Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:22
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | populair??? tja, als ik dan eens gemaild wordt dan krijg ik ofwel een hele godsdienstige rimram te horen die kant noch wal raakt of ik moet me onderwerpen aan een ontmoeting 200 km verderop voor een keuring. |
Me onderwerpen??????? dat klinkt wel erg......... , i zou dan halverwege afspreken Frank.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:02
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Op vrouwen die beweren een gewone vriendschap te willen opbouwen me dan willen zien na 4 chat en 3 mails of ik bij hen wel pas om zo een eventuele relatie te stichten...
Heb ik al enkele malen meegemaakt de afgelopen weken. |
Dan ben je wel populair hier Frank.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 22:23
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | je zou op den duur zelf grijs worden van al dat grijs... |
Bij mannen is dat wel charmant maar vrouwen lijken gelijk tig jaar ouder........ , gelukkig ben ik niet grijs......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 22:19
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ach misschien was ze effe verstrooid en vergat ze te betalen. Ze zou het anders wel aangekondigd hebben dat ze niet zou verlengen. Misschien is ze er morgen weer met haar droge humor |
Het positieve van ineens grijs zijn is dat je gemist wordt he? Ze is er vast morgen weer Frank.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 19:39
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MIEKE364 schreef: | ja he en dank voor je digihulp, ik weet het nóg niet, erg he? |
Welnee, je had gewoon even een seniorenmoment Je moet het nummer even blauw maken en dan op url en ok drukken.....sprak zij wijs........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 19:23
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
VISSER278 schreef: | En ik doe mee. M'n zoon kreeg gisteren sliptongetjes mee van z'n werk, en die gaan straks dus lekker in de pan. 't is iets anders dan hondshaai , maar ik denk wel net zo lekker. |
Mag ik niet bij je eten Visser????? En wat heb je trouwens een mooie foto......wat is Nederland toch mooi he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 13:02
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | k Wil erg graag verder gaan met deze discussie. Bastiaan, een gedeelte van mijn reacties heb ik weggehaald. ik heb het niet neergeschreven om sympathie of zo iets op te wekken, en ik griezel ervan als je dat zou bedoelen met 'vermeende intenties'. Ik sta voor wat ik geschreven heb en het is nog maar de top van de ijsberg. Mijn enige motivatie is, dat vrijgemaakten echt vrij mogen zijn. ik gun het hun omdat ik weet wat ik gevonden heb. |
Jammer dat je een gedeelte weggehaald hebt, vond het juist erg dapper om er mee te komen en de discussie hierover te openen zodat een ander ook eens kan lezen over het onrecht wat mensen aangedaan is. Je weet, ik kijk er zelf wat anders tegenaan maar dat is het mooie van een forum he? Je kan van elkaar leren, juist om eens andere versies en meningen te horen......En wat goed of fout is daar gaat het dan niet om. Een ieder past het in zijn eigen leven in op ziijn/haar manier......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 12:55
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Wel heel anders dan Johannes de Heer... |
Ik hoorde het pas nog op een begrafenis, gezongen door een oud dametjes koor en ik was er helemaal van onder de indruk......in het Nederlands maar het tempo was hetzelfde...... Hij is ook al 50 jaar overleden he? Dan mag het wat sneller toch?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 3 april 2011, 12:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 12:43
|
|
|
Ja , e3cht wel he? al onze herinneringen..en mijn vader die op het orgel speelde en wij als kinderen erachter en allemaal meezingen...mooi
Het zijn juist een beetje vervelende herinneringen voor mij, ik werd er altijd een beetje recalcitrant van...... Zo zie je maar weer, wat de een als naar ervaart vind de ander juist mooi.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 11:59
|
|
|
Ik vind een van de mooiste liederen van Johannes de Heer altijd nog: tel Uw zegeningen........kan geen mooie you tube versie vinden anders had ik het even laten horen....... Johannes de Heer blijft een klassieker he? En jeugdsentiment......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 3 april 2011, 12:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:40
|
|
|
HENK710 schreef: | Omdat het absoluut voorkomt! En feiten zijn aboluut waar...toch? |
Jouw feiten blijkbaar wel......maar ja, jij zal het beter weten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:33
|
|
|
HENK710 schreef: | Is absoluut waar! Soms hebben mensen een extra zetje nodig om tot bepaalde inzichten te komen. En ja, een stervensmoment kan ook zo'n zetje zijn. Natuurlijk is het goed (zoals Willemijn zegt) om al te proberen om dingen eerder te herstellen, maar ja, daar moet je dan wel aan toe zijn...en dat lukt niet zomaar... |
Hoe kom je er zo bij dat het absoluut waar is???? Het is nogal wat wat je zegt.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:25
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Kan het ook zijn, dat, wat je weleens hoort, dat ze een zeer heldere terugblik hebben op hun leven en opeens boven zaken uitgetild worden en andere/scherpere inzichten krijgen? |
laten we het daar maar ophouden Annette, dat is wel een mooie gedachte vind je niet? ik denk dat mensen zeker boven zaken uitgetild worden maar of ze scherpere inzichten krijgen? Veel mensen willen schoon schip maken als ze gaan overlijden dat is zeker waar..... en zijn aan het eind van hun leven hier op aarde.....maar dat heeft mij wel geleerd dat je in het echte leven altijd moet proberen dat lastige dingen niet een brug te ver zijn in je leven en niet pas als je op je sterfbed ligt.....en daarom probeer ik ook wat milder naar dat soort zaken te kijken.... Maar ik realiseer me ook goed dat ik door mijn werk dat veel vaker meemaak en dat me dat daarom waarschijnlijk ook beter bewust ben.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 2 april 2011, 23:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:09
