ChristianMatch

Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 09:23
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!

SHANITA130 schreef:
Volgens persoonlijke trainer Lee Siemaszko zijn er een paar belangrijke regels die je moet volgen bij het maken van nieuwjaarsvoornemens. 'Wat ook het voornemen is - stoppen met drinken of roken, meer te beginnen sporten enz. - maak altijd voornemens die meetbaar zijn,' aldus Lee, oprichter van personaltrainingliverpool.co.uk.

'Elk nieuw voornemen moet specifiek, meetbaar, haalbaar en realistisch zijn. Meteen stoppen met roken of drinken zou geweldig zijn, maar het zou realistischer zijn om 10 sigaretten te gaan roken in plaats van 20. Of één meeneemmaaltijd per week in plaats van drie. Doe het geleidelijk aan, en je zal een grotere kans hebben om je doel te bereiken.'

Bron: msn

Ikzelf zou het nog realistischer vinden om niet op nieuwjaarsdag met vele anderen aan goede voornemens te beginnen. Doe niet mee met anderen omdat het toevallig nieuwjaarsdag is. Je kiest ervoor omdat je zelf iets wil, op welke dag dan ook. Lijkt mij een stuk realistischer en ook meer haalbaar. Dat zou welke personal coach dan ook, toch ook moeten weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 19:49
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?

BZBJRMP983 schreef:
wie kan er nog meer christelijke leerzame boeken aanraden

Wat is nu precies je bedoeling? Wil je weten wie er wel eens van Joyce Meyer gehoord heeft, of wil je titels hebben van christelijke leerzame boeken?
(Ik denk dat er ook een stukje van de titel van je topic weggevallen is.)

Van Joyce Meyer heb ik nooit gehoord, wel van Jochem Myer, maar die bedoel je vast niet.
Christelijke leerzame boeken zijn er genoeg, lijkt mij zo. Loop eens een boekhandel binnen, zoek in de bibliotheek of google eens op internet.
Het is maar net waar je naar op zoek bent.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 14:47
BerichtOnderwerp: bevrijdingen zoals de bijbel verwijst naar jesaja

BZBJRMP983 schreef:
onder het oude verbond stelde God de priesters van Israel aan om tussen Hem en zijn volk te staan . in het nieuwe testament dat over Jezus gaat geloof ik dat Hij schoonheid geeft inplaats van as vreugde inplaats van rouw en dat er in Jezus naam bevrijdingen plaats vinden het oude testament word met het nieuwe verweven

Dat Jezus ons bevrijd heeft en dat vandaag de dag mensen vanuit deze bevrijding mogen en kunnen leven en daarin delen, ben ik met je eens.
Deze laatste hoofdstukken van Jesaja zijn geschreven met het oog op de teruggekeerde ballingen uit Babylonie. In deze hoofdstukken wordt vooral benadrukt dat God zal doen wat hij heeft beloofd. Dat was in de allereerste plaats een troost voor die ballingen, maar is dat zeer zeker ook voor ons.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 11:03
BerichtOnderwerp: Kerstmis

JOL252 schreef:
Oef, hier was al eerder een topic over... zie ik nu...
Verlegen lachende smiley

graag gedaan! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 09:51
BerichtOnderwerp: bevrijdingen zoals de bijbel verwijst naar jesaja

JOL252 schreef:
Als je je bewust bent wat je positie is in Hem, geeft dat heel wat rust. Je bent namelijk "in Christus, geborgen in God". Daar kan niemand tussen komen. Je eigen strijden om "het" vast te houden is uitputtend. Als je daar tegen in bewust bent wie je bent, waar je bent en dat Hij de hele weg met je mee gaat is dat een gerust weten en een basis om uit te leven. Als dat geen bevrijding is ;)

Inderdaad, ``Het is volbracht``. Het is op zich al een heel bevrijdende gedachte, dat je door de komst van Jezus nu al bevrijd bent. Hier mag en kan je op vertrouwen. Geen tegenstander die daar ooit meer iets aan kan veranderen.

BZBJRMP983 schreef:
jesaja heeft het over gevangenen vrij te laten in jesaja 61 heb zelf het leven(bijbel) en vind het geweldig met uitleg te lezen

Zou je kunnen vertellen hoe jij Jesaja 61 ziet? Je vindt het geweldig om het met uitleg te lezen, mijn vraag nu vooral is: In welke tijd werd dit geschreven en aan wie schreef Jesaja dit. En wie zijn de gevangenen waar Jesaja het over heeft?

