Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:43
Onderwerp: Tóch maar liever een kind
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Vanzelfsprekend wil ik die persoon niet zijn, en het wil zo dat ik hier ooit een shrink over heb gesproken, en die verklaarde mij dat wanneer zo'n uitbarsting er niet was, dat ik gewoon spontaan dood was gegaan. Hij omschreef het als een natuurlijke afweersysteem, en buiten kijf verdraag ik onrechtvaardigheid niet.
Genezing ondervind ik door het Woord van God, maar waar het hier omgaat, heeft niks te maken met het gedrag van Bart, want Bart is gewoon voor het karretje van anderen gespannen om uit te voeren wat zij blieven, net als dat ik uit menig fora werd gedonderd, en in deze ben ik zeker geen eenling, want alle broeders en zusters die of ik ken, en die dagelijks het Woord bestuderen, zijn evenredig evenveel als ik verbannen van religieuze fora.
Maar om er gewoon concreet een visie op te geven, citeer ik een Bijbelvers, namelijk: Eph 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht. Daarom dat er staat geschreven de wapenrusting Gods aan te doen.
Het zijn de overheden, de machten, de geweldhebbers en de geestelijke boosheden die pertinent niet willen dat ik het Evangelie hier verkondig. En het Evangelie is de Blijde Boodschap dat de Here Jezus de wet teniet heeft gedaan, maar dat religieuze mensen kosten wat kost tóch wet doen, terwijl de apostel Petrus nadrukkelijk zei dat zelfs onze voorvaderen de wet niet konden doen, want de wet brengt juist méér wetteloosheid aan het licht, het bevorderd alleen maar overtreding, en uit het doen ervan komt geen nieuw leven voor, en deze mensen zijn de meest beklagingswaardigste mensen zijn omdat het doen van wet je nergens brengt. Ze menen door eigen werken de hemel te doen beërven, maar het gaat niet om de werken maar om geloof. Abraham werd gerechtvaardigd tot geloof. Toen God hem gebood zijn zoon Izaäl te slachten, was Abraham ervan overtuigd dat Hij Izaäk uit de dood kon herroepen, mede ook omdat gezegd was, dat wat uit zijn heup zou voortkomen meer zou zijn als de sterren der uitspansel als het zand der zee. De Mozaïsche wet werd 430 jaar later pas ingesteld bij de komst van Mozes.. en de religieuze mens blieft niet dat God Koning over hen zij.. daarom begeren ze Saul, waarvan staat geschreven dat hij met kop en schouders boven de menigte uitstak, en dat hij zo mooi van gestalte was als geen ander - dat is een type van de komende anti-christ die ze zullen omarmen als hun prins op de schimmel, op het vale paard, omdat ze geen Schriftkennis hebben. En als ChristianMatch op grond van hetgeen ik heb gezegd doet verbannen, dan ook zullen zij zich moeten verantwoorden voor de witte troon als zij geen pleiter hebben. |
Weer bedankt voor je uitleg Tallguy En over je eraf knikkeren,moet je niet te zwaar opvatten..want dat is niet aan mij ten diepste. Ik heb een paar berichtjes gelezen,en dit is Tallguy voor mij. Misschien heb je veel achter de rug op allerlei terrein Het zou kunnen zijn ,dat je op een rand psychose zit. De emotionele beleving vindt ik namelijk terug hiervan in de reactie's. Dat is te behandelen vandaag aan de dag.
google er gewoon wat naar,misschien wel erg herkenbaar voor je.
ik moet even weg.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 25 juli 2012, 10:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:34
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
INGE721 schreef: | Misschien zijn gesprekken met een trauma psychiater een tip voor je? |
Als deze man niet voor een ander spreekt. Heeft hij denk ik al wat fases hierin doorlopen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:19
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Stop maar met die flauwekul, het gaat hier niet om wat of ik tegen Bart heb gezegd, het gaat hier om jullie afkeer van het Woord van God, en omdat ik jullie dat als een spiegel voorhoudt begeven jullie je op een weg die mij eer toe betoont, omdat ze met de profeten eender hebben gedaan.
