Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:13
Onderwerp: een helpende hand(CM klusdag)
|
|
|
[quote=BRAZEEVEL772]
wat wil je dan horen brazeevel; de vrouwen die veroordeeld worden hun leven met deze mannen door te brengen hebben geluk gehad???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 23:31
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
het enige dat pieter doet is de Heere Jezus nazeggen als Hij zegt; "er staat geschreven...."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | Een homo die serieus met GOD en het geloof bezig is, zal niet praktizeren. De geaardheid is aangeboren... prima, het zij zo. Dan is ook duidelijk welk kruis gedragen zal moeten worden. Ik geloof dat hier de kern van de discussie ligt... de moderne mens wenst geen kruis te dragen en tracht zich er onder uit te praten. Net of een ander geen kruis heeft, de wezen, de weduwen, degenen die geen kinderen kunnen krijgen, waarvan kinderen jong overleden zijn, die als kind misbruikt zijn, die gehandicapt zijn, geen partner kunnen vinden, de generatie die opgroeide als kind van NSB ouders... met welke bijbelteksten kunnen zij onder hun kruis uitkomen? Moet ik nog even doorgaan met mogelijke kruizen die gedragen worden? De conclusie blijft dat een homo die serieus met GOD en zijn of haar geloof bezig is... NIET zal praktizeren. |
zijn we het zomaar eens, pieter! al moet ik wel zeggen; zoals ik er afkeer van heb om met een vrouw een relatie aan te gaan, is het voor een niet-hetero een drama om de constante verwachting te voelen dat het normaal zou zijn als hij/zij een hetero relatie aan zou gaan.
wat ik vaak mis wanneer er over dit soort onderwerpen gesproken wordt, is het stukje warmte, het stukje empathie naar je medemens toe. alleen te moeten blijven, terwijl je samen gelukkig zou kunnen zijn, wanneer je dit principe niet zou hebben, lijkt me bijna ondoenlijk!
ik moet dan ook zeggen dat ik erg veel respect heb voor de mensen die geen hetero zijn, en zich aan hun principes proberen te houden, ook al lukt dat misschien in de dagelijkse praktijk van het leven niet. net als het heel moeilijk kan zijn om single te zijn, en je leven zuiver te leven, dat lukt ook veel mensen niet.
t verschil is alleen wel, dat je geaardheid niet zomaar verandert, terwijl je als hetero single wel iemand tegen zou kunnen komen om een nieuwe start mee te maken. het toekomstperspectief ziet er dus ontmoedigend anders uit!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:37
|
|
|
chatuliem; wie is wij in je antwoord?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 13 juli 2010, 20:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 14:48
Onderwerp: Leugen of Waarheid
|
|
|
david, ik kan je gedachtengang vaak goed volgen, maar soms denk ik wel eens; er staan meer bijbelgedeelten die dan meer wijzen op een liefde volle aanpak; zoals; laat uw woorden met zout besprenkeld zijn, vermaan in liefde, lijd niet als één die zich met andermans doen bemoeit, en Hij antwoordde hen niet met één woord.... en dat soort teksten. de tekst die jij noemt wat betreft het tijdig en ontijdig aanhouden in het vermanen, zou je eens na moeten zoeken; ik heb zelf die tekst lange tijd verkeerd geintepreteerd, wat er dus bedoeld wordt, is dat je tijd moet maken voor een persoonlijk gesprek, om te getuigen op het moment dat je er de mogelijkheid toe hebt, of dat moment je dan uitkomt of niet, (het een tijdig of ontijdig moment is) doet er niet zoveel toe. hierin blijkt dus dat God van ons vraagt om onze tijdsindeling ondergeschikt te maken in het liefdevol dienen van onze naaste.
zelf heb ik de ervaring dat mensen zich prettiger en meer geholpen voelen bij een uitleg waarbij je je verplaatst in de ander, dan een feitelijke weergave van bijbelgedeelten, waarbij de ander zelf de toepassing moet maken, een vaardigheid die niet iedereen in dezelfde mate gegeven is. natuurlijk is het fijn, dat je over de nodige dogmatische kennis beschikt, en dat is heel waardevol, maar zonder pastorale, medemenselijke benadering komt je boodschap misschien niet over zoals je zou verwachten. communicatie blijft een byzonder iets..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 13:29
|
|
|
[quote=GRACE585]BENNY WAAR WAS JE SLIJPTOL???????
