ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 115 116 117 118 119 120 121 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:12
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIO216 schreef:
De laatste voor W-tje omdat ze het zo gemist heeft:

http://www.youtube.com/watch?v=_gpisCAjGNM&feature=related

Ah, dank je wel Mario, wat aardig van je..... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:07
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk

CHATULIEM619 schreef:
Ach Basti, heb je niet door dat als de kinderen de deur uit zijn, de rol van de ouders veranderd is. Ze zijn nl. niet meer zo afhankelijk van je als vroeger(sh...t). En iemand die liever iemand heeft, die al uit de kinderen is, is niet meteen een kinderhater. Of, zoals ik ook al in het verleden geschreven heb: ik heb geen zin om met mn 50ste nog bij een basisschool te moeten staan om de kinderen op te halen. Heb ik dan een hekel aan kinderen of ben ik samen met mn kinderen uit een bepaalde periode gegroeid? Het zou me wat zijn, als ik nog steeds mn kinderen bij me wil houden, terwijl ze veel behoefte hebben aan hun eigen leven...

Chatuliem, ik ben het roerend met je eens! Verraste, verbaasde smiley Je zit gewoon in een andere levensfase en dat staat los van of je wel of niet om kinderen geeft.....en inderdaad.......kinderen behoren ook uit te vliegen en hun eigen neus te stoten en niet meer die van jou....... Engeltje smiley Daar worden het grote mensen van zeggen ze.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:27

VISSER278 schreef:
..

Rustig liedje Visser.... Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:09

BASTIBRO042 schreef:
Pff wat een moeilijk gedoie allemaal.
Als je zo moeilijk denkt krijg je nooit een liefdesrelatie.
Ik denk dat waar een wil is een weg is en latten lijkt me echt niet lekker.
Als je voor elkaar kiest, zeker wanneer je zo oud bent als jij en ik, trouw je.

Zo, en wat is hierop uw antwoord? Gefrustreerde smiley

Ik zeg geen ja, want ik ben veel te oud voor je, of jij ben te jong voor mij...... Knipoog smiley
Maar eigenlijk heb je wel gelijk, waar een wil is is een weg......, maar trouwen is me echt een brug te ver.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:23
BerichtOnderwerp: Wandeling op 29 mei

INEZ910 schreef:
Dacht jou toch dapperder.... huh?? niet??? Coole smiley met zonnebril

Siem is gewoon een moderne man he? Niet stoer doen maar gevoelens tonen..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:07
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Ben weer thuis en wat hebben jullie allemaal weer jullie best gedaan op het forum. Kost me uren Boze smiley Knipoog smiley

We waren bang dat je niet wist wat je met al die vrije tijd moest doen..... Coole smiley met zonnebril .
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 15:00
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken

FRANKT627 schreef:
Ik geef toe dat bepaalde of misschien wel alle bedevaartsoorden iets van een kermis hebben. Zelf ben ik geen bedevaarder want het is me een hoop kitsch. Het leid me enorm af en tot gebed komen kan ik alleen in de stilte en op bepaalde plaatsen.

Waarom is er geen eenheid? Welja, vertel het me eens? Of: wie moet zich aan wie aanpassen? Moet een kerk zich plots na vele eeuwen zich ontdoen van haar principes en haar gelovige dan zomaar in de kou laten staan? Dit naam van deze topic 'oecumene, eenheid van alle Kerken' is dan misschien ongelukkig gekozen want blijkbaar gaan oecumene en eenheid niet samen. Tenzij je elkaars principes aanvaard en die dan in een nieuwe vorm giet zodat er van elke strekking er duidelijke zichtbare tekenen aanwezig zijn.

Zoals ik eerder schreef geloven wij in Maria en de heiligen. Of we hen 'inschakelen' is geheel aan de gelovige. We worden niet verplicht ons heil bij hen te zoeken. God, Jezus en de Heilige Geest komen steeds op de eerste plaats. Ik kan het niet genoeg herhalen. Dat is nu eenmaal een feit. In de meeste katholieken kerken is er meestal elke dag een mis. De eucharistie waar God de centrale figuur is. In elke abdij is er elke dag (behalve tijdens het paastrdium) een eucharistie waar we steeds de woorden van Jezus horen: '...blijf dit doen om mij te gedenken...'. Een katholiek is een God-zoeker. Net zoals al andere christenen. Je bent gelovig of je bent het niet. Een deels-gelovige bestaat. Alles begint en eindigt bij Hem. Al het andere wordt je aangereikt en als je wilt mag je er ook gebruik van maken. Het hoeft niet, het mag wel.