Ik ben van mening dat als kruisigingen nu toelaatbaar zouden zijn, dat jullie de Here Jezus als Hij nu nogmaals datgene doende, waar ik een afdruk van ben, zou doen, dat jullie Hem niet met vier of zes nagels aan het vloekhout slaan, maar dat je een spijkertacker hanteert, waardoor het voor Jozef van Arimathea alleen nog mogelijk is om het vlees van tussen de spijkers weg te krabben met zijn nagels en daar meer als drie dagen over zou doen, zodat de opstandingsdag niet op de derde maar mogelijk op de vijfde zou zijn. Niet dat dit zo bezwaarlijk zou zijn, want het was immers ook de vijfde steen waar Goliath mee geveld werd. maar daar snappen reli's niks van! Ik wens jullie bijna smalend de Grote verdrukking toe.
Jaja.. ook religieuze mensen worden door God gebruikt, namelijk om Zijn rechtvaardigheid in te bewijzen! |
Tallguy ik vindt het jammer dat je in je berichten bijna horrorachtige beelden schept. ook al is de ernst niet te peilen in de werkelijk voor die mensen.
ik hoop dat cm je er toch zo snel mogelijk af knikkert Jij zal je vermaak er in hebben hier op cm maar dit is niet goed man. ga er nu even over na denken wat je hier doet. de bal kaatsspel heeft geen zin in jou wereld. je bent je hele leven een vechter en overlever geweest en nog. of je dat nu beseft of niet,uit jou reactie zie ik jou als mens op deze manier en achtergrond.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 25 juli 2012, 10:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 10:01
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Ja dat ben ik mij bewust, ik ben hier meer als 1 keer geweest, en het is ook zeker niet de eerste keer dat ik de joint ben uitgegooid omdat religieuze mensen nu eenmaal woest worden als je ze een spiegel voor houdt. Zij zijn echter niet te verontschuldigen wanneer ze straks voor de Witte Troon staan en zullen zeggen: "Ich habe est nicht gewußt?" Dan zal God zeggen, ik heb jullie Tallguy op jullie pad gestuurd, maar jullie waren te eigenwijs om naar hem te lezen, gelijk als destijds de profeten als de Zoon werd(en) vermoord.
Dat ben ik mij bewust, en afhankelijk of de redactie religieus of gelovig zijn, zullen ze respectievelijk een onrechtvaardige of rechtvaardige beslissing nemen, en zelfs als dat betekent dat ik hier verbannen wordt, kan ik toch weer juichen omdat staat geschreven:"Luk_6:22 Zalig zijt gij, wanneer u de mensen haten, en wanneer zij u afscheiden, en smaden, en uw naam als kwaad verwerpen, om des Zoons des mensen wil".
Hoezo? Ben jij dan geen mens? Ik ben i.i.g geen God, en wanneer iemand moedwillig zit te drammen met alles wat of ik hier publiceer te kenmerken als off-topic, dan kun je net zo goed "Christian"van Match afkoppelen. Zelfs als ik hem benader met een schriftverwijzing jegens zijn gedrag, dan kan iemand weleens zijn geduld verliezen.
Een mening hebben oké, en humor is zeker niet verkeerd... maar er is een grens. En elders las ik een stukje over plagen en pesten. Bart is er duidelijk op uit.. misschien Bart niet eens, maar de vrouwen die hem voor hun karretje spannen, die nadien tegen de CM-redactie zullen zeggen dat ze van niks weten en dat Bart zelfs mogelijk ook zijn account kwijt raakt. mijn zin afmakend. Bart is er op uit alles op alles te zetten met hier weg te pesten. En het is beslist niet de eerste keer dat ik aan de voordeur van zo'n pester verschijn, maar ik laat de optie vrij om gewoon als volwassen mensen met elkander te praten, wat in de meeste gevallen dan vaak ook opheldering gaf, maar er lopen ook mensen in Nederland die ik hun kaak heb verbrijzeld en dat ze nog steeds geen aangifte durven te doen. Dit suggereert alsof ik een heel kort lontje heb, maar dat is niet zo. Mensen die mij kennen weten dat ik enorm veel geduld heb, maar als ik furieus ben, dat er dan niet met me valt te sollen. En oh ja.. ik heb verscheidene horen spreken dat a bullet every man's equal is, maar zelfs al zou ik het leven erbij laten, dan acht ik dit als verlichting, want op deze aard' is 't niet.
