ChristianMatch

Forum

Berichten van MOMO697
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MOMO697
Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 22:24
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging

MARRY942 schreef:
Mo, mijn geweten wordt niet gevormd door invloeden hoor.....je geweten...dat is je verstand.....en het komt uit je hart....
En dan nog WWJD he....vraag je af wat Jezus zou doen....meestal komt de goede uitkomst dan wel naar voren hoor...

Natuurlijk wordt je geweten wel gevormd door allerlei invloeden.

En wat Jezus zou doen? Dat weet ik wel.

De woorden van Jezus:
U oordeelt met menselijke maatstaven, maar ik oordeel over niemand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 21:32
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk

De woorden van Jezus:

U oordeelt met menselijke maatstaven, maar ik oordeel over niemand.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 20:37
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley Kotsende smiley pindakaas...Hét Nederlandse nationale gerecht krijg ik echt niet doorgeslikt...baaaah in het kwadraat...

Die hele pot hoeft ook niet in 1 keer naar binnen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 20:36

MARRY942 schreef:
Klopt Mo...mensen kunnen iemands geweten enorm beinvloeden...
Maar hoe JIJ tegenover GOD staat...gaat immers niemand wat aan?
Laat ze maar kletsen...het is tussen jou en God...ja toch!

Dus als jij je vast houdt aan je geweten dat gevormd wordt door al die invloeden dan lijkt me dat een verkeerde instelling.
Ik hou me liever vast aan Gods Woord en Zijn Geest. Zijn Liefde en Zijn Genade. Mijn geweten heeft daar weinig mee van doen.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:19

MARRY942 schreef:
Door God zelf Mo...hij is met je bezig...en met mij!!! Zeker weten!

En wat dacht je van al die opgelegde wetjes van mensen en kerken dan?
Opvoeding?
Religie?
Omgang met anderen?
Cultuur?
Geestelijk voedsel?

Heeft allemaal invloed op je geweten.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:17
BerichtOnderwerp: wandeling over de Hondsrug Drenthe 4 februari as

Inschrijving is weer mogelijk. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MOMO697
op maandag 16 januari 2012, 10:34
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:13
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk

Lastige materie.

Laatst aangepast door
MOMO697
op dinsdag 10 januari 2012, 21:34
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:55

LIEKE000 schreef:
Stukje kabeljauw met gorgonzola in de oven,
dat doe je over de verse spinaziepasta....

MMMMMM...smullen ! en simpel klaar te maken.

Klinkt erg lekker
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:32

Stampot zuurkool
Stampot andijvie
Rookworst
Rijstepap met appel en kaneel

Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:27

MARRY942 schreef:
Wij maken allemaal onze eigen wetjes Momo...
Maar God kijkt over die wetjes heen...
We hebben allemaal een geweten gekregen....
Daar houd ik me maar aan vast....

Waardoor wordt dat geweten dan gevormd?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:12
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????

LIEKE000 schreef:
Wij ..hebben een handvat gekregen....... De Bijbel......!!

Laten we zorgen dat er genoeg olie in onze kruik is, het kunnen gebruiken, op het juiste moment.

Oh maar iedereen hier baseerd zich op de bijbel hoor Lieke.
Volgens verschillende interpretaties maar toch ...

Dus hoe kijk jij er dan tegen aan?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:09
BerichtOnderwerp: Erfzonde

Ik vraag mij af of Jezus het ergens heeft gehad over erfzonde.
In de bergrede in elk geval niet.

Daar heeft Hij het nergens over de "zonde" van Adam en Eva, over een vijandschap tussen mens en God, over de verbanning als straf, over de dood die toen zijn entree maakte in de wereld, of over een erfzonde die aan alle nakomelingen ten deel zou vallen.

