Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juni 2014, 20:33
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JANS221 schreef: | Wat we vandaag voor lekkers eten? Nou niet zoveel.... We krijgen de BBQ niet aan en de fles wijn niet open
De BBQ bij de buren staat als een reukofferaltaar te branden, ons vuur dooft steeds uit...... |
Morgen gaat het lukken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juni 2014, 09:32
Onderwerp: 14 dagen cadeau
|
|
|
Het gaat inderdaad om het kennen van Hem en je relatie met Hem. God verlangt naar passie, intimiteit.
Tekst van Jezus zélf: "Dit nu is het eeuwige leven dat zij U kennen Vader en Jezus Christus die Gij gezonden hebt."
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 25 juni 2014, 09:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 19:17
Onderwerp: Christenvervolging
|
|
|
Laten we dan vooral verder bidden want buiten de gevangenis is het wellicht even gevaarlijk danwel gevaarlijker. Haar naaste familie spuugt haar uit en er zijn genoeg mensen die het vonnis alsnog zelf zullen willen voltrekken. Ik hoop op een snelle wagen die haar naar het vliegveld of de ambassade brengt.
P.s.: Ik lees dat Meriam inmiddels naar een geheime locatie is gebracht.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 23 juni 2014, 20:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 juni 2014, 07:56
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Dan vallen ze door de mand denk ik Maar valt me op zoals je weet heb ik hier tijd geleden ook een poos mogen rondlopen maar er word helaas veel onwaarheden gezegd op profielen waarom Ben ik wel eens benieuwd naar denkt men dat ze anders geen kans maken???
Nou ze nemen me maar zoals ik ben en anders niet
(Ben echt heel lief hoor |
Je bent nog veel meer, een mooi boeiend mens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 07:36
Onderwerp: Home again
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Jol,
In een virtuele wereld als cm blijft het lastig om echt af te stemmen.
In woorden vindt vaak niet de juiste geestelijk afstemming plaats, dat is mijn inmiddels wel duidelijk.
Een ieder interpreteerd alles vanuit zijn eigen kader, bril, proces
Het is meer afstemming waar staat iemand geestelijk en leest hij of zij geestelijk mijn woorden.
Een aantal mannen hebben er blijkbaar wel meer feeling mee
Kan niet teveel afzakken naar een ieder om het begrijpelijk te maken
Begrijpen is iets van het denken niet van de geest
De kracht van luisteren draagt meer vrucht in de geest |
Beste HomeAgain, ik voel zelfs boosheid in je woorden aan.. tja... je bent het zat om jezelf maar steeds te moeten verduidelijken en af te dalen naar het level van degenen die het niet begrijpen (lees: niet zo geestelijk zijn als jij?). Maar als ik vraag om verduidelijking omdat ik de woorden van de zender daarvan niet goed kan plaatsen en het wazig blijft is dat juist een trachten contact met je te maken op "jouw niveau" en blijft degene die de woorden gebruikt verantwoordelijk om dit over te brengen bij degene die ze hoort en tracht te verstaan. Het is een willen begrijpen wat jij bedoelt om het gesprek helder te houden, zonder ruis, juist omdat het een virtuele wereld is. Maar bedankt voor jouw uitleg.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 20 juni 2014, 07:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 19:30
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Nav een bericht van Redactie ChristianMatch
Dit topic is een puur geestelijke beleving, ben niet ernstig ziek of zo.
Het is mijn weg nu zo kort en bondig mogelijk beschreven
Verlang gewoon om naar huis te gaan.
Mijn geestelijke thuis
Voorbij deze wereld |
Heel even concreet. Misschien mis ik gewoon het invoelen hierin maar je wekt de suggestie dat je klaar bent met dit leven en je richting het leven na dit leven wilt gaan met of zonder daadwerkelijke actie. Dat is voor mij in ieder geval onduidelijk, je blijft vaag in je beschrijving waardoor (laat ik voor mezelf spreken) ik niet goed weet of je nu met naar huis gaan een thuiskomen bij God hier op aarde bedoelt of een thuiskomen in de eeuwigheid voorbij deze aardse horizon. Dat maakt dat ik het idee heb dat we zo'n beetje langs elkaar heen praten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 19 juni 2014, 19:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 13:08
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Fijne vakantie, dames!! |
Thanks!