|
|
|
HENK710 schreef: | Angst kan zeker een rol spelen, maar dat is absoluut niet het enige. Er kan ook echt sprake zijn van herstelgevoelens en dus meer samenbinding trachten te zoeken. |
Na 35 jaar ziekenhuiservaring kan ik je echt zeggen dat het vaak pure angst is......en dat maakt het juist zo triest......hetstel moet je in het dagelijks leven doen en niet als je leven ten einde loopt......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 22:57
|
|
|
HENK710 schreef: | Er is dan op een of andere manier blijkbaar toch meer ruimte om eenheid te zoeken. Blijkbaar meer behoefte aan samenbindende gevoelens of zo... |
Angst Henk, niets minder dan angst en dat is het trieste......neem dat van mij aan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 22:42
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik denk dat hier toch een stukje koppigheid in een mens zit, wat meer losgelaten wordt als het einde echt nadert.... |
En dan zijn de verschillende denkwijzes ineens weg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 22:16
|
|
|
HENK710 schreef: | Een boek dat zeker de moeite van het lezen waard is om in elk geval te merken hoeveel pijn de menselijke kerkenstrijd doet. Er zijn, zoals al aangegeven, altijd wel stromingen geweest, soms locatieafhankelijk. Dus ja, er zullen ook best plekken zijn waar wat harder gereageerd werd, zoals er dus ook verschil was in gedachtengoed van bijvoorbeeld de professoren Greijdanus en Schilder. Dit zul je in elke gemeenschap tegenkomen, want er zijn denk ik geen gemeenschappen waar men het 100% altijd eens is... |
Klopt, maar tussen het niet volledig eens zijn en het leed wat er is ligt wel een erg groot verschil...... Het rare vind ik zelf dan altijd dat als mensen gaan overlijden het dan vaak goedkomt en dan vraag ik me werkelijk af, waarom is het in hetw erkelijk leven een brug te ver en als je gaat sterven ineens niet meer????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 2 april 2011, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 22:02
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik wil met mijn verhaal aangeven hoe het was met de mensen die wel zo dachten en dat waren er nogal wat. Het gaat me er ook niet om de vrijgemaakten in een kwaad daglicht te stellen. Wat ik wel belangrijk vind te vermelden is dat het in een groot deel van deze groep zo dacht en het veel ellende heeft veroorzaakt. Het heeft ook sterk bijgedragen aan de afsplitsing van wat nu de Nederlands gereformeerde kerken heten. En het was geen lokale kwestie. Jongeling, de vertegenwoordiger van het GPV, dacht zo. Dit fenomeen zwakte in de zeventiger jaren geleidelijk af, vooral door verzet uit de vrijgemaakte kring zelf. De ellende die het heeft veroorzaakt, is echter met geen pen te beschrijven, vooral in de intermenselijke verhoudingen. In het door Willemijn genoemde boekje gaat het zover dat de theoloog Schilder (niet de bekende) op een zondag met een aantal kinderen naar de vrijgemaakte kerk gaat en zijn vrouw ook met een aantal kinderen naar wat nu de NGK heet, toen vrijgemaakt buiten verband. Probeer je het eens voor te stellen....
Thomas, maar goed dat Gods Geest anders werkt. |
Dit soort zaken gebeurd nu toch ook? Kijk en lees maar eens over de vorming van de PKN in het Bible Belt gebied, hele families zijn erg door gebrouilleerd en lopen een straatje om als ze elkaar zien......Jammer dat men elkaar niet wil respecteren in geloof......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:47
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Denk dat ik dan een pleister over die tatoe heen plak..ik vin d dat echtn iet mooi... .........en ja..een uiterlijk teken kan in de weg staan voor een relatie als je oppervlakkig bezig bent.... als je echt van iemand gaat houden en het is wederzijdse liefde..kan niets je stoppen toch? |
Je ziet ook wel mannen en vrouwen met armen vol tattoos, dat wordt wel een heel geplak iedere dag Marian.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:43
|
|
|
HENK710 schreef: | Niet elke vrijgemaakte heeft gedacht dat alleen de vrijgemaakte kerk zalig zou maken. Er is binnen de vrijgemaakte kerk ook altijd een schakering aan groepen geweest, al is dat nooit altijd even sterk onderkend. Maar dit is al begonnen tijdens de Vrijmaking, waarin de professoren Greijdanus en Schilder al tegenover elkaar stonden, al zijn ze het verdere traject wel samen in gegaan. Zo is de hele verzuiling, met veel eigen vrijgemaakte organisaties als gevolg, nooit door Schilder gepromoot, maar is zijn naam wel meer verbonden aan de Vrijmaking dan die van Greijdanus, waarbij dus snel de gedachte kan bestaan dat Schilder voorstander was van die verzuiling, wat dus pertinent niet juist is. Nadien is er ook altijd wel verschil gebleven tussen diverse groepen mensen, alleen is altijd vooral de eenheid gezocht, ook naar buiten toe, wat tegenwoordig gelukkig wel wat anders is. Maar ik ben opgegroeid in diverse vrijgemaakte kringen, maar heb nooit de gedachte aan de ware kerk zo gemerkt zoals dat door anderen wel is beleefd. Dit is dus ook weer locatieafhankelijk. In de kringen waarin ik me begaf was wel sprake van ware kerk, maar dan wel dwars door kerkmuren heen, aangezien Gods Geest Zich niet houdt aan menselijk grenzen |
Ik ken wel het boek: Hulpeloos maar Schuldig van Aleid Schilder die uit eigen ervaring verteld over de trauma's uit die vrijgemaakte kerk.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 20:25
Onderwerp: Geweld tegen hulpverleners, wat kunnen we als christen doen?