Lijkt wel of je je moet verantwoorden voor je geloof Frank en dat is toch niet de bedoeling? Ik ben ook niet katholiek maar ik heb wel bewondering voor hoe jij er instaat......en zie ook de mooie dingen wel van het katholiek zijn.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:06
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

RONNY104 schreef:
FRANKT627 mag ik jouw een vraag stellen,jij praat uit ervaring als het gaat om zelfbevredeging of?

Moeten we dat nu allemaal perse van elkaar weten Ronny? ik lees dit topic al weinig omdat ik het een beetje grensoverschrijdend vind en nu ik het weer eens lees gaat het nog verder merk ik..........
En nee, ik vind het absoluut niet shockerend maar ik hoef en wil het gewoon niet allemaal te weten of iemand nu wel'/niet masturbeert en wat hij daarbij denkt of niet........
En wat zich in de diepe krochten van de ziel afspeelt zet men heus niet hier op het forum, dat maak je mij ook niet wijs.......
Ik weet het, het is een openbaar forum en je mag schrijven wat je wilt maar dit wilde ik toch even kwijt........

Willemijn, voorlopig sla ik dit topic maar weer over....... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 12:26
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken

CHATULIEM619 schreef:
Heiligenverering is afgoderij. Het evangelie is Jezus Christus die gekruisigd, opgestaan op de derde dag. Alles wat ook maar de pretentie heeft om iets toe te willen voegen aan dit evangelie, is in mijn ogen ketters. Daar heb ik absoluut geen enkel begrip of respect voor. Dat hoeft ook helemaal niet, lees maar eens hoe Paulus denkt over een ander evangelie. Respect moet je voor personen hebben. Ideëen, zeker dwaalleren mag je bestrijden en verwerpen..Trouwens, welkom terug Frank.

Ik denk dat je er wel even bij moet zeggen Chatuliem dat jij het afgoderij vind en dat jouw mening en geloof duidelijk anders is.....
Ik geloof er ook niet in maar gelukkig hebben we in Nederland vrijheid van godsdienst en hoeven wij een ander niet te bestrijden die dat wel doet en op een andere manier zijn geloof beleeft......en dat zeker niet minder intens doet dan jij..........
Begrijp heel goed dat dat wel eens lastig is maar je komt niet dichterbij elkaar door absoluut geen begrip voor elkaar te hebben en alleen een veroordelend toontje aan te slaan......Het is ook wel belangrijk om over je eigen kerkmuurtjes heen te kijken en in ieder geval proberen te begrijpen wat een ander zijn visie op geloven is. Ook al is het niet de jouwe........ Engeltje smiley
Wel geloof ik dat het in deze tijd geen sinecure is om katholiek te zijn, de leer wordt strenger, de samenwerking met andere kerken wordt minder en dan heb ik het nog niet eens over het misbruik......
En dan kom jij als vredelievend christen nog eens met zo'n veroordeling....... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 9 mei 2011, 12:26
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 09:37
BerichtOnderwerp: The Passion

Ik las afgelopen zaterdag een artkel in de krant over The Passion.
Het is gebleken dat er ontzettend veel niet christenen gereageerd hebben op dit spektakelstuk......De telefoonlijnen waren overbezet en de ingerichte ruimtes op de markt in Gouda waren overvol.....
Ook bleek, volgens het artikel, er ontzettend veel over nagepraat te zijn op scholen én in kerken..... Het paasverhaal werd weer actueel als het ware onder veel mensen waar dat anders niet het geval was.....
De mensen die er de meeste moeite mee hadden waren christenen, omdat het nogal een frivole uitvoering was........(lees het forum hier maar, zou ik zo zeggen...)
Er komt volgend jaar zeker een vervolg of en herhaling op The Passion begreep ik uit het artikel.........
Nu ben ik nog steeds geen Passionfan maar ik vind het toch wel een mooi gegeven dat het Paasverhaal weer actueel is bij veel mensen......
Een nieuwe vorm van evangeliseren misschien en waar we wat aan moeten wennen? Althans, ik moet er aan wennen..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:07
BerichtOnderwerp: Bin Laden

CHATULIEM619 schreef:
Taliban is veel georganiseerder, ze zijn per slot van rekening vanaf de jaren 80 bezig. AQ is veel meer geisoleerd bezig...