Dat is broederliefde, ik ben er immers niet op uit om haat oid te kweken, maar ik heb wél grenzen of drempels zoals je ook zou kunnen zeggen, en deze drempel is al heel veel malen betreden dat het niet verwonderlijk zou zijn als je mijn naam in plaats van bijvoorbeeld Karst Tates zou lezen, alleen richt ik me op de daders en niet op onschuldige mensen.
Als je mijn stukken hebt gelezen die ik hier reeds geplaatst heb, dan kun je daaru8it lezen dat ik Hem, God, de Here Jezus Christus lief heb. Als je de Schrift zou kennen, en ik beweer niet dat je die niet kent, weet je dat er staat geschreven God is geen man, maar ook de tekst hebt niet het geloof van Christus... hoeveel mensen trekken het Woord van God niet uit zijn verband, voornamelijk de universalisten (alverzoeners) en als ik het een keertje doe vanuit humoristisch aspect dan staat men gelijk op de achterste poten. En specifiek Bart die verstaat noch jota of titel van het Woord, sterker, als je hem een tekst citeert, dan is hij zelfs in staat het als off-topic te beschouwen. In weze zegt hij dan iets heel anders als wat Christian Match beoogt te zijn, dan kan het net zo goed een site zijn van de satanskerk. En satan is er alleen maar op uit om verdeeldheid te zaaien en heeft daar zijn personeel voor. |
Oke',bedankt in ieder geval voor je duidelijk maken. Ik denk dat je iemand bent die echt wel weet waar je het over hebt. Wanneer jou ervaringen je tot deze persoon nu hebben gemaakt. Moet je je zelf denk ik wel af vragen,wil ik ook echt deze persoon zijn en blijven. wanneer je merkt dat je nog vol van emoties en onopgeloste vragen loopt is het toch tegelijkertijd moeilijk om met deze toch wat explosieve houding hier een stukje genezing te vinden een luisterend oor zal ook hier voor niet genoeg zijn.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 25 juli 2012, 10:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 09:30
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
''Gedachte spinsels''..ieder mens kent ze wel is. vandaag dacht ik aan David die eens uit riep;
In mijn haasten zeide ik; alle mensen zijn leugenaars
Is het vreemd wat David hier roept? Ik herken mij wel is in deze David.
Een ding staat boven alles. God laat ook dingen toe, zelfs de vijanden gebruikt God opdat we telkens zouden zien,welke God wij hebben.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 25 juli 2012, 09:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 09:00
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Je schijnt niet door te hebben dat de spreker het expliciet over jou heeft. Je snapt helemaal niks van die tekst, noch de andere filmpjes. Je loopt God gigantisch voor Zijn voeten... hou er rekening mee dat wanneer je dit veelvuldig doet, je omgeving op den duur zal afvragen hoe of het eigenlijk gekomen is dat je uit het zicht verdween. Want God is bij machte dergelijke mensen te doen verdwijnen.
Maar maak ook dit maar belachelijk. Je bent echt niet de eerste... en het zou heel goed kunnen dat ik op gegeven moment mijn geduld verlies, en dat ik je met je foto zal vinden. Dus doe nog voort... Koning David had bloed aan zijn handen, maar hij is desondanks toch behouden! Eph 6:12 |
Tallguy mensen laten verdwijnen gebeurd hier ook op cm de redactie cm kijkt niet meer naar de reactie's maar naar ontoelaatbaar gedrag op CM mocht jou intentie achter al het geschrevene zijn een partner hier te vinden. dan zou ik me toch anders gaan opstellen. iedereen heeft een mening,gemengd met humor of nog anders maar er zijn ook grenzen. als ik hier leest in je woorden naar Bart,dan wil ik Bart toch een beetje bijspringen..en tegen je zeggen..ga nou nie gelijk zover joh. wanneer iemand spot met God en gebod,dan moet er zelf gewaarschuwd worden..want daar staat God ten alle tijde achter. maar ook dreiging over een foto...nie leuk.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 25 juli 2012, 09:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 00:40
Onderwerp: Alleen voor de MANNEN!!
