Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 13:49
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Hoor net dat ik een huis heb voor de komende maanden. Ik moet mijn huis uit zijn, komende donderdag.
Die Grote God heeft weer een wonder gedaan. Ben zo intens blij, en heb niet tevergeefs op HEM vertrouwd. Maar Hij gaf, meer dan ik had durven hopen. Een prachtig huis, zoooooo groot, zoooo mooi. En dat voor mij.
Echt een heel mooi moment van deze dag, mooier als ik in weken gehad heb. |
Mooi Willem, details zaterdag op BBQ. God is Goed !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 13:48
Onderwerp: Humor
|
|
|
Mop !
"Weet je waarom er zoveel Nedelanders in België kome evangeliseren ?"
In Nederland wete ze't altijd beter wat er in de Bijbel staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 13:35
Onderwerp: armoede in nederland
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, daaraan kan je het zien.
Blijkbaar nogal een dom iemand.... |
Zoals je zegt Henk spreken is zilver zwijgen goud. Voor sommigen zooooooo moeilijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 09:24
Onderwerp: Preek uit 5 woorden
|
|
|
YES356 schreef: | Maar Jezus antwoordde hem niet |
Kun je wat meer context geven Yes, waar vinden we dit terug in de Bijbel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 09:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
PETRA411 schreef: | Mattheus 5-11 Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om mijnentwil. Verblijdt u en verheugt u,want uw loon is groot in de hemelen, want alzo hebben zij de profeten voor u vervolgt.
Dus je moet eigenlijk niet raar staan te kijken als je over geloof op een forum schrijft er bepaalde mensen minder leuk op je gaan reageren, en als ze met leugens reageren, weet je eigenlijk helemaal waardoor het komt. |
[color=#0000FF][i]De briezende leeuw is goed zichtbaar, geen gevaar Jo. Klopt Petra,maar ook als de "engels des lichts". [/i][/color]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 05:58
Onderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, ik zit me nu af te vragen of Christian Match wel een logische keuze is als je geen geloofsovertuiging hebt. Er zijn namelijk miljoenen seculiere dating websites. Keuze zat dus. Voor de rest heb je wel een punt... |
Hier heb je een punt Beun
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:49
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
XABIA794 schreef: | Ik zal je niet kopiëren maria, maar dat is alleen duidelijk als je reageert op het vorig stukje soms reageert men hier op een tekst van een paar reacties vroeger. dan ga je pas een hoop verwarring creëren. en terwijl je schrijft kunnen er ondertussen al meerdere reacties gekomen zijn |
[color=#0000FF][i] In 't kort verwijzen op welk stuke je doelt, mss helpt dat ? [/i][/color]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:46
|
|
|
MARIA830 schreef: | Kunnen jullie dat gekopieer laten zitten? Erg vervelend om zo te lezen. Ik snap dat jullie het gebruiken om jezelf te verduidelijken, maar is totaal niet nodig. |
Is een goeie Maria, kort en bondige antwoorden maken de dialogen duidelijker. I'm yours
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:37
|
|
|
MARIA830 schreef: | Ik ben nog geen 40 + maar vind dit idd ook een hot item, vooral omdat er in de kerk veel te weinig over gesproken wordt. Tenminste ik ervaar dit. Daarom heb ik het topic toendertijd ook geopend. |