Wat Hij van een dergelijke leer zou hebben gevonden is een zeer intrigerende vraag !!!
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:06
BerichtOnderwerp: Mijn geliefde

Ik ga hiermee door onder Bijbelstudie
Zijn zo geweldig mooie en bemoedigende woorden die ik graag deel
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:04

MARRY942 schreef:
Zo ben ik vroeger ook opgevoed Maris, bij ons thuis ging het er hetzelfde aan toe....niet schaatsen als er heerlijk ijs lag, ook geen terrasjes en zo....
(doe ik nu nog niet op zondag: schaatsen kan dit ouwe mens met versleten knietjes nie meer, en een terassie pik ik op andere dagen nog wel eens, hoeft van mij niet op zondag)
Mijn opvattingen zijn eh...wel iets gewijzigd....maar aan tv heb ik nog steeds geen behoefte op zondag, ik kan best één dag zonder...(wel moeilijk geworden vanwege boer zoekt vrouw, best leuk om te zien hoe die kerels gelukkig worden, maar daar hebben we dan "programma gemist" voor)

En zo leg je jezelf een wet op die zo door God niet bedoeld is.
Is mijn bescheiden mening.
Jij hebt het recht op de jouwe.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:02
BerichtOnderwerp: Your ID in Christ, dagelijkse overdenkingen

Het zijn niet mijn eigen gedachten maar ik vind ze zo bemoedigend dat ik ze hier plaats.
Het verwoord wat ik geloof en wat Gods relatie met mij inhoudt.
Ben blij dat je ook een Hemelburger bent en je bewust bent van je identiteit in Christus Lachende smiley

[url]www.youridinchrist.org[/url]

Laatst aangepast door
MOMO697
op dinsdag 10 januari 2012, 17:44
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:35

MARISKA601 schreef:
Eens komt aan alles een eind.
Niets heeft het eeuwige leven.
Alleen wij mensen hebben eens het eeuwige leven.

Hebben eens het eeuwig leven?
Of is dat eeuwige leven al begonnen voor je in het hier en nu?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:26

Johannes 14:15-27

14: 15-27Gisteren beschreef ik al, hoe belangrijk het is, om iedere dag weer, een bewuste keuze te maken, om God te volgen en te gehoorzamen en hierin te volharden. Maar waarom? Om te groeien, met hieraan een prachtige belofte; Een ontmoeting met de Koning der koningen!

Jezus haalt in dit Schiftgedeelte aan hoe Hij Zichzelf aan ons openbaar kan maken en ons, zoals ik eerder al beschreef, Zijn Hart en plannen aan ons kan openbaren; Door Zijn Woord te bewaren, dus na te leven, gehoorzamen en hierin te volharden. Vele mensen vinden, juist dit, ontzettend moeilijk en ook ik ben hierin geen uitzondering.

Elke dag worden we weer wakker op een strijdtoneel, maar met wie? Met onszelf (zie Jakobus 1: 14)! Om weerstand te bieden tegen ons eigen vlees (begeertes, emoties, gedachten, enz.), moeten we leren om te blijven volharden in Gods wegen, Zijn Woord, Zijn Wil. Prijs God, dat Hij ons een Helper heeft gegeven; De Heilige Geest!

De Vader heeft Hem aan ons gegeven en doormiddel van Hem, woning in ons gemaakt. God is niet alleen met ons, Hij woont in ons! Dichterbij dan dit, kan niet! Het is de Heilige Geest, Die ons helpt, om Gods Woord te begrijpen en te bewaren. Om hierin te wandelen en te groeien. Hij openbaart aan ons het Koninkrijk en de schatten die hierin verborgen zijn.

Geef niet op, wanneer u niet direct resultaten ziet, maar blijf ten allen tijden volharden, ook al lijkt het dat alles fout gaat, wat maar fout kan gaan. Wanneer de mensen om u heen, opeens opspelen en het u soms erg moeilijk maken. Houd dan juist vol, om God te blijven zoeken, Hem te blijven vertrouwen en u te blijven uitstrekken naar Zijn giften. Want juist wanneer het lijkt dat u niet verder komt, wanneer het lijkt dat de situaties alleen maar verslechteren, weet dan dat u zeer dichtbij een doorbraak bent in uw leven, waarin God Zichzelf kan openbaren aan u, als uw Verlosser, uw Helper, uw Leidsman, uw Vriend, uw Trooster, uw Geliefde.

