Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 18:05
Onderwerp: Het weer
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Gelukkig ben je niet verplicht al dat gezeur te lezen. Of te reageren. Kun je mooi bidden in die tijd
Redactie CM |
Nee gelukkig niet Maak je niet ongerust, ik ben de hele dag Online
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 17:42
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Ach...Roady, dat kun je de rest toch niet aandoen? Eén van de meest populaire topics op het forum...
|
Van mij mag het hoor. Dat gezeur over het weer altijd.
Stel dat je diezelfde tijd zou benutten om iemand het evangelie te verkondigen. Of voor iemand te bidden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 16:39
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Sjonge, Roady! Je weet toch dat Nederlanders nergens gemakkelijker over praten als over het weer? Moet je ze nu hier dan de mond snoeren??
|
Oh maar dat doe ik niet alleen hier hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 12:38
|
|
|
Mooi.
@Moderators: Zo te zien kan er een slotje op dit topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 12:05
|
|
|
Vanmorgen was ik helemaal drijfnat van de regen (wel met regenpak :) en storm. Terug ging het al een stuk beter. 's kijken wat het zodadelijk weer doet :)
Maar ach, wat zit ik te zeuren. Is regen goed of slecht? Lekker of vies? 't Is gewoon het weer :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 12:03
Onderwerp: Leren Loslaten
|
|
|
SHINE534 schreef: | Vertrouw op 'Hem' Jezus |
Vooral en bovenal dat :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 14:35
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Thomas, houdt niet van november, grijs, koud, donker en nat. |
Ideaal weer om een lichtje te zijn dus :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 10:22
Onderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
|
|
|
JOL252 schreef: | Mij blijft het vaag en niet duidelijk en ik blijf zitten met al die kinderen die dan "buiten de boot" vallen omdat hun ouders niet voor de kinderdoop kiezen als dan de doop van zuigelingen een bijbelse doop zou zijn. Vroeger vond ik dat al niet eerlijk, nu ook niet.
Ik kan het wel zien als een verlangen van de ouders dat hun kind al vroeg in de wegen van Hem zal gaan en vind het mooi dat te midden van de gemeente een zegen over het leven van hun kind wordt gevraagd. Daarbij ook dat de gemeente daar getuige van is. |
Ik stel mijzelf de vragen:
Is een kind gezekerd als het de kinderdoop ontvangt? Dan denk ik: "Nee, want als het kind niet tot een keuze voor Jezus komt en een geheiligd leven gaat nastreven, zal het de boot missen" Ik ben het wel eens met dat God bij de kinderdoop als het ware Zijn Hand op het kind legt, ter bevestiging dat Hij er van Zijn kant alles aan doet om het kind te blijven trekken.
Wat als het kind de kinderdoop niet ontvangt? Heeft het dan een probleem? Ik geloof dat God dan nog steeds er alles aan doet om ook dat kind tot Zijn vaderhart te trekken. Vaak is het probleem dat als een kind de doop of zegen niet ontvangt, dat de ouders weinig met God willen hebben. Dat komt als het ware als een vloek over het kind met alle ellende van dien (hoeft niet, maar is helaas wel vaak zo). Het kind zal zelf op zoek moeten als het ouder wordt naar de waarheid. Daarbij - en ik spreek uit ervaring - is het o zo belangrijk dat er iemand bidt voor een familie. Een oma, opa of andere.
Daarom blijf ik bidden voor mijn familie, waarvan er velen de Heer nog niet kennen. En waarvan er ook zijn die wel als kind gedoopt zijn, maar de Heer nooit gezocht hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 10:12
Onderwerp: foto
|
|
|
JANS221 schreef: | [i]Kom je er niet uit, dan kun je je foto mailen naar de redactie van ChristianMatch, wij zullen de foto dan voor je bewerken en terugmailen. |
Wist niet dat je ook in de redactie zat Jans :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 18:01
Onderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat mooi en duidelijk omschreven... Ben het hier helemaal mee eens...maar kan het vaak zo moeilijk verwoorden... |
Verwoord het dan maar makkelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 18:00
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
JANE410 schreef: | De stoel was appelgroen, mooie stoel dus ik ga volgende week maar terug voor behandeling |
Vreemde reden om terug te gaan naar iemand waar je je helemaal niet op je gemak voelt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:40
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Dat herken ik helemaal: dat je bij dat danken of bidden niets voelt.
Maar dat is het mooie van de beloften van God. We hoeven daar ook niets bij te voelen. Gevoel is altijd het gevolg van wat we doen. Het komt er als het ware achteraan.
Ja het is soms keihard werken, maar het zal de moeite waard zijn als we erin volharden om het goede te blijven doen.
Ik hoop dat je je probleem met iemand kunt delen en er samen voor kunt bidden Jane. Daar zit zo ongelofelijk veel kracht in: Samen bidden.
