Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:34
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
COOTJE711 schreef: | wordt aan gewerkt maar ben het psy. nog aan het verwerken |
Had je een bad hair day??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:21
Onderwerp: Misleiding door satan
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is dat nu voor redenatie Mariska? Het gaat in mijn beleving helemaal niet om wat je doet of gedaan hebt. Het gaat erom om je je een kind van God weet. En dat is alleen mogelijk als je Hem als Heer hebt aanvaard. Denk je dat God een dagboek van je bijhoudt met wat je elke dag doet? Er is maar één vraag, die God je stelt als je in de hemel komt: heb je Mijn Zoon aanvaard als je Verlosser? |
Daar kom je dan wel makkelijk mee weg Chatuliem. Je hebt Mijn Zoon aanvaard als je Verlosser en weg is je verantwoording? Want vergeving krijg je toch wel? Een mens heeft ook nog zoiets als zelfverantwoordelijkheid en kritisch naar zichzelf kijken, ook hoe je als christen in het leven staat....... Het gaat juist wel om wat je doet of wat je gedaan hebt......Christen zijn brengt ook verantwoording met zich mee, in je daden en je leefwijze.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 12:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dan hoeven we in feite dus ook het Onze Vader niet meer te bidden. |
Het Onze Vader is ons juist door Jezus aangereikt toch? Toen de discipelen vroegen: Heer, leer ons bidden? En daarom wordt het juist gezien als het volmaakte gebed, zonder te veel omhaal van woorden wordt gezegd wat nodig is...... Dus juist belangrijk om het te blijven bidden volgens mij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 11:05
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
SHANITA130 schreef: | WILLEMIJN: Maar Shanita, ieder heeft zijn eigen levensverhaal. En Chris is 22, die zal zijn hoogte en dieptepunten ook wel krijgen...... En in vergelijk met jou verhaal lijken veel verhalen misschien wel bijna perfect he?
Deze eerste 2 zinnen, niets mee aan de hand, voor mij.
Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum? Het komt iedere keer weer terug in je reacties......
In deze derde zin hierboven voel ik verwijt, zo van élke keer weer hetzelfde.
Nou, ik heb er één topic over geopend. en ik heb het er niet elke keer over.
Hoe jij het zei, klinkt het van 'vervelend, heb je haar weer'...Ja, zo komt het op míj over.
Ik gaf Chris antwoord... |
Zo vul jij het in terwijl je mij helemaal niet kent....Je gaat maar uit van het negatieve van de mens? Als ik het als vervelend had ervaren had ik het er wel neergeschreven......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 09:15
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Net als de tv, ook op je pc, als je iets niet (meer) wil lezen of reageren, er zit een knop op, meerdere zelfs. En het barst op Forum al van de onderwerpen die steeds weer over het zelfde gaan, of er uiteindelijk op uitdraaien. Dus als je een bepaald onderwerp je niet meer aanstaat, ga je er toch niet meer naar toe. Hoef je, jezelf ook niet ergens aan te ergeren |
Gerrit,
Het was gewoon een belangstellende vraag......over het waarom..... Maar blijkbaar kan je die hier ook niet meer stellen zonder dat er van alles achter gezocht wordt......Mensen gaan uit van het negatieve en niet van de belangstelling die je hebt voor de ander...... Eigenlijk wel een trieste constatering vind je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 08:02
|
|
|
SHANITA130 schreef: | En...jij zit hier zelf elke keer te jammeren dat men jou yoga-uurtje occult vindt. En elke gelegenheid pak je aan, om te vertellen hoe goed jij het hebt getroffen in het leven.
Kijk alleen naar je laatste zin, op je laatste posting: "en als dat voor jou prima is en terugkijkt op een goed leven?" Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:04, onderwerp angst. Als jij je zonnebril eens zou afzetten zou je zien dat dat in deze gebroken wereld niet voor iedereen zo is.
Jij zit het op mij te projecteren, met:
En voor jezelf praten, ipv ons.
Ik heb hier op dit forum veel hele toffe reacties gehad, die mij heel erg sterken en hebben gesterkt in het dagelijks leven!! en daar ben ik heel dankbaar voor!!
