Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:12
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Vanmorgen maar weer eens 1.5 uur bij de tandarts gezeten Lang leve bepaalde soorten medicatie maar goed ben en van die medicijnen af en van de tandarts voorlopig Vanavond mag ik na drie dagen mijn kat weer halen bij de dierenarts hopelijk kan ze nu lekker verder aansterken en heb ik weer een gezonde kat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als je die poster goed bekijkt van de brede en smalle weg zie je ook bruggetjes he?Dus je kan zo oversteken...... En die brede weg hoort toch ook bij het leven???? |
Tja helaas wel want we bewandelen hem allemaal maar het ging even om de essentie ervan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:09
Onderwerp: Het weer
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hm, hier dreigt momenteel weer vanalles, zal ik het jouw kant op blazen? |
Hier schijnt de zon volop verkeerd gebliest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:07
Onderwerp: Het glas is halfvol...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik vind het altijd net het refo kerkblad als ik de teksten van Willem lees..... en dat kan je aanspreken of niet.....
Als je ambtsdrager bent krijg je altijd alle kerkbladen van de gemeente waar je woont vandaar dat ik ze lees.... |
Met andere woorden ik wordt nu al refo bestempeld Thanks want dat ben ik ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:06
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
TINK100 schreef: | gelukkig bestaan er vrouwen......om ze dat laten te onthouden wat ze liever vergeten..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:23
Onderwerp: Het glas is halfvol...
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ik kan onmogelijk voelen wat jij voelt. Maar kan alleen zeggen, dat het omgaan met anderen, ook via Forum, veel moed geeft. Heide, Liefde in typen en lezen, het zien en waarnemen dat God naar mensen kijkt, dat God ook via dit Forum mensen dingen laat neerzetten om anderen te bemoedigen. Jou gevoel? Ook jij staat niet alleen. We zijn hier, als leden van Eén Lichaam. En laten we elkaar nu nodig hebben. Zo mooi is het, als we dat zien. En dan heeft de hand de voet nodig, en de voet de hand. Want de hand alleen is niets, maar de voet alleen ook niet. Maar met elkaar, met alle eigenschappen die er bij horen, maken een lichaam tot een lichaam. Lopen met je handen valt niet mee, maar iets pakken met je voeten ook niet. En ik denk dat God het zo bedoelt heeft, dat zij allen één zijn, elkaar nodig hebben, voor en met elkaar leven. Als gelijke, waarbij de één zorgt voor het vooruit komen, en de andere voor het vastpakken van steun, voor het tasten naar de weg, voor het aanpakken van voeding en hulp. En dat alles, samen. Samen onder ons Hoofd, Gods Enig geboren Zoon, De HEERE Jezus. In mijn oog: wat doe jij hier op het forum? Hand zijn? Voet zijn? In ieder geval een lid zijn. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Zijn ook maar mijn gedachten, als reactie op jou geschreven gedachte, weergegeven als een vraag. |
Mooi Willem Wil je even mijn complimenten geven hoe je dingen weet te verwoorden hier!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:21
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ga je eens bezig houden met dat heet water en zout...is veel nuttiger dan op je lappie te tokkelen... |
Ik doe tenminste wat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:19
Onderwerp: gehoorzaamheid
|
|
|
XABIA794 schreef: | Herkennen jullie een "woestijntijd" ??? Na een periode pogingen te ondernemen om gehoorzaam te zijn, kwam ik in een fase van rebeleren. (was ik voor mijn bekering heel goed in Ik dacht dat gehoorzamen vooral betekende dat ik niet meer moest rebeleren en eens mooi in het rijtje lopen zoals "iedereen" dat netjes deed. Maar ergens zit dat "rebel zijn" in mijn karakter. Ik wil niet zomaar meepraten met de hoop, en niet zomaar dingen doen omdat een ander die doet. Ik oefende vooral in "goed doen" MAAR Hoe meer ik mijn best deed, hoe meer er fout liep. Wie kent het, als je je huis niet bouwt op de Here... Ik heb enkele jaren een woestijntijd gekregen. Ja, gekregen van de Here, niet als straf, alleen toen leek alles verkeerd en mis, ik kon nooit iets goed doen. In die periode werd ik letterlijk stil gezet. Alles waar ik aan meewerkte werd weggenomen en veranderingen "moesten" gebeuren. Nu je op die tijd terug kijkt, zie je hoe God ALLES gebruikt op je te vormen naar ZIJN WIL Deuren gaan dan open en je mag heerlijk aan Zijn hand wandelen. Door Hem, met Hem voor Hem |
Ja ik herken dit echt wel... Op zich was ik een vrij makkelijke puber alleen zette ik me rond mijn 14-15e jaar af tegen mijn geloof Waarom denk je later? om er toch bij te willen horen en niet altijd nagewezen te worden als het brave meisje dat naar de kerk ging.. gelukkig heeft dit maar 1.5 jaar of zo geduurd en vond ik mijn weg terug naar het geloof... Maar eigenlijk kan ik pas echt sinds vorig ja zeggen dat de tegenspoed en moeiten me zo sterk hebben gemaakt en mij zo'n rotsvast vertrouwen in de Heere heb gekregen.... En dan kan ik me idd indenken wat je schrijft Xabia dat je de wostijn hebt gekregen om daaruit te leren... Alleen het te willen zien dat je het hebt gekregen dat is een heel ander verhaal....
