Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 16:32
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zeiden sommigen dat ie wel tekort zou komen bij mij.
Ja hoor, hij deed dat al jaren voordat ie mij kon.
En als iemand S...verslaafd is....
Dit is geen reaktie op jou reaktie. |
Ik zou zeggen, "vergeef hem in Jezus naam" dan is de kans dat er een bittere wortel groeit in je hart een stuk minder ...
Want nu ben je alleen maar bezig met hoe "slecht" je ex-vriend wel niet was in jouw ogen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 16:27
Onderwerp: Angst
|
|
|
ROADY641 schreef: | Als ik iets niet heb, dan reageer ik er niet eens op... Hoe harder ik ga brullen, hoe meer ik aan-stoot neem aan datgene waar ik het zogenaamd niet mee eens ben...
Als er rust en vrede in mij is, dan neem ik ook geen aanstoot. ...
|
Ik denk Roady dat sommige mensen zo onder de wet leven dat het niet eens mogelijk is om Gods Liefde en Almacht te ervaren ... Dat ze daarom ook nooit tot volledige overgave kunnen komen om in volledig vertrouwen de weg met Hem kunnen gaan.
2 Korintiërs 3:12 Dit is onze hoop, en daarom handelen we in alle openheid 13 en zijn we niet als Mozes, die zijn gezicht met een sluier bedekte, zodat de Israëlieten niet konden zien dat de glans verdween. 14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen. 16 Maar telkens als iemand zich tot de Heer wendt, wordt de sluier weggenomen. 17 Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. 18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 15:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Of ga met LOVEJESUS in de precence naar een Healing room. |
Een wel heel sarcastische opmerking ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 15:03
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik ontken dan dat ik angstig... lees nerveus ... ben. |
Niet nerveus zeg je Mariska ... ??? Zit je niet vol spanning te wachten op de buurtcommissie ... ben je niet bang dat je hond misschien wel het huis uit moet ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 15:01
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Klopt Mariska,
Ik heb ook al het gevoel dat je hier nog een angst aangepraat krijgt. zoveelste keer dat 't 'r over gaat...
Ongezond inderdaad.
Ik heb ook eigenlijk geen zin om over angst te gaan denken...
Liefde drijft vrees toch uit staat in de bijbel?
Met angst Roady, kan je naar de angst-poli. Ja en tegelijkertijd mag je het ook in gebed bij Jezus Christus brengen ...
Of wees wat specifieker, waar ben jij angstig voor, of was jij angstig voor.
Nu lijkt 't erop dat je het anderen ook wilt aanpraten die het niet(meer) hebben zoals ik. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:42
Onderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Drenthe...Scheveningen....Apeldoorn..........Leuk om te combineren toch Cross? |
Ik hou van wandelen, zeker met een groep en dan ook nog over het strand ... en de combi zou ook nog wel te doen zijn, maar .... ik heb overdag cursus
Voor de geïnteresseerden zie onderstaande link -- agenda -- Hoogeveen(1)
http://www.new-wine.nl/agenda/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:23
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Niks hond weg doen... Hou je hond te vriend: jaag je buren weg. |
Dat doet ze toch al ... ze heeft een hond ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 11:58
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARISKA601 schreef: | hou je buren te vriend: doe de hond weg. |
geef ze oordopjes of biedt ze een anti-stress cursus aan ... zijn gratis te volgen op internet ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 11:56
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
He Sofie, bonbonneke ...
Fijne verjaardag gewenst met je familie en vrienden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:27
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Die bijbel gedeelten wil ik gerust doorlezen ter verduidelijking, maar dan njog blijft inderdaad de vraag over... Tongetaal is naar mijn idee een gave van de Heilige Geest. In dat geval is het helemaal niet van belang of je er in gelooft of niet. In de tijd dat de apostelen in tongen spraken overkwam het hen ook, zonder dat ze er in geloofden, ze wisten van het bestaan nog niet af...het overkwam hen. En dan vraag ik me echt af...waarom overkomt mij dat niet? |
Misschien omdat je je er niet voor open stelt, hoewel ik natuurlijk niet weet in welke mate je er (de gaven in het algemeen) mee bezig bent??