En het helpt mij heel erg met de verwerking. En in het dagelijkse leven.
En dan zou jij mij even lopen afbranden hier? Met wat jij je zogenaamd een beetje afvraagt? Dacht het niet. |
Het was een doodgewone vraag, niets meer en minder....... Maar het geeft jou blijkaar het recht om lekker even af te reageren en door te draven? Over jammeren gesproken Enne.....niet zo invullen voor mij, je kent mij niet en weet ook niets over mijn leven..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | @SHANITA130: Als ik je verhaal lees, dan denk ik echt "wat een rotleven heb je zeg". Ik weet niet hoe je zo iets vol kan houden(ik heb bijna een perfect leventje, dus ik weet echt niet hoe je met zo iets om kan gaan).
@CHRIS212: Ja, dat denk ik ook. Ook toen ik 22 als jij was en jonger. Mijn nichtjes, 2 zusjes hadden een ideaal leven. die konden lekker leren. Eigen kamertje. Ook al zaten ze daar met zijn tweeën op. Gewoon, de vader deed moeite, verbouwen zodat ze konden leren. Gewoon gezellige, integere vader.
Ja, ik kon via cito toets naar VWO, dat wou mijn vader niet hebben. Jaloers en afgunst hoorde ik later van psycholoog. Dus, ik naar mavo-brugklas. alleen maar tienen, negens en soms een acht. Dus ik kon naar 2 havo, en gelijk hetzelfde jaar na kerst en oud en nieuw naar 2 VWO. Ook alleen maar achten, negens en tienen. Ik wou studeren, wiskunde of psychologie. Mijn vader was echt woedend dat ik die hoge cijfers haalde...
Toen zei mijn vader(die ik overigens al ruim 10 jaar nooit meer zie)dat ik twee krantenwijken moest lopen en zeggen dat ik 16 was, Ik was 12 en 13 jaar. Je had toen nog geen id controle zoals nu. Dus ik als enige klein meisje tussen jongens van 18 enzo. ik had 2 krantenwijken, en ik was aan het leren tot 12 á 1 uur. en ik moest om 4 uur op staan, om helemaal in mijn eentje naar Amstelveen te fietsen, Bang dat ik was...Ja, na een paar maanden kreeg ik een burn-out, ja, dat besef ik nu, toen zag ik dat nog niet zo.
En een geschreeuw van mijn ouders, want mijn school lukte niet meer, en die 2 krantenwijken ook niet. En mijn vader is gewoon Nederlander. Als ik die krantenwijken niet zou doen, mocht ik niet naar school. Mijn moeder zei er ook niets van, dat ik zo vroeg opstond. Maar als er een feestje was van school, wat tot 12 uur duurde, dan was ik de énige die om 10 uur werd opgehaald, want mijn vader wou vroeg naar bed...!!!
Toen ging ik nog even weer naar een mavo, dat ging dan weer wel, dan weer niet. Of hele hoge cijfers, of ik leerde helemaal niets. Ja, de sfeer in huis. als mijn vader aan me zat, dan zei ik van klootzak blijf met je poten van mij af. Ja, en dan was ik degene die de boel in huis terorriseerde. Dat zei hij, ook naar familie toe... Dus toen mijn vader erachter kwam dat ik in Amstelveen al op mijn 16de een uitkering kon krijgen, moest ik, meteen toen ik 16 was een kamer huren. en hij zat uit te rekenen hoeveel hij uit zou verdienen als ik weg was, met kinderbijslag erbij...!!! Toen ik nog geen paar dagen weg was, hadden ze de muur tussen de kamer van mijn broertje en mij ertussen uit laten halen, dan zou mijn broertje een grote kamer hebben. Die werd ook mooi opgeknapt. Mijn broer en mijn moeder zaten tot voor kort, nog steeds tegen mij, dat ik zo dom ben dat ik in de wao zit, en mijn opleiding niet heb afgemaakt. Mijn broer(tje) is echt verwend, met name door mijn moeder. en hij loopt mij al jaren te pesten, dat hij lekker wel werk heeft, en dat ik mijn vader moet vergeven. en hij zegt dat ie zich dingen niet herinnerd, dingen die hij moét weten, Mijn psycholoog zegt dat ie gemeen is, en dat hij het zich natuurlijk wel herinnerd. Ik moest het contact verbreken met mijn moeder en mijn broer. Mijn moeder is gescheiden, maar ik mag niet op haar verjaardag komen, waar oa mijn nichtjes wel komen, omdat ik van een uitkering leef..!!! Dat soort dingen. En toen ik dat deed, contact met hun verbreken, verdween de verschrikkelijke angst die ik jaren élke ochtend had...