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat het werken in de zorg NIET betekent dat je agressie moet tolereren. Het hoort absoluut niet bij je werk. Heel goed en daar zou iedereen van overtuigd moeten zijn en deze opvatting mag maatschappijbreed worden gedragen. |
Agressie hoef je nergens te accepteren, dat is echt een brug te ver.....of dit nu verbaal is of fysiek.........en of je nu in de zorg, onderwijs of waar dan ook werkt of gewoon bij AH loopt.....mensen worden steeds mondiger en dat is ook wel goed maar af en toe even een pas op de plaats zou ik zeggen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 20:14
Onderwerp: Lente
|
|
|
AARTJE289 schreef: | Zal je niet meer noemen met een T. |
Of we kunnen hem Mr. T noemen........Vroeger had je zo'n programma op tv met mr.T, het A-team geloof ik......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 16:42
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik was me iets aan het afvragen tijdens het verven van de schommelbank en andere dingetjes. Ik was namelijk nog niet in de helft van het werk of ik hing hier en daar (en vooral hier) al vol met verf. Ik dacht toen aan een soort tattoo die ik bij mezelf had gemaakt.
Veronderstel nu dat je een leuk iemand leert kennen waar je goed mee kan opschieten. Na verloop van tijd zit een liefdesrelatie er aan te komen. Plots, totaal onverwacht, merk je dat hij of zij een tattoo heeft op een plaats die niet zo vlug opvalt. De bovenarm of op de schouder of waar dan ook. Gaan julie dan handelen volgens het OT (waar staat dat tattoo's niet kunnen) of gaan jullie dit uit de weg omdat je die persoon lief en aardig vind? Kan een uiterlijk teken in de weg staan voor een relatie ook al is het innerlijk erg mooi.
Voila, nu ga ik mezelf eens onder handen nemen om de verf te verwijderen
Frank |
Als het goed is overstijgt het innerlijke het uiterlijke he? Klinkt makkelijk maar is het zeker niet, ik herken het ook bij mezelf, je wordt ouder, je krijgt rimpels, zit niet meer strak in je vel zoals toen je jong was maar mijn innerlijk is wel een stuk volwassener geworden, ook door de dingen die je meemaakt...je bent meer dan een lijf geworden en ik ga er vanuit dat degene die ik tref ook die oudheidscrisissen doorstaan heeft....Ik verbeeldt me soms nog wel dat ik jong ben maar de realiteit is gewoon anders dat besef ik ook wel, of ik wil of niet..... ook bij mij staan de anti rimpelcremes in de badkamer hoor.....En iemand kan dat nemen of laten he? En nee, eigenlijk val ik niet op mannen met tattoos, maar misschien was het een jeugdzonde of iets dergelijks? Gelijk weer een voordeel van CM ontdekt: je chat vaak al een tijdje met iemand en dan heb je al een beeld bij iemand en dat wordt niet teniet gedaan door een paar tattoos hoop ik......(ik heb het nog nooit bij de hand gehad dus ik praat maar in veronderstellingen) Maar ik hoorde pas wel van een collega dat zij haar man ontmoet had via een datingsite en toen ze elkaar zagen helemaal niet op elkaar vielen, zij vond zijn kleren en haar stom en hij vond haar niet leuk..... het verhaal is heel komisch maar zal ik jullie verder besparen...Maar toch omdat ze al zoveel gechat hadden overwon het innerlijke het andere en ze zijn nu al een aantal jaren getrouwd en gelukkig met elkaar, maar hij draagt niet meer zo'n rare jas en zijn haar is ook goed geknipt...........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 2 april 2011, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 12:19
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Aangezien ik niet ga eten in dat verre Zwolle midden in de 40-dagentijd drijf ik dus niet over |
Ik ook niet want ik neem natuurlijk een sober Italiaans menu.........
Maar we zijn aan het slow chatten frank (mooie term van Judith) en dat is vast niet de bedoeling op het forum.......
|
|
Naar boven |
|
|