Stel dat je in gebed bent maar je hebt geen woorden die uit kunnen drukken wat je wilt zeggen tegen God. Dan kun je amen zeggen en stoppen met bidden maar je zou ook aan God kunnen vragen "Heer ik heb geen woorden die kunnen uitdrukken wat ik wil zeggen, wilt U mij de woorden geven" En schrik dan niet als je door de Heilige Geest wordt aangeraakt en in een voor jou "onverstaanbare" taal gaat bidden ... Ik sta er wel voor open maar helaas, ik spreek niet in tongen ... (hoewel ... als je me soms hoort hakkelen ...) ... maaar, ik versta het soms wel. Een tijdje terug hadden we een spreker die in tongen sprak. Nu moet je weten dat dat bij ons in de gemeente zelden of nooit voorkomt, maar de preek ging over 1 Kor. 12 en de man gaf een voorbeeld van tongentaal. Op het moment dat hij in tongen sprak wist ik wat hij zei, en ging ik staan om het te vertalen ... ik kon niet blijven zitten want de Geest gaf mij door wat ik moest zeggen en doen ... Het was trouwens een boodschap voor de hele gemeente ... "Heer, dank U voor deze gemeente ... Dat ze de kern van de preek mogen begrijpen en dat het zijn uitwerking mag hebben binnen de gemeente" ... (en wonderbaarlijk ... op die momenten hakkel ik niet ...)
Een stukje (kerk)geschiedenis ...
Het spreken in tongen is nooit verdwenen. Steeds weer in de kerkgeschiedenis duikt deze gave op. Soms speelde de tongentaal slechts een bijrolletje, want de christenen die deze gave ontvingen, liepen er niet mee te koop. In de vierde eeuw schreef Augustinus: ‘Wij brengen nog steeds in toepassing wat de apostelen deden toen zij in Samaria onder handoplegging baden om de Heilige Geest. Ook wij verwachten dat de nieuw bekeerden in tongen zullen gaan spreken.’
Van de jezuïet Franciscus Xaverus, die in de zestiende eeuw met het evangelie naar het Verre Oosten ging, wordt eveneens vermeld dat hij in talen kon spreken die hij nooit geleerd had.
Vrij recent: in een verslag van de campagnes van evangelist Dwight L. Moody schreef een verslaggever (Engeland 1873) ‘Het pinksterfeest was in volle gang. Jongelui spraken in tongen en profeteerden.'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 13:56
Onderwerp: einde lidmaatschap
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | Hallo lieve mensen , mij laatste dag vandaag , snik snik ,heb hier 2 fijne jaren gehad , veel lieve vrienden aan over gehouden , heb met veel plezier op cm gezeten , altijd dikkelol gehad , en zal veel personen ook wel missen maar ga nu mijn energie effe in andere dingen steken , wat voor mij heel waardevol is , het ga jullie allemaal goed , en misschien tot chats , wens jullie allemaal veel plezier hier en vooral geen ruzie maken he zal jullie wel missen
liefs uut grunn |
Doeg Grunneger ... xx
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 21:06
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als jij dat nu doet, doe ik het op mijn manier ok? Niets mis mee..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 20:56
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Welnee, pure nonsens.......kijk eens over kerkmuren heen zou ik zo zeggen........kan je veel van leren.... |
Misschien dat je in je bediening ook kunt bidden voor één hele specifieke gave ... 1 Korintiërs 12:10b "en aan een ander het onderscheiden van geesten". Dat er christenen mogen zijn die inzien wat van God is en wat van satan is, de gevallen morgenster ... die niets anders doet dan mensen leugens voorspiegelen, voorspiegelt als waarheid ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:35
Onderwerp: Is de duivel echt?
