Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juli 2015, 12:17
Onderwerp: Gedachten over vervolging
|
|
|
JOJO155 schreef: | Bovenstaand doet me ook denken aan Stefanus die de heerlijk van God zag. Ik geloof dat God de mensen die op de meest gruwelijke manieren om het leven komen tijdens die doodstrijd ondersteunt, er naast staat en ze omarmt en thuishaalt zodat ze een eeuwigheid met Hem kunnen doorbrengen. |
dat denk ik ook, soms hoor en lees je hier ook getuigenissen van, van mensen die het overleefd hebben. Dat ze gedragen werden door Jezus.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 13 juli 2015, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 juli 2015, 21:46
Onderwerp: eindtijd
|
|
|
GERARD072 schreef: | Vind dit een mooi stuk:
“Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.” 2 Timotheüs 4 vers 3-4
http://appie.abspoel.nl/?p=10518 |
is inderdaad een mooi stuk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 23:43
|
|
|
Inderdaad prachtige woorden van Heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 22:44
|
|
|
LAUWIES855 schreef: | Wat is er mis met een chip in je arm? Ik zou het wel handig vinden, geen gedoe meer met pasjes en lange wachtrijen voor de kassa. En wie zegt dat dit het 'teken van het beest' is? Ik maak me er niet druk om. De techniek verandert en als mens moet je maar mee veranderen of achterop raken. Dat is je eigen keuze. Maar te pas en on te pas roepen dat de duivel achter alles zit vind ik gewoon middeleeuwse bankmakerij. Angst voor technologische vooruitgang is gewoon nergens voor nodig. Wanneer het teken van het beest wordt ingevoerd zal je zeker weten van wie dat afkomstig is. Dan bestaat daar geen twijfel meer over.. |
Er is inderdaad niks mis met de technologische vooruitgang of een chip. Waar ik alleen aan zit te denken, wat nu als daar het teken van het beest op komt... ooit??? En waar ik aan zat te denken over openbaringen, de technologie is al zover om openbaringen uit te laten komen.
bv hoe kan d e hele wereld toekijken naar de twee getuigen? openbaringen 11-9 en uit de volken en stammen en natieen zijn er....je zou denken d e hele wereld kijkt , in ieder geval heel wat meer mensen dan alleen de inwoners van die stad. Hoe via you tube ofzo ?
of wereld nieuws... en dat wil niet zeggen ik de tv of computer duivels vind ofzo alleen we hebben de techniek.
toen de bijbel werd geschreven, hadden we die techniek nog niet... toen dachten mensen misschien??? iedereen die het teken heeft ka n niet verkopen of kopen???
nu , nu we pinpas kennen lijkt het dichterbij die mogelijkheid, een wereld waar niemand iets kan kopen of verkopen zonder het teken.
en ik vroeg me af.. jee hoe zal dat zijn, om in die tijd te leven??? etc etc... en ik vroeg me af.. wie weet maken mijn klein of achter kleinkinderen het nog mee???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 22:26
|
|
|
Weetje heide, ineens snap ik beter waarom sommigge cristenen in vervolgde landen voor ons bidden.
in eerste instantie dacht ik, ehh, wij moeten nu net voor hun bidden.. en ze bidden voor ons??
maar weet je ,ik denk dat sommige door hebben we dezelfde vijand hebben, en hun leven midden soms , een verhaal toegevoegd aan handelingen, stefanussen... paulussen, etc.. en ik denk dat ze het koninkrijk van God veel meer ervaren als de gemiddelde westerling, hun leven midden in de strijd... Wij leven ook midden in de strijd, alleen zijn wij hier in een valkuil getrapt van ons comfortabele leventje.. waar alles om geld draait.... etc... en de meesten blind leven rustig hun comfortabele leventje en denken we hebben God niet nodig.
gaan pas bidden zoals ik, je met zeven kinderen in shit situatie beland en denkt help...
en vervolgens geloven we, maar wat als het er op aan komt
we slapen misschien wel inderdaad veel van ons zoals die maagden... waar jij over schreef.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 21:42
|
|
|
Echt he, dacht ik ook al, word me gewoon weer toegewezen, mij word niks gevraagd. Wanneer we allemaal een chip hebben, kan d e overheid ons ook volgen in al ons doen.
