Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:39
Onderwerp: opzegging
|
|
|
MARIA576 schreef: | inspelen op een behoefte is prima...MITS het Woord recht gedaan wordt, en dat is hier niet gebeurd. Concessies doen aan het Evangelie is nooit een optie mijns inziens. |
Het is binnen jouw denkkader geen recht gedaan......en dan is het uiteraard je goed recht om je teleurstelling daar over uit te spreken........ Hoewel The Passion zeker niet mijn keuze is(heb maar een klein stukje gezien en toen vond ik het al genoeg) vind ik het toch wel mooi dat er zoveel reactie op gekomen is en dat het een breed publiek aansprak.... Tegelijkertijd is het jammer dat er ook veel mensen zich gekwetst voelen door The Passion......Volgens mij is dat in het geheel niet de bedoeling geweest......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:18
|
|
|
Maar het is wel een feit dat ze heel veel mensen bereikt hebben, ik las daar een artikel ove r in het Nederlands Dagblad en die schreef over overbezette telfoonlijnen en napraatruimtes met wachttijden.......ook -schreven ze- is het vaak een onderwerp van gesprek geweest op scholen.... Het voldoet dan toch wel in een behoefte........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:55
|
|
|
DAVID923 schreef: | welk evangelie? |
Klopt wel wat je zegt, welk evangelie.........maar dat is vanuit jouw optiek bekeken..... Het merendeel van de Nederlanders kent de betekenis van Pasen niet eens meer goed....en dit was een manier op in ieder geval duidelijk te maken wat de inhoud er van is(zee roppervlakkig, die mening deel ik) En maak je borst maar nat: volged jaar komt er weer een Passion begreep ik.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:37
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
RONNY104 schreef: | uh ok...als 1 iemand er wat van zegt Frank bijvoorbeeld ok..maar lol.. 11 berichten. |
ik begrijp je nog steeds niet.....wat probeer je nu duidelijk te maken? Misschien kan je het nog eens een keer op ons(mijn) niveau uitleggen? Nu schep je alleen maar verwarring en dat zal vast ook niet je bedoeling zijn....... Ik begrijp dat jij zegt dat je iemand er op aan mag spreken als hij Masturbeert en naar de kerk gaat? Nu weet ik van de meeste mensen niet of ze wel of niet masturberen en ook niet of ze iedere zondag ter kerke gaan ,eerlijk gezegd wil ik dat ook graag zo houden.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 16 mei 2011, 18:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:00
|
|
|
DAVID923 schreef: | Ja Leonard, als ze weer op de oude Bijbelse koers gaan, schrijf ik me gelijk weer in als lid om ze te steunen.
Maar nu vind ik het te gek worden, en kan ik niet met een goed geweten deze omroep steunen. |
Ik deel je mening niet want het goede wat ze bereikt hebben is dat er veel niet-christenen toch weer van het Evangelie gehoord hebben..... Nu ben ik ook geen lid van de EO dus dat praat makkelijk en ik kan me er ook wel iets van voorstellen als je EO normen en waarden aanhangt dat het dan gewoon pijn kan doen als je zo het lijdensverhaal verkondigt ziet worden....... Het sprak mij ook absoluut niet aan dat heb ik al eerder geschreven maar ik zie het meer in de zin van Evangelisatie.....en dat is natuurlijk weer een andere discussie: hoe ver ga je daarin........?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 16 mei 2011, 18:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:41
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Nou jongen, ik zou je wat kunnen vertellen over mijn verleden maar aangezien ik bij de katholieken strekking hoor zal dat toch weer des duivels zijn...
ik zou je best met enkele Bijbelse termen rond de oren kunnen slagen maar dat doe ik maar niet aangezien het onderwerp van de topic. |
Je kreeg net vandaag een knipoog van Judith Frank, dus blijf maar bij het masturberen en niet bij jouw kerkgang........(geldt naar een kerkdienst kijken op tv ook)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:36
|
|
|
RONNY104 schreef: | opmerking van Frank, Je moet bij deze vraag niet met bijbelteksten gooien want er staat helemaal niets in de Bijbel over matrubatie.