|
|
|
Maar de enige reden, dat ik in Zijn autoriteit kan staan is toch omdat ik gekocht en betaald ben door en met het bloed van Jezus Christus
ANNETTE050 schreef: | Maar soms heb ik wel eens het idee dat Hij mij dicht bij Hem houdt. Het begint allemaal met Zijn Liefde voor mij/ons, we zijn door het offer van Jezus Christus in de palm van God's Hand geplaatst. Dat betekent niet dat moeilijkheden ons bespaard blijven, maar wel dat niets en niemand ons kan roven uit de Hand van de Vader. En Hij zorgt wel, door de Kracht van Zijn Heilige Geest, dat we niet boven bermogen verzocht worden....toch? Angst heeft geen plaats meer...wel de moed om in vertrouwen op de Liefde en Trouw van God aan ons, moeilijkheden het hoofd te bieden en .m.i. dient daar de wapenrusting van God voor....én....als je die éénmaal hebt aangetrokken doe je die toch niet meer uit.....? |
Ja, als je Hem niet kent als je persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker is er ook geen grond om in Zijn autoriteit te mogen staan. Als je dicht bij Hem leeft en blijft is het voldoende om eenmalig de wapenuitrusting van God aan te trekken. Maar hoeveel christenen dwalen af van Hem? Zoals Visje ook zegt "Je kunt mijlenver van God afdwalen, het is maar één stap om terug bij Hem te komen." Op het moment dat je die beslissing neemt doe je ook weer de wapenuitrusting van God aan volgens mij ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 22:38
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Maar, Martin, een kind van God heeft de Heilige Geest ontvangen, staat onder de autoriteit van het bloed van Jezus Christus en heeft de bescherming van 2/3 van de engelen.....dan hoef je toch niet bang te zijn? |
We hoeven ook niet bang te zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen gevaar is ... Dat is waar Efeziërs 6 over gaat "Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen". En om ons te wapenen tegen die kwade machten is het noodzakelijk dat je de wapenuitrusting van God aantrekt. De wapenuitrusting van God is in feite niets anders dan dicht bij Hem zijn en blijven, zodat je je ten volle bewust bent van Zijn aanwezigheid en Zijn Liefde kunt voelen, ervaren, proeven ... en kunt doorgeven ... Hoe wil/kun je anders in Zijn autoriteit staan ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 16:29
Onderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Wat ik me nu afvraag: Stèl, je wordt niet genezen, wat is dan de oorzaak? Niet goed gebeden, niet genoeg gebeden of....? |
Stel je wordt niet genezen ... Stel je wordt wel genezen ...
Als je geneest geef je Hem dan de eer, dat vertrouwen is er vast wel ... Als je niet geneest, kun je dan ook nog leven in vertrouwen op Hem dat Hij daarmee het beste met je leven voor heeft ...
Waarschijnlijk heel afgezaagd, de doorn in het vlees van Paulus ...
2 Korintiërs 12:Om te verhinderen dat ik mezelf zou verheffen, werd mij een doorn in het vlees gestoken: ik word gekweld door een engel van Satan. 8 Ik heb de Heer driemaal gesmeekt mij van hem te bevrijden, 9 maar hij zei: ‘Je hebt niet meer dan mijn genade nodig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid.’ Dus laat ik mij veel liever voorstaan op mijn zwakheid, zodat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt. 10 Omdat Christus mij kracht schenkt, schep ik vreugde in mijn zwakheid: in beledigingen, nood, vervolging en ellende. In mijn zwakheid ben ik sterk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 15:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wie niet in Hem gelooft is reeds veroordeeld. Hier lees ik maar één keuze, we kunnen kiezen voor God, als we niet kiezen, zijn we van de duisternis. |
dat klopt dan toch ook ... je kiest voor Hem of je kiest tegen Hem en ook al zou je niet kiezen ... ben je al veroordeelt
Joh. 3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.