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 15 december 2013, 10:54
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 december 2013, 17:32
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Op weg naar kerst.....

Puer natus est nobis, et filius datus est nobis - Een kind is ons geboren, een zoon is ons geschonken.

http://www.youtube.com/watch?v=9auVnJdHE7E

Tallis: Missa Puer Natus Est Nobis - Gloria / The Tallis Scholars
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 20:31
BerichtOnderwerp: Advent - Gij vervult ons

Gij vervult ons

Gij vervult ons met de hoop op de komst van uw Rijk,
dat de verlossing nadert
van wie nu nog wonen
in de schaduwen van de dood.

Blaas die vonk aan
en die gloed zal ons warmen
en aanstekelijk maken.

Laat deze hoop vrucht zetten
in goedheid onder mensen,
in verzoening tussen volken
en vrede op aarde die duren zal
als op de dag geen nacht meer volgt.

Sytze de Vries

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 10 december 2013, 20:32
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 december 2013, 17:43
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

Het Rijksmuseum is al weer een paar maanden open......

http://www.youtube.com/watch?v=a6W2ZMpsxhg

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 6 december 2013, 17:45
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 december 2013, 20:45
BerichtOnderwerp: kreet van de week

ROELANDE345 schreef:
meer de kreet van de dag:
Hoor de Sint waait door de bomen

zo iets?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 19:21
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?

JANE410 schreef:
Heb de link ook nog een keer doorgelezen. Krijg er geen groen gezichtje van Smiley met dichtgeplakte mond

Ik heb de link ook maar eens bekeken. Ik kwam de volgende uitspraken tegen (en ik kreeg er niet alleen een groen gezichtje van):

Over ongehuwd samenwonen:

Samenwonen, ongeacht de reden, is tegen de Bijbel en in Gods ogen hoererij. De enige basis waarop de seksualiteit geoorloofd is, is binnen de veilige grenzen van de huwelijksband. Buiten deze grens bedrijven we hoererij en door deze zonden stelt men zich buiten het koninkrijk Gods. Daarom moet de Kerk van Jezus Christus niet mee doen met het ongehuwd samenwonen en het afwijzen als seculair (werelds) gedrag

Over trouwen na echtscheiding:

Omdat de Bijbel altijd weer hoopt op verzoening en herstel en dit is niet meer mogelijk als een van de partners na een scheiding weer trouwt. Gebeurt dit dan toch dan is sprake van de zonde van hoererij.

Je zou maar zo`n voorganger hebben, die dit durft te zeggen!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 09:34
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Zondag 1 december, 1e advent:

http://www.youtube.com/watch?v=lGv4I7bd8JY

Johann Sebastian Bach. Nun komm, der Heiden Heiland, BWV 62.

Deze cantate gecomponeerd voor de eerste Adventszondag werd voor het eerst uitgevoerd op 3 december 1724 in Leipzig.
De tekst van het eerste en het laatste couplet is van Maarten Luther, die de hymne uit 397 "Veni redemptor gentium" (Kom, Verlosser der volkeren) in het Duits vertaalde tot het koraal: Nun komm, der Heiden Heiland.

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 1 december 2013, 09:36
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 18:02
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?

ANNETTE632 schreef:
In de bijbel staan 2 redenen wanneer het geoorloofd is te scheiden.

1. overspel, Als de ander overspel pleegt dan ben je eigenlijk al van diegene ontbonden
2. Als je met een ongelovige getrouwd ben en hij/zij bij je weg wil omdat je christen geworden bent.

Als je man/vrouw met een ander er vandoor gaat ben je dus vrij om met iemand anders te trouwen.

In dit geval kan je niet van keuze spreken de ander heeft dan die keuze gemaakt.

En bij scheidingen in alle andere gevallen als genoemd onder 1. en 2. is het de bedoeling van God dat je je hele leven maar alleen blijft!? Of nog erger: dat je je hele leven toch maar bij elkaar moet blijven omdat het niet geoorloofd is om te scheiden? Dat je niet meer lief mag hebben en je geliefd mag weten..... Ik ben blij dat ik een andere God ken…

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 29 november 2013, 18:06
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 07:01

PETRA373 schreef:
Mooie omschrijving van een verbond vind ik,
petra die het eigenlijk wel ontopic vind.

Maar om meer ontopic te gaan, weet je wat ik ook heel mooi vind van geen sex tot het huwelijk? Je weet gewoon met zekerheid dat het hem om jou gaat, gewoon om wie je bent en niet om je lichaam, hoe je eruit ziet. Of om hoe goed jij in bed voor hem bent.

