Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 22:00
Onderwerp: Wist je dat?
|
|
|
ik nu pas zie dat sommigen meer foto's hebben;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 8 mei 2015, 22:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 21:09
Onderwerp: ingaan tot de rust van God
|
|
|
De vraag is dus nog steeds,hoe ervaar ik de rust met God.
Ook ik moet leren heel dicht bij mij zelf te blijven,wanneer deze vraag tot mij komt.
Rust in God..daar ben ik niet mee geboren? Een ieder die de bijbel enigszins op dit terrein kent, weet dat ik vanaf mijn geboorte geen rust zoeker ben. Nee,ik groei op ..en leef langzaam mijn eigen leventje.
Totdat.. Ja totdat Gods Geest mij gaat ontdekken,dat ik de werkelijke rust niet kent nog geniet. Dan veranderd mijn eigen rust die ik had in dit en in dat in onrust.
Dat is gek!
Nee..toch niet...
Zijn Geest in mij,wil die onrust gaan gebruiken,om God in alles nodig te krijgen....ja ik ontdekt dat de rust die ik had..de ware rust niet was.
Ik zei onrust....ja..omdat ik mijn leven wil gaan invullen hoe God het van mij wil dat ik doe...tot Zijn eer.
Dat geeft bij tijden strijd van binnen... Want dan gaat leven..Het goede dat ik wil dat doe ik niet..maar het kwade dat ik niet wil dat doe ik.
Gelukkig!..Hij laat mij niet in die strijd om komen.. De ware rust zal worden beleeft.
Kan ik nog roemen,wanneer ik spreek,dat Ik de rust met God zoekt? Ik niet.
Wanneer ik alleen maar in de rust met God zou leven..als ik het zoekt en onderhoud?.. Zo zou de bijbel liegen. Dus die strijd zal Hij nodig achten..het leven door..kort voor de een,langer voor de ander.
Goed, eens die volkomen rust..omdat er geschreven staat ..eens zullen ze de rust,ja hun wens verkrijgen. En,zo blijft er dan een rust over voor het volk van God.
Groet heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 8 mei 2015, 21:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 17:13
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Er zat een kraai op een aan een paal vastbonden verkeersbord, Hij liep maar heen en weer op het bord,alsof hij wat op het bord stond,even wilde lezen. Kraaien mogen buiten toch overal staan?..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 15:10
Onderwerp: je gaat op date en...
|
|
|
Om geen mensen te willen kwetsen,heb ik mijn vorige bericht gewijzigd. Ook een gebeurtenis ''op zichzelf''....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 11:00
|
|
|
Wat nu wanneer een van de personen niet op komt dagen. Daar gaan we niet vanuit..toch?
Hoewel ik zelf ooit is in een tentje zat bij ..piep Gebeurde het werkelijk. Ik was met de mensen in contact gekomen en ze vertelde mij waarom ze daar zaten een date dus... Ik heb uren rond gezocht voor dat meisje Dit was echt sneu...
later kwam ik te weten dat de ene een collega was van de jongere en had dus een date geregeld....jaha:))
Later zegt dat meisje..ja hij was wel altijd verlegen en begreep ook haar collega niet helemaal,waarom juist hij..
Afijn..ze hebben samen nog een leuke avond gehad echt collaga's onder elkaar;)
(ps,die jongen was ook weer een collega;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 8 mei 2015, 16:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 00:40
|
|
|
PETRA824 schreef: | Jaa rest van de details wat er op die hoekjes gebeurde houd ik privé |
Dat snap ik..het is niet niks;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 00:26
|
|
|
PETRA824 schreef: | ha ha vroeger jaaa, op het hoekje staan |
Is je zin klaar Petra:) Af bedoel ik..
