Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:00
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
AREND003 schreef: | Dus David, met alle respect, jij ziet mij als een zwijn?? Dat bijbelgedeelte, waar jij mee schermt is op tientallen manieren uit te leggen! Why should an almighty God write a book, that's so easily misunderstood? |
Ik denk dat je de strekking van de tekst, wat overigens ook een spreekwoord is, wel snapt, het is een stijlfiguur, ik noem je niet letterlijk een zwijn, beetje kinderachtig.
En de Bijbel is eenvpoudig te begrijpen, maar als niet wedergeboren heb je de Geestelijke oren/ogen niet om het te vatten.
En over je reactie dat je echt gezocht hebt, owja? welke Jezus dan? Met heel je hart? vol schuld en zondebesef? Als gematigd calvinist geloof ik ook dat je niet Jezus kan vinden als de Vader je niet trekt (joh 6) maar dat is een andere discussie.
alsnog een vriendelijke groet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 00:33
|
|
|
met alle respect, jullie gooien parels voor de zwijnen. wind er maar doekjes omheen, jullie weten dat:
1kor 2:
10 Want óns heeft God het geopenbaard door de Geest. Want de Geest doorzoekt alle dingen, zelfs de diepten Gods. 11 Wie toch onder de mensen weet, wat in een mens is, dan des mensen eigen geest, die in hem is? Zo weet ook niemand, wat in God is, dan de Geest Gods. 12 Wij nu hebben niet de geest der wereld ontvangen, maar de Geest uit God, opdat wij zouden weten, wat ons door God in genade geschonken is. 13 Hiervan spreken wij dan ook met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door de Geest geleerd zijn, zodat wij het geestelijke met het geestelijke vergelijken. 14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 18:59
Onderwerp: TV programma's en films... (gedrag & taalgebruik)
|
|
|
PIETER649 schreef: | In het OnzeVader staat de zinsnede.... Leidt ons niet in bekoring.... Maar als we tv-radio-internet hebben... leiden we onszelf dan niet in bekoring... En in hoeverre zijn we dan aansprakelijk voor onze kinderen die van alles voorgeschoteld krijgen??? |
ja bepaald toch wat er wel en niet gekeken word? dan zou ik me meer zorgen maken over de pc. en als je zo gaat redenneren waar is de grens, dan kan je het op alles betrekken en op de hei gaan wonen. wel realistisch blijven. wel in de wereld niet van de wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 15:33
Onderwerp: TV programma's en films... (gedrag & taalgebruik)
|
|
|
Er is veel troep op de tv, maar er word via de tv ook het evangelie gebracht of kerkdiensten. de E.O is erg slecht bezig de laatste jaren dus die noem ik even niet bij de goede kanten.
En zo is het ook met internet. eigenlijk alles, de verantwoording ligt ook bij ons, niemand zet een pistool op je hoofd en dwingt je troep te kijken, en je hebt een gids, dus je kan zelf weten wat er is en wanneer, zodat je niet overvallen word tijden het zappen. geen slap excuus.
Je kan met een mes een broodje smeren of iemand de keel doorsnijden, en...guns dont kill people, people kill people, etc etc.
EIGEN verstand gebruiken, en verantwoording dragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 november 2010, 21:12
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
@ hannah, beetje dubbel, hoe je mij op de vingers tikt en wel even zal zeggen hoe het moet, klagen over mijn vorm, en zelf , zeker op het einde, belerend, en sarcastisch richting mij bent.
dan heb ik het nog niet over alle dingen die je totaal negeert van mijn vorige reactie.
laten we inhoudelijk op de argumenten ingaan op een forum en niet zeuren over de vorm.
maar goed..........
ONTOPIC!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 november 2010, 13:49
|
|
|
HANNAH810 schreef: | david, ik heb het niet gehad over vloeken of grof woordgebruik, maar wat ik je vragen wil; ben je ook in staat om de dingen bij de naam te noemen en toch recpect te tonen in je woordgebruik? dat zou zoveel minder weerstand oproepen, verwacht ik.
het is namelijk mogelijk om een respectvolle houding te combineren met het benoemen van je ervaringen. de Heere Jezus kon een enkele keer overduidelijk zijn, dat is waar, maar de liefde voerde bij Hem de boventoon, daar heb ik je geloof ik al een aantal malen vaker op gewezen. |
Dank je wel voor deze vermaning, je zal het ongetwijfelt goed en constructief bedoelen, en als ik ermee mensen doe afhaken, om de vorm alleen dan moet ik maar eens nadenken over hoe ik dingen breng.