Je hebt een relatie die niet overheerst word door lusten, maar gewoon dat je elkaar echt leuk vind. Die zekerheid heb je dan. meer kans op echte oprechte liefde. denk ik tenminste....

Het zou gaan om wie je bent? En niet om je lichaam? En dat lichaam dan, dat is toch van jou, dat ben je toch?
En gewoon elkaar leuk vinden is wel genoeg voor een huwelijk? Heb je dan zekerheid en meer kans op oprechte liefde?

Ondanks dat er af en toe gezegd wordt dat seks iets moois is, blijft de gedachte overheersen dat seks eigenlijk niet goed is en/of pas goed kan zijn in een huwelijk. Nog steeds wordt het lichaam gezien als iets dat niet mee mag doen in de liefde. De achterliggende gedachte is en blijft nog steeds: seks is iets wat niet goed is. Je figuurlijk voor elkaar blootgeven mag, en moet zelfs voor het huwelijk, maar je letterlijk blootgeven, moet toch vooral achterwege blijven. Oh, Oh, dat (zondige) lichaam toch........

En natuurlijk kan er van alles niet goed gaan. Maar dat hoeft toch niet je uitgangspunt te zijn. Seks is iets moois wat God gegeven heeft als een uiting van liefde naar elkaar toe. Punt.
God heeft de mens geschapen met lichaam, ziel en geest. Alle drie. Dus liefhebben mag je doen met ziel, geest en lichaam. Je bent ziel, geest en lichaam.

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 28 november 2013, 07:04
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 november 2013, 17:33

Als we zo off-topic blijven gaan (scheiding, doop, overspel etc) komen we aan ``seks voor het huwelijk`` niet meer toe....................... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 21:32

Ik heb eigenlijk wat moeite met de profielfoto van Roady. Heb je er ooit weleens bij stil gestaan dat dit lustgevoelens bij vrouwen kan oproepen? En lust mag niet en al helemaal niet voor het huwelijk, je zet vrouwen zo wel aan tot overspel……………… Engeltje smiley Ik denk niet dat je het plaatsen van zo`n foto bijbels kunt onderbouwen.......
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 10:23

PETRA373 schreef:
Toch maar maandje lidmaatschap verlengd, want ben heel benieuwd wat mannen van de volgende gedachten vinden:

doordat we niet pas met mannen doen als we trouwen, zorgen we er beetje voor dat sommigge mannen, nooit echt man worden,
in de rol komen die God met hun voor heeft.
In een overgangsritueel moeten komen van volwassen worden, verantwoording voor hun vrouw, eventueeel kinderen.
Zorg moeten dragen voor de ander.
Nu kunnen sommigge mannen jaren lang kind blijven als een puber, lekker geen verantwoording, je eigen huisje houden, effe es langs wippen waneer de behoefte er is..
en zo hebben we heel wat mannen in deze maatschappij die nog steeds beetje puber zijn. nooit niet een echte man worden ,
of de sprong niet echt durven wagen en maar samen wonen, zodat hij er nog altijd vana f kan komen. is het niet zo,n enge serieuze stap
Is natuurlijk gods bedoeling, dat een man zoals jezus voorbeeld voor ons vrouwen zorgt. eh de wereklijkheid is beetje anders in de maatschappij, waar wij vrouwen aan mee werken, we accepteren het, dat hij niet helemaal echt voor ons gaat. (omdat we ze zo leuk inden...zucht)
maar werken er zo aan mee, dat velen als een puber blijven.

ha ah benieuwd wat d emening van manne hier over is. gedchte komt uit het boek wat ik hier eerder aanbeveel de : seks zonder spijt van paula rinehart. en effe snel beetje de kern er uit verwoord.

Mag ik als vrouw ook een vraag stellen? Ik begrijp eigenlijk niet wat je wilt zeggen?!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 18:57

ANNETTE050 schreef:
Misschien beter om aan Cortazar te vragen wat hij bedoeld, dus bij deze Cortazar! Dit topic verloopt heel erg fijn en ik hoop dat het van zo een hoge kwaliteit kan blijven. Misschien legt Cortazar een diepere betekenis in die zin, die hij verder niet toelicht.
Hij en Roady zitten vaak op dezelfde lijn. Met overspel bedoelt hij denk ik, dat als je een relatie hebt zonder getrouwd te zijn en dan verder gaat met een ander dit in zijn ogen ook overspel is.