We wachten het maar af Chatuliem, ik hoop maar dat ik niet tegen je hoef te zeggen, zie je nu wel???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:59

CHATULIEM619 schreef:
BL is groot gemaakt door George Bush, die zn eigen redenen had om een vijand te creëren. Dan kon hij nl. naar de olievelden van Irak toe, iets wat hij altijd wilde.
De werkelijkheid is, dat het netwerk van Al Qaida lang niet zo hecht is, als men vroeger dacht. Structuren tussen onafhankelijke cellen waren nauwelijks aanwezig. Met het wegvallen van BL valt ook meteen de symbolische werking weg en zullen de cellen waarschijnlijk leeglopen.....

Dat vraag ik me echt af, je ziet het toch ook met de Taliban, langzaam maar zeker winnen ze weer terrein......wie de langste adem heeft......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:12

CHATULIEM619 schreef:
Degene die in mijn ogen het voorbeeld is in deze, is nog steeds Dittrich Bonnhoeffer. Als geestelijke gaf hij leiding aan het verzet in Duitsland en zijn conclusie was: wat is erger, dat er één man sterft of dat je deze man laat leven, ook al weet je dat hij dan verder gaat met massamoorden te plegen.
Toen er een aanslag op Hitler gepleegd was, zat hij bij de organisatie en is gevangen genomen en uiteindelijk geëxecuteerd.

Ik ben blij dat BL dood is omdat hij door zijn verderfelijk optreden nog veel meer mensen had kunnen vermoorden. Beter hij dood, dan weer een aanslag met duizenden slachtoffers.

Maar denk je niet dat door de dood van BL er weer een aanslag komt met weet ik hoeveel doden? En de andere kant dat weer rechtvaardig vind?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 20:27

Je mag me plagen hoor, kan ik wel tegen..... Engeltje smiley Chatuliem hopelijk ook....... Knipoog smiley
Maar ik bedoelde aan te geven dat het allemaal niet zo eenvoudig is, ook niet trouwens als je kinderen wel uitgevlogen zijn........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:22

LISA610 schreef:
Dwalen jullie niet een beetje af? Niet dat er iets mis is met wat jullie zeggen, maar dit topic ging toch over de vraag of we blij mogen zijn dat Bin Laden is gedood... Knipoog smiley

Ik vind niet dat we echt afdwalen, het is meer over de grenzen heenkijken en de dood van Bin Laden in een breder perspectief zien toch?
En so what? Verraste, verbaasde smiley Het is net als de Bijbel lezen, niet alles naar de letter lezen maar over de muren heenkijken...... en dan zie dat dingen vaak toch wel een verband met elkaar hebben......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 13:29

CHATULIEM619 schreef:
Wat je vergeet te vermelden is dat het huwelijk door God ingesteld is. Die andere oplossingen geven alleen weer, dat het huwelijk nog zo gek niet is. In mijn ogen worden daarbij kunstgrepen verricht om het gelijkwaardig te lijken op het huwelijk.
De kern van een huwelijk is in mijn ogen dat je samen verder gaat. Dus ook wonen in één huis. Als je echt trouw aan elkaar wilt zijn, zul je merken dat daar echt wel een oplossing voor komt.

Maar hoe zie je dat dan praktisch Chatuliem? Stel dat wij wat moois met elkaar hebben, noem maar even wat......(zou niet goedgaan, maar even in theorie Knipoog smiley ), verwacht je dan van mij dat ik jou volg? Of volg jij mij? Met andere woorden, wie geeft wat op voor de ander? Wij wonen niet bij elkaar om de hoek dus het is wel een probleem want op latten ben je tegen?Je vraagt dan nogal wat en ik moet je zeggen dat ik het niet durf te vragen van een ander.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 7 mei 2011, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:57
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Mijn mooiste moment van vandaag begon eigenlijk met het slechtste moment gisteren toen ik van mijn zoon hoorde dat hij niet met moederdag aanwezig was omdat hij somewhere in the world nog aan het werk was.......Ik baalde vreselijk want ik had mij er erg op verheugd om met iedereen weer eens bij elkaar te zijn, die momenten worden minder als je kinderen uitvliegen en die koester ik, moederkloek als ik af en toe ben...... Knipoog smiley
Maar zoals intimi van Cm wel weten is recent één van mijn dierbaarste vriendinnen overleden en vanochtend kwam ik haar zoon tegen en die vertelde mij dat het zo moeilijk was om moederdag zonder moeder te vieren.......
En toen werd het slechtste moment eigenlijk het mooiste moment want ik voelde me even heel erg rijk gezegend. Ik ben er nog, mijn kinderen zijn er nog, waar heb ik het over?????
En natuurlijk, je eigen leed is je eigen leed maar het is wel eens goed te beseffen hoe rijk je eigenlijk bent en hoe normaal we dat vinden......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:47