ttssssssssssss dat was eens maar nooit meer. geen reclame!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eerst smelten we weg, dan komt er storm en onweer,spoelt alle zand weg hagelbui met stenen als knikkers de storm dusdanig dat mijn mooie vlinderboom voor een groot deel afbreekt. het stormd en onweerdt nu nog steeds iedereen bekaf,nat en vooral uitgeput maar de stenen achter liggen,nu voor nog ik wacht met engelengeduld op een volgende nieuwe ploeg deze ploeg is total loss
heerlijk he grace, dat je tuin al zover is opgeschoten ondanks de weersomstandigheden, in t najaar alle takken van je vlinderstruikje een halve meter boven de grond afzagen, en je hebt volgend jaar zelfs nog meer bloemen!! respect voor je helpers, dat ze toch nog zover gekomen zijn! ze rijden er toch maar zover voor, en investeren een dag om je te helpen! super!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 13 juli 2010, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:28
|
|
|
en de tollenaar, van verre staande, sloeg zich op de borst en zei; "Heer, wees mij, de zondaar, genadig"
(zou de tollenaar het erg druk gehad hebben met de zonden van anderen, of zou hij voldoende gehad hebben aan zijn eigen schuld tegenover God?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 10:20
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
we willen dus op 31 juli voor de derde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google christianmatch picknicken ede, en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien zijn. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
wie gaat er (weer) mee? graag even reageren op dit berichtje en je eigen naam invullen.....
voorlopig hopen mee te gaan;
Johanneke 817 32 jaar, met kinderen Hannah810 37 jaar met kind Marieke897 39 jaar met kids Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud ) Susannah475 44 jaar Lielie304 erika 129 35 jaar grace585 53 jaar met kinderen (onder voorbehoud) grace zou graag met iemand meerijden. trijnie 48 jaar miekjes285 41 jaar angelique 49 jaar mariska 50 jaar zoekt vervoer naar de picknick
cor299 49 jaar martien579 41 jaar onder voorbehoud visser278 42 jaar henduk729 40 jaar timo 194 25 jaar geholi 202 50 jaar rob325 52 jaar Andre671 33 jaar lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 24 juli 2010, 10:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:49
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ik geef de ontvangen knuffies door aan mijn oudste pleegkindje die nu "logeert" in een ander pleeggezinnetje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 10:08
Onderwerp: bbq
|
|
|
er waren ook plannen om te bbq-en tijdens een volgende picknick er staan daar nl twee bbq's in het bos wieweet kun je dan afspreken om ieder voor zich het bevroren vlees mee te nemen, en tegen etenstijd is het dan ontdooit, zonder bedorven te zijn; t is maar een tip, hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 10:03
Onderwerp: Bescherming gevraagd
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Eerdaags komen ze mn mooie hondjes weg halen, daarom voorzichtig met fotoos.( laat ze maar komen hihi) |
heb je nog hondjes over carien?? mijn meisje wil zo graag een hondje namelijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 08:33
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | grace ik kom je helpen heb mn werk kunnen verzetten zet het bier maar vast koud |
nou, grace, maak je geen zorgen; je werk komt af, al is het 's avonds laat! brazeevel gaat niet naar huis voor het klaar is!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 19:12
Onderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | In navolging op wat reacties in het picknick topic hier het volgende voorstel:
we hebben t plan opgevat om wat te gaan eten/drinken ergens in het midden van het land. (zonder kinderen !!)
We gaan dit vrijdagavond 9 juli doen.
We spreken af bij Grandcafé Hemels aan de Langestraat
http://www.grandcafehemels.nl/
er zijn er al die aangeven het leuk te vinden zoiets te doen:
mocht je ook interesse hebben, wil je dat dan even laten weten? Niet over de mail, maar gewoon hier op t forum, even op dit bericht reageren, en je naam op t lijstje invullen..... tenzij je reden hebt om undercover te blijven natuurlijk......dan even melden bij mij, dan hou ik je bij op de lijst.
