Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 21:54
Onderwerp: wat is jou favoriete liefdes liedje ?
|
|
|
SAVANTI576 schreef: | mijn favoriete liefdes liedje is Marianne Weber - In de hemel |
Savanti ......
HOOOO maar weer ! Je quota voor vandaag is gehaald hoor !
Is het een sport van je om zoveel mogelijk nieuwe onderwerpen te starten ofzo? Heb je het guiness book al gebeld, want het begint nu toch wel aardig aan te tikken.
Ik zou zeggen..... start een nieuw onderwerp en blijf daar een keertje bij, probeer het eens een week of twee uit, voordat je weer een nieuwe start. Doe es gek, probeer het gewoon een keer, wie weet bevalt het wel
Ow ja ..... lukt dat niet en kun je je niet beheersen en moeten je type-grage vingertjes toch zo nodig een nieuw topic aan willen maken.... doe ons een plezier en ga eens op andere sites strunen. Ik denk dat er massa's sites zijn waar ze dol zijn op jou en je onderwerpies. Leef je uit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:26
Onderwerp: Sauna!
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Chatje.....wanneer gaan wij nu eens een keertje naar de sauna toe? Lijkt mij zo gezellig om dat een keer te doen! |
Ja, das mijn vraag nou ook ..... wanneer gaan we nou eens?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 10:49
Onderwerp: Flevo Festival
|
|
|
ESTHNA266 schreef: | Ga jij naar het Flevo Festival?
Zo ja ga je dan ook naar de speeddate van CM?? |
Ik heb even gekeken, maar kon het nergens vinden ..... Is dat festival ook nog leeftijdsgebonden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | O, nee? Net zo goed als het niet gepast is om een uitnodiging voor een sauna neer te zetten hier op de site, is het ook niet gepast om mensen uit te nodigen om mee te gaan naar Harry Potter.
Ten eerste vind ik dat er principiële bezwaren zijn. Na de zondeval kwam de schaamte en God bevestigde dat door het maken van kleding. Ik geloof dat we in een schepping leven, waarbij het normaal is kleren te dragen. Zie het als een teken van onze zonde, of lees er verder niks in..
Ten tweede nodig je iemand uit voor de sauna die je vertrouwt, en er zijn een heleboel mensen niet te vertrouwen hier. We hebben te maken met alleenstaande volwassenen, die verlangen ( en soms zelfs wanhopig) naar lichamelijke liefde. Je loopt de kans dat juist die mensen zich het eerste aanmelden... |
Chatuliem,
Ik begrijp dat jij principieel tegen bent op een sauna bezoek en dat zullen de meesten hier respecteren. Echter heb jij te respecteren dat niet iedereen er hetzelfde over denkt. Ik vind een saunabezoek gewoon erg lekker voor lichaam en ziel. Voor mij is het niet iets sensueels of sexueels, maar is het gewoon een 'sportief' uitje. En ik ben vast niet de enige die die mening heeft. Natuurlijk zijn er ook rotte eieren te vinden, die vind je overal, maar om nou iedereen over 1 kam te scheren vind ik ook niet eerlijk.
Dus Chatuliem.... jij denkt er nou eenmaal anders over, maar mogen we niet allemaal onze mening hebben? Jij vind het niet gepast, tja, dan is het heel makkelijk. Dan ga je niet mee, dat is aan jezelf. Jij maakt de keuze om er niet aan mee te doen, maar mogen anderen kiezen om er juist wél aan mee te doen?
Kwestie van elkaars mening respecteren denk ik. Door te zeggen dat je het niet gepast vindt, spreek je in mijn ogen enkel je mening uit. Dat mag, maar laat een ander dan zijn/haar mening ook uitspreken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:05
|
|
|
FRYSIAN133 schreef: | Zijn der ook mensen die leuk vinden op gezellig uitje te doen om een sauna bezoekje? |
SAUNA???? heerlijk !!!!