KATHY142 schreef:
Dat iemand zoals Hitler niet alleen maar slechte dingen heeft gedaan, dat hij het niet in zijn eentje heeft gedaan en dat er velen medeverantwoordelijk zijn, verandert dat iets aan het geen wat hij wel heeft gedaan?
Hij is wel verantwoordelijk voor het vermoorden van 6 miljoen Joden en daarnaast de anderen die ook vermoord zijn!
Hij heeft de opdracht gegeven tot het industrieel vernietigen van alle Joden, om zo het hele Joodse volk uit te roeien, dat wordt naar mijn idee hier niet door verzacht.
Ik vraag mij af of je dit aan de nabestaanden van de Holocaust kan en wil uitleggen?
Als je hele familie is uitgemoord en je zelf ternauwernood een vernietingdkamp hebt overleeft, vraag ik mij af of het er toe doet of Hitler van zijn hondje hield of de kinderbijslag heeft bedacht?

Blijft lastig he? Ik kan me daar van eerste generatie slachtoffers van alles bij voorstellen terwijl als je de boeken leest van Primo Levi en Elie Wiesel daar toch ook weer een grootsheid van vergeven inzit wat wij blijkbaar niet beheersen......
Is natuurlijk de vraag of wij als tweede generatie daar ook nog zo bitter over moeten denken? Natuurlijk moeten we niet vergeten dat is een feit en ik vind 40-45 nog een tijd die we niet kunnen bevatten zo erg was het.
Maar aan de andere kant speelt het zich in het hier en nu ook af in de wereld ook al is het dan ver van ons bed.......
Wat ik wel in en in triest vind is het verhaal dat ik hoorde van de dodenherdenking in Utrecht toen tijdens de 2 minuten stilte een auto voorbij reed met jongeren die antisemitische leuzen riepen, zo erg en grof dat ik ze hier niet zal herhalen......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 10:41

ELISABETH227 schreef:
Ik ben het met jou eens. Het deed mij zelfs een beetje pijn, die vreugde over zijn dood. Want het gaat wel om een kostbare ziel in de ogen van God. De moordenaar die naast Jezus aan een kruis hing (wij zeggen altijd moordenaar, maar het was een "bandiet" een meervoudig moordenaar) werd op het laatste moment vergeven en gered omdat hij spijt had. Wat niet betekent dat deze persoon "boven" niet ter verantwoording zal worden geroepen. Maar het oordeel is alleen aan God, niet aan ons.
Er is veel te doen over moslims in het algemeen, maar deze mensen zijn de afstammelingen van Ismael. Ismael is er gekomen door de zonde (het ongeloof) van Abraham en Sara. Zo is het toch? Denk dat we daarom als "kinderen van Abraham" best een toontje lager zouden mogen zingen...
Natuurlijk ben ik het met een ieder eens dat terrorisme uitgeroeid moet worden, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar deze geest van terrorisme verdwijnt idd niet door bepaalde mensen uit te schakelen. Zoals iemand anders al schreef, er staan weer anderen klaar om het stokje over te nemen. Elke boze macht, dus ook de geest van terrorisme, kan mijns inziens alleen geestelijk worden bestreden door christenen die de autoriteit gebruiken die we van Christus hebben gekregen. Hij heeft ons macht gegeven over de gehele legermacht van satan.
Anderzijds is alles wat nu gebeurd onderdeel van het grote plan van God met deze wereld, voordat de Here Jezus terugkomt en er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal komen, waar geen haat meer zal zijn.
Ik heb daar wel zin in, zo'n nieuwe aarde... Knipoog smiley