Al moeten we ook niet gaan doorslaan en alles bedekken met de mantel der liefde. Paulus bijvoorbeeld paste zich ook aan, een griek voor de griek en jood voor de jood, en probeerde geen aanstoot te geven, zeker met evangeliseren, zie het voorbeeld waar hij het uitgangspunt de onbekende God nam, en vandaar uit het evangelie vertelde. Maar tegen zijn gestichte gemeentes, tegen de al christenen, vermaande hij hun soms met krasse taal, en riep ook elkaar te vermanen, vanuit liefde...ja, maar oms is dat dus ook tough love.
En als het ging om valse leerstellingen dan werd de toon nog grimmiger, zie bijv galaten 1:
Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7 en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt! 9 Gelijk wij vroeger reeds gezegd hebben, zeg ik thans nog eens: indien iemand u een evangelie predikt, afwijkend van hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt!
Jezus tegen de farizeeers, of soms zelfs eigen discipelen: mat 17:
17 Jezus antwoordde: ‘Wat zijn jullie toch een ongelovig en dwars volk, hoe lang moet ik nog bij jullie blijven? Hoe lang moet ik jullie nog verdragen?
mar 7:
17 En toen Hij van de schare thuis kwam, vroegen zijn discipelen Hem naar de gelijkenis. 18 En Hij zeide tot hen: Zijt ook gij zo onbevattelijk?
Niet dat ik me de authoriteit van Jezus, Paulus de apostelen of de profeten toereken, of de van een leidinggevende en dus verantwoordelijke van een gemeente, maar christenen onder elkaar worden ook op geroepen om elkaar te vermanen. Als ik echt gelof dat er zeer kwalijke doctrines zijn en de pastorale rampen als gevolg in de praktijk ken, ja dan zeg ik het recht voor z`n raap. En dan kan ik het verpakken in welk jasje dan ook, maar de argumenten en boodschap blijft hetzelfde.
En heb je wel eens boeken van een calvijn gelezen? Dat is toch een groot voorbeeld voor velen en die is soms super grof in zijn woorden tegenover zijn tegenstanders. niet dat het maatstaaf is of rechtvaardiging, ik zeg alleen, in het kort; dat ik over je advies en tikje op de typ_vingers serieus neem, maar ook relativeer en vergelijk met de bijbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 18:48
|
|
|
trust me, hou me nog in, als je de pastorale rampen als gevolg hebt gezien...praktijkvoorbeeld, vertel jij een moeder maar dat haar zieke kind is gestorven door haar gebrek aan geloof..en dat je blut bent omdat je geen tienden geeft, etc etc.
Maar ik vind mijn reactie niet grof komt geen scheldwoord of vloek aan te pas, i call them like i see them..
Kan genoeg Schriftplaatsen geven waar Jezus, paulus, andere apostelen en profeten ook recht voor z`n raap zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 10:23
|
|
|
Quote: | Dat woord Arminiaans stuit me echt tegen de borst. Zoals je weet is het absoluut niet vrijzinnig en zeker niet remonstrants. Dat het meer neigt naar amininanisme dan naar het Gomarisme ben ik met je eens. Maar net zoals jij tegen het Arminiaanse bent, ben ik tegen het Gomarisme. In de uiterste vorm zijn ze beide af te wijzen.
|
Ok, fair enough, en ik zit zelf ook nog een beetje tussen arminiaans en calvinistisch in, erg moeilijk..maar neig naar calvinisme op meeste zaken, omdat bij het arminiaanse de mens te veel eer en vinger in de pap krijgt.
Verder, ja er zijn verschillende pinksterkerken, en Bij sommige zou ik me thuis voelen en bij anders liggen ze de halve dienst in de Geest op de grond te rollen, en gaat de preek van 20 minuten over hoe God ons financhieel en alle andere geneiden kan zegenen, en hoe wij het (brutaal) moeten grijpen!
Maar er zijn meestal wel basisdoctrines die in al die kerken zijn. En ik heb het niet alleen van boeken, ben in veel van die kerken geweest en mijn eerste kerk was een afrikaanse charismatische kerk. Ervarings deskundige dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 10:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | het gaat mij niet zozeer om de vorm, maar inhoud. en test die inhoud eens Bijbels, en wist je dat die liederen doorspekt zijn van de pinksterleer?