De denktank komt nog maar nauwelijks op gang en moet helemaal omschakelen van werk- naar vakantiestand.
Ik ga op reis en ik neem mee...
allereerst mijzelf.
Dan nog wat tassies auto volgelaje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 09:38
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Miss Zeeland,
Gods genade is heel groot.
Maar geloof wel dat gods genade zich niet zal uitwerken als we niet naar de stem van de heilige geest gaan luisteren.
Vrucht dragen in de heilige geest kan niet zonder luisteren.
Luisteren is een continue proces in het leven van alledag.
Abba vader heeft het beste met ons voor.
Zo kunnen we dagelijks vruchten van de heilige geest ontvangen.
Wat een Zegen.
Dank u Abba Vader |
De vrucht van de geest ontwikkelt zich niet alleen door luisteren maar ook door het in de praktijk te brengen. Het is geen passief proces maar een actief proces van samenwerking met Hem. Gods genade is niet afhankelijk van ons luisteren en werkt sowieso. "Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 09:00
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Hoi Jol,
Denk dat het een zegen is dat Abba vader alles verstaat.
Wij als mens zijn daar veel te veel me bezig, om alles te begrijpen , te verstaan.
Iemand die kiest voor een afhankelijk leven in de heilige geest laat de heilige geest het werk doen.
Mensen, de wereld verstoren de leiding van de heilige geest.
We maken te weinig ruimte om echt gods leiding te volgen
Jezus wandelde continue in de leiding van de heilige geest
Alles we jezus echt willen volgen zullen beter moeten luisteren naar de stem van de heilige geest.
Als we niet luisteren kunnen we ook niet volgen.
Veel ellende in deze wereld is ontstaan door niet te luisteren naar de stem van de heilige geest.
Het begon al bij adam en eva, en ook king david is een slecht voorbeeld voor mij.
David dwaalde af door verleiding ipv te luisteren, david betaalde een hoge prijs door niet te luisteren naar de stem van de heilige geest.
Kan wel zeggen dat ikzelf ook een hoge prijs heb betaald door niet te luisteren naar de stem van de heilige geest.
Door mijn keuze voor een afhankelijk leven in de heilige geest heeft mijn leven die juiste richting gekregen.
Een leven voorbij de woestijn, uw koninkrijk kome
Zijn maar weinig mensen in deze wereld die echt kunnen luisteren.
Luisteren is geen eenvoudige zaak |
Nee en ik denk dan ook dat je daar slechte ervaringen mee hebt gehad. Maar in de woestijn van het leven is er ook een rustplek, een bron, een schuilplaats. Elia werd gevoed door de raven en kon en mocht weer verder. Israël werd geleid in de woestijn door een wolkkolom en verlicht in de nacht met vuur en kwam uiteindelijk in het beloofde land. Het leven is ook bedoeld om te wandelen met God door Zijn Geest waar behalve kracht om vol te houden ook juist daarvoor vreugde en vrede is te vinden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 19 juni 2014, 09:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 00:00
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | fijne vakantie.......en geniet van je vrije dagen.....dus heel vroeg opstaan en laat naar bed...de dag goed benutten..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 juni 2014, 19:01
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Over enkele dagen loopt mijn abonnement af. Heb veel geleerd op C.M. Dank voor de bijdragen/discussies op het forum. De leerzame mailcontacten, en de waardevolle chat gesprekken! Neem dit mee op mijn pad! Wens iedereen, met de woorden van Fransiscus van Assissi: Vrede en alle goeds!