Wie in Hem gelooft -- is een bewuste keuze ... Wie niet in Hem gelooft, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon -- is ook een bewuste keuze ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 15:22
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Toch loert het kwaad op ons, continue. Efeze 6 geeft daarvoor trouwens de oplossing. Je hebt gelijk dat er Één God is, de enige God, de schepper van hemel en aarde, Hij die zijn Zoon heeft gegeven voor onze Redding. Wij, christenen, kinderen Gods, strijden tegen de hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. Als de angst voor de duivel ons meer beheerst dan de overwinning van Christus daarop, zijn we zeker niet goed bezig. Het is dan ook van belang dat we ons wapenen door de wapenuitrusting van God aan te trekken anders kunnen we de listen van de duivel niet onderscheiden en dus ook geen stand houden tegen die listen ... Juist door het aantrekken van de wapenuitrusting van God, zijn we bezig met de Waarheid, Gerechtigheid, Evangelie, Geloof, Verlossing en de Geest als Gods Woord ... Al deze punten zijn samen het Licht en aangezien satan het kwaad is, het kwaad kan het Licht niet verdragen ... Zullen wij door het dragen van de wapenuitrusting van God ten volle kunnen genieten van het Volbrachte werk van Jezus Christus ...
Efeziërs 6:10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. 13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. 14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, 15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, 16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. 17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden. 18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen. (NBV)
CHATULIEM619 schreef: | Uiteraard heb je helemaal gelijk Cross, maar ik vind dat Thomas ook gelijk heeft. In geestelijke strijd denk ik dat mensen een hele grote denkfout maken. Ze geven de duivel nl. meer macht dan dat hij toekomt. Ten eerste om te stellen, dat alle zonde die je begaat de schuld van de duivel is. In mijn ogen is hij helemaal niet zo sterk. Verleidingen worden verleidingen als we het toestaan. In 9 van de 10 gevallen hebben we voldoende ruimte en tijd om van tevoren je niet in een verleidelijke situatie te begeven. En als we dan vallen voor verleiding, geven we hem de schuld. Ik geloof dat we daar boven kunnen staan, als we willen. Dat gaf ik dus aan door te citeren uit Efeziërs 6. We weten dat er boze machten en krachten om ons heen zijn waar we strijd tegen leveren. Hiertegen kunnen we (moeten we) ons wapenen. Als je de wapenuitrusting van God aandoet ben je m.i. bezig met God en Zijn Woord. Vanuit dat besef heb je dus ook ruim voldoende inzicht om te weten wat verleidelijke situaties zijn. Je kunt daar aan toegeven of je kunt het weerstaan. Dan is de vraag wat is verleidelijk en waarom komt dat op je pad. Eva werd verleid door satan om van de vrucht te eten, omdat hij met een heel verleidelijk voorstel kwam ... Het tweede, waardoor de duivel teveel macht krijgt, is als ons leven er alleen op gericht is hem te verdrijven...ons geloof is meer dan alleen strijd leveren, het is leven in de liefde van de Heer. Ons geloof moet gericht zijn op het nieuwe leven en zou een voortdurend loflied moeten zijn voor Hem. Dat stel je goed, als ons leven er alleen op gericht is om hem, satan, te verdrijven, geef je satan teveel macht. Dan zie je achter elke boom en demoon en ben je niet meer bezig met het ervaren van Gods Liefde in je leven. Het derde, waardoor de duivel teveel macht krijgt, is gebukt gaan onder het oordeel Gods. Veel mensen denken dat ze geen overwinningsleven kunnen lijden of mogen lijden, want God is een God van genade. Omdat wij niet de autoriteit zien die God ons gegeven heeft gaan we door het leven als machteloze christenen, gebukt onder zonde en oordeel. De duivel heeft veel macht toegedicht gekregen, maar hij heeft het in feite niet. We geven hem teveel macht omdat we zo weinig beseffen, dat God ons bevrijd heeft... Op dat moment, ontken je dus in feite, wie je bent in Christus, en maak je de weg vrij voor satan en trawanten om jou aan te kunnen vallen met van alles en nog wat ... Daar geeft God in Efeziërs 6 dus een oplossing voor ... Trek de wapenuitrusting van God aan ... Met andere woorden "Ik ben de wijnstok, gij zijt de ranken. Wie in Mij blijft, gelijk Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt gij niets doen". (Joh.15:5) We weten tenslotte wel dat we vechten tegen satan en zijn trawanten ... Als we dichtbij Hem zijn ervaren we Zijn Liefde en zullen we ook kunnen zien wat Goed is en wat slecht. Hoe beleef jij je persoonlijke leven met God, waar staat Hij, op welke plaats heb ik/jij Hem staan. Persoonlijk denk ik dat als je Hem op de eerste plaats hebt staan je dan ook de wapenuitrusting van God al hebt aangetrokken ... |
Zoals je dus in mijn posting (reactie op Thomas) kon lezen ben ik het dus zeker met hem eens en dat gaf ik ook aan ...
