Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 19:38
Onderwerp: WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?
|
|
|
WWJD, waar komt dat eigenlijk vandaan? Want volgens mij gaat het daar dus NIET om. Ik zelf ga voor de afkorting WWJMTD ofwel What Would Jesus Me To Do.
Heb de Heere God lief boven alles en met al je kracht etc. en je naaste lief zoals jezelf. DAT is wat Jezus van ons vraagt. Dus.....als je zegt WWJD wat bedoel je dan eigenlijk? Vraag ik mij af. Dat je een zin uit de Bijbel leest van Jezus en denkt oh DAT moet ik dus gaan doen? Jezus liet zich doodmartelen, dat zou Hij doen.........(bijv.) Zou jij dat ook doen? Ben niet te snel met woorden. Wat moeten we dan doen volgens Jezus volgens degene die met deze afkorting kwam of wie hem gebruikte? Uit de woorden die de mensen schrijven blijkt m.i. wel of de mensen zich aan het grote gebod houden, wat ik hierboven schreef, nl. heb de Heere God lief boven alles en etc.
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 19:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 22:18
Onderwerp: WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?
|
|
|
hmmm, anderhalve maand geleden had ik me helemaal kunnen vinden in deze reactie, toen ging het er heftig aan toe. Dacht dat dat nu afgelopen was, maar ik lees lang niet alles meer, dus schijnbaar is er nog wat aan het handje. Iemand anders?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 19:11
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
Ik sluit me aan bij Jol en Willemijn. Tuurlijk zijn er altijd mensen die iets ergers hebben meegemaakt, behalve natuurlijk die éne persoon die het allerergste heeft meegemaakt (wie zou dat zijn?), maar het is wel een dooddoener natuurlijk. Je lost er niets mee op. Je kunt niet zomaar vergeven altijd, daar komen processen bij kijken die bij de ene langer duren dan bij de ander, niemand weet waar dat aan ligt. Ik zie ook wel dat Shanita heel lange postings postte soms al heb ik het idee dat het minder wordt, en zie dat als deel van haar proces, wat ik alleen maar als positief zie. Als die Ouwenelen werkelijk onzin verkopen, wat ik zelf ook geloof, is het alleen maar goed dat dat aan de kaak wordt gesteld. Denk voor jezelf. Dat onderwerpen soms door elkaar lopen kan me ook niet schelen. In dit leven kun je toch ook niet alles in hokjes proppen? Alles heeft nou eenmaal met elkaar te maken (en dan zeggen ze dat IK licht autistisch ben...)
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op vrijdag 26 oktober 2012, 19:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:33
Onderwerp: het geven van tienden
|
|
|
Jans schreef:
Het geven van de tienden behoorde net zoals zoveel voorschriften en regels tot oude wetten, vaak Oud-Testamentische wetten. Christus heeft de wet vervuld, je hoeft je niet meer krampachtig aan alle voorschriften en regels te houden. Zoals ik al eerder ergens schreef: Christus eist geen absolute gehoorzaamheid, maar méér. Hij heeft regels vervangen door beginselen. Het grote gebod is: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. En als je daar naar probeert te leven, is het niet meer nodig dat iemand jou verplicht om tienden te moeten geven. Dan doe je wat je kunt doen uit liefde voor God en je naasten.
Zo is het.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:03
Onderwerp: het geven van tienden
|
|
|
Heb alle voorgaande reacties niet gelezen maar het geven van tienden is onbijbels, verzonnen door de kerk om geld te innen voor hún visie. In de kerk waar ik naartoe ging durfde de voorganger zelfs te beweren dat je 10% van je brutoloon zou moeten geven en dat God je niet kon zegenen als je het niet deed.
De tekst in Maleachi werd er idd steevast bijgehaald. En ja, dit was voor het OT, en nee het was geen 10% maar ongeveer 27%, nl. 10% voor de Levieten, van het overige weer 10% voor de feestdagen, en van het overige weer 10% ergens anders voor. Corrigeer me als het niet helemaal juist is, maar zo ongeveer zal het dit zijn.
Het is allemaal doodsimpel. Wij worden in het NT opgedragen ALLES te geven voor het Koninkrijk van God. Niet alleen je geld, maar alles. De grap is dat je zelf verantwoordelijk bent hoe je dit besteed. Als je vind dat je het allemaal zelf nodig hebt en je geweten is verzekerd in God, dan vind God dat prima.