Gr Marenth. |
May the road rise to meet you May the wind be always at your back. May the sun shine warm upon your face; the rains fall soft upon your fields and until we meet again, may God hold you in the palm of His hand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 juni 2014, 14:53
|
|
|
Yeah!!! Net laatste uurtje gewerkt en de komende ruim drie weken vrij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 juni 2014, 12:54
|
|
|
ROADY558 schreef: | Beste Homeagain,
Het zou al erg helpen als je de zaken - ook deze dating/ontmoetingssite - door Gods ogen zou bekijken. Jezus durfde af te dalen naar het niveau van de normale mens, zoals jij en ik. Aan mij en jou ook de uitdaging om zover "af te dalen" dat we de normale mens kunnen verstaan en begrijpen, en op die manier ook gaan ontdekken wat de nood van die ander is. Misschien kan de Heilige Geest dan wel meer doen dan we nu durven vermoeden. Het zou ook zomaar kunnen dat juist wij door die ander gezegend gaan worden als we het (geestelijk) masker durven afzetten..... |
Ik denk dat je hier zegt: dat "we" onze medemens kunnen verstaan en begrijpen door af te stemmen op hun golflengte.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 18 juni 2014, 12:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 juni 2014, 07:58
|
|
|
Wel lastig: "je te onthechten van de aardse zaken... " natuurlijk: "het is mij veel beter met Christus te zijn" ... en "hou je bezig met de dingen die boven zijn"... Maar aardse zaken zijn ook dingen zoals werk/inkomen, de zorg voor anderen/voedsel/en ga zo maar door... we staan nog steeds met onze voeten op/in de Hollandse klei en God geeft ons ook dat. Er moet toch ergens een balans zijn voor ons als hier levende mensen van Hem...
Overigens zijn we hier niet zo zielig en eenzaam hoor CM is meer dan alleen contact leggen om te daten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 18 juni 2014, 07:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 23:08
Onderwerp: Hij is ...
|
|
|
Hij is een Vader met open deur geen gesloten lamellen een luisterend oor warme handen tot zegen.
Hij is een Vriend met open hart geen dichtgeslagen luiken een liefdevol woord vertrouwd en genegen.
Hij is een Adem ten leven een verwelkomende stem een lied om me heen Hij is als de late regen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 22:49
Onderwerp: In de ban van de vrouw...
|
|
|
PETRA373 schreef: | ja, wie zijn vrouw wil worden
Maar serieus mooi stukje. |
lol (daar kunnen we natuurlijk wel in meedenken. )
Ja mooi staaltje werk... toch vraag ik me af hoe dat dan zit met die verantwoording/leiding/sturing/bedekking etc. van de man. Ik heb als vrouw toch ook een zelfstandige relatie met God ... en zal eerst ook moeten ... nee WILLEN weten /verstaan wat Zijn wil en leiding is in mijn leven... Hij wil mijn eerste Liefde zijn toch?!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 17 juni 2014, 22:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 21:21
Onderwerp: In de ban van de vrouw...
|
|
|
En... is er misschien een discussiepunt of vraag voor het forum zodat er een gesprek op gang kan komen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juni 2014, 23:24
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Ben hier proeflid, daar zal het wel bij blijven
Heb mijn echte match al gevonden
Wens jullie nog een goede tijd toe hier op aarde
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
Homeagain |
Het klinkt wat zorgelijk en unheimisch... het zal de woordkeuze dan wel zijn en ik ga er maar vanuit dat je je match hier op aarde hebt gevonden.
Veel geluk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 21:00
Onderwerp: Happy birthday!
|
|
|
Petra, van harte !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 20:41
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Inderdaad anna,
Ben mij klaar aan het maken om terug te keren naar mijn geestelijke huis
Jezus bevrijdde mij van deze duistere wereld
Het is een zegen om weer echt thuis te komen
In Jezus Heilige naam |
Ik snap er helegaar niks van Wat moeten we hier nu mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 14:01
Onderwerp: De Bijbel.
|
|
|
NEEDPEACE198 schreef: | Dat klopt, JOJO, maar daarom mogen wij er nog wel wat moeite voor doen, en ons dus niet zomaar laten vertalen, door weet ik hoeveel andere mensen, met andere geloven.
Heel veel oudere mensen, missen ook de vertrouwde oude Bijbel, en dat zegt O.A nogal wat. |
Jojo?
Andere geloven?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 10 juni 2014, 14:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 13:47
|
|
|
NEEDPEACE198 schreef: | Ik heb het idd wat verkeerd uitgedrukt.