En dan blijft weer dat mooie lied over:
Voetstappen in het zand..
Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.
We liepen samen het leven door, en lieten in het zand, een spoor van stappen; twee aan twee, de Heer liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij, en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugde, van diepe smart en hoop.
Maar als ik het spoor goed bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was, maar één paar stappen staan.
Ik zei toen "Heer waarom dan toch? Juist toen ik U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag, op het zwaarste deel van mijn pad..."
De Heer keek toen vol liefde mij aan, en antwoordde op mijn vragen; "Mijn lieve kind, toen het moeilijk was, toen heb ik jou gedragen..."
Want zo is het altoos en altijd!!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 6 juli 2012, 14:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:32
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heeey, hebben Floshke en Prikkie gezelschap gekregen van een tureluur???? |
Wordt een beestenbende daar in hoeve en dat alles zonder afval
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:32
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat zou ik aan jullie moeten vragen: Hoe bevalt het om met mij als sacraal en normaal mens kennis gemaakt te hebben? |
Whahahahaha mag ik effe heeeeeeeeeeel hard lachen Jij en de enige normale hier dat ik dat nog mag meemaken dat jij jezelf normaal vind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:30
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En bedankt, Zee. Het begon hier gisteravond te plénzen.... Gelukkig was ik binnen, maar wie dat niet was, raakte in no time doorweekt...... Gelukkig kunnen de plantjes (en het onkruid ) er weer ff tegen. |
Tja ze zeggen wel eens je krijgt wat je toekomt Hier op dat ene buitje van gisteravond na geen spatje meer gevallen. En mijn plantjes smachten er dus nog wel naar Dus een bui mag nog steeds hoor al is het wel frisser geworden beter zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:25
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hahahahahahahaha, wordt het je al rood voor ogen, FrankT?? Zo erg, dat je niet eens meer ziet dat ik mannen helemaal niet per definitie dom vind? Het is maar net wat je zelf wil horen/lezen, denk ik. Ik vond het juist slim dat hij niet ging strijken en CM-en tegelijkertijd.... ( alhoewel ik natuurlijk wel benieuwd ben naar een broek met een strijkijzerzoolbrandmotiefje. Misschien wordt dat dan juist wel reuze hip ) |
Kijk weer een leuk woord voor Yes Wordt wel weer eens tijd voor vervolgverhaal eens kijken wat die opa van hem nog meer voor wijsheid bezat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:24
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Als beide wegen als "De Goede Weg" worden weergegeven, lijkt het mij dat je toch nog wat huiswerk moet doen, voor je reageert op wat een ander zegt. |
Zo das een ware opmerking als je op de brede weg al op de goede zit dan gaat er iets toch geheel en al niet goed!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:22
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Tsja, dat gaat idd niet samen. Strijken, CM-en en man zijn..... Maar we zijn benieuwd naar je volgende huishoudelijke vraag |
Hihi jij zegt ik dacht het gelijk Mannen en multitasken het gaat echt niet samen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:19
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...wist u dat ik echt de enige normale ben op deze site... ...wat een heel eenzaam bestaan is... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 09:25
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...5847.5...en niet verder vertellen, hé... vrouwen moeten echt alles weten... |
Die punt he die doet het hem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 09:23
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
ANNA415 schreef: | Volgens mij wil Bart een mannentopic samen met de vrouwen Welke dame lukt het om hem uit te leggen dat het dan geen mannentopic is |
Das onbegonnen werk hopelozen zaak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:27
|
|
|
BART347 schreef: | dus: wat zou een mannentopic dan geweldig zijn!?
waarom is die er dan niet?
(zou het dan ook aan de kwaal: 'vrouwen' onderhevig worden?) |
Wat dacht je ervan er 1 te openen Ik kreeg te horen open een vrouwen topic en dat heb ik gedaan dus aan uwes de eer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:26
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Haha...hier ook droog....