Een relatie kost tijd, het vraagt een zoeken, het vraagt een volharding, net als met vruchten, alles kost tijd, aandacht, voedsel en verzorging. Heb geduld en durf fouten te maken. Wandel met God, in alle ontspanning en laat Hem u vormen en leiden en zie hoe Zijn Woord in uw leven gaat opwassen en zichtbaar gaat worden.

Gods zegen voor deze dag,
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:22

2 Korinthe 2:14-17

Iets wat mij al een geruime tijd bezighoud en afvraag is, wat is de geur dat ik verspreidt, wat zijn de vruchten die ik draag en verheerlijk en draag ik Jezus uit? Draag ik Zijn Naam, voor ieder te zien en te lezen? Elke dag weer, zijn dit keuzes die we moeten maken. Wie volg ik vandaag?

Wanneer een mens wandelt naar het vlees, draag hij de geur van dood. Een mens die wandelt naar de Geest, draagt de geur van Leven, de geur van Christus. Daar is geen tussenweg.

Het is zo ontzettend belangrijk, om iedere dag weer, een keuze te maken om God te volgen. Mensen te stimuleren het goede te doen, door ze bemoedigen in hun goede werken.

Ik heb veel om me heen gezien, dat er zoveel schade is ontstaan bij mensen, door woorden. Lieve mensen, het is onze verantwoordelijkheid, voor niemand een uitzondering, dat we elkaar aanmoedigen, wanneer mensen besluiten zich uit te strekken naar de gaven van de Geest. Wanneer iemand wil ontdekken wat zijn of haar plek is, binnen het Lichaam van Christus en Zijn Leven wil uitdragen.

Wij, het Lichaam van Christus, behoren een vangnet te zijn, om mensen op te vangen, wanneer ze gestruikeld zijn. Ze opnieuw op te richten, door Gods Woord te verkondigen en ze te helpen door te gaan op het punt waar ze gevallen zijn. Stimuleren om de overwinning daarin te behalen.

Lieve broer/zus, wij allemaal maken fouten en vallen iedere dag een paar keer, maar het is zaak om opnieuw op te staan en door te trekken, net zolang totdat wij de overwinning hebben behaald.

Een ding heb ik geleerd, op het moment dat ik mijn eerste Woord van God ontving is, dat Hij niet kijkt naar de dingen die ik fout doe, maar Hij kijkt naar de dingen die ik goed doe en daarin bemoedigd Hij mij en moedigt Hij mij in aan, zodat ik mag groeien en mag open bloeien en veel vrucht mag gaan dragen. Weet dat dit ook voor u, en de mensen om geld.

Fouten zijn er om van te leren. Daarom leer van uw eigen fouten, maar ook van de fouten van mensen, zodat deze u zullen behoeden voor grotere fouten. Die veel vergeven is, zal veel vergeving geven. Word u bewust van Gods genade over uw leven, zo zal u ook genadig zijn voor anderen.

Begin deze dag maar, de heerlijke geur van Christus te verspreiden, door mensen te bemoedigen met een oprecht hart. Zoek naar het kostbare goud, wat in een ieder mens te vinden is, en haal het naar voren, zodat het zichtbaar word en mag uitgroeien tot een prachtig hart, van puur goud. Want God heeft in ieder hart iets kostbaars gelegd, iets unieks. Want onthoud, God heeft in een ieder mens een speciale zegen gelegd, want Hij heeft ieder mens lief en wil dat geen van hen verloren gaat. Aan ons de taak, om Zijn Hart daarin te laten zien en Zijn leven uit te dragen, zodat er leven komt.