Als het in de buurt is, wil ik ook wel mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 18:24
Onderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
|
|
|
SAVANTI576 schreef: | wie betaalt een eigen bijdrage aan zijn eigen kerk ?
hoeveel betaal jij maadelijks ? |
Ik vind dat je moet geven wat je kunt geven, maar dat je het jezelf niet perse te makkelijk hoeft te maken. Hoe snel zeggen we niet dat we iets niet kunnen missen? Hoe snel 'wimpelen' we het geven van geld niet af? Kijk.... als je het geld niet hebt, heb je het niet, das makkelijk zat. Maar kritisch kijken wat je met je geld doet is niet onverstandig (ik denk dat dit ook 1 van de redenen is waarom God onze tienden vraagt).
Ikzelf ben in de fortuinlijke positie dat ik gelukkig 10% kan geven, maar begrijp ook goed dat dit niet voor iedereen mogelijk is. Kun je echter niet financieel je tienden teruggeven aan God, is het wellicht mogelijk om dit op een andere manier te doen.
Ik ben niet altijd in deze positie geweest en in het verleden kon ik maar iets van 5% geven in de vorm van geld. De overige 5% heb ik toen terug gegeven in de vorm van lichamelijke inspanning. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan voor God.
Hopelijk hebben jullie iets aan mijn bijdrage
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 18:38
Onderwerp: uitje in Groningen - vr 3 juni
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Onbewust hè chat?!?
klinkt alsof we op de fitnessapparatuur aan het diner gingen..! Was een hartstikke mooie locatie op de vijfde verdieping in een serre de stad overzien!!! |
Helaas moest ik werken (om de hoek toevallig, haha). Maar wellicht dat ik de volgende keer ook wel van de partij ben.
Fijn dat het zo leuk was!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 18:05
Onderwerp: Ruilhoekje
|
|
|
LIEKE268 schreef: | Ahum, denk dat je even na moet lezen wat het eerste bericht was bij dit topic, haha! Je levert met gepast pakpapier? |
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, want wat heeft bakpapier met koffie te maken? hihi .....
Maar nee, in het eerste berichtje stond .... 'spullen waar je zelf niets meer mee doet, misschien kun je er iemand anders blij mee maken'.
Koffie gebruik ik zelf, dat is waar, maar ik kan er ook een ander blij mee maken toch?
Maar goed ..... onder het mom van 'je kunt nooit weten', kom je soms ook een eind. Deze keer misschien toch niet, maar toch !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 14:19
Onderwerp: Ruilhoekje
|
|
|
Ik heb ook nog iets voor de ruilmarkt:
Aangeboden: - Kopje koffie of thee (met óf zonder koekje)
Gevraagd: - Gezelschap van een vrouwelijk persoon uit mijn regio (rond mijn leeftijd uiteraard)
Of is dit dan tóch off-topic? haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 18:20
Onderwerp: Groningen, 20-40jaar? interesse?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Toch zou ik het door laten gaan Adelaar....met iets meer speling in de leeftijdscategorie en misschien een idee om vanuit een voorbeeld te werken en te presenteren |
Ga gerust je gang in het plannen van iets !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 18:13
|
|
|
Hahahaha......
Mensen mensen mensen .... wat een ophef toch .... wel leuk om al die reacties te lezen. Maar idd, het was mijn bedoeling gewoon om polshoogte te nemen. Ik was benieuwd of er gegadigden zouden zijn. Als dat zo zou zijn, dan zou ik vervolgens misschien iets gaan organiseren.
Zo te horen is er echter weinig animo voor in de leeftijdsgroep die ik in gedachten heb. Dus ik weet nu genoeg. Willen de mensen die gereageerd hebben (en dan heb ik het over de 40-plussers uiteraard) toch graag iets gaan doen, staan jullie natuurlijk geheel vrij om iets te plannen. In dat geval wens ik jullie heeeeeeeeeeeel veel plezier !!
Groetjes van mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 18:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd ga je nu een stap te ver vind ik. Er kunnen best wel goede redenen zijn om met wat jongere mensen op stap te willen...anders regelen we toch zelf onderling wat, is toch ook niet zo'n probleem? |
Dank je , dank je , dank je !!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 19:32
|
|
|
Haha ....