Ik ben het wel een beetje met je eens, ook ik werd er onpasselijk van hoe enthousiast mensen reageerden op het doodschieten van iemand, al was die iemand dan Bin laden, door de mens Bin Laden dood te schieten los je de problemen niet op is mijn mening.......Ik las dat hij uit een gezin van 54 kinderen kwam dus als zijn broers of zussen ook die ideeen hebben kunnen we ook nog wat verwachten.......Ik wacht dan ook wel een beetje bezorgd af wat de gevolgen van die daad zijn......
En Hitler, tja, hij zal zeker ook zijn goede kanten hebben gehad en voor Duitsland best wel wat hebben betekent maar het negatieve overheerst he? En in hoeverre moet je kwaad met kwaad vergelden? Is dat wel een oplossing? Triest vind ik het overigens wel toen ik van de week naar de docu Zwarthemden keek en mensen hoorden praten die nog steeds die ideeén aanhangen en dus niets van de oorlog hebben geleerd.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:40
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

LISA610 schreef:
Helemaal mee eens hoor Willemijn. En ter aanvulling hierop moet je natuurlijk ook je verstand blijven gebruiken he Knipoog smiley

Uiteraard, maar dat leek me vanzelfsprekend....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:29
BerichtOnderwerp: roddels

Als ik hier zo de reacties lees kan je bijna tot de conclusie komen dat niemand roddelt.....mooie bijbelteksten zie ik voorbij komen en ook prachtige gedichten en verhalen......Dus we weten wel hoe het moet....
De realiteit is echter anders, ondanks mooie bijdragen aan dit topic schijnt er dus wel degelijk geroddeld te worden en wat het meest trieste is, er worden ook mensen beschadigd........
Iedereen roddelt weleens, ik ook, en dat weet een ieder ook best denk ik.....
Maar wat ik zelf belangrijk vind en ook probeer met vallen en opstaan is om 'de ander'toch 'heel'te laten.....
En is dat ook niet de opdracht die we vanuit christelijk oogpunt meekrijgen? Uitstralen dat je een christen bent, ook in je gedrag?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 6 mei 2011, 17:30
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:19

CHATULIEM619 schreef:
Wat je vergeet te vermelden is dat het huwelijk door God ingesteld is. Die andere oplossingen geven alleen weer, dat het huwelijk nog zo gek niet is. In mijn ogen worden daarbij kunstgrepen verricht om het gelijkwaardig te lijken op het huwelijk.
De kern van een huwelijk is in mijn ogen dat je samen verder gaat. Dus ook wonen in één huis. Als je echt trouw aan elkaar wilt zijn, zul je merken dat daar echt wel een oplossing voor komt.

Het is een prachtig verhaal Chatuliem, wat je echter vergeet in mijn ogen is dat de praktijk soms veel weerbarstiger is dan hoe je het zou willen....
Ik denk dan ook dat het belangrijk is dat een ieder voor zich daar een voor hem/haar juiste keuze in maakt.....en dat het niet aan een ander is om daar wat van te vinden.....en zeker niet om die keuze te veroordelen.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 6 mei 2011, 17:41
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:14
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

MAUREEN217 schreef:
Gevoelens kunnen gevaarlijk zijn en je op een dwaalspoor brengen, pas op

Ben ik niet met je eens Maureen, gevoelens laten je juist nooit in de steek......
hoe vaak is het niet dat je met je verstand dingen kan beredeneren terwijl je gevoel zegt dat het niet goed is? ik denk en vind dat je juist heel goed naar je gevoel moet luisteren....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:14

VISSER278 schreef:
Vandaag geen één?

Nou dan deze maar. Omdat het toch aardig zomer begint te worden in Zeeland.

http://www.youtube.com/watch?v=_pbxEF9Wu4g

Mario is aan het survivallen in de Ardennen, neem jij zijn taak waar Visser? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:40

CHATULIEM619 schreef:
Ja, dat lijkt me het beste toe...want dan is er pas sprake van een huwelijk.

bedoel je nu het stadhuis of de kerk?????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:30
BerichtOnderwerp: Calvijn

CHATULIEM619 schreef:
Dat is blijkbaar jouw stelling Henk. De praktijk wijst echter anders uit. Er zijn veel mensen die met angst over God denken. Te veel om dat zomaar een incident te noemen.