*de vraag is of een christen mag mastruberen. dus ja als je maar een paar keer naar de kerk gaat dan denk ik niet dat je van zo een iemand kan verwachten de bijbel te kennnen vandaar.. |
Ik snap het nog niet.....als je maar een paar keer naar de kerk gaat mag het wel? en anders niet? Ik weet van geen een cm lid hoe vaak en wanneer ze naar de kerk gaan......jij blijkbaar wel..... En dan nog......Nee, Ronnie, je moet met betere argumenten komen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:15
|
|
|
RONNY104 schreef: | O jij gaat maar een paar keer per jaar naar de kerk vandaar! |
Je moet bovenstaande eens even lezen van Judith, zij schreef streng doch rechtvaardig on-topic blijven...... En ik zie de link niet zo tussen een paar keer of 52 keer naar de kerk gaan en masturberen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 18:59
Onderwerp: kan je een relatie met een meisje van 19 als jezelf 30 bent
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ja, ik weet het Dini maar W-tje wilt niet met trouwen maar ja ze is ook niet oud hoor... |
Ik heb even wat gemist geloof ik.... En ging dit topic niet over mannen met jongere vrouwen????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 15 mei 2011, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 18:47
Onderwerp: The Passion
|
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 18:27 AREND003 schreef: Dat is een leuke! Voor welk evangelie sta ik dan?
Laatste stuiptrekkingen van het christendom? Het christendom bewijst dat het zichzelf aan het uitroeien is? “ze” gaan elkaar te lijf? En dan heb je het bij “ze” over “echte” christenen? Het christendom graaft volgens jou haar eigen graf?
Is het wel zo wat je zegt Arend? Ik denk dat kerk en Geloof alijd al onder druk staan, al 2000 jaar lang! Je slaakt wat kreten die een beetje ongenuanceerd overkomen. Dus misschien kan je wat duidelijker zijn in wat je bedoeld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 15:43
Onderwerp: wie gaat wel eens naar de wellness ?
|
|
|
LISA610 schreef: | Hah.. same here: wel sauna maar absoluut geen naakstrand o.i.d. Binnenkort maar ff afspreken Jasmyn. En nee, die uitnodiging geldt niet voor de rest van CM. |
Ok Lisa, duidelijk.....maar misschien een domme vraag? Waarom zet je het dan hier op het forum
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 14:09
|
|
|
VISSER278 schreef: | nou, mij wel hoor . Ben vorig jaar nog eens wezen vissen op zo'n strand 's nachts en gevangen........schol, zeebaars, tong . Geweldig, voor herhaling vatbaar . Geen mens te zien alleen een paar medevissers. |
Met wie was je dan aan het vissen als er geen mens te zien was?
Maar even serieus.....het zegt toch al wat als je midden in de nacht tijdens het vissen bedenkt dat het eigenlijk een naaktstrand is???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 13:51
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Nou in mijn beleving is dat van een héél andere orde! Ik moet er persoonlijk niet aan denken om naar een naaktstrand o.i.d. te gaan. Van de sauna geniet ik echter enorm. Alhoewel dat uit de kleren gaan, altijd wel even wennen blijft. In de sauna is het niet comfortabel om in badkleding te zitten. Zou dat ook de reden kunnen zijn...?! |
Ben het helemaal met je eens Jasmijn...Mij zie je ook niet op een naaktstrand maar wel in de sauna, regelmatig zelfs..... Badkleding en sauna is geen goede combi in mijn optiek. Ik heb het idee dat mensen het een beetje invullen zonder dat ze er geweest zijn en er in hun hoofd een mening over vormen......Dat kan en dat mag natuurlijk..... Maar een dagje sauna blijft heerlijk..........goed voor je lijf en voor de geest want het is heerlijk relaxed......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 15 mei 2011, 13:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 20:25
Onderwerp: Nicodemus
|
|
|
DORUS318 schreef: | Nicodemus. *** Ik vroeg mij altijd af waarom toch Nicodemus in ’t donker van de nacht tot Jezus ging. Hij was toch zelf ook wel een leraar en een theoloog. Waarom dan toch zo stiekem ’s nachts naar Jezus gaan. Men achtte hem als leraar Israëls zelf heel hoog.
Hij wist toch ook wel heel veel van de bijbel. Waarom dan in ’t geheim naar Jezus gaan met vragen over ’t Koninkrijk van God? Ik denk dat hij zich schaamde voor collega’s. En dat hij bang was dat men hem bespot.
Ondanks zijn vele kennis van het woord van God wist hij toch niets van wederomgeboren moeten zijn. om in Gods Koninkrijk te kunnen binnengaan. Met al zijn studie en zijn kennis als een theoloog zou hij dan toch nog buiten moeten blijven staan.
Zijn er vandaag niet ook nog velen zoals Nicodemus? Een jarenlange studie aan een hogeschool. Zo werd men dominee of pastor of een theoloog. In aanzien bij de mensen met veel roem n eer. Maar ach, wat is de mens dan met dit alles in Gods oog?
