ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 114 115 116 117 118 119 120 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:44
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u

Het wordt tijd dat de ware man eens op gaat staan. Te vaak en te veel worden we afgeschilderd als mensen die niet deugen, terwijl ik weet dat er veel mannen zijn, die een goed hart hebben. Laten we ons nog de dingen gezeggen over wat andere mannen gedaan hebben? Laten we ons leiden door schuldgevoel, omdat de vrouw nog zo lijdt onder de andere relatie? Of durven we weer eens voor onszelf op te komen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:29
BerichtOnderwerp: Een fout in de vrouw

MARIANNE129 schreef:
Chat,

Ik weet nu niets meer te zeggen, wat kan jij vals schoppen zeg. Ik kan er dus echt niets aan doen dat er nu eenmaal bepaalde stoornissen zijn die erfelijk zijn. Dat heeft NIETS te maken met schuld geven, en nog minder met minachtend over een man praten.

Echt, je trapt me hier zo keihard mee op mijn ziel, dat het letterlijk pijn doet. En jij wilde je een goeie vriend noemen?

Ik WIL niet minachtend over mannen denken en ook niet over vaders. Maar hoe moet ik mijn kinderen uitleggen dat vaders ook van hun kinderen kunnen houden ook al hebben ze een handicap?

In het bijzijn van mijn kinderen heeft hun vader tegen mij gezegd: Of zij er uit of ik. Maar goed, ik probeer te blijven denken dat niet alle mannen zo zijn, misschien begrijp je me als dat niet altijd zo voelt. Maar het is een keuze die ik heb gemaakt.

Al moet ik toegeven dat hoe meer ik hier lees, hoe meer ik toch minimaal een aantal mannen graag terug zou zien gaan naar Mars.
Ik begrijp heel goed dat je zelf nare ervaringen achter de rug hebt, maar geloof me dat is echt niet normerend voor elke vader hier. Ik ken sowieso vier vaders in mijn naaste omgeving die hun best doen de kinderen op te voeden. Verder merk ik dat op dit forum veel mannen zijn, die wel de moeite waard zijn een relatie aan te gaan. Voor wie de woorden trouw en zorgzaamheid wel iets betekenen. Maar het vreselijk moeilijk om dat hier over het voetlicht te brengen ben ik bang.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 16:09
BerichtOnderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)

ANGELIQUE327 schreef:
loop me helemaal suf te piekeren does....maar kom er niet uit....
de vrouw van Lot
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:36

ANNETTE792 schreef:
Jij schreef:

Ze trekken zich niets aan van de opvoeding, en ze zijn de grootste oorzaak van autisme..

Goed voorbeeld dat je je woorden wel eens beetje verkeerd kiest. Gelukkig denk je anders dan je hier opscheefLachende smiley

Heb jij mij nog nooit positief over mn echtgenoot horen praten? Dan toch eens beter opletten.
Maar je zet meteen weer een stereotyp beeld neer van hoe jij blijkbaar over ALLE vrouwen denkt omdat er inderdaad een paar zo zijn.
Maar dat is nou net waar je vrouwen zelf van beschuldigt: omdat er 1 man je iets aangedaan hebt wil het niet zeggen dat alle mannen zo zijn.
Verrassing chat: ook niet alle vrouwen zijn zo Lachende smiley
Het gaat me niet om vrouwen individueel, het gaat om het algemene sfeertje hier onder vrouwen..En geloof me, dat zit veel dieper dan je denkt. En ik heb er geen zin aan voortdurend vergeleken te worden met een lapzwans of een dictator. Toevallig kan ik wel van een vrouw houden en mezelf wegcijferen...
Het verraderlijke van dit stukje is, dat het er zo terloops staat. Maar zo praten vrouwen voortdurend hier over mannen. Ze voelen zich eigenlijk beter....en een sneer af en toe en een laatdunkende opmerking wordt eigenlijk als heel normaal beschouwd.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 3 januari 2011, 16:13
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:55

ANNETTE792 schreef:
Chat, denk dat je nu beetje overdrijft.
Voor mij persoonlijk valt ook het gedicht van de moeder van een autistisch kind onder de afdeling kwijlgedichten waar ik niet van hou, ook ik zie de knipoog in beiden gedichten niet, maar das persoonlijk he.
Beide gedichten kom ik regelmatig als spam tegen in mn hyvesmailbox...misschien is dat de oorzaak van mn aversie ertegen en mis ik daardoor de knipoog.
Met alle respect voor alle vaders, moeders en niet te vergeten broertjes en zusjes binnen zo'n gezin die allemaal dagelijk daarmee moeten leven.
Ik zou niet graag in hun schoenen staan.