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 8 mei 2015, 00:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 00:05
|
|
|
Maar goed,ik kan mij ook wel voorstellen dat iemand met 2 verschillende sokken naar een date gaat.. Ik zou dat niet met sokken hebben....eerder zoiets dat er nog tandpasta aan m'n neus zit;)
Ook al ben ik die dag een date'r..ik blijf mens,lol
(sokken,hoor mij;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 8 mei 2015, 00:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 mei 2015, 23:54
|
|
|
ARJAN587 schreef: | Hahaha ja het is ook harstikke leuk vooral de spanning die je voelt van tevoren is toch gewoon geweldig als kind voelde je dat heel vaak
beter kun je ook niet heel lang contact hebben enof echt heel persoonlijk worden met elkaar voor de date omdat je verwachtingen beeld hoog gespannen zijn daardoor er is niets zoals in het echt als je zo via een computer dingen deelt of je gevoelens toont gaat dat heel makkelijk
in het echt gaat het dan op een natuurlijke manier en kun je dat beter bewaren voor dan en zie je het vanzelf hoe het uitpakt al heb jezelf natuurlijk al allerlei iedeeen of loop je al met je hoofd in de wolken |
Ja idd..als kind had je dat ook.. Daar haal je iets tevoorschijn zeg..pfff :))
Ja ik kan wel iets vertellen..maar kan ik gewoon niet maken hier..sorry
vroeger,hoorde ik vertellen..had je een date op de hoek ergens dus de tijd is dus al enigszins verandert..
Zie het voor je..samen op een hoekje staan.lol Toch zijn daar hele volkstammen door ontstaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 mei 2015, 23:06
|
|
|
Druk maken om te gaan daten heeft uiteindelijk niet veel zin. Maar het is zo menselijk..je ziet zomaar ineens iemand verschijnen,waar je alleen van weet dat het een vrouw of man is..jongen of meisje. En misschien door wat contact voor de tijd hebben gehad,hoe ze kan reageren.
Terwijl je los van een date..soms bijna op elkaars schoot zit in een restaurant?.. Ik denk zelf wel eens...je kan elkaar toch niet opeten? Al zou ik het ooit proberen..zo'n hoge hak..zal ik nooit weg krijgen.lol
Maar goed...daten..voorbereiden... Toch eigenlijk harstikke leuk om over na te denken?...
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 7 mei 2015, 23:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 mei 2015, 22:53
Onderwerp: Ga ik alleen?..
|
|
|
- EEN OVERDENKING VANUIT JEZUS CHRISTUS EEN CHRISTEN -
(1)
Een christen weet wie zijn of haar God is, Ja ze zoeken en vinden Hem in Zijn woord. Waar alle beloftes staan beschreven, Zij weten door Zijn Geest Dat eer iets van hun begon te leven, Alles in Zijn boek al stond geschreven.
Door diepe dalen,brengt Hij weer omhoog, En stelt op een rots. Ja,ik wil het vaak graag weten.. Wat God nog voor mij heeft weggelegd, Maar..God geeft het in de weg van het beleven.
Ik mag spreken vanuit de hoop die in mij is, Wat zal ik als leem,spreken tegen mijn Maker?
Hij troost het hart,die tot Hem uit gaat, Reden om Hem te danken.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 13 mei 2015, 00:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 22:50
|
|
|
ROADY558 schreef: | Kun je ook uitleggen hoe je de rust voor jezelf bederft? |
Bedankt voor je reactie
Wanneer we het hebben over een date,dan dit. ''even heel eenvoudig voorbeeld''..blijf ik eindeloos praten over dat ik op de juiste manier God dient. Dan is het de vraag..kan ik wel met die ander leven?.. Ik bederf daarmee of anders ik kweek hiermee mijn eigen onrust.
Spreek ik vanuit mijn eigen leven Dan is het Genade als niet alles eruit komt wat zo de bijbel mij leert wel in mij woont. Met andere woorden..wie zijn zonden belijd en laat daar zal barmhartigheid geschieden.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 6 mei 2015, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 22:30
|
|
|
ROADY558 schreef: | Je bedoelt: zonder dag geen nacht, zonder wit geen zwart?
Ja, door onrust (in welke vorm dan ook) gaat de mens op zoek naar iets beters. Het is mooi als je er dan achter mag komen wat de oorzaak van de onrust was, zodat je ervan leert en het vervolgens anders kunt doen. Anders gezegd: hoe je leert "in de rust" te blijven. |
Ik begrijp je antwoord Roady.. De rust waar Petra over spreekt..gaat gepaard met vertrouwen die er al was in haar leven. Alleen te kunnen spreken van rust in mijn leven,bestaat echter niet?
Door welke vorm van onrust ook in mij..ga ik leren vragen om rust.
