Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 23:07
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
MARIO216 schreef: | Woensdag 16 februari, Num. 6: 22-27; Onder Gods handen.
We kennen dat gebaar van de zegen wel; ’s zondags aan het eind van de kerkdienst heft de predikant de handen en zegent met deze of andere woorden de gemeente. Waarom is dat eigenlijk? Wat betekent dat gebaar van die omhooggeheven handen? Het is net alsof die handen iets op je hoofd leggen. Het is net alsof je iets mee krijgt om te dragen. Wat is dat? Het is de Naam van God. Al zegenend zullen de priesters Gods Naam op de Israëlieten leggen en Hij zal hem zegenen. Dat kunnen we ons maar moeilijk voorstellen: een naam op iemand leggen. Wat betekent dat nu weer? Ja, iemand onder handen nemen – wat dat is, dat weten er! Dat betekent: iemand een lesje leren! Iemand zeggen war het op aankomt. En zo kennen we ook de uitdrukking: onder dokters handen zijn. Dat betekent dat je in behandeling bent bij de dokter. Hij helpt je om de weg naar de gezondheid te vinden. Wel, dat gebeurt nu eigenlijk ook aan het einde van de kerkdienst. Dan neemt God ond onder handen. Zijn Naam wordt genoemd. ‘De Here zegene u en Hij behoede u!’ Dat wil eigenlijk zeggen: Mensen, ik noem de Naam van de Grote Dokter, de arts aller zielen, de Naam van de Heiland! U bent onder Zijn handen! Hij helpt u om de weg naar de gezondheid te vinden. Ja, Hij is genezing zelf! De opstanding en het leven! Gezegend worden? Dat is: onder Gods handen zijn. |
Wow, mooi Mario!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 15:12
Onderwerp: Getuigenissen door gebeden
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het ging mij om de opmerking dat je een mailtje rondstuurt met de vraag of je zo min mogelijk op zondag mag werken............en dat men dat dan ook nog nobel vind...... |
Idd, dat bedoel ik, min of meer, ook. Wanneer je op een baan solliciteert waarvan je weet dat je dan 's zondags moet werken en je wilt dat juist zo min mogelijk, waarom solliciteer je dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 16:19
Onderwerp: wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | José, er zijn zo enorm veel kinderen die een warm plekje nodig hebben om te schuilen of verder op te groeien; wanneer je daarvoor openstaat komen ze vanzelf op je/jullie pad.
er is bijvoorbeeld alleen al binnen de pleegzorg veel behoefte aan weekend-pleeggezinnen, 24 uurs opvang, en vakantie opvang.
zelf heb ik ook geen biologisch eigen kinderen, maar er zijn zoveel kinderen op de wereld om van te houden, dat je hart niet groot genoeg kan zijn! konden we al die kleintjes maar helpen, he? |
Ik geloof zeker dat wanneer God dit van mij/ons vraagt, Hij het ons ook zal geven en dan staat zeker mijn deur open! Maar ik weet ook dat, op dit moment, de tijd nog niet rijp is, maar voor de toekomst sluit ik niets uit!
En idd, konden we al die kinderen in nood maar helpen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:49
|
|
|
HANS764 schreef: | Josina, jij bent een vrouw naar Gods hart. En Hij doet alles medewerken ten goede. Ik wilde ook dolgraag kinderen, maar bleek steriel te zijn, als gevolg van het Klinefelter Syndroom. Ook ik heb me vastgebeten in Zijn Woord, waarin staat dat degene die geen kinderen hebben gebaard, meer kinderen krijgen, dan die ze wel hebben gebaard. En ik denk dat ik jou dat vers niet hoef uit te leggen, dat je zeer wel weet wat ze betekend. |
Zeker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:24
|
|
|
Ik heb mijn hele leven graag kinderen gewild, hoe meer hoe beter.
Echter is het nu zo dat het, medisch gezien, onverantwoord is om kinderen te krijgen (en dat nog afgezien van mijn leeftijd). Ik heb het daar heel moeilijk mee gehad, maar realiseerde mij uiteindelijk dat dat was uit egoistisch oogpunt.
En dat hielp om het negatieve feit om te draaien naar iets positiefs. Doordat ik geen gezin heb, kan ik mij meer inzetten voor Gods koninkrijk en dat voelt heel goed!