Als ik het niet zo'n rare opmerking zou vinden en het dus ook niet serieus neem doe ik er niets mee...... Triest, je gedachtenkronkels....... |
dank je voor deze inhoudelijke en constructieve reactie. Gods zegen toegewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 16:11
|
|
|
Quote: | Als je toen geleefd had, had je dat waarschijnlijk ook verfoeid. |
speculatie! ad hominem.... mijn punt is juist dat die leer op sommige punten helemaal niet zo Bijbels is
zinga, mijn probleem met de pinkterleer is het arminisme de word of faith leer en het health and wealth gospel en het vallen in de geest, over de geestelijke gaven in het algemeen, dat ben ik nog aan het bestuderen.
toets alles.nl gooit soms het kind met het badwater weg, maar er staat voor 80% goede Bijbelse studie`s op die precies verwoorden wat mijn problemen met de pinksterleer zijn, en p.s er is nog een verschil tussen pinkster en charismatisch, en de 3 golven. maar zie site. anders gaan we zwaar oftopic.
en ja, ik blijf er bij doe liederen zijn niet objectief, maar theologisch getint, en zeer oppervlakkig en erg mens gericht, let er maar eens op, leg ze eens naast de psalmen of johannes de Heer liederen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 22:02
|
|
|
het gaat mij niet zozeer om de vorm, maar inhoud. en test die inhoud eens Bijbels, en wist je dat die liederen doorspekt zijn van de pinksterleer?
van mij mag je hardrock, hop hip/rap of elke andere VORM van muziek nemen, als de INHOUD de teksten Bijbels zijn. gevoel en hert hart raken is niet genoeg, wereldse mensen kunnen met alle liefe en met hun hele hart overgeven aan de muziek, maar waaraan>?
Henk bakker maakt zeer goede punten, laten we er bij stil staan, er over denken, en niet gelijk zeggen ja maar, ik voel me goed, ja maar, het is oprecht, dat zegt de wereld ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 november 2010, 19:06
|
|
|
MARY052 schreef: | Hier wordt ik zooooooooooo verdrietig van......... Elke zondag mag ik zingen tot eer van GOD vanuit mijn hart en inderdaad opwekkingsliederen.......... Waarom zoveel veroordeling en vooroordelen????
Mary |
en nu even zonder emotie en inhoudelijk reageren, zit er geen kern van waarheid in de punten van Bakker? en waarom dan niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 november 2010, 21:58
|
|
|
zie je hoe dit op God is gericht en niet je mens?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 november 2010, 17:32
Onderwerp: Jezus
|
|
|
dank je, maar heb ik niet van mezelf, hahah. toch bedankt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 november 2010, 11:08
|
|
|
wow, ben het 100% met henk eens. goed en duidelijk uiteen gezet.
de drie-eenheid leer is oftopic. maar in het kort; het is een menselijke formule/uitleg van iets wat boven onze pet en bevattingsvermogen gaat.
net zoals water: ijs, damp/mist en vloeibaar kan zijn en toch dezelfde substantie, zo is het ook met de Vader, Zoon en Geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 18:55
Onderwerp: Pinkstergemeente
|
|
|
anita ik ben ook tegen sommige doctrines van de pinksterkerk. omdat ik uit zo`n kerk kom en door de Bijbel naast de praktijk te leggen ik het er niet mee eens was. heb het uitvoerig bestudeerd en kan zelf Bijbelse argumenten geven.
het zou mooi zijn als je dat zelf ook leert anita, want als je lappen tekst plaats, en geen feedback kan geven en inhoudelijk weerleggen dan word het niet serieus genomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 18:45
Onderwerp: Hebben wij vandaag bijkomende openbaring nodig:
|
|
|
anita, ik ben een fan van je, maar nu lijke je wel een voorgeprogameerde robot of sektelid die blind alles overneemt, je kan best wat overnemen, maar denk er zelf over na, toets het, en reageer ook zelf.
ontopic: heb in mijn studie over de verschillen tussen de arminiaans en calvinistische theologie velen goede Bijbelse argumenten gelezen van beide kanten.
ik ben van mening dat de Bijbel voldoende is, we hebben niet meer nodig, maar dat betekend niet dat God niet meer werkt buiten de Bijbel om! maar het is wel de toetssteen.