Mijn excuus daarvoor.
Wat ik bedoel te zeggen is, is KORT GEZEGD dat de statenbijbel een stuk moeilijker te lezen valt, dan bijvoorbeeld de NVB.
Maar als u geloof heeft, dan zult u veel meer aan de SB hebben, dan aan de NVB.
Denkt u niet diep van binnen dat God juist wil, dat wij niet met gemak de Bijbel kunnen lezen? Maar dat Hij per se wil, dat wij Hem vragen om hulp bij het snappen van de Bijbel, en dat de Bijbel voor iedereen persoonlijk is bestemd?
De wereld is sinds de Staten Bijbel uitgekomen is, bovendien behoorlijk veranderd. Zo zijn de Bijbels ook behoorlijk veranderd.
De wereld is er zeker minder op geworden, en de Bijbels helaas ook.
Heb geloof, en vertrouw erop dat onze lieve Heer, u dan helpen zal met het snappen van de Bijbel. |
Ik denk dat de beste vertaling van God nog ons eigen leven is. Lezen mensen in ons de liefde, de trouw en de uitnodiging van God. Hij schrijft door Zijn geest Zijn woord in ons hart. Dan kan je nog zo'n geweldig betrouwbare vertaling hebben maar als je dat scherp toepast heb je er nog niks aan als je hart niet vertaalt hoe Hij naar mensen verlangt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 10 juni 2014, 13:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 13:03
|
|
|
NEEDPEACE198 schreef: | Ik weet wat er zich momenteel in de wereld afspeelt, en ik wil mensen graag behoeden voor het feit, dat lang niet iedere schrijver die aan die nieuwe bijbelvertalingen hebben meegewerkt , te vertrouwen zijn.
Maar blijkbaar wordt het mij zeer kwalijk genomen, als ik ook maar iets zeg over de NVB , terwijl het bij elk mens om de echte Bijbel draaien moet, waar geen lappen teksten uit of veranderd zijn.
Er is alweer een Bijbel uitgekomen, die nog weer meer veranderd is.
Hebben jullie dan echt niet in de gaten, dat wanneer u een vertaalde van een vertaalde Bijbel leest, u dus in een feite een kopietje van een kopietje van een kopietje aan het lezen bent?
Waar zijn al de heilige geschreven woorden gebleven dan?
Hoe kan het toch zo zijn, dat jullie daarop zoveel vertrouwen kunnen hebben? |
Hoe kan het dat jij blijkbaar over antwoorden die al gegeven zijn heen leest? En wees gerust, jij bent God niet dus kunt ons ook niet behoeden. Daar hebben wij zijn Geest voor gekregen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 12:40
|
|
|
JANS221 schreef: | Je blaast nogal hoog van de toren, Needpeace. Je mag dan wel van jezelf vinden dat jij een heel groot geloof hebt, gedraag je dan ook zo. Wat bescheidenheid zou je sieren en zeker ook de manier waarop jij over medechristenen denkt en praat . Jouw manier van geloven is niet de enige manier, Godzijdank niet. Jij mag graag de Statenvertaling lezen, prima, maar laat mij dan de Nieuwe Bijbelvertaling lezen. De manier waarop jij je hier gedraagt, bevalt mij niet, als dat bij een groot geloof hoort, dan doe ik het graag met wat minder groot geloof, maar wel met liefde voor mijn medemens.
|
Het hangt gelukkig ook niet van de grootte van ons geloof af... maar van Zijn liefde en vrijspraak. Het evangelie is een blij evangelie en voor een kind te snappen. Ik denk dat een kind hier hard huilend en in de war bij weg loopt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 12:33
|
|
|
ROADY558 schreef: | Beste Needpeace,
Dit topic lezend heb ik toch een paar vragen aan je. Het is prima om mensen te waarschuwen voor iets dat jij als vals ziet. Jij ziet iets verkeerds in moderne Nederlandse bijbelvertalingen. Ik heb daar absoluut geen probleem mee. Sterker nog, mijn allereerste bijbel was een groot nieuws bijbel. Je wilt werkelijk niet weten hoe God mij gezegend heeft door het lezen van dit boek in eenvoudige spreektaal.