Nu is het zo dat ik hier een hele lieve man heb mogen leren kennen en we willen heel graag ons leven samen verder delen. We merken en voelen beide dat God ons samengebracht heeft en ons leven leidt. En of het zo moet zijn, weet ik niet, maar hij is gesteriliseerd en ook vanuit dit oogpunt is kinderen krijgen niet meer mogelijk (zonder medisch ingrijpen dan).
Nu dit feit zo ligt, besef ik mij des te meer dat kinderen niet alles zaligmakend is om gelukkig te zijn.
God heeft mijn leven zo geleid dat er geen kinderen zijn en gaan komen. Blijkbaar heeft God iets anders voor mij op het oog. Wat weet ik nog niet, wel weet ik dat ik God heel dankbaar ben voor de manier waarop Hij mijn leven leidt en voor de lieve man die Hij op mijn pad gebracht heeft!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:07
Onderwerp: knuffer de KNUF
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: |
Een mega dikke laatste knuffel voor alle lieverds hier.... Morgen ben ik weggies |
Een mega dikke knuf terug, Does! Dat het maar heel goed met jullie mag blijven gaan!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 09:10
Onderwerp: Getuigenissen door gebeden
|
|
|
MARTY909 schreef: | Het zou kunnen dat die in een ziekenhuis of in verzorging werkt toch?
Fantastische getuigenissen. |
Juist in deze sector moet je geregeld op zondag werken. Niettemin kunnen ze er qua planning wel rekening mee houden dat je op z'n minst 1x naar de kerk kunt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 10:14
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Is goed gegaan Leanne dank je (zie gisteren mijn mooi moment) zopas nog gebeld en alles is goed en stabiel gebleven. Hij is om 11uur operatiezaal binnengereden en om 17uur er buiten gereden. Om 20uur was hij al heel goed wakker en was reeds aan het praten. Nu moet hij de eerstkomende dagen de harde dobber verbijten, want ondanks maximaal pijnbeleid is een pneumectomie niet niks..... Maar we steunen hem en bidden ervoor! |
En ik bid voor en met jullie mee, hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 10:12
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | heel gelukkig moment was toen mijn broer na 6uur opereren goed ontwaakte en dat alles probleemloos verlopen is. Alle eer komt de Heer toe! (en Hij zal de dokters wel geleid hebben) |
Fijn Marylien, wat een rust hè?
Ik geloof idd dat God ook de artsen leidt en idd komt alle eer Hem alleen toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 10:10
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Mijn mooiste moment was dat ik weer mocht horen dat het in mn long rustig was en dat ik een half jaar weer weg moch blijven en 14 dagen geleden ook al van mn darm dat de HEER houd me vast waar ik zo dankbaar voor ben dat wil je allemaal niet weten HIJ is zo groot prachtig. Sjalom. Martin. |
Wow, Martin, wat een mooi bericht! Idd alle dank aan God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 22:41
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hallo allemaal,
Ik las bij "de kreet van de week" iets over vergeving, waardoor ik er toch nog iets over wil zeggen, al heb ik in dit topic al goede reacties gelezen.
Vergeven betekent voor mij... loslaten van bijv. wat je is aangedaan en verder gaan. Vergeven is niet zand erover, maar mijns inziens het toevertrouwen aan God en op die manier verder te kunnen met je leven. Dus niet in wrok vasthouden aan hetgeen gebeurd is, daar heb je vooral jezelf mee denk ik. Ik denk dat God ons het geschenk "vergeving" -ik heb het nu even niet over de vergeving van God maar van mensen onderling- geschonken heeft om er niet je hele leven aan vast te zitten, maar om verder te kunnen. Dan geef je het aan God en laat je het aan Hem over. Mijns inziens kan die vergeving zelfs plaatsvinden zonder dat de andere betrokken partij daar van af weet.