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ook weer zo vaag. Ik ben geen Tall Guy, ik begrijp ook niet waarom je tot die conclusie komt. En ga nou niet in de slachtofferrol zitten, doe er eens wat mee. Waarom durf je gewoon niet te laten zien wie je bent? Schaam je je ervoor ofzo?
Algemene opmerkingen
Als mensen eens weer echt hier wil laten zien wie ze zijn, dan kan het forum een heel goed fenomeen worden. Ik ben echt zat van dat flauwe liefachtige gedoe hier. Ik wil gewoon eens een normaal gesprek met een normaal topic hebben. Maar voor sommigen schijnt dat teveel gevraagd te zijn.
Ik ben nu bijna vijf jaar lid van deze site. En als ik zeg dat het niveau echt naar beneden gegaan is, heeft dat alles te maken met het lieve gedoe hier. In de kern van de zaak is dat gewoon angst. Angst om de ander pijn te doen, angst om jezelf te laten zien. Het gevolg hiervan is echter, dat niemand meer iets zinnigs zet hieer op het forum. En als er eens een keer een poging gedaan wordt om eens zinvol met elkaar te praten werd dat snel de kop ingedrukt.
Ik wil een vrouw hebben die kan nadenken. Die ook gewoon eens ergens anders over denkt dan ik. Maar die vooral wil denken, met wie ik kan bomen. Vanmiddag met mn dochter gepraat over WOII. Zoiets wil ik. Dat ik een zin zeg, en dat mn vrouw al precies weet wat ik bedoel en het zelfs kan overnemen...
En als ik kijk naar de bijdrages die ik hier op het forum lees, vind ik het af en toe om te janken. En eigenlijk is dat de meest gehoorde klacht van oud cm'ers, er wordt niet meer over iets gepraat. |
Als je had willen communiceren..had je eerder ergens kunnen reageren in een ander onderwerp..maar niet in deze weg Chatuliem..dit zegt teveel over jou namelijk. Het gaat je goed hier op cm.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 25 juli 2012, 00:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 juli 2012, 00:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | heb ik Tallguy niet nodig om mijn zegje te doen. Ik begrijp ook niet goed waarom je dat denkt.
Even ingaan op het eerste gedeelte: wat is het verschil tussen wijsheid en vaagheid vraag ik me af. Misschien begrijp je niet goed hoe zo'n forum werkt. Op deze site zul je altijd mensen hebben die je niet begrijpen of die je onbewust kwetst. En zolang dat onbedoeld is, is het niet erg. Weet je trouwens, dat als mensen praten over hun kind naar school brengen, dat dat al heel kwetsend voor mij kan zijn? Je moet nooit bang zijn je eigen mening te geven, want daar is het forum toch voor? En iemand met jouw klasse heeft waarschijnlijk hele goede ideeën. En als iemand het niet met je eens is, is het toch ook goed. Je hebt het over meningen, niet over personen... Je moet eens weten hoe vruchtbaar discussies kunnen zijn als je eens een mening durft te geven. Met de angst om anderen pijn te doen doe je jezelf tekort. Bovendien, vrouwen houden van mannen die een mening durven te hebben. Mannen die alleen maar meepraten vinden ze vaak watjes. |
Ik heb dit berichtje gelezen. maar laten dan mijn berichten dan maar liever vaag genoemd blijven. Je hebt nooit in een van mijn geplaatste topic's gereageerd en ga nu een mogelijkheid via de man tallguy zoeken om je zegje doen, mischien durf je met de man tallguy nu mee te komen..houden zo!
