Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 21:20
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MARRY942 schreef: | Aardappel anders! (das pas anders!) Vertaling: ovenschoteltje van gekookte aardappelen met spekkies en uien, overgoten door een romig sausje.... En lekker dat dat is! |
Das zeker anders dan foe yong hai
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 januari 2012, 11:23
|
|
|
MARRY942 schreef: | Hihi....zwembandje Harald....enneh...das nie nodig want ik kan aardig zwemmen.... |
Dan is het wel een klein zwembandje, want ik zie er op je foto's niks van En met een beetje door zwemmen is hij toch ook wel weer snel verdwenen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:13
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ja en met een lekker rundvlees-jusje dr over, eventueel nog wat uitgebakken spekkies dr door en een lekkere vette unox rookworst.... (vandaar dus mijn eh....lichtelijk overgewicht) |
Ik krijg spontaan honger. Maarre lichtelijk overgewicht??? Waar dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 20:31
Onderwerp: zeilmeisje
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat wel , maar waar het om te doen was....een plekje in het Guinness Book of Records.... dat is mislukt.
Aldus de krant : Sinds okt. 2009 accepteeert het Guinness Book of Records echter niet meer dat minderjarigen als recordhouder zeilen de boeken ingaan, omdat de organisatie minderjarigen niet wil aanmoedigen tot riscante recordpogingen. De 17 jarige Brit Michael Perham ging in 2009 als laatste de boeken in als jongste solozeiler om de wereld.
Visser: de krant brengt de leugens in het land |
Dat wist ze dan toch van te voren.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 20:28
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Daarvoor hebben ze een oplossing gevonden: het boodschappenbriefje! |
Laat ik het nou ook vergeten daar op te zetten........
Ik weet het, hopeloos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:42
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ik ga vandaag op de Italiaanse toer...spaghetti bolognaise....daar had ik al een paar dagen zin in.... |
Daar heb ik ook al een tijdje zin aan, maar in de winkel vergeet ik het altijd
Maar wel net 2 pita broodjes met kaas opgepeuzeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 21:30
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb wel gewoon internet en hoe weet ik wat voor Firewall ik heb? |
even een prive chat? dat werkt wat makkelijker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 20:43
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Kan iemand mij vertellen wat het betekent als je rechtsonderin Firewall blocked network traffic betekent?????? En je steeds gepiep hoort??? |
Welke firewall heb jij dan? Internet blijft dan wel gewoon werken, of heb je dan geen internet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 21:14
Onderwerp: Zingen
|
|
|
MARIO216 schreef: | Kom wel aan de over van de Lek staan, dan kun je me horen |
Toch wel nadat zij zich eerst hebben ingedronken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:01
Onderwerp: Verzoek Ambulancedienst
|
|
|
RONNY104 schreef: | dat zijn 2 goede voorbeelden waarin het goed gewerkt zou hebben. er zijn ook veel nadelen.
3.personeel begrijpt niet hoe in de telefoon boek te komen.
|
En personeel dat zelf de voordelen van een ICE in een telefoonboek niet snapt....
Naast het gebruik van de aandacht voor 1 of meerdere ICE nummers in je telefoon, moet dan ook de personen die dat moeten gebruiken in een ICE in staat zijn dat te weten en te snappen. Dat schort er ook nog wel eens aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 22:25
|
|
|
MARRY942 schreef: | Zekers wel hoor Frank...maar ik schaam me een bietje voor eh....nou....ik wou afvallen...enneh...vandaag mijn diepvries schoongemaakt, kwam 2 supervette slavinken tegen....dusseh...ik eet wel....ssssst nix zeggen hoor! |
Ik heb een beetje met je mee "gezondigd" vandaag, Marry....
Frietjes met een mexicano sate..... En morgen alweer nasi met sate.....
Dat wordt niks met afvallen hier de komende 2 dagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 21:56
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een heel eind verder...dus heel veel dorpjes...steden....veelweegsweg(ja ik weet het...het is geen nederlands woord) Eten ze frietjes....(het gaat nog even niet Erika!!!!)
Voor morgen staat er al een grote pan soep, want vanavond gaan we naar een verjaardag...(zuslief) |
Dat klopt, dat was hier in Zwolle.
Frietjes met een kroket!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 21:53
Onderwerp: Reacties op profiel
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Waarom doen jongere vrouwen dat nou nooit |
Reken maar dat die er ook zijn hoor, dit is niet speciaal iets van (jonge) mannen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 21:40
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Broodje rookworst |
mjam, mjam, ik heb het vanmiddag gedaan met een broodje shoarma, en vanavond dus enkel een broodje aardbeienjam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 21:38
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
MOMO697 schreef: | En waarom is dat? Ben benieuwd naar je motivatie |
Lijkt mij logisch toch?
Ik gaf aan dat ik met ouweneel geen overeenstemming zal bereiken over geloofspunten. Dus zoals hij tegen het geloof aan kijkt en dat uitlegt, zo doe ik dat dus totaal anders, onafhankelijk van het onderwerp.
