ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 121 122 123 124 125 126 127 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 12:15
BerichtOnderwerp: Lente

FRANKT627 schreef:
Boze smiley het is wel spijtig dat het morgen een natte donkere dag zal worden...Toch geniet ik wel van het weer en de werkjes die ik kan doen.

Nog niet aan morgen denken Frank en geniet vandaag! Lijkt wel of mensen ook gelijk blijer worden met mooi weer vind je niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 11:34
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

FRANKT627 schreef:
Ik heb vandaag een boterham met een stukje brood gegeten...
vrijdag is sowieso een boete-dag en dat geldt extra in de veertigdagentijd Engeltje smiley
je bent een christen of niet... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Je kan ook overdrijven toch???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 10:18
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

FRANKT627 schreef:
Pas toch maar op met de drank bij het eten. Als de politie merkt dat je te weinig bloed in je alcohol hebt kan het een dure grap worden.
Hou W-tje maar goed in de gaten... Smiley met dichtgeplakte mond

Frank (de 't' achter mijn voornaam verwijst naar mijn familienaam)

Het is 40dagen tijd Frank dus alleen op zondag neem ik een glaasje wijn........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 10:14
BerichtOnderwerp: Calvijn

Mag ik je voorstellen aan Dittrich Bonhöffer

Hij heeft ook zo'n mooie tekst geschreven ......denk dat de meeste mensen hem wel kennen;

Door goede machten, trouw en stil omgeven...........prachtige woorden....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 09:44

Is het ook niet per gemeente verschillend hoe er over gedacht wordt?
Ik ben lid van een PKN gemeente er daar worden in sommige diensten-als je dat wilt- ook de handen opgelegd.
En in de tijd dat ik diaken was ben ik ook wel eens bij een ziekenzalving geweest van een gemeentelid, waar ik overigens wel van onder de indruk was.....maar dat is meer uitzondering dan gewoonte dat ben ik met je eens.
Er zijn natuurlijk ook gemeentes die wat in het oude traditonele blijven hangen denk ik.........maar er is wel een omslag van denken bezig die gemeentes ook doet beseffen dat ze op zoek moeten gaan naar andere en ook mooie (en eigenlijk heel oude) tradities......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 2 april 2011, 09:58
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 21:15
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

VISSER278 schreef:
Ik hoop dat ie nog komt. Kan me niet veel mooie voor de geest halen. Huilende smiley, smiley in tranen

Je hebt weekend Lachende smiley Is dat geen mooi moment?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:46
BerichtOnderwerp: De Eerste CM Paas-top 25/50

MARIO216 schreef:
Heb er al drie binnen. Wel leuk dat er nu al een nummer is die twee keer genoemd is en aan kop staat. En die ga ik niet noemen.

Sommige hebben maar 7 nummers. Ook goed! Dus het aantal mogen er ook 3 zijn ofzo.

Wil je het mij ook niet vertellen?????? Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley , ik vertel het niet verder alleen aan.........en.......en......en nog een paar Knipoog smiley; je mag tenslotte ook naast me zitten bij de Italiaan......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 1 april 2011, 20:47
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:54
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=EKtRIrFBsqA

Een van de beste gitaristen volgens mij, heb hem al eens live horen spelen en was echt geweldig!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:38
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Ik las vandaag iets in de krant over dating site Christan Match: daar zoekt Josef zijn Maria en andersom.......... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:03
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIJAN072 schreef:
Ben ik daar een van Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit Wat lees ik hier toch allemaal, heren. Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Er worden wel wat rare dingen geschreven maar kan me niet voorstellen dat dat over jou of mij gaat Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:58
BerichtOnderwerp: Gezocht...

KATHY142 schreef:
Willemijn, bedoel je dan het christelijke boekenweek geschenk?
De trein van 10.11, van Henk Stoorvogel.

klopt, dat bedoel ik.....dus als je het kwijt wilt? Over de prijs worden we het vast wel eens.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:29
BerichtOnderwerp: Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.

DAVID923 schreef:
ik zou christelijke dame met een andere kleur niet erg vinden, integendeel, een vrouw als beyonce zou niet mis zijn Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Ach, je mag je dromen hebben David, maar je legt de lat wel hoog!

Ik vind George Clooney ook wel leuk..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:24

MARIO216 schreef:
Boze smiley Ik heb afgesproken met mezelf om in de lijdenstijd christelijke muziek te draaien.
Geen commentaar, dit is mijn liefje Kussende smiley . In mijn dromen. Helaas woont ze heel erg ver weg. Ik heb net haar nieuwe album gekocht.