ik hou het hierbij,ook ik heb jou namelijk wat gevolgd in je uitingen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 25 juli 2012, 00:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is toch gewoon je manier van doen op het forum? Je start een topic, begint met vage opmerkingen en dan hoop je dat anderen iets van zichzelf laten zien.... Het zou eens een keer fijn zijn als je wat minder vaag doet en duidelijk bent in je uitspraken. |
als je wijs bent,laat je de ander eerst een beetje uitpraten. hoe kan je een ander gelijk begrijpen als je hem of haar niet niet de zin laat afmaken? je hebt me duidelijk gevolgd merk ik,en dat is goed..geen moeite mee en als je via deze man tallguy je zegje wil doen naar me..ga gerust je gang hier.,Chatuliem..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 24 juli 2012, 23:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja je stelt je vaker op als een amateurpsycholoog. Anderen uithoren en weinig van jezelf laten zien... |
Het is geen kunst om iets van je zelf te laten zien.en hoorde ik jou in de reactie naar tallguy uit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:16
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Het is duidelijk...deze man heeft een probleem... |
Hoi C, Ik heb wat berichten gelezen van Tallgay..en probeer eerst te kijken wat hem nu echt bezig houdt..mag toch;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 24 juli 2012, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:07
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Mwoah.. |
Ja nie zo terughoudend,kijk eve wat je terug kan schrijven?;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 24 juli 2012, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:03
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | Ik zit al sinds 1989 op internet dus ben wel wat gewend. |
ja dat zag ik gelijk in je berichten terug..veel ervaring heb je zeg;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 24 juli 2012, 23:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 22:59
|
|
|
BART347 schreef: | ik weet nu waarom de titel "Alleen voor MANNEN" is...
het was meteen al een antivrouwen topic. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 22:55
|
|
|
zwaaizwaai hoi tallie..;) wat ben jij snel gewend hier;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 24 juli 2012, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 08:51
Onderwerp: Jezelf zijn.
|
|
|
Bij de woorden jezelf zijn krijg ik vaak ook een niet te omschrijven gevoel..
alleen al de gedachte,dat ik altijd iemand nodig hebt..zo denk ik vaak om te weten of ik dan ook echt je/mezelf bent?;)..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 24 juli 2012, 08:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 08:26
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Het is geen knie kousen weertje;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 08:18
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk...juist...dat was jouw mening...ik had de mijne...en we hoeven het niet eens te zijn met elkaar he??? Bovendien is er hier meer aan de hand...wat ik hier niet wil neerschrijven.... En weet je...dan komt er ook een stukje wat naastenliefde heet.... Als ik zie...of hoor...dat mensen elkaar verdriet en pijn doen met woorden...of daden...kan ik het niet nalaten om er wat van te zeggen.... Of dat nu mijn kinderen zijn...of niet mijn kinderen...of ik het nu opneem voor mijn grootste vijand...(die ik niet heb) als het om onrecht gaat zal ik mijn mond open doen... Kan dat niet van gezicht tot gezicht ...laat ik het iemand weten via de telefoon...en als dat allemaal niet kan...dan blijft er het schrijven over...
En kijk...dat is nu weer het fijne..ik heb wel gehoord dat hij er blij mee was...Hij hoeft niet zwart gemaakt geworden...als hij niet zwart is...!!!!
Ik had zelfs een vriendin...die alles van me weet...en die zei...Meid als dat voor jouw rust geeft moet je dat zeker doen!!!! Ze zijn volwassen??? Ja...wat de leeftijd betreft wel, maar 3 met een handicap...dus een blijvende zorg...ook al zijn ze niet meer thuis...Ook dat maakt het anders...maar dat moet je meegemaakt hebben...