Aan je reacties over ouweneel merk ik dat jij hem graag hoort spreken. Ik zelf vind dat het beter zou zijn als hij zijn mond hield.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 21:51
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | de referentie naar de doop is precies hetzelfde. Ik legde de link naar de doop, zij ook. | Maar niet met jou achtergrond als referentie, en ook niet als voorwaarde.
CHATULIEM619 schreef: | Maar aantekeningen zijn niet de bijbel zelf he, en je moet je ook voorstellen dat dit waarschijnlijk niet uit een hoek van geloofsdopers wordt beschreven. | Gelukkig niet vanuit de geloofsdopers, nee. Maar gelukkig wel uit de hoek van Jezus boodschap in de bijbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 21:44
Onderwerp: inzegening tweede huwelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Draai het eens om Annette. Ik zou er niet tegen kunnen als tijdens de voltrekking iedereen doet alsof er niks aan de hand was. Dan pas voel ik me schuldig, er is per slot van rekening wel wat gebeurd. Mn kids zijn er dan waarschijnlijk bij... |
Maar dat zegt ook niemand dat je dan niet hoeft te doen als er niks gebeurd is. En als ze dat wel graag willen kun je het er nog altijd met ze over hebben, het hoeft ook niet de boventoon te voeren tijdens zo'n dienst.
En wat je kinderen betreft, dan zien ze toch ook dat ook onder christenen niet alles pais en vree is? Lijkt me wel goed voor hun opvoeding en beeldvorming van de wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 21:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | lees ik nu verkeerd? Ik lees dat er staat waterbad des doops....dus de doop zoals ik zelf omschreven heb. |
Je had meer moet vetdrukken
Quote: | waarvan het waterbad des doops een teken en zegel is |
De doop is het teken en zegen van het bad van de wedergeboorte, maar geen onderdeel of vereiste van het bad van de wedergeboorte.
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op maandag 9 januari 2012, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 21:29
Onderwerp: inzegening tweede huwelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ten eerste vind je een kerkelijke inzegening niet terug in de bijbel. | Maar ze gingen in die tijd ook niet naar het gemeentehuis. waarschijnlijk gingen ze daarvoor naar de priester voor de inzegening. En in het NT mogelijk naar de voorganger/leider van de gemeente ter plekke.
CHATULIEM619 schreef: | Ten tweede heb ik niet gezegd dat ik de mensen niet zal zegenen. | Maar je hebt dan toch wel een aantal goede gesprekken met die personen hebben, daarnaast ook als beiden voor het eerst gaan trouwen....
CHATULIEM619 schreef: | Maar het zal absoluut niet het karakter hebben van een gebruikelijke huwelijksinzegening. | Wat maak je er dan van?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het bad der wedergeboorte is de omschrijving van de doop. Het wordt tevens gevolgd door de doop in de Geest. Een duidelijke parallel naar de uitspraak van Jezus, dat je geboren moest worden uit water en Geest....Kijk als je beide niet gelooft, maak je er snel wat anders van he. |
De kanttekeningen van de Statenvertaling is het er anders niet met je eens....
Quote: | 12) door het bad Dat is, door de wedergeboorte en vernieuwing des Heilige Geestes, die als een waterbad is, waardoor de vuiligheden onzer zonden gewassen en gereinigd worden, Ezech. 36:25,26,27, waarvan het waterbad des doops een teken en zegel is. Zie dergelijke wijze van spreken Rom. 4:11. |
http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Tt3.htm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit is een heel lastige vraag. In Titus lezen we dus dat de doop het bad van wedergeboorte genoemd wordt. Daar zou je uit kunnen concluderen dat het wel een voorwaarde is. Aan de andere kant denk ik dat bekering en doop eigenlijk zo bij elkaar hoort als liefde en huwelijk. In mijn ogen kan je ze niet los van elkaar zien. De doop is immers de bevestiging van de bekering. Uiteindelijk is het proces van wedergeboorte iets tussen God en mens. En daar kan en wil ik geen oordeel over geven. |
Titus 3:5b
Quote: | Hij heeft ons gered door het bad van de wedergeboorte en de vernieuwende kracht van de heilige Geest | Lees je Titus hier dan wel goed?
Paulus omschrijft hier de wedergeboorte als een bad waarin je je schoonwast, en niet specifiek als de doop van de wedergeboorte. Want Paulus noemt hier de wedergeboorte een bad. Als de doop daar wel bij had gehoord, had Paulus dat als zodanig zeer zeker en duidelijk neergezet, hem kennende uit zijn brieven als een persoon die zeer rechtlijnig en streng (maar rechtvaardig) in de leer is. Het is met de wedergeboorte, en je keus voor God die je vrijmaakt en schoonwast van de zonde. Je doop is daar, zoals Hannah al aangaf, een bezegeling van. Dat is wat Paulus hier aan Titus meedeelt, en het dan dus niet als voorwaarde maakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:41
|
|
|
MOMO697 schreef: | Vanwaar jouw afkeer van dhr. F. Ouweneel ? |
Omdat ik over dit onderwerp en andere geloofsonderwerpen eerder met een atheïst overeenstemming zal bereiken dan met Frank Ouweneel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wedergeboorte heeft niks te maken met lichamelijke opstanding, je maakt een denkfout hiermee. |
Toch niet, Jezus moest eerst uit de dood opstaan, om duidelijk te maken dat de dood verslagen was, zodat Hij daarna ten hemel kon varen.