Gelukkig zijn er ook getuigenissen van cristenen, die ineens onzichtbaar waren voor hun vijanden en getuigenissen van mensen die manna uit de hemel kregen, Corrie ten Boom was onzichtbaar voor fouileerders tijdens controle bij ravensburg, zo smokkelde ze een bijbeltje mee Soldaten getuigden tijdje terug van manna, wat hun enorm veel kracht gaf. cristenen die bijbels over grenzen hebben gesmokkeld hebben getuigd dat de bijbels onzichtbaar waren gevangen in Noord Korea hebben getuigd van een zelfde wonder als bij paulus, een engel die gewoon d e deur opendeed en de bewakers sliepen...
Ik denk als die tijd eenmaal zo ver is er heel veel dingen gebeuren die we kunnen toevoegen aan het boek handelingen.
Maar moeilijk... stel je voor je bent voortaan verplicht alles via pinpas te betalen, oké pinpas vervangen voor chip met het nr van het beest... en je weet dan kan ik niks meer kopen of verkopen..... ook geen medicijnen voor je kinderen... Jee ik heb een dochter die kan niet leven zonder medicijnen Dan komt het er effe op aan, vertrouwen op Gods woord of maar toch die chip....
Voor ons denk ik heel moeilijk... sommige mensen in gesloten, vervolgden landen maken een soort van die keuze al, kiezen voor God. Ondanks ze hun leven kunnen verliezen Wij, de meeste van ons in het rijke westen, ja ik ook, i love mijn comfortabele leven.. en houd van de jumbo 5 minuten van me huis...
De vraag zelf , wat als ik voor een keuze kom te staan, blijven leven, jezus verloochenen of het kost me mijn leven??? Ik weet niet wat ik zal doen, ben er wel van overtuigd als ik voor Jezus kies, jezus voor me gaat staan, net zoals bij stefanus... hij werd gestenigd, keek omhoog en zag jezus staan... hij zat niet langs de troon van God ofzo, nee jezus stond daar op hem te wachten... En toch zal ik als cristen het juiste kiezen??? wanneer vervolging mijn weg opkomt? of wanneer ik niet meer na de Jumbo kan omdat ik een bepaalde chip niet meer heb??
Ik kan die vraag niet beantwoorden ondanks ik leef dankzij jezus... zonder hem had ik de brand in me huis niet overleefd. en ondanks ik echt tijden heb gehad, geen geld, 7 kinderen te eten moest geven en God toch voorzag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 16:33
|
|
|
Wel so wie so is het het einde van forum schrijven voor mij
- Negatieve reactie verwijderd -
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 10 juli 2015, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 16:30
Onderwerp: Wel of geen foto?
|
|
|
je kan daar gedeeltelijk gelijk in hebben. helaas moet ik je ook gedeeltelijk geen gelijk geven, zoals ik al aangaf in de topic, waar ik mee begon. Dat jij die ervaring hebt, dat kan zo zijn. maar er zijn altijd veel meer mensen die andere ervaringen hebben. ook zij mogen er zijn met hun ervaringen. en ook zij hoeven niet jouw mening te delen.
Zeg ik ergens dan dat mij mening iedereen die moet delen Ik schrijf gewoon mijn gedachten erover, wil niet zeggen dat het zo is, en dat iedereen die mening moet delen. Op een forum is het nu net interessant om te schrijven, elkaars meningen lezen, soms leer je er wat van. Jij vraagt wat wij er van vinden van geen foto plaatsen, vraag dan niet om anderen hun mening als je er zo op reageert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 09:02
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik heb altijd een beetje moeite met dit soort conclusies. In de tijd dat Openbaringen werd geschreven dacht men ook in de eindtijd te leven, en wist men ook alle tekenen te zien in hun maatschappij.
Alleen God weet de tijd en het uur. |
Inderdaad alleen God weet de tijd en het uur. Toch als ik de bijbel lees denk ik vaak, we wel de eindtijd aan het naderen zijn, of het nu duizend jaren duurt of honderd jaren. of tweeduizend jaar???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 00:08
Onderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?
|
|
|
Wat mij er zo in raakt, is corrigeer me als ik het verkeerd lees, is als of je teleurstelling alleen bent tegen gekomen in kerken. En dat je daardoor ook niet meer na de kerk gaat. Ook komt het op mij over alsof je schrijft alle kerken zo zijn, zoals je beschreef. met de nadruk, zo lees ik je woorden he... liefs
En natuurlijk raakt me dat, als mensen niet meer na de kerk gaan, door negatieve ervaringen en het raakt me als er een beeld word gegeven als of alle kerken zo zijn Na een kerk gaan is fijn. bemoedigend. opbouwend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 22:51
Onderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Prijst God als jij dit anders hebt ervaren Petra?..