En tsja...we blijven mensen...weet je nog??? Allemaal verschillend...en das maar goed ook!!!! |
zoist C
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 23:11
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Van het geve aan die ander niet armer geworden! wat bij God zeker zo is en blijft. Ook de mens proeft hier ook wat van bij tijde int leven. Je geeft iets om het niet terug te ontvangen en toch komt het meervoudig op je pad terug.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 22 juli 2012, 23:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 23:05
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Als ik niet verleng,dan ga ik weg zo ik gekomen ben. afscheid nemen,ik ben er geen ster in,en ook al was ik een ster..dan is't nog steeds moeilijk denk ik.
sorry, ik dacht even hard op.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 22 juli 2012, 23:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 14:38
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
Ja,ik heb uit de toender tijd ook wel een paar kleine dingetjes. maarja..dan was het vooral wel de maat.de lengte vooral..en een tijdloze kleur vooral zegmaar ..en vooral soepel spul pff..ook schenen ze zo en zo niet door..
maar of ik dit zelf ooit zou bedenken.. nou bedenken zou nog wel lukken,zo erg is't ook weer niet met me;).
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 22 juli 2012, 14:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 11:32
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
O.a ook weer het stukje van Mario gelezen, soms kan alles ver weg zijn,in de beleving. Maar god blijft Zijn woord zaaien,ondanks mijn afkerigheid. wat doe ik er mee? Nee,mijn hart zoekt God liever niet. schuil ik hier achter mijn onmacht?..nee maar de beleving kan zo zijn in mijn leven. wonder als het anders in mijn hart wordt,of is geworden, geen vrucht van eigen akker. daarom vandaag rede om ook alleen in God te eindigen..HIJ blijft getrouw.
heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 22 juli 2012, 12:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 17:20
Onderwerp: animo voor strand - zon - zee - lucht ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | HEIDE????????????????
Heb je misschien al een datum in gedachten? |
Ja even denken Visser.. ergens eind augustus 25ste zal het kunnen worden?..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 21 juli 2012, 17:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 juli 2012, 01:06
Onderwerp: verkoop wat je hebt, en volg MIJ (de rijke jongeling)
|
|
|
WILLEM618 schreef: | De bereidheid van mensen is niet zo groot, als je het mij vraagt. Alles overgeven en in geloof en vertrouwen leven, is in alles afzien van eigen kunnen. HET IS VOLBRACHT, betekend ook, dat er niets van ons bij hoeft, maar ook niet bij kan. En dat Abraham slaagde, was niet het opofferen van zijn kind, maar van zijn eeuwig leven. Izak was zijn kind, waaruit de Heere Jezus geboren moest worden. Dat offerde hij op. En die vraag lijkt toch bijhoorlijk onmogelijk, lijkt mij. Zit je 20 jaar te wachten op de uitvoering van een belofte van God, en vervolgens mag je die belofte gaan offeren. En niet Abraham slaagde, maar God die dat geloof in hem gegeven had. En in dat vertrouwen, dan is het leven nooit hulpeloos. Maar ik kan niet zeggen dat het altijd een feestje is. Toen David gezalft was tot koning over Israël, toen moest hij vluchten. Was dat altijd een feest? Toen hij zei "David nu zeide in zijn hart: Nu zal ik een der dagen door sauls hand omkomen (Sam 27:1)". En later, toen hij op de vlucht was voor zijn eigen zoon? En heel het boek Job is een opeenvolging van onmogelijkheden. Toen job op de ashoop zal, zal hij echt niet hebben geroepen dat het een feestje was. Maar wel is waar, dat het soms uitzichtloos kan lijken, het is nooit hopeloos. Maar dat is niet omdat het om Abraham, David, of Job ging, maar omdat God zelf zorgt dat Zijn werk door gaat. Hij gaf geloof, en dan kan je alles hebben, omdat Hij het heeft gedaan. HET IS VOLBRACHT, dat is het enige wat teld. Maar onze ogen zijn niet altijd zo groot dat we dat zien, maar als God Zijn Geest zend, DE TROOSTER, dan is het wel een uitzien naar dat feest, wat niet in dit leven werkelijkheid word, maar na dit leven.