om alle gaven van de Geest af te wijzen en te plaatsen in alleen de vroege kerk en zendingsgebied gaat mij ook te ver.
maar zaken als vallen in de Geesst, en als een hond over de vloer kruipen ''in de Geest'' en ander eexcessen die ik heb gezien, moeten we sterk afwijzen. Zo ook wilde verhalen en profetieen van mede christenen. de wens is vaak de vader van de gedachte.
deut 18:
20 Maar een profeet, die overmoedig genoeg is om in mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken, of die in de naam van andere goden spreekt – die profeet zal sterven. 21 Wanneer gij nu bij uzelf mocht zeggen: Hoe onderkennen wij het woord dat de HERE niet gesproken heeft? – 22 als een profeet spreekt in de naam des HEREN en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord, dat de HERE niet gesproken heeft; in overmoed heeft de profeet het gesproken, gij zult voor hem niet vrezen.
*
NU lees ik in het boek ''in step with the Spirit'' van JL Packer. nederlandse verise= wandelen in de Geest. Gaat PRECIES over deze zaken.
het boek; oorlog tegen de heiligen gaat meer over hoe de duistere krachten werken, maar daar staan ook vele principes in die Zeer Bijbels zijn en van toepassing op dit onderwerp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 18:28
|
|
|
ja, amen. maar bij sommige christenen/kerken mis ik de balans. Jezus is ook God. Niet alleen een vriend, maar ook meester. ik zeg meester in eerste plaats.
Joh 13,13 Gij noemt Mij Meester en Here, en gij zegt dat terecht, want Ik ben het.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 12:26
|
|
|
een christen zijn is niet religieus zijn, iets van de Bijbel weten of naarde kerk gaan. een christen is wedergeboren. Gods Geest woont in hem of haar. dat werk is geen eigen ideologie of filosofie. Een persoonlijke relatie met de Heer door de Geest. het is het verschil tussen christen of niet, vijand van God of zijn kind.
vergeven of niet, leven of dood, en er is geen tussenweg.
joh 3:
3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’
rom 8
9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.
2cor 5:
17 Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen. 18 En dit alles is uit God, die door Christus ons met Zich verzoend heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 13:22
|
|
|
of hij is een troll, dan moeten we het ff raporteren. als ik zo`n stuk lees snap ik wat koning david voelde toen hij schreef:
psalm 139:
19 O God, dat Gij toch de goddelozen ombracht – gij, mannen des bloeds, wijkt van mij – 20 die arglistig tegen U spreken en uw naam tot leugen gebruiken, uw tegenstanders. 21 Zou ik niet haten, HERE, wie U haten, niet verafschuwen wie tegen U opstaan? 22 Ik haat hen met een volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij. 23 Doorgrond mij, o God, en ken mijn hart, toets mij en ken mijn gedachten; 24 zie, of bij mij een heilloze weg is, en leid mij op de eeuwige weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 09:02
|
|
|
nu komt de aap uit de mouw :) @arend, ben klaar, en moge de Heere het je vergeven.
de vrienden van Job spraken op het eerste gezicht ook vol lof over God en dachten het wel te weten, maar wat bleek:
job 42 7 Nadat de HERE deze woorden tot Job gesproken had, sprak de HERE tot de Temaniet Elifaz: Mijn toorn is ontbrand tegen u en tegen uw beide vrienden, want gij hebt niet recht van Mij gesproken zoals mijn knecht Job.
*
en jij gaat nog verder jij verandert en parafraseert gewoon de Schrift, je reinste blasfemie.
Ben dus klaar met de disscussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:53
|
|
|
arend, ik lees eens over de verlichting, bezoek eens een forum als freethinkers of het humanistisch verbond........
dan snap je waarom ik de volgende tekst plaats:
psalm 2:
1 Waarom woelen de volken en zinnen de natiën op ijdelheid? 2 De koningen der aarde scharen zich in slagorde en de machthebbers spannen samen tegen de HERE en zijn gezalfde: 3 Laat ons hun banden verscheuren en hun touwen van ons werpen!
4 Die in de hemel zetelt, lacht; de Here spot met hen. 5 Dan spreekt Hij tot hen in zijn toorn, en verschrikt hen in zijn gramschap: 6 Ik heb immers mijn koning gesteld over Sion, mijn heilige berg.