Heerlijk al die verschillende emoticons, ik mis nog wel een aantal trouwens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 14:44
|
|
|
MARIAN519 schreef: Toch is er 1 vast gegeven...er is God..het goede én de Satan..de gevallen engel...de Morgenster...het kwade...
Daartussen kunnen wij kiezen..wie volgen wij? de Satan..het kwade de verleiding tot verkeerde keuzes ...of? God...het goede..de allerbeste keus, Die ons geluk op het oog heeft..
Het is dan wel onze keus en onze verantwoordelijkheid.
ANNETTE050 schreef: | Welk punt wil je nu maken gezien de gaande discussie? |
Ik denk dat Marian wil aangeven dat er geen "grijs" gebied is. Dat satan zich niet alleen als een brullende leeuw manifesteerd maar zich ook als een "engel des lichts" voordoet. Hij, satan, imiteert de Almacht van God op zijn manier om zodoende een "grijs" gebeid te creeeren. Maar er is geen grijs gebied, het is "in of van het Licht" of "in of van de duisternis" ... Je bent of van God of van satan ... Gered of verloren ... geen tussenweg of tussenoplossing !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 14:33
Onderwerp: Op televisie
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ga eens op je rug op de achterbank van je auto liggen frank.......misschien gaat er dan een lampje branden |
Grinnik .. grijns ..
Voordat FrankT op de achterbank gaat liggen ... heeft tie de deur van de auto al dichtgedaan ... denk dat dat lampje nooit gaat branden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:51
Onderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam
|
|
|
Een gedeelte van het gebed staat er al, voor de volledigheid plaats ik het hele gebed. Want het gaat om het geheel en niet om een deel er van.
Dagelijks gebed voor genezing
Hemelse Vader, ik dank U voor Uw Levend Woord. U hebt gezegd dat Uw Woord Leven is voor diegenen die het vinden en dat het medicijn is voor hun vlees. Vandaag pas ik, onder belijdenis van mijn geloof, Uw Woord toe op mijn lichaam door het uit te spreken.
U zei in Psalm 139:14 dat ik heel wonderbaar ben toebereid en dat Uw werken wonderbaarlijk zijn. Ik verklaar dat ik door U geschapen ben en dat ik een geweldige schepping ben. Ik spreek ziekte en aandoening vandaag aan en proclameer dat ze overeenkomstig Fil. 2:10 zich moeten buigen voor de machtige naam van de Heer Jezus Christus.
Iedere naam op hemel, op aarde en onder de aarde, buigt zijn knie voor Jezus naam.
