Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:07
Onderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
|
|
|
Proefleden die afgeschrikt worden? Wel eens op gelet wat voor percentage leden überhaupt op het forum komt / post? Denk daar maar eens over na.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 22:45
Onderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
|
|
|
Mee eens Pieter. Dit is nog altijd een datingsite. Als ik een partner vind ben ik weg. De rest eromheen is soms leuk tijdverdrijf en wie weet werkt God hier en daar nog wat mee ten goede.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 22:21
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
Laverde schreef:
Wij willen vaak alleen datgene uit de bijbel plukken van wat ons uit komt, van wat in onze oren positief klinkt. Maar men vergeet dat God ook een toornige kant heeft, een rechtvaardige kant wel te verstaan.
Het probleem wat vandaag de dag is, dat men geen onderscheid meer kent tussen het oude en nieuwe verbond.
Wil je de gaven van de Geest kennen? Dan zul je ook moeten weten door hoe en wat de Heilige Geest spreekt. De Heilige Geest zal nooit buiten het Woord(wet) van God om werken. Daarin ligt al het bewijs dat wij het niet enkel moeten zoeken in het nieuwe testament. Gods Geest werd vroeger al in het oude testament op dat moment uitgestort waar het nodig was. Dit word vaak vergeten.
De Heilige Geest van God is niet veranderd. Hij is ten hede dage dezelfde gebleven. De Heilige Geest Troost en Helpt vanuit de wet(woord van God). Waarom vergeten wij dit soort dingen vaak? De Heilige Geest overtreed namelijk de wet van God niet.
Beste Laverde,
Je zegt tot 4 maal toe dat "wij" iets niet weten / iets vergeten ofzo. Laat ik het hier op houden dat ik dat raar vind. Hoe weet je dat en wie is "wij"?
Enfin. Ik zal je goed bedoelde stukje niet verder afkraken maar je een vraag stellen over wat je schreef, nl. dat men geen onderscheid meer maakt tussen het oude en nieuwe verbond.
Ten eerste zijn er meer verbonden, nl:
1) het verbond in Eden 2) het verbond met Adam 3) het verbond met Noach 4) het verbond met Abraham 5) het verbond met Mozes 6) het Palestijns verbond 7) het verbond met David [/b]8) het nieuwe verbond 9) de bedeling van de gemeente. DAT IS HET VERBOND VAN DEZE TIJD[b] 10) de grote verdrukking 11) de nieuwe hemel en de nieuwe aarde
Iedereen haalt zijn info natuurlijk ergens vandaan en gelooft wat hij opschrijft, als het goed is. Zo ik ook. Om deze verschillende verbonden verder te bestuderen verwijs ik naar www.bijbelengeloof.com. Maar ik zal in het kort uitleggen wat het Nieuwe Verbond is, waar jij het over had (al denk ik dat je de bedeling van de Gemeente bedoeld, maar je schrijft niet zoals je zou moeten schrijven om de mensen duidelijk te maken wat deze bedeling van de genade inhoudt, wat NIET het Nieuwe Verbond is). In Jeremia 31:31-34 zegt de Heere:"Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere, dat Ik met het huis van Israel en met het huis van Juda EEN NIEUW VERBOND (staat er dus letterlijk!) zal maken; niet naar het verbond, dat Ik met hun vaderen gemaakt heb, ten dage toen Ik hun hand aangreep, om hen uit Egypteland uit te voeren, welk Mijn verbond zij vernietigd hebben, hoewel Ik hen getrouwd had, spreekt de Heere. Maar DIT IS HET VERBOND, dat Ik na die dagen met het huis van Israel maken zal, spreekt de Heere: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven, en Ik zal die in hun hgart schrijven; en Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. En zij zullen niet meer, een ieder zijn naaste, en een ieder zijn broeder, leren, zeggende: Kent de Heere! want zij zullen Mij allen kennen, van hun kleinste af tot hun grootste toe, spreekt de Heere; want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonden niet meer gedenken". Dit verbond zal de Heere met het huis van Israel en Juda sluiten, wanneer zij tot geloof zullen komen bij de aanvang van het Duizendjarig Vrederijk. In de Hebreeen-brief wordt dit verbond bevestigd (Hebreeen 8:7-13)
HET NIEUWE VERBOND HEEFT DUS NIETS TE MAKEN MET DE GEMEENTE VAN DEZE TIJD.
De bedeling van deze tijd is het geloof in Jezus verkregen uit genade. Het is het geloof in Jezus uit genade dat ons wedergeboren doet, bevrijdt en red en niets anders! Iedereen die verteld dat je er iets voor moet doen om gered te worden verteld een ander Evangelie en is vervloekt.