Wat jij zo mooi zegt: hoe leer ik in de rust te blijven. Ik zeg..dat is Genade Omdat ik vaak zelf de rust in mij bederf.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 6 mei 2015, 22:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 22:19
Onderwerp: ''Stilte?''......
|
|
|
Hoe ist eigenlijk mogelijk dat zelfs de stilte verwoord kan worden.
Een ander iets is;wanneer ik stil van aard ben,dan is het soms heerlijk om naar de verhalen van die ander te kunnen luisteren.
De stilte waar ik ook op doel is...wanneer ik samen kan ervaren met die ander,die stilte die ik ook persoonlijk tegenover God kent.
Een weer andere stilte kan zijn,dat ik samen ook even rond kijkt waar we ons nu eigenlijk bevinden:)
Stilte dus,eigenlijk hangt dit van veel dingen af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 22:02
Onderwerp: Samenzijn...welke werkelijkheid?
|
|
|
Mooie reacties!..
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 6 mei 2015, 22:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 21:02
|
|
|
PETRA824 schreef: | Hoe ga jij in tot de rust van God en wat versta je eronder?
Voor me zelf, op het begin, maandags... de kerk schoonmaken, alleen met God in de kerk, verder nergens aan denken. zaliggg gewoon samen zijn met God.
Hele diepe ervaring: na d e brand, zittend op de stoep, kijkend hoe de brandweer bezig was, ik had zo,n vrede en rust en was als of ik bijna bij God op schoot zat. Hij zijn armen om me heen hield en tegen en zei: geen zorgen, komt goed, ik zorg ervoor dat je krijgt wat je nodig hebt( ook al verbrand alles, was ik niet verzekerd... en ha ha jaaa natuurlijk hield God zijn belofte)
Nu steeds vaker leer ik samen te zijn met God en ga ik in tot zijn rust, vooral door zingen tot God, bidden. enfin benieuwd na jullie ervaringen en hoe jullie aankijken tegen samen zijn met God in zijn rust |
Mooi ervaringen spreek je hier uit Petra!
Maar rust staat vaak niet los van onrust.. Hoe kan anders ooit rust ervaren worden?
Uit mijn persoonlijke onrust,weet ik nu wat rust is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 16:00
Onderwerp: Even kort voorstellen..
|
|
|
Geachte Christian Match Directie,
Excuus voor de verkeerde plaatsing.
Groet Heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op dinsdag 5 mei 2015, 16:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 23:14
Onderwerp: Wist je dat?
|
|
|
Ik nu pas klaar ben met alle fotos bekijken:)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 4 mei 2015, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 23:12
Onderwerp: Vriendschap of relatie
|
|
|
GERALD965 schreef: | Heide, je hebt het over een intieme vriendschap. Bedoel je daarmee, dat je ook lichamelijk contact (of nog verder) zou kunnen hebben? Het woord intiem geeft voor mij al aan, dat je een stap naar een relatie zou willen zetten. Als dat zo is, dan ben je het station vriendschap al gepasseerd naar mijn mening.
Zelf zie ik vriendschap als iets, waar duidelijke grenzen zijn. Als je iemand langer kent, kan je iemand begroeten bij het komen en gaan dmv van een zoen of door een knuffel, maar ook daar is het belangrijk om voorzichtig te zijn. Als je daarover goede afspraken maakt zou het kunnen. Ik zie vriendschap meer als samen dingen delen, samen leuke dingen doen, belangstelling tonen naar de ander. Bijvoorbeeld als je weet, dat hij of zij een moeilijk gesprek heeft met iemand, verjaardagen (ook die van de kinderen, als die er zijn), etc.
Zoals ik eerder gelezen heb is het ook belangrijk voorzichtig te zijn met kinderen. Zij zien al gauw een vriend of vriendin als bedreiging, iemand die papa of mama wil vervangen. Ik ben daar altijd duidelijk en open geweest naar mijn kinderen en dat werkte goed. |
Dag Gerald,
Je hebt gelijk,wanneer het over vriendschap gaat,dat dit zonder echt intiem contact is. Alleen.. kan een hechte vriendschap ook langzaam zich gaan verplaatsen in ware gevoelens voor elkaar.toch? Duidelijk aan elkaar aangeven dat het gewoon om vriendschap gaat,is dan op z'n plek.
