Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:12
Onderwerp: Voorbeboedsmiddelen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Volgens de pastoor hoefde een katholieke getrouwde vrouw nooit meer ongesteld te zijn. En als ze een jaartje wilden overslaan, moesten ze toestemming vragen..Is dat een alternatief vind je? |
Onthouding kan een optie zijn. Voorbehoedsmiddelen ook. Wil je geen kinderen meer dan is sterillisatie ook een optie.
Een ieder moet voor zich weten welke optie ze doen. Het is hun verantwoordelijkheid.
De paus is een absoluut voorstander van onthouding. De paus is tegen voorbehoedsmiddelen, abortus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het onverantwoord om geen voorbehoedsmiddelen te nemen. En dat onder het mom van een zegen....Dus als je een ongelukje hebt, moet je er ook nog blij mee zijn. |
Dus voorbehoedsmiddelen binnen het huwelijk.... En als de vrouw dan toch zwanger raakt is het een ongelukje en geen zegen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Uiteindelijk helpt de Heer je door alles heen. Of Hij alles zo gewild heeft, is een andere discussie....Maarre hoe zit dat met voorbehoedsmiddelen. Nog weinig over gehoord hier. |
Vertel jou mening erover chat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:29
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
En dit is mijn 1600ste. Wordt tijd dat ik ga zwijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:27
Onderwerp: Picknicken bij het henschotermeer
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Wow! Ik poets m'n enterhaken vast glimmend. Hoe lang gaan we? |
De hele zomer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 17:40
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Leuk Maris, ik kijk er nu al naar uit. |
Vooral de berg etappes... heb er nu al zin in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 10:11
|
|
|
hier een foto van hoe groot het meer is.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 29 juni 2010, 10:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 09:46
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Leuk dat de Tour weer gaat beginnen. weet ik wat ik de eerste 3 weken ga doen.
Gezellig de Tour volgen. |
Ik doe mee car De proloog kan ik wel missen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 29 juni 2010, 09:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 08:31
|
|
|
Wie heeft er zin om deze zomer naar het henschotermeer te gaan.
Lekker luieren en genieten van de mooie omgeving. Zwemmen in het meer. Je een piraat wanen op een piratenschip. Bouwen aan je eigen zandkasteel. Hardlopen rond het meer. Wandelen langs weiden, bos en strand. Of met een verrekijker speuren naar een ree, bosuil of boomvalk… Het kan allemaal in, bij en om het Henschotermeer: een unieke zwemplas met witte Caribische stranden, middenin de mooiste bossen van de Utrechtse Heuvelrug.
Het Henschotermeer is toegankelijk van zonsopgang tot zonsondergang. Honden worden niet toegelaten langs het meer. Aangelijnd mogen honden wel op de omleidingsroute (aangelegd voor hondenbezitters). Deze route gaat via de toegangsweg richting de vierde parkeerplaats. Voor een bezoek aan het Henschotermeer wordt geen entreegeld geheven. Voor de fietsenstalling geldt een dagtarief van € 1 per fiets en € 2 per bromfiets of motor.
Op zwembare dagen wordt er badtoezicht gehouden. Ouders let wel goed op uw en andermans kinderen want een 'ongeluk zit in een klein hoekje'. De waterdiepte is ten hoogste 2 meter, waardoor de temperatuur van het water altijd relatief hoog is.
De kwaliteit van het zwemwater is goed. In de zomer wordt het water regelmatig in opdracht van de provincie gecontroleerd door het waterschap.
Het 4 km lange (!) zandstrand leent zich prima voor allerlei strandspelen, zoals strandvolleybal. Er zijn diverse speeltoestellen aanwezig, waaronder ook een speelschip. Aan de rand van het bos liggen speelweiden en speelheuvels. Het meer heeft een eiland, dat door twee voetbruggen met het strand is verbonden.
Voor gebruikers van een rolstoel is een speciale parkeerplaats, een aangepast toiletgebouw (bij de grote kiosk) en een picknicktafel. Het voetpad rondom het meer is ook geschikt voor rolstoelen.
De Henschotermeer ligt in de gemeente Woudenberg en Heuvelrug. De streekbus (lijn 83, van Driebergen-Zeist NS naar Veenendaal) brengt u naar het Henschotermeer via halte Heygraeff.
Met de auto : Vanaf de A12 neemt u de afslag Maarn/Doorn Vervolgens volgt u de N227, richting Amersfoort Ga op de kruising met de N224 rechts en volg de N224, richting Woudenberg Na 1,5 km. rechtsaf het terrein op.
Adres: De Heijgraeff 2 3931 MK Woudenberg
Het terein is tijdens het hoogseizoen tot 22.00 uur open.
Het parkeren is helaas niet gratis. De tarieven hangen af van hoelang je erbent. http://www.recreatiemiddennederland.nl/aanvragen/parkeren-henschotermeer.html
N.B. Zwemmen is niet verplicht.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 29 juni 2010, 08:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:09
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zullen we het daar zaterdag even over hebben? anders wordt dit topic wat onoverzichtelijk ben ik bang! |
Is goed. Dit schoot me ineens te binnen.