Als ik schulden heb en ik geef 10% van mijn inkomen aan de kerk (jaja, en dan wordt aan God gezegd, dikke neus.) zal het gevolg zijn dat je gewoon minder geld over hebt om die schulden af te lossen, je dus langer in de schulden blijft zitten en misschien wel dat je schulden toenemen. Als je denkt dat God je geld nodig heeft en je dan zegent, wordt dit "magisch denken" genoemd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 01:05
Onderwerp: poesjes
|
|
|
even het beste topic nieuw leven inblazen.
over blazen gesproken, dit is lachen geblazen:
http://www.youtube.com/watch?v=RyrsYzJ6V3c
en nu niet beginnen te blazen als je het niet grappig vind
en als je blaas vol is moet je naar de wc
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op donderdag 25 oktober 2012, 01:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 21:57
|
|
|
Anna schreef:
Quote: | Mogen leeuwen plaatjes ook? Die staat op m'n profiel |
Vooruit dan maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 oktober 2012, 21:08
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ROELANDE345 schreef: Vandaag pannenkoeken en gister pizza, allebei vanwege drukte op mijn werk, en hoewel de jongens vinden dat we morgen patat moeten eten om het plaatje af te maken denk ik toch dat we morgen iets heeeeel gezonds moeten eten. Maar wel lekker natuurlijk. Dus iemand ideeën?
Wortelsap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 23:05
|
|
|
Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen". En dat is ook zo..
Echt waar??? Je blijft dus een kind dat valt en opstaat en nooit leert lopen!!! Volgens Herman.
Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. Ik kan nu niet blijven, ik kan nu niet langer blijven staan.
elke dag kent een begin en een einde. een nieuwe dag is weer een begin van een nieuwe dag. als je veel hebt meegemaakt lijkt het vaak alsof je weer opnieuw begint, omdat je eerst een rouwproces hebt moeten afronden waarbij je ahw niet verder hebt kunnen werken aan je ontwikkeling. Je bent zeg maar stil blijven staan. Hierdoor heb je echter belangrijke dingen geleerd waardoor je in bepaalde opzichten juist verder bent in je ontwikkeling dan anderen. Alleen werelds gezien, uiterlijk, kan het lijken alsof je een achterstand hebt vanwege bijv. werk dat niets past bij je niveau, onafgemaakte opleidingen, geen relatie, kinderen.
Dat je een kind blijft dat niet leert lopen dat is wat jij haalt uit deze tekst. Net zoals iedereen iets anders uit bijbelteksten haalt, gezien er meer dan 100 denominaties zijn, kun je ook anders naar deze tekt kijken van Herman van Veen. Hoewel het belangrijkste me lijkt, wat bedoelde hij er zelf mee.
Je kunt er zoveel over zeggen, maar net wat je wil. Jezus zegt bijv. dat we als kinderen moeten worden anders gaan we het Koninkrijk niet binnen en verders een kind kan al lopen volgens mij.
Maar goed, zo ver Rolf die zijn gedachten er even over liet gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 22:47
Onderwerp: Humor
|
|
|
MANNEN ZIJN MANNEN EN MANNEN BEHOREN IN DE KEUKEN
LES HOMMES SONT DES HOMMES ET LES FEMMES APPARTIENNENT DANS LA CUISINE
MÄNNER SIND MÄNNER UND FRAUEN GEHÖREN IN DER KÜCHE
MEN ARE MEN AND WOMEN BELONG IN THE KITCHEN
?????? ?? ?????? ??????? ????? ?? ??????
aldus vertalen.nu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:33
|
|
|
hahaha, mooi lied Shanita, de tienden van vandaag zijn idd niets anders dan het spekken van de visie van de kerk, nou ja, laat ik spreken over de kerk waar ik zelf naartoe ging. Je moet 10% van je brutoloon geven, werd er gezegd, anders loop je Gods zegen mis. Dit is flauwekul van de bovenste plank. Ik heb het gelukkig maar een half jaar gedaan, maar ik ken iemand die het 10 jaar heeft gedaan, en die verdiende heel wat meer dan ik... Dat je God berooft door niet "de tienden" (wat heel iets anders is dan 10% van je inkomen, dat heeft de kerk verzonnen) te geven is klinkklare onzin. Wat ik dan denk is, zou zo'n voorganger dat nou echt zelf geloven? Is hij zover van de waarheid afgedwaald dat ie deze nonsens preekt? En dat is dan nog maar één aspect van wat er gezegd wordt, kun je nagaan.......