Zie door Gods ogen, naar uzelf en naar de mensen om u heen, dan zult u zien, dat vele struikelblokken op uw weg, niet door anderen, maar door uzelf zijn aangelegd, want niemand kan u stoppen, dan alleen uzelf. U heeft een keus, laat u zich stoppen, of neemt u Gods getuigenis aan voor uw leven en begint u met Hem te wandelen en Zijn leven te spreken?
Verspreidt u Leven of dood? Aan u de keuze.

Gods zegen in uw wandel met Hem,

Amanda Jansen
[url][url]www.youridinchrist.org[/url][/url]

Laatst aangepast door
MOMO697
op dinsdag 10 januari 2012, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 09:45

HARALD940 schreef:
Omdat ik over dit onderwerp en andere geloofsonderwerpen eerder met een atheïst overeenstemming zal bereiken dan met Frank Ouweneel.

En waarom is dat?
Ben benieuwd naar je motivatie
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 09:35

JOLAN931 schreef:
Maar hoe zie jij dan: 6 dagen zal je al je werk doen en de 7de dag rusten?
Is dat geen duidelijke verplichting dan? Werken en rusten gaat namelijk niet gelijk.

GIJ ZULT( oftewel je MOET) is dat geen verplichting dan? Het staat toch niet nutteloos in de bijbel? Je MOET klinkt nu bepaald niet als een goede raad, maar als een gebod, ofwel: verplichting

Lees handelingen 15 waarin door de apostelen onder de leiding van de Heilige Geest gezegd word welke voorschriften de heidenen, die zich bekeerd hebben, zouden moeten houden.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 01:21
BerichtOnderwerp: Profetische beleving

LOVEJEZUS310 schreef:
Momo, dat is eindelijk een wat positiever bericht hier

Momo, heb zelf gisterenavond een mooi bericht ontvangen.

Ga het hier niet meer delen, ga ik geen moeite meer voor doen na al die aanvallen hier.

Ben er wel een beetje klaar mee, met cm.

Gelukkig heeft God zelf een beeld van mij, wie kent mij tenslotte beter dan hij.

Momo, aan jou durf ik wel te zeggen waarom ik Love Jezus als naam heb.

Jezus,

He died for me

I live for him

2012 wordt een jaar met Jezus

Amen

Je naam is jouw identiteit in Christus
Your identity in Christ Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 22:55
BerichtOnderwerp: 7 januari nieuwjaarsborrel

verkeerd draadje

Laatst aangepast door
MOMO697
op donderdag 12 januari 2012, 23:05
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:56

WILLEMIJN232 schreef:
Praktisch gezien lijkt me het niet mogelijk om alle dagen zo te leven als God zou willen. Dan moet je toch echt in een klooster gaan......Ik vind de zondag wel een speciale dag......even uit de sleur en hectiek van de hele week en even rust.....Als je onregelmatig werkt is de kans groot dat je continu doorgaat en niet even zo'n rustdag hebt.....

Dan moet je niet het klooster in gaan !!!
Dat kan door je bewust te zijn / worden dat Hij altijd bij je is.
Zoals Jezus dat ook was / is
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:54

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind je nu een beetje tekort door de bocht......een ieder is er zelf bij om op wat voor manier de zondag te vieren....dat kan je wreed noemen maar wie ben jij om dat zo te noemen? Er zijn mensen die dat zo met volle overtuiging doen. Jij heb tnu eenmaal een vreugdevol geloof maar vergeet niet dat er anderdenkenden zijn die dat niet hebben en dat ook niet willen.....dat kan je onredelijk en wreed vinden......maar is dat dan een christelijke gedachtengang? Iemand die anders denkt veroordelen?