Maar om vrouwen, moeders, nu de oorzaak van autisme te gaan noemen gaat me een beetje te ver hoor. Het is een aandoening die je nu eenmaal hebt of niet, niemand geeft je de aandoening.

maarre....als ik jou uitspraken over vrouwen zo lees, hier op forum, in de chatbox.......heb jij dan ook niet een heel raar beeld van vrouwen in je hoofd? Ik krijg bij jou uitspraken ook vaak het idee dat je een werkster zoekt die verder braaf luistert en pootjes geeft als je het vraagt.
Gelukkig ken ik je ook buiten de site om en ga ik er vanuit dat het beeld dat ik door je uitspraken krijg niet klopt. Zou jij van vrouwen die je eigenlijk helemaal niet kent niet precies dezelfde foute indruk kunnen hebben?
Misschien zijn het in het echte leven wel hele lieve dames ( die ook nog eens met liefde je huis willen soppen en je overhemden willen strijken Knipoog smiley
Een paar dingetjes..ik geef vrouwen niet de schuld van autisme, in dit stukje krijgt de man de schuld. En als hij het niet meer ziet zitten, dan laat ie de vrouw ook nog in de steek...dan is het geen knipoog meer in mijn ogen.

Leg mij eens het volgende uit dan: waarom worden alle mannen in een kwaad daglicht gesteld op de site. Ze worden beschuldigd van oversekst gedrag, ze worden gezien als de grote boosdoeners van de echtscheiding, ze worden beticht van mishandeling en overheersing. Nooit heb ik een vrouw hier positief over een man horen praten......
En als ik ook nog een relatie met een vrouw krijg, die dit gedrag vertoont, word ik de hele tijd beoordeeld over het verleden van haar. Ik heb gewoon geen zin aan al dat kneusjesgeklets hier op het forum. Dat een man een vrouw iets aangedaan heeft, wil niet zeggen dat alle mannen zo zijn.

We nemen de woorden respect en elkaar in je waarde laten snel in de mond, maar hoeveel respect wordt hier voor mannen getoond?

Tenslotte je opmerking over schoonmaakster. Een vrouw die haar verleden verwerkt heeft, zal geen moeite hebben voor haar man te zorgen. Een vrouw die nog midden in de crisis zit, zal dat als vernederend ervaren.....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 3 januari 2011, 14:59
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:13

JASMYN704 schreef:
Spreken is zilver, zwijgen is goud!

Het gaat hier om een grappige knipoog. Daar hoeft men niet zo serieus mee om te gaan lijkt mij.
Iedereen heeft zijn levenservaringen opgedaan, waardoor moeites zijn ontstaan. Helaas! Dus probeer zaken niet persoonlijk op te vatten alsjeblieft.
Idd, Jasmijn, het was geschreven met een knipoog, maar deze reactie ging me te ver:
Marianne129 schreef:
Helaas is het echter zo (ga maar op de spec. scholen kijken) dat het heel vaak de moeders zijn die achter blijven met één of vaak meer kinderen met een ass stoornis. Ass is een stoornis die helaas vaak van vader op zoon wordt doorgegeven. Ja ik weet het ook vrouwen kunnen het hebben, maar dat komt echt veel minder vaak voor.

Begrijp me ajb niet verkeerd, het is inderdaad wat moeilijker om een kind met een psychische stoornis op te voeden, maar je krijgt er ook veel voor terug. De tranen zijn lang niet altijd van verdriet hoor.