Wat goed dat Nicodemus in de bijbel wordt genoemd. Als voorbeeld voor zo velen die ondanks hun kennis niet weten van het wederomgeboren moeten zijn Waardoor zij zelven buiten blijven staan. En anderen beletten om te kunnen binnengaan.
DORUS318 |
Was het niet zo Dorus dat Nicodemus bestond stond als een wijs man en dat hij de stille uurtjes benutte om te studeren en niet zoals jij dat beschrijft 's nachts stiekum naar Jezus gaat? Hij staat bekend als een van de wijzere mensen uit die tijd en niet zoals jij hem beschrijft......(volgens mijn bescheiden mening dan.... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 20:20
Onderwerp: Wandeling op 29 mei
|
|
|
IMKE917 schreef: | Leuk Liaantje, gezellig !! Wanneer je met de bus/trein alvast een stukje afzakt naar het zuiden kan ik je oppikken en meenemen.Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg. We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook. Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg. Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s. Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11 7451 JL Holten
Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.
Imke 917 Nicolette 592 Siem 720 Crossroad317 (ov) samen 585 [ ov] Ernstjan522 (ov) Visje125 (ov) Joke849 Liaantje026 |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 14:56
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
FRANKT627 schreef: | neen, de jurk is niet zo denderend...maar je boodschap is goed overgekomen... |
Dat je het maar weet he....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 14:18
|
|
|
FRANKT627 schreef: | waarom moest je nu persé deze kiezen??? Is dat gewoon om wat te lachen met die allerliefste Belgen... |
Nee Frank, die was me nog bijgebleven.......
Maar vooruit, ook een Nederlandse uitzending even die niet geweldig was, zekr niet qua jurk.....
http://youtu.be/VMGuf1-O10o
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 14 mei 2011, 14:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 11:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat is nu typisch W-tje...zij kan zo koddig verstrooid zijn of ergens leuk in trappen... |
ik kan wel wat missen maar dit weet ik nog wel.........die jurk....pfff
http://youtu.be/WShutEpxu5Y
Was toch een Belgische inzending
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 14 mei 2011, 11:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 10:21
|
|
|
LISA610 schreef: | Lieve Willemijn... de drie J's liggen er al uit ha ha ha |
Ik merk dat ik even wat gemist heb.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 10:17
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ...en deze... vanavond het songfestival.... maar muziek van dit kaliber zie je nu toch niet veel meer.... http://youtu.be/Sj_9CiNkkn4 |
Maar we hebben de drie J's toch? Wie weet winnen die.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 00:21
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Mario! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dat je maar een grote jongen mag worden he?
En hopelijk zorg je nog voor veel mooie CM muziek in het komend jaar....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:42
|
|
|
Brother in arms vind ik toch het beste maar deze is ook wel fraai.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:25
Onderwerp: geen seks voor het huwelijk
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dinsdag 3 mei 2011, 20:50 HANNAH810 schreef: volgens mij beloof je bij je trouwen dat je ook samen in hetzelfde huis gaat wonen.......??
willemijn232 schreef; Welkom in 2011 Hannah! Ik heb een collega die getrouwd is en inderdaad niet samenwoont met haar man om de simpele reden dat zij nog een zoon van 18 heeft die thuis woont en zij dat graag tot een goed eind wil brengen voor zij bij haar man gaat wonen..... Niets mis mee toch? En komt wel vaker voor hoor!
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:38 HANNAH*!) schreef; dank je voor je hartelijk welkom in 2011 willemijn, maar ik was er al een paar maanden, hoor!! heeft de betreffende vrouw de trouwbelofte aan laten passen, misschien? ik wist namelijk niet dat dat kon.
google bied uitkomst; ik ben in 2011 nog niet gehuwd!! Titel 6 van Boek 1 BW regelt de rechten en verplichtingen van echtgenoten. Vroeger was het bijvoorbeeld verplicht dat mensen die met elkaar getrouwd waren ook samenwoonden. In de wet stond geregeld wie de doorslaggevende stem had als d eechtelieden er niet uit kwamen waar ze nu gingen wonen. Deze verplichting is inmiddels afgeschaft.
naar aanleiding van de posting van willemijn ben ik dat dus eens gaan googlen, thomas; maar jij bent in 2011 zeker ook nog niet aan trouwen toegekomen? |
Waar je toch al druk mee kan zijn met dit mooie weer zeg......pfff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:16
Onderwerp: geen seks voor het huwelijk
|
|
|
LISA610 schreef: | Is dit een aanzoek? Nou dan wacht ik wel tot er iemand komt met een romantischere poging... |
Het is misschien niet zo romantisch maar als je goed de inhoud leest is het wel een mooie en waardevolle tekst.....
|
|
Naar boven |
|
|