Waarom kan je dat dan wel op de zondag maar niet op andere dagen? Daar ben je toch ook zelf bij? Voor mij klinkt het tegenstrijdig.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:30

JOLAN931 schreef:
Zou het niet zijn dat God ons een rustdag geeft omdat Hij weet dat we anders maar door en door en door zullen gaan?
Dat Hij ons daarom juist een verplichte rustdag opgeeft om ons te beschermen tegen ons zelf als mensen die altijd maar bezig zijn?
Ik denk dat de rustdag wel degelijk een door God opgelegde verplichting is. Niet iets wat we moeten omdat het een gebod is, maar meer als een gunst van Hem die weet hoe druk we anders elke dag maar weer zijn.

En dan spreek ik niet over de zaterdag of de zondag, ik denk dat dat om het even is, maar meer aan een afgezonderde dag in de week, waarin we iets apart leggen voor de armen, rusten van onze bezigheden en onze gedachten aan Hem weiden Die ons deze dag gaf.

Natuurlijk kent God ons als geen ander en weet Hij dat we die rust nodig hebben. Voor mij zit dat alleen niet in 1 dag. Bovendien geloof ik niet in verplichtingen opgelegd door God. Wel in instructie, raadgeving, wijsheid van Zijn kant.

En als je 1 dag leeft zoals God zou willen, waarom dan niet alle dagen? Ik wil doordrenkt zijn met Hem zodat er geen verschil is in welke dag dan ook. Want ik geloof dat we elke dag om de armen moeten denken, elke dag rusten (en werken), elke dag onze gedachten aan Hem weiden. En ik denk dat dat mogelijk is doordat wij de Heilige Geest hebben ontvangen. Als een levenskracht voor elke dag.
Wel hebben we ook te maken met onze eigen ikkie. Maar hoe meer je je naar Hem uitstrekt, hoe minder je eigen ikkie de regie heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:21

En laat ik nou goede ervaringen hebben met profetische avonden ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:20

JOLAN931 schreef:
Al ben ik het niet eens met Hermans manier van uitlaten over LJ, toch kan ik hem wel enigszins begrijpen. LJ's reacties bruisen van hoogmoed, en als de bijbel iets afkeurt is het toch wel hoogmoed, of niet soms?

Hoogmoed is jezelf hoger achten dan God.
Als je Gods taal spreekt, is dat dus geen hoogmoed.
Denk dat veel christenen van tegenwoordig Jezus ook hoogmoedig hadden gevonden als ze Hem in levende lijve tegen waren gekomen.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:18

ERIKA129 schreef:
Waarom dit topic onder agenda valt ontgaat me ten ene male maar dat zal misschien aan mij liggen. Volgens mij hoort dit topic onder christelijk leven.

Heel eenvoudig, LJ nodigt iedereen uit om een profetische avond te bezoeken. Uiteraard ben je vrij om daaraan gehoor te geven, of niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:00

Interessante site:

http://noachieten.nl/art_paulus.php
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 13:56

Jezus wandelde elke dag, elk uur, elke minuut, elke seconde met God de Vader. Deed alles in Hem, door Hem, voor Hem, met Hem.

Daarin lag Zijn rust, Zijn vertrouwen.

Als wij dan in Hem zijn, hebben wij dan nog een rustdag nodig?

Jezus ging mee in de gebruiken van Zijn tijd. Maar beperkte zich niet tot die gebruiken.

Jezus is mijn voorbeeld om mij naar uit te strekken. Ja, ik ga op zondag naar de dienst omdat er nou eenmaal diensten op zondag zijn. Maar de zondag is voor mij geen apart gezette dag.

Elke dag is voor mij een dag om Hem te danken voor Wie Hij is en wat Hij doet, gedaan heeft en nog gaat doen.
Elke dag wil ik mij uitstrekken naar Hem, het Woord ingaan.

Lukt mij dat? Welnee ben namelijk ook een mens van vlees en bloed.
Maar het verlangen is er wel en dat verlangen geef ik gestalte zoveel als ik kan door me bewust te worden van dat verlangen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MOMO697
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 26 Volgende
Pagina 10 van 26