Ik zit hier niet op mooie reacties te wachten. laat dit duidelijk zijn,ok? Ik neem aan dat jij ook over je reactie hebt nagedacht? |
Ja, vond je schrijven ook mooi, alleen lees ik het alsof bijna alle kerken zo zijn en dat is jammer. Want er zijn ook kerken waar je het anders ervaart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 22:27
|
|
|
Vandaag liep ik in de jumbo, overal om me heen hoorde ik piepjes piepjes van mensen die boodschappen scannen, waarmee ze na de scan kassa kunnen gaan Harstikke handig, hartstikke leuk, maar ineens werd ik me akelig bewust in de eindtijd??? Lopen me kleinkinderen soms met een chip in hun hand met het nummer van het beest en gaan ze daarmee boodschappen halen? ( effe scannen , tadaa van je bankrekening af?) de techniek is zo dichtbij..... Bijzonder eigenlijk de openbaringen, geschreven in een tijd, waarin de mensen eigenlijk niet konden bedenken die techniek en mogelijkheden.
gelukkig is er ook geschreven in d bijbel over Gods volk die het manna in de woestijn kreeg. God die zo zijn volk voedde Ik denk dat dat ook in d eindtijd weer gaat gebeuren, wanneer de mensen alleen kunnen kopen met het nr. van het beest....
Heftig als je je het voorstelt, heb je het nr, niet kun je niks kopen.... puur vertrouwen op God voor de cristenen dan, dat God zal verzien via andere wegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 17:55
Onderwerp: Gedachten over vervolging
|
|
|
En vergeet niet die christenen die zelf anderen vervolgen omdat zij niet of anders gelovig zijn. Homoseksuelen ( of Holebi's), gescheiden paren, mensen die een abortus hebben gedaan, prostituees etc. Allemaal worden ze door de meerderheid van de christenen uitgekotst of met de vinger nagewezen en bestempeld als 'zondaren' die zeker naar de hel gaan. Maar die zogenaamde 'christenen' zijn natuurlijk allemaal wel zo heilig, vroom en gelovig dat zij vast en zeker naar de hemel zullen gaan. Want Jezus heeft hen immers vergeven en ze leven toch niet in zonde zoals al die anderen?
Sommige 'christenen' verdienen het gewoon dat hun 'geloof' belachelijk wordt gemaakt. Want ze hebben er zelf een karikatuur van gemaakt.
Helaas, inderdaad
Alleen inderdaad het laatse stuk: Wat doe je met zulke cristenen? ga je die aan klagen??? belachelijk maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:28
Onderwerp: Huishoudelijke vragen
|
|
|
ergste luier crisis was toen de thee dokeen ook op waren en ik als nood t-shirts van me man pakte.... ha ha ha ha ha ha
belachelijk eigenlijk nu ik terug denk... maar een huishouden met kleine kindjes kan nog wel es zeer chaotisch zijn en pampers waren toen heel duur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:26
|
|
|
ANNA415 schreef: | Hahaha, zo gauw we bij de EHBO theedoeken aan trekken zal ik je raad opvolgen |
`vroeger... zo,n 20 jaar egleden ergens, had ik drie kleine kindjes nog in d katoenen luiers die je steeds moest wassen en soms was het alarm!!! Geen schone luiers meer, de gewassenen nog niet droog... doordat drie kleine kindjes buikgriep hadden
als nood ging ik dan over op theedoeken ha ha de nood help luiers oplossing destijds, en je had dan leuke luiers, met leuke kleuren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:22
Onderwerp: Te lang alleen?.....