Als Cortazar dat bedoelt, dan hoort dat op een ander topic thuis. We hebben het zoals ik eerder aangaf, hier over seks voor het huwelijk, niet over overspel. Maar misschien kan hij wel de diepere betekenis toelichten, daar hou ik wel van.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 17:56
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

zuurkoolschotel met gehakt en creme fraiche uit de oven.

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 25 november 2013, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 17:39

CORTAZAR588 schreef:
Huwelijk is een afspraak.
Een civielrechtelijke afspraak.
C'est tout .......ríen plus.

Een huwelijk is een toewijding die niet in een contract is vast te leggen.
Het is en een hartsgesteldheid en een actie.
Je kunt getrouwd zijn zonder sex te hebben,want het gaat om een keuze.
Je kunt sex hebben zonder getrouwd te zijn......althans zonder het contract te sluiten.
Maar waarom hebben mensen sex met elkaar?
Omdat het moet? Of omdat het niet anders kan?
Nee, omdat ze het WILLEN .......ergo een conatieve actie ..........
Een wil die zich uit in een handeling, dus er is een verband vanaf dat moment.
Voor het huwelijk / papiertje ondertekenen is het een verbinding tussen 2 mensen en daarna ook.

Voor het huwelijk zou het volgens sommigen geen consequenties hebben ?
Als je niet trouwt met elkaar dan is er geen vuiltje aan de lucht ?
Want dan kun je niet meer spreken van "voor het huwelijk" ?

Sex met een persoon is hoe wij dat ook willen bagatelliseren wel degelijk een verbond wat God ziet en helaas voor sommigen .......oook onthoudt.

Dus hoe meer sex zonder consequentie met verschillende partners hoe verder met wegzinkt in het overspel.
Overspel kan ook zonder eerst te trouwen
.......

Even voor de duidelijkheid: we hebben het hier in dit topic niet over overspel. We hebben het over seks voor het huwelijk. Overspel is het hebben van een seksuele relatie met iemand anders dan je eigen partner, m.a.w. het ontrouw zijn aan je vaste partner.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 07:03

MARENTH030 schreef:
Ga niet op iedereen reageren, wil wel even aangeven dat ik jullie bijdrage ieder vanuit zijn eigen leven en visie vanuit zijn geloof waardevol vindt om dit te lezen.
Ik wil jullie uitleggen hoe ik het zie. Er is verschil tussen lust en liefde. Voor mij is het belangrijk dat geestelijk en fysiek de aantrekkingskracht in balans is. Indien er alleen fysieke aantrekkingskracht is zie ik dit als lust en houdt een relatie geen stand. Indien beide aspecten aanwezig zijn en in balans, is er een diepere emotionele band op lichamelijk en geestelijk niveau. Ik zie dit als onvoorwaardelijke liefde in een relatie. Garantie krijg je niet in je leven, en het is hard werken samen aan een relatie. En dan nog kan er van alles misgaan in een relatie. Er is altijd een oorzaak en een gevolg en als de oorzaak er niet was/is, had je geen gevolg.

De bijbel is helder wat betreft seksualiteit. Ik zie intimiteit niet als zondig, wel zie ik intimiteit als zondig als je er op de verkeerde manier mee omgaat. Ik zal het gelijk beargumenteren wat ik dan als zondig zie voor mijzelf. En dat is als voorbeeld dat ik iedere week een ander zou hebben. Het gaat er naar mijn inziens om dat je samen als christen verantwoordelijk bent voor elkaar en naar God. En voor mij is intimiteit het mooiste geschenk wat er is tussen twee mensen die van elkaar houden. Ik zou mijzelf nooit kunnen geven aan iemand als bovengenoemde aspecten niet in balans zijn. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ieder mens christen of geen christen heeft behoefte aan liefde, tederheid, verlangens en genegenheid. En wie ben ik om te oordelen dat mensen misschien ook gelukkig kunnen zijn met fysieke aantrekkingskracht alleen. Met alle respect de bijbel hanteren en naleven vanuit onze stoel is niet zo moeilijk. Alleen betwijfel ik er aan, als je in een situatie bent waarin je erg verlangt naar de ander of je deze dan nog hanteert, ook voor het huwelijk. Want dan hebben wij het over de praktijk. En mijn complimenten voor degenen die dit dan kunnen hanteren. Ik twijfel of ik dit zou kunnen!