Vriendelijke groetjes,
Rolf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 19:50
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Cynical realism is the intelligent man's best excuse for doing nothing in an intolerable situation. ~Aldous Huxley
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 21:11
Onderwerp: Liefde...?
|
|
|
l = w in a ofwel liefde = waarheid in actie
of
w = l in a ofwel waarheid = liefde in actie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 21:09
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
Nú weet ik eindelijk de Waarheid. Ze zuigen niet alles uit hun duim, maar uit hun grote teen. Nou weten we dat ook weer en kunnen we dit topic sluiten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 22:28
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Pieter649 schreef:
Wisten jullie dat tijdens het huwelijksfeest van Juliana en Bernhard in 1937 het Horst Wessellied gespeeld werd? Het lijflied van echte nazi´s......
De dirigent Peter van Anrooy weigerde dit te dirigeren waarop Wilhelmina zo boos werd dat hij op staande voet ontslagen werd. Omdat hij dus weigerde een nazilied te spelen op het huwelijk van een ss-er met een nederlandse prinses.
Ik wist het niet, maar het verbaast me ook niet. Denk maar niet dat Trix beter is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 22:26
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
Een van de laatste dingen die ik gekocht heb, en ook VOOR HET LAATST gekocht heb is bronwater van "Bar-le-duc". Sinds een aantal weken dacht ik op de gezonde toer te gaan en over te stappen van "kraanwater" naar "Bar-le-duc", of moet ik zeggen "Barre-marketing-truc", hahaha. Op een of andere manier dacht ik toch eens even googlen op "Bar-le-duc". Wat betekent "Utrecht" in het Frans? Juist: "Bar-le-duc". Waar komt dit water dan vandaan? Juist, uit Utrecht, hahaha wat een grap ja ik geef het toe ben er ingestonken, well-done, applause, maar nu niet meer dus. Voortaan maar weer gewoon kraanwater voor mij (wat ook uit een bron komt, alle water komt uit een bron, maar dat terzijde, oh ja? en regenwater dan? euhmmmm....tja, ook uit een bron, want het circuleert toch steeds zo leerden we op school? Ja waar komt het water dan vandaan? God zal het wel door zijn woord gecreeërd hebben. Nou, genoeg hersengymnastiek voor vandaag. Tot ziens, of moet ik zeggen au revoir! oh nee, dat verstaan ze in Utrecht niet. No offense mend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 17:12
Onderwerp: De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...
|
|
|
Laverde schreef wat iemand anders ooit schreef:
Dit stuk dat ik geplaatst heb is een kort vertaalde stuk van een afrikaner boer, en ben er zeer zeker mee eens van wat hij heeft neergezet op facebook. Want het zijn de werken die je brengt via de vruchten van de Heilige Geest.
Maar iets anders wat me nogal opvalt. Hoe kan het dat die duizenden boeren van zuid afrika veel enthousiaster zijn dan de hollanders? Als ik de reacties lees, en niet alleen hier, maar ook op de wereldse community websites, dan zie ik weinig verschil. Ik vind het vreemd op zich waarom die afrikaner boeren veel liefelijker en vriendelijker zijn onder mekaar en de hollanders daarentegen doen en reageren hufterig naar mekaar toe. Hoe kan dat? Hoe meer ik de reacties hier lees hoe meer verstijfd ik sta van de reacties, vergeleken met wat ik altijd van mijn boerenvolk van zuid afrika hoor. Ik krijg gewoon kriebels en angst van mijn eigen hollandse volksgenoten.
Onze goede vriend en voorganger uit België zei me gisteren nog; we kunnen nog beter verhuizen naar zuid afrika toe, daar is het beter te vertoeven onder onze volksgenoten daar dan hier. Het is omdat ik het geld er niet voor heb voor emigratie, maar anders...? Ik sta echt verbaasd te kijken naar de reacties van iedereen hier, en net zoals onze belgische voorganger zei; dat is juist die hufterigheid dat onder het hollandse volk maar ook onder het belgische volk leeft. Hoe kan het dat die afrikaner boeren veel vriendelijker en liefelijker zijn onder mekaar? Dat is me toch een vraag wat ik me steeds meer afvraag. En dat iemand probeert te beweren dat ik eenzaam ben, dat is me toch een woordenzin dat niet helemaal waar is. Ik ben het alleen zijn allang gewend geraakt waardoor ik daarin niet beter weet dan dat. Dus dat ik eenzaam ben klopt niet helemaal, want ik ben dat niet. Ja in geloofs opzichte dan voel ik me wel eenzaam. Maar wij zijn bijwoners en vreemdelingen op deze aardbol toch? Dat is heel normaal.
Maar goed, ik heb de toestand nu onder het hollandse volk nu van 2 kanten bekeken, het gelovige deel van het hollandse volk en het ongelovige deel en ik ervaar in beiden geen verschil, en dat is een verschil ten opzichte van het afrikaanse boerenvolk, want daar ervaar ik totaal geen hufterigheid, als ze ergens niet mee eens zijn zeggen ze het gewoon maar niet op een hufterige manier. Maar goed, ik heb mijn onderzoek hierin ook weer afgerond. Deze aanmelding op CM was meer een onderzoek dat ik doe om te zien hoe het gesteld is met het gelovige deel van het hollandse volk.