Daarbij krijgen wij een hemels lichaam als ons aardse lichaam is afgestorven, want op de jongste dag zullen alle graven opengaan zodat een ieder berecht kan worden voor God voor zijn of haar leven, waarbij de gelovigen een pleitbezorger in Jezus hebben.
Nu nog een onvergankelijke geest in een vergankelijk lichaam, maar straks een onvergankelijke geest samengevoegd met een onvergankelijk lichaam. Zullen wij dan niet op dat moment volledig wedergeboren zijn in geest en lichaam?
(1 Kor 6:13-20, 1 kor 15, 1 Tess 4:13-18)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In jouw antwoord ga je van een verkeerde veronderstelling uit, nl. dat de wedergeboorte pas volkomen is als het lichaam ook veranderd is. Deze stelling vind ik niet terug in de Bijbel. Joh. 3 spreekt van een geestelijk proces, niet van een lichamelijk proces. |
Is Jezus zelf niet in Zijn aardse lichaam uit de dood gekomen en met Zijn aardse lichaam maar de hemel opgestegen? En zie ook 1 Kor 15.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af wie je dit geleerd hebt. De wedergeboorte heeft niks met een lichamelijke staat te maken. | Niet op deze aarde inderdaad.
CHATULIEM619 schreef: | De wedergeboorte is, dat je een nieuwe gerichtheid krijgt, nl. dat je je richt op God. Dat je Hem Heer van je leven laat zijn. Dat geldt vanaf het moment van wedergeboorte. Waren we eerst op zoek naar ons zelf en onze vleselijke begeertes, vanaf onze wedergeboorte is dat compleet veranderd. Twee opmerkingen hierover: bij de ene is de wedergeboorte een veel heftiger proces, terwijl het bij de ander een geleidelijk proces. Ten tweede: deze nieuwe gerichtheid kan op een gegeven moment wat gaan afvlakken of zelfs verdwijnen. Maar dat wil niet zeggen dat de wedergeboorte niet echt was, |
Dat het een nieuwe gerichtheid is ben ik helemaal met je eens. Dat wedergeboorte een heftig en een geleidelijk proces kan zijn ook. Maar ik ga er ook vanuit dat een persoon in zijn of haar leven meerdere heftige en een geleidelijke processen van wedergeboorte kan hebben tijdens zijn of haar leven met alles wat de persoon in zijn of haar leven meemaakt en hoe dit in zijn of haar geloof meewerkt. Zoals Jezus ook aangeeft: er word ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst. Alles wat wij tijdens de reis meemaken kan ons geloof versterken, soms heftig, soms geleidelijk. Dit alles is onderdeel van het wedergeboren worden.
Ook bij de uitstorting van de Heilige Geest in Hand 2 waren alle mensen daar die de Heilige Geest kregen uitgestort niet 100% klaar met wedergeboren zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:11
|
|
|
MOMO697 schreef: | baseer je dit op wat de bijbel leert? dan zou ik graag meer daarover willen weten. Dus als je het kan onderbouwen, dan graag. | Zie Pag 14 van dit topic en dan mijn antwoorden en uitlegging van 2 Kor 5
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:09
|
|
|
MOMO697 schreef: | Wat versta je onder als een dief in de nacht ??? | Dat Hij komt wanneer wij het niet verwachten.
MOMO697 schreef: | Hij zegt zelf welke tekenen er zullen zijn ... | Ja, dat wel, maar niet dat hij bv op 5 febr 2012 om 8:00 net voor het eind van de wereld voorspeld door de Maja's terugkomt.
MOMO697 schreef: | Maar ga es naar een lezing van Frank Ouweneel zou ik zo zeggen en vertel dan nog es hetzelfde ... | Sorry, maar als ik antwoorden/informatie zoek, dan zeker niet bij hem....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 22:24
Onderwerp: Het weer
|
|
|
HANNAH810 schreef: | harald, kun jij de juf even haar leesbril aangeven? ik kan hem met mijn ogen "op leeftijd" even niet vinden................
(is je maar geraden, jonchie!! ga lekker voetballen, je bent een zoete jongen!!) |
Hier is uw leesbril, Juf Hannah, astublieft
(pakt zijn bal en rent naar het speelveld)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 22:19
Onderwerp: Het weer
|
|
|
HANNAH810 schreef: | had jij je vinger opgestoken harald? of wil je ook strafregels, met je onzinnige praatjes?
(ehh.....het is hier heerlijk weer geweest vandaag........ geloof ik ) |
ik zeg al niks meer, juf Hannah
|
|
Naar boven |
|
|