Maar voor de goede orde, God heeft natuurlijk niet een speciale moeder geschapen voor een kind met een handicap. God wil de handicap namelijk helemaal niet, ik denk wel dat ouders van een kind met een handicap (of dat nu geestelijk, psychisch, of lichaamlijk is) meer kracht krijgen voor een inderdaad best zware taak.
Het sfeertje wat hier aan ontstaan is, staat me al lang niet meer aan. Iedere vrouw die je spreekt denkt minachtend over de man. Dit is een anti man site aan het worden en met dit stukje ook een anti vader. Ik was van plan een paar vrouwen beter te leren kennen de komende tijd, maar eerlijk gezegd heb ik mijn buik er nu even goed vol van.
Uiteraard probeert ze nog de goede mannen in hun waarde te laten maar met deze uiting laat ze toch wel duidelijk zien over hoe ze over het algemeen over mannen denkt: Ze trekken zich niets aan van de opvoeding, en ze zijn de grootste oorzaak van autisme..

Ik denk dat ik de bijbel maar eens ga opvolgen:

spr.21 schreef:
Je kunt beter in de woestijn wonen
dan samenleven met een humeurige vrouw die ruzie zoekt.
lang leve het vrijgezellenbestaan!!!!!

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 3 januari 2011, 15:31
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 11:59
BerichtOnderwerp: Christelijke Mop van de dag....

WILLEMIJN232 schreef:
Er mag toch ook wel ruimte zijn voor een kwinkslag en een beetje humor?
Soms kan je beter een leuke mop lezen dan sommige forumonderwerpen Knipoog smiley
Humor is er ook voldoende vind ik. Maar met moppen tappen gaat het snel de verkeerde kant op. Vooral geintjes maken over God vind ik veel tever gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 11:35
BerichtOnderwerp: Christelijke Mop van de dag....

Moppen tappen vind ik het grootste symbool van ledigheid. Complete leegheid. Ik vind dat niet op het forum passen....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 09:40
BerichtOnderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)

De titel van dit topic is voor echte studiebollen.Ik vraag me af of het echt de bedoeling is om hier maar flauwe moppen neer te zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 00:40
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

GERT856 schreef:
volgens mij is het meer ! wat jij denkt wat het O.T zegt . Ook hierover lopen in de meeste gevallen de meningen van een ieder uiteen.
En vindt ik de uitleg zoals Mar die stelt, eigenlijk nog het meest zinvol.
Trouw blijven tot in de dood, aan Hem,.. je hoeft dan zeker niet bij elkaar te blijven, voor de kerk en staat.
Helaas is dat je eigen interpretatie Gert, daar kan ik niks mee. Trouw blijven is het allermooiste, maar ik heb veel situaties meegemaakt dat dit niet werkbaar was voor beiden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 23:57

MAR907 schreef:
God laat iets toe, met als gevolg van.
Verwacht jij dat God zich aanpast aan ons?
Dat zijn wij immers gewend in deze maatschappij, we passen de wet aan wanneer het problemen geeft?
Elke wet wordt geinterpreteerd door een rechter. Elke rechter houdt rekening met omstandigheden. De enige keer in de geschiedenis waarin de rechters de wet letterlijk uitvoerden was tijdens het Derde Rijk.

Ik geloof in zowel de wet als de barmhartigheid van God. Het één sluit het ander niet uit. En ik ben zeker niet van plan om het gedrag van mensen alleen maar te beoordelen op basis van bijbelteksten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:37

MAR907 schreef:
Is dat wat je dan maar overboord moet gooien???... omdat het de OT is????...
Terwijl dit een aanhangsel is voor ons???

Hetgeen dat ik er uit begrijp is, "gooi de OT maar door het raam..."???
Ik heb geen enkel waardeoordeel gegeven over het OT, ik heb alleen maar weergegeven wat het OT wel en wat het niet zegt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:23

SUSANNAH475 schreef:
Hee Chat, jij bedoelt toch niet dat 'als je 1 vlees geworden bent' het de bedoeling is dat je weer uit elkaar gaat ?