Dan doe je toch op zondag een Italiaans liedje.....?
Ik doe ook mee aan een 40 dagen project van de kerk en ik begreep dat de zondagen daar niet onder vallen (of die gedachte kwam me wel goed uit, ook een optie Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:16
BerichtOnderwerp: Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.

HANNAH810 schreef:
is dat zo?
ik denk dat God dan ook discrimineert in de bijbel als er staat dat je vrij bent om te trouwen wie je maar wilt, "alleenlijk ín de HEERE"
met andere woorden;
degene waarmee je samen verder gaat, is ook ín Christus;
(een werkelijk gelovige, wedergeboren christen, of hoe je het maar noemen wilt.)

Doe je daar iemand niet mee tekort die niet gelovig is en jouw mening respecteert, ook in een relatie?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:13

MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=xvPSkJx6OiU

Ik denk Mario doet wel een Italiaans nummer om in de stemming te komen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:10

HANNAH810 schreef:
die gemeenten zijn er wel hoor willemijn; ik kom uit een dergelijke gemeente, waar mensen zo lang mogelijk in leven worden gehouden zoals annette aangeeft.

Dat is het streven bij de meeste mensen Hannah, dus dat heeft.niets met kerk te maken.....Als je niet kerkelijk bent gebeurd dat ook niet zomaar hoor.......Dan zou je het leven in eigen hand hebben....?
En gelukkig is de palliatieve zorg zodanig dat je zonder lijden leven kan.....
En wat versta je onder zolang mogelijk in leven houden eigenlijk???

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 31 maart 2011, 20:14
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:07
BerichtOnderwerp: Gezocht...

Ik hoorde pas geleden dat er ook een speciale reformatorische uitgave is van het boekenweek geschenk. Wie heeft deze en wil het wel kwijt??
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 18:44

VISSER278 schreef:
Ja hallo, wat heeft dat er nou mee te maken.
Ten eerste heb ik geen moeder van 63 ( en ook geen dochter)
Ten tweede , ik heb ook geen dochter van 12
Ten derde......ik heb helemaaal geen dochters. Knipoog smiley
maar al wel een as. schoondochter Lachende smiley

Ben jij nu zo'n jonge vader of heeft jouw zoon zo vroeg een vriendin??? Verraste, verbaasde smiley (ben verder niet nieuwsgierig hoor.... Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 18:30

ANNETTE050 schreef:
In mijn stukje heb ik het over passieve euthenasie in de context, dat het niet toegestaan werd, met de reden dat God het hele stervensproces tot op de laatste minuut zou willen inzetten voor loutering.
Ik stel helemaal niet de passieve euthenasie ter discussie, maar alleen het Godsbeeld vanwaaruit deze gedachte voortkwam.

K Wil liever niet dat je mijn reacties uit de context haalt... Engeltje smiley

Je trapt daarmee een beetje op mijn gezondheidszorg hart, want ik ken nu werkelijk geen enkele kerk die tegen palliatieve zorg is, ook geen dominees.......Het was vroeger misschien zo, ik weet natuurlijk niet of je over twintig jaar geleden praat, maar tegenwoordig is het juist zo goed geregeld, dus omdan maar even neer te zetten passieve authanasie zijn ze tegen? Wat bedoel je dan eigenlijk te zeggen??????

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 31 maart 2011, 18:33
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 18:25

MARTIN695 schreef:
Hallo Willemijn

Ik las vanmorgen op internet dat ze misbruikt is door haar stiefvader .
Vreselijk.
Sjalom.
Martin

In en intriest Martin, en als ze nu niet op schoolreis was geweest hadden we het dan ook gehoord? Dat vraag ik me dan af.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 18:20

ANNETTE050 schreef:
Het gaat hier niet om mij, dit was ook maar het topje van de ijsberg, om zo maar 'es te zeggen, maar k wil graag aan de hand van een persoonlijk voorbeeld duidelijk maken, dat angstgeloof niet gelukkig maakt....maar een hel is.
Het is op het sterfbed helemaal goed gekomen tussen mijn vader en mij, meer wil ik er niet over delen, maar voor diegenen die een angstgeloof bagataliseren....verkijk je niet op het calvinisme.