Ik vind "vergeten" iets heel anders. Soms gaat het gebeurde over een hele lange periode en dat is een deel van je leven geworden (weliswaar het verleden, maar toch, je bent er meestal wel door gevormd). Ik geloof niet dat God van ons vraagt het gebeurde te vergeten. Maar met Gods hulp kunnen we verder !! Daar gaat het om denk ik. |
Idd, helemaal mee eens, mooi verwoord!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:51
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Dat mijn vriend er om dacht dat ik vanmiddag naar het ziekenhuis moest voor een kleine ingreep. Hij heeft 2x gebeld,
gr majaro |
Lekker gevoel hè?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 16:00
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Volgende week loopt men abbo hier af en Nee ik ga niet verlengen de sfeer is hier momenteel zo giga bagger.... Heel jammer ben hier bijna 3 jaar met veel plezier geweest, Maar de afgelopen tijd En ja der zijn ook super leuke lieve en gezellige mensen hier, Gelukkig kan ik met vele van hen op een andere manier contact houden. Voor een ieder ander veel plezier en geluk gewenst en ik hoop dat de sfeer snel verbeterd |
Ik vind het oprecht jammer, Robbedoes, maar wel begrijpelijk!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 13:15
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Rond 20 februari verloopt mijn abonnement hier op cm. Karel 390 en ik zijn erg blij met elkaar en tja het is natuurlijk nog wat vroeg maar de bedoeling is, en dat spreken we beide uit, dat we met de zegen van Vader samen onze weg mogen volgen. Dus luitjes, bedankt alvast voor de gezelligheid, grappen en grollen, en ook de serieuzere zaken. Tot die tijd zal ik hier nog wel zijn maar dan stopt het voor mij.
Liefs namens Klaas en Rita(ik dus hihihi) |
Van harte gefeliciteerd en Gods zegen toegewenst op jullie verdere levenspad!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 13:35
Onderwerp: Getrouwd zijn en lid zijn van CM moet kunnen
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Lieve reactie.. Fijn dat je een relatie hebt.geniet ervan.. |
Dank je wel! En genieten doen we zeker, samen maar bovenal ook met God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 12:59
Onderwerp: Getrouwd zijn en lid zijn van CM moet kunnen
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het weren van gehuwde stellen is helemaal niet aan de orde. Een beetje zielig ook om dat te willen. Henk en Robbedoes, Saskia en Aernout, Pieter en Annette, het zijn en waren pareltjes op CM. Bovendien ontstaan hier stellen en dat is ook best wel gezellig. Kleingeestig om deze mensen te willen weren en bovendien is er niets binnen de regelgeving van CM wat hun aanwezigheid in de weg staat. Suggereren dat gehuwde stellen hier niet mogen zijn, zegt eerder iets van degene die dit kennelijk wil.
Thomas. |
Hier sluit ik mij helemaal bij aan!
Inmiddels heb ik ook een relatie, maar ik heb hier ook vriendschappen opgebouwd die ik niet graag meer kwijt zou willen. Ik geniet nog elke dag van alle lieve mensen hier op CM!
Ff een knuffel voor alle (getrouwde) stellen van wie ik nog veel kan leren!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 12:52
Onderwerp: wat mis je op dit moment ?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Het is normaal dat we dingen missen in ons leven, dat mag ook best benoemd worden. Maar sta er niet te lang bij stil. Je zegeningen kunnen delen met je partner is heel mooi, maar deel ze - mocht je geen partner hebben - met anderen om je heen. Er is zoveel, ook dan, om van te genieten.
Geluk is als een vlinder. Hoe meer je er op jaagt, hoe verder hij zich van jou verwijdert. Maar als je rustig blijft zitten en je aandacht aan andere dingen besteedt, komt hij vanzelf op je schouders zitten. |
Mooi verwoord en o zo herkenbaar en waar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 10:11
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | En ik moet eerlijk toegeven dat het bij eigen familie meer zenuwslopend is dan bij een vreemde patiënt! Dit is zeker egoïstisch? maar (hopelijk) menselijk?
De komende weken zullen ook wel stress geven, maar mijn broer krijgt toch een mooie kans. Het is een zware operatie maar na herstel kan hij nog een goed leven hebben. Dus hij grijpt deze kans met beide handen en wij als familie steunen hem hierin.
Maar ergens is het goed dat ik hier tegen jullie ook eens mag ventileren.
Tot slot had ik vandaag ook nog een mooi moment, mijn collega vriendin verraste mij met een concert van Axelle Red deze avond. Het was mooi om bij te wonen, en het ontspannende uitje heeft deugd gedaan ! |
Marylien, het is helemaal niet egoistisch en niet raar dat het meer zenuwslopend is, wanneer het je familie betreft! Bij je patiënten heb je een professionele houding en zul je je gevoel vaak op de achtergrond moeten plaatsen. Je hebt en neemt afstand, want dat is je werk.
Bij je familie is dat, gelukkig, heel anders, dan komt het heel dichtbij en dan is het maar goed dat je je professionele houding laat varen, dat moet je doen zelfs, anders komt je niet aan verwerken toe!