De discussie ging erover of het Oude Testament echtscheiding verbood.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:55

MAR907 schreef:
Lees jij wel wat ik schrijf of zeg???
Ik zeg ook nergens dat echtscheiding verboden is...
Dat kon wel in de OT, mits de man en/of de vrouw beseft dat het huwelijks verbond blijft bestaan totdat de dood hen scheidt...
dat laatste bestrijd ik ten zeerste. Gescheiden was gescheiden voor God.
MAR907 schreef:
De vraag is, hoe gaan wij als NT gelovigen daarmee om???
In onze tijd met de kennis "van de wet en de profeten".....waarvan de Here Jezus zegt dat die als aanhangsel aan de eerste en de tweede gebod hangen......
Jouw antwoord is toch duidelijk. Deze mensen laten we gewoon hun hele leven lang boeten voor een slecht huwelijk....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:52

ROBBEDOES873 schreef:
Zoals ik in de CHAT ookal aangaf ! het ging mij om die traan en verder nergens om Gefrustreerde smiley Dat er allemaal gebazel over komt kan ik ook niet helpen
het valt me op dat mensen zo moeilijk kunnen reageren op ironie. Of ze nemen het bloedserieus, of ze proberen de ironie nog te overtreffen. Als ze in de zaal zouden zitten bij Hans Teeuwen zouden ze hem dan ook proberen te overtreffen of te weerleggen???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:40

Het is jammer dat de oosprong van het topic totaal verloren is gegaan door het gebazel over een ander onderwerp wat m.i. er totaal niks mee te maken heeft...
Een parodie op de vrouw, dat was grappig, het was het antwoord om mijn gebruiksaanwijzing. Wat dit te maken heeft met autisme en moeders die met autistische kinderen begrijp ik totaal niet. En ik begrijp totaal niet waarom vaders zomaar door vrouwen aan de kant gezet worden in dit verhaal.
Maar goed, ik weet ook dat er vrouwen zijn die vinden dat mannen helemaal geen rol meer moeten spelen in hun leven...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 2 januari 2011, 20:43
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:35

MAR907 schreef:
Ik zal je geheugen opfrissen.... Knipoog smiley

Staat in de topic "sex voor het huwelijk"....

Mat 5:31 Er is ook gezegd: Zo wie zijn vrouw verlaten zal, die geve haar een scheidbrief.
Mat 5:32 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaten zal, anders dan uit oorzake van hoererij, die maakt, dat zij overspel doet; en zo wie de verlatene zal trouwen, die doet overspel.
Mat 5:33 Wederom hebt gij gehoord, dat van de ouden gezegd is: Gij zult den eed niet breken, maar gij zult den Heere uw eden houden.

Het volgende wil ik ook erbij zeggen, dat voor Israel de man in het gezin het hoofd is, en dat hij voor God de piester van het gezin is....
Ik hoop alleen dat veel christelijke mannen zullen ontdekken wat het inhoud om een priester in het gezin voor God te willen zijn....
Ik lees nog steeds niet dat echtscheiding verboden werd, en dat na scheiding men niet meer mocht trouwen...Overspel was wel verboden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:53

MAR907 schreef:
Chat die teksten zijn al vermeld elders in een topic...
Ga het niet weer herhalen...
Je stelt mij te gemakkelijk dat het wel in de bijbel staat en daar hang je een hele absolute stelling aan. In de tijd van het OT was het toegestaan te scheiden, en de personen waren na die tijd vrij een nieuwe relatie aan te gaan. Graag een fundamentele reactie...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:45

MAR907 schreef:
Scheiden op zich is geen zonde, zolang er geen overspel plaats vind.
Vandaar dat in het OT de man en/of vrouw ook niet eerder weer kon trouwen wanneer een van beide is overleden.
Trouw zijn tot aan de dood bleef bestaan ook na de scheiding.....voor God....

Echtbreken in een huwelijk dan gaat het om overspel.
Scheiding was juist erg gemakkelijk in die tijd. Er hoefde alleen maar een scheidingsbriefje geschreven te worden. En man en vrouw waren vrij om daarna met iemand anders te trouwen. Ik begrijp niet goed waar jij je denkwijze op baseert.