Ik bagataliseer absoluut het angstgeloof niet, weet er uit eigen ervaring net iets teveel van.........
Maar ik heb in de loop der jaren wel geleerd (voordeel van ouder worden) om er wat milder en met liefde na te kijken omdat het een beleving van een ander is en gelukkig niet mijn beleving.....Het zegt wat over de ander, niet over jou......
En om er even een persoonlijke noot aan toe te voegen:
Het angstgeloof van familie loopt als een rode draad door mijn leven, ook nu nog....
Recent heeft de oma van mijn zoon het (zeer goede) contact verbroken omdat hij ging samenwonen en oma dat iets van de duivel vind......Triest, maar haar keuze.......
En dan laat ik de meer traumatische ervaringen dan nog maar voor wat ze zijn...........dit is een erg mild voorbeeld......
Dus Annette, ik begrijp je juist heel goed maar ik laat het geen invloed meer op mijn leven hebben........Het is zoals het is.....en gelukkig heb ik dat ook over kunnen brengen op mijn zoon.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 19:30

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik altijd moeite met mensen die denken dat ze enige echte ware leer aanhangen. Ik vind dat je altijd voor ogen moet hebben, dat andersdenkenden niet per definitie ongelijk hebben...

Jij denkt toch ook dat jouw manier van geloven de -voor jou goede- manier van geloven is? En dat is niet mijn manier maar daarom slecht?
Zo bedoel ik het eigenlijk......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 19:10

ANNETTE050 schreef:
Het is natuurlijk wel zo, dat de leerstellingen van Calvijn een tegenreactie hebben opgeroepen. De sfeer in de kerken en gemeenten, die star de dogma's van Calvijn aan hangen, kan heel erg koud en kil zijn.
Al in mijn tienertijd verbaasde ik me enorm over het feit dat passieve euthenasie geen optie was. De arts was verplicht het leven van de ernstig zieke patient te rekken en dit werd gezien als een proces van loutering van God. Voor zo een God kruip je toch weg? Laat staan blindelings vertrouwen en met je problemen bij Hem komen.
Er zijn, in de loop der jaren, veel christenen om o.a. die reden (de kille, emotieloze sfeer) overgestapt naar een evangelische gemeente. Soms zijn deze christenen daardoor in grote problemen gekomen met familie en vrienden.
Dan kunnen dingen uit balans raken. En er zijn m.i. idd ook wel uitwassen in evangelische gemeentes die niet goed zijn.
Nogmaals, jammer dat het een openbaar forum is, want ik zou hier graag dieper op willen doorgaan.

Soms denk ik wel eens dat het jammer is, dat zoveel christenen overgestapt zijn.
Er zitten nog zoveel christenen 'gevangen' in een angstgeloof. Gewoon opgegroeid in calvinistische families...
Ik was erg blij met het openingsartikel van dit topic, een echte eye-opener. Het gaf me eindelijk het laatste puzzlestukje als oplossing op de vraag, hoe er toch zo een rigide denkwijze heeft kunnen ontstaan in zoveel gereformeerde kerken (uitgesloten de goede natuurlijk).
Alles is eigenlijk in een wet gevangen; scheiding, passieve euthenasie, de doop enz.enz.

Je doe nu wel erg negatief over mensen die de calvinistische leer aanhangen.
Er zijn mensen die daar gewoon in geloven en het ook niet willen zien zonder angst
Maar dat is hun overtuiging en als je daarin opgroeit en je denkt zelf anders is dat moeilijk en geeft veel leed, dat weet ik ook uit eigen ervaring......Maar hoe jij even makkelijk stelt dat ze tegen passieve euthasie zijn????? Dat is wel een ethische kwestie die je niet zo maar even neer kan zetten vind ik, dat is wat ongenuanceerd......
En als die mensen dat nu toch als de ware leer zien? Dan is dat toch goed?
Je moet niet de fout begaan om dit soort dingen te bekijken vanuit je eigen normen denk ik.........en dan gaat het niet om jouw angst maar om hun angst en daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 19:02
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

SUSANNAH475 schreef:
Misschien kan Bert168 nu mee ?
(Sorry, zal me er niet mee bemoeien... Engeltje smiley )

Je denkt mee, dat is toch wat anders dan bemoeien????? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 19:01

MARYLIEN613 schreef:
lees ik het goed,
twaalfjarige bevallen op schoolreis?
je zou je afvragen of ze wel wist dat ze zwanger was! Smiley die vol vragen zit

Ik mag toch aannemen dat ze niet spontaan zwanger is geworden? Maar wie weet in het wel een intriest verhaal.......dat idee krijg ik een beetje uit de berichtgeving....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 18:52

VISSER278 schreef:
En groot voordeel: Kan hem elke dag in de gaten houden.
Even de link van de weblog aanklikken ( of hoe noem je dat) en hoppa, weet precies wat ie die dag heeft uitgespookt.
En via msn kan ik hem ook nog persoonlijk spreken ( en sinds kort Lachende smiley ) zien als ik wil.

Dat dachten de ouders van dat meisje van twaalf misschien ook wel, die beviel op haar schoolreis Knipoog smiley
Een tip Visser: het gaat er vaak om wat je niet ziet........
Maar de ene week lezen we van een moeder van 63 en nu weer een moeder van twaalf.......over uitersten gesproken......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 18:49
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

DINI968 schreef:
Die heb ik ook gelezen, idrukwekkend he?