Heel veel zegen gewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:01
|
|
|
Een oud gezegde luidt:
Overal waar je energie in stopt, dat groeit.
Dus als ik m'n negatieve gedachten ga koesteren, en er heel veel over ga nadenken, dan groeit dat in mijn hoofd als een ballon. En zo voel ik me vervolgens ook.
Als ik de waarheid bedenk, dat is wat Gods Woord zegt, dan gaat dat groeien in mijn geest. Omdat waarheid vrij maakt, ga ik me na verloop van tijd dus..... vrijer voelen :)
Even inhakend hierop. Vanmorgen werd ik erg bepaald over het feit dat niet alleen gedachten dus invloed hebben op mijn leven, maar ook de woorden die ik zelf uitspreek. Woorden hebben macht, zegt de bijbel. God houdt mij als het ware aan mijn eigen woorden. Als ik de hele dag loop te tieren, te mopperen, te klagen, dan voel ik me aan het eind ook zo, overeenkomstig mijn eigen gezeur. Als ik me - soms met veel moeite - richt op Hem en wat Hij zegt in Zijn Woord, dan voel ik me overeenkomstig ook zo.
Conclusie: we moeten onze gedachten en woorden zorgvuldig uitkiezen. Als we daarin volhouden, zal God ons uiteindelijk bevrijden van een hoop negatieve zooi die we meezeulen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 18:18
|
|
|
JANE410 schreef: | Het leven van een mens klaart op wanneer hij leert om voor de kleinste dingen te danken |
Dat is zo waar! En soms vergeet ik het nog wel 's. Dus bedankt dat je me eraan herinnerde Jane.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 oktober 2013, 20:23
|
|
|
Goedzo. Niet bij de pakken neer gaan zitten, maar samen opwandelen met Hem. Heel ontspannen dus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 oktober 2013, 18:57
|
|
|
Hij had beter kunnen zeggen:
"Komt tot Mij allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal je rust geven...."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 22:51
|
|
|
Weet je, als God af en toe Zijn macht en werk laat zien in mijn leven, daar word ik soms erg blij van...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 17:04
|
|
|
PETRA373 schreef: | Duhhh zeg dan niks |
Ik zei ook niks. Ik gaf alleen maar mijn kreet van de week
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 16:14
|
|
|
Helaas. Je zit er alweer naast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 16:09
|
|
|
Helaas Petra, je zit er naast. Ik heb geen last van snotjes.
Die kreet van vreugde en opluchting moest ik effe ergens delen. Dus: dat was mijn kreet van de week
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 16:01
|
|
|
Uitstekend
Dank je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 13:58
|
|
|
Kreet van de week:
Hou je vast, komt ie:
Adem in...........
En.......
WHAOEIEHOEOHEOEOEEJOECHIEEEEEE!!!!!
(Sorry, moest er even uit)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 18:07
Onderwerp: Eerst zien dan geloven?
|
|
|
Waarom geloven? Omdat er scheiding is tussen God en mijzelf. Ik zie Hem dus niet zomaar. Hij is "op een afstand", gescheiden door de zonde.
Door het horen, kwam ik tot geloven. En dat geloof werd van tijd tot tijd bevestigd door gevoel. En dit geloof brengt mij tot daden.
Hoe meer stappen ik durf te zetten in geloof, hoe meer God laat zien dat Hij te vertrouwen is.
Ik vind de bekende uitspraak van Jezus zo ontzettend krachtig: "“Ik verzeker jullie: als iemand tegen die berg zegt: “Kom van je plaats en stort je in zee, ”en niet twijfelt in zijn hart, maar gelooft dat gebeuren zal wat hij zegt, dan zal het ook gebeuren. Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het krijgen.” (Mar. 11:23-24 NBV)"
en
"Het zal geschieden naar uw geloof" (Matt 8:13).
Het is dus inderdaad: eerst geloven, dan pas zien.
"Geloof" is ook een gave van de Geest (zie ander topic).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 17:51
Onderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
|
|
|
FRANK363 schreef: | Even kort hierover: er is een verschil in bidden voor zieken. 1. Het vragen of God het weg wil nemen. 2. Autoriteit nemen die God ons gegeven heeft en bevelen dat de ziekte en de boze weg zal gaan. Nummer twee heeft al vele malen in mijn leven geholpen en wonderen gedaan met vrienden en familie. (afgelopen zondag nog een jongen van 6 jaar wiens oorpijn onmiddellijk verdween) |
Mooi getuigenis! Dank je wel voor het delen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 11:16
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
PETRA373 schreef: | Lekker niets, heb een warme piama aan en houd vandaag piama dag, lekker Es' de hele dag niets doen, met goed boek lui op de bank en alleen de hoognodige dingen doen En geniet ervan |
Goed bezig Petra
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:28
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Je moet gewoon zorgen dat je meer mails beantwoord dan dat er binnenkomen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|