En het is een vreemde redenatie dat als iemand die gescheiden is, toch niet helemaal gescheiden is. Wat is het nu half gescheiden ofzo?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:33
BerichtOnderwerp: Staatsloterij

MARIJAN072 schreef:
Vertel.........heb je de prijs gewonnen?

Dan wil ik best met je daten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Een tientje, is dat genoeg voor een date???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:17
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

De bijgewerkte lijst ziet er nu zo uit:

1. Wilma 082
2. Grace (o.v.)
3. Chat..+ hond
4. Billy 701(o.v.)
5. Jasmyn (o.v.)
6. Mar907
7. Trijnie (o.v.)
8. Robert 118
9. Mary 052 (o.v.)

o.v.=onder voorbehoud.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 3 januari 2011, 18:52
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:17

MAJARO438 schreef:
als iedereen alles zo zwaar op neemt moeten we met z'n allen naar de sportschool. Ik hoop toch echt dat mensen hier kunnen relativeren en het zien als de vrouwelijk tegenhanger van het andere topic. Het is echt niet bedoeld als iets waar aan vrouwen hun kwaliteiten aan kunnen ontlenen, het was bedoeld als knipoog. Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley

gr majaro
Zo zag ik het ook Majaro, maar sommigen kunnen de humor er niet van zien of willen er nog overheen gaan....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 16:45
BerichtOnderwerp: Sex beluste individuen op Christianmatch.

Lsten we er niet zo'n drama van maken zoals hier voorgespiegeld wordt. Overal zijn mensen met verkeerde motieven bezig, en helaas is CM daar geen uitzondering op.
Wat ik echter een groot gevaar vind, is dat men vaak zo goedgelovig is, en daar maken anderen misbruik van. Een beetje gezond wantrouwen is nu eenmaal niks mis mee.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:30
BerichtOnderwerp: Gebruiksaanwijzing

Dames,

Lees het onderstaande goed door en ik kan je verzekeren dat de verstandhouding tussen man en vrouw dan een stuk beter wordt!!

Mannenregels

Wij horen altijd "de vrouwen-regels"Daarom nu
eens de regels van de mannelijke kant. En... alles is regel
nummer 1.

Dit zijn onze regels:

Leer met de toiletzitting om te gaan. Je bent een grote meid. Staat hij
omhoog, laat je hem gewoon zakken. Wij willen hem omhoog, jullie willen
hem naar beneden. Jullie horen ons ook niet klagen als hij naar beneden
staat.

Zondag = sport. Net als volle maan of Eb en Vloed. Laat het zo!

Winkelen is GEEN sport. En NEE zo gaan we er ook nooit over denken.

Huilen is chanteren.

Vraag wat je wilt. Laat ons even duidelijk zijn: Subtiele hints werken niet!- Sterke hints werken niet!- Kennelijke hints werken niet!- ZEG HET MAAR GEWOON!

'Ja' en 'Nee' zijn perfect acceptabele antwoorden op eigenlijk alle vragen.

Kom naar ons met problemen die je echt opgelost wilt zien. Dat is wat
we doen. Voor sympathie en gezeur heb je vriendinnen.

Een hoofdpijn van 17 maanden is een probleem. Ga naar een dokter.

Alles wat we 6 maanden geleden hebben gezegd, is niet meer bespreekbaar. In feite is alle commentaar verlopen na 7 dagen.

Als je denkt dat je dik bent zal je dat waarschijnlijk ook wel zijn. Vraag het niet aan ons.

Alles wat we zeggen kan 2 kanten op. En als de ene kant je boos of kwaad maakt, bedoelen we natuurlijk de andere kant.

Of je zegt ons wat te doen. Of je zegt hoe we het moeten doen. Niet allebei!! En als je het zelf beter weet, doe het dan zelf.

Als je wat wilt zeggen, doe dat dan tijdens de reclame.

Christopher Columbus vond zijn eigen weg.. Wij ook.

Als het jeukt, dan krabben we. Dat doen we. En winden laten we op onze tijd en op onze plek.