Ja, en zo kan ik wel een een boek schrijven.
Ik zie het zo: ik ben lang niet de enige. Op zo'n forum als dit, krijg ik echt wel al veel mail...En ik liep een paar jaar geleden al de lotgenoten groepen in Nederland af, met mijn auto, dus ik wéét dat ik niet de enige ben.
Natuurlijk is en was het leven voor mij veel moeilijker dan de gemiddelde Nederlander. En toch heb ik ook mooie dingen mee gemaakt.
En ik ben zelf wel heel blij, dat er mensen zijn, zoals jij die wel een bijna perfect leventje hebben, dat meen ik echt!!!!
Dank voor je reaktie! |
Maar Shanita, ieder heeft zijn eigen levensverhaal. En Chris is 22, die zal zijn hoogte en dieptepunten ook wel krijgen...... En in vergelijk met jou verhaal lijken veel verhalen misschien wel bijna perfect he? Wat ik me wel een beetje afvraag is waarom je ons dit steeds verteld op het forum? Het komt iedere keer weer terug in je reacties......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 22:04
Onderwerp: Angst
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Natuurlijk aanraden, want uiteindelijk kan de dokter het beste bepalen wat er gebeuren moet. |
Ben het gelijk weer niet met je eens...... Vind je dat een dokter dat het best kan bepalen? Die behandelt wel door.....maar als jij nu tachtig bent en het niet meer op kan brengen.......het is vrij pittig die behandelingen en dat wil je niet meer???? En je hebt de keus, doe je het niet ga je overlijden.....en als dat voor jou prima is en terugkijkt op een goed leven?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 25 september 2011, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 21:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik geloof in genezing, de bijbel staat er vol mee. Verder heb ik afgeleerd dingen heel stellig te schrijven. Ik bid regelmatig met mensen en dat genezen laat ik aan de Heer over. Als Roady zonder zn medicijnen kan door gebed, dan geloof ik dat. Maar voor iedereen werkt het anders. Zelf heb ik medicijnen tegen mn suikerziekte. En als ik ze niet had, zou ik waarschijnlijk al onder de grond liggen. Ik heb een paar mensen in mijn omgeving meegemaakt, die psychotisch waren. En na een weekje pilletjes waren ze allebei weer een beetje normaal. Ook daar ga ik nuchter mee om. Als iemand aan de dialyse moet, zal ik wel met hem bidden, maar evengoed aanraden om verder te gaan met de behandeling. Die risico's zijn wat dat betreft te groot. Maar ik heb net zoveel respect voor iemand die getuigt dat hij van zijn medicijnen af is als iemand die dat anders beleeft. |
Maar wat als iemand nu bv niet meer aan de dialyse wil? Ga je het dan toch aanraden? Andere discussie maar wel boeiend. Verder vind ik het wel mooi zoals je het verwoordt.....Misschien moeten we er zo ook maar naar kijken....... Ben ik het toch nog eens met je eens Chatuliem.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 21:55
|
|
|
MARIO216 schreef: | Even op Chat terug komend, de Dordste leerregels zijn wel aangenomen als een soort standaard regeltjes. Waarin heel veel verduidelijkt wordt. |
De Heidelbergse Catechismus toch ook? Als tegenhanger daarop heb je tegenwoordig ook de Doornse Catechismus.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 21:53
|
|
|
ROADY641 schreef: | Ik verbaas me er niet over .... Absoluut niet.
Ik zou geen ervaring met depressie hebben? Ik ben het acht jaar zelf geweest (maar is voltooid verleden tijd, dankzij het Bloed van het Lam... )
Hoe feller de kritiek, hoe groter de boosheid, dat is alleen maar goed. Een teken dat er iets geraakt wordt. Ga er alsjeblieft mee naar je Hemelse Vader.