Heel veel sterkte de komende tijd, ik zal voor jullie bidden!
En fijn hè, zo'n vriendin? Fijn dat je even hebt kunnen genieten, het is je gegund!
Liefs, José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 23:32
Onderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ja Mary
dezelfde voornaam als jij |
Gefeliciteerd, veel geluk samen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:35
Onderwerp: De juiste volgorde in de liefde.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De voorwaarde die gesteld wordt, is veel te absoluut en het geeft ook veel nare gevolgen vind ik. Mensen die het als excuus gaan gebruiken: ja ik hield niet van mezelf, hoe heb ik dan van jou kunnen houden. Geen wonder toch dat ik je zoveel sloeg, ik hield gewoon niet van mezelf.... Van zulke drogredenen krijg ik braakneigingen sorry... |
Voor slaan is geen excuus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:34
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dat denk ik ook,ik reageerde puur op het liedje,dat vind ík onzin maar voor hem kan het waar zijn
Ik heb trouwens het omgekeerde ervaren van wat jij meegemaakt hebt,ook als je jezelf totaal op de achtergrond moet zetten(jezelf uitgummen voor zolang dat nodig is) kan dat uit echte liefde zijn |
Dit klopt ook zeker, Leanne, dat doe ik nu ook zeker!
Maar ik heb periodes gekend dat ik mijzelf volledig wegcijferde voor anderen om maar niet met mijzelf bezig te hoeven zijn, ik ontkende mijn eigen bestaan daardoor.
Nu kan ik mijzelf wel op de achtergrond zetten uit oprechte liefde voor de ander, zonder bijbedoelingen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 13:45
|
|
|
IMKE917 schreef: | .
Wel of niet houden van jezelf heeft niets te maken met het feit of je een keer niet lekker in je vel zit. Heeft meer te maken met of je je zelf accepteerd zoals je bent. |
Idd, Imke! Zie ook mij reactie hierboven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 13:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat een grote onzin is dat zeg. Er is gewoon geen snars van waar. Je kunt best wel van een ander houden als je niet lekker in je vel zit. Stimulleert alleen maar navelstaren vind ik. |
Wat mij betreft gaat het niet om een keer of een tijdje niet lekker in je vel zitten, als wel langere tijd jezelf echt niet liefhebben, bv wanneer je een minderwaardigheidscomplex hebt.
Uit ervaring weet ik dat je dan best voor een ander kunt zorgen en er kunt zijn voor een ander, maar niet oprecht ten diepste van iemand kunt houden.
Ik ben pas echt van andere mensen gaan houden, nadat ik geleerd en ondervonden had dat ik er ook mag zijn en niets minder ben dan een ander.
Dus om nu te zeggen dat het, in het algemeen, grote onzin is? Nee, ik heb het aan de liijve ondervonden! En ik denk dan ook dat het voor iedereen anders is. Misschien dat ik hierboven iets te stellig gereageerd heb?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 11:00
Onderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?
|
|
|
Ik ben ruim 10 jaar vrijgezel geweest, maar inmiddels geen vrijgezel meer. Maar zoals het hier al een paar keer geschreven is: wel vrij gezellig!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 10:59
|
|
|
ROSEVE659 schreef: | Bedankt Josina022. Hoe doe je dat; die link leggen ? |
De link kopiëren naar hier, selecteren en bovenin op de knop url klikken.
Ik vind 'm idd sterk. En ik geloof idd dat het zo is dat je pas oprecht van iemand anders kunt houden wanneer je in de 1e plaats van jezelf houdt!
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 07:37
|
|
|
ROSEVE659 schreef: | Hieronder staat een link naar een liedje.
Het kan tegenstrijdig overkomen. En het raakt juist de menselijke kant van het hoofdgebod. Ofwel hij past onder het topic christelijk leven.
Mijn advies: let niet op heb overdreven accentueren van goed en slecht in termen van hemel en hel. Maar luister goed naar de boodschap. Naar mijn (en ik sta daarin niet alleen) snapt de zanger het.
Luister naast alles, ook speciaal even op de slotregels.
http://www.youtube.com/watch?v=kzgDz5kOTZA&feature=related
Bovenstaande link kopieren en plakken in de internet browser om het liedje te beluisteren. Kennelijk wordt je niet meteen doorgelinkt naar de site door op de regel te drukken die bovenstaand staat weergegeven. |
http://www.youtube.com/watch?v=kzgDz5kOTZA&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|