Natuurlijk is dit een hot item, de Bijbel zegt dingen die te moeilijk zijn voor een mens zonder de hulp van God. Vraag is hoe belangrijk is het geloof voor mij om Jezus te volgen !? Dicht bij Hem te leven en Hem als mijn Koning te aanvaarden. Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:19
|
|
|
XABIA794 schreef: | Wel apart om even te noemen dat we dan ons in dezelfde boeken verdiepen, en toch ook weer veel verschillen in de interpretatie hiervan... Wilkins werk is vooral gericht op bevrijding. Ik vind het onterecht dat je dan alles maar plaatst onder de noemer ontucht. tussen seksverslaving en celibatair leven zijn vele nuances ... De boeken van Wilkin, Ouweneel, Anderson en zo meer hebben me ook veel geholpen in mijn levenswandel met de Here. En toch vind ik het strakke denken in hun visie niet terug zoals jij dat interpreteert. Net als bij het Woord haal je een klein stukje eruit om een bepaalde onderwerp te ondermijnen. Hun schrijven is vaak een verrijking op Gods Woord, doordat ze hier goed over nadenken, doch is niemand onfeilbaar en heeft niemand de waarheid in pacht. Het gaat hier vooral ook over onderscheiding in vlees en geest. Je gooit in jou vorig schrijven (weliswaar tussen haakjes) ook weer allerlei handelingen op als "zonde" terwijl ze er gewoon niet staan. En voor alle duidelijkheid, het gaat er hier vooral niet om "zonde" goed te spreken. Het gaat hier vooral over het vraagstuk over "zonde" op zichzelf. Je kan niet zomaar alles onder hoererij plaatsen. |
Hier ware we gebleven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:16
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hier waren we gebleven.............. |
Yes mooi verwerkt. Deze keer raak je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:06
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja het is een mooie discussie, alleen wel erg jammer dat deze discussie steeds wordt onderbroken omdat er mensen blijken te zijn, die de mening van een gelijkwaardige medemens rijp achten om door het toillet gespoelt te worden!! dergelijke lullige uitspraken zijn werkelijk ongelooflijk a-sociaal in mijn ogen, zoals ik al zei!!
hannah..........duidelijker kan niet. |
Je bent helemaal verkeerd Hanne! Da's pure interpretatie. Meer wil ik hierover niet meer kwijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:00
|
|
|
RENSKE067 schreef: | Via de mail? kan toch gewoon hier dan is het openlijk en kunnen er ook geen knip en plak praktijken plaatsvinden | [i][i] In feite is het een boeiende discussie, met heelwat diepgang, "sex voor het huwelijk". Worden we allemaal mee geconfronteerd en zijn zoekende. Laat gewoon opbouwend verder discusseriën, was goed aan gang. Toch[/i][/i]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 19:52
|
|
|
HANNAH810 schreef: | waar vind je YES onduidelijk dan, herman? ik heb vaker moeite jouw berichten te intepreteren en plaatsen dan de zijne, eigenlijk..........
wispelturig kan ik de berichten ook niet vinden, en ik denk dat ieder vrij is contacten te onderhouden met degenen waar hij/zij tijd in wil investeren, of begrijp ik dat ook verkeerd?
wat ik zelf niet heel correct vind, is details over prive-mails op een forum te plaatsen, maar goed; sociale regels kunnen per mens verschillend zijn uiteraard............ |
Hier zul je me toch wat meer uitleg moeten over geven via mail want blijkbaar is mijn boontje te klein om te vatte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 19:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en nu concreet, herman? je vind dat de mening van YES goed genoeg is om door het toillet te spoelen als ik je woorden op de juiste manier intepreteer???