Ik las vandaag dat er een nieuw deel van de Aardkinderen van Jane Auel uitkomt, het vijfde deel. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat er maar drie delen van zijn/waren? Verraste, verbaasde smiley
Wi eweet daar wat meer van.....? Ik dacht, ik kan het vast wel even vragen in een boekentopic......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 00:34

Wacht maar tot jouw zoon in Bangla Desh zit Visser, dan gaan we het hebben over vaderlijke zorg en betutteling..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:18

[quote=MARTIN695]

klopt Martin, ik ga ze gewoon achterna! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:17

MIEKE364 schreef:
Vooral het laatste gedeelte vind ik een mooie stelling.
De eerste echter evenzo; wat me zo opvalt is dat de aanhangers van de onderverdeelde calvinisten noodgedwongen weer bij elkaar komen in één kerk, in één gebouw want God brengt weer bij elkaar wat eens verscheurd was.
Pluriforme eenheid behoren we te zijn; zusters en broeders doch ieder een individu "waar ieder mens zijn naam in vrede draagt".

Ik hoorde in het weekend een prachtig verhaal van een notaris die de fusie van vijf protestante gemeenten van verschillende stromingen op schrift had gesteld. Het was noodzaak want de gebouwen konden niet meer worden onderhouden en de predikanten niet meer worden betaald door de slinkende gemeenten.
Om dit te vieren waren 2200 mensen samengekomen in het Dolfinarium en één van de voorgangers stelde hen voor een wave te maken om zo fysiek zichtbaar te maken dat ze samen in beweging kwamen en elkaar in beweging wilden houden. Het begon aarzelend en eindigde in een juichende levende golf van samen christen willen zijn; de verschillen niet de toon laten aangeven maar de zaken die hen met elkaar verbindt. Aan het einde sprongen vijf dolfijnen samen uit het water om hun gezamenlijke sprong in de toekomst te symboliseren. (Ik keur de wrede vangst van dolfijnen uit het wild af maar dit symbool is erg mooi.)
Ik voel weer de ontroering als ik dit met jullie deel die ik voelde toen mij dit prachtige verhaal van hoop en moed werd verteld.

Het vergt moed en creativiteit om onze gemeenten gaande te houden en daarbij is gebruik maken van alle talenten van de leden een must zodat ieder tot zijn/haar recht kan komen en met elkaar een bloeiende gemeenschap wordt onderhouden. Het kan echt.

Het voeden van verdeeldheid houdt geen stand; het willen samenwerken met elkaar geeft leven en biedt ieder een plek in respect en geeft ieder individu bestaansrecht. Een gemeente waar de boodschap van Gods Liefde wordt verstaan en uitgedragen en geleefd brengt liefde voort en huwelijken en kinderen; een plek waar grijsaards komen en geliefd zijn en waar baby's worden gedoopt, waar jonge kinderen hun clubs hebben en waar tieners worden gezien en gehoord en hun activiteiten kunnen hebben en waar eenlingen worden opgenomen in de groep.
Het kan echt en vergt veel inspanning en veel verdraagzaamheid en veel bereidheid om te investeren in elkaar en de beloning is groot.

Ik prijs me zeer gelukkig te kunnen vertoeven in zo'n gemeenschap waar Calvijn wordt geciteerd en ook Luther, waar psalmen en gezangen worden gezongen en nieuwe kinderliedjes, waar ons lijflied van Oosterhuis is en waar iedereen zonder uitzondering aan De Tafel wordt genodigd nadat we elkaar een hand hebben gegeven en elkaar de Vrede van Christus hebben toegewenst.
Gastsprekers zijn een rabbijn, een Rooms Katholieke priester, een professor in de natuurkunde, een moslim. Een gemeente waar de lector zowel een tiener als een 65-plusser kan zijn, waar een kinderkerkeraad is en waar een schoonmaakster naast een doctor in de psychologie zit en waar een vrouw zonder dochters mag luisteren naar de problemen van jonge vrouwen en hen mag raden als een moeder.
Daar fluistert de Heilige Geest in de zonbeschenen stilte en juichen onze zielen van dankbaarheid.

Dat was in mijn kerk Mieke, ik was erbij.....en het was een mooie ervaring.....Hoewel er ook wel weer kritieken waren dat in het Dolfinarium een kerkdienst werd gehouden......maar ja, dat even terzijde.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 28 maart 2011, 23:20
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 121 122 123 124 125 126 127 ... 180 Volgende
Pagina 124 van 180