis is met naast wat hersens ook wat hormonen te hebben.[/quote]
Thomas, Natuurlijk is er niets mis met hormonen (anders had God ons ze vast niet gegeven). Maar als ik een werkgever bloed serieus hoor vertellen dat elke man gemiddeld 6 keer per uur aan seks denkt dan vraag ik me wel af of er misschien ook nog even gewoon gewerkt kan worden.
Als je als (allengaande) vrouw eigenlijk altijd op je hoede moet zijn en je kleding altijd moet aanpassen aan het feit dat er mannen van Mars zijn gekomen dan vind ik dat te zot voor woorden.[/quote]
heb je je werkgever niet gevraagt hoe dat bij de vrouwen werkt dan, marianne? dat zou t eerste zijn dat in mij opkomt namelijk..... en je móét niks he, wat dat betreft heb je zelf de keuze over wat je uit je kast haalt om aan te trekken, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 00:01
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik wou anders een .... aantrekken met een serieus gezicht.
|
je ziet er wel oogverblindend uit zo, mar, zeker zo prettig gesitueerd voor de camera!!!! ik had je alleen wat menselijker voorgesteld, eerlijk gezegt!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:30
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
remi en eliza als het leven soms pijn doet........
http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU&NR=1
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 7 april 2010, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
|