Goed om er 's over na te denken. Kan geen kwaad... En ik prikkel graag een beetje... De enige vraag die je jezelf hoeft te stellen is: waarom word ik nu eigenlijk zo boos op iemand die een simpele stelling geeft?
Gods rijke zegen toegewenst. Immers: aan Gods zegen is alles gelegen... |
Even voor alle duidelijkheid: ik werd niet boos, ben het er niet mee eens maar dat is wat anders....... Maar ik verbaasde me over de boze reacties, mensen die zich aangevallen voelen en bedacht me wat het verschil is met een genezingsdienst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 21:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een aantal dingen valt mij op aan die Dordtse leerregels. Je moet je voorstellen dat ze opgesteld zijn een eeuw nadat de protestanten zelf vervolgd zijn. Zij wisten als beste wat verkettering was, uit de kerk zetten en mensen de behoudenis te ontzeggen. De vroegere ketters werden machthebbers en elke vijand van die macht werd maar meteen verketterd. Ik vraag me af of dat niet in huidige gemeentes ook gebeurt. De reden voor anderen beschuldigen van ketterij heeft vaak meer te maken met problemen in de kerk zelf dan problemen met de ideologie. Ook de scheuringen die daarop volgden werden veroorzaakt door bestuurlijke conflicten in plaats van echt verschil van mening. Toch zijn dan ook de woorden als ketters niet van de lucht. Om op de vraag terug te komen, is men misleid door satan, dan durf ik te stellen, dat het niet zo ver is. Wel zie ik dat de kerk, zowel onder protestanten als evangelischen en katholieken heel vaak haar macht misbruikt hebben. De theologie is vaker belangrijker dan wat er werkelijk in de bijbel staat. En bestrijden van die theologie wordt door de meesten gevoeld als het verspreiden van ketterij. En het gebeurt mij te vaak dat mensen die zeggen bijbelgetrouw te zijn meer trouw zijn aan hun theologie dan aan het Woord van God. En eigenlijk irriteert me dat. Ze veroordelen evangelische christenen, die geloven dat de gaven van de Geest nog steeds actueel zijn. Ze veroordelen mensen die gedoopt willen worden op de bijbelse manier. Hele simpele eenvoudige waarheden ontkennen ze of vullen die anders in. En waarom eigenlijk? Waarom zegt men zo snel dat zij de ware leer hebben, terwijl er dingen zijn die rechtstreeks in gaan tegen Gods adviezen. Het Woord is zo simpel: lees de wet niet voor...en toch doen ze het. En zo zijn er genoeg andere voorbeelden te noemen.... |
Natuurlijk gebeurt dat zo Chatuliem. Ik lees de Bijbel heel anders dan jij dat doet......Ik lees hem met de blik van 2011 en zeker niet naar de letter....Ik heb ook nog nooit een boek gezien wat zo verschillend gelezen wordt....En de ware leer? Is die er wel? Een leer waar je je prettig bij voelt hoeft nog geen ware leer te zijn, ja, voor jou wel....... En we leven toch ook in een tijd waarin we theologisch vernieuwend bezig mogen zijn? Ook daar maak je leerprocessen door net als in het gewone leven......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 21:01
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Het is goed dat je ons na laat denken over bepaalde zaken..weet wel, dat het richtlijnen zijn die uit 1618 ( daaromtrent geloof ik ) stammen en in een heel andere tijd dan de onze opgesteld werden..en om andere redenen.. |
De Bijbel is toch nog veel ouder? En volgens velen gelden daar de richtlijnen ook altijd nog en worden ze niet in het teken van de tijd gezien......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 18:21
Onderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?
|
|
|
VISSER278 schreef: | tssssssssssss. Wat schreef meneer vanmorgen vroeg? Dat ie achter mij aan reed om mij een plezier te doen.
Visser, die wel een half uur eerder had thuis kunnen zijn. |
Maar je nieuwe foto is wel weer leuk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 17:24
|
|
|
RINRIN585 schreef: | Een Dominee vertelde mij eens dat vergeven niet altijd nodig is.. als de andere persoon geen berouw heeft hoef er niet altijd een reden te zijn voor vergeving... God vergeef het ons ook niet als wij niet oprecht spijt hebben.