Heb die regenbui naar het noorden gestuurd.... Scheelt vanavond weer...geen planten water geven... |
Woon niet in het noorden vandaar dat het hier niet veel voorstelt ik kan ook weer buiten gaan zitten maar het is bedtijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:00
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Nou hier heeft het knap geregent. De bloemen liggen naast de bloempot, ik zie alleen nog steeltjes in de potten staan......arme geraniums........Het is nu wel wat koeler.......lekker slapen zo meteen...... |
Heb het doorgestuurd wil geen hoosbuien gewoon een lekker buitje ben heel niet veeleisend hoor Maar hier vallen sinds een half uur regendruppels
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:59
|
|
|
BART347 schreef: |
t is niet snel goed... probeer ik in iemands gemis te helpen, dan dit weer.
typisch vrouwen(kwaal)...
(ik ben overduidelijk onschuldig aan alles...) |
JA zie daarom is dit een VROUWEN topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:56
|
|
|
HEIDE115 schreef: | mooi xabia..
dus man en paard noemen zeggen waar het omgaat.(je echt bedoelt)
geen slechte gedachte toch? en als Hij zichzelf erbij insluit,krijg ik nog meer respect voor de persoon, /)uimpie |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:52
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat zal maar zeer tijdelijk zijn. Inmiddels is het weer zo goed als droog. |
Nah een klein buitje voor het stof net Iets meer mag wel hoor, mn plantjes hebben dorst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:31
|
|
|
JOL252 schreef: ik heb het even opgezocht, de betekenis was me niet helder... nu wel:
pollutie http://www.encyclo.nl/begrip/pollutie
tsja...
XABIA794 schreef: | dat bedoelde ik nu ook vandaar de eerder gestelde vraag waar ik geen antwoord op kreeg
Herman? waarom breng je steeds "pollutie" ter pas en te onpas? |
Tja heb het ook even opgezocht maar de uitleg ervan en dan hier toepassen spoor volledig bijster
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:28
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In de haedsted van Friesland stevige onweersbuien. De treinen lagen stil in vier richtingen wegens blikseminslag. Veel water ook.
Thomas |
JA ze geven voor het noorden nog steeds slecht aan volgens mij en ze zeggen wel dat het midden het nog krijgt nou zal mij benieuwen maar wat regen is wel lekker maar niet die zware buien daar wacht niemand op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:15
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
XABIA794 schreef: | leven onder invloed van Jan Pool
éénendertig dagen dagboek over discipelschap
volgende maand ben ik een discipel? ik breng jullie op de hoogte |
Als we dat mogen gaan meemaken
Ik lees momenteel zoveel dat ik hier kan blijven schrijven dus dat doe ik maar even niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:13
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
PIETER619 schreef: | OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE
Wat zijn we allemaal betwers met de Bijbel in onze hand, gaan we zonder er bij na te denken maar op Gods troon zitten te oordelen en sommigen weten zelfs dat God het een gruwel vind, niet begrijpend waarom Jezus hier op aarde is gekomen.
Zich zelf op de borst slaand van kijk mij eens, ik ben hetero, hiep hiep hoera.
In plaats van te (ver)oordelen, zouden hen die dat willen, hulp aan kunnen bieden, gebed zou al een heel goed begin zijn.
Gebruik nu eindelijk de Bijbel eens zoals hij werkelijk bedoeld is, niet om je gelijk te halen, maar om Gods liefde te leren, mede voor geleefd door onze Here Jezus. |
Zo is het en niet anders!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:11
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Hé, de rollen zijn omgedraaid, heb je dat wel ff door? Zij slecht weer en wij goed |
Ja heb me er al de hele dag om verkneukeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:04
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | AWWEE...JA!!!!
t Zah vuuftien kilemeter varder nie ars wezen.... |
Hier nog steeds geen ene spatje gedaan en mn tuin smacht ernaar... VAn mij mag het ook wel effe afkoelen de 28 van vandaag was wel weer genocht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:52
|
|
|
XABIA794 schreef: Het valt me op dat discussies vaak ontstaan vanuit een verschil in het interpreteren van gehoorzaamheid. Wat voor de ene zonde is, is voor de ander totaal niet aan de orde. Ik ben van mening dat ieder die christen is, toch het verlangen heeft om God te zoeken, te dienen en te gehoorzamen. Wat je vaak ziet passeren in argumentatie dat er makkelijk wordt gezegd, het staat er dus... of het is zo. Toen ik pas christen werd kreeg ik ook gelijk een hele hoop regels over me heen wat ik toen maar gelijk aannam als zijnde gehoorzaam zijn, want zij wisten het wel... maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp. (geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)
maar wat versta je onder gehoorzaamheid: - de 10 geboden - de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus - alle woorden die Paulus neerschreef - De Heilige Geest die de wet in je hart geeft
ERIKA129 schreef: | En up maar weer back on topic |
|
|
Naar boven |
|
|