Eerlijke en realistische bijdrage, Marenth. De praktijk is vaak zo anders als al de mooie, vrome woorden die gesproken worden. En dat wil niet zeggen dat het in de praktijk dan fout gaat en het fout is, maar dat men ergens van uitgaat wat gewoon niet haalbaar is. En ik vraag me toch echt ook af of God dat ook van ons vraagt. Ik lees dat zo nergens in de bijbel. De praktijk is een stuk weerbarstiger en je zadelt jezelf wel met een (onnodig) schuldgevoel op als het toch niet gaat, zoals je van te voren bedacht had.
Dat er van alles fout kan gaan op het gebied van seksualiteit is bij een ieder wel bekend. Maar laten we dan niet dit direct gaan koppelen aan seks voor het huwelijk. En als het boterbriefje dan binnen is (en daar moet je dan natuurlijk niet zo lang mee wachten, want anders red je het niet) is alles opeens dan zoveel anders?
De tekst (1 Thess 5:23) die aangehaald wordt kan je inderdaad gebruiken als je tegen seks voor het huwelijk bent. Maar of het daar in dat hoofdstuk over gaat is nog maar de vraag. Je kunt zo van alles in die tekst leggen, wat je maar wilt. Als je seks voor het huwelijk ziet als niet zuiver omgaan met je lichaam , dan heb je inderdaad een prima tekst gevonden

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 25 november 2013, 07:05
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 19:49

JOL252 schreef:
Hi Jane, ik heb even het belangrijkste vetgedrukt. Je zegt hier twee dingen... ziel, geest en lichaam zijn met elkaar verbonden... het volgende moment zeg je dat die intimiteit voor het huwelijk niet mag. Is dit niet tegenstrijdig? Hoe moet je dat dan zien als het lichamelijke/de intimiteit op dat vlak "achter blijft" of vermeden moet worden, terwijl het juist zo verbonden is ... ruk je dan niet iets wat natuurlijk is uit elkaar?

Je bent me net voor, hier dacht ik ook al aan.....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 16:55

JOSEF872 schreef:
Bijzonder onderwerp. Ik uit eigen ervaring alleen beamen. Kijk uit met hoe ver je gaat in de relatie. Soms kan een beetje kroelen alle mogelijk zelfbeheersing doen weg smelten. Ik heb het nu wel over een relatie die gestart is. Niet een date of vervolg date.

Wat is er zo bijzonder aan dit onderwerp? Ook is het mij niet helemaal duidelijk op wie je reageert en wat je beaamt.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 15:35

JANE410 schreef:
We hebben denk ik te lang in de leugen geloofd dat het belangrijk is dat het op sexueel gebied maar goed moet zijn

Ik denk dat we anno 2013 nog steeds moeten afrekenen met de gedachte dat het beleven van seksualiteit en het genieten ervan er niet toe doet. Waarom hoeft het op seksueel gebied niet goed te zijn? Waarom is het een leugen dat dat belangrijk is? Ik begrijp werkelijk deze gedachte niet. Als het tussen twee mensen goed gaat, gaat het op seksueel gebied dan ook altijd goed? Je draait het toch ook niet om? Als het op seksueel gebied goed gaat dan gaat de rest ook wel goed? Liefde en seksualiteit horen bij elkaar en daar is niets zondigs aan. Je kunt het een niet loskoppelen van het ander. In de Bijbel staat daar echt niets anders over.

ROADY558 schreef:
Maar ik denk dat je beter kunt stellen dat de seks goed zal zijn, als het tussen beide partners en God goed zit. En blijft.

Jouw manier van denken komt op mij wel heel naïef over. Christenen zijn net mensen. Ook christenen hebben te maken met ziekte, dood, verdriet, pijn, echtscheiding en ook op het gebied van seksualiteit kan er van alles mis gaan. Christen-zijn geeft echt geen garantie dat alles goed gaat.

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 23 november 2013, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 06:45

HENK348 schreef:
Kijk Jans God kan niet altijd zegenen als we zelf de dienst uitmaken,En niet opzoek gaan in Zijn woord , hoe we met elkaar om zouden moeten gaan voor het huwelijk.Wat die handelingen betreft ,daardoor kunnen we elkaar lichamelijk zo een maken. Dat het bijna op het zelfde neerkomt als gemeenschap hebben.( Die twee zullen tot een vlees zijn.) dit is mijn ervaring.