Maar dames en heer ...... het was immers ook om polshoogte te nemen
Dank voor de reacties
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:57
|
|
|
Hallo allemaal .....
Even om polshoogte te nemen...... wie komt uit Groningen, is tussen de 20 en de 40 jaar oud en voelt iets voor een uitje hier in de buurt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 13:43
Onderwerp: Wie gaat er mee naar het kerstdiner van Christianmatch?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Daar wordt niet naar gevraagd. Ze vragen wie er wel mee gaat! |
ehhh ...... Als iemand een vraag stelt, kan er volgens mij zowel 'ja' als 'nee' op geantwoord worden. Mijn antwoord was nee, dus wat doe ik fout?
Niet zo zeiken ja? !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 12:55
Onderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
|
|
|
hee Hannah, super bedankt voor je reactie !! Echt tof dat je zoveel aandachts punten weet te benoemen waarop de bijbel ook slechte dingen zegt en waarom je over de bijbel ook je twijfels kunt hebben. Dit waren echter punten waar ik mijzelf ook van bewust ben. Ik weet ook dat er slechte gebeurtenissen zijn geweest waarbij het Christendom de schuldige partij was. Echt! Dat weet ik, maar ik stel hier nu het Christendom niet in twijfel, het gaat er mij juist om dat ik meer te horen krijgen van het Islamitische geloof.
Misschien is het een interessant nieuw topic waard waarin je je mening kunt geven over het Christelijke geloof, maar zoals gezegd gaat het me nu even om het Islamitische geloof.
Het Christendom heeft ook negatieve verhalen en gebeurtenissen, maar daarvan hoor je niet veel. De media schenkt hier geen aandacht aan misschien, maar dat is dan voor mij wel teken dat het niet zo groot is als de verhalen die wel door de media worden verteld. En wat hoor je, en zie je? Afgrijselijke beelden waarbij mensen dingen doen 'in de naam van Allah'. Ik heb nog geen slechte beelden gezien waarbij mensen 'uit de naam van God' gruwelijke dingen doen.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Natuurlijk zijn er dingen te zeggen over het Christendom, maar wat telkens weer in het nieuws komt zijn negatieve verhalen over de Islam. De talloze Hitler-achtige filmpjes die ik heb gezien op het internet, waarbij een zaal vol mensen de Jihad aanmoedigen en opzoeken. Talloze filmpjes van Islam-aanhangers die zoveel woede in zich hebben en met zwaarden/messen en andere wapens zwaaien..... die filmpjes zijn er heel veel te vinden, maar ik ben nog geen 1 tegengekomen die het Christendom in een slecht daglicht zet. Dus in hoeverre is die vergelijking nog te maken?
Maar concreet...... het gaat mij om te leren over het Islamitische geloof en of dit geloof echt zo schrikbarend is als het op mij overkomt.
ps: mijn naam is adelaar, en geen arend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 10:57
|
|
|
dank jullie wel voor alle reacties !!
Zo te merken is er weinig goeds te zeggen van de Islam. Enkel slechte en negatieve berichten hier. Kom op.... er moet toch ook iets positiefs over te vertellen zijn ???
Ik heb een erg slechte indruk gekregen van dit geloof en ik heb de rillingen over mijn lijf lopen. Door alle dingen die ik tegenkom en door alle dingen die ik aan het onderzoeken ben, worden die rillingen alleen maar erger. Ik hoop dat er ook mensen zijn die nog goede dingen weten te zeggen over het de Islam zodat dit vervelende gevoel iets minder wordt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:58
|
|
|
Hallo mensen, graag hoor ik wat jullie denken over het Islam. Ik heb mij er maar een klein beetje in verdiept, maar wat ik tegenkom vind ik erg griezelig !!
Hieronder een aantal dingen die ik tegen ben gekomen in mijn mini-onderzoekje:
Gevaren van de Islam -De Koran is een oorlogsboek dat oproept tot de jihad, de heilige oorlog. -Joden worden vergeleken met apen en zwijnen. -Christenen moeten vervolgd worden omdat ze geloven dat Jezus de zoon van God is. -De Koran is zo geformuleerd dat het bevelen geeft aan moslims voor alle tijden. -Afvallige moslims moeten gedood worden. -De islam is uit op dominantie. Momenteel is de derde islamitische invasie bezig. -De islam wil de Sharia, de islamitische wetgeving, invoeren.