|
|
|
ANNA415 schreef: | al gekeken of een van de mannen hier een paard heeft? |
zijn geen paarden hier meer heeft die holbewoner van jouw op de barbecue gegooid en opgegeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:14
|
|
|
maar ha ha ik zou z eggen. reageer es op vrouwen zonder foto, ga daar lekker mee mailen.. zeer benieuwd of het andersom ook alleen negatieve ervaring is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:13
|
|
|
EDY877 schreef: | heb eigenlijk geen selectie gemaakt met / zonder foto - ik begrijp eerlijk gezegd niet dat mensen daar onderscheid in gaan maken . het is immers niet belangrijk voor mij (maar voor sommige anderen is dat misschien niet te begrijpen ). aantrekkingskracht van de aarde is voor mij al genoeg aantrekkingskracht .... bij echte liefde is de aantrekkingskracht van de ander er bij voorbaat al en dat zou voor mij ook de juist volgorde zijn. daarom zou ik nooit reageren op mensen die hameren op een foto. Die foto kan altijd nog wel een keer komen, maar als dat het uitgangspunt moet zijn dan begrijp ik niet dat mensen hier komen en niet genoeg hebben aan zo'n foto aan de muur een mens is voor mij niet buitenkant, maar in eerste instantie binnenkant, want met dat karakter van die persoon zou je het toch een heel leven mee moeten gaan doen wat mij betreft. |
je vergeet te begrijpen dat internet toch internet blijft, veel fakers en verkeerde mensen zitten ook op site,s zoals cm zelfs. Vooral vrouwen zijn een kwetsbare groep, dus daarom heel verstandig van vrouwen om niet met mannen t e mailen zonder foto. Dus dat heeft niks met innerlijk of uiterlijk wat alleen telt te maken, maar stukje veiligheid voor veel vrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 10:59
|
|
|
BIENTJE544 schreef: | Dat vraag ik me inderdaad ook vaak af. Uiteindelijk wil iedereen toch graag een beeld bij iemand krijgen?! |
Ja, je wil toch beetje weten met wie je mailt??? En natuurlijk is innerlijk super belangrijk, maar uiterlijke aantrekkingskracht hoort er toch ook bij vin d ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:53
|
|
|
en weet je dan plaatsen sommigge geen foto, maar reageren wel op iemand met foto en vraag ik me af zouden ze ook op vrouwen zonder foto reageren daar ben ik best benieuwd naar....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:48
|
|
|
eerlijk egzegd heb ik alleen maar negatieve ervaringen met mannen die geen foto plaatsen.... ma ja wil niet zeggen iedereen dan zo is, maar ik begin e rniet aan mailen bv met iem. zonder foto stel het je ex ofzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:46
Onderwerp: Te lang alleen?.....
|
|
|
volgens mij ben ik te lang al lid van cristianmatch
waar blijft de ware nouw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:40
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Anna,ik denk altijd als eerste aan Soda..en dan aan een nieuw T-Shirt of andersom.
Eens zat bij mij hetweer in een theedoek?! Toen dacht ik;er worden er per dag 10.000 nieuwe bij gemaakt. dus kon het loslaten.met wat spiritueel inzicht. |
whaaaa haaaa haaaaaaaaa goed van jouw zeg, dat je die thee doek kon loslaten
het leven bestaat nu eenmaal uit loslaten, hoe zwaar ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | Echt niemand een oplossing |
probeer es heel veel tandpasta er op te smeren en dan in de wasmachine deed me zoon laatst met erg vuile vlek op witte broek en schoon was die
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:37
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Doe vooral rustig aan Neem rustig de tijd voor alles. Overhaasten is nooit goed.
Je hebt niet de enige met opvliegers.:)) Ik hoorde dat vrouwen het dichts bij elkaar komen tijdens de overgang Ze kunnen dan uren praten met elkaar:) meeiidd heb jij dat...meid dat heb ik ook hahaha...!!!..en ik roep de hele dag..uit de buurt..uit de buurt:))
Alles heeft z'n voordelen:)) |
nou je hebt er dus geen snars verstand van.... opvliegers zijn dus niet boze woede aanvallen( wat ik altijd dacht van ehhh, help word je dan boos? maar heftigge zweet aanvallen dus niks niet vrouwen dichter bij elkaar komen.... had dus afgelopen zaterdag vrouwen conferencie met 40 graden in een kerk met allemaal vrouwen en meerdere in overgang... geloof me dan houd je afstand en neem je deo mee
das het enigste waar ik last van heb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 07:53
Onderwerp: Eenzaam?
|
|
|
EDY877 schreef: | leuk dat je het "maatje" noemt. Sterker nog, "het is niet goed dat de mens (Adam) alleen zij". Wat geschreven staat kunnen we niet omheen, he.
Voor mij is het anders, nu we in nwe. testament leven. Voordat Jezus kwam was er veel afstand tussen mens en God (na de zondeval), maar doordat Jezus gestorven is, is God nu in ons hart, heel dichtbij. Dat maakt voor mij alle verschil. Maar dit kan voor ieder miss wel anders zijn ... |
Snap je denken. toch in het paradijs voor de zondeval, leefde Adam met God, toch schiep God nog een maatje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 juli 2015, 22:17
|
|
|
Lijkt mij dat niemand interesse heeft om te daten met iemand die zijn foto niet laat zien. Ook voor je eigen veiligheid zou ik zelf zoiets nooit doen, aangezien er genoeg rare mensen ook op internet zitten.
|
|
Naar boven |
|
|