Ik denk dat er veel mensen met angst over God denken, maar wat ik zie (vooral in mijn werk) is dat mensen dat angstgeloof ook wel koesteren, zo van als je geen angst hebt voor God is het niet goed, dat zit er zo ingebakken en als je je levenlang lid bent van een kerk waar dat gepreekt wordt en je kijkt niet verder dan weet je toch ook niet beter.......
En misschien wil je dat ook helemaal niet.......In mijn ogen is dat jammer en niet nodig maar ieder mens is ook wel verantwoordelijk voor zijn eigen keuze daarin......
Het is natuurlijk ook zo dat als je uit zo'n omgeving komt en je er tegen verzet het angst geloof nog een hele rol in j e leven kan spelen en niet altijd een prettige. Maar toch denk ik dat je dat op een bepaald moment ook met liefde moet bekijken en dan maakt het het allemaal een stuk milder....maar dat is mijn eigen ervaring daarin.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:18

dus: huwelijk wordt door de meesten niet belangrijk gevonden. Ok leef er maar op los mensen, duik met een ieder het bed in als je je verliefd voelt en plant je maar voort zonder dat je hoeft na te denken over de kids. Veel plezier!!!

Ik vind je wat kort door de bocht Chatuliem, ik denk er wat anders over maar dat wil niet zeggen dat je mij- en anderen die ook andersdenken- dan al gelijk kan betitelen als mensen die er maar op los leven?
Jammer , als iemand er anders over denkt druk je er gelijk een stempel op....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 5 mei 2011, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:38
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

VISSER278 schreef:
Het bericht op de weblog dat mn zoon en de hele groep vandaag veilig op hun bestemming zijn aangekomen. Hartelijk welkom geheten alsof ze elkaar al een poos kenden en dat 9000 km. van huis. Kussende smiley

Je zoon kan mooie stukjes schrijven Visser, daar mag je trots op zijn..... Knipoog smiley Lijkt hij op jou????? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:31

LISA610 schreef:
Ik heb hierover nagedacht Willemijn en ik begrijp geloof ik niet helemaal. Hoe het werkt als je die zegen vraagt over je relatie zonder te trouwen. Doe je elkaar en God niet een belofte op het moment dat je die zegen vraagt?
Of is het dan vragen om een zegen over de relatie zonder dat je elkaar beloofd om bij elkaar te blijven? Wat is de meerwaarde daarvan dan?
Kun je dan niet net zo goed samen in gebed gaan en een zegen vragen over je relatie? Waarom moet je dat dan in de kerk doen?
En hoe bedoel je dit in het kader van dit topic? Kun je volgens jou seks hebben zonder dat je getrouwd bent, mist je een zegen over de relatie hebt gevraagd in de kerk?
Het zijn gewoon een aantal vragen die bij mij opkomen als ik jou bijdrage lees, dus ik oordeel nergens over maar zie jou antwoorden met belangstelling tegemoet.

Je kan toch een zegen vragen over je huwelijk en daar graag andere mensen bij willen betrekken zonder dat je gaat trouwen?
Ik heb het al een paar keer meegemaakt bij wat oudere mensen en vond het wel erg waardevol.......Het is een beetje nieuwe vorm van kerk zijn dat ben ik met je eens maar daarom niet minder belangrijk. Pas was ik nog bij een zegen van een stel, hij was 81 en zij was 75 . geweldig toch?
En of mensen wel of geen sex hebben zonder getrouwd te zijn? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat een ieder dat maar helemaal voor zichzelf moet verantwoorden en wel of niet moet doen.
Er kunnen zoveel redenen meespelen en aan de orde zijn voor zo'n beslissing. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet op al die prive verhalen zit te wachten over wel of niet masturberen en wel of geen sex......en niet omdat ik daar niet tegen kan maar omdat ik het gewoon een privé aangelegenheid vind, vooral de details die sommige mensen noemen.......die wil ik helemaal niet weten ......En soms schrijven mensen het zo dat je er bepaalde beelden bij krijgt.........
Maar het forum is helemaal niet verplicht om te lezen gelukkig.... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 5 mei 2011, 21:34
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 20:37
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

LISA610 schreef:
Tja Willemijn, dit forum is openbaar he. Dus eigenlijk maakt het niet uit hoe oud je moet zijn om lid te zijn van CM. Kids die jonger zijn dan 18 kunnen dit forum net zo goed volgen als alle andere mensen die geen lid zijn van CM. Maar goed, is inderdaad wel off-topic, so back on topic lijkt me.

Ik vind het toch wel een punt hoor......en off topic mag toch soms wel even van Judith??? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 115 116 117 118 119 120 121 ... 180 Volgende
Pagina 118 van 180