Wat en hoe laat houden we nog even open, maar ik denk dat het tussen 19 en 19.30uur zal worden. Mensen die werken moeten nog ff naar huis, verkleden en een stukje reizen, moet haalbaar zijn rond die tijd.
Graag ook aangeven hoe laat je er bent en/of je ook iets wilt eten. Afhankelijk van de belangstelling besluiten we of we vooraf iets gaan eten. Het kan ook zo zijn, dat een deel eerst iets eet en de andere zich later aansluiten. Hier volgt later dus meer informatie over.
Tussenstand tot dusver is dat de volgende personen komen:
Carin303 Mariska601 wil graag lift Susannah475
Crossroad317 Jonathan890
De volgende personen weten het nog niet zeker : Marianne129 Tessybear731 denkt na hannah810 (onder voorbehoud en waarschijnlijk na het eten)
Bestemming is dus GrandCafe Hemels, Langestraat, Amersfoort Tegen 20uur heb ik nu begrepen.
Als de 2 denkers meegaan, zijn de mannen zwaar in de minderheid . |
ik denk dat de dames een prikbordje kunnen plaatsen op hun profiel, dan melden de mannelijke fans zich vanzelf aan, toch??
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 6 juli 2010, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 14:33
Onderwerp: Ik ga op reis naar....
|
|
|
ik wil heel graag op vacantie, maar niet alleen, dat is zo ongezellig! dus ik heb een cm-vriendin gevraagt om mee te gaan, zij is namelijk drie weken helemaal alleen, zonder de kinderen. ze wil de vacantie wel regelen; en daar heb ik dus geen omkijken naar.... weer een andere cm-kennis bood aan dat we de caravan wel mogen lenen, en wil de caravan zelfs nog wel neerzetten op plaats van bestemming ook; ongelofelijk!!
ik weet dus niet waar ik naar toe ga, en ik wacht af waar ik vacantie ga vieren; maar geloof me; gezellig vacantie vieren doen we!!
(waar cm al niet goed voor is!!)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 6 juli 2010, 14:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 13:42
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | t was gezellig, en we hopen dus 31 juli weer te gaan; wie gaat er mee? graag even reageren op dit berichtje en je eigen naam invullen.....
Johanneke 817 32 jaar, met kinderen Hannah810 37 jaar met kinderen Marieke897 39 jaar met kids Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud ) Susannah475 44 jaar Lielie304 erika 129 35 jaar grace585 53 jaar trijnie 48 jaar miekjes285 41 jaar angelique 49 jaar erica129 35 jaar
cor299 49 jaar martien579 41 jaar visser278 42 jaar henduk729 40 jaar timo 194 25 jaar geholi 202 50 jaar rob325 52 jaar Andre671 33 jaar
Zo nu komt het al weer een beetje in evenwicht he |
t begint er een beetje op te lijken idd.......
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 8 juli 2010, 18:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 11:57
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | 10 maar liefst?!?!
ik ben met weinig tevreden, dus 1 lijkt me wel genoeg...
(waarom heb ik dan eigenlijk 3 auto's? ) |
met een lijstje van 1 kan er minder makkelijk succes gegarandeerd worden, hoor!! maar goed; lijstje van 1 mag je ook indienen hier op t forum, we doen ons best.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 08:38
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | voorspelling knmi 31 juli 2010 26 graden 10 % kans op neerslag WINDSTIL |
ahhhh, jammuuuuur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 08:37
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | hangt er van af met wie... |
dien maar een lijstje in van 10 personen griffin, dan kijken we wat we voor je kunnen regelen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 20:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Levert wel boeiende informatie op Hannah, zo'n picknick....... |
je kijkt je ogen uit joh!! er is zelfs een vrouw van 39 de boom ingevlucht, om iedereen te ontvluchten; meter of tien hoog voelde ze zich een stuk relaxter........ verder heb ik geen wanklank gehoord, op de honden na, die elkaar even in de haren vlogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 19:58
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Levert wel boeiende informatie op Hannah, zo'n picknick....... |
je kijkt je ogen uit joh!! er is zelfs een vrouw van 39 de boom ingevlucht, om iedereen te ontvluchten; meter of tien hoog voelde ze zich een stuk relaxter........ verder heb ik geen wanklank gehoord, op de honden na, die elkaar even in de haren vlogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 19:26
|
|
|
JONATHAN890 schreef: |
wie zegt eigenlijk dat ik of een ander achter vrouwen/mannen aanzaten?