Van wie veel gegeven is, zal veel geëist worden. Rijken zijn er, de Bijbel staat er ook vol mee, en geloof ook, dat als God voorspoed geeft, dat rijkdom ook een zegen is. Maar ook een verantwoording. Maar voor zowel rijkdom als voor armoede geld, dat het wel een verleiding is. spreuken 30: 8-9: armoede of rijkdom geef mij niet; voed mij met het brood mijns bescheiden deels; Opdat ik, zat zijnde, U dan niet verloochene, en zegge: Wie is de Heere? of dat ik, verarmd zijnde, dan niet stele, en den Naam mijns Gods aantaste. Ik denk dat alles, waarin we niet zien op God, maar ons hart er op zetten, ons van God afhoud. Maar geeft ons God geloof, dan is het goed wat God doet. |
mooi..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 juli 2012, 00:43
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
De zorgen in Gods hand geven,lukt soms ook wel. maar om ze ook bij HEM te laten is vaak moeilijker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 21:46
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Petra
Ik heb dat ook, dat gevoel dat ik, voor mezelf, teveel hier op CM zit. Úren per dag. Vaak wel drie á vier uur....en dan niet eens alleen het typen maar ook het nadenken nu en dan van hoe ga ik het schrijven enzo.
Nou zit het zo, ik bekijk in principe per maand...en vandaag is mijn laatste dag, óf ik moet even enkele handelingen verrichten.
Kijk, ik werk momenteel niet, ja, vrijwilligerswerk wat ik niet doe, maar toch is dat ook erg belangrijk. Reden die ik daarvoor heb opgegeven was dat ik er even nog niet aan toe was om weer te werken.
Nou is het wel zo, dat hier lekker achter mijn schermpje typen en nadenken enzo, dat dat erg rustgevend werkt voor mij. ja, er was ff een uitzondering maar ja, dat is opgelost, en zelfs daartussen had ik er nog lol in en het is opbouwend vind ik, en het scherpt mijn gedachten.
Maar ja, zo komt er dus niets van werken Want tis nu zo, het laatste wat ik doe 's avonds laat is hier iets neerzetten en het eerste wat ik doe als ik opsta is ook weer hier kijken.
En ja, ik heb dan het gevoel dat ik weer niet zoveel zelfdiscipline heb uit mezelf, dat ik toch weer ga werken, wat eigenlijk de bedoeling was, en wat mij ook erg goed zal doen. Dat weet ik dus uit ervaring, en ik ben al enkele keren op het werk geweest de laatste weken en het is gewoon tof, zo met mensen en collega's van gedachten te wisselen.
Nou, nou hebben we het weer nu eventjes niet mee, hier is het al een week bewolkt.
Toen het mooi weer was, ja, het beïnvloed me toch, veel meer zin om uit me huis te gaan, lekker met de fiets naar mijn werk...
Ja, dus wat te doen, vraag ik mezelf af? Zelfdiscipline opbrengen, en doseren, dat schrijven hier? Of, me 'zelfdiscipline' even een handje helpen door te zorgen dat als ik lees ik niet impulsief kan reageren omdat ik geen lid ben, tijdelijk natuurlijk.
Ja, dan sta ik op 'grijs'. Denken sommigen dat ik weg ben...
Ik weet het niet, ik vind het moeilijk.
Ik neig nu naar te zeggen van gewoon weer werken vanaf morgen, ja, ik kan meteen weer beginnen als ik dat wil. En dan gewoon, voor ik wegga en als ik thuiskom eventjes op deze site.
Ja, ik denk dat ik het zó ga doen.
|
;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 00:09
|
|
|
NICKY298 schreef: | Klopt, Maar er is niks moelijker dan iets anders te gaan doen dan dat wat je gewend ben om te gaan doen, |
een persoon die zich kwetsbaar opstelt,is niet blij met zichzelf. En wordt de weg die je t'meest herkend in je zelf gekozen en t'liefst gevolgd.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 17 juli 2012, 00:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:53
|
|
|
kwetsbaar opstellen heeft altijd gevolgen,vooral veel goede.
heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 16 juli 2012, 23:55
|
|
Naar boven |
|
|
|