Ik spreek mijn lichaam vandaag aan en verklaar dat ik er autoriteit over heb. Ik beveel het om het Woord van God te ontvangen. In Matth.8:17 staat dat Jezus mijn ziekte gedragen heeft, en mijn zwakheden op Zich heeft genomen.Hemelse Vader, ik dank U dat de zelfde Geest die Jezus uit de dood deed opstaan, in mij woont en mijn sterfelijk lichaam levend maakt.
Ik spreek mijn immuun systeem aan en beveel het in overeenstemming te komen met het Woord van God. Mijn immuun systeem zal ziekte en aandoening in mijn lichaam vernietigen en zijn werk goed doen, want daartoe heeft God het geschapen.
Ik dank U, Vader, dat iedere cel in mijn lichaam reageert op Uw Woord. Uw Woord doortrekt mijn lichaam van top tot teen. Ik belijd dat het Woord van God vlees geworden is in mij.
In Psalm 103:3 staat dat U, Vader, al mijn ongerechtigheden vergeeft en al mijn ziektes geneest. Vader, dat heeft U gezegd en ik maak die woorden ook tot mijn belijdenis. Ik oordeel niet naar wat voor ogen is, ik oordeel naar Uw Levende Woord. Het is Uw Woord dat in mij leeft en gezondheid en genezing brengt in ieder deel van mijn lichaam.
Hemelse Vader, Ik verheug me in Uw belofte van goddelijke gezondheid. U hebt het gezegd en ik geloof het! Vandaag verklaar ik, dat ik Uw belofte van genezing zal zien manifesteren in mijn lichaam.
Genezing is er voor mij, omdat Jezus de prijs + 2000 jaar geleden betaald heeft. God hield zo veel van mij dat Hij Zijn Zoon gezonden heeft om te sterven aan het kruis, zodat ik leven kon ervaren naar Gods bedoeling. Zijn overvloedig leven manifesteert zich in mij, maakt mij heel, naar lichaam, ziel en geest. Amen.
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 17 september 2011, 13:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:40
Onderwerp: Wat zegt de bijbel over alcohol?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Bedrinkt u niet aan wijn, dat lijd tot losbandigheid, staat ergens geschreven, waar precies weet ik niet. Maar dat spreekt al voor zich. En gezien de hersenen van kinderen nog in de ontwikkeling zijn, is het raadzaam het niet te doen. En gezien de ouders de verantwoording voor hun kinderen dragen, spreekt het voor zich, lijkt mij. De wet stelt nu 16 voor, is in het verleden 18 geweest, en vroeger (35 jaar geleden) leerde ik op school 21 jaar. Maar of dat nu een streef leeftijd was van Horeca Ned. wil ik in de midden laten. En gezien kinderen tot 18 jaar nog onder de zorgplichten van de ouders vallen.. En de ouders onder de wet, welke, en waar die ook is, stelt de Bijbel ook dat je, je aan de wet moet houden. |
Efeziërs 5:18 En word niet dronken van wijn, waarin losbandigheid is, maar word vervuld met de Geest, (HSV)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:33
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is twee keer ja. Ik zie het kwade dus echt wel maar ben overtuigd van het ja op deze antwoorden. Er is dus niet continu een god van het kwaad, die je achtervolgt en waarvoor je op de hoede moet zijn en je slechte dingen influistert of zo. We hebben niet een god van het goede en een god van het kwade. Er is maar één God en die wil ook geen andere goden voor zijn aangezicht. Ik vraag me af als mensen zo bang zijn voor de duivel of ze het verlossende werk van Christus en de bevrijding daardoor wel voldoende zien. Door Christus' dood zijn we in een andere verhouding met God komen te staan.