Ik begrijp niet zo goed waar nou je crux zit. Waar ben je zelf bang voor? Waarom voel je je geroepen om mensen ergens voor te waarschuwen? Wat drijft jou om deze waarschuwing te geven? |
Wat vermoed je? Hij lijkt zijn medegelovigen niet als medegelovigen te erkennen/zien. Tot een uitwisseling en samen delen zal het dus niet komen maar meer als mededelen en harde eisen, oordeel. Dat is de geest achter wetticisme. Hoef je dus geen vragen aan te stellen want alles ligt al vast.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 10 juni 2014, 12:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 12:23
|
|
|
NEEDPEACE198 schreef: | Daarom bindt ik mij dus ook nooit vast aan een Religie, en zal ik dus ook zeker niet de NVB Bijbel gaan lezen, waar verschillende geloven aan hebben meegewerkt. |
Meerdere geloven? Je bedoelt meerdere kerken binnen Gods wereldwijde gezin?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 12:07
|
|
|
NEEDPEACE198 schreef: | Laat ik het eens zo proberen:
Wat is erger: het niet begrijpen, of het verkeerd begrijpen van de Bijbel?
Of speelt luiheid er bij velen er stiekem ook een rol in? Want ja, de NVB leest zo makkelijk weg, vergeleken met de SB.
Maar is dat wel de bedoeling?
Wist u wel dat de NVB Bijbel mede door de Katholieke Bijbelstichting tot stand is gekomen?
Zou u met die gedachte alleen al iemand de NVB nog aanraden?
(U weet zelf heel goed hoe Katholieken over bepaalde dingen denken)
Of zou u ze de tip meegeven, om de Statenvertaling te gaan proberen te lezen? En anders eerst een Bijbelstudie te gaan doen?!
Dit omdat de SV dicht bij de oorspronkelijke bijbeltekst staat, niet terugschrikken voor verouderde taal, en omdat de SB de eerste volledige officiele Nederlandstalige Bijbelvertaling is, die vertaald is, vanuit het Grieks en Herbreeus. (De voornaamste brontalen van de Bijbel)
Ik zou dan voor het tweede kiezen, vandaar dat ik dit topic aangemaakt heb.
Aangezien jullie het in het algemeen niet zo op die andere website hebben, heb ik hier een andere website voor jullie.
Op deze website staan maar liefst negen redenen, waarom u NIET de NVB moet gaan lezen.
http://getrouwevertaling.nl/div-200412-nbvnegenpunten.html
Hieronder een link waar uitleg wordt gegeven, waarom de NBV niet gebruikt zal worden in gereformeerde kerken.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/255/waarom-zal-de-nieuwe-bijbelvertaling-niet-gebruikt-worden-in-de-reformatorische-kerken------de-statenvertaling-is-toch-ook-een-vertaling-/
En hier nog wat info..
http://www.vergadering.nu/nbv/leesmap20050205nbv-zoeklicht1.htm |
Let alsjeblieft een beetje op je manier van spreken over je medegelovigen binnen CM die zich Rooms Katholiek noemen. Ik ken hier mensen die zich lid van deze kerk noemen en mij in hun houding en liefde tot God veel hebben geleerd. Je bent niet uit op eenheid maar op verdeeldheid. Je matigt je heel wat aan, staat niet naast je medegelovigen maar boven hen, oordeelt en vult in in hoe men hier denkt en gelooft en ik vind jouw uitlatingen kwetsend voor mijn medebroers en zussen. Wat ken je de mensen hier nu en wat weet je van hen?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 10 juni 2014, 12:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 juni 2014, 23:03
Onderwerp: Adelaarsvleugels
|
|
|
(Op een muur in de RK kerk in Brugge:)
"Die mij droeg, op adelaarsvleugels Die mij geworpen hebt in de ruimte En als ik krijsend viel mij ondervangen Met uw wieken en weer opgegooid Totdat ik kon vliegen op eigen kracht …"
Huub Oosterhuis naar Deut. 32,11.
|
|
Naar boven |
|
|