organiseer anders ook eens iets ... kijken of daar wel wat te doen valt. |
ik heb wel een vrouw van 49 achter een man van 18 aan zien zitten, een vrouw van 37 achter een man van 44 aan, en een "vrouw" van 4 achter een man van 53 zien schuifelen en twijfelen, zo van; "durf ik of durf ik t niet?"
dus inderdaad; er was weer flink wat te doen op de heide, chatuliem!! maar jonathan heeft zich keuuuurigjes gedragen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:04
|
|
|
gezellig marijan en willemijn, maar ehm....... mijn vraag was éigenlijk; wie gaat er wél mee naar de picknick van 31 juli?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 07:44
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | wel netjes verdeeld: de jongens de boom in, de meiden op de kast...(al dan niet met een telefoon met koffie) |
valt mijn zus ook onder "jongens", griffin?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 23:54
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | waren veel te veel vrouwen... ... straks gaat er een achter mij aan. |
ehm, jonathan, niet om t één of ander hoor; maar voorlopig vluchten ze de boom in volgens mij................???
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 4 juli 2010, 23:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 22:29
|
|
|
LIELIE304 schreef: | t was gezellig, en we hopen dus 31 juli weer te gaan; wie gaat er mee? graag even reageren op dit berichtje en je eigen naam invullen.....
Johanneke 817 32 jaar, met kinderen Hannah810 37 jaar met kinderen Marieke897 39 jaar met kids Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud ) Susannah475 44 jaar Lielie304 erika 129 35 jaar grace585 53 jaar trijnie 48 jaar miekjes285 41 jaar angelique 49 jaar
cor299 49 jaar martien579 41 jaar visser278 42 jaar henduk729 40 jaar timo 194 25 jaar geholi 202 50 jaar
|
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 5 juli 2010, 07:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 12:22
|
|
|
t was gezellig, en we hopen dus 31 juli weer te gaan; wie gaat er mee? graag even reageren op dit berichtje en je eigen naam invullen.....
voorlopig hopen mee te gaan; johanneke 817 32 jaar, met kinderen hannah810 37 jaar met kinderen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 21:01
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | dus een plu...is een hot-item morgen ??? |
wedden dat jij een papapluutje bij je hebt???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 20:38
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Hannah ....je vraagt gewoon of de heren een plu mee willen nemen. Maak je voor die tijd een lijstje, wie bij wie mag lopen, en wie weet..... ontstaan er dan alleen geen onweersbuitjes maar ook cm koppeltjes. Wel heel romantisch hoor......als ik mee zou gaan... zou ik onder de plu van Chat willen lopen, maar dat wil jij, Mariska en Grace natuurlijk ook |
klein probleempje, carien; chat vind het hele picknickgebeuren te klef, hoorde ik; dus ik ben bang...........dat je een beeeeetje pech hebt!! (mag ik de plu-koppeltjes samenstellen? okeeee dan!!)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 2 juli 2010, 20:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 09:56
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Ik heb de VVV in Ede aan de telefoon gehad, daar is niets bekend over dat de hei eventueel niet toegankelijjk zou zijn....dussssssssssssssss gaat het wat dat betreft gewoon door!!
knmi zegt over zaterdag: Zaterdag overdag is er nog al wat hogere bewolking. In het westen valt lokaal wat buiige regen, terwijl in de oostelijke helft in de namiddag en avond mogelijk enkele stevige onweersbuien ontstaan, er is daarbij kans op windstoten tot circa 75 km/uur. De maximumtemperatuur ligt tussen 18 graden aan de westkust en 33 graden in het zuidoosten. De wind is zwak tot matig uit noord tot noordwest. |
conclusie; wij gaan lekker picknicken, en als er een 's avonds een buitje valt lossen we dat ter plekke wel op.
|
|
Naar boven |
|
|