is dit jouw manier van omgaan met anders denkenden? | [i] Zijn mening vindt ik erg belangrijk, heb niets liever dat hij duidelijk wordt. Ik alludeer hierboven naar een ander forum. . Ik kan alleen niet aanuit, de ene keer zo de andere keer anders ngl. de wind. En dat stoort mij. Heb getracht per privé-mail of chat te communiseren maar hij wou niet. Integendeel begon mij te verwijten. Het fijne kan ik hier natuurlijk niet kwijt, én publik. Heb begrip voor hem, manne ondereen !. [/i]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 19:29
|
|
|
XABIA794 schreef: | Wel apart om even te noemen dat we dan ons in dezelfde boeken verdiepen, en toch ook weer veel verschillen in de interpretatie hiervan... Wilkins werk is vooral gericht op bevrijding. Ik vind het onterecht dat je dan alles maar plaatst onder de noemer ontucht. tussen seksverslaving en celibatair leven zijn vele nuances ... De boeken van Wilkin, Ouweneel, Anderson en zo meer hebben me ook veel geholpen in mijn levenswandel met de Here. En toch vind ik het strakke denken in hun visie niet terug zoals jij dat interpreteert. Net als bij het Woord haal je een klein stukje eruit om een bepaalde onderwerp te ondermijnen. Hun schrijven is vaak een verrijking op Gods Woord, doordat ze hier goed over nadenken, doch is niemand onfeilbaar en heeft niemand de waarheid in pacht. Het gaat hier vooral ook over onderscheiding in vlees en geest. Je gooit in jou vorig schrijven (weliswaar tussen haakjes) ook weer allerlei handelingen op als "zonde" terwijl ze er gewoon niet staan. En voor alle duidelijkheid, het gaat er hier vooral niet om "zonde" goed te spreken. Het gaat hier vooral over het vraagstuk over "zonde" op zichzelf. Je kan niet zomaar alles onder hoererij plaatsen. |
Mooi gezegd Xabia én persoonlijk !.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 19:28
|
|
|
YES356 schreef: | Mijn persoonlijke mening en ideen heb ik hier wel degelijk heel duidelijk al eens eerder neergeschreven even goed terug lezen Herman | [color=#0000FF][i] Blijf een beetje consequent aan het huis dat je bouwt, want enen keer lees ik zware bijbelteksten van je, de andere keer wc-theologie. [/i][/color]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 19:11
|
|
|
YES356 schreef: | Wat mooi helder duidelijk geschreven en een hel mooi voorbeeld dat mensen de zelfde boeken lezen en het op een andere mannier citeren en uitleggen wat mij vooral aanspreekt en tot verdieping brengt in je woorden maak ik ff vet. Heel mooi verwoord (ben wel een beetje jaloers op je haha)
Xabia794 schreef: Wel apart om even te noemen dat we dan ons in dezelfde boeken verdiepen, en toch ook weer veel verschillen in de interpretatie hiervan... Wilkins werk is vooral gericht op bevrijding. Ik vind het onterecht dat je dan alles maar plaatst onder de noemer ontucht. tussen seksverslaving en celibatair leven zijn vele nuances ... De boeken van Wilkin, Ouweneel, Anderson en zo meer hebben me ook veel geholpen in mijn levenswandel met de Here. En toch vind ik het strakke denken in hun visie niet terug zoals jij dat interpreteert. Net als bij het Woord haal je een klein stukje eruit om een bepaalde onderwerp te ondermijnen. Hun schrijven is vaak een verrijking op Gods Woord, doordat ze hier goed over nadenken, doch is niemand onfeilbaar en heeft niemand de waarheid in pacht. Het gaat hier vooral ook over onderscheiding in vlees en geest. Je gooit in jou vorig schrijven (weliswaar tussen haakjes) ook weer allerlei handelingen op als "zonde" terwijl ze er gewoon niet staan. En voor alle duidelijkheid, het gaat er hier vooral niet om "zonde" goed te spreken. Het gaat hier vooral over het vraagstuk over "zonde" op zichzelf. Je kan niet zomaar alles onder hoererij plaatsen. |
Ik bedoel Yes, waar sta je zelf voor. Ik zie alleen maar papagaaien, ... En ik vraag me af wat je zelf ervan vindt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 17:14
|
|
|
YES356 schreef: | Wow ik zie een hoop bijbel teksten voorbij komen
We moeten teksten wel in hun verband lezen, uitleggen en vervolgens gebruiken denk ik Wat betekend hier hoererij in dit verband ? Aan wie werd dit geschreven en waarom. . En in vers 10 staat nog meer 10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven.
En in dit verband worden er meer dingen in 1 adem genoemd zie vers 10 (vergeten we die vaak gemakshalve?) 16 Of weet gij niet dat hij die een hoer aanhangt met haar een lichaam is? Want zij tweeen, zegt de Schrift, zullen tot een vlees worden. 17 Maar wie den Heer aanhangt, is één geest met hem. 18 Vliedt de hoererij! Alle zonden, die de mens doet, zijn buiten zijn lichaam; maar wie hoererij bedrijft, zondigt aan zijn eigen lichaam. En de dik gedrukte letters die ik ergens tegenkwam wat betekenen die? buiten het lichaam om? Wat dan te denken van te (te veel roken) (te veel) drinken (te veel) eten enz enz. Gaan die buiten het lichaam om? | [i] Yes, wat is nu je boodschap in deze ? Aan welk huis bouw je eigenlijk: dat op zand of op de rots ?[/i]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 17:07
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
PETRA411 schreef: | Nog 1 om over na te denken; toeval bestaat niet, god laat ons dingen toevallen. |
Als we trouw zijn aan Christus is Hij er altijd bij. Dit is zijn belofte (Henk Monsoer, predikant)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 15:56
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Petra, ik zie de smultaart bij je foto happy birthday
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 07:37
Onderwerp: Dilemma of niet………..