Als we vragen of er wat is en jij zegt "niks", dan doen wij ook alsof er niks is. We weten dat je liegt, maar het is geen discussie waard. Ga dan achteraf niet lopen zeuren dat we er geen aandacht aan besteden..!

Als je een vraag stelt waar je geen antwoord op wilt hebben, verwacht
dan een antwoord dat je niet wilt horen.

En als we weer ergens heen gaan....echt waar: alles staat je goed. Heus.

Vraag ons niet waar we aan denken, tenzij je bereid bent om te praten over: Sex, Sport, of Auto's.

Je hebt genoeg kleren. Een gemiddeld 3e-wereld dorp is er jaloers op...
Je hebt te veel schoenen. De SchoenenReus is jaloers op je.

Ik ben in vorm. Rond is ook een vorm.

Bedankt dat je dit wilde lezen. Ik weet het, ik moet vannacht op de
bank slapen. Maar weet je, wij mannen vinden dat niet eens erg. Het is net als kamperen .

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 30 december 2010, 22:38
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:41

JAN786 schreef:
Dat is off topic Knipoog smiley
Ik denk dat het helemaal niet off topic is Jan. Je stelt dat de enige bijbelse manier tot het verwerven van rijkdom via werken is. Ik stel dat het ook op andere manieren kan.
Het gaat nl. niet om hoe je het geld krijgt, maar hoe je ermee omgaat. God vraagt van ons rentmeesters te zijn, en straft ons niet als we wat meer geld hebben dan anderen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:24

JAN786 schreef:
De bijbelse lijn is dat wij geld verdienen met werken. Van dat geld kunnen we delen aan mensen zonder werk. Uitzonderingen daar gelaten...
wat denk je dan van erfenissen. Daar heb jij zelf niet voor gewerkt, moet je die dan ook afslaan???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:36

JAN786 schreef:
Sla ik de plank mis als mensen meedoen met de staatsloterij om meer geld? En als je meer geld wilt ben je dan tevreden met wat je hebt?

Het is makkelijker dat een kameel gaat door het oog van de naald dan een rijke in het koninkrijk der Hemelen.
God maakte Abraham, Salomo en Job steenrijk. Maar zijn er bijbelse voorbeelden van kinderen van God die rijk werden door een loterij?
Wat zou Jezus ervan vinden als we met de loterij meededen?
Zijn Christenen geen pelgrims in deze wereld die een ander leven hebben als de wereld om ons heen?
Roept Paulus niet op om de dingen te zoeken die boven zijn en niet die op de aarde zijn?
Nogmaals ik zou sterkte argumenten gegrond op de bijbel die het meedoen aan een loterij kunnen rechtvaardigen.
Ik weet dat mijn reactie stellig is, maar dat is de bijbel ook naar mijn overtuiging. Hiermee spreek ik geen oordeel uit over personen mocht het zo overkomen.Het gaat mij om de beweegredenen.

Eerlijk gezegd denk je wat mij persoonlijk betreft te ver. Geld vind ik absoluut niet belangrijk, omdat ik weet dat het niet afhangt van je bankrekening of je gelukkig bent. Geluk zit nl. veel dieper dan geld....
Je kunt rijk zijn en niet vast zitten aan geld....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 19:34

MAR907 schreef:
Chat je bent een wereldwonder dat de bonden daar niet aan gedacht hebben>>>>>
Het debacle van Icesave en de DSB bank zijn daar debet aan. Het systeem bestaat al heel lang. Je loopt nl meer risico bij faillissement, dus alleen maar tot 100.000 euro per bank beleggen..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:46

zgn achtergestelde leningen..dan zet je je geld helemaal vast en dan krijg je de rente erover. Achtergestelde leningen worden door het bedrijf bij het eigen vermogen opgeteld en niet gezien als schuld....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:14

Ik zou niet gaan sparen, maar ik zou investeren. Obligaties met een achtergestelde lening leveren soms wel 7% per jaar op...Ik zou best wel kunnen leven van 70.000 euro per jaar...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 114 115 116 117 118 119 120 ... 169 Volgende
Pagina 117 van 169