Thomas, als de angst voor de duivel ons meer beheerst dan de overwinning van Christus daarop, zijn we niet goed bezig. |
Toch loert het kwaad op ons, continue. Efeze 6 geeft daarvoor trouwens de oplossing. Je hebt gelijk dat er Één God is, de enige God, de schepper van hemel en aarde, Hij die zijn Zoon heeft gegeven voor onze Redding. Wij, christenen, kinderen Gods, strijden tegen de hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. Als de angst voor de duivel ons meer beheerst dan de overwinning van Christus daarop, zijn we zeker niet goed bezig. Het is dan ook van belang dat we ons wapenen door de wapenuitrusting van God aan te trekken anders kunnen we de listen van de duivel niet onderscheiden en dus ook geen stand houden tegen die listen ... Juist door het aantrekken van de wapenuitrusting van God, zijn we bezig met de Waarheid, Gerechtigheid, Evangelie, Geloof, Verlossing en de Geest als Gods Woord ... Al deze punten zijn samen het Licht en aangezien satan het kwaad is, het kwaad kan het Licht niet verdragen ... Zullen wij door het dragen van de wapenuitrusting van God ten volle kunnen genieten van het Volbrachte werk van Jezus Christus ...
Efeziërs 6:10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. 13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. 14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, 15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, 16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. 17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden. 18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen. (NBV)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:44
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | daten vanavond?? |
gaan Chat ...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 15 september 2011, 18:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 13:56
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja Cross, deze Belg kent die methode wel die bedoelt maar ik heb het over de mails die in mijn CM-postbus staan. Dus ik kan niets verplaatsen naar een andere map en ook niet met 1 knop alles selecteren.
Of begreep ik je nu verkeerd en is Erika toch echt blond? |
Oh, de CM-postbus ... zeg dat dan gelijk ... daar zijn geen andere oplossingen mogelijk dan één voor één voor één voor één aan te vinken en te verwijderen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 13:49
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dan is het toch niet zo gek als Roady aangeeft dat je je kunt afvragen waar die slapeloosheid vandaan komt? En ik geloof dat verbittering, haat en alles wat daarmee te maken heeft voor slapeloze nachten kan zorgen... |
Ik zou liever nog een stukje verder gaan ...
Ons geloof in God en in het Volbrachte Werk van Jezus Christus, zal allemaal wel goed zitten. Daar kunnen we allemaal wel ja en amen op zeggen ...
Maar hebben we ook genoeg geloof om Hem te volgen, of gaat daar ons geloof mank? Als we het woord "geloof" eens gaan vervangen door het woord "vertrouwen" ... Hebben we genoeg vertrouwen om Hem te volgen? Ja, hebben we genoeg vertrouwen om ons helemaal over te geven aan Hem? Vertrouwen we blindelings op Hem en vertrouwen we er op dat Hij alleen het beste met ons voor heeft, of gaan we dingen voor onszelf invullen en komen we onbewust toch met de "ja maar ... opmerkingen"? Natuurlijk mag je je dingen afvragen, ja je moet je zelfs dingen afvragen ...
De laatste tijd heb ik veel tegenslag gehad ... Allemaal kleinigheidjes ... een griepje ... kortademig ... benauwd ... slecht slapen ... mijn praten ging weer minder (erger stotteren) ... prikkelbaar ... enz. enz. En al die kleinigheidjes hielden mij bezig, niet even, nee hele dagen ... Ik ging wel gewoon naar de dienst, las wel in mijn bijbel en bad ook gewoon. Maar toch ... ik merkte dat ik minder bezig was met God, mijn vertrouwen was niet meer onvoorwaardelijk ... Ik ben me gaan afvragen waar komt dit allemaal vandaan ... ??? Door het stukje van Roady, werd me e.e.a. duidelijk ... mijn vertrouwen was niet meer volledig op God gericht, ik gaf satan een mogelijkheid om binnen te komen en zich te gaan bemoeien met mijn leven ... kleinigheidjes die mij van God vandaan hielden ... Het eerste wat ik heb gedaan ... Ik heb God om vergeving gevraagd dat ik Hem niet meer op de eerste plaats had staan ... gelijk daarna heb ik satan gesommeerd om op te donderen, en mij in Jezus naam niet langer lastig te vallen ...
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb heerlijk geslapen ...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|