Ik hoop dat je spoedig vrede en rust krijgt met alles wat je hebt meegemaakt Shanita.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 21:58
|
|
|
hahaha, prachtig filmpje lielie. En wat Jochebed zegt, een kat is niet duur. Goed idee van Josina van dat asiel, ik heb ze zelf van een naburige boerderij, die gaven ze gratis weg, blij dat ze ervan af waren. Kattenvoer bij de c1000 kost geen kattedrol en de kattebakvulling ook niet, water komt uit de kraan. In begin alleen even ontwormen en vlooiemiddele ofzoiets volgens mij, moet je even opzoeken. Ik heb kattegras binnen omdat ze helaas niet naar buiten kunnen, daar kauwen ze op en af en toe kunnen ze overgeven wat ook de bedoeling is omdat ze veel haren binnenkrijgen en het zo via haarballen uitkotsen. Ik had ze vanaf 8 weken, nog heel klein dus. Vanaf de eerste dag waren ze al zindelijk, misschien hielp het dat ik ze 5 keer op de eerste dag in de kattebak zette, dat begrepen ze meteen dus. Ik heb er zeer veel plezier van, heb ze pas een jaar. Iemand viel het op dat ik altijd zo leuk met katten omging en dat ze ook vaak op me afkomen. Jij moet zelf katten nemen, zei die, dus ik dacht ja waarom niet. Als ik naar bed ga, lopen ze altijd mee naar boven en eentje komt dan ook altijd op bed liggen, behalve als ik een paar keer omdraai, dan heeft ie er genoeg van en gaat een paar meter verder liggen. Als ik smorgens naar onder ga, lopen ze ook weer naar onder. Ach ja en zo kan ik wel even doorgaan. Als je katten leuk vind, zou ik zeggen zeker doen, en dan het liefst meer dan een, dan hebben ze gezelschap aan elkaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 23:30
|
|
|
Ik kwam een leuk filmpje tegen op youtube over poesjes en dacht als poezenliefhebber kom laat ik er een topic over maken. Dus dit topic alleen posten als het over poesjes gaat.
http://www.youtube.com/watch?v=ko8jDsVlpHo
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op zondag 14 oktober 2012, 23:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 22:21
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
None are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe they are free -JW von Goethe-
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 21:13
Onderwerp: maak een vijfje
|
|
|
Wat een leuke bijdragen allemaal!
Keep 'em coming!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 19:00
|
|
|
De Deur is een koninkrijk van mensen en niet van God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 18:58
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
salade met champignons, olijven, lijnzaadolie, komkommer, paprika, knoflook en rozijnen. Straks De Leckere Witte Vrouwen (zo heet het biertje) met studentenhaver.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 18:54
Onderwerp: Het weer
|
|
|
balen niet malen laat beetje dralen en ook wat dalen rust
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op zaterdag 13 oktober 2012, 18:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 11:11
|
|
|
roelande een vijfje zijn elf woorden en dus niet zeven geprobeerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 10:20
|
|
|
ochtend lekker rustig zo naar stad eerst lekker uurtje liggen vrijheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:41
|
|
|
jol schreef:
ook niet
ik schrijf:
wel ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:16
|
|
|
doodstraf amnesty international is erop tegen hoe ziet God dit? ongerechtigheid
denken problemen oplossen beter uit inspiratie hersenspinsels menselijke gedachtenkronkels hopeloos mediteren
dood is iedereen niet in Christus zo zegt de Bijbel amen
doodstraf voor dode? beter levend maken door God's levende Woord gerechtigheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:53
|
|
|
De gemeenschap overleeft niet zonder het individu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:41
|
|
|
Voel je bepaalde waarheden of onzinnigheden in je maar kun je ze niet makkelijk uiten in lange ingewikkelde volzinnen, voel je dichterlijke inspiratie, neem je even pauze tussen alle zware onderwerpen in, kun je moeilijke onderwerpen samenvatten in elf woorden, dan hier de oplossing:
Maak een vijfje:
Dit is de vorm:
1 12 123 1234 1
bijv.:
vijfje twee woorden hier drie erbij en dan nog vier klaar
vandaag de zorgboerderij creatief bezig zijn slecht weer lekker binnen genieten
avond uurtje cm nog even chatten maar niet te lang rust
SUCCES!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 11:12
Onderwerp: gratis afhalen
|
|
|
Ik heb nog een krat vol dvd's staan die wegmogen, nee niet de hele krat tegelijk en dan via marktplaats verkopen, maar als iemand er leuke dvds tussenziet mag die ze hebben. Ook nog een hoop puzzels, meeste zon 1000 stukjes, mogen ook weg. Ook nog een mooi keyboard, nog niet oud, wil ik wel voor de helft van de prijs verkopen als waarvoor ik hem had.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:29
Onderwerp: Humor
|
|