Moge de Here van Israël een ieder zegenen hier.
Vriendelijke groet,
Kapitein SJ. van der Naalt - EEK
Ach Laverde, zo scheer je wel iedereen over één kam he? En verder is het gras bij de buren natuurlijk altijd groener dan bij jezelf. Ben het daarom ook helemaal niet eens met dit stukje. Verder is het zo dat 90% van de cm-leden nooit op dit forum of in de chat komt, dus daar weet je ook niets van. En het deel van de mensen die af en toe eens een nare reactie geven is het allerkleinste deel. Je doet nu hetzelfde wat de kranten ook doen, nl. alleen het negatieve laten zien waardoor mensen ook gaan geloven dat het allemaal zo negatief is.
Nou, voor zover het afkraken van dit stukje al zou ik nog wel meer kunnen aandragen
En als die kapitein zo begint te schrijven kan die zijn zegen wel in zijn reet stoppen. Dat vind ik wel mooi aan veel Nederlanders, dat ze dat gewoon recht voor zijn raap zeggen, weet je tenminste waar je aan toe bent.
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op vrijdag 9 november 2012, 17:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 18:11
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
Werken, ja ik ben ook blij dat ik werk heb. Wat moet je anders de hele dag doen? Je moet een balans zoeken tussen werk en ontspanning mijns insziens en zorgen dat je het leuk vind om te werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 14:20
Onderwerp: morgen
|
|
|
Beetje ver weg Jochebed, helaas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:56
Onderwerp: maak een vijfje
|
|
|
maf waf waf miauw miauw miauw tok tok tok tok bèèèèè
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 21:27
|
|
|
negen uur mooie tijd om naar bed te gaan goed idee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 20:29
Onderwerp: 2 Korinthe 12
|
|
|
Ik wandel elke dag in de hemel, onze wandel is in de hemelen zegt de Bijbel nl. Dat geloof ik. Alleen zie ik het nog niet. Dat komt gelukkig nog!
Als iemand mij verteld dat hij of zij in de hemel is geweest en daar allerlei ervaringen heeft opgedaan en daarover gaat vertellen dan zou ik zeer argwanend worden. Ja maar hij verteld toch de boodschap van Jezus? Ja mijn neus, daar heb ik niet iemand voor nodig die in de hemel is geweest (of die in de hel is geweest, die heb je ook)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:43
|
|
|
Maritme schreef:
Of de Heer hiermee blij is Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Hahahahaha. Mensen houdt nu op aub.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:38
|
|
|
Heere geef wijsheid
(zoals een boer vaak verzuchtte in dit soort situaties, met wie ik samenwerkte en geeneens Christen was)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:03
|
|
|
Goed, ik heb nu dus die link die jij gaf Shanita en Frank Ouweneel verteld eea. Geen idee nog waar hij zijn info vandaan heeft, bijv. over die kaart (radiografisch of hoe heet het versus zoutgehalte). Nasa en wikipedia zeggen het is voor het zoutgehalte, maar ja, moet ik de nasa en wikipedia dan vertrouwen? Zie je het probleem? Ik weet dus nog steeds niet wat waar is.
Daarom is het veel beter te vertrouwen op het woord van God. Laat wat deze man spreekt onder de loep genomen worden door wat in de Bijbel staat en hij valt dan vanzelf al dan niet door de mand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 15:55
|
|
|
De beste manier volgens mij om te laten zien of het wel of niet waar is, is om gewoon stukken tekst van dhr. Ouweneel te plaatsen en dan nagaan of het Bijbels gezien waar is of niet. Helaas zullen we dan zien dat de ene zegt het is Bijbels en de ander niet. Kortom men komt er nooit samen uit. Ieder individueel kan er echter wel uitkomen. Voor mezelf heb ik het al duidelijk. Ik had ooit een boek van dhr. W. Ouweneel gekocht over genezing. Ik moet zeggen dat ik het er aardig mee eens was. Toen las ik een stuk goed kritiek op dit boek en toen begon mij idd. het onbijbelse wat gezegd werd op te vallen. Vandaar dat ik dhr. W. Ouweneel doorstreep van mijn lijstje van bijbelleraars. Maar ieder moet weten wat 'ie zelf wil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:39
|
|
|
Shanita schreef:
Mooie teksten en bemoedigend.
Alleen, ik vraag me af, wat ze met het onderwerp te maken hebben.
Welterusten en een gezegende zondag!
Dat vraag ik me dus ook af. Volgens mij gaan we hier een beetje erg off-topic. Laten we het houden bij of Ouweneel's eindtijdstudies wel dan niet kloppen. Dat is iets waar over gediscussieerd kan worden, zonder allerlei emoties erbij te halen. Gewoon: is het waar wat deze man zegt of niet. Dat mag best onderzocht worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:54
|
|