En ja God zal ondanks alles altijd weer met ons verder gaan als wij berouw vertonen. Maar wij zijn God niet en tussen vergeven en een leuk contact hebben is voor mij wel heel wat anders...
Ik denk dat als je de kracht krijgt om iemand te vergeven (lijkt me geen makkelijke opgave in jou geval) als er van de andere kant geen berouw is het voorkomt dat je iemand zou gaan haten. En haten maakt een mens meestal bitter. |
Ik las pas ergens dat God pas echt vergeeft als je met de ander ook in het reine bent.....dán hebben we het pas over vergeving....en niet als het jezelf goed uitkomt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 17:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik heb commentaar op vrijwel alle gebedsgenezingsdiensten. Toch zie ik enig verschil. Deze healingrooms gedragen zich als sekte en zijn totaal onverantwoord bezig omdat ze eisen dat je je medicijnen direct cold-turkey laat staan. De gebedsgenezingsdiensten zoals bij Zijlstra draaien op overdreven gebedel om geld en de toon van hun gebed staat mij tegen. Er word niet gevraagd om genezing, deze word min of meer afgedwongen. Als ik dan zie hoeveel sucses er is, valt dit zwaar tegen, Zijlstra teert nog steeds op het sucses bij mevr. Vlot. Hij gaat ook op tournee het land door waarbij zaaltjes afgehuurd worden, een soort rondreizend circus dus. Maar eerlijk is eerlijk, hij verwijst de mensen wel door naar hun behandelend arts, zodat de teleurstelling medisch begeleid kan worden...
Ik heb er gewoon niks mee, het staat me tegen en ik vind het 1 grote poppenkast en het schurkt tegen oplichting aan. Das mijn persoonlijke mening en verder zoekt iedereen het maar uit voor zichzelf.... |
Ik verbaas me alleen om de kritiek op het stuk van Roady terwijl er mensen zijn die toch echt in genezingsdiensten geloven....... Ik ben er wat nuchter in en ben meer van het principe Vertrouw op God maar zet je fiets op slot.......ik bedoel daarmee te zeggen dat je ook wel een beetje realistisch moet blijven denken en niet alleen in de Heer moet zijn. In Lourdes zit iedere dag de spreekkamer van de artsen vol met mensen die denken genezing of iets van genezing hebben gevonden, de praktijk is dat de echte wonderen van jaren geleden zijn en ook nog omstreden....... Maar als ik de kritiek op de tekst van Roady lees (heb ik ook, en terecht vind ik zelf) vraag ik me dan toch af hoe mensen dat beleven die wel in genezingsdiensten geloven......die heb ik nog niet aan het woord gezien hier.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 25 september 2011, 18:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 16:44
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Als pillen niet helpen, kan je altijd nog bidden, en andersom ook |
Natuurlijk, maar dat was mijn vraag helemaal niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 september 2011, 11:47
|
|
|
Maar wat is nu het verschil met dit waar mensen zoveel commentaar op hebben en gebedsgenezing? Eigenlijk is het zoals Roady het voorspiegeld toch ook een soort gebedsgenezing? Eigenlijk is het bij hun een totale gebedsgenezing terwijl je je anders af kan vragen of het nu door de medicijnen of door het gebed komt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 september 2011, 19:21
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Hij is gewoon jaloers
Zal ik vanavond eens proberen dat atlethische lichaam van hem in krokodilvorm te duwen |
Hou je ons dan op de hoogte van zijn vorderingen????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 september 2011, 19:05
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het is een gezond principe dat gelijke monikken gelijke kappen dragen.. Bejaardengym voor mensen die dat zo noemen is gesubsidieert... vragen jullie ook subsidie aan omdat wat jullie doen stiekum precies hetzelfde is?? |