Maar eerst de picknick .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Effe off topic...
Bij Woudenberg aan de N224 heb je een recreatie plas Henschotermeer genaamd. Kunnen we misschien ook een keer doen in de zomer. Helaas moeilijk bereik baar met het openbaar vervoer.
Toegang is gratis. Betaald parkeren. |
[/url]http://www.recreatiemiddennederland.nl/aanvragen/parkeren-henschotermeer.html[/url]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:06
|
|
|
Effe off topic...
Bij Woudenberg aan de N224 heb je een recreatie plas Henschotermeer genaamd. Kunnen we misschien ook een keer doen in de zomer. Helaas moeilijk bereik baar met het openbaar vervoer.
Toegang is gratis. Betaald parkeren.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 28 juni 2010, 20:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 19:07
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | zou water een idee zijn |
Ik vond laatst toevallig een klein plasctic potje met deksel wat goed kan functioneren als asbak. Gewoon vullen met water en de peuk is gedoofd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 19:02
|
|
|
Voor de rokers onder ons:
De kans bestaat dat er een rookverbod op de gehele heide is ivm de droogte. Neem iets mee waar je je peuken in kan doven. Nog beter.. rook helemaal niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 17:02
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nou wil ik natuurlijk niet de spelbreker zijn...
*gaat vast klaar staan om de tomaten op te vangen*
Maar het is echt bloedverziekend heet en ze voorspellen alleen nog maar hogere temperaturen tot zeker het weekend...het nationale hitteplan is zelfs in werking gesteld! http://www.nu.nl/binnenland/2279938/nationaal-hitteplan-in-werking.html Zou het dan wel verantwoord zijn om de hele middag op de open heide te gaan hangen, zitten, staan, liggen
Jaja...kom maar op nu met die tomaten! |
Ik vraag het mezelf ook af, of het verstandig is. We kunnen misschien de tijd wat verzetten. En dat we er niet al te lang blijven rondhangen. De een kan beter tegen dit weer dan de ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 15:46
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Veels te warm weer om te knuffelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 13:58
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Hier wou ik effe aan toevoegen kinderen altijd een geschenk van God zijn gepland of niet ze zijn gewoon een zegen punt uit ! |
AMEN!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 07:41
|
|
|
Ik wens iedereen heel veel sterkte die met dit warme weer binnen moeten werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 21:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Iemand zei eens kinderen zijn een zorg en een zegen. En dat is iets wat ik elke dag merk. Mijn stelregel is als je de zorg niet aankan, zijn ze ook geen zegen.... |
Mijn ene oom en tante kregen een zwaar gehandicapt kind, ze kinden de opvoeding niet aan, meisje werd geplaatst in een tehuis. Dus dit kind , wat voor hun een Koningskind was, was geen zegen? Jaren later kregen ze weer een een gehandicapt kind , die werd ook uit huis geplaatst, was dit kind ook geen zegen? Je gaat met je stellingname werl erg krom door de bocht. Je doet een hoop ouders met deze opmerking een hoop verdriet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 12:32
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Wat heb jij nou geschoren met de buurman |
mijn heg. dacht jij mijn benen? die kan ik zelf wel doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 11:52
|
|
|
inmiddels is het 2 uur later. de buurman en ik hebben mijn heb geschoren. onder tussen ben ik bezigmet mijn zwembad op te pompen. ik voel inmiddels alle spieren die ik de afgelopen dagen heb gebruikt. maar als het zwembad klaar is en gevuld is met water neem ik er een duik in.
heb=heg
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 27 juni 2010, 12:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:59
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Zondagochtend...net wakker...kind is bij papa...zometeen naar de kerk... en tis hier heeeeeerlijk...stil!
Even genieten... |
vanochtend rond de klok van de 6 uur, waren de buren in de tuin bezig nu is het heerlijk rustig buiten. ik spring nu mijn bed uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 19:33
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
GRACE585 schreef: | maris je was de soep vergeten dus ik heb nu heerlijk ballen met soep op en een ijsje toe
|
Ik dacht er vannochtend pas weer aan. Scheelt voor jou weer met soepie maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 17:17
Onderwerp: een helpende hand(CM klusdag)
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar ondertussen weet ik nog steeds niet of de tuin mooi is geworden........ |
het terras gedeelte is bijna klaar. de rest moet nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 17:04
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik denk dat,door mijn opmerking,bij de volgende tuinklus vele dames zich zullen aanmelden |
Die dames gaan dan het bad in.. zal je zien dat er vele heren komen om de klus te klaren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 16:01
|
|
|
Ik geniet van mijn tuin, dat hij netjes is. Ik geniet van het mooie weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 14:28
|
|
|
Tuin is opgeruimd. Huis is opgeruimd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 08:51
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Die had Grace in de soep gedaan? In plaats van ballen? |
Nee ik had de soep gemaakt, en dat was meer bal dan soep. Kan zijn dat Grace de doggies op de bbq had gedaan.
|
|
Naar boven |
|
|