7 Ik wil gewagen van het besluit des HEREN: Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij; Ik heb u heden verwekt. 8 Vraag Mij en Ik zal volken geven tot uw erfdeel, de einden der aarde tot uw bezit. 9 Gij zult hen verpletteren met een ijzeren knots, hen stukslaan als pottenbakkerswerk.
10 Nu dan, gij koningen, weest verstandig, laat u gezeggen, gij richters der aarde. 11 Dient de HERE met vreze en verheugt u met beving. 12 Kust de zoon, opdat hij niet toorne en gij onderweg niet te gronde gaat, want zeer licht ontbrandt zijn toorn. Welzalig allen die bij Hem schuilen!
*
Wat een eer om zo`n God te mogen dienen!
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op vrijdag 12 november 2010, 15:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:42
|
|
|
ook dat was uit de hand van de Heer (Zie zondag 10)
en hij vroeg mij over humanisme, niet andersom. en ik denk dat mijn reactie en die van de andere aardig overeenkomen met de feiten.
en nu optopic, ben klaar met dit flauwe gedoe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:27
|
|
|
ja ik vind die inzamelingen ook onzin. wat new orleans is overkomen is duidelijk een straf over de vele occulte zaken (voodo zwarte magie) en orgie-feesten die er werden gehouden.
tuerlijk is het niet fout om die mensen te helpen, maar nog belangrijker is EVANGELISEREN en oproepen tpot bekering en geen symtomen gaan bestrijden, dus nee, geen dom voorbeeld.
luc 13:
2 En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? 3 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen. 4 Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.
ik denk dat hij humanisme bedoelde als inleven en er zijn voor andere mensen als ideologie, niet de werkelijke betekenis en wat het humanistisch verbond er mee doet.
jammer je reactie was een slag in de lucht, wel een nobele poging.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op donderdag 11 november 2010, 18:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:02
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Feest der herkenning dus voor jou? |
ik dacht dat ik toch altijd juist wel mijn reactie`s met de Schrift onderbouw en ook innhoudelijk op zaken inga.
nu doe je weer hetzelde. niet op de punten ingaan en flauwe vragen stellen.
Goed, so be it, en die mevrouw heeft gelijk, dit hoeft niet op het forum. zonde ook van mijn tijd.
ONTOPIC
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 15:52
|
|
|
AREND003 schreef: | Hey Pieter!
Maar daarom kan ik toch wel een inhoudelijk antwoord verwachten? Ik wacht het antwoord van David gewoon rustig af!
PS, en als je heel eerlijk bent, dan heeft het humanisme de wereld meer zegeningen gebracht dan de religie! Toch? |
een comminist zal aichzelf ook als humanist zien, zo ook een freethinker en atheist/agmost. deze filosofie denkt dat de mens goed is van het beginsel, en ontkent God en de zondeval.
voorbeeld; i p v God te zoeken als Hij als de ziekte natuurampen en oordlogen over de aarde laat gaan, houden de humanisten een benefietconcert om de schade te beperken, dmage control, niet zoeken naar de wortel van het menselijk probleem.
Ook de verlichting was uitermate humanistisch. Blijkbaar wist je niet goed wat de term betekende heb je zonder enige studie deze topic gestart.
lang verhaal kort lees je Bijbel en google/wikipedia HUmanisme en je ziet het zelf. verder uitleg gun ik dit onderwerp niet.
http://www.trouwcommunities.nl/schrijf/zelf-schrijven/blogs/1233/14957.html
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op donderdag 11 november 2010, 15:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:36
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Troost je, ik neem jouw beweringen ook niet serieus en eigenlijk zijn ze ook niet zo interessant...... |
wat een diepe inhoudelijke reactie weer. met veel inhoudelijke argumenten ook. niet te vergeten Bijbelse onderbouwing, petje af.
beetje zoals op de kleuterschool, op het niveau van;
''wat je zegt ben je zelf''
lol!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:33
Onderwerp: Zondigen
|
|
|
HENK710 schreef: | Maakt het werk van Jezus niet nutteloos in mijn ogen Iedereen krijgt van Hem de kans om voor Hem te kiezen... Da's toch een geweldig gebaar voor ons mensen die er maar al te vaak een zootje van weten te maken... |
dat is een arminiaanse aanname. niet een Bijbelse waarheid ( en rasechte calvinist zegt dat God mensen uitverkiest).
niet om te zeuren of azijn te pissen, maar vond ik wel een nuance waard.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|