Anders is..wanneer men afspreekt,we zien wel wat uit onze vriendschap voort komt. Dan stellen beide partijen zich meer open voor aanraking of de gesprekken krijgen een andere inhoud.
Ook bij mij worden hierbij enkele vragen opgeroepen, Daarom dank voor je open reactie.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 4 mei 2015, 23:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 21:50
Onderwerp: Vriendschap of relatie
|
|
|
PETRA824 schreef: | tja, tijdje mailen is voor mij altijd een goede zeef, met mailcontact haal je soms al dingen eruit waarvan je denkt, oké dit is hem niet... en je kan ook niet tig dates doen, zeer vermoeiend
maar dan je ziet hem en denkt lijkt mij beste gewoon eerst lange tijd geen sex, maar alleen puur vriendschap, als ik alleen vriendschap gevoelens voor een man voel is hij het toch ook niet??? |
Ok,Mail contact kan je ook beter oppervlakkig houden,denk ik. Mits je elkaar al langer kent..en al uit vele reacties hebt ondervonden dat je wel wat dieper op dingen kan ingaan.
Maar..Iemand kan zich misschien heel moeilijk uiten in zijn of haar schrijven, dus gaat het niet altijd op,met de gedachtes en beleving aan deze kant. Terwijl..het juist in de praktijk precies de persoon kan zijn,naar wie je uit zag.
De eerste tijd geen lichamelijk contact zeg je,is beter. Daar kan ik niet te diep op in gaan. Wel is het begrijpelijk dat een ieder daar zijn of haar eigen gedachtes bij heeft. En het is de vraag..moeten wij Onze gedachtes altijd volgen?..
Zoals ik zelf al ergens liet vallen,is het tijdens een intieme vriendschap ook niet altijd makkelijk om onze innerlijke gevoelens niet te uiten naar elkaar.
Daarin zou men kunnen denken aan de woorden; Het lichaam liegt niet.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 4 mei 2015, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 21:25
|
|
|
PETRA vroeg mij wat ik beslist wel of niet zou doen tijdens de date.
Wat ik niet zou doen: Is niet eindeloos willen hebben over het verleden.
Wat ik wel zou doen: Is vragen,hoe beleef jij de momenten van rust in je leven.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 4 mei 2015, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 21:10
|
|
|
ANNA415 schreef: | Maar goed, ik denk dat je altijd eerlijk tegen elkaar moet blijven. Elke relatie heeft zijn ups en downs. Het gaat er naar mijn idee om dat het samenzijn alleen kan in echte werkelijkheid |
Nou..PETRA EN ANNA..ik kan jullie goed volgen. Het is misschien wat in strijd wat ik zelf ook geschreven hebt over de twijfels die er kunnen zijn. maar het is goed om het van meerdere kanten te belichten.
Het zit ook duidelijk in jullie aard,je gevoel hier open te leggen. en dit niet alleen voor jullie zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 19:58
|
|
|
Nou helder toch Petra?..
Ik denk dat jij juist helemaal geen moeite hebt met de voorbereiding?..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 19:40
|
|
|
PETRA824 schreef: | Volgens mij met de juiste word het nooit een sleur... is het gewoon leuk om bij diegene te zijn, in zijn, haar aanwezigheid. |
ok PETRA... Je zegt niet eten..geen hap door de keel Daar kan ik mij nog iets bij voorstellen.
Goed..maar wat zou jij beslist niet of wel doen:))
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 4 mei 2015, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 18:39
|
|
|
PETRA824 schreef: | ha ha ha, vraag me af of ik wel wil weten dan nog hoe de rest gaat... alleen plannen welke dag is al |
laat je beren thuis PETRA;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 18:39
|
|
|
ANNA415 schreef: | zaterdag (anders niet te doen met mijn werk) middag koffie (echt niet meer afspreken, dat kan altijd nog als het bevalt) niet bij iemand thuis, maar in een cafeetje
haren vers gestyled natuurlijk gewone kleding aan (niet paasbest, niet ouwe meuk) |
Zou je daar geen vrije dag voor willen nemen ANNA:))
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 18:33
|
|
|
Samenzijn..welke werkelijkheid? ;zou iemand hier nog meer over kunnen zeggen. Want..is het in mekaars armen vallen genoeg?.. Hoe zou je bijvoorbeeld een sleur die kan ontstaan uit de weg gegaan worden..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|