Jij weet echt niet hoe lenig je voor yoga moet zijn...... Jammer weer dat je er zo makkelijk over praat terwijl het een hele klus is om je in allerei bochten te wringen.....Hoezo bejaardengym???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 september 2011, 17:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Maar Wmijn, het gaat in de discussie over yoga om iets heel essentieels. Dat wordt door beide kampen zo beleefd. Het gaat niet om jou af te kraken, het gaat om iets diepers...Ook mijn overtuiging is het dat yoga niet goed is, en ik vind het gewoon vreselijk jammer, dat een lieve vrouw als jij dat niet zo ziet. Wij kennen je hier op het forum als een vrolijke, positieve en nuchtere vrouw, net zoals Mieke trouwens. Maar de kloof die er is in het denken tussen ons is onoverbrugbaar.En dan gaat het niet om wie gelijk heeft, het gaat er meer om, dat het lijkt alsof er een stukje gemeenschappelijkheid weg is. Maar interpreteer dat niet, dat we jou veroordelen, |
Dank voor je lieve woorden maar ik had het niet over de discussie over yoga. Het is hier toch wel met regelmaat dat mensen met een andere mening in de maling worden genomen of afgekraakt. Kijk nu maar weer bij het topic angst. Je kan het er niet mee eens zijn, ben ik ook absoluut niet maar is dat dan een reden om iemand af te kraken en grapjes over te maken zoals ik net weer las? Een discussie is met argumenten aankomen en niet flauw grapjes ten koste van iemand maken..... En nog even over de yoga, ik kan er best tegen als mensen yoga occult vinden, dat is een mening die de mijne niet is. Waar ik niet tegen kan is dat er dan getwijfeld en vooral geoordeeld wordt over mijn christen zijn.....ik veroordeel een ander ook niet omdat hij in tongen praat en dat voor die ander heel belangrijk is......dat probeer ik te begrijpen en als ik het niet begrijp hou ik mijn mond er verder maar over omdat ik weet dat het voor een ander heilig is.... Nu is yoga toevallig niet heilig voor me maar een gezellige vrije tijds besteding maar het gaat me even om het principe....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 24 september 2011, 18:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 september 2011, 17:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik had er een vraagteken achter moeten zetten, het was meer een citaat van een algeheel gevoelen, iets wat ik weerleg met het citaat van de Dordtse leerregels, die in feite iedereen veroordeelt die niet zo denkt als zij. |
Maar Chatuliem, dat is toch ook wat op CM gebeurd? Als je mening hier wat afwijkt van wat mensen denken en menen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 september 2011, 16:47
|
|
|
ROADY641 schreef: | Neem maar van mij aan Mariska, ik heb me behoorlijk goed verdiept in deze materie. Ik ben zelf ook depressief geweest, en dat voor een flink aantal jaren. Ik weet dus goed waarover ik het heb.
Mensen wilden mij ook aan de medicijnen hebben, maar dat heb ik gelukkig altijd geweigerd. Het was niet makkelijk, maar met Jezus in mijn hart, heb ik al veel mogen overwinnen. Ook die dingen die mij depressief maakten en hielden heb ik mogen overwinnen. Ik ben nu dus niet depressief meer (en dat al gedurende flink wat jaren).
En kom bij mij niet aan dat iets "erfelijks" zou zijn. Dat vind ik de slapste smoes om niet jezelf te hoeven aanpakken.
"Als God wilde dat ik depressief door het leven moet gaan, dan had Hij het onmogelijk gemaakt dat die middelen zouden werken." Ik vind dat je hiermee de zaak omdraait. En de verantwoording bij God neerlegt. God zegt overal in Zijn Woord dat we op Hem moeten vertrouwen. Nergens in de bijbel lees ik dat God de mens naar de apotheker stuurt. Ik lees alleen maar dat God leven geeft, vrijheid belooft, voorspoed belooft, geluk geeft etc etc, mits (!!) we precies doen wat Hij zegt. Gehoorzaamheid is dus geboden.
"Ik zal ze mijn levenlang moeten slikken. Ik sta niet in voor de gevolgen als ik er mee zou stoppen."
Tja, als je dat jezelf maar genoeg ingeprent hebt, zul je er zeker nooit meer vanaf komen. Jezus zei toch: U zult geschieden naar uw geloof (=dat wat je gelooft...)
En die gevolgen? Dat klinkt voor mij ook alsof je niet zelf de verantwoording voor je daden neemt Mariska. We worden volgens mij allemaal opgeroepen om onszelf te beheersen.