Koran soera 4, 56: zij die ongelovigen zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten braden en telkens als hun huid gaar gebakken is vervangen wij die door een andere huid opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs.
koran soera 4, 89: zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zodat zij dat zijn, dan zouden jullie gelijk zijn neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Allah's weg Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden neemt van hen niemand als medestander of als helper
Koran soera 7, vers 4: Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht bindt hen dan in de boeien.
Koran soera 8, 39: voor oorlog tegen hen totdat er geen verzoeking meer is en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort
Koran soera 8, vers 60: Maak voorbereidingen tengen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk om daarmee te terroriseren te terroriseren Allah's vijand en uw vijand.
Filmpjes gezien van 'kerkdiensten' waarbij de spreker als een Hitler figuur met een zwaard in zijn hand roept:'Jihad omwille van Allah !" en de hele zaal honderden/duizenden mensen roepen het na. ENG !! Hij roept 'bij Allah... we zullen de hoofde van de Joden afsnijden. Oh joden !!', 'Allah is groot'.
Talloze andere filmpjes van toespraken waarin er zelfs gezegd wordt 'God bless Hitler'.
Uitspraken 'kelen moeten worden doorgesneden','schedels moeten worden verbrijzeld', 'huizen en jonge mannen moeten worden opgeofferd', 'als iemand zich bekeert tot het Christendom verdient hij de doodstraf', 'de islam is superieur aan joden en Christenen, boeddhisten en de hindoes','de islam zal regeren over de gehele wereld', ENG !!!!
Een live interview met een meisje van 3 en een half jaar oud die gevraagd wordt of ze weet wie de joden zijn. Waarop het meisje antwoord: 'ja, dat weet ik', 'dat zijn apen en zwijnen'. 'En waarom denk je dat', vraagt de verslaggeefster. Het meisje antwoord: 'Allah zegt dat, in de Koran'. ENG !!!
9/11 empire state, bomaanslagen, zelfmoordbommen .... alles uit naam van Allah.
Begrijp me goed, ik wil de Islam niet afkeuren, alleen wordt me dit nogal moeilijk gemaakt door bovenstaande dingen.Ik hoop dat er hier ook positieve dingen over de Islam naar voren zullen komen
Alle reacties welkom !
Laatst aangepast door
|
ADELAAR559
|
op zondag 3 oktober 2010, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:50
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
3 en een half !! Of blauw en rood, maar dat valt te betwisten !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 12:54
Onderwerp: Groningen, noorderzon
|
|
|
Nu druk bezig met het opbouwen van het geheel ......
Grote tenten, podia en nog meer kleine werkzaamheden ..... leuk leuk leuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:15
|
|
|
DUS ????
WiE o WiE gaat er heen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 10:31
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | ’t Is een beetje off-topic, maar ik ben wel benieuwd. Ik hoor wel veel dialect om me heen.
|
Marijan.... dit is idd wel erg off-topic... gaat hier nu even om het Noorderzon festival en niet om dialect/taal of iets dergelijks. Wel een heel leuk onderwerp, maar dat verdient een eigen topic!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 08:49
|
|
|
Het Noorderzon Festival is een jaarlijks terugkerend iets wat toch wel typerend is voor Groningen. Het is een performing arts festival die 10 dagen duurt. Dit jaar is het de 20e keer.
Veel gezellige muziek, speciale optredens, diverse podia. Kunst, muziek, diversiteit..... en dat allemaal in een schitterend park.
Ow ja, al gezegd dat het gezellig is? haha
Dus gewoon komen !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:49
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Wat ik toch hoorde .........
Bomen zijn van hout gemaakt !!!!! Dat geloof je toch niet!
Ow ja..... en drie kwartieren maken nog geen uur!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:46
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
WEET BIJNA NIEMAND !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:45
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Ergert u niet .... verwonder u slechts !
|
|
Naar boven |
|
|