|
|
|
JOL252 schreef: | Gelukkig hangt dat niet af van mijn bidden. Hij is er sowieso bij.
Maar neemt niet weg dat praten met Degene die concept relatie heeft bedacht een plek mag houden ook in dit opzicht. |
Ik bedoel bidden met elkaar "on the chat", vooraf aan de telefoon, bij ontmoetingen. Helpt me wel, altijd zegen !. Of je nu samen doorgaat of niet. Hij heeft je wel wat te vertellen als je je oren en ogen openhoudt !.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 06:39
|
|
|
ROOSJE140 schreef: | Lieve mensen,
wat een stortvloed van woorden, meningen en adviezen. Geweldig al die reacties! Hoe de één de ander ook zal ontmoeten, hetzij via CM, hetzij via een andere weg. Ik hoop voor jullie allemaal, dat je de ware zult vinden. Dat hoop ik voor mijzelf ook natuurlijk. En dat we samen met die partner heel gelukkig mogen worden. Als we Hem maar kennen in al onze wegen.
Voor nu welterusten. |
Mooi is dat Roosje, biddend met elkaar contact leggen, samen! Weet je zeker dat Hij erbij is!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 11 juni 2012, 06:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:43
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Bedankt voor het aanbod, maar, uuuh...sta liever eerst alleen voor schut |
Neem ik mee Josine, zo'n parate reactie !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:28
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Woei, ik zie het al helemaal voor me, wordt thuis nog wel ff flink oefenen |
Zal ik mijn nummer geven Josine, mss samen oefenen ?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:24
|
|
|
PETRA411 schreef: | Dus,je hebt een date,ziet de man en denkt oh neeeeeeeee Wat doe je dan,je gaat na dewc,daar effe op je kop staan en vervolgens heb je de moed om 1 bakje koffie met hem te drinken. Of erger jij denkt jaaaaa leuke man. je ziet die man kijken van oh neeeee gets. ga na de wc...etc.... en je hebt de moed voor dat ene bakje koffie om daarna jankend na huis te fietsen om vertwijfelend voor de spiegel te staan. wat een gedoe daten... In ieder geval weet je nu warom de ander zolang op de wc zit,hij heeft geen besmettelijke darmbacterie ofzo maar staat op zijn kop. |
Goeie leerling Petra. Je bent klaar om te starten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:10
|
|
|
YES356 schreef: | Die spreuk staat onder” opbeurende opmerkingen” betekend(in nederland) dat als je moed in je schoenen zit als je op de kop gaat staan je de moed weer in je hoofd krijgt. Dat is opbeurend toch! (eigenlijk best jammer dat ik dit schijnbaar uit moet leggen) haha |
Okee, Yes, was een goeie dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het begrip 'heel laten'is ook heel persoonlijk wat een ieder daar onder verstaat...... Je kan duidelijk naar iemand zijn en die hoeft zich dan niet 'heel'gelaten te voelen.....terwijl jezelf wel denkt dat je dat doet..... Het blijft meestal toch iets vervelends iemand afwijzen is mijn ervaring..... |
.... én ook als je zelf afgewezen wordt Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:07
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Herman, een grapje moet toch kunnen? Je moet ook ergens nog de humor van in kunnen zien hoor......! Je bent vast tegen yoga.... |
Jawel, maar je wilt de voorgeschiedenis niet weten Willemijn.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 10 juni 2012, 22:08
|
|
Naar boven |
|
|