Is het juist als ik concludeer dat het op een andere manier denken over het hebben van seks voor het huwelijk, over het elkaar liefhebben en beminnen, voor jou gelijk staat aan ``zelf de dienst uitmaken en niet op zoek gaan in Zijn woord``? Jouw manier van denken is een manier, maar hoeft niet te gelden voor iedereen, zelfs niet voor ieder christen. En laten we dan God niet gaan voorschrijven wat wij vinden dat Hij kan en zou moeten doen.
Jouw ervaring is inderdaad jouw ervaring en dat kan en mag, maar koppel vervolgens dan geen grote woorden aan hoe het zou moeten zijn voor ieder ander en ook - of al helemaal niet - aan wat God zou kunnen en zou moeten doen.

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 22 november 2013, 06:47
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 18:20

SHANITA130 schreef:
……..volgens mij is overspel gewoon seks voor het huwelijk cq commitment.

Seks voor het huwelijk staat voor jou gelijk aan overspel? Overspel is het hebben van een seksuele relatie met iemand anders dan je eigen partner, m.a.w. het ontrouw zijn aan je vaste partner. Als je seks voor het huwelijk hebt met je eigen partner is dat dus geen overspel.

HENK348 schreef:
God wil graag zegenen ,maar kan niet altijd zegen omdat we niet wachten, en al snel met seks starten of handelingen die op het zelfde neerkomen.

God die een relatie niet KAN zegenen, omdat wij niet wachten…..? Wie maakt uit wat God kan…?
En misschien kun je voor de duidelijkheid uitleggen wat het verschil is tussen seks en handelingen die op hetzelfde neerkomen? Dan weten we waar we over praten.

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 21 november 2013, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 17:42
BerichtOnderwerp: Kerstsfeermarkt "Dickensnight" zondag 8 dec a.s. te Helmond

MAARTENVD585 schreef:
Hoi Shanita idd dat bedoelde ik. verbaas over dat dat zondags is, en me hoofd stoten om er op zondag heen te gaan, terwijl er 6 dagen in de week zijn en de 7e dag rustdag neemt. en ik vind persoonlijk flauwekul om te zeggen ik werk, maak me huis schoon, dus ga ik zondag maar lekker uit naar de markt, waar iedereen voor je werkt.

Bedankt voor uitleg ook Shanita Groet M

Ik begrijp je verbazing eigenlijk niet zo. Niet alle christenen denken nu eenmaal precies zoals jij denkt. Dat kan en dat mag. Ik vind het dan ook een beetje flauw om op de agenda van CM te reageren met de opmerking: op zondag?
Niemand verplicht jou om mee te gaan, er wordt gevraagd wie het leuk vind om mee te gaan. Als je een discussie zou willen starten, dan kun je daar een nieuw topic voor openen. Ik vind het overigens prima dat jij zo denkt, maar leg dat niet op als norm aan anderen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 17:19

Er is over dit onderwerp al heel veel geschreven, o.a. op deze topic:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3563

Deze topic is nog niet gesloten, er staan wel goede bijdragen op, die zeker de moeite van het lezen waard zijn......
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 17:58

ik heb wel een 4-seizoenen dekbed, mag dat ook? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 november 2013, 21:36
BerichtOnderwerp: Kerstsfeermarkt "Dickensnight" zondag 8 dec a.s. te Helmond

MAARTENVD585 schreef:
Smiley die vol vragen zit op zondag Gefrustreerde smiley

Kun je misschien uitleggen wat je met deze woorden bedoelt?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 november 2013, 19:32
BerichtOnderwerp: De feestdagen staan voor ons deur maar waarom vieren wij ze?

Op de christelijke feestdagen eer ik geen andere God dan op de overige dagen. Op deze dagen vieren wij o.a. de geboorte van Jezus, herdenken wij hoe hij de dood overwon, ons bevrijd heeft en vieren wij het feest van de opstanding. Dat hier speciale dagen voor vastgesteld zijn, die samenvallen met andere (heidense) feesten en er een andere invulling aan gegeven is, wil niet zeggen dat er dan een andere God aanbeden wordt. Het zou voor mij net zo goed op andere dagen gevierd mogen worden en ik heb er dan ook geen moeite mee om de Mattheuspassion in het najaar te beluisteren en het Weihnachtsoratorium midden in de zomer.

Wat in de Bijbel doorklinkt is de boodschap van verlossing en bevrijding en dat mag gevierd worden, elke dag weer en wat meer in het bijzonder op de christelijke feestdagen. Als we nu eens van elke dag een feestdag maken?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 54 Volgende
Pagina 11 van 54