Weet je? Als ik jouw stukje lees, dan ben ik er nog meer van overtuigd dat jij - als je WILT - van je medicijnen af kunt komen. Je kunt je natuurlijk ook prima achter verschuilen...
Ik ben van mening dat het namelijk een KEUZE is.
Ik besefte ook dat ik die keuze moest maken. Samen met God erdoorheen, ongeacht wat ik zou VOELEN? Of doen wat mensen me adviseerden? Ik ben nog altijd blij dat ik voor Hem gekozen heb...
Heb je er wel 's aan gedacht om 10 dagen te gaan bidden en vasten? Dat kan voor de nodige "doorbraak" zorgen ...
www.biddenenvasten.nl |
Een depressie is iets anders dan een keer niet lekker in je vel zitten Roady. Volgens mij heb je nog nooit ervaren wat een depressie inhoudt anders zou je niet dit soort rare dingen zeggen....... En wat je zegt over medicijnen in de prullebak gooien? Het komt bij mij wat naief over. Medicijnen kunnen juist een zegen zijn voor veel mensen en dat zijn ze ook..... Waar ik het meest van schrik is dat je mensen aanraadt om ze in de prullebak te gooien, ik zou de consequenties die dat met zich meebrengt absoluut niet op mijn geweten willen hebben en zou er een groot schuldgevoel aan overhouden..... Ik hoop dan ook van harte dat mensen niet zo goedgelovig richting jou zijn om dat ook te gaan doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 september 2011, 12:16
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Verkoop van anti-depressiva?? dat is een medicijn op voorschrift van de arts! Ik begin bij jou de indruk te krijgen dat je het een wel heel leuk onderwerp vind! Heb jij je wel eens echt in de problematiek verdiept waarvoor anti-depressiva gebruikt wordt? Of is dat ook geen vertrouwen in God hebben en niet goed bidden!! Wordt het een beetje zat Roady dat je zover doorgaat weet niet of je enig idee hebt hoeveel narigheid velen op cm meegemaakt hebben of meemaken zoals ik nu, begin me nu in te kunnen leven waarom er mensen zijn die niet durven te reageren op het forum! Ik ben blij dat er medicijnen als anti-depressiva en slaapmedicatie zijn al zou ik ze ook liever niet gebruiken maar de Heere zegent deze middelen ook anders helpen ze niet! Verdiep je eerst goed in de materie en leg het niet bij de wereld neer maar dichter bij huis!! |
Voel je toch niet zo aangesproken Erika......Jij bepaalt zelf nog wel wat goed voor je is, niet iemand die daar andere gedachtes over heeft..... Het is zijn mening, niet een aanval op jou......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 september 2011, 12:09
|
|
|
ROADY641 schreef: | Goed gezegd Chat!
Misschien moeten we de term "in de waarde laten" vervangen door "de juiste waarde toekennen", daarbij wijzend op de liefde die Jezus voor ons heeft. Juist die liefde bewijst de waarde die de mens heeft... |
Ik denk dat je niet in de term van juiste waarde en norm moet spreken, of zoals je zegt: de enigste waarde of norm......Wat voor jou de juiste norm en waarde is hoeft het voor een ander niet te zijn.... Ieder mens heeft zijn eigen normen, sommigen zijn soms-in onze ogen-normenloos......maar ook dat is een gekleurd beeld omdat het weer van je eigen norm uitgaat..... Ik denk dat het met een discussie ook belangrijk is dat je even in de norm stapt(of moeite doet om die te begrijpen) van de ander voordat je de ander opdringt je eigen normen te hanteren....... Dat maakt een discussie helder en verzand je ook minder in de welles nietes discussie....En het boeiende van een discussie is toch dat je elkaar scherpt en met argumenten komt, niet met veroordelingen.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 24 september 2011, 12:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 september 2011, 20:46
Onderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | wow ... zo kun je dus ook iemand op een hele sarcastische manier afbranden .. dank je Willemijn, weer iets geleerd ... |
Tja, vind je het sarcastisch? Of kan je niet tegen kritiek terwijl je